Zbyt mała dostępność rowerów, rozładowane baterie, ciągły brak możliwości dokonywania płatności - z takimi problemami borykają się użytkownicy MEVO. - Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji - podkreśla Michał Glaser, dyrektor biura OMG-G-S. Skierowano do operatora systemu szereg uwag, nałożone zostaną też na niego kary umowne.
Od początku funkcjonowania MEVO, czyli od 26 marca, odnotowano ponad 129 tys. wypożyczeń. Dostępnych jest 1224 rowerów w 14 miastach i gminach Pomorza - wkrótce ich liczba wzrosnąć ma do 4080.
Będą kary
Jednak niemal od początku MEVO sprawia problemy. Od tygodnia nie można dokonywać płatności w aplikacji, nie mogą się też rejestrować nowi użytkownicy. Do tego wciąż dochodzą trudności z dostępnością rowerów czy rozładowanymi bateriami. Michał Glaser, dyrektor biura OMG-G-S podkreśla, że operator systemu będzie musiał liczyć się z karami umownymi. Zablokowanie dokonywania płatności odbyło się bowiem bez zgody OMG-G-S.
- Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów (...) - taki post widnieje na stronie na Facebooku Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, ze kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas.
Władze OMG-G-S kierują przeprosiny do mieszkańców metropolii i proszą o cierpliwość.
- Cieszy nas duża popularność MEVO. Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu MEVO. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości– mówi Michał Glaser, Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot.
Plan naprawczy
OMGGS, jako zamawiający System MEVO, skierował do operatora, spółki NB Tricity szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego. Do głównych zaleceń należą:
Nextbike: to najnowocześniejszy system w Europie
Michał Glaser podkreśla, że trwają rozmowy z operatorem, który zdaje sobie sprawę z konieczności szybkich i radykalnych zmian.
- Mamy nadzieję, że operatorowi uda się doprowadzić system do oczekiwanego przez nas poziomu – dodaje dyrektor Glaser.
Rafał Fedorowicz, Członek Zarządu ds. Operacji w Nextbike Polska, zaznacza, że operator stara się, by jak najszybciej poprawić sytuację.
- W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo – pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane – począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług – powiedział.
Poprawa w funkcjonowaniu systemu widoczna ma być już od przyszłego tygodnia - deklaruje operator MEVO.
tak to jest11:12, 12.04.2019
jak najważniejsza jest jak najniższa cena 11:12, 12.04.2019
Dzwonnik12:15, 12.04.2019
Szkoda że tak to kuleje, bo sama inicjatywa świetna. 12:15, 12.04.2019
Anon13:38, 12.04.2019
Mevo wylaczylo płatności bo za malo rowerów mieli dostepnych, jaki jest sens kasować hajs skoro nie będą mogli jeździć, trzeba poczekać aż kolejne rowery wypuszcza. Usluga jak najbardziej na plus 13:38, 12.04.2019
Francek15:57, 12.04.2019
Kłeło własne jest najlepszi. 15:57, 12.04.2019
Czy ja wiem...18:54, 12.04.2019
...Czy najnowocześniejszy? W Kopenhadze ładowanie odbywa się z doku. Konieczność każdorazowej ręcznej wymiany baterii to nieśmieszny żart. Szkoda bo byłem strasznie zajarany. Mimo to mam nadzieję, że jakoś się to unormuje. 18:54, 12.04.2019
Na pedały 20:18, 12.04.2019
Cóż peowska inwestycja. Żeby było tak jak było. Brawo p. Struk. Ale otwarcie z pompą. 20:18, 12.04.2019
wa21:46, 12.04.2019
Proponuję zmianę w "piątce Kaczyńskiego", zamiast przywrócenia lokalnych połączeń autobusowych - "Pedały+". 21:46, 12.04.2019
aaaaa14:47, 12.04.2019
1 0
Może najniższa, ale raczej kosmiczna. Sporo milionów na to idzie. 14:47, 12.04.2019