Zamknij

Somonino. Radni nie zgodzili się na kredyt. Co dalej z salą w Egiertowie?

14:28, 30.04.2014 Aktualizacja: 14:29, 30.04.2014
Skomentuj

Somonińscy radni, nie szczędząc wójtowi słów krytyki, nie zgodzili się, aby gmina zaciągnęła kolejny kredyt. Planowana kwota 800 tys. zł miała być przeznaczona na budowę hali sportowej w Egiertowie. Przetarg na kontynuację tej inwestycji, który został ogłoszony w ubiegłym tygodniu, zostanie unieważniony.

"Rezygnacja kartuskiej spółki Promont z kontynuowania budowy sali w Egiertowie":http://expresskaszubski.pl/aktualnosci/2014/04/egiertowo-ogloszono-kolejny-przetarg-na-budowe-hali-sportowej sprawiła gminie Somonino nie lada kłopot. Od kilkunastu tygodni nie prowadzi się tam dalszych prac, robotnicy pozostawili po sobie stan surowy otwarty.

W ubiegłym tygodniu ogłoszono przetarg na kontynuację robót budowlanych, jednak okazało się, że gmina nie ma w pełni zabezpieczonych środków finansowych na zrealizowanie całego zaplanowanego zakresu robót. Dziś na sesji radni mieli podjąć decyzję, aby zaciągnąć kredyt o wartości 800 tys. zł na ten cel. Okazało się, że uchwała w tej sprawie wywołała burzliwą dyskusję.

Radni podkreślali swoją niechęć do zaciągnięcia kolejnego już kredytu. Zaznaczali, iż gmina jest już dosyć zadłużona, a kolejna pożyczka mocno nadwyręży jej budżet. Nie podobało im się także to, że wójt Marian Kryszewski znowu podejmuje decyzje bez konsultacji z radą.

- Prace mają zakończyć się do końca października, więc wykonawca będzie miał niewiele czasu na dokończenie budowy. Każdy wie, jak wyglądają prace robione w szybkim tempie. Dlaczego nie można ich zakończyć 2, 3 miesiące później, a zrobić to porządnie. Ta kadencja rady najbardziej zadłużyła gminę, przyszła rada będzie miała ograniczone możliwości rozwoju gminy, bo będziemy tak zadłużeni, że nic nie będzie można zrobić - stwierdził Marek Kupc.

Zbigniew Nadolski podzielił zdanie kolegi. Zaznaczył, że zaciągnięcie kolejnego kredytu jest dla niego ogromnie trudną decyzją.

- Na początku kadencji pan wójt przedstawił nam propozycję rozwoju oświaty w gminie. Sądziliśmy wówczas, że są to wygórowane ambicje, ale poparliśmy ten plan. Nigdy jednak nie wyobrażaliśmy sobie, że wszystkie te inwestycje będziemy budować z własnych środków, z pożyczek i kredytów. Wciąż zwiększamy zadłużenie gminy. Każdy chce zakończyć budowę sali w Egiertowie, ale nie takim kosztem. Proponuję, aby dokończyć budowę sal lekcyjnych, a salę gimnastyczną i jej wyposażenie zrobić później. Nie było sali 30 lat, będzie pół roku później, świat się nie zawali - przekonywał radny.

Edmund Armatowski bronił decyzji wójta. Podkreślał, iż zadłużenie gminy jest niemal takie samo jak 8 lat temu, za kadencji poprzedniego włodarza gminy. Z kolei Mirosław Socha przekonywał, iż wójt powinien także zwrócić również uwagę na inne problemy, niż tylko oświatowe. Zarzucał włodarzowi, że ten nie słucha mieszkańców, nie spotyka się z radnymi.

- Nie tak się tworzy samorząd. Po to jest wójt, aby słuchał ludzi. Nie będziemy podnosić po raz kolejny ręki za czymś, czego nikt wcześniej nie widział. Mówię tu o parku w Goręczynie czy zaplanowanej promenadzie. Jesteśmy na 5 miesięcy przed kolejnymi wyborami i powiem dziś, że na pewno nie będę kandydował na kolejną kadencję jako radny. Zależy mi na tym, aby nie zostawić tej gminy tak mocno zadłużonej i nie związać rąk kolejnej radzie - oświadczył Mirosław Socha.

Wicewójt Jerzy Kowalewski starał się przekonać radę sugerując, iż gdyby nie wycofanie się Promontu z kontynuowania prac w Egiertowie oraz zmniejszona o 900 tys. zł subwencja oświatowa na naukę języka kaszubskiego, nie byłoby żadnych problemów z budową sali gimnastycznej w Egiertowie.

- Zostało nam 1,650 mln zł na budowę tej sali. Kwota, która nam brakuje to 800 tys. Może się okazać po otwarciu ofert w poniedziałek, że być może nie będziemy ich potrzebować. Wiemy też, że 450 tys. zł na tę inwestycję otrzymamy z Ministerstwa Sportu. Te 800 tys. zł dla inwestycji w Egiertowie to być albo nie być. Czy dla nas ta kwota jest aż tak duża? - pytał się Jerzy Kowalewski.

Włodarz gminy odpierał zarzuty co do braku pozyskiwania środków zewnętrznych, wskazując za przykład projekt termomodernizacji czterech obiektów w gminie. Apelował do radnych o zgodę na zwiększenie środków na inwestycję w Egiertowie.

- Do tej szkoły chodzą uczniowie z 10 miejscowości. Dla mieszkańców budowa tej sali jest bardzo istotna. Dlatego zależy nam, aby jak najszybciej ją skończyć - podkreślał wójt.

Jednak radni, co pokazało głosowanie, pozostali głusi na prośby Mariana Kryszewskiego i Jerzego Kowalewskiego. "Za" kredytem było 7 radnych, tyle samo głosowało przeciw, jedna osoba wstrzymała się od głosu. Wobec tego, że uchwała nie uzyskała bezwzględnej większości, wójt nie może zaciągnąć kredytu.

Co dalej z budową sali w Egiertowie? Wiadomo, że przetarg na jej kontynuację, który został ogłoszony w ubiegłym tygodniu, zostanie unieważniony. Prawdopodobnie gmina ogłosi nowy, jednak nie wiadomo na razie, jaki zakres robót znajdzie się w specyfikacji, ani jaki czas realizacji inwestycji zostanie w nim określony. Do sprawy będziemy wracać.

(Magda Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(127)

Socha!!!!Socha!!!!

0 0

Brawo najlepsza decyzja jaką mógł Pan podjąć nie kandydując. Ale niech mi Pan uwierzy że jeśli zrezygnuje Pan już teraz to dla mieszkańców będzie to interes życia!!! Gmina ruszy z kopyta do przodu, a pozostali radni należący do opozycji może w końcu zajmą się pracą na rzecz gminy a nie tą obłudną polityką którą się zajmują teraz.

15:11, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka HopowaMieszkanka Hopowa

0 0

Jako matka 2-ki dzieci uczęszczających do szkoły w Egiertowie prosze o podanie z imienia i nazwiska osób które głosowały przeciwko budowaniu hali sportowej. Wstyd i hańba żeby glosować przeciwko dobru społecznemu. Dużo się w domu na ten temat rozmawia i w końcu można się było pochwalić że mamy wójta który pamięta o ludziach z górnego tarasu. Że nie tylko w Somoninie i Goręczynie coś się buduje ale że u nas też. Ale niestety mamy radę taką jaką mamy. Dlatego prosiłabym aby podać osoby które były przeciw abyśmy teraz my mogli je ocenić w nadchodzących wyborach.

15:21, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

0 0

Czegoś tu nie rozumiem. Kiedyś jak budowali moloch gimnazjum, ocxzyszczalnie czy hale w Somoninie to zaciągnieciu kilku mln kredytu jakoś nikt się nie sprzeciwiał. Teraz kiedy mówi sie o 800 tyś a tak naprawdę 350 tys bo 450 już Wójt "zorganizował" jakoś wszyscy nagle troszczą się o los gminy. Bzdura totalna!!!! Chodzi wam tylko o politykę i o to żeby wójt nie zrealizował inwestycji jaką zaplanował żeby było o czym mówić przed wyborami. Naszczęscie mieszkancy juz was poznali przez te kilka lat i wiedzą na czym faktycznie ta troska polega. Panie Wójcie niech się Pan trzyma, jesteśmy z Panem i wierzymy że wywalczy Pan ukończenie budowy hali sportowej w wersji korzystnej dla nas, mieszkańców.

15:28, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WYBORCAWYBORCA

0 0

Brawo radni z Somonina !
Nie dopuszczać gminy do zagłębiania w spiralę zadłużenia !
Wydawać należy tyle ile się ma w kasie !

15:54, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hi ha hahi ha ha

0 0

Pan Socha przeciw bo tam interesu nie widzi,a nawiedzony Kupc niech powie co zrobil jako radny dla Starkowej-Huty powiem wam nic kompletnie nic tylko madrzyc to jego mocna strona.Mam pytanie a radny z Egiertowa to jak zaglosowal bardzom ciekaw?

16:09, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gogigogi

0 0

Czy pan w białym sweterku to ojciec nauczycielki z Egiertowa? Chyba tak!!!!!!!!!!!!!

16:48, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jukajuka

0 0

A może corka tego radnego ma zajęcia sportowe i woli jeździć na salę do Somonina i plotkować.
A pan K....wi co opozycja przyobiecała?

16:55, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

górny tarasgórny taras

0 0

Na zamieszczonym zdj. widać radnych którzy nie popierają rozwoju "górnego tarasu" , dobrze że chociaż radny z Egiertowa był za dalszą budową.

17:18, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ górny taras@ górny taras

0 0

Dokładnie cała lewa strona stołu do tego Kocur i przewodniczący...ehhh

18:28, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolo solobolo solo

0 0

Radny kupc to wodzirej zamieszania, to umie najlepiej, zreszta czego spodziewac sie po takim nieuku....a nauczycielka?coż? z kupcem z jednej miski jedza...

18:29, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Radnego z Egiertodo Radnego z Egierto

0 0

Szacunek Panie Romanie. Co niektórym udowodnił Pan że trzeba walczyć o dobro mieszkańców a nie o układy. Ma Pan mój głos.

18:30, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rybakowski?????Rybakowski?????

0 0

Rybakowski też przeciwko hali glosował??????

18:31, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

solo bolosolo bolo

0 0

roman jestes swoj chlop..tak trzymaj. Masz moj glos w nastepnej kadencji

18:31, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@bolo solo@bolo solo

0 0

A co to za nauczycielka?

18:32, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do jukido juki

0 0

plotki to jej specjalność

18:34, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolo solobolo solo

0 0

corka pana radnego w białym sweterku

18:35, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Rybakowski@Rybakowski

0 0

Tak, niestety okazało się że Rybakowski tez jest przeciwko Wójtowi

18:44, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

normalni ludzie Lolnormalni ludzie Lol

0 0

Radny Kupc prowadzi do wykształcenia dzieci na poziomie własnym czyli niedołuk(niech gmina sprzeda szkołe w Egiertowie a pieniądze odda radnym czyli Kupcowi i Panu Socha oni będą wiedzieć na co )normalnie Smiechu warte.

19:36, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

takich wybralismytakich wybralismy

0 0

Radna z Hopowa, ze Starkowej Huty i chyba z Wyczechowa zagłosowali przeciwko własnej inwestycji budowie sali gimnastycznej. Czy to my ich wybralismy ? Tą decyzją krzywdza przeciez .............

19:40, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ziutaziuta

0 0

czy pani M.K. przyjdzie do szkoły w piatek, czy weźmie zwolnienie lekarskie. Żal d....... ściska.

19:46, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziwneDziwne

0 0

Ale czy nikt z was nie pomyślał że na jedną inwestycje jest brany już drugi kredyt, przecież po otwarciu kopert dużo osób które brały udział w przetargu od razu mowili że ta kwota którą wystawiła firma z Kartuz ledwie wystarczy na materiały. Gdzie wtedy mozna było już podejrzewać że coś z tą rozbudową nie wyjdzie ake radość wójta była bardzo duża bo zaoszczędzić się da a teraz wszyscy będą wieszać koty na radnych bo nie dali pozwolenia na powiększenie długu.

20:41, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kampaniakampania

0 0

Kampania wyborcza kosztem dzieci.

Jedyna pozytywna informacja - radny Socha wreszcie przestanie kandydować. Mam nadzieję, że nie zrobi z gęby cholewy i dotrzyma słowa.

20:44, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ziuty@ziuty

0 0

pani m.k. przyjdzie do pracy,bo ja bardzo kocha. dyr ja tez...

23:05, 30.04.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Dziwne@Dziwne

0 0

Jakiego długu? 350tys w skali całego budżetu gminy ktory wynosi ponad 30mln zl to pestka. Ktos tam wczesniej napisal gdzie byli radni kiedy gmina zaciagala kredyt na budowe gimnazjum w somoninie - kilka mln zł?? A wszyscy wiedzą że zdeydowana większość z oponentów już wtedy była radnymi. Naprawde nie da sie sluchac na bzdury jakie opowiadają. A co gorsza są wśród nich tacy ktorzyw ogle nie maja swojego zdania, nie potrafia zabrac glosu, przedstawic swojego rozwiązania...tylko bezmyślnie głosują tak jak im reszta karze. Zal, naprawdę żal.

06:22, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@Dziwne@@Dziwne

0 0

Druga część Twojej wypowiedzi to ewidentnie radny Rybakowski, który jak marionetka robi to co stara klika karze. !!!!! Wstyd Panie Rybakowski, weź się w garść chłopie bo Cie mieszkańcy Somonina z sesji na taczce wywiozą....

08:11, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hi ha hahi ha ha

0 0

Roman zaskoczyles mnie zaglosowales za dokonczeniem budowy sali SZACUN morze zrozumiales zes nieraz zle zaglosowales.Wojt swoj chlop zle nie chce tylko te koniosraje mu caly czas nie dadza spokojnie rzadzic.A mysle ze na ulice Kasztelanska nie wyrazisz swojej zgody to masz muj glos szacun Roman szacun.

10:39, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@hi ha ha@hi ha ha

0 0

"morze zrozumiales" no morze jest ciężko zrozumieć, ale zapewne chodziło o "może". Czyżby wójt w własnej osoby to pisał? W końcu magister od fikołków wie jak się pisze "morze" i "muj' A co do wywożenia na taczkach to stoi już taka dla pana obecnego wójta. Ludzie w następnych wyborach głosujcie na kogokolwiek, tylko nie jego!

11:03, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hi ha hahi ha ha

0 0

Przypominan ci koniosraju ze sa dwa rodzaje pisowni nieulku morze jako woda moze byc jako slowo.A mialem na mysli morze jako woda bo duzo wody uplynelo ze Roman zrozumial ze zle czasami glosowal.A na Was koniosraje watpie ze ktos zaglosuje.

11:49, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@hi ha ha@@hi ha ha

0 0

I tu widać komu wychodzi słoma z butów zaraz wyzwiska tak się zachowają ludzi na poziomie pana od fikołków. :))

12:17, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WYBORCAWYBORCA

0 0

Dobry gospodarz wydaje tyle ile mu zostało w kieszeni, ile zaoszczędził !
Najprościej to rozrzucać nie swoje pieniądze ...

13:27, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@WYBORCA@WYBORCA

0 0

I dlatego obecny wójt jest bardzo dobrym gospodarzem. Wydaje tyle ile ma, dlatego nie wiem dlaczego ludzie dopytują się o ulice kasztelańską? Przecież to chore robić drogę za tyle kasy dla 5, 10 domów.... A wywieźć z gminy na taczkach trzeba właśnie tą siódemkę, która głosowa przeciw dalszej budowie !!!!

13:43, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hi ha hahi ha ha

0 0

I co zabolalo a sloma to za wami ciagnie sie od czterech lat.

13:47, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hi ha hahi ha ha

0 0

Jeszcze jedno pisze sie zachowuja ludzie a nie jak piszesz zachowaja ludzie na poziomie pana od fikolkow poligloto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13:51, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŚwiętopełekŚwiętopełek

0 0

@WYBORCA ma absolutna rację. Ja ze swojej strony dla dobra gminy jestem w stanie poświęcić moją prywatną taczkę :-) Zresztą nie tylko ja ale większość mieszkańców z mojej ulicy uważa że z tą bezradną radą trzeba coś zrobić ;-) Uważam że hala w Egiertowie powinna być niezwłocznie dokończona. A teksty że nie teraz, że może na wiosnę świadczą tylko o niegospodarności tej siódemki, a właściwie ósemki radnych. Dobry gospodarz jak coś zaczyna to też i kończy. I za to chwała Panu Kryszewskiemu. Niech Pan robi swoje, a tych którzy są przeciwni sami rozliczymy podczas wyborów.

15:29, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rybakowski??Rybakowski??

0 0

Czy to ten facet który przyjeżdża białym busem na hydrofornie do Goręczyna??

15:41, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @@hi ha hado @@hi ha ha

0 0

Piszesz chyba o sobie!

15:57, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Świętopełek@Świętopełek

0 0

Popieram, właśnie tak! Białka

17:52, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŚwiętopełekŚwiętopełek

0 0

Tak to ten Pan. Zajmuje się wodą tzn wodociagami w gminie.

17:54, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolobolo

0 0

sala musi byc dokonczona .... i to za tej kadencji

18:17, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Świetopełek@ Świetopełek

0 0

Racja! Należy jak najszybciej dokończyć budowę sali gimnastycznej w Egiertowie, a przy najbliższych wyborach skreślić tych radnych, którzy tylko "wtykają kij w szprychy", paraliżują działalność Rady. Przewodniczącego też (a raczej - przede wszystkim) skreślić!

19:07, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ryszard W.Ryszard W.

0 0

Co za brednie. Somonino wcale nie jest bardzo zadłużone. 27,6% na koniec 2013 roku to jeden z najniższych wskaźników w województwie pomorskim.
Kartuzy 50,0%
Żukowo 35,2%
Przodkowo 35,0%
Sierakowice 34,8%
Somonino 27,6%
Sulęczyno 23,0%
Stężyca 20,2%
Chmielno 17,0%

19:37, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zadłużenie pomorskicZadłużenie pomorskic

0 0

Nowy Staw 66,2
Dębnica Kaszubska 65,4
Rzeczenica 62,8
Słupsk (m) 59,1
Suchy Dąb 57,3
Kobylnica 57,2
Łeba 56,7
Stary Targ 54,6
Nowy Dwór Gdański 54,3
Krokowa 54,2
Gniewino 53,0
Hel 52,8
Chojnice (w) 52,2
Kosakowo 51,7
Kołczygłowy 51,5
Trąbki Wielkie 51,1
Przechlewo 51,1
Chojnice (m) 50,6
Smołdzino 50,1
Kartuzy 50,0
Gdynia 49,9
Czarne 49,4
Kościerzyna (m) 49,3
Zblewo 48,7
Kępice 48,6
Tczew (m) 48,4
Gdańsk 48,2
Morzeszczyn 46,2
Ustka (w) 46,0
Lębork 45,2
Kwidzyn (w) 45,1
Koczała 44,9
Rumia 43,7
Starogard Gdański (m) 43,3
Lipnica 42,5
Słupsk (w) 42,1
Pruszcz Gdański (m) 41,9
Sopot 41,9
Cedry Wielkie 41,7
Subkowy 41,4
Pelplin 41,1
Stegna 40,9
Miłoradz 39,5
Konarzyny 38,0
Potęgowo 36,6
Główczyce 36,6
Człuchów (m) 36,6
Ryjewo 36,3
Stara Kiszewa 36,0
Puck (m) 35,5
Brusy 35,4
Malbork (m) 35,2
Żukowo 35,2
Przodkowo 35,0
Czersk 34,8
Sierakowice 34,8
Borzytuchom 34,4
Choczewo 33,9
Luzino 33,0
Szemud 33,0
Kaliska 33,0
Pszczółki 32,8
Bytów 32,6
Wicko 32,6
Miastko 30,9
Reda 30,7
Damnica 30,2
Liniewo 29,2
Karsin 28,9
Cewice 28,4
Malbork (w) 28,3
Prabuty 28,2
Dziemiany 27,8
Człuchów (w) 27,7
Lipusz 27,6
Somonino 27,6
Ustka (m) 27,0
Gardeja 26,9
Łęczyce 26,4
Bobowo 26,3
Wejherowo (m) 26,2
Lubichowo 25,7
Nowa Wieś Lęborska 25,5
Lichnowy 24,9
Skórcz (m) 24,9
Osiek 24,8
Dzierzgoń 24,8
Czarna Dąbrówka 24,7
Sadlinki 24,0
Debrzno 23,9
Czarna Woda 23,1
Sulęczyno 23,0
Osieczna 21,3
Tuchomie 20,7
Starogard Gdański (w) 20,3
Gniew 20,2
Stężyca 20,2
Parchowo 19,4
Wejherowo (w) 18,5
Studzienice 18,0
Skarszewy 17,9
Stary Dzierzgoń 17,3
Smętowo Graniczne 17,1
Chmielno 17,0
Jastarnia 16,9
Władysławowo 16,4
Kwidzyn (m) 16,3
Stare Pole 16,3
Kolbudy 15,9
Mikołajki Pomorskie 14,0
Puck (w) 13,9
Linia 13,8
Pruszcz Gdański (w) 13,6
Skórcz (w) 12,9
Trzebielino 12,6
Przywidz 10,7
Nowa Karczma 9,4
Kościerzyna (w) 8,9
Tczew (w) 7,2
Krynica Morska 0,0
Ostaszewo 0,0
Sztutowo 0,0
Sztum 0,0

19:39, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŚwiętopełekŚwiętopełek

0 0

W imieniu wszystkich dziękuję za powyższy ranking. Gmina Somonino - gminą najmniej zadłużoną...i po temacie:-)

21:23, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec egiertowMieszkaniec egiertow

0 0

Wygląda na to, że nawet pracownik gminny pan Marcin zagłosował przeciwko, widać, że ten chłopaczek to marionetka w rękach Sochy i reszty ekipy, nie ma własnego zdania robi to co pan karze. Jak były brane kredyty na szkołę w somoninie to było dobrze, ale dla naszych dzieci z mniejszych wiosek już nie należy się hala.

22:03, 01.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatrykPatryk

0 0

Nigdy bym się nie spodziewał że pracownik gminny moze być przeciwko inwestycji która ma służyć mieszkańcom gminy..toż to wstyd i jakieś hmm co najmniej nieporozumienie.

06:40, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

egiertowoegiertowo

0 0

A kto to ten pan Marcin pracownik gminy? nie wiemy o kogo chodzi.

07:40, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pat i MatPat i Mat

0 0

Z komentarzy wynika ze ludzie beda zadowoleni kiedy zadluzenie gminy bedzie na poziomie 50-70%. A potem ci sami beda pytac kto dopuscil do takiej sytuacji. Kredyty trzeba splacac.

08:54, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ryszard W@Ryszard W

0 0

Dzięki. Rada do roboty, ta hala musi być skończona zanim przyjdzie wam odejść!

09:39, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elooo////elooo////

0 0

m.k. byla w pracy....jakby kto pytal

13:41, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Pat i Mat@Pat i Mat

0 0

O jakich % piszesz?? Policz najpierw ile należałoby wziąć kredytu żeby zadłużenie wzrosło do 70%. Ten kredyt zwiększy zadłużenie o maks.1-2% a w w/w rankingu zadłużenie wynosi 27,6%. Proponuje Tobie aby przed napisaniem kolejnych bzdur dobrze się nad tym zastanowić i mówiąc wprost... nie ośmieszać się.

15:43, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@egiertowo@egiertowo

0 0

Marcin Rybakowski - pracownik GPRu w Sławkach, najmłodszy radny w gminie

15:53, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

0 0

Radni głosujący przeciwko uchwale umożliwiającej rozstrzygnięcie przetargu na dokończenie rozbudowy szkoły w Egiertowie twierdzili, że budowę można dokończyć w lutym, albo marcu 2015. Ja radzę im wykorzystać pomysły z budową w zimie na własnym podwórku. Niech zobaczą jaki to "świetny" pomysł na własnej skórze. Każdy dobry gospodarz wykorzystuje miesiące letnie z długim dniem na budowę, widocznie w Somoninie robi się inaczej. :) Przynajmniej według niektórych radnych, którzy prywatnie mówią, że właściwie byli za dokończeniem rozbudowy w tym roku, ale nie pasuje im żeby Wójt za dobrze wypadł przed wyborami. Skoro taki argument jest ważniejszy dla nich, niż dobro dzieci między innymi z wiosek, z których będą kandydować to pozostaje wyborcom wykonanie tylko właściwego ruchu, żeby pozbyć się tych "szkodników" jesienią, jak myszy ze stodoły po żniwach.

16:57, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

Radni zmartwieni zadłużeniem gminy z dwoma biznesmenami na czele bardzo szybko zapomnieli, jak byli zawsze "za" dla inwestycji i kredytów za poprzedniego wójta. Wtedy zgadzali się na miliony, a teraz 800 tys jest dla nich barierą nie do przeskoczenia, która zablokuje dalszy rozwój gminy. Co za bzdury, nie wiem kto może uwierzyć, że faktycznie tak myślą, jak mówią.

17:16, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Król JulianKról Julian

0 0

Ja też chcę być dyrektorem wszak jestem królem. Niestety nim nie będę bo nie mam radnego taty.

17:33, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zulazula

0 0

I co pani M.K ciekawego powiedziała koleżankom i kolegom.

18:20, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Trochę zrozumieniaTrochę zrozumienia

0 0

Oni nie zgodzili się z powodu zadłużenia, ale z powodu terminu realizacji, pomyślcie został ogłoszony przetarg jego rozstrzygnięcie nastąpi za kilka tygodni, potem ponad miesiąc oczekiwania na ewentualne roszczenia innych, którzy brali udział w przetargu. I tak powiedzmy mamy już lipiec a termin w przetargu jest wpisany 1 październik 2014, zrobić coś takiego w tak krótkim czasie, bo trzeba się pokazać przed wyborami a potem się okaże to się rozpada to zagraża dzieciom to salę zamknąć to wydać następne grube pieniądze na remonty? Następna rzecz to, że w tym roku nie otrzyma żadnych subwencji z ministerstwa a jak przeciągną do przyszłego roku to mają bardzo duże szanse na dofinansowanie o tym w tym artykule niema ani słowa i dla tego ci radni wyszli na złych a oni zrobili to w bardzo dobrej wieże.

19:46, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ryszard W.Ryszard W.

0 0

Wykorzystanie środków unijnych w latach 2009-2012:
Kartuzy 36,6 mln zł
Sierakowice 19,5 mln zł
Żukowo 11,3 mln zł
Chmielno 11,1 mln zł
Przodkowo 10,7 mln zł
Somonino 7,2 mln zł
Sulęczyno 5,8 mln zł
Stężyca 4,6 mln zł

19:59, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Trochę zrozumienia@Trochę zrozumienia

0 0

Po pierwsze w artykule wyraźnie pisze że potrzebne jest 800 tyś ale 450 tyś będzie z ministerstwa więc zostaje zaledwie 350 tyś... Po drugie przetarg nie miał zostać rozstrzygnięty za kilka tygodni tylko w przyszłym tygodniu. A więc nie lipiec tylko maj!!! Po trzecie firma, która wygra, wie że ma to zrobić do 1 października 2014 roku. Jeśli tego nie zrobi lub zrobi to źle i nie dostanie odbioru - płaci kary... Dla mnie sprawa jasna - czas zmienić radę a nie wójta. Po ostatnich wyborach widać, że w naszej Gminie dużo się zmieniło na lepsze. Mogłoby być lepiej gdyby jeszcze rada się zmieniła. Mam nadzieje że nastąpi to w tym roku.

20:00, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obrońcaobrońca

0 0

Mam wrażenie że w obronie wójta pisze cały czas ta sama osoba czekając tylko na wpis przeciwny chyba ktoś tu ma płacone, co odświeżę stronę to jest wpis jaki super wójt :)

20:12, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@obrońca@obrońca

0 0

Bo jest super w przeciwientwie do Ciebie i Twoich koleżków z rady gminy!!!

20:53, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Obserwator@Obserwator

0 0

Popieram Ciebie w 100%. Dla mnie ciężko znaleźć określenie dla osoby która nie popiera dobra naszego, społecznego tylko i wyłącznie dlatego żeby "wójt nie wypadł za dobrze przed wyborami". Już nie chodzi nawet o hale ale i o inne dobre pomysły wójta które chce wdrożyć ale nie może bo znajduje się osoba która głosuje przeciw a nie umie tego w żaden logiczny sposób uzasadnić.

21:02, 02.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kibickibic

0 0

Dziś o 15 00 Cartusia Kartuzy zagra mecz z Arką II Gdynia u nas na stadionie ! Przyjdź i dopinguj razem z nami swoją drużynę najlepiej jak się da i nie zapomnij zabrać ze sobą drobnych do puszki KIBICÓW ! będą także do nabycia bandamki w cenie 20 zł ! TYLKO CARTUSIA !!!Zapraszamy !!!

07:35, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan KowalskiJan Kowalski

0 0

Jeżeli ktoś przyjrzał się bliżej obecnej sytuacji w radzie, to z pewnością zauważył, że jest ona zdominowana przez dwóch, może trzech radnych, którzy swoje zdanie próbują przedstawiać jako zdanie większości. Pozostali zachowują się jak semafory, jak ktoś by ich nie znał to mógłby też powiedzieć, że to niemowy bo przez całą kadencję nikt nie usłyszał z ich ust ani słowa. Ja poważam tylko takiego radnego, który ma przede wszystkim własne zdanie i potrafi je publicznie wyrazić. Radny używający tylko ręki, a nie głowy to bezradny. Wychodzi na to, że tylko radny z Egiertowa potrafił tym razem zagłosować inaczej niż jego "ważni" koledzy przeciwni wójtowi. Co kierowało radnymi z Hopowa, Wyczechowa i Starkowej Huty, którzy swoim głosowaniem próbują wyhamować rozbudowę szkoły, do której chodzą dzieci ich wyborców? Na pewno nie dobro tych dzieci.

10:34, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

andiandi

0 0

Chętnie oddamy wam w przyszłych wyborach p. Leman (Gburmistrz - tak właśnie wyglądała na uroczystościach 3 Maja - jak chłopczyca), specjalistkę od zadłużania się i budowy wszelakich hal - będzie szukała roboty.

11:18, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obrońcaobrońca

0 0

Niestety nie jestem z rady ani żadnym koleżkom jestem zwykłym mieszkańcem tej gminy od samego urodzenia się i widzę że teraz jest tyko włączony pryzmat szkół i prawie nic innego nie jest robione. Jestem na każdym zebraniu wiejskim i na pytania do Wójta na przykład jakie są jego plany nigdy nie wspomina o drogach, lampach, czy strażach ale tylko szkoły i szkoły on o niczym innym nie potrafi mówić. On nie był by złym wójtem gdyby potrafił być wójtem całej gminy a nie swojego nosa.

11:35, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@obrońca@obrońca

0 0

A ja jeżeli mam wybierać pomiędzy szkołami i strażami to wybieram szkoły :)

14:31, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

222222222222

0 0

hopowa byc przeciwko dzieciom to w moich oczach cos ponizej pasa grac polityke kosztem dzieci zegnaj rada z hopowa my takiej nie chcemy

18:42, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

domdom

0 0

chcieliscie dopiec wojtowi a wyszlo inaczj to wy radni jestescie przegrani ta wasza gra troche nie wyszla

18:45, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomoninoSomonino

0 0

Rozwijać trzeba zarówno szkoły, straże, infrastrukturę, ale też przede wszystkim rozwijać gminę, by przyciągać inwestorów, dających prace i płacących podatki, a z tym jest nędza straszna u nas. Wójt w swojej kampanii wyborczej obiecywał , że oddłuży gminę, teraz słyszymy że poziom zadłużenia jest na takim samym poziomie jak za poprzednika, ale nie jest ono duże, czyli obecny włodarz kłamie podwójnie. Co do hali w Egiertowie, skoro trzeba brać kolejny kredyt, to albo jest zbyt skomplikowane żeby zaplanować taka inwestycję dla urzędników, albo pieniądze się "rozeszły" nie wiadomo gdzie. W obu przypadkach odpowiedzialność spada na wójta, bo on jest szefem. To zwykła niegospodarność. Poza tym wydawanie kupy kasy na pierdoły, czyli tak zwane materiały promocyjne jak karty do gry i parki, w sytuacji gdy brakuje na taka sztandarową inwestycje jak budowa hali w Egiertowie jest niemoralne i to też obciąża wójta. Co do kopania pod nim dołków przez radnych, to zapracował na to sobie całą kadencja i lekceważeniem zdania radnych. Zresztą nie tylko radnych, bo nie spotkałem się jeszcze z kimś kto poszedł do wójta i pomyślnie załatwił jakąś petycję. Jedno przyznać mu trzeba. Sprawiedliwość bo ON OLEWA WSZYSTKICH RÓWNO!!!

19:15, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Somonino@Somonino

0 0

Brawo piękne słowa!

19:18, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSPOSP

0 0

Tak, może szkoły mają pierwszeństwo przed strażami, zgoda, ale że wójt nie ma 10 złotych miesięcznie na opłacenie abonamentu za system alarmowania to nawet nie jest skandal, to żenada. Jesteśmy jedyna gmina w powiecie, która ma kłopoty z tak drobna płatnością. Więc jeśli będzie się jakiemuś mieszkańcowi koło d..y paliło a strażacy nie przyjadą to podziękuje szanownemu panu wójtowi

19:21, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GoręczynoGoręczyno

0 0

Każdy byle nie on

19:29, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@OSP@OSP

0 0

Pewnie wam zabrał tą dychę bo mu brakowało do jego obciachowych gajerów

19:30, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gmina Somoninogmina Somonino

0 0

Gmina Somonino najbogatsza w powiecie! Mamy najdroższe śmieci , najdroższą wodę, najdroższe ścieki!

19:33, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gmina somoninogmina somonino

0 0

ręka rękę myje

20:25, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@gmina somonino@gmina somonino

0 0

Jak dla mnie to za kadencji obecnego wójta drogi rozwijają się bardziej niż za poprzednika. Spójrzcie ludzie ile dróg jest ułożonych z płyt yumbo. Kiedyś o czymś takim można było pomarzyć!!! Trochę tłucznia w dziury i to wszystko. W miejscu gdzie mieszkam jest o niebo lepiej!!! A czy teraz jest system "ręka rękę myje"? Chyba nie... Pamiętacie Milenium, firmę byłego wice-wójta? Przestały istnieć po przegranych wyborach. Moim zdaniem nie ma już układów.... W ostatnich latach robi się inwestycje dokładniej, nie ma już odbiorów za dobra gadkę lub znajomości. Co do cen śmieci, wody, ścieków - porównajcie je najpierw z innymi gminami w powiecie a potem piszcie...

23:23, 03.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goreczynogoreczyno

0 0

w ubieglym roku na utrzymanie strazy , remonty , dokonczenie straznicy wydano ponad 1 milion zl no

uwazam ze powinno byc przeznaczono na drogi na zebraniu mowiono ze to najwiekszy wyudatek na styraze w powiecie

08:00, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Większość gmin obniżyła opłaty za śmieci w powiecie. Większość bo Somonino nie. O terminach wywozu śmieci nie wspomnę, bi raz w miesiącu śmieci zmieszane to jest przecież chore. Woda też jest najdroższa, porównywałem, ns drugim miejscu są Kartuzy, aż dziw że w tym roku nie było podwyżki, ale jesienią są wybory...

08:48, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

strażestraże

0 0

Wyszedł milion bo 350 tyś ktoś wydał na remont straży w kaplicy, która rocznie wyjeżdża raz w roku. Drugie 350 na samochód dla Hopowa, to akurat mądry wydatek, bo maja dużo wyjazdów do wypadków, no i z miliona zrobiło się 300 tysięcy, a tak na marginesie to i tak w gminie Somonino strażacy mają najgorsze wyposażenie w powiecie...

08:53, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@gmina Somonino@@gmina Somonino

0 0

I co parę płyt wam na ulice rzucił i już dobrze? I co dalej? Może na te płyty połozy drugą warstwę płyt? Jak się nasza gmina rozwija? Ma jakąkolwiek strategię rozwoju? Bo jakoś żadnej nie zauważyłem.

08:56, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

o strażakacho strażakach

0 0

Dajcie spokój strażakom, bo jak trzeba tylko oni pomagaja jak nas przez kilka dni zalewało, to tylko oni starali się coś zrobić , a wójt nie odbierał telefonów a jak się do niego szło to traktował jak gówno za przeproszeniem.

08:59, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Somonino (z lepszej Somonino (z lepszej

0 0

A ja popieram naszego obecnego wójta przede wszystkim za to że odsunął tą całą klikę od władzy od której nie potrafił się opędzić Flisikowski. Uważam że to co się robi teraz jest jasne i czytelne. Oczywiście nie możemy się jeszcze porównywać choćby do gminy Żukowo, a to dlatego że póki co musimy nadrabiać zaległości z poprzednich kadencji (Flisikowski, Szalewski). Ale spokojnie, minęły niespełna 4 lata a już widać ze w naszej gminie dzieje się lepiej. Już nie mówię o drogach które zostały utwardzone, czy pięknie odnowionych i wyposażonych budynkach szkolnych ale chociażby o gminnym zakładzie komunalnym w Sławkach który zmienił się diamteralnie. Zobaczcie ile jest tam różnego rodzaju sprzętu. Czy ktoś kiedykolwiek wcześniej widział zamiatarkę na naszych ulicach, lub równiarkę czy potężny walec na naszych gminnych drogach? Teraz to już standard i wyposażenie tej firmy o którym mówi się bardzo głośno. Wójt zdecydował się zmienić prezesa spółki i zobaczcie tego efekty. To był po prostu strzał w dziesiątkę!! Jako mieszkaniec jestem z tego powodu dumny tym bardziej kiedy podczas odwiedzin widzę zazdrość w oczach moich znajomych mieszkających w sąsiednich gminach. Także spokojnie, dajcie Wójtowi szansę. Przez ten krótki okres, mimo złośliwości co niektórych radnych udało się zrobić naprawdę sporo. Pan Kryszewski dał się poznać jako człowiek odpowiedzialny i z zasadami...a takie cechy powinny być podstawą działalności dobrego włodarza. Pozdrawiam

09:05, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ o strażakach@ o strażakach

0 0

A po co OSP dzwoni do wójta? W takich sytuacji to się działa, ratuje mienie i życie mieszkańców a nie dzwoni do wójta!! Naprawdę żałosna wypowiedź panie sikawkowy;-)

09:08, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Somonino (z lepszej Somonino (z lepszej

0 0

@@somonino - masz człowieku pojęcie o budowaniu haha!! że już o drogownictwie nie wspomnę pff!! Płyta na płytę..może już się nie wypowiadaj:-)

09:10, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

o strażakacho strażakach

0 0

Nie chce się czepiać ale na terenie gminy za bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe odpowiada właśnie wójt, ale naszemu pewnie nikt tego nie powiedział. a dzwonili ludzie którym zalewało posesje, bo ktoś nie zadbał o wyczyszczenie burzówek i pewnie chodzi o bezpośrednie sąsiedztwo budynku gminy bo tam pare razy ścieki pływały im po podwórku.

09:18, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zaklad gminnyzaklad gminny

0 0

zakład jest spółką i sam powinien na siebie zarabiać, a co do kolesiostwa to zatrudnienie obecnego prezesa to czyste kolesiostwo właśnie. Koryto zostało świnie się zmieniły i tyle

09:20, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehehehe

0 0

OO widzę że giermkowie wójta czuwają i od razu hejtuja każdy negatywny komentarz

09:22, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@somonino@somonino

0 0

Czego nam zazdroszczą oczyszczalni ścieków? i dobrze budował ja Szalewski a rozbudował Flisikowski. Gratuluję argumentu

09:24, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Somonino (z lepszej@Somonino (z lepszej

0 0

jo zazdroszczą nam trekrów i koparek. Co za ledze

09:26, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@ o strażakach@@ o strażakach

0 0

Dzwoniłam do wójta żeby zrobił coś z tymi burzówkami. Ja nie strażacy, chyba że oni sami też.

09:28, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@z lepszej strony@z lepszej strony

0 0

pewnie jasne i przejrzyste bo się nic konkretnego nie dzieję. No nie licząc machlojek przy budowie w Egiertowie, bo jak nazwać że nagle zabrakło kasy a firma upadła? kto na tym zarobił?

09:29, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@OSP@OSP

0 0

Mówisz o 10 zł hmmm... To ja się zapytam czy wozy strażackie w naszych jednostkach OSP wyposażone są systemy GPS monitorujące np. stan paliwa, czy ktoś to kontroluje? Czy ktoś sprawdza co jest przyczyną częstych wyjazdów np. do plam oleju na ulicy, albo płonącej trawy? Obawiam się że nie. A wg mnie powinno się to skontrolować i w ten sposób poszukać oszczędności a wtedy 10 zł miesięcznie dla żadnej jednostki nie będzie stanowiło problemu.

09:30, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GZRUGZRU

0 0

a to ze z naszych śmieci dotuje wójt zakład gminny tego nikt nie zauważył jeszcze. Dostają kasę za utylizację 100 ton śmieci rocznie, a przerabiają 10 ton, a ludzie płaca i się cieszą jaki mądry nasz wójt...

09:32, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@GZRU@GZRU

0 0

Co Ty człowieku gadasz? Przecież utylizuje śmieci w naszej gminie Sanico a nie gminny Zakład. Jak sie nie znasz to lepiej siedź cicho. Tak poinformowani mieszkańcy właśnie najwięcej maja do powiedzenia a gówno wiedzą.

09:39, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GZRUGZRU

0 0

W zakładzie jest punkt zbiorki odpadów, każdy może tam zawieźć, za co gmina płaci, nie ważne ile tam jest tych odpadów.A że odpadów tam niewiele... To forma cichej dotacji. Sanico odbiera tylko z domów. Za punkt płaci gmina, bo ma taki obowiązek, pytanie tylko ile i dlaczego sobie samej skoro spółka jest gminna.

11:46, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ggmggm

0 0

zakład zakupił sprzęt a jak myślicie
za jakie pieniądze
to opłata za licznik a to podwyżka za scieki wode

14:11, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żega - pięć groszy wŻega - pięć groszy w

0 0

Czasem trzeba tylko trochę zdrowego rozsądku. Tak na chłopski rozum wydaje się, że jak się coś zaczęło, to trzeba to skończyć, a szczególnie wtedy, kiedy chodzi o inwestycje. Czy się lubi Wójta, czy nie, to ta połowa radnych, która nie zgodziła się na dalsze kredytowanie, moim zdaniem, postępuje nie w interesie gminy. Przecież niedokończone roboty, wznowione po przerwie, to dodatkowe koszty. Coś tu nie tak. Nie znam Wójta, ale chęć zakończenia robót, to dobry kierunek, choć trzeba wydać pieniądze. Uważam działanie Wójta za pozytywne. Szanowni Radni w opozycji - warto sprawę przemyśleć i zmienić decyzję Rady.

18:00, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Żega@Żega

0 0

Popieram. W ten sposób rozumował by każdy rozsądny bez względu na to czy popiera wójta czy nie. Mniej polityki, a więcej zdrowego rozsądku. Jak się za coś bierzemy to trzeba to skończyć. Dzieci czekają na porządną szkołę i halę sportowa

20:04, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Żega@Żega

0 0

Również popieram, to radnych należy rozliczać. Wójt jest tylko od wykonywania tego co radni zagłosują. Głosowali rok temu żeby budować to teraz niech dokończą. Tak samo ze śmieciami woda i ściekami. Kto takie stawki ustala? wójt? Nie to nasi kochani radni którzy patrzą tylko na swój koniec nosa.

20:20, 04.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

0 0

Powinnismy się jako rodzice 10 wsi zorganizować i pojechać na sesję najblizsza i opowiedzieć radnym którzy są przeciwni dokończenia budowy sali co o nich i o tym myślimy.

05:09, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@xxx@xxx

0 0

Dobry pomysł

05:46, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

egirtowoegirtowo

0 0

to bardzo dobry pomysl trzeba jak najszybciej to zrobic dzialac dac dzieciom to co najwazniejsze sala pani dyr. prosze pomoc

06:04, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazikkazik

0 0

co ty za bzdury pieprzysz, że wójt nie ma 10,- zł. na opłacenie telefonów komórkowych zainstalowanych na urządzeniach selektywnego alarmowania. Aby cokolwiek zapłacić musi być faktura której nie ma. Więc najpierw dowiedz się o co chodzi a nie wygaduj bzdur.

06:53, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BzduraBzdura

0 0

Po prostu jest bałagan na gminie bo wszystkie gminy w powiecie otrzymują tylko u nas zdarza się to już po raz trzeci. To dlaczego nie są zablokowane komórki urzędników dziwne że te faktury doszły?

07:06, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazikkazik

0 0

weź no posprzątaj najpierw u siebie a potem wypowiadaj sie na temat bałaganu w Gminie

07:43, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@kazik@kazik

0 0

Co boli prawda o gminie że się tak rzucasz i piszesz w czasie pracy w urzędzie no no.

08:22, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Bzdury@Bzdury

0 0

Widać Bzdura ma wykształcenie jak pewien radny bo nie wie że pisze się -w gminie a nie na gminie. Zanim cokolwiek napiszesz to naucz się pisać nieuku jeden!

10:16, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@kazik@kazik

0 0

W całym powiecie faktury dochodzą tylko nie w Somoninie? Ciekawe. Listonosz pewnie je zjadł, a jesli nawet, jaki problem jest poprosić o kopie faktur, albo fakturę droga elektroniczną?

10:19, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@andi@andi

0 0

A p. Kryszewski na burmistrza Kartuz!

12:23, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WYBORCAWYBORCA

0 0

Piszę jeszcze raz:
WYDAWAĆ to co zostaje, co się zarobiło i oszczędziło, co przyniesie wymierny dochód ! Taka jest zasada dobrej, porządnej gospodarki !

13:52, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElSomElSom

0 0

Najpierw powybierali na sobie radnych a teraz płaczą!

15:11, 05.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

egirtowoegirtowo

0 0

a co z nasza nauczycielka z Egiertowa nie chce z swojej szkole sali no chyba dzieci tej pani tego nie wybacza no i pewnie koledzy i kolezanki ktorym zalezy tylko dobroc dzieci

08:24, 06.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ziutaziuta

0 0

Ludzie czy wy nie rozumiecie, że radni nie sa przeciwko hali, tylko przeciw kredytowi, który chce zaciągnąc Wójt, i to kolejny na tą samą inwestycje. A tak naprawdę to Wójtowi chodzi o to, by ukonczyc budowe hali przed wyborami, wiadomo że chodzi mu zdobycie głosów.

13:12, 07.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klemensklemens

0 0

Racja ze wójtowi chodzi tylko o głosy.Jezeli nie zostanie następną kadencję to dużo moze poleciec stołków, bo tylko ci mu kibicują bo boją się . A jeszcae jedno, dlaczego dyrekcja szkoły nic nie robi w tej sprawie by jakos inaczej pozyskac finanse... tylko czeka az ktos da czy załatwi. liczyc to każdy potrawi....

13:42, 07.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ziutaziuta

0 0

Oj prawda to jest.Ja ogólnie jestem w szoku, co się dzieje w tej gminie, i kto jest odpowiedzialny za zatrudnianie ludzi w szkole. jadac któregos dnia koło szkoły w Egiertowie , i co widze Pan STOP przeprowadza dzieci i z papierosem w ustach ,albo siedzi i pali. ludzie to jest żenada

14:11, 07.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

egiertowoegiertowo

0 0

czy to prawda , że radnemu z biznesem nie pasuje termin zakończenia zadnia w tym roku bo juz jego ekipa pracuje gdzie indziej, takie chodzą słuchy

15:36, 07.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

honorattahonoratta

0 0

Proponuje abysmy jako rodzice przestali być bierni. Czy nasze dzieci zdaniem tych co byli przeciw naprawde muszą być taktowani jak 100 lat za murzynami bo sa waznymi radnymi. mozemy zbierac podpisy o dokonćzenie budowy w tym roku i pojechac na najbiższa sesje. W szkole działa jakś rad i są soltysi. Walczmy z kretaczami.

17:32, 07.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ssssssss

0 0

cos w tym jest.

17:32, 07.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@honoratta@honoratta

0 0

Popieram!!!! Dołączam sie do Twojej propozycji

06:58, 08.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klemensklemens

0 0

Jestem ciekaw jakim cudem dyrekcja szkoły wiedziała co było na sesji. Bo krótko po sesji wysłała SMS do rodziców i dzieci ze radni są przeciw hali , nie napisała prawdy ze są przeciw kredytowi. Może sam wójt po cichu wysłał SMS do swojej koleżanki. Ciekawe czego oni się tak boją. O Swoje stanowiska. Jest mi wstyd za postawę dyrekcji, gdyż uczęszczają do tej szkoły dzieci z mojej rodziny.

10:04, 08.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xvyxvy

0 0

Tak to prawda ja też otrzymałam SMS od dyrektor szkoły. Dla mnie to śmiechu warte Pani dyrektor. Tak się nie zachowuje przedstawiciel szkoły.

11:23, 08.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@KLEMENS@KLEMENS

0 0

Takie prawa demokracji, każdy walczy o swoje. A ja popieram Panią dyrektor za odwagę, że próbuje wywalczyć dokończenie hali jeszcze w tym roku.

11:25, 09.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xvyxvy

0 0

Ok dobra niech walczy ale uczciwie a nie takimi metodami.tak się zachowują ludzie którzy są nie uczciwi. Tu pani dyrektor pokazała swój iloraz inteligencji.

12:00, 09.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wiesiowiesio

0 0

Niepodoba się, że ktoś przekazal informacje o tym jak głosuja nasi radni. Jeśli glosowalem za zmianami w budżecie to jestem za salą . Każda inna postawa w głosowaniu nie wymaga komentarza. Czy my z Egiertowa mamy być bierni gdy nas oszukują?

15:13, 09.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HopowoHopowo

0 0

radna glosuje przeciwko dzieciom to jest chore ludzie przy wyborach nie dajcie skrzywdzic wiecej swoich dzieci pamietajcie

07:25, 12.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Hopowo@Hopowo

0 0

Nasza radna zagłosowała bardzo dobrze.

19:26, 12.05.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LoanLoan

0 0

Pan Pani
Zwłaszcza w świecie, trzeba pożyczkę pieniędzy między jednostkami do radzenia sobie z trudnościami finansowymi w końcu przełamać impas sprowokowana przez banki, przez odrzucenie pliku wniosku kredytowego. Jesteśmy siecią prywatnych ekspertów finansowych w stanie dokonać pożyczki w kwocie trzeba i warunków, które Make-Ci życie. Możemy pomóc w następujących dziedzinach:
Finanse *
* Home Loan
* Kredyt Inwestycyjny
* Kredyty samochodowe
* Konsolidacja zadłużenia
* Linia kredytowa
* Po drugie hipoteczny
* Uzyskanie kredytu
* Osobiste Loan
Utkniesz, zabronione banku i nie mogli korzystać z banków lub lepiej mieć projektu i potrzebuje finansowania, złych kredytów lub potrzebują pieniędzy, aby zapłacić rachunki, pieniądze zainwestować w interesach. Mimo, że jesteśmy gotowi służyć Ci do wniosku kredytowego osobowych od ? 500 do ? 10 mln dla każdego szczególności może zapłacić stopę procentową na poziomie 1,5%. Jesteśmy w stanie spełnić nasze Kredytobiorców w ciągu 12 godzin od otrzymania Recenzje ich stosowania.
Proszę o kontakt po więcej szczegółów;
[email protected]

16:30, 06.05.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%