Grupa mieszkańców Kartuz, głównie ul. Nowe Osiedle i ul. Cichej, domaga się od Urzędu Miejskiego zmian zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla działek okolicy Jeziora Klasztornego Małego. Mieszkańców zaniepokoiła możliwość lokalizacji w tym miejscu budynków o wysokości nawet 13 metrów.
Jak podkreśla pan Bartosz, który poinformował nas o akcji mieszkańców, pod pismem skierowanym do kartuskiego Urzędu Miejskiego podpisało się ponad 50 osób. Mieszkańcy są zaniepokojeni zapisami w planie zagospodarowania przestrzennego dla terenu nad Jeziorem Klasztornym Małym. Chodzi o dopuszczenie możliwości zabudowy wielorodzinnej oraz budynków o wysokości 13 metrów i to w niewielkiej odległości od nowej promenady. Autorzy pisma domagają się m.in. zmniejszenia wysokości zabudowy:
(...) Wskazana maksymalna wysokość nowoprojektowanej zabudowy dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 17MN,MW,U może wynosić do 13,0 m, co zupełnie nie stanowi kontynuacji zabudowy istniejącej, której maksymalna wysokość wynosi dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych 10,0m a dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych wynosi 11,5 m.(...)
Mieszkańcy podkreślają, że dotąd bardzo dbano o to, by zabudowa nie zbliżała się zanadto do jeziora:
(...) Ponadto jako mieszkańcy tego rejonu Kartuz czujemy się zaniepokojeni nagłą zmianą sposobu zagospodarowania terenów okalających jezioro Klasztorne Małe, które się kłóci z polityką ochrony tego jeziora. Od wiek wieków na około jeziora występował pas zieleni, a każdy z nas - w wypadku budowy jakiegokolwiek budynku, zawsze był ograniczany przez Gminę w kwestii ewentualnego zbliżania się do jeziora ,i to w nie tak dawnym czasie -pozwolenie na budowę budynków na działce nr 3/4 obr. 3 w Kartuzach, gdzie nakazano odpowiednio zaprojektować geometrię samych budynków tak, aby nie zbliżać się bardziej do brzegu jeziora - co teraz okazuje się bezcelowe, skoro w projekcie nowego planu zagospodarowania przestrzennego dopuszcza się możliwość zabudowy tuż nad jego brzegiem (...).
Sytuacja jest skomplikowana, ponieważ plan zagospodarowania przestrzennego, do którego zastrzeżenia mają mieszkańcy jest już gotowy do uchwalenia. Nie pojawi się co prawda na jutrzejszej sesji, ale lada chwila trafi pod obrady kartuskiej Rady Miejskiej. Jak podkreśla Alicja Adamczyk, kierownik wydziału urbanistyki w kartuskim Urzędzie Miejskim, jakiekolwiek zmiany wymagałyby uruchomienia na nowo całej procedury związanej z jego opracowaniem.
W ubiegłym tygodniu burmistrz Kartuz wydał zarządzenie w sprawie uwag wniesionych do projektu planu zagospodarowania rejonu Jeziora Klasztornego Małego. W trakcie wyłożenia planu do publicznego wglądu oraz już po terminie wpłynęły łącznie trzy uwagi. Wszystkie zostały odrzucone. Także te dotyczące planowanej wysokości zabudowy. Oto fragment zarządzenia:
Mariusz Treder, przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej informuje, że radni chcą wysłuchać jeszcze opinii mieszkańców w tej sprawie.
- Na 23 września, na godz. 16.00 zaplanowaliśmy posiedzenie komisji gospodarczej w tej sprawie. Chcemy się przyjrzeć temu problemowi, dlatego zapraszamy na spotkanie osoby zainteresowane - mówi Mariusz Treder.
Użytkownik13:33, 16.09.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@archeo13:38, 16.09.2019
a deweloperzy dla kogo budują? Chyba nie dla siebie, jest duży popyt i ludzie chcą kupić mieszkanie. A blokowanie każdej nowej inwestycji prowadzi do starzenia się i wymierania Kartuz. Już teraz po 19, jest to sypialnia, a nie żyjące miasto. 13:38, 16.09.2019
Info13:54, 16.09.2019
Kolejne bloki niczego nie zmienia 13:54, 16.09.2019
malkontenci13:40, 16.09.2019
W cytowanym dokumencie jest informacja, że obecnie stojące budynki wielorodzinne (na nowym Osiedlu) mają 11,5 m, a proponowane w planie zagospodarowania 13 m nie stanowi znaczącej różnicy. Ponadto nowe budynki będą umieszczone poniżej starych, ponieważ znajdą się na skarpie schodzącej w dół w stronę jeziora. 13:40, 16.09.2019
No tak14:35, 16.09.2019
Czyli bliżej jeziora. Co komuna nie zepsuła, to teraz się da. 14:35, 16.09.2019
@No tak18:39, 16.09.2019
Komuna nie miała pieniędzy i materiałów i a estetyką nie interesowała się w ogóle 18:39, 16.09.2019
Xyz1xyz13:44, 16.09.2019
Jak to jest, że kiedy afera dotyczy radnej to artykuł jest na samej górze strony przez kilka dni a kiedy afera dotyczy gminy i sprawa powiązana jest z mieszkańcami to już jest niżej strony...? Panie Drewka, odnoszę wrażenie, że pan bardzo chroni p. Burmistrza... tylko jaki ma pan w tym interes ?! Czyżby artykuły sponsorowane przez gminę przynosiły panu taki dochód... 13:44, 16.09.2019
Tytuł oraz foto20:54, 16.09.2019
wielkości pudełka z butami - masz słaby wzrok ??? 20:54, 16.09.2019
@wielkosci pudełka..04:40, 17.09.2019
Proszę Pani/Pana po moim wpisie wszystko się zmieniło. Pan Drewka zmienił ustawienie strony. Pozdrawiam i Życzę więcej spokoju i mniej agresji 04:40, 17.09.2019
Widzisz Drewka 11:29, 17.09.2019
W całym powiecie cię już dobrze znają, mi byłoby na twoim miejscu wstyd bo uważam że jak coś robić to profesjonalnie 11:29, 17.09.2019
@zmienił ustawienie19:21, 17.09.2019
Już po tej zmianie napisałam pytanko składające się z 6-ciu słów, w których dostrzegłeś jakąś agresję. Które z tych słów jest agresywne ??
Ani ja, ani koleżanki z pracy nie mogą go wskazać.
Coś z nami nie tak ?? (a może z Tobą ??)
19:21, 17.09.2019
Patrz, ubiera sie13:47, 16.09.2019
Jeszcze trochę i będzie można rękę sąsiadowi przez okno podać z sąsiedniego bloku ;) 13:47, 16.09.2019
@Patrz, ubiera sie18:42, 16.09.2019
Ja tak mam i piję kawę z sąsiadami każdy na swoim parapecie co tydzień częstuję następny 18:42, 16.09.2019
Info13:53, 16.09.2019
Grunty mimo oporu radnych już dawno zostały przekazane i specjalnie zniesiono w warunkach zapisy blokujące takie inwestycje
Niestety ale gmina promenadę wybudowała na nie swoim gruncie, teraz czas na spłatę długów... Tzn wszystko i tak pewno było przygotowane. 13:53, 16.09.2019
... 14:37, 16.09.2019
Ja rozumiem mieszkańców, też byłbym przeciwny takim budowom 14:37, 16.09.2019
mieszkanka114:49, 16.09.2019
No ładne układziki ma lobby developerskie, ostro pracuje nad zabetonowaniem Kartuz do końca, teraz Klasztorne Małe a potem czyżby Karczemne ? 14:49, 16.09.2019
Lobby deweloperskie21:56, 16.09.2019
Następne będzie Klasztorne Duże. 21:56, 16.09.2019
no jo14:58, 16.09.2019
na cichej to trzeba mieć pozwolenie na budowę? z tego co wiem to tam całkiem duże budynki można stawiać bez pozwolenia :) 14:58, 16.09.2019
Jaś21:54, 16.09.2019
Jak nielegalne to zgłoś do nadzoru budowlanego ale nie zapomnij się podpisać i podać swój adres zamieszkania bo tam anonimów nie rozpatrują. W tej lokalizacji na widoku wszystkich bez pozwolenia to chyba tylko idiota może budować lub idiota wprowadza anonimowe paszkwile. 21:54, 16.09.2019
Ormo czuwa15:24, 16.09.2019
Chcieliście Miecia to macie. Mieszkańcy muszą wszystko zgodnie z prawem i procedurami a kolesie, deweloperzy i inni czołgisci innym prawem czy bezprawiem.Dlaczego budowla przy szpitalu wychodzi prawie na ulicę, a prywatnemu inwestorowi każą zachować wszystkie parametry. No cóż, tak działa Wasz wybraniec bezpartyjne samorządowiec. 15:24, 16.09.2019
@Ormo czuwa23:50, 16.09.2019
Jak wychodzi na ulicę przecież ten budynek jest równo z tym który jest na rogu 3 Maja/Ceynowy i wygląda to dobrze a co najważniejsze w końcu po wielu latach ktoś zabudował tą szpetną dziurę wstydu dzielącą Majkowskiego i Ceynowy co mogło być zrobione kilkanaście lat temu oby więcej takich inwestycji w szkaradnych miejscach w mieście 23:50, 16.09.2019
dr.Ewka15:40, 16.09.2019
podobnie ma sie sprawa z zagospodarowaniem nad jeziorem Klasztornym Dużym, gdzie powstać ma sala weselna i domki letniskowe. Urząd nie widzi problemu a mieszkańcy jak chcą to mogą sobie protestować!!! 15:40, 16.09.2019
Mieszkanka osiedla19:37, 16.09.2019
Dokładnie. Może pora nagłośnić tą sprawę? 19:37, 16.09.2019
mieszaknieckart15:41, 16.09.2019
Warto też wspomnieć, że projektowany plan umożliwia zabudowę na granicy, a kasa na uchwalanie planu wykłada Gmina, czyli mieszkańcy , a budować będzie deweloper. Totalny przekręt inaczej tego nie da się nazwać 15:41, 16.09.2019
Szreder żre się z Wo15:45, 16.09.2019
ot tyle 15:45, 16.09.2019
Gdanska15:49, 16.09.2019
Popieramy was tak jak z wiaduktem na Gdańskiej Kościelskiej na 10,5m mieszkańcy w gminie nie mają nic do powiedzenia tylko kasa się liczy z daleka śmierdzi!!!!! 15:49, 16.09.2019
Kartuzy12316:16, 16.09.2019
Nad dużym Klasztornym również zabudowa, brawo! Niech zgadnę to wszystko pewnie będzie budować jeden i ten sam deweloper. Promenada za miliony by ludzie mieli spokój i naturę, a tu zonk będą bloki. 13 metrów, Pan konserwator chyba nie widział tego urokliwego miejsca, po opinie wystąpił urząd czy ktoś zupełnie inny ? Powodzenia Mieszkańcy ! Za wasze pieniądze ktoś inny się wzbogaci. 16:16, 16.09.2019
Mieszkanka osiedla19:40, 16.09.2019
Dokładnie. Myślę, że pora opisać temat zabudowy nad Klasztornym Dużym, gdzie jest spokojne osiedle domków jednorodzinnych. Czy Burmistrz i Rada mają jakiekolwiek pojęcie o tym, co wyprawiają jego urzędnicy czy może sami mają w tym interes? 19:40, 16.09.2019
Tolek16:30, 16.09.2019
Gmina w 2009r robiła dla tego obszaru plan za publiczne pieniądze i wówczas opinie konserwatorów były negatywne i obszar był chroniony jako cenny kulturowo i historycznie. deweloper kupił ten teren jako nieużytek załóżmy za ok. 30zł/m2 i po zmianie plany na wniosek burmistrza cena działki osiągnie wartość ok. 300zł/m2. Za tym zagłosują radni. To nie wszystko, ten nowy plan zezwala budowę na granicy działek, ale tylko ten z tego skorzysta pierwszy dostanie pozwolenie na budowę na granicy. Sąsiad jak zobaczy na swojej granicy bud. 13m wysokosci ( 5-6 pięter) to będzie musiał się oddalić min.8m i takie smaczki są w tym planie. Pytanie który radny zna zapisy tego planu? Dla tego samego dewelopera zmienia się plany w co najmniej 3 lokalizacji -tj. gesta zabudowa na poprzednio chronionym terenie czyli pomiędzy ul. Sambora i Majkowskiego przy parkingu na ul. Majkowskiego( na przeciwko szkoły muzycznej) oraz wielki budynek pomiędzy ul. Majkowskiego i Ceynowy. Parę lat wcześniej pan burmistrz miał w podobnej sprawie sprawę w sadzie. Chodzi o okolice Kiełpina tam został wyrolowany rolnik który sprzedał hektary jako grunt rolny, a w gminie był w realizacji plan przekształcający te grunty na działki budowlane. Rolnik stracił miliony i oddał sprawę do sadu. Tak dalej niech radni gospodarują naszą gminą! 16:30, 16.09.2019
Tv16:31, 16.09.2019
To się nadaje do telewizji! Zaprosić i wytłumaczyć na czym i na kim się buduje. Uchwalanie planu za pieniądze podatników, zmiany przepisów by maksymalnie wykorzystać każdy skrawek ziemi. A Ty szary człowieczku jak chcesz spacerować i podziwiać naturę to wyjedź na Wieś tam zostanie skrawek natury, bo planu miejscowego nie ma. 16:31, 16.09.2019
Do Tv12:58, 17.09.2019
Nawet na wsi nie da się pospacerować bo tu nam pod nosem kurniki stawiają.Burmisyrz łamie prawo,ma swoje przepisy 12:58, 17.09.2019
Swojak16:56, 16.09.2019
Mnieciu, a czemu Ty nie każesz wybudować osiedla na terenach w kier.
Burchardztwa. Tam koło "Fimarku". Ludzie mieliby duże balkony z widokiem na rezydencję burmistrza . To z jednej strony, a z drugiej : panorama na siną dal.
Panu Burmistrzu, w K-zach może być naprawdę romantycznie.
Ps Panie Redaktoru Drewku, tu nie ma mowy nienawiści. Zostaw tekst
dla Panu miłych czytelników z bardzo pracowitą Radą Miejską na czele. 16:56, 16.09.2019
Dobrozmianowiec17:11, 16.09.2019
Proponuję zamiast jakichś mini bloków dwie srebrne wieże. Niechże stolica kaszub stanie się Stolicą przez duże "S". Projekty architektoniczne są gotowe .... tylko lać fundamenty !!! 17:11, 16.09.2019
... no i deweloper20:25, 16.09.2019
się uraduje, gdy kamień węgielny PiSkup poświęci. 20:25, 16.09.2019
@dr.Ewka17:17, 16.09.2019
Nad Klasztornym dużym ludziom którzy tam będą cokolwiek budować nie ma co zazdrościć tam za kilka lat, (co jest nieuniknione gdyż połączenia autobusowe do Sierakowic są przeładowane w roku szkolnym i jest to jedyne wyjście tym bardziej że mamy teraz bum na Kolej), będą kursowały prawie całą dobę pociągi co rusz trąbiąc 17:17, 16.09.2019
Mieszkanka osiedla20:54, 16.09.2019
Uwierz mi, że te pociągi to naprawdę pikuś. Szczególnie, że dzięki temu powstanie przystanek prawie pod nosem i będzie można mieć fajny dojazd np. do pracy w Trójmieście. 20:54, 16.09.2019
luigi end mario 17:59, 16.09.2019
Panowie o co ten krzyk przecież to proste dofinansowanie na oczyszczenie jezior już się udało wynegocjować no i zatem lub z tym co się wiąże to brakuje apartamentów za 15 - 20 tyś zł za m2 więc do dzieła kto pierwszy ten lepszy 17:59, 16.09.2019
układ gdański18:11, 16.09.2019
przekręt jak zawsze 18:11, 16.09.2019
@układ19:12, 16.09.2019
A tak firma radnym kłamała i twierdziła, że grunt nabyty bezprzetargowo od gminy przeznaczy na zieleń i place zabaw - a tu proszę budynki o wys 13m 19:12, 16.09.2019
@luigi end mario18:12, 16.09.2019
15 - 20 tyś zł za m2 w Kartuzach? Za takie pieniądze to są w Jelitkowie apartamenty przy granicy z Sopotem 40 metrów od plaży 18:12, 16.09.2019
luigi end mario 18:27, 16.09.2019
zanim to wszystko powstanie to w Jelitkowie nowe apartamenty będą się wahały od 45-50 tyś zł za m2 PAMIĘTAJ ŻE TO NASTĄPI W CIĄGU OKOŁO 8 LAT i tu się zastanów ile były warte mieszkania 8 lat wcześniej :) PO PROSTU NIEKTÓRYCH BĘDZIE NA TO STAĆ 18:27, 16.09.2019
luigi end mario 18:23, 16.09.2019
Panowie o co ten krzyk przecież to proste dofinansowanie na oczyszczenie jezior już się udało wynegocjować no i zatem lub z tym co się wiąże to brakuje apartamentów za 15 - 20 tyś zł za m2 więc do dzieła kto pierwszy ten lepszy 18:23, 16.09.2019
Intensywny rozwój18:28, 16.09.2019
Kartuzy się nigdy w szerokość nie rozrosną za kilka dekad przegonią je liczbą mieszkańców Banino które w ciągu kilku lat podwoiło swoją liczebność ma już ponad 7 tyś , Żukowo i Sierakowice dlatego w Kartuzach powinny powstawć bloki i to wysokie tak jak w Trójmieście 9-11 pięter i to całkiem poważnie, te co teraz powstają to jest śmiesznie niska zabudowa a niska zabudowa w mieście gdzie tej ziemi nie ma jest nieekonomiczna tak miasta się nie rozrusza i nie może być tak że mieszkańcy kilku domów składają protest bo im widok na jezioro ktoś zabuduję to ciekwę co by powiedzieli jakby mieszkali w Gdyni w wieżowcach Sea Tower gdzie mieszkania mają stosowną cenę a po kilku latch pobudowali im obok też nie mały budynek zasłaniając co poniektórym widok na zatokę? 18:28, 16.09.2019
Czteromiasto20:45, 16.09.2019
zamiast Trójmiasta powstanie, jeśli na każdej ulicy w Kartuzach zbudujemy jakiś wieżowiec co najmniej 40-to piętrowy. Intensywny rozwój już rozpoczęty, bo nasza ulica Kartuska zaczyna się za torami kolejowymi, a kończy się przy Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.
Mieszkamy przy tej samej ulicy, więc rozwój ułatwiony. 20:45, 16.09.2019
mieszkanieck21:24, 16.09.2019
Ale Kartuzy to nie Trójmiasto, nie po to się mieszka w Kartuzach, by żyć w metropolii i zgiełku. Intensywny rozwój , Banino ? to tam gdzie stoją te pseudo "kurniki" zwane mieszkaniami jeden obok drugiego. Kartuzy ze względu na swe ukształtowanie, walory przyrody takie jak las z każdej strony oraz jeziora mają zadatek na miasto turystyczne a nie blokowiska. Po co psuć charakter tego miejsca na rzecz blokowisk. Niech sie budują bloki tam gdzie tereny na to pozwalają i nie kłócą się z istniejącą formą przyrody, a tam gdzie są jeziora i piękne tereny przyległy rozwijajmy w kierunku turystycznym. 21:24, 16.09.2019
Cyk07:35, 17.09.2019
W Gdańsku czy Gdyni nikt nie wybuduje blokowiska 8m od brzegu morza. Takie idiotyzmy tylko w Kartuzach 07:35, 17.09.2019
@Cyk10:59, 17.09.2019
A wiesz dlaczego bo nie chcą aby fale sztormowe wlały im się przez drzwi dlatego budują dalej niż 8 metrów...wiesz co to sztorm? 10:59, 17.09.2019
Ruda8518:25, 17.09.2019
Miasta nie rozruszasz samą budową mieszkań, jak brakuje tam pracy za godziwe pieniądze dla wykwalifikowanych ludzi. Sama przeniosła się do 3miasta, bo miałam dosyć dojazdów. Tutaj pracowałam dla międzynarodowych firm za stawki grubo powyżej średniej, a w Kartuzach to "Pod Orłem" sobie casting urządzili i oczekiwali, że za najniższą krajową recepcjonistka będzie też zasuwać na zmywaku i jako kelnerka... Smutna prawda, ale w Kartuzach to tylko sklepy, urzędy itp. No chyba, że ma się znajomości. Wymagania Januszy biznesu kosmiczne, a płace pożal się Boże. 18:25, 17.09.2019
Do Radnych19:36, 16.09.2019
Przed konultacjami .
Przyroda upomni się o swoje , zawsze to robi , nie toleruje ingerancji zachcianek człowieka . Spróbujcie tylko naruszyć naturalne skarpy , łąki i podskórne cieki wodne , w okół jezior .
Za kilka lat , kilkanaście , to wszystko obsunie się do jezior .
Proszę zapamiętać ten wpis !
19:36, 16.09.2019
zbulwersowana 20:29, 16.09.2019
Czy wiadomo mieszkańcom Kartuz, że nad brzegiem jeziora Klasztornego Dużego, zaplanowano budowę hałaśliwego kompleksu weselno rozrywkowego nad samym brzegiem jeziora. Kiedys w planie była to strefa ochronna. Mimo wieloletnich protestów po0bliskich mieszkańców spokojnego osiedla, sprawa nabiera tempa. Obecnie sprawa toczy w Sądzie Administracyjnym w Gdańsku, gdyż żadne argumenty o prawach mieszkańców do spokojn ego zamieszkiwania, jak i ochrony przyrody, nie przemawiają do włodarzy Kartuz. Ale nie odpuścimy, gdyż nie damy zamurować naszych jezior, oraz będziemy apelować, aż do skutku, nie pozwolimy aby ktoś na siłę nam wmawiał, że to dla nas jest dobre, że wzbogaci teren. Oczywiście, pewnie wzbogaci, ale developerów i ich lobbistów. Mieszkańcy Kartuz i Gminy Kartuz, czytajcie dokładnie miedzy wierszami wszelkie plany i zamierzenia rządzących.
20:29, 16.09.2019
Mieszkanka osiedla20:46, 16.09.2019
Dodam tylko, że zanim zaczęła się cała sprawa nad Klasztornym Dużym, gmina po wielu latach nagle postanowiła za pieniądze podatników (nas wszystkich), zrobić tam porządniejszą drogę (ułożono płyty jumbo). Niedługo później pojawiły się pierwsze pisma z Urzędu odnośnie ustalenia warunków zabudowy dla tego terenu. Przypadek? 20:46, 16.09.2019
K-zy to nie wioska21:18, 16.09.2019
Jak ktoś chce mieszkać w wiosce to ma szeroki wybór Prokowo, Grzybno,Leszno,Łapalice,Mezowo a tu jest miasto i dlatego trzeba wolne miejsca zabudować wysoką zabudową mieszkaniową bo niektórzy chcą właśnie mieszkać w mieście a miejsca nie ma dużo dlatego trzeba budować wysoko a nie 3 piętra jak na Mściwoja jakby tam było wyżej ile mielibyśmy więcej mieszkań w naszym małym mieście! 21:18, 16.09.2019
Lobby deweloperów21:42, 16.09.2019
Wyobraź sobie, że nawet mieszkanie na wiosce w tej chorej gminie nie gwarantuje Ci spokoju. Urzędasy pozwolą wybudować fermę drobiu czy dom weselny tuż za Twoim płotem ;) 21:42, 16.09.2019
Pluski3621:42, 16.09.2019
W Kartuzach brak terenów budowlanych. W związku z tym należy z nową zabudową wyjść poza miasto. Zabudowę w rejonie Jeziora Klasztornego Małego przenieść np. do Grzybna na wzniesieniach od strony Jez. Klasztornego. W pobliżu jest planowany przystanek PKM, a odległość stąd do miasta jest niewielka.Tam też będzie prowadziła obwodnica. W samych Kartuzach trzeba, jako priorytet, rozwiązać problem "tranzytu". Jedynym rozwiązaniem jest ul. 3 Maja, która od Pl. Św. Brunona do SP 1 byłaby jednokierunkowa, zaś odwrotnie musi zostać zbudowana druga nitka przecinająca ul. Majkowskiego w sąsiedztwie Szkoły Muzycznej. Doprowadzenia tej nitki do Klasztornej/Wzg. Wolności, to dylemat- za czy przed szpitalem. Oczywiście to wymaga drobnych wyburzeń oraz sporych kosztów. Każda nowa budowa na terenie miasta powoduje pojawienie się problemów na przyszłość. Dalszy rozwój miasta musi być przeniesiony do Mezowa, Dzierżążna, Borowa - oraz KIEŁPINA, tam, gdzie prowadzą główne nitki komunikacyjne. Taki obszar, to zarys Kartuz w przyszłości. Innej alternatywy nie ma! 21:42, 16.09.2019
Kartuzy12322:10, 16.09.2019
w jednym z komentarzy napisano ze 3 krotnie zmieniano plan miejscowy na innych działkach, może warto się przyjrzeć bliżej, kto jest właścicielem tych działek... 22:10, 16.09.2019
info22:37, 16.09.2019
jak ludzie mówili przed wyborami to wy nieeeee, i w pierwszej turze rzeście go wybrali ! w waszym rejonie miał najwięcej głosów więc teraz macie za swoją głupotę ! 22:37, 16.09.2019
Mieszkaniec Osiedla22:57, 16.09.2019
Zapoznaliśmy się z Planem, który ma być uchwalony, na granicy budować, chciałbyś jeden z drugim w urzędzie patrzeć za okno i 2 metry mieć ścianę przed oczyma, tu chodzi o zachowanie pewnych granic ! 4 metry od sąsiedniej działki, 11,5 metra maks wysokości jak wszyscy i otaczająca zieleń przynajmniej 60% dzialki by cały ten obręb nie stracił uroku, budynki nawiązujące do istniejącej zabudowy ! Nikt nie mówi o zabraniu widoku, rzecz normalna, ale jest prawo, którego nie pisze się na rzecz lobby, tylko zachowuje się rozsądek którego nie ma ! Będziesz spacerował promenada i co bloki oglądał ? To zróbcie z tej promenady najlepiej drogę dojazdowa do tych budynków ! 22:57, 16.09.2019
ro23:06, 16.09.2019
budynki powinny mieć spadzisty dach, a nie nowoczesne betonowe klocki 23:06, 16.09.2019
Układy i układziki23:25, 16.09.2019
W tych czasach masz pieniądze, możesz wszystko. U nas korupcja gorsza niż u ruskich. 23:25, 16.09.2019
KARTUZY - Zdrój23:55, 16.09.2019
To jedyna nasza szansa na rozwój. Czyste jeziora, czyste powietrze, czyste lasy - wraz z infrastrukturą wypoczynkową dadzą nam samym przyjemne życie oraz dochody od turystów. Nie słyszałam o miejscowości mającej kilka jezior, aby nie była zamożna. Bądźmy i MY. 23:55, 16.09.2019
Kartuzy tylko w górę00:14, 17.09.2019
I to wysoko wyżej niż maksymalne 4 kondygnacje to miasto stać na więcej niż na skromne 15 tyś mieszkańców w tej powierzchni 20 tyś jest realne tylko trzeba to postawić sobie za cel i go zacząć wprowadzać w życie odpowiednimi uchwałami urbanistycznymi - większe miasto to bogatsze miasto 00:14, 17.09.2019
Jaś 15:34, 17.09.2019
Terenów pod budowę na terenie Kartuz i okolicach jest jeszcze sporo , tylko dlaczego betonować brzegi jezior i zniszczyć okolice naszego jedynego zabytku ( magnesu turystów) Mamy duże tereny przy ul Słonecznej i tam mogą powstać nawet 15 piętrowce. 15:34, 17.09.2019
Demokracja nie dział04:06, 17.09.2019
I tak to marność - PIS znów wygra... mimo, że ludzie będą głosować na PO, żeby nie wygrało - tak jak głosowali na PO, żeby PiS nie wygrał - mimo, że większość nie lubi żadnej z tych partii i tak na nie głosuje... młodzi wyjeżdżają, mniejsi przedsiębiorcy wyjeżdżają... po co w ogóle budować... niech to w końcu wszystko zgnije, żeby nowe wyrosło silniejsze. Fajnie, że oczyszczą jeziora - może - fajnie, że te barierki nie są paskudnie żółte - i nie ma ich aż tyle.
A nie, Ukrainczycy są - jest dla kogo budować :D Ale jak tak dalej pójdzie, to też długo nie posiedzą tutaj. Jakoś tam się da związać koniec z końcem - może tak zawsze było. Fajne te Kartuzy i tak. Dużo ładniej jest niż 5-10 lat temu. 04:06, 17.09.2019
info09:20, 17.09.2019
tia, wszyscy wyjeżdżają a deweloper poprzednią inwestycje na starcie sprzedał prawie w 100%, tak samo Żukowo i druga lokalna firma, bloki będą aż do Gdyńskiej bo mieszkania schodzą jak świeże bułeczki
09:20, 17.09.2019
pol06:46, 17.09.2019
dlaczego nie ma żadnej informacji na temat światowego dnia sybiraka 17 września w Gdańsku i Szymbarku, żadnego info w necie o wydarzeniach 06:46, 17.09.2019
@układ07:21, 17.09.2019
A tak firma radnym kłamała i twierdziła, że grunt nabyty bezprzetargowo od gminy przeznaczy na zieleń i place zabaw - a tu proszę budynki o wys 13m 07:21, 17.09.2019
info09:18, 17.09.2019
specjalnie wykreślono odpowiednio zapisy, przedstawiciel lokalnego dewelopera bardzo szybko zareagował.
09:18, 17.09.2019
Block10:06, 17.09.2019
A gdzie Sambora a jezioro. Nie wprowadzaj ludzi w błąd! 10:06, 17.09.2019
do @układ07:26, 17.09.2019
no tak przeznaczy, tylko z betonowym klockiem, który złamie wszystkie reguły architektoniczne i obrzydzi krajobraz miasta tak jak ten klocek tzw nowy budynek sądu. 07:26, 17.09.2019
0bsewaor10:05, 17.09.2019
Widać, że to sztab przeciwników MGG wypisuje.
Wiadomo jak jest, rada nie udzieli absolutorium i liczy na wybory. 10:05, 17.09.2019
@0bsewaor10:54, 17.09.2019
I co rada myśli że je wygra? Taki Treder w Kartuzach nic nigdy nie wygra 10:54, 17.09.2019
.....15:18, 17.09.2019
A Nawet ten drugi. Tylko szkoda że odpowiedniego kandydata nie widać... 15:18, 17.09.2019
Obserwator 2 10:08, 17.09.2019
Kartuzy są skazane na wysoką zabudowę, że względu na brak terenów budowlanych. 10:08, 17.09.2019
krysiag11:40, 17.09.2019
Same Kartuzy może i nie mają dużych terenów ale o wiele urokliwsze są miejsca w okolicach Kartuz. Np.z Grzybna jest bliżej do centrum Kartuz niż z Wybickiego czy Łąkowej. 11:40, 17.09.2019
Jo, wszelkie budynki15:47, 17.09.2019
poniżej 20-tu pięter powinny być zakazane. No a wielopoziomowe parkingi minimum 7-mio piętrowe. Jesteśmy skazani na życie na WYSOKIM POZIOMIE, jo !! 15:47, 17.09.2019
ona z Kartuz11:37, 17.09.2019
Proszę mieszkańców o organizację petycji w tej sprawie.
Chętnie się pod nią podpiszę w sprawie zmniejszenia możliwości zabudowy tego miejsca!
I takich osób wspieracjących może być dużo.
Od czego są media społecznościowe? 11:37, 17.09.2019
@ona z Kartuz12:10, 17.09.2019
Z Cichej jesteś i z okna nie będzie widać brzegu jeziora? Ty możesz mieć widok a ktoś inny juz nie no tak...ja bym na twoim miejscu zbierał podpisy pod petycją aby ten kawałek ulicy Cichej który idzie w dół do Majkowskiego zalali bo to co jest tam teraz to płyty Jumbo i to tak krzywę że aż samochód haczy 12:10, 17.09.2019
ona z Kartuz12:50, 17.09.2019
Przykro mi ale nie trafiłeś z moim miejscem zamieszkania. 12:50, 17.09.2019
Bob-Budowniczny13:07, 17.09.2019
O co lament???!!! Co to jest 13 metrów w górę? Prawda jest taka, że to są świetne tereny aby powstało osiedle z budynkami co najmniej dziesięciopiętrowymi albo i wyższe, to jest świetna lokalizacja dla "Lake Sky" albo "Klasztorne Sky", mieszkańcy mieliby piękne widoki, a i wielu chętnie by zapłaciło za taki apartament i po 10 tys za metr! Kartuzy to nie wiocha! Kartuzy w końcu są miastem i muszą iść w górę! 13:07, 17.09.2019
@Bob-Budowniczy13:13, 17.09.2019
10 tys za metr w Kartuzach - buhahahaa! 13:13, 17.09.2019
Triada13:26, 17.09.2019
weź się chłopie wylej kubeł zimnej wody na głowę i nie sprowadzaj mi tu na nasze podwórko mafii gdańskiej, głupota nam tu nie potrzebna 13:26, 17.09.2019
@ 10 tysięcy ...15:36, 17.09.2019
ale RUBLI, bo przecież sekta pcha nas na wschód, to i waluta obiegowa się zmieni do czasu wybudowania tych budynków. 15:36, 17.09.2019
ekonom_Paweł15:06, 17.09.2019
Z innej beczki, czy są w Kartuzach przybytki rozkoszy spod czerwonej latarni? Mieszkam chwilę, niejako na placówce, na Wybiku no i jakoś człowieka przypila i chętnie bym trochę się zabawił... 15:06, 17.09.2019
Ta tirówka pod lasem15:29, 17.09.2019
ma pseudonim "Czerwona latarenka". Porozkoszujcie się w krzakach ! 15:29, 17.09.2019
oczyszczalnia16:35, 17.09.2019
prowokatorze najpierw lecz nogi, a potem głowę. 16:35, 17.09.2019
anty18:07, 17.09.2019
złodzieju z PO oddaj coś zabrał i wracaj do SS danzing 18:07, 17.09.2019
info15:45, 17.09.2019
teraz już wiecie dlaczego "nagle" udało się napisać program i pozyskać kasę na oczyszczanie jezior... po 30 latach 15:45, 17.09.2019
No ale szamba15:52, 17.09.2019
na Zamkowej ciągle są użytkowane, bo kanalizacja tylko częściowa. CO z TYM ?? Jezioro czyste nie będzie, dopóki choćby jedno szambo się do niego wlewa !! ZASYPAĆ wszystkie szamba !!! 15:52, 17.09.2019
A za XXlecia?15:52, 17.09.2019
Między blokiem 8 na XX lecia a jeziorem jest ziemia która już dawno jest podobno sprzedana jest tam jeszcze pusto to też jest tego dewelopera? 15:52, 17.09.2019
Zdecydowana16:40, 17.09.2019
Mi się pomysł podoba, chętnie zakupie mieszkanie, apartament z dala od tego całego szumu, naprawdę jest dużo miejsca na fajne ogrodzone osiedle, z garażami, placem zabaw i infrastrukturą handlową. 16:40, 17.09.2019
Jozio17:44, 17.09.2019
Miecio oczyścił brzegi, wyciął chaszcze, zrobił promenade a teraz ludziom z wyżych party widoki ktoś chce zabrać. Podzielcie się z innymi też. 17:44, 17.09.2019
Grzybno18:10, 17.09.2019
nikt tam wesela nie zrobi na nowej sali bo tam śmierdzi z oczyszczalni 18:10, 17.09.2019
zbulwersowana20:25, 17.09.2019
Zrobi, zrobi. Co to za problem przenieść oczyszczalnie komuś innemu pod okna. Nie takie przewały się widziało. Za kasę wszystko można. Aż dziwi mnie, że ten temat nie zniknął z łamów Expressu. 20:25, 17.09.2019
zbulwersowana20:21, 17.09.2019
Do ludzików, którzy myślą, że Jeziora Klasztorne otaczane są tylko przez m.Kartuzy. Informuję uprzejmie, że ten obszar właśnie dotyczy Grzybna, Prokowa,itd. Uciekliśmy na wieś płacąc niemałą kasę za grunty, żeby mieć spokój. Za nasze pieniądze budowaliśmy drogi i całą infrastrukturę. Gmina nawet nie ma zamiaru wykupywać dróg o które trzeba dbać. Ale cwaniaki wypatrują sobie zadbane zakątki bo takie najlepiej się zagospodarowuje i za krocie sprzedaje. A Ty się martw, co będziesz miał za oknem. Niech developerzy budują sobie na niezamieszkałych terenach, a nie pod oknami domów. Te molochy niech stawiają na pustkowiu. Nie liczy się prawo, człowiek tylko ich osobisty zysk. Trzeba z tym skończyć. To bardzo dobrze, że chcecie się zorganizować. 20:21, 17.09.2019
Masz sporo racji ...01:29, 18.09.2019
Byłem w agencji nieruchomości. Klientowi obok pokazywano 2 identyczne domki w tej samej miejscowości na sprzedaż, ale cena jednego była prawie dwa razy wyższa niż drugiego. Wcale nie z powodów konstrukcyjno - budowlanych lecz z powodu najbliższego otoczenia.
Jeden miał za oknami hurtownię budowlaną, hałas, kurz i ciężarówki - a drugi dom miał okna na jezioro, skalistą górę i las. Różnica w cenie wynosiła 240 tyś. Tyle kosztuje widok z okna. Gdy Tobie zniszczą twój widok, to domagaj się połowy wartości nieruchomości, jako rekompensaty. Ten kartuski deweloper będzie darł cenę za mieszkania bezlitośnie, bo powie że za widok na jezioro trzeba bulić (a ty możesz zacząć oglądać murowaną ścianę zamiast jeziora, które ci zasłonią. BROŃ SIĘ !!! 01:29, 18.09.2019
Racjonalny14:25, 19.09.2019
Trzeba było wybudować się na pustkach, Kartuzy to prężne miasto, a miasta nie stać na chałupki parterowe czy jednopiętrowe, tu musi być rozmach i gospodarność oraz wykorzystanie przestrzeni również w pionie! Spokojnie można postawić budynki 10 piętrowe a nawet 20 piętrowe! 14:25, 19.09.2019
Mieszkaniec1309:51, 18.09.2019
Dużo tych komentarzy.
Ale nie zauważyłem aby ktoś podał, że 13 metrów to wysokość planowanych budynków w jednej części .Natomiast w tym samym ciągu budynków nad jeziorem planuje się budynki 17 metrowe, co wynika z planu zagospodarowania.
Można narzekać na komunę i jestem ostatnią osobą , która by jej broniła. Ale w tamtym czasie taka prywata nie byłaby możliwa. Wtedy bardziej dbano o dobro wspólne. O widok na jeziora. Wtedy jadąc ul. zamkową było widać całe jezioro karczemne. Architekt miejski , bodajże Pan Rychert, nie pozwalał na zabudowanie brzegu jeziora. A co teraz jest wszyscy widzimy.
To samo chcą zrobić z jeziorem Małym Klasztornym. To jest niedopuszczalne!
. 09:51, 18.09.2019
biznesmen18:38, 18.09.2019
No i właśnie dlatego warto startować :) 18:38, 18.09.2019
Mieszkaniec 218:47, 18.09.2019
Nad jeziorem Klasztorne Durze miedzy policja i ładnymi pensjonatami będą komercyjne bloki .Poco wydać miliony na czyszczenie jezior jak nie będzie gdzie rozłożyć koc .Właściciele mieszkań na pewno ogrodzą swoje posesje .zostanie zarośnięta stroma skarpa 18:47, 18.09.2019
Jek09:44, 19.09.2019
Może by zmienić plan zagospodarowania przy posesji radnych np. Roszkowskiej, Stenka czy
i wybudować im na granicy ich posesji bloki 5 piętrowe nie zachowując min. odległości 4 m jak przewiduje prawo budowlane to może zrozumieją nad czym głosują? Dla prawdziwego kartuzjanina Kolegiata i jej otoczenie to historia tego miasta. Kto zniszczy to malownicze otoczenie to zniszczy tożsamość tego miasta. Stojąc na parkingu przy Kolegiacie będziemy
mieli piękny widok z prawej na kościół , a z lewej na blokowisko i nawet nikt nie zwróci uwagi na aleję Filozofów. 09:44, 19.09.2019
Jimi 11:13, 19.09.2019
dobrze by było podać kto tak chce "zadbać" o Kartuzy i postawić te koszmary w tym miejscu, przekonany jestem że mieszkańcy powinni otrzymać taką informację 11:13, 19.09.2019
Bloki NIE MOGĄ 17:55, 19.09.2019
niszczyć KRAJOBRAZÓW danych nam przez naturę. Pejzaże muszą pozostać NIENARUSZALNE, bo to najcenniejszy, niepowtarzalny skarb każdej okolicy, miasta albo wsi. Budujmy na terenach neutralnych obrazowo. Nie wchodzi się w ubłoconych buciorach do salonów !!! 17:55, 19.09.2019
Kleopatrac13:50, 16.09.2019
0 0
Osiedle XX Lecia to nie peerelowski beton to raz po drugie osiedle jest pięknie odnowione to dwa .Budynek szpitala też po renowacji więc nie wiem co tu zakrywać tudzież zasłaniać. 13:50, 16.09.2019