Zamknij

Somonino. Mieszkańcy ul. Na Glinach: Nasze auta toną w błocie

14:05, 13.02.2015 Aktualizacja: 13:24, 28.12.2015
Skomentuj

Zanim wyjadę z domu, najpierw sprawdzam, czy w ogóle da się przejechać, bo droga jest fatalna - opowiada pani Krystyna właścicielka posesji przy ul. Na Glinach w Somoninie. Wójt gminy zapewnia: - Robimy co możemy, ale podobna sytuacja jest w wielu miejscach.

Wraz z odwilżą zaczęły się problemy kierowców codziennie pokonujących drogi gruntowe, które w wielu miejscach zmieniły się w błotnistą breję. Tak jest w rejonie ul. Kasztelańskiej w Somoninie, a zwłaszcza na ul. Na Glinach. Jej nazwa niestety idealnie pasuje do obecnej sytuacji.

[WIDEO]227[/WIDEO]

- Jest fatalnie. Nigdy nie wiadomo, czy bez problemu da się przejechać. Ostatnio zanim wyjechałam z domu czekałam, aż przejedzie śmieciarka, żeby później móc jechać po jej śladach, bo bałam się, że utknę - opowiada pani Krystyna. - Ostatnio mąż jadąc do pracy zadzwonił do gminy, by chociaż trochę wyrównali te koleiny, które powstały. Rzeczywiście to zrobili i kazali czekać na mróz. Ale przecież tak nie można. Trzeba tu konkretnych działań, konkretnego remontu, bo takie doraźne działania niewiele dają.

Mieszkańcy wystosowali ostatnio pismo do Urzędu Gminy Somonino w sprawie złego stanu drogi. Czekają na odpowiedź.

- Ubolewamy nad tym, że taka sytuacja ma miejsce, ale w tej chwili staramy się robić wszystko, by utrzymać przejezdność dróg gruntowych - mówi Marian Kryszewski, wójt gminy Somonino. - Sytuacja jest trudna w wielu miejscach naszej gminy. W tej chwili są roztopy i cokolwiek zrobimy na drodze, daje to efekt najwyżej na dzień, czy dwa i potem znów trzeba naprawiać od nowa. Jesteśmy przed zebraniem wiejskim, które pozwoli nam określić jakie działania podjąć. Chciałbym, żeby ta kadencja poświęcona była właśnie poprawie jakości dróg, których mamy dużo.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(129)

xxxxxx

0 1

wybudowali się miastowi w polu a teraz im drogi gmina ma zbudować

14:45, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ul. Na Glinachul. Na Glinach

0 0

kto wymyślił tą nazwę ulicy?

15:14, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

metkametka

0 0

niech zmienią nazwę na ul. Asfaltową to może i nawierzchnia się zmieni...

15:37, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rafaelrafael

0 0

A czego wyscie sie spodziewali na Glinach?? asfaltu??

15:41, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do xxxdo xxx

0 0

Jesteś idiota, to gmina odpowiada za drogi i ma to e d...e.
Gmina wydając pozwolenia na budowę powinna wpierw zrobić drogi. Z tym zw wasz włodarz ma to w d..e.

16:13, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do xxxdo xxx

0 0

Kupując działkę i myśląc o budowie domu TRZEBA NAJPIERW się dowiedzieć czy i kiedy będzie utwardzana droga a nie ŻĄDAĆ tego od gminy. Ja nie mam zamiaru płacić z moich podatków.

16:38, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

balarbalar

0 0

Ta droga istnieje od dawna, jej nazwa jest historycznie uzasadniona, dawniej wydobywano w tej okolicy glinę do pobliskiej cegielni. A że włodarze nic nie robią, to fakt.

16:49, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dunst JarekDunst Jarek

0 0

Najlepsze jest to , że robili drogę w zeszłym roku .Mieszkali błoto z cementem nowa technologia naszej gminy , a efekty widać . Wójt powinien za to zapłacić.

16:55, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Teodor AniolTeodor Aniol

0 0

A wice wójt powiedział , że musimy czekać na mróz , gościu nie wie , że idzie wiosna .

17:01, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxXXxxX

0 0

Najwięcej do powiedzenia mają ci którym łatwo wyjechać z domu.Mieszkańcy tej ulicy przez tą drogę nie mogą dojechać do pracy a dzieci w brudnych butach i ubraniach od błota mają iść chodzić szkoły ? a jak jakiś rodzić chce je zawieść to boi się że nie wyjedzie. Żal mi ludzi którzy piszą negatywne komentarze. Mieszkańcom tej ulicy trzeba pomóc naprawdę.

17:12, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

innowacja Somoninskainnowacja Somoninska

0 0

Przecież nasza gmina ma światowej klasy wynalazek robienia dróg. Ta jego technologia nie wytrzymuje jednego sezonu. Gdyby to było takie cudo to dawno inne gminy by to miały. Żal mi takich innowacyjnych technologii naszej władzy. Ale lud go wybrał!!!!

18:02, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zwiastunzwiastun

0 0

doświadczyłem takiej drogi. Wiem co to jest.Na szczęście było to za poprzedniej władzy myślacej inaczej. Udało się zrobić drogę która służy bez zarzutu do dziś. Moje prognozy na remont drogi tylko po zmianie władzy czyli za 4 lata.

18:08, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aliali

0 0

Gdyby na gminie mieli trochę pojęcia o budowlane to by wysłali wywrotki i kejsa i to błoto wywieźli. Ten koparko wy co to Spychal chyba robił kurs niedawno. Szkoda mi tylko tych dzieci co pójdą do szkoły. Wójt chyba jeszcze nie wierzy , że go wybrali.

18:46, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dusiadusia

0 0

Na os komara jest podobnie, tylko z pół osiedla ma asfalt do posła, a Ci gorsi mają błoto!

18:55, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do xxx od idiotowdo xxx od idiotow

0 0

i co jeszcze gmina ma ci zrobić, a może w duppę kopnąć. Budowałeś przy drodze gruntowej to daj gminie darowiznę i niech zrobią ci drogę albo lepiej sam sobie ją zrób. stało się normą że budują w szczerym polu i chcą autostradę pod dom, za podatki innych . nie, stanowczo NIE

19:25, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nienie

0 0

i co jeszcze gmina ma ci zrobić, a może w duppę kopnąć. Budowałeś przy drodze gruntowej to daj gminie darowiznę i niech zrobią ci drogę albo lepiej sam sobie ją zrób. stało się normą że budują w szczerym polu i chcą autostradę pod dom, za podatki innych . nie, stanowczo NIE

19:29, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

0 0

Wystarczyło 4 lata żeby "władza" nauczyła się bezczelnej arogancji- "czekajcie do mrozów"- panie szlorowy musisz mieć pan koło swojego domu niezłe drogi żeby tak lekceważyć obywateli. A tak swoją drogą to nie długo wszystkie drogi osiedlowe będą tak wyglądać bo włodarze w gminie kasę na cudaparki wydali i w budżecie dziura. Poza tym nie mają czasu na zajmowanie się problemami obywateli bo czystkami powyborczymi się zajmują- LUDZIE KOGO ZNÓW WYBRALIŚCIE, przecież to żenada, niekompetencja i skrajna arogancja

19:33, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aliali

0 0

w dupe to ciebie kopnąć na pewno nigdy się nie budowales bo mama tobie pokoik dala

19:39, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rafaelrafael

0 0

@ali. Ali ma racje! Na kejsa z tym błotem i wyjazd.
A tak wogole to po niedzieli ma być słoonce i elegancko by to wyschlo.
A oni beda własnie to robic jak bedzie zaschniete i beda sie szarpać z tym...

19:45, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zdźichuzdźichu

0 0

a ten wójt to woglę nie jest wójt bo tylko o swojej dupie myśli!!!?

19:47, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxx ma racjęxxx ma rację

0 0

Wystarczy porównać ceny działek w szczerym polu i te przy urządzonych drogach - z czegoś to jednak wynika. Jak ktoś chciał zaoszczędzić parę złotych albo kupował bez głębszego pomyślunku to jego sprawa. Jak kupujesz auto to oglądasz z każdej strony albo prosisz o pomoc zaufanego fachowca. A nieruchomości za dużo większe pieniądze niektórzy kupują bez głębszej analizy - tylko cena ma znaczenie. A później płaczą że kanalizy nie ma, że zalewa, że śmierdzi, że dojechać się nie da, że nie odśnieżają, że sklep daleko albo że samoloty za nisko latają. Widziały gały co brały!

19:52, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

Czytam niekiedy co w naszej gminie się dzieje i naprawdę z podziwu wyjść nie mogę. Już mniejsza o to, że ten wójt nigdy nie był moim kandydatem, ale nigdy nie obrażałem człowieka, bo każdemu szacunek się należy. Jest jednak jedno ale. Tak sobie myślę, że gdyby nasza gmina miała tyle kasy co w Moskwie rakiet, to nawet można byłoby w Kameli aqapark wybudować, ale gmina nie ma pieniędzy nawet na utrzymanie bieżące dróg gruntowych, gdzie przecież ludzie mieszkają a poważne kwoty, sięgające setek tysięcy złotych idą w błoto- patrz jakieś tam parki- jest to według mnie przejaw niegospodarności i braku wizji rozwoju gmniy. To bardzo przykre, że włodarze lekceważą obywateli.

19:52, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kiełpinokiełpino

0 0

nasze drogi też się proszą o wyrównanie i utwardzenie

19:54, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@xxx@xxx

0 0

Człowieczku nieuku, te działki powstały ponieważ w gminie jest coś takiego jak plan zagospodarowania przestrzennego. Skutkiem czego drogi dojazdowe są własnością gminy dlatego zas.....nym obowiązkiem gminy jest utrzymanie swojego majątku w odpowiednim stanie (dobrym). Nie ważne czy rzeczona droga znajduje się w Somoninie czy w Popkowicach Górnych, jest to majątek gminy i zarządca ma tak o nią dbać żeby była przejezdna. Gdyby wydać te setki tysięcy złotych na drogi a nie na cuda parki to problemu nie było by nigdzie. Władze nasze niestety wolą topić kasę w błoto budując promenady w Połęczynie i cudaparki niż zająć się poważnymi rzeczami- koszmar i brak kompetencji

20:03, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

derydery

0 0

w końcu "na glinach" co się dziwić ;)

20:13, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciemno grutciemno grut

0 0

Mnie wybrał i tyle

20:30, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LOLEKLOLEK

0 0

A czy ta droga nie jest przypadkiem drogą prywatną?
Różnie to bywa.

20:41, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infoinfo

0 0

tak wpuścić kilkudziesięciu tonową koparkę w błoto :) gratulacje! Droga nie jest w aż takim złym stanie (są gorsze) rozwalić ją dopiero może ta genialna wywózka.

1 widziały gały co brały
2 cisnąć władzę ale samemu też coś robić (jak to robią na innych wsiach).
3 pamiętać przy wyborach

23:47, 13.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

0 0

A wójt przed wyborami obiecywał, obiecywał a teraz, jak głosowaliście tak macie. Powodzenia zaślepionym wyborcom ciemnogrodu...

07:26, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyqwerty

0 0

Kiedy w końcu odezwie się wielce czcigodny Wójcina od czasu jak wygrał wybory to się ani słowem nie odezwał. Zatkało go czy co już kadencja leci czas się do roboty zabrać panie Kryszak

08:50, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wwwwwwwwwwwwwwww

0 0

wybraliscie takich radnych co glosowali za zabranie pieniedzy na drogi i do tego GPRiu bez przetargu nie moze wam naprawic a wszystko to waszym radnym

10:03, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marco polomarco polo

0 0

Ten kto te działki sprzedał zrobił was w konia ;wiecie przecież kto to był!?!

11:23, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

somoninosomonino

0 0

Bylam na spacerze i widzialam jak GPR -u naprawiwl droge wiec nie piszcie glupot bo od razu nawet rzymu nie wybudowano a co dopiero drogę w Somoninie ale chca zrobic znowu nagonke na wojta i znou nie trafna bo droga byla robiona

11:36, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@wcwcwcwcwcwc itd@wcwcwcwcwcwc itd

0 0

Drogi obywatelu, całe szczęście, że mamy takich radnych co w końcu dbają o gminę. Do tej pory to dopiero były przekręty z drogami, kwoty na naprawę dróg były dzielone na poszczególne sołectwa w takich kwotach żeby nie trzeba było robić przetargów. GPRU dostawał zlecenie od gminy bez przetargu a potem dawał takie stawki, że autostradę można byłoby wybudować. Stąd maja kasę na samochody osobowe, służbowe dla jaśnie oświeconego prezesa GPRU. Ma rację ten co pisał wyżej że gdyby te SETKI TYSIĘCY ZŁOTYCH przeznaczyć na remontowanie dróg w gminie a nie na pomosty w Połęczynie czy na cudaparki, to drogi gdruntowe w całej gminie byłyby porobione. Ale czego wymagać od wójta, przecież ten szkulny tylko fikołki potrafi robić i mścic się na rywalach, poza tym kompletny brak kompetencji i jakielkolwiek wizji rozwoju. Nasza Gmina pod jaśnie przywództwem Pana Kryszewskiego jest na ostatnim miejscu w powiecie pod względem pozyskiwania środków zewnętrznych- ot macie przywódce - smiech na sali

14:09, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@marek poco@marek poco

0 0

Droga cieciu jest gminna a nie prywatna, wiec gmina powinna dbać o dobrą jej jakość, mieszkają tam ludzie płacący podatki, które trafiają do gminy. Wójt ma asfalt do domu więc innych frajerów ma w d..pie, taka jest prawda

14:17, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co za nazwaco za nazwa

0 0

przecież to ogrodzone pastwiska, a że ktoś chciał zaoszczędzic na działce to kupił pastwisko(tzw ziemię rolną) gdzie była polna droga to musi trochę poczekac i tyle.

14:35, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do powyzejdo powyzej

0 0

Trochę to znaczy ile, przed poprzednimi wyborami wójt chodził po chałupkach o obiecywał remont drogi kasztelańskiej, pięć lat mija i nic

14:41, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dziki borsukDziki borsuk

0 0

Przecież nie każdy może mieszkać przy autostradzie. Droga jest w stanie tragicznym a to przez ostatni remont jesienią który najwyraźniej nie zdał egzaminu. A co do gminy to obowiązkiem jest dbanie o stan dróg GMINNYCH.

15:28, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dziki borsukDziki borsuk

0 0

A no i te "pastwiska" po coś też muszą być. Zastanów się skąd się bierze mleko asfaltofcu.

15:30, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hasyhasy

0 0

piszecie ze to sprawa Gminy teraz jak domu już stoją a jak się budowali to każdemu pasowało bo działki za grosze były a teraz to paniska miastowi zapewne , dokumentują filmami i zdjęciami troszkę błota , w powiecie jest dziesiątki gorszych dróg gdzie ludzie mieszkają a jak się ktoś obawia czy wyjedzie czy nie to niech nie siada za kierownicą , jeśli ktoś ma jakieś pretensje do Gminy to niech tam dzwoni a nie robi sensacje w internecie
ps . do komentującego co innych obraża nikt nie jest idiotą każdy ma prawo wyrazić swoją opinię opinii jest tyle co ludzi

16:30, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cwany MarianCwany Marian

0 0

Nie głosowaliście na mnie i chcecie drogę?? zapomnijcie!

16:48, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roman P.Roman P.

0 0

Piszecie o bocznej dróżce gdzie postawiono parę domów,a droga powiatowa Sianowo -Garcz wygląda obecnie bardzo podobnie.Coś tam robią coś sypią /przeważnie gruz a ostatnio fragmenty asfaltu/ale po każdych opadach czy roztopach wygląda tak samo.Ale pani starościna tą dróżką nie jezdzi.

17:05, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czesioczesio

0 0

Hasy ale ty dyletant jesteś i buc, ulica ,,na glinach,, byla jak ciebie nawet na świecie nie było,tego nawet wójt nie pamięta,choć chodził tym rejonie ze świętą sroką i prosił o poparcie. Cóż, ciemny lud goręczyna go wybrał i tak będziemy mieli.

17:10, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@roman@roman

0 0

Odezwał się zięciunio wójta,chłopie wpisaniu tylko jesteś da
dobry,a ile ci teść płaci?

17:16, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziaddziad

0 0

Jo,ja to już dawno miarkował,że to jego zięć wpisuje. Tera on chce być dyrektorem.

17:21, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaajaa

0 0

co wy od tej drogi chcecie??? niema tragedii.

18:57, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dzika kunaDzika kuna

0 0

Nazwa każda jak każda inna. Wiejska tez jest w Warszawie a jakoś tego nie widać że zle im się dzieje.

19:30, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dziki borsukDziki borsuk

0 0

Co wy macie do tego za ile kupione były te działki? Zapewne mądry ma kupę kasy i kupi sobie dom w Sopocie. Okolica jak każda inna niektórzy chcą mieć troche spokoju.

19:33, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do hasy/ dziki borsuDo hasy/ dziki borsu

0 0

Droga wcześniej była w lepszym stanie ile mamy to pisać. Mieszkańcy sami układali płyty yumbo, równali gruzem. A teraz jak wymyślili nowa technologie naprawy dróg gruntowych technologia cementowa czy jakoś tam to płyty zostały wyrwane.

19:38, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

u nas to samou nas to samo

0 0

tez wójt łaził po chałupach i prosił o głosy....obiecywał a teraz Janowo płacze :(

21:39, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

0 0

Drogi dla wójta to pryszcz, on tera będzie w każdym sołectwie cudaparki budował, promenady stawiał, żeby było gdzie w baskę zagrać- co za paranoja i brak kompetencji

22:00, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BiałkaBiałka

0 0

Tak na prawdę to ul. Gliny leży niedaleko od wsi Somonino, jest to piękna okolica. Szkoda, że ma tak nieciekawą nazwę. Niemniej należy się by była cywilizowana. To niewielki kawałek drogi a tyle przysparza kłopotu. Dlaczego mieszkańcy tej ulicy nie są objęci podobną troską gospodarza gminy co ulica np. Ceynowy czy Siemiana, te same podatki, Oni też chcą poczuć się dobrze w tej gminie. A co na to sołtys , ile razy wnosił apelację w tej sprawie? Życzę powodzenia.

22:36, 14.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

O TAKO TAK

0 0

Mieszkam na wsi od urodzenia i nie widzę tam aż takiej tragedi. Zapewniam iż mamy w gminie gorsze drogi dojazdowe z większą liczbą mieszkańców.
Ps. sprzedam ursusa mieszkańcom z ulicy glinnej i zapewniam , że podwoziem nie będzie haczył

09:48, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

leonleon

0 0

nasza gmina wygrała przetarg na most lazienkowski

10:28, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sołtyssołtys

0 0

Sołtys Trepczyk startował w wyborach z rejonu ul Na Glinach. teraz niech pokaże co jest w stanie załatwić. Nadmieniam że żaden tłuczeń i gruz który zniknie po pierwszej ulewie nikogo tu nie interesuje. Prosimy o konkrety..

11:44, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wójtaDo wójta

0 0

Zalać to asfaltem i bedzie spokój

11:46, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do o takDo o tak

0 0

Przyjedz tym Twojm ciapkiem a zobaczysz jak nim zahacze

11:48, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BlueBlue

0 0

Mówisz o swojej drodze dojazdowej czy jak podkreślam to nie jest droga dojazdowa tylko ulica Na Glinach.

11:50, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Gminy SoMieszkaniec Gminy So

0 0

Czytam te komentarze i się zastawiam, dlaczego nikt tu nie pisze, że ta droga była BUDOWANA we wrześniu 2014 roku, a koszt budowy miał być w granicach 30.000 zł (mówimy tu o odcinku ok. 300 m bieżących o szerokości 10 m - sama nawierzchnia).

Winę za taki teraz wygląd tej drogi rozłożył bym na 3 grupy po równej części: Gminę Somonino na czele z Wójtem G.S. za to, że ma zbyt wielkie poczucie swojej wartości i nie ma rozmowy ani z Nim, ani z zastępcą. Wiedzą swoje, zamykając się na inne propozycje. Ktoś się rzucił hasło, że taka nowatorska metoda, a że wybory blisko - budujemy, czy będzie dobrze nikt się nie zastanowił, bo po. Do wyborów droga ma wytrzymać, a potem może kto inny się będzie martwił, a jak stanie się tak że ja to mam na to kolejne 4 lata.

Druga grupa to GZRU na czele z Prezesem, za wykonanie po przysłowiowych "łepkach". Nikt nie sprawdzał, jak pracownicy robili, co robili, czy drogę robią ze spadem. Co jakiś czas Pan Prezes przyjechał, popatrzał i odjechał, a kto chciał robił, jak chciał. Bez wahania zaufali nowatorskiej metodzie, nie wiadomo skąd. Zainwestowali naprawdę sporo kasy w te maszyny do układania tego cementu i później maszyny mieszającej to z gruntem macierzystym (nawet nie żwirem - macierzystym, czyli w tym przypadku z gliną). O potężnych i super drogich ciągnikach nie wspomnę.

Trzecia grupa to sami mieszkańcy ulicy. Bo w budżecie było zapisane 30 tys zł na zakup 500 płyt na ulicę. Jednak chcieli nowoczesną technologię. Mają. 500 płyt ułożyli by odcinek 250 metrów bieżących (wymiary płyty 1000x750x125 mm). Byłyby to co prawda dwie koleiny ale wytrzymałoby co najmniej 15 lat. Gmina z włożeniem liczyła sobie 1 płytę 60 zł, a ja wyszukałem, że chociażby w Małym Klinczu koło Kościerzyny można taką płytę kupić za 26,90 zł netto., co dałoby jeszcze więcej oszczędności a co za tym idzie dłuższy odcinek czy jakieś zajazdy wymijające, ale wybrali inaczej.

Dokumentacja, mapy? Uczczę to chwilą milczenia.

Teraz to sytuacja się będzie powtarzać. Teraz gmina będzie topić w tą drogę kolejne pieniądze. A tu teraz nie jest do śmiechu, bo będzie trzeba albo położyć na to płyty (trwała inwestycja) albo druga warstwa betonu. Niech kombinują. A zbieranie koparką błota - to jest działanie na 2 dni.

Mają szczęście że nie napadało 1 m śniegu i teraz to nie zaczęło topnieć, bo drogi by w ogóle już by nie było.

12:39, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

0 0

Nikt nas się nie pytal czy chcemy miec plyty. Gmina nie po to kupiła te maszyny żeby później układać plyty.

12:52, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Gminy SoMieszkaniec Gminy So

0 0

"Gmina nie po to kupiła te maszyny żeby później układać płyty."

No i teraz widać efekty podejścia wszystkich, łącznie z autorem powyższego posta. Teraz nie piszcie i nie miejcie pretensji do wszystkich, skoro od początku było wiadomo, jak to będzie wyglądać, było to do przewidzenia. Ale nawet po szkodzie zaufanie na innowacji nie zanika. W takim razie życzę powodzenia w dalszym szarpaniu się z gminą, na własne życzenie.

13:00, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdaAda

0 0

A jak mieli niby wiedzieć jak to bedzie wyglądać? Mogło przecież być bardzo dobrze jak na początku.

13:15, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyqwerty

0 0

Obiecanki cacanki a glupiemu stoi a teraz w dupie mają Wszystko
Kryszak wyjdź z nory

13:43, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@sołtys@sołtys

0 0

Trepczyk to tylko dużo mówi a nic nie potrafi załatwić. Tylko w gazetach potrafi te swoje nędzne artykuły pisac

16:08, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcabc

0 0

Jak szkolny może się znać na gospodarce gminy. Przecież nie kończył zarządzania. Lud wybrał lud teraz ma.

18:00, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

0 0

Nie martwcie się przecież teraz jest przetarg na równiarkę. Gminny zakład wam to wyrówna a potem z cementem przemiesza. Tylko ciekawe za ile? Dobrze głosowaliście?

20:37, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ xxx@ xxx

0 0

Zgadzam się z Tobą! Ludzie kupują tanie działki wydzielone z gruntów ornych, a potem żądają wybudowania drogi do swoich posesji. Trzeba było kupić działkę przy drodze, ale wówczas cena by była całkiem inna. Nie chcę aby z moich podatków szły pieniądze na budowanie drogi do tych co postawili dom na polu. Jest dużo dróg w gminie, a pieniędzy niewiele. Jak ktoś sobie wymyślił, że będzie mieszkał tanio na dawnym polu, to niech ponosi konsekwencje swojej decyzji.

23:00, 15.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do powyzejDo powyzej

0 0

Radzę troszeczkę pomyśleć zamiast piać hymny pochwalne dla jaśnie oświeconego wójta Kryszewskiego. Po pierwsze pieniędzy w gminie jest niewiele ponieważ wójt lekką ręką marnotrawi kasę na (setki tysięcy złotych) na głupoty- cudaparki. Po drugie piszecie, że dla kilku domów nie opłaca się robić drogi, ale promenadę w Połęczynie- tez kilka domów- to już się opłaca?, po trzecie zwalnia sie jednego pracownika i płaci sie pensję przez trzy miesiące bez świadczenia przez niego pracy i zatrudnia następnego, któremu również trzeba dać wypłatę. Przykładów takiej niegospodarności wójta jest więcej. To dla tego nie ma kasy na naprawy dróg w gminie. Niekompetencja , arogancja i msciwość - oto podstawowe kierunki polityki obecnej władzy w gminie

07:45, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@do powyżej@do powyżej

0 0

Cudoparki? Po pierwsze nie kosztowało to setek tysięcy tylko większość kasy została pozyskana z unii. A skoro unia daje to trzeba brać. Po drugie ja się ciesze z tego cudoparku. Moje dzieci mają gdzie się bawić. Pewnie nie masz dzieci albo w ogóle się nimi nie przejmujesz - dno społeczne po prostu. Co do zwalniania pracowników to jestem za jeśli ktoś jest nie kompetentny i ciężko z nim współpracować. Poprzedni wice wójt brał nie przez trzy a parę ładnych miesięcy kasę i nikt się tym nie przejmował (kombinacja z chorobowym). Arogancja i mściwość bym dopisał do Twojej osoby - wybory się nie udały co?

09:51, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@do Powyżej@do Powyżej

0 0

To raczej ty pomyśl! Ja wyraziłem swoje zdanie odnośnie nieodpowiedzialności i krótkowzroczności osób budujących domy w szczerym polu i żądających budowy drogi z funduszy gminnych (w tym też moich). Na temat wójta się nie wypowiadałem.

12:01, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ do powyżej@ do powyżej

0 0

Też uważam, że to dobrze, że powstanie miejsce gdzie mieszkańcy Połęczyna i okolic będą mogli odpocząć i się spotkać.
Nie zgadzam się jednak z twoim stwierdzeniem "A skoro unia daje to trzeba brać". Owszem - dobrze jest wykorzystać pieniądze z unii, ale trzeba to robić sensownie! Te pieniądze przecież można wykorzystać na wiele sposobów. Wydanie go na niepotrzebną i drogą inwestycję tylko dlatego, że "unia daje" jest niegospodarnością i głupotą.

12:07, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do powyzejDo powyzej

0 0

Twoje dzieci bawią się na cudaparkach a dzieci z ulicy Na glinach (i nie tylko na tej) topią się w błocie idąc do szkoły- tez maja niezłą "zabawę', z tym, że twoje są chyba trochę szczęśliwsze. Dzielisz dzieci na lepsze i gorsze wie wydaje mi się, że skoro ja jestem dno społeczne, to nazwanie ciebie podwójnym dnem społecznym to i tak dla ciebie zaszczyt.Co do wyborów, to zauważ, że wszyscy w gminie są przegrani wobec niekompetencji i arogancji obecnych włodarzy. Co sie tyczy osoby zwolnionej to była to osoba nad wyraz kompetentna, o czym świadczy wielość projektów realizowanych w CIS-ie, gdyby wójt ruszył tyłek i wzorem Pani Iwony, chociaż 1/5 projektów zrealizowal (tylko sensownych) to nie bylibyśmy na ostatnim miejscu w powiecie pod wzgledem pozyskanych środków zewnętrznych. No ale jak komuś bliżej do banku po pożyczkę, niz do marszałka po darmowe pieniądze, to drogi mamy takie jakie mamy i cóż z tego, że dzieci taplają się w błocie idąc do szkoły?- zab....sta zabawa. Weź sie walnij w łeb zanim cos głupiego napiszesz- weź tylko spory rozpęd.

12:16, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cudoparkicudoparki

0 0

Ty powyżej nie liz dupy wójtowi ,i nie kłam, że twoje dzieci się tam bawią, ja moich nie pośle przez całą wieś, bo co miałyby tam robić. Sprawdź też ile Gmina dopłaciła ze swoich do tego cudaparku i wtedy pisz

12:19, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PołęczynoPołęczyno

0 0

Dla mnie to ta promenada mogłaby powstać wokół całego Połęczyna a nie tylko nad jeziorem. Szkopuł jednak w tym, że są rzeczy ważne i ważniejsze. Tak sobie myślę, że zapewnienie zapotrzebowań natury estetycznej nobliwych mieszkańców Połęczyna jest cokolwiek mniej ważne od zapewnienia przejezdności kilku dróg mieszkańcom naszej gminy. Skoro Pan Wójt nie rozumie co jest naprawdę istotne z punktu widzenia gospodarki gminy, to po prostu nie nadaje się na to stanowisko - z całym szacunkiem dla Pan wójta.

13:54, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@do powyżej@do powyżej

0 0

dobre dobre to Iwona Formela to taka Pani co tyle kasy dla Cisu pozyskała że szok. To dlaczego Gmina Somonino musi utrzymywać Cis? Nie rozumiem tu czegoś. Z Twoich informacji wynika, że pozyskiwała tyle kasy to dlaczego Gmina musiała dokładać do interesu? Taka ona kompetentna jak Ty mądry. A drogi zawsze po zimie będą kiepskie. Nigdy nie da się zrobić wszystkich dróg z asfaltu. Kiedyś drogi nie były wcale robione i było dobrze. Porównaj sobie inne gminy i zobacz, że są tam też takie drogi a nawet gorsze. Za zrobienie tego parku na pewno nie dałoby się zrobić wszystkich dróg jak to piszą niektórzy. Nawet pewnie 1 %...

15:32, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@do powyżej@@do powyżej

0 0

I tacy ludzie jak ty , z taką wiedzą jak twoja wybrali właśnie takiego wójta. Proponuję abyś opalał dom torfem, spał na słomie, jadł z jednej miski drewnianymi łyżkami, oświetlał swoje cudowne życie pochodnią

15:43, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@do pow@@do pow

0 0

No jasne po co się starać o drogi, w zimie mróz załatwi sprawę, latem susza a wiosna i jesień nie trwają wiecznie i jakoś przepykamy. Zaoszczędzone pieniądze zainwestujemy do kupienia kart do gry w baśkę i jak z domu nie da rady wyjść bo błoto wszędzie, to se w karty zagramy, a po tym umysłowym wysiłku pospacerujemy po promenadzie. Cały powiat będzie nam zazdrościł

16:06, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

palantpalant

0 0

"dobre dobre to Iwona Formela to taka Pani co tyle kasy dla Cisu pozyskała że szok. To dlaczego Gmina Somonino musi utrzymywać Cis?" Gmina musi utrzymywać CIS bo SłońceRąt zwolnił najbardziej kompetentnego kierownika, który ośmielił się wystartować w wyborach przeciw Niemu! Teraz nowa kierowniczka z Bożej Łaski za trochę zgasi światło i po problemie! Z Formelką i z CISEM. Ktoś wyżej pisał, że to zięć SłońcaRąt najbardziej hejtuje , to mi też za nim wygląda. Ma chłop nadzieję na dyrektorstwo w Goręczynie.

18:09, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FunduszeFundusze

0 0

Ktoś wyżej napisał: "Za zrobienie tego parku na pewno nie dałoby się zrobić wszystkich dróg jak to piszą niektórzy. Nawet pewnie 1 %..." Nie o to chodzi czy dałoby się zamiast parku zrobić 1 czy 2% dróg. To z całkiem innego funduszu! Nie można przesunąć pieniędzy z Funduszu Rybackiego na drogi gminne!

18:10, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do palantado palanta

0 0

Ty też durzo wiesz o wszyskich c iekawe skąt?

18:15, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

palantpalant

0 0

Z Rąt!

18:16, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ fundusze@ fundusze

0 0

jeśli cudopark1 kosztuje 600.000 a cudopark2 prawie dużą bańkę z dofinansowaniem do 50%to sobie policzmy, że wójcina wtopi w te INWESTYCJE prawie 8 stów za taką kasę można zrobić spory kawał drogi. Kiedyś był taki dowcip; milicjant pytał bacy co robi ,on mu odpowiada że miesza gówno z piaskiem, milicjant czuje podstęp i mówi że z tego pewnie będzie glina a baca na to - nie! za mało gówna! W naszej gminie mieszają gówno z cementem -z tego dróg nie będzie-,cementują władzę.

18:29, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgnieszkaAgnieszka

0 0

Co ma Formelka albo Srokowa do ulicy Na Glinach, Somonino nie głosowało na Kryszewskiego i on ma nas poprostu gdzieś. Swoją drogą to kto mu doradza że inwestują w taki sprzęt z którego nie korzysta żadna gmina, nie lepiej układać płyt. Może nowa rada jakoś wpłynie nie tylko na Kryszewskiego(choć on naprawdę powinien się leczyć na nogi bo na głowę już za póżno) i zmienią trochę oblicze naszej gminy

18:41, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @funduszedo @fundusze

0 0

Czytaj ze zrozumieniem! Nie MOŻNA przesunąć tych pieniędzy z funduszu rybackiego na drogi gminne! Unia na to nie pozwala! Z funduszu rybackiego możesz zagospodarować teren nad jeziorem, ale nie możesz wybudować czy wyremontować drogi gminnej! To tak jak byś chciał dopłaty unijne dla rolników przeznaczyć na drogi.

18:45, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Agnieszka@Agnieszka

0 0

"Swoją drogą to kto mu doradza że inwestują w taki sprzęt z którego nie korzysta żadna gmina, nie lepiej układać płyt. "
Ekspertka się znalazła! To żaden argument, że inni nie korzystają z podobnych rozwiązań. Może po prostu na to nie wpadli, może są mniej odważni i kreatywni, a może po prostu głupsi...

18:52, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

0 0

Proponuje ul. Na glinach nazwać ul Mariana kryszewskiego- kiepskiego

19:24, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel trzeźwo mysObywatel trzeźwo mys

0 0

A ja myślę że im po prostu coś nie wyszło. Ale chyba jest coś takiego jak gwarancja, powinni to jak najszybciej poprawić żeby przywrócić drogę do stanu sprzed miesiąca bo wtedy wszystko było cacy. Za rządów Flisikowskiego czy Szalewskiego nic się z drogami nie robiło, powiedziałbym że wręcz otumaniało się ludzi wywrotką marnej jakości tłucznia rozsypaną na 1km drogi. Ludzie przez cały rok z uśmiechem na ustach chodzili po kolana w błocie, ale żaden nie odważył się zabrać głosu. Nie jestem zwolennikiem tego wójta ale odn. dróg widać że bynajmniej coś drgnęło, chcą coś zrobić, widać że nie wszystko jeszcze działa tak jak powinno. Ale wierzę że wykonawca naprawi to co się zepsuło. Pozdrawiam

19:26, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@obywatel po kielich@obywatel po kielich

0 0

Ty wytrzeżwiej a wtedy wpisuj , ulica do Wyczechowa - asfalt, Kamela - Połęczyno -asfalt itd . co za brednie wypisujesz, sam jesteś otumaniony... Marianem , co on ci takiego zrobił że tak go chwalisz, chyba głosy policzył w Goręczynie,-bezradny z Ostrzyc!

20:21, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ @Agnieszka@ @Agnieszka

0 0

"Może po prostu na to nie wpadli, może są mniej odważni i kreatywni, a może po prostu głupsi..." -Nazsa władza kreatywna? Chyba tylko w przyjmowaniu i zwalnianiu pracowników. Nie rób z siebie pośmiewiska ,wystarczy jak z "władzy" jest beka!

20:25, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerzykJerzyk

0 0

A co ma wpólnego cudapark z funduszem rybackim

20:28, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asfalty??asfalty??

0 0

droga Kamela - Połęczyno dziura na dziurze - totalna rozsypka, droga Goręczyno - Ramleje w kierunku Sochy...strach się bać - nie wytrzymało 4 lat!!!, Czym tu się zachwycacie?

20:29, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@asfalty@asfalty

0 0

to ty się zachwycasz działalnością wójta, i jemu leci już piąty rok przy korycie , może się pochwalić chociaż kawałkiem asfaltu?

20:43, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgnieszkaAgnieszka

0 0

Nie jestem żadną ekspertką ale drogi z płyt jakoś się trzymają długie lata,wskaż choć fragment drogi wykonanej tą waszą technologią mieszania (jak tu piszą) g..na z cementem, która przetrwa zimę

20:48, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Jerzyk@Jerzyk

0 0

doi dytki z gminy

20:57, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborca ze Sławekwyborca ze Sławek

0 0

No i dobrze - mieszkańcy gminy mają co chcieli - tak wybrali i teraz nie ma co narzekać.

21:24, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

magikmagik

0 0

same brednie,proponuję ludziom od tych miłych komentarzy skierowanych do mieszkańców ulicy Na Glinach, wsiąść w swoje śliczne autka i przejechać chociaż jeden raz dziennie w tym błocie z cementem, i sprzątać póżniej ten cement z gliną z aut ubrań,butów.....bajeczka po prostu,więc darujcie sobie te śmieszne komentarze

22:57, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

magikmagik

0 0

a i jak kupowaliśmy działkę za NORMALNE PIENIĄDZE a nie za grosze,to droga nie była w beznadziejnym stanie,więc skoro płacimy podatki to jesteśmy tacy sami jak wy wszyscy, a nie gorsi..........

23:02, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Jerzyk@ Jerzyk

0 0

Nie wiem co nazywasz "cudoparkiem". Teren nad jeziorem, w tym nad jeziorem Połęczyńskim, można zagospodarować ze środków funduszu rybackiego. Drogi gminnej z tego funduszu nie można wybudować.

23:28, 16.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@do pow@do pow

0 0

Zgadza się można te tereny zagospodarować z funduszu rybackiego, ale swój wkład gmina musi mieć, podobnie jak było w przypadku cudoparków. Gmina w tym wypadku wywaliła na nie ok 600 000 tyś złotych, pewnie niewiele mniej będzie musiała wyłożyć jako wkład własny na promenadę, a to już daje sumę ponad miliona złotych. To teraz przetłumacz ludziom kilku miejscowości, że cugaparki i promenada jest ważniejsza dla gminy niż utrzymanie dróg.

07:14, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerzykJerzyk

0 0

cudapark to jakaś chora idea placu zabaw z "nawiązaniem do terenu Szwajcarii Kaszubskiej" i jakieś tam bzdety o niewiadomo czym.

10:29, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Jerzyk@ Jerzyk

0 0

Dlaczego "chora idea"? Co jest złego w "nawiązaniu do terenu Szwajcarii Kaszubskiej"? Co do "bzdetów" - to nie wiesz o co chodzi, czy nie rozumiesz? To dlaczego od razu krytykujesz?
Ja uważam, że bardzo, bardzo dużo osób mieszkających na Kaszubach ma niewielkie poczucie estetyki (patrz: usadowione "rzeźby" ze starych opon pomalowanych na "złoto" na co drugiej posesji wiejskiej).

10:46, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ magik@ magik

0 0

Jeśli zapłaciłeś za działkę budowlaną gdzieś pośród pól "normalną cenę" to teraz ponosisz konsekwencje błędnej decyzji. Droga była "dobra"? No tak, jak przejeżdżał nią raz na tydzień jakiś ciągnik, to była dobra. Jak na polu pobudowało się kilkanaście zabudowań, to ją rozjeździliście. Droga gruntowa to nie autostrada... Do kogo teraz masz pretensje?

10:50, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do powyzejDo powyzej

0 0

Poczucie estetyki na wlasnym podwórku może mieć każdy takie, jakie mu sie podoba i tobie nic do tego. Natomiast poczucie estetyki szarego obywatela, który po przejściu z drogi osiedlowej na drogę główną musi zmieniać obłocone po kolana skożnie na normalne buty, jest nieco inne niż twoje, podziwiającego cudapark za 600000 zł. Nie neguję inwestycji w postaci cudaparków czy promenad w Połęczynie, a nawet obserwatorium astronomicznego w Starkowej Hucie, gdybyśmy sr...li pieniędzmi. Ale budżet gminy jest w opłakanym stanie, długi, długi i jeszcze raz długi, na remonty dróg nie ma pieniędzy, więc może niech wójt przestanie słuchać tego w szlorach i niech weźmie się za naprawdę poważne spawy. Na ulicy Na Glinach była dobra droga z płyt, to ja ten znawca drogownictwa zepsuł zdejmując płyty stosując nowatorską metodę za pomocą równie nowatorskiej maszyny kupionej za równie ciężkie pieniądze. Powinien Prezes zostać za to ukarany, ale znając życie jeszcze pewnie nagrodę dostanie. Tak to w naszej gminie jest, że ludzi ambitnych i zdolnych się zwalnia, a zatrudnia i nagradza miernych ale wiernych. Cóż WŁADZA wszystko może.

11:06, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@magik@@magik

0 0

Ale jesteś cep, gdybyś miał podobny problem, jak ci ludzie, którzy tam mieszkają to sam byś gardłował i pyskował żeby ci gmina droge naprawiła, ale jak mieszkasz przy asfalcie to ciebie ten problem nie dotyczy- beton.

11:10, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bosmanbosman

0 0

Szanowni mieszkańcy ul klasztornej wiem że jesteście zawiedzeni bo wasz poplecznik przegrał wybory ale to nie tragedia przecież macie tam wielkiego pana bogacza który za pieniądze gminy chciał wylać tam auto stradę do własnej firmy za 12 mil kosztem 16 sołectw.

11:11, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiele KOTŁOWNI i HutWiele KOTŁOWNI i Hut

0 0

ŻUŻEL odpadowy w dowolnych ilościach. Wystarczy przywieźć i przysypać
tą całą rozciapcianą breję. Na kilka lat będzie spokój, a późniejsze wertepy
można stopniowo wyrównywać. To samo było niedaleko od was, zgadnijcie
gdzie, drodzy mieszkańcy pod serdeczną opieką sołtysa i wójta.

15:26, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ wiele kotłowni@ wiele kotłowni

0 0

gdzie?

15:42, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrogiDrogi

0 0

Teraz ciężarówki wożą piasek do cudo-parku w Połęczynie asfaltem przez Kamelę zobaczcie jak on pęka z dnia na dzień, przecież po skończeniu tej budowy trzeba będzie remontować ten asfalt żeby turyści mogli tam dojechać!

16:12, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@drogi@drogi

0 0

Zaproponuj inny dojazd, może przez twoje podwórko??. Tak niestety zachowują się pseudo nawierzchnie asfaltowe wykonane za poprzedniej ekipy.

17:32, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ bosman@ bosman

0 0

Porąbało ci się coś. ul. Klasztornej??? Bogacz??? auto stradę?? kosztem 16 sołectw??? Nie odzywaj się człowieku, piszesz książkę fantastyczną, na pewno dostaniesz Oscara jeżeli wiesz co to jest!!!!!

17:53, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @xxxdo @xxx

0 0

Palancie ja za działke zapłaciłem tyle ile jeszcze na oczy nie widziałeś, a widok mam jak z kamiennej góry a ty baranie mieszkasz przy torach i liczysz towarowe bo na taką działkę nigdy nie będzie ciebie stać.Po drugie ktoś pierwszy musi się wybudować na pastwistka żeby ktoś twojego pokroju myśleniowego mógł się wybudować na powstałym osiedlu z dobrą drogą dojazdową ( asfaltową ).

19:22, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@drogi@@drogi

0 0

Wy szmaciarze nawet człowiekowi w grobie nie dajecie spokoju. Wasz wójcina poprzedniemu do pięt nie dorasta, za Jego kadencji powstały takie inwestycje, o których obecny nawet pomarzyć się boi. Jeżeli obecny będzie jeszcze rządził jeszcze prze dwadzieścia lat, to na koniec powiecie, że rozpadające się drogi do wina poprzedniej ekipy. Kryszak kłamał podczas kampanii oczerniając poprzednika i kłamie teraz a naiwny lud mu wierzy, jeszcze trochę a nawet zajadli zwolennicy obecnego wójciny przekonają się, że to nieudacznik i cwaniak

19:24, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pewexpewex

0 0

Chodzę codziennie tą drogą do szkoły i mam strasznie obłocone buty. Ciekawe jak by się czół wójt chodząc w takich obłoconych butach w pracy, bo ze mnie nieraz dzieci się śmieją.

19:49, 17.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@bosman@@bosman

0 0

Tak się składa że bosman ma rację i TY dobrze o tym wiesz!!!

04:47, 18.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikołajmikołaj

0 0

wypisujcie rubcie zdjęcia i filmy i wrzucajcie do internetu drug od remontu w gminie somonino postaram się wszystkie wyremontować

09:22, 18.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@mikołaj@mikołaj

0 0

Dobry pomysł ale istnieje obawa, że serwery sie pozapychają bo u nas większość dróg jest do bani

09:37, 18.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bosmanbosman

0 0

No cóż ubolewam nad waszym losem, niestety ta droga z Kameli do Połęczyna to po jej wykonaniu już pękała i to czy jadą po niej ciężarówki nie ma znaczenia kiepskie wykonanie waszego bogacza niestety a tak w ogóle ta droga jest taka od dawna nie dlatego że jadą teraz.Jak wam poleją taki asfalt to sami zobaczycie jak zeszła władz robiła interesy.

09:42, 18.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do powyżejDo powyżej

0 0

Za to teraz co wyprawia obecna władza, to niemiesci się w jakichkolwiek granicach przyzwoitości, mało tego, że nie dba się o mieszkańców tylko o własne interesy, to psuje się to, ćo dotychczas było dobre- patrz ulica na glinach, a do tego jeszcze okłamuje się ludzi podczas kampanii wyborczej- takie metody- psucie, wycinanie i łgarstwa oto prawdziwy obraz obecnej ekipy partii szlorowcow stołkowych

11:15, 18.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JerzykJerzyk

0 0

Bosman nazwał się trochę z angielska z kaszubska byłby to antekbosy.

17:32, 18.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kobrakobra

0 0

podatki płacic a mieszkanców mieć w dupie

17:36, 18.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do bosmanado bosmana

0 0

akurat ty dobrze wiesz że nie ważne kto startuje tylko kto głosy liczy jak to było w twoim przypadku a jak piszesz "bogacz" to podpowiedz ciemnemu ludowi kto to taki, bo mówiąc o kimś bogacz sam czujesz się biedaczkiem i tak się zresztą wypowiadasz bidaku

20:43, 19.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgnieszkaAgnieszka

0 0

Ze mnie się śmieli ,że nie jestem specjalistką od dróg , jednak wpisy Bosmana aż kłują w oczy drogowym znawstwem! Nie zdziwiłabym się gdyby Bosman pracował w ug i był specjalista od dróg

20:57, 19.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niebywalecniebywalec

0 0

Nasza pierwsza dama...łoł!!!!!! jakie mini na oskarach!!!!No a Marian ... już czas na nowy ancug albo i 2 na zmianę bo teraz nosi 1 "na zmianę"

23:17, 20.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@/>?@/>?

0 0

Kozioł i Czerepach (wraz z zięciem) KryszkoWyje - fikcyjna wieś położona w Pow.Kartuskim (fikcyjna).

Myślałem że tylko w TV takie cuda

12:54, 22.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wyżejdo wyżej

0 0

KryszkoWyje albo GoręWyje z ciemnym ludem razem z okolicznymi siołami. Za czerepacha pasuje wicek, ciekawe czy też ma tupecik?

16:48, 22.02.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonimanonim

0 0

"Według prawa budowlanego ? każda działka powinna mieć drogę dojazdową. Jeśli jej brak, nie dostaniemy pozwolenia na budowę." Teraz powinien odpowiadać ten, który wydał pozwolenie na budowę. Zdecydowanie się zgadzam -skoro mieli kasę na budowanie się w polu czy w lesie, to niech sobie droge zbudują, a nie żądają budowy
z publicznych pieniędzy.

17:37, 15.03.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@do anonim    /   />@do anonim / />

0 0

to jak nie na drogi publiczne pięniądze = (moje - twoje - nasze)
to co dalej będziemy CUDOPARKI Budować ?

poza tym anonim ( wnioskuje że masz dobrą lokalizacje ) ty tu winnych nie szukaj , bo daleko nie trzeba

13:36, 18.03.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktoś ktośktoś ktoś

0 0

nooo to jeszcze nie było najgorzej nie raz w zimę się wjechać nie da!

22:21, 05.05.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaaaaaaaa

0 0

nasza gmina jest wręcz super bo ja przecież kocham tonąć w błocie najgorsze warunki były na glinach 60-68 gdzie pod górę ani rusz w zimę.

22:26, 05.05.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%