Także w kartuskim Urzędzie Pocztowym pojawią się nowe oznaczenia informujące o pierwszeństwie obsługi osób z niepełnosprawnością, kobiet w ciąży oraz z dziećmi do drugiego roku życia. To efekt wewnętrznych norm wprowadzonych przez Pocztę Polską w całym kraju.
Jak czytamy w komunikacie prasowym w tej sprawie, kwestia priorytetowej obsługi klientów uprzywilejowanych nie jest obecnie uregulowana w przepisach prawa. Wprowadzenie tego rodzaju zasad zależy więc od usługodawcy. Z tego przywileju można korzystać w wielu miejscach na mocy wewnętrznych regulaminów.
W placówkach Poczty Polskiej obowiązywały standardy obsługi osób uprzywilejowanych, ale ze względu na to, że były interpretowane w sposób niejednoznaczny, wprowadzono wewnętrzny akt prawny normujący tę kwestię. Nowe oznaczenia w placówkach Poczty Polskiej będą zwracały uwagę na udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością, kobiet w ciąży oraz osób z dziećmi do drugiego roku życia.
- Myślę, że warto pozytywnie ocenić wszelkie inicjatywy przypominające o dobrych standardach obsługi klientów z niepełnosprawnością. W wielu sklepach, marketach są kasy pierwszeństwa, ale także w instytucjach osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności mogą być obsłużone bez kolejki. Pracujemy nad tym, by możliwie szeroko wprowadzać zmiany w tym obszarze - podkreśla Marlena Maląg, prezes Zarządu PFRON.
aaaaaaa14:11, 12.06.2019
Rozumiem, że chodzi o niepełnosprawność ruchową, tak? Bo z różnymi kwitami na niepełnosprawność to mamy kilka milionów Polaków. W jednych powiatach wystawiają takie kwity "na pałę", a w innych zgodnie z własnym widzimisię. 14:11, 12.06.2019
Terror15:09, 12.06.2019
Matka z wózkiem rządzi. W środku śpi dzieciak. Nie ma dwóch lat. Biada podejdziesz. Na poczcie też bez kolejki po Gazetę Polską, w sieci czy jak to się nazywa, książki o JPII, i inne bzdury. Reszta do kolejki a najlepiej w tył zwrot. Czynne tylko jedno okienko. Pani idzie szukać przesyłki. Szybko nie wróci.
No ale aby nie było. Pozdrawiam przesympatyczną Panią z drugiej strony. Tej strony od listów. Powinni dać Pani podwyżkę co najmniej 100 %.
Do zobaczenia. 15:09, 12.06.2019
......15:28, 12.06.2019
Czekać na odbiór przesyłki to jest porażka bardzo często tylko jedno okienko czynne przez co najwięcej czasu się traci. Nie ważne o jakiej porze zawsze ta sama sytuacja 7-9 osób w kolejce do okienka. Obsługa idzie na zaplecze szukać przesyłki zamiast zawołać kogoś z zaplecza by poszedł poszukać A w międzyczasie zdążyłaby obsłużyć pozostałe osoby. 15:28, 12.06.2019
Niepełnosprawny ruch20:06, 12.06.2019
Jakoś UG nie chce załatwić moich problemów z drogą poza kolejnością. Pierwszeństwo mają ci, co zapłacą darowiznę na rzecz gminy. 20:06, 12.06.2019
Kar23:35, 12.06.2019
Już widzę jak ktoś mnie w ciąży i dzieckiem przepuszcza 23:35, 12.06.2019
ciąża nie choroba01:58, 13.06.2019
jak nie rodzisz nie ma pośpiechu !!! 01:58, 13.06.2019
Myszaaa...09:44, 13.06.2019
Kto teraz w ciąży przepuszcza w kolejce! Nikt!!! Chyba że ekspedientka zauważy...ale to rzadko....jakoś 8miesięczny brzuch staje się niewidzialny! A przy okazji pozdrawiam panią w sklepie ogrodniczym w Porebach k.Sierakowic którą w trakcie obslugiwania mnie (8mc) zaczęła obsługiwać pana ktoremu zawsze się spieszy...no i jeszcze kolejna panią przy okazji.... 09:44, 13.06.2019
Kar19:54, 13.06.2019
Pomimo dużych kolejek po odbiór przesyłek to Panie w okienku są sympatyczne miłe i zawsze uśmiechnięte. Pozdrowienia .... 19:54, 13.06.2019
....20:31, 13.06.2019
Szkoda że nie wszystkie okienka wydają paczki w Gdańsku to by było nie do pomyślenia. A chciało mi się iść na wieś i mam kolejki....jeden plus że obsługa przemiła 20:31, 13.06.2019
Pipi19:11, 14.06.2019
Co do niektórych to na emeryturę 19:11, 14.06.2019
klient15:06, 16.06.2019
Pracownik okienka powinien współpracować z pracownikiem zaplecza i odwrotnie (pracownik zaplecza z pracownikiem obsługi klienta), który jest odpowiedzialny za prowadzenie magazynu z paczkami,wówczas obsługa klientów przebiegałaby bez zakłóceń,a tak niestety wydłuża się czas obsługi i klienci wychodzą z placówki niezadowoleni. 15:06, 16.06.2019
...16:45, 16.06.2019
Te Panie i tak bardzo się staraja aby obsługa była jak najkrótsza .uwijaja się jak mrówki. 16:45, 16.06.2019
Do wyżej 20:02, 12.06.2019
1 2
Obyś zachorował, tak na rok i zobaczył jak jest lekko i łatwo. 20:02, 12.06.2019
do aaaaaaa11:03, 13.06.2019
4 1
załatw se niepełnosprawność umysłową, bo widać masz problem słabszego przepuścić i poczekać 11:03, 13.06.2019