Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale jednak są pierwsze efekty naszych artykułów oraz debaty o ochronie krajobrazu i konieczności ograniczenia ilości pstrokatych reklam w przestrzeni publicznej.
O konieczności uregulowania zasad zamieszczania wszelkiego typu reklam, ich rozmiarów, możliwych do zastosowania materiałów, mówi się coraz częściej i coraz głośniej. Gminy - tak jak chociażby Żukowo - "zaczynają przygotowywać tzw. uchwały krajobrazowe":/aktualnosci/2018/02/koniec-pstrokatych-reklam-w-zukowie-urzad-pyta-mieszkancow-czy-chca-uchwaly-krajobrazowej, które mają właśnie regulować ilości reklam wieszanych na płotach, budynkach czy stawianych na posesjach.
Na początku roku "otworzyliśmy debatę w sprawie uciążliwych reklam banerowych":/aktualnosci/2018/01/chca-walczyc-z-reklamami-zasmiecajacymi-otoczenie, pisząc o akcji "Stop brzydkim banerom na Kaszubach", którą zaproponowała Reklama4You, jedna z lokalnych firm. Chodziło przede wszystkim o zwrócenie uwagi na często brudne, podarte banery wieszane w przypadkowych miejscach. Z jednej strony negatywnie wpływają one na otoczenie, a dodatkowo stanowią antyreklamę dla danej firmy.
Jak podkreślał pomysłodawca akcji, nie chodziło o całkowite wyeliminowanie reklam z przestrzeni publicznej, lecz o to, by były one umieszczane w określonych miejscach, w sposób uporządkowany, by były estetyczne, bo tylko wtedy nie psują otoczenia i mogą być skuteczne. Jako przykład pokazaliśmy zdjęcie budynku w Gołubiu (gm. Stężyca) całego oblepionego reklamami.
Teraz ten sam budynek, znajdujący się w centrum tej turystycznej miejscowości, wygląda zupełnie inaczej. Wszystkie reklamy zostały usunięte.
- Cieszę się, że są pierwsze efekty naszej akcji, bo okazało się, że sprawa jest ważna - mówi Paweł Bladowski, właściciel firmy Reklama4You. - Na Kaszubach jest jeszcze sporo miejsc, w których występuje zjawisko tzw. ślepoty banerowej, czyli skupiska reklam w jednym miejscu powodującego, że treści reklam są kompletnie ignorowane przez odbiorców. Samorządom, które chcą uporządkować kwestie związane z reklamami w przestrzeni publicznej służmy naszym doświadczeniem. Chętnie podzielimy się wszelkiego rodzaju uwagami i przekażemy sugestie, które mogą być przydatne przy wprowadzaniu tego rodzaju rozwiązań.
4 1
Pierwsza fotkę podesłał R4Y czyżby nie na rękę im było z takimi reklamami? Czyżby liczyły się tylko nowoczesne metody reklamowe?
13 0
polska jest największym w europie śmietniskiem billboardowym. Niestety Kaszuby też architektonicznym....
8 2
no i jaka metamorfoza;D, ale tak powinno być tu przykład jak estetyczniej bez reklam!
10 1
Super, reklamy powinny informować a nie zaśmiecać.
Tyle tam tego było że i tak nikt nic nie zczytał
5 4
ile stracił właściciel nieruchomości (czasami schorowany rolnik) dla którego na pewno był to duży zastrzyk finansowy, a ile zyskają przedsiębiorcy tacy jak R4Y?
1 4
jedna duża reklama jest warta tyle ci 50 małych
8 1
Banery trzymały ja w kupi
3 2
Tak jest super!
3 1
A co na to wszędobylski Pan Dorniak?
3 7
Wcale nie jestem przekonana, że to lepiej wygląda. Ta stodoła sama w sobie jest paskudna , duże reklamy ją zasłaniały, małe, owszem były pstrokacizną. Lepiej by wyglądała z dwiema, trzema dużymi płachtami.
9 2
Ty masz gust wiejski, czy wiejski kompleks? Dla mnie z Gdańska ta stodoła jest piękna, bo nie ma w niej sztuczności i plastiku.
8 1
A ja uważam, że reklamy na stronach internetowych są niepotrzebne, zasłaniają treści artykułów i są upierdliwe.
6 1
Ta stodoła sama w sobie jest piękna i żadne płachty nie powinny na niej wisieć.
3 5
nie bardzo widać zasadność tej dyskusji. było kolorowo teraz co jest ? Jaka agencja reklamy skojarzona z Expresem będzie teraz proponować tam swoje usługi ? nie podoba mi się, że światopogląd jakiegoś typka zajmującego się usługami reklamowymi, ma czelność regulować mi naturalny porządek świata. Mam stodołę, chcę ją sobie obwiesić to moja sprawa.
0 0
a ty Drewka lepiej się zajmij paleniem opon w piecach.
3 2
Reklamy znikneły bo stodola bedzie rozebrana lada dzień
4 0
Super. W końcu jest ładnie i czysto. A do historiana: chcesz mieć reklamy, wieszaj je sobie w domu - ja nie chcę oglądać tych śmieci.
1 3
Oszczędzasz, budujesz, ciężko pracujesz, płacisz podatki, a gołodupce pasożyty mówią co masz wieszać n własnej stodole.
3 0
moze ktos wezmie sie za te "banery" napisane spreyem w sulęczynie na jednym z murów - ohyda. mam nadzieje ze znajda wykonawce napisu i poniesie tego konsekwencje
3 0
W Żukowie i okolicach ,to jest dopiero banerowy smietnik. Na płotach szkół,na prywatnych nawet na kościelnym murze ksiądz wywiesił. MASAKRA
3 0
a jam mam dość tych p....nych tirow z piaskiem!
2 0
Kartuzy i Somonino reklamie Stop. Nie mogę na to patrzeć jak reklamy śmiecą piękne Kartuzy. Moim zdaniem powinien być ustalony jeden wzór i wszystkie sklepy powinny się pod niego ustosunkować, było by pięknie przede wszystkim koło Kazimierza.
0 1
Tak jak ktoś już pisał, reklamy zniknęły ze stodoły ponieważ ma ona zostać rozebrana. W sumie już powoli to się dzieje ;)
1 1
Wytapetuję sobie całe mieszkanie w tym samym kolorku.
1 0
ale nie wiem dlaczego nie chce go nosić. Piękny, stonowany kolor. Raz oblał się sosem grzybowym, to w ogóle nie było widać. Praktyczny odcień.
0 0
To chyba jednak jest tak, że reklamy usunięto bo ta konstrukcja będzie usuwana ale agencja reklamowa ciśnie promocje dalej :D
To jest product placement i artykuł powinien być oznaczony jako komercyjny.
0 0
Ta stodoła bedzie rozebrana ale i tak reklamy będą wisieć na nowym budynku,myślicie że ludzie kokosy za te reklamy biorą????!!! Co to kogo obchodzi co kto robi na własnym budynku to własność właścicieli i mają prawo sobie powiesić a jak kogoś gryzie to niech się ugruzie ...!!!
0 0
Wkasciciel zdjal reklamy i stodola runela ciekawe kto za to zapĺaci
1 0
Stodoła zburzona:) Ale żeby aż taki efekt miała tą dyskusja o banerach,że stodoły ni ma?
P.s Ale rzetelne dziennikarstwo i jeszcze ta firma reklamowa w tle.
0 0
To wypada poprosić wspomnianą agencję reklamową, żeby oni już żadnych dyskusji nie rozpoczynali bo tylko rozpierducha z tego :D
#marketingpokartusku
0 0
popieram komentarza Wizarła stodoła zburzona. ale stanowiła niebezpieczeństwo będzie nowy obiekt reklamy wrócą nowocześniejszym stylu i podświetlane tym co wywołują wojnę będzie oj mocno będzie gryzłoooo
0 0
taa, czyli agencja reklamowa zarobi na nowych reklamach.