Zamknij

Kartuzy. Tablice, pomniki, nowe nazwy ulic. Radnych pomysł na zmiany w mieście

10:50, 21.08.2018 W.D. Aktualizacja: 11:42, 21.08.2018
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Tablica upamiętniająca wizytę L. Kaczyńskiego w Kartuzach, pomnik kardynała Wyszyńskiego, zmiana nazwy ul. Klasztornej na Westerplatte - to tylko niektóre z propozycji złożonych przez kartuskich radnych. Proponowanych nazw dla ulic, skwerów i placów jest w sumie kilkanaście. - Sami jesteśmy zaskoczeni nagłą chęcią ponazywania różnych miejsc w mieście, ale chcemy zapytać o zdanie mieszkańców - mówi burmistrz Kartuz.

Na zwołanej dziś konferencji prasowej burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński poinformował o planach kartuskich radnych. Wedle informacji przedstawionej przez szefa kartuskiego magistratu, przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej Andrzej Pryczkowski, złożył propozycję nadania nazw ulicom, placom i skwerom w mieście. Chce też, by urząd przygotował stosowne projekty uchwał w tej sprawie.

Tablice, place, ulice

- Pismo wpłynęło do urzędu 11 lipca. Tych propozycji i pomysłów jest naprawdę sporo. Poinformowałem pana przewodniczącego, że nadawanie nazw ulicom czy placom powinno zostać poprzedzone konsultacjami społecznymi. Uważam, że to mieszkańcy powinni się wypowiedzieć w tej sprawie i zdecydować, czy akceptują dany pomysł - powiedział Mieczysław Gołuński. - Dlatego chcemy za pośrednictwem naszej strony internetowej oraz mediów lokalnych zapytać mieszkańców o opinię.

Burmistrz zapowiedział, że wyda zarządzenie o przeprowadzeniu konsultacji społecznych, a gmina przygotuje specjalne formularze, za pomocą których będzie można wypowiedzieć się w sprawie nazw ulic i placów.

A oto niektóre z propozycji. Skwer przy ul. 3 Maja nazwać imieniem Romana Dmowskiego, skwer przy kolegiacie (w miejscu, gdzie prowadzone są obecnie prace i nasadzenia kwiatów) im. Stefana Wyszyńskiego, ulica Klasztorna miałaby zostać przemianowana na ul. Westerplatte, rondo na wjeździe do Kartuz od strony Grzybna miałoby nosić nazwę Gryfa Pomorskiego, Armii Krajowej lub Aleksandra Labudy.

Na liście propozycji udostępnionej przez Urząd Miejski znaleźć można też pomysły lokalizacji pomników: m.in. gen. Hallera - przy Urzędzie Miejskim, pomnika kardynała Wyszyńskiego - przy kolegiacie, a także tablicy na Rynku upamiętniającej wizytę prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

Kto proponuje?

Z dokumentów wynika, że propozycje składane są zarówno przez samych radnych, jak i m.in. przedstawicieli Towarzystwa Miłośników Kartuz, Kaszubsko-Kociewskie Stowarzyszenie im. Tajnej Organizacji Wojskowej "Gryf Pomorski", biuro poselskie Anny Fotygi (PiS), kartuski oddział Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego czy Związek Piłsudczyków.

Jak podkreśla przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej Andrzej Pryczkowski, pomysł nie jest wyłącznie inicjatywą radnych, ale został szeroko skonsultowany z organizacjami pozarządowymi, a wynika z chęci upamiętnienia 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Burmistrz Kartuz zwraca jednak uwagę, że wiele propozycji może stanowić zarzewie sporów i nieporozumień, dlatego należy je poddać opinii mieszkańców.

Czy radni posłuchają?

- Jeśli już chcemy wprowadzać jakiekolwiek nazwy, zwłaszcza z użyciem nazwisk, to powinniśmy sięgać po takie, które nie będą drażliwe - mówił szef kartuskiego magistratu. - Powinniśmy też pilnować pewnego ładu i porządku. Przykładem jest choćby ulica Kolejowa. Jej nazwa kojarzy się jednoznacznie i po prostu jasno wskazuje lokalizację linii kolejowej i dworca. Nie wiem czy zmienianie jej nazwy na "Kardynała Wyszyńskiego" to trafiony pomysł.

Niebawem na stronie kartuskiego urzędu ma się ukazać informacja oraz druk pozwalający na zabranie głosu w sprawie proponowanych nazw. Nie wiadomo jednak, czy radni wezmą pod wzgląd opinie mieszkańców. W przypadku zmiany nazwy ul. Wyzwolenia w Mezowie petycja kilkuset mieszkańców miejscowości, którzy nie zgadzali się na nową nazwę, została przez kartuską Radę Miejska zignorowana.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(104)

kubełZIMNEJwodykubełZIMNEJwody

29 3

ho ho pomału zaraz rozbroimy tą bombę, a więc
1. kategorycznie zabraniam zmiany nazwy ulicy Klasztornej na Westerplatte, nawet jeśli będziecie majstrować przy projekcie ulicy Westerplatte! Do skrzyżowania przyszłego z ul Klasztorną może być Westerplatte, ale dalej to ma zostać Klasztorna i basta!!!
2. ad pkt 6 ideologiczny fake
nie bawcie się w tzw niemieckie ziomkostwo, typu "wypędzeni" aż widać tu fałszywość intencji, mówię to jako kaszub, niedługo ogłosicie się wolnym miastem Kartuzy, będziecie przy pomocy niemieckich dotacji tworzyć własną pseudohistorię jak RAŚ na śląsku

PRZYPOMINAM, że nadal urząd miasta i gminy nie wywiązał się z ustawowych zmian ulic tj.
zbrodniarza i terrorysty komunistycznego J. Krasickiego na Ignacego Krasickiego
oraz os. XX lecia PRL (czyli osiedle gloryfikujące okupacje sowiecką) a przecież można zmienić na XX lecia międzywojennego
nadal nie ma tych zmian, a gorące głowy zapomnikują całe miasto, ochłońcie troche i powstrzymajcie się od robienia pomników, bo sami wystawiacie się na deprawacje kultury, historii Polski, zamiast pomników dofinansujcie programy szkolne dotyczące nauki historii w szkołach, bo chcecie stawiać wysokie pomniki i sami gwałcicie historie Polski


12:01, 21.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

historianhistorian

11 2

świetnie to ująłeś. ale nie wiem czy oni dadzą radę Cię zrozumieć ... wszak elita to nie jest. 12:06, 21.08.2018


swojakswojak

8 1

POPIERAM !!!! Każde słowo , cały komentarz nic dodać nic ująć. 17:37, 21.08.2018


reo

nigdy wam to nie zaśnigdy wam to nie zaś

24 5

Burmistrz a może by tak te rozwalone drogi i chodniki w zwykłej technologii, tj. nie marmurowej odbudować ? rynsztoki zrobić żeby samochody nie opryskiwały ludzi ?!!?? czy dojrzewa w was ta myśl że ludzie chcą sprawnie żyć, a nie ślizgać się po marmurze na deptaku ?!?! 12:04, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KretKret

3 2

Przeczytaj ze zrozumieniem, burmistrz nie chce zmian nazw ale radni koniecznie chcą zająć sie tym tematem. Burmistrz postawie sprawę mieszkańcom żeby to oni zdcydowali czy chcą. 13:33, 22.08.2018


Kartuzjanka Kartuzjanka

35 2

Mi się też nie podoba zmiana ul klasztorne na Westerplatte zawsze to była jest i ma być klasztorna, a poza tym kto zasponsoruje zmiany w dokumentach i innych papierach za zdj. Nikt nie zapłaci ani za pieczątki nowe które trzeba zrobić itp. Nie zgadzam się na zmianę nazw ulic. 12:17, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kamamamkamamam

14 11

Burmistrzu, Brawo! Wygraną masz już teraz w kieszeni. Niech uchwalają i idą na wojnę z mieszkańcami! 12:17, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Absolwent KlasztorneAbsolwent Klasztorne

6 0

Klasztorna musi pozostać Klasztorna, to styl życia i wiele wspomnień absolwentów 14:31, 21.08.2018


radnych porąbałoradnych porąbało

34 10

sami Kaczyńscy, Dmowscy, Wyszyński, Kaszubom się urządza kolejny kulturkampf 12:18, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do propagandzistyDo propagandzisty

0 1

Gdzie ty człowieku sowiecki masz kulturkampf, do szkoły dotycz się matolku 15:22, 23.08.2018


tacy radnitacy radni

28 4

powinni od razu dostać czerwoną kartkę! 12:20, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PryczkowskiPryczkowski

28 7

pewnie znowu wystartuje z jedynki, sąsiedzi powinni pamiętać to zacietrzewienie ideologiczne i wybrać normalnych ludzi, a całe to Porozumienie Samorządowe odesłać na emeryturę 12:21, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlasztornaKlasztorna

33 4

Klasztorną chcą zmienić na ks. Stryszyka - historyczną ulicę, co ma kilkaset lat! do tego się nawet komuniści nie posunęli 12:23, 21.08.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

adad

6 0

no nie zupełnie za komuny była to ul. ks Ściegennego, ale kolejna zmiana tej ulicy to już głupota 12:28, 21.08.2018


do addo ad

2 1

Ul. Księdza Sciegiennego i to za komuny! 14:57, 21.08.2018


KlasztornaKlasztorna

2 0

mój błąd, ale komuna to jednak słaba inspiracja.. 21:56, 21.08.2018


Wojtek BWojtek B

19 2

Z tą Westerplatte to niezły pomysł ale trzeba pomyśleć na co przemianować istniejącą od wielu lat ulicę o tej samej nazwie. Ale wstyd żeby radni nie znali ulic we własnym mieście 12:25, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zdzisek Zdzisek

5 0

Może istniejącą w Kartuzach ul.Bohaterów Westerplatte okroją i będzie tylko ul.Bohaterów, a tą inną nazwą ul.Westerrplatte :) kurcze Ci pomysłodawcy ,to mają jednak łeb :) 13:47, 21.08.2018


Do powyżej.Do powyżej.

14 3

Deptak, tylko dla łyżwiarzy figurowych w porze zimowej? 12:26, 21.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

swojakswojak

7 0

Sklepy niech zaopatrzą się w specjalne obuwie anty poślizgowe. Bo to nawet śmieszne nie jest tylko bardzo realne. Wyobrazcie tylko sobie jak po deszczu przyjdzie mróz, to będzie szklanka. A z doświadczenia wiem ,że w Kartuzach odśnieżone chodniki i deptak oraz posypane piaskiem są dopiero ok. godz ósmej a nieraz póżniej. Gdzie ludzie już od godz. czwartej, piątej idą na autobus czy pociąg. Więc módlmy się o zdrowie i nasze kości. A firmy dbające o sypanie piasku i odśnieżanie niech wysoko się ubezpieczają bo poszkodowanych pewnie będzie sporo. A nawet jak sypiecie piasek to tak jakby ktoś wcześniej szedł i miał dziurawy portfel, tyle tego. Każdego ziarenka człowiek szuka jak kura. :))) Nie oszczędzajcie tylko sypcie uczciwie. 17:59, 21.08.2018


Deptak Deptak

1 5

Przestańcie porobić że będzie ślisko jak się poslizgniesz daj boże byś upadł na dupsko go głowy już nie masz. Przeżyć zimę wtedy zobaczymy czy masz siniaki. A w głowę to se zrób se puki. 06:17, 22.08.2018


henryk18henryk18

12 5

Kategorycznie zapytuję: Kto konsultował nadanie patrona Centrum Kultury z p. dyrektor, pracownikami oraz ludźmi związanymi z tą instytucją. Co do dalszych zmian oraz nowości - ręce opadają. Rada kończy kadencję za 2 miesiące. Co na to kandydaci na Burmistrza Kartuz? Mój głos w tym momencie oddaję tylko na obecnego burmistrza. 12:26, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maciej z KosówMaciej z Kosów

9 6

Szok i niedowierzanie. Wiem przynajmniej na kogo będę głosował. Panie Wojtku proszę o publikację materiału co na to p. Belgrau. Od tego co powie będzie zależał mój głos w wyborach. 12:28, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WikaWika

0 0

To właśnie pomysł grupy Pana B i Pana Pry...., 13:15, 27.08.2018


KartuzjaninnKartuzjaninn

28 2

Chyba na łep upadli co za bzdura 12:33, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kubełZIMNEJwodykubełZIMNEJwody

13 4

trochę to przypomina projekt 100 pomników na 100 lecie Niepodłegłości Polski, ja nawet czasem sobie myśle, że mamy tu do czynienia z jakimś Koniem Trojańskim, to tak jakby w PiSie, partii która dba o pamięć historyczną działał poseł PO, bo to tak wygląda.
po co pomnik Hallera? skoro budowany jest pomnik Piłsudskiego? trzeba było się wcześniej dogadać i stawić Hallera zamiast Piłsudskiego. JEDEN POMNIK STARCZY
ochłońcie
dotujcie projekty IPN w szkole, że dzieciaki wiedziały kto tek kard Wyszyński, gen Haller itp, a nie znali tylko kto to jest Doda elektroda i lord wader
12:34, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ale...ale...

1 3

Lorda Vadera to ty szanuj 13:44, 21.08.2018


......................

12 0

Nazwy rond jak najbardziej ale też ronda by się przydało najpierw uporządkować bo sama trawa i chwasty. Nadawanie obwodnicy nazwy nie ma zupełnego sensu gdyż nie ma budynku a jednocześnie kolidowało z przyległą ulicą węglową. 12:38, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oskar KOskar K

18 5

Widze w KArtuzach ze skończy się na jednej turze wyborów w tym roku. 12:45, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oskar KOskar K

19 4

Wspaniały prezent przed wyborami. Jesli ktorykolwiek kandydat na burmistrza to poprze, nie ma zadnych szans z obecnym burmistrzem. 12:47, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec2mieszkaniec2

17 1

Mówią o pomniku Kaczyńskiego a zapomnieli o pomniku zamordowanych nauczycieli przy 3 Maja
Pan przewodniczący rady co dziennie przynim chodzi to wie chyba w jakim opałakanym on jest stanie. 12:48, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czy oni powariowali!czy oni powariowali!

20 6

Radni naprawdę nie mają już ważniejszych pomysłów jak zmieniać nazwy ulic? Toż to chore! Tyle jest ważnych spraw, a oni czym się zajmują??????? 12:54, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AmenAmen

9 4

Czy Ci ludzie naprawdę chcieliby objąć patronaty w taki sposób? Jak będzie się czuła rodzina np. p. Bystroń, wiedząc, że to zostało narzucone. Tak samo rodzina ks. Stryszyka.

Inna sprawa - zasługi. Ok. Ksiądz Stryszyk. Spał u niego na Strychu Karol Wojtyła. Co dalej. Przydałoby się jakieś uzasadnienie. Nie wiem, być może istnieje. Sam fakt bycia księdzem to za mało. Brakuje uzasadnień takich a nie innych wyborów.

Pomysły przeterminowane. Wydamy 100 tys. na kolejnego na Kaszubach Remusa z taczką, dodatkowo na rondzie, gdzie nikt nawet nie zrobi sobie z nim zdjęcia. *%#)!& przeterminowane pomysły. 13:03, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec kartuzmieszkaniec kartuz

21 3

Całkiem już odbiło tym naszym radnym, aż brak słów na to wszystko :( ... 13:07, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Radni-bezradniRadni-bezradni

18 4

Niech odważni radni przyznają się do tego wspaniałego pomysłu, podając imię i nazwisko co będzie wiadomo na kogo głosować w najbliższych wyborach. 13:18, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KMM KMM

4 2

Raczej, na kogo nie głosować. Pogięło co niektórych! ! 17:47, 21.08.2018


MM

21 4

Wszystkich ich pogięło!

Zmieńmy ich przy najbliższych wyborach. 13:20, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyanty

10 3

"Wybaczcie im bo nie wiedzą co czynią". 14:34, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzybkoSzybko

15 3

Super świetnie! doskonale! Pomysły godne wielkich umysłów!
Popier.iło co niektórych, te Wasze pomysły mają jakiś wpływ na poprawę życia w Kartuzach? Wnoszą coś istotnego do poprawy bytu mieszkańców, czy te zmiany mają realny wpływ na warunki życia w tym mieście? Do roboty obiboki, zmiana nazwy, czy nadanie nazwy tej czy innej części Kartuz, nie sprawi że będzie nam się żyło komfortowo, że znikną korki, że dziurawe drogi sie naprawia, to samo z chodnikami. W tym mieście zniknęło b.dużo koszy na śmieci, brak pojemników do których można by wrzucić plastikowe lub szklane butelki, czy nawet zasobniki na plastikowe nakrętki. Ulica Gdańska tez wymaga poważnej naprawy-a nie łatania co roku, Zamkowa - zapadające się studzienki, (tak wiem to nie należy do miasta), trasa do Sulęczyna - to ta do Sierakowic to była równa. 14:51, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

słusznie słusznie

5 1

prawisz kolego. 14:59, 21.08.2018


co ta rada wyprawia!co ta rada wyprawia!

17 4

To się nie mieści w głowie po prostu! Skąd oni biorą takie pomysły? Komu chcą zrobić dobrze? Może niech wszystko ponazywają po swojemu... Dobrze, że niedługo wybory. 15:20, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Farsa!Farsa!

20 3

Remus z taczką bo co? Bo w Kościerzynie postawili?
Przypominam, że lata temu w Kartuzach ustawiono lokomotywę tylko dlatego, że w Kościerzynie taka była i teraz gnije to żelastwo!

Klasztorna jako Westerplatte?!? Co za brednie! Obecna nazwa ulicy nawiązuje do klasztoru, który jest unikatowym elementem historii Kartuz. Chcecie się tego pozbyć? Poza tym ulica Bohaterów Westerplatte już w Kartuzach jest!

Kaczyński? Dmowski? Zmieni się koniunktura polityczna to znowu będziecie zmieniać nazwy?
Ktoś w ogóle zapyta tych ludzi, którzy przy zmienianych ulicach mieszkają? 16:30, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Westerplatte I + II Westerplatte I + II

4 0

Listonosze będą kląć. 23:01, 21.08.2018


TO JATO JA

16 4

CZYŻBY HISTORYCZNA ULICA KLASZTORNA RÓWNIEŻ PODLEGAŁA DEKOMUNIZACJI.
COŚ SIĘ CHYBA LUDZIOM POMIESZAŁO W GŁOWACH, ALBO CHCĄ ZAISTNIEĆ PRZED WYBORAMI. 16:49, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A na jaką nazwęA na jaką nazwę

11 1

zmieniamy Kartuzy ?? O najważniejszym zapomnieli ? 17:19, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@A na jaką nazwę@A na jaką nazwę

5 2

Kaczystadt 20:45, 21.08.2018


kamieniarzkamieniarz

16 2

Więcej ...więcej kamieni z tabliczkami ! Obeliski ...więcej obelisków za tysiące. Ludzie wybierajcie mądrych radnych no chyba że mądrych w Kartuzach braknie. 17:31, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KMM KMM

23 0

Precz łapy od ul. Klasztornej !!!! 17:43, 21.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To pewnie obaTo pewnie oba

2 1

jeziora Klasztorne też chcieliby przemianować ?? Szajba niektórym odbiła !! 15:46, 22.08.2018


Anna 82Anna 82

26 3

Pragnę wskazać szanownej Radzie i innym Miłośnikom, że ulica Klasztorna nawet w trudnych czasach wojennych nazywana była KLOSTER Strasse. Czyli tak samo jak teraz ! Pozostawienie tej nazwy to jest ukłon w stronę historii Kartuz. Nawet Niemcy nie zmienili tej nazwy - a mogli. Mamy już w Kartuzach ulicę Bohaterów Westerplatte. Moim zdaniem to wystarczy. Co do pomysłów w zakresie honorowania osób związanych z ,,dobrą zmianą'' zaleciłabym ostrożność. samorządy nie lubią wielkiej polityki a Kaszubi szczególnie. Przez setki lat żyli obok mniejszości niemieckiej czy żydowskiej. Z każdym rozmawiali, każdego szanowali. Obecna WIELKA polityka to język nienawiści, w który regularnie wplata się religię. Taki język obcy jest Kaszubom. Jako rdzenna mieszkanka Kartuz życzę sobie aby szanowano zarówno historię miasta jak i kaszubską niezależność. Apeluję do radnych o rozwagę! ulica Kolejowa, Klasztorna od lat wpisują się w historię miasta. 17:47, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajstersztykMajstersztyk

11 4

Tak się wpuszcza w maliny bezradnych radnych. O tych innych nie wspomnę, szkoda czcionek. 18:32, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ReasumującReasumując

7 7

+ wyważona i rozsądna wypowiedź MGG
+ dobra propozycja jeśli chodzi o nadanie nazw rond i obwodnicy
+ tablice nie pomniki dot. wizyty L. Kaczyńskiego, czy gen Hallera
+ bardzo dobrze jeśli chodzi o zmianę ul wyzwolenia w Mezowie

- zmiany nazw ulic Klasztorna
- pomnik kard. Wyszyńskiego, pomnik wypędzeń kaszubskich
- mnogość skwerów i mini parków
- bezsensowne nadanie części ul. kolejowej, niechże to się nazywa ul kolejową do samego ronda.
- nadawanie skrawkom ulic nazw
- brak zmiany nazwy os XX lecia PRL 18:40, 21.08.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XX-lecia PRLXX-lecia PRL

1 2

oczywicie zostaje, bo PRL #2 jest kontynuatorem poprzedniego PRL-u. 22:51, 21.08.2018


Mar.Mar.

0 1

Ulica XX Lecia PRL już dawno zmieniona. Czytać, sprawdzić a potem brednie pisać. 08:47, 22.08.2018


do mardo mar

1 0

nie jest zmieniona, nadal są znaki XXlecia PRL, proszę podac info na ten temat w necie i jak się te osiedle nazywa pełną nazwę, a nie umowną 09:27, 22.08.2018


Pracownik fizycznyPracownik fizyczny

14 5

Te propozycje radnych świadczą tylko o jednym, o nadmiarze wolnego czasu!! Bo gdyby mieli konkretne zajęcia, obowiązki oraz solidnie przykładali sie do swojej pracy (czyt. bycia radnm). To tego typu propozycje wychodziłyby od mieszkańców, stowarzyszeń itp. A nie od osób, które maja zajmować się konkretami, rozwojem gospodarczym, sprawowaniem kontroli nad inwestycjami, wydatkami, problemami mieszkańców. A oni kuźwa *%#)!& się zajmuja i jeszcze kilka wariantów swoich idiotycznych pomysłów przedstawiaja. Wam na prawdę należy już podziękować, bo nie wiecie po co tam jesteście. 19:46, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SołtysSołtys

13 5

Co za brednie z ul. Klasztorną. Ktoś tu udaje świętego demokratę. Może ten burmistrz się ocknie i zastanowi kto mu naopowiadał o ul. Klasztornej. Żaden Pryczkowski nie proponował zmiany nazwy Klasztorna na Westerpllate 20:52, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bezradnibezradni

12 4

Zamiast zaproponować jakieś inwestycje coś konkretnego dla ludzi to co oni robią? Jakieś nazwy wymyślają! Chcą się podlizać pisowi czy jak? Liczę na to, że dziennikarze napiszą dokładnie z imienia i nazwiska, którzy radni głosowali za tymi nazwami. To będzie jasny sygnał dla wszystkich. 22:48, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Podobno deptakPodobno deptak

11 0

to będzie teraz Koziołka-Matołka. Nikt nie powie, że jest nieznany. 23:08, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

super źartysuper źarty

11 2

Na prima aprilis. Niestety, ludzka głupota nie ma nic wspólnego z żartem. 23:36, 21.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Śmieszne...Śmieszne...

16 1

Krótka, treściwa nazwa ulicy Kolejowej ma zostać zmieniona na ul. Księdza Kardynała Stefana Wyszyńskiego?! Po co zmieniać istniejące nazwy i utrudniać ludziom życie?! 00:12, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

odwracanieodwracanie

10 3

uwagi od kampanii wyborczej? Wyborcy muszą się skupić na NOWYCH radnych, to zgniłe jajo z nazwami już cuchnie. 07:09, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cayakcayak

11 3

Franz Kafka ciągle aktualny, a może by tak jeszcze jakąś tablicę poświęcona ofiarom kaczyńskich 07:15, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec 2mieszkaniec 2

14 3

skandal !
ul. Klasztorna ma być ulicą , Klasztorna.
To jest historia Kartuz , Panie MGG !
07:44, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@mieszkaniec2@mieszkaniec2

18 2

Weź przeczytaj najpierw. MGG chce konsultaci bo mu radni podsuwają takie rzeczy. Ludzie kogoście wybrali w tych Kartuzach. 07:48, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no to macieno to macie

14 5

Głosujcie dalej na pis to za chwilę wam nastawiają pomników aż się zdziwicie. I ulice będą zmieniać aż huczy. To zresztą już się dzieje i na siłę przeciw ludziom. Co zrobili w Mezowie? Nikt nie chciał zmian a radni i tak zrobili swoje. Komu oni chcą się przypodobać? 07:53, 22.08.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

tttttt

2 0

bardzo dobrze zrobili w mezowie, popieram, ulica wyzwolenia to nawiązanie do komunizmu, zakłamanie historii, a przecież nie chcemy mieć przyszłych *%#)!& dzieci. 09:31, 22.08.2018


pis i tmkpis i tmk

2 1

W Towarzystwie Miłośników Kartuz chyba trudno znaleźć sympatyków PIS-u. 09:47, 22.08.2018


do ttydo tty

0 1

Wyzwolenie było też w 1920 roku, właśnie obchodziliśmy 98 rocznicę tego wydarzenia. 11:35, 22.08.2018


KMM KMM

16 4

Tych radnych należy już wymienić na najbliższych wyborach. Oni się tam zbytnio zasiedzenie i traktują miasto jak swój własny folwark. Pamiętajmy o tym na wyborach 08:01, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

20 2

"ulica Klasztorna miałaby zostać przemianowana na ul. Westerplatte"
Co za idiota to wymyślił?
08:02, 22.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

normalnynormalny

3 0

Jestem tylko ciekawy kto to wymyślił i jakie ma uzasadnienie tego pomysłu. Przecież to są pomysły tak nielogiczne, że się w pale nie mieści. Równie dobrze można zaproponować następujące zmiany:
Gdańską zamienić na Żukowską,
Kościerską na Burchadzką,
Zamkową na Długą,
Chmieleńską na Górzystą.
Można wymyślać w nieskończoność, ale po co? Trzeba nazwać nienazwane ronda, jakieś skwerki i tyle:) Pozdrawiam:) 11:32, 22.08.2018


joanna56joanna56

10 5

Żart chyba jakiś. Panowie radni, proponuję zająć się realnymi potrzebami mieszkańców regionu i nie ośmieszać się już dłużej w tej kwestii. 09:41, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kwiecienkwiecien

10 4

1 kwietnia dzisiaj czy jak 11:01, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zygmunt Zygmunt

6 6

Panie Pryczkowski , niech Pan zrobi krok naprzód . Najprzód w obrębie 8 należy postawić pomnik .
Będą mieli ludziska na czym koszulki suszyć . 11:32, 22.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

leoleo

2 1

może na twojej pustej głowie się ususzy
11:51, 22.08.2018


WojmatWojmat

13 3

Radni czy was coś kopnęło , jeżeli tak to trzeba was wszystkich wyrzucić iprzy wyborach wymienić na nowych . Towarzystwo byłych działaczy PRL niech się zajmie sadzeniem kwiatów bo nic innego im nie zostalo. 11:40, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborczyniWyborczyni

9 2

Co my mamy za radnych ,nie wiedzą że ulica Westerplatte istnieje już w Kartuzach jest to boczna od ulicy od Wzgórze Wolności.Czy wiecie ile kosztów poniosą mieszkańcy przy tej wymianie A P.Burmistrzu ile punktów pan straci przy najbliższych wyborach. 12:45, 22.08.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kaszub_kaszub_

1 0

masz rację z ta ulica . O ile się nie mylę to chyba nawet sam przewodniczący rady w okolicach tej ulicy mieszka, a przynajmniej tamtędy jeździ 09:48, 23.08.2018


O jojO joj

2 1

Racja masz tyle, że to radni chcą a nie Burmistrz i to jest słuszne że trzeba zapytać nas mieszkańców a nie samemu decydować, to już jest buta. 09:58, 23.08.2018


co za wstydco za wstyd

10 1

Tak błysnęli głupotą, że to już jest żenujące.

Już pomijając wszystkie, wyżej opisane, kontrowersje to zmiana nazwy Klasztornej na Westerplatte, to jakaś paranoja. Z jednej strony ktoś (radni czy towarzystwo miłośników Kartuz?) nie zna historii miasta, które reprezentuje. Z drugiej zaś strony nie ogarniacie Państwo (radni czy "miłośnicy kartuz"), że ulica Bohaterów Westerplatte już w Kartuzach jest. 12:50, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZniesmaczonaZniesmaczona

7 3

Czy naprawdę w Kartuzach macie nadmiar funduszy ?? czy takich prymitywnych i populistycznych radnych ?. Zmiana nazwy ulicy to bardzo kosztowna akcja , czy nie lepiej te fundusze przeznaczyć na załatanie dziur w drogach czy kanalizację ?? Jaki sens zmiany ulicy Klasztornej czy kolejowej ? Zupełni nie rozumiem 16:59, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jamaljamal

0 0

Naprawdę 17:42, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janaljanal

11 5

Jedna rzecz mnie tylko interesuje drodzy radni. Czy naprawdę nie ma już ważniejszych rzeczy do roboty w gminie niż zmiany nazw ulic które w żaden sposób nie ułatwiają nic nikomu??? Co np. zmiana nazwy z klasztornej na Westerplatte zmieni? Będzie się lepiej ta ulica jeździło czy o co chodzi? Po za kłopotem ze zmianą dokumentów takie zmiany nic nie wnoszą... strata czasu i pieniedzy poprostu. 17:46, 22.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ludzie więcej rozwagludzie więcej rozwag

7 4

To Wy wybieracie takich radnych . To obraza dla rozumu i logiki, ale co tam niech się kręci dalej ta szalona karuzela. Kiedy w końcu wybierzecie mądrych i młodych ludzi. 20:58, 22.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kaszub_kaszub_

1 2

jesteś w błędzie - niestety to my wszyscy tak wybieramy mając nadzieję że coś się zmieni.( bo nas "mamią" swoimi obietnicami bez pokrycia
W radzie ciągle ci sami ludzie - "od wieków" 09:45, 23.08.2018


KielpinianinKielpinianin

5 2

Dziś jest 23.08.2018 a czytając ten artykuł mam wrazenie ze t1 kwiecień i Prima aprilis 09:15, 23.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszub_kaszub_

10 0

Rozumiem nadać nazwy rondom które jeszcze formalnie tych nazw nie posiadają np; rondo z Kartuz do Grzybna - ale pozostałe zmiany to już chyba jakaś paranoja naszych radnych. Widać że wybory się zbliżają i obecni radni próbują się "obudzić". To wszytko jest śmiechu warte..
Ktoś dobrze napisał - że ludzie z obecnej rady powinni być definitywnie wymienieni na nowych. 09:43, 23.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mam pomysłMam pomysł

11 2

Zmienić nazwę naszego miasta Kartuzy. 09:49, 23.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pluski36pluski36

13 1

Pierwsze nazwy nadano ulicom w Kartuzach z pewnością na początku XIX w. Musiały zapewne w pierwotnym brzmieniu przetrwać długo, bo ich nazwy nie wadziły nikomu. Pierwotne nazwy niemieckie przetłumaczono w większości na polskie po 1920 roku. Jakie to były nazwy? , Klosterstr.(Klasztorna),Seestrasse(Jeziorna), Schlossbergstr.(Zamkowa), Gartenstr.(Ogrodowa), Danzigerstr.(Gdańska),Apothekenstr.(Apteczna) itp. Były też: Bergstr.(3 Maja), Mittelstr.(Kościuszki). Pragmatyczni Prusacy unikali widać kontrowersyjnych nazw. Nawet związanego mocno z Pomorzem(Warcino) Ottonem v. Bismarckem (Kulturkampf) nie uhonorowano nazwaniem żadnej z ulic kartuskich jego imieniem. Może przewidywali czekające historyczne zmiany? Rewolucyjnych zmian w nazewnictwie kartuskich ulic nie dokonali hitlerowcy, z wyjątkiem zmiany Bahnhofstr.(Dworcowa) na A. Hitlerstrasse (nie mam pewności).Po 1945 nazwę tej ulicy zmieniono na Stalina. Zmieniono w PRL-u wiele nazw, których większości obecnie nikt nie pamięta. Nawet Klasztorną przemianowano na ks. Ściegiennego. I oto - historia "kołem się toczy - nowe wraca". Nowa wersja historii, pisana przez autorytety pierwszego sortu jak znany kartuzianom P. Sz., wskazuje kartuskim radnym jedynie słuszny kierunek. Nie sugeruję radnym brania przykładu z pragmatycznych Prusaków, ale ich polityka nadawania nazw ulicom nie jest do pogardzenia.Trzeba przewidywać skutki walca historii( nie tańca). 13:43, 23.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Moja propozycjaMoja propozycja

9 2

Zamiast zmieniać nazwy ulic powinno się zmienić radnych z Pryczkowskim na czele. Czy oni nie widzą że kompromitują nasze Kartuzy i są pośmiewiskiem.? 14:36, 23.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do BurmistrzaDo Burmistrza

8 3

Panu to można tylko współczuć . Współpraca z takimi ........ to masakra 14:37, 23.08.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Oj takOj tak

1 1

Szczera Prada zamiast die cieszyc ze to pierwsza kadencja gdzie widac goły okiem ile się robi. Niech by chociaż nie przeszkadzali. 12:09, 24.08.2018


króko i na tematkróko i na temat

11 4

Czerwona kartka dla radnych i tyle. I proszę koniecznie podać nazwiska tych, co będą głosować za jakimiś pomnikami czy zmianami ulic. Do roboty niech się wezmą! 15:14, 23.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dziękuje !Dziękuje !

3 4

Chciałbym bardzo podziękować z tego miejsca panu burmistrzowi za tę informację!
Teraz jestem już pewien, że zarówno Burmistrz jaki cała Rada jest do wymiany! Dziękuje. 09:15, 24.08.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Ach joAch jo

2 1

Dzięki Burmistrzowi wiemy co chcą zrobić radni. On jest ok pyta nas mieszkańców czy my chcemy. Więc trzeba być obiektywnym. 12:33, 24.08.2018


ss

2 1

akurat jemu to ja wierze najmniej 13:28, 24.08.2018


Ha haHa ha

1 0

Który to z was panowie? A.P., J.P., czy A.B. innej opcji nie ma. 00:45, 25.08.2018


DlaczegoDlaczego

8 3

nie można podać jacy radni zgłosili taki ""kretyński "" pomysł zmiany nazw ulic ? Może wyborcy powinni wiedzieć na kogo nie głosować 10:15, 24.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z KartuzZ Kartuz

3 6

Panie Burmistrzu , współczuję panu takich radnych . Trzymam za Pana kciuki w nadchodzących wyborach 10:17, 24.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec KartuzMieszkaniec Kartuz

6 3

Tablica upamiętniająca wizytę Kaczyńskiego ?!! A czym on się zasłużył ? Tym, że miał pecha i zginął w katastrofie lotniczej ? Tym, że był w Kartuzach kiedyś ? To ja mam propozycję, żeby jeszcze postawić tablicę upamiętniającą Wałęsę - bo też był kiedyś w Kartuzach, tablicę dla Buzka - bo też był kiedyś, i jeszcze kilka innych tablic dla paru znanych ludzi z wdzięczności, że raczyli się do nas pofatygować zbierając głosy wyborcze.
Poza tym, czy każde rondo skwerek placyk, trawnik z psimi kupami musi mieć swoją nazwę i swojego patrona ? Czy po prostu nie może pozostać zwyczajnym rondem, placem, skwerem i trawnikiem ? Czy na każdym rondzie musi stać pomnik i zasłaniać kierowcom widoczność.
A tak przy okazji - czy my zawsze musimy być tacy święci, martyrologiczno patriotyczni, smutni w zadumie nad grobami zasłużonych ? Dlaczego Kartuzy nie mogą być radosne, dziecięce, kolorowe i młodzieżowe. A nazwijcie coś np. "placyk szczęśliwych dzieci", albo "kolorowej młodzieży" , albo "wesołych nastolatków". Nie. musi być "księdza ... "poległych ...", "bohaterów...", "męczenników..."
i znowu "księdza (najlepiej kardynała, biskupa, papieża, albo świętego) i od nowa "pomordowanych ...", "zasłużonych..." Czy nie widzicie, że Kartuzy starzeją, umierają i pustoszeją, że po 17 zamiera prawie całe życie w mieście, że są prawie puste ulice, że ludzie się stąd wyprowadzają. Nad tym pracujcie. Po to was wybraliśmy. Chyba po to sami chcieliście zostać radnymi i chcecie nadal. A może się mylę ? 22:40, 25.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzexyze

5 2

Po zmianie nazwy klasztornej na westerplatte niedługo zniszczą naszą chlubę kartuską kolegiatę i wymienią na czołg bo nowa nazwa ulicy będzie tego wymagała 08:44, 26.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiśMiś

3 0

Zwolennicy burmistrza robią kampanię wyborczą opartą na kłamstwie. Dlaczego nie ma sprostowania tych kłamliwych inf. Proszę krótko podać inf. który radny zaproponował zamianę ul. Klasztornej na Westerplatte. Jak do tej pory to tę informację podał burmistrz Gołuński . Ciekawe w jakim celu. Brudna gra wyborczą!!! 16:35, 27.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

beznadziejny pomysłbeznadziejny pomysł

0 0

Panie Gołuński niech pan wymieni tych radnych ,bo oprocz tablicy Kaczyńskich niedługo w Kartuzach bedzie ulica Kaczyńskich. 22:30, 28.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%