Zamknij

Gowidlino. Proboszcz odmawia tradycjnego pochówku, kuria nadal nie reaguje

12:36, 27.11.2018 W.D. Aktualizacja: 10:08, 28.11.2018
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Wraca sprawa zachowania proboszcza z Gowidlina, który odmawia tradycyjnego pochówku osobom, których w ostatnim czasie nie widywał w kościele, albo które nie przyjęły go po kolędzie. Tym razem rodzina, tragicznie zmarłego młodego mężczyzny, musiała szukać wsparcia w kościele w Rokitach. I tym razem wraca pytanie - dlaczego dotąd nie ma żadnej reakcji ze strony kurii pelplińskiej.

Mimo, iż minęły dwa miesiące od głośnego na całą Polskę skandalu, który miał miejsce w parafii w Gowidlinie, niewiele się zmieniło. Wówczas opisaliśmy, jak rodzina zmarłego modliła się na cmentarzu nad otwartą trumną, pod gołym niebem, ponieważ ksiądz nie zgodził się udostępnić im kaplicy. Tłumaczył, że nie widywał zmarłego w kościele oraz, że ten nie przyjmował kolędy. Rodzina nieboszczyka podkreślała z kolei, że mężczyzna chorował i nie był w stanie uczestniczyć w nabożeństwach oraz przyjmować księdza w domu.

O skandalicznej sytuacji informowały największe ogólnopolskie media. Kuria pelplińska, poprzez swojego rzecznika, zapewniała zaś, że sytuacja w parafii w Gowidlinie jest "dogłębnie rozważana". Przy okazji wyszły na jaw kolejne informacje o negatywnym zachowaniu proboszcza. I chociaż spodziewano się zdecydowanych reakcji biskupa, nic takiego nie nastąpiło.

Tymczasem w mediach społecznościowych pojawiły się kolejne sygnały o odmowie pochówku przez gowidlińskiego proboszcza. Jak opisuje Przemysław Łagosz, rodzina tragicznie zmarłego, młodego mężczyzny musiała prosić o pomoc i organizację uroczystości pogrzebowych w Rokitach, ponieważ w Gowidlinie usłyszeli "nie".

Próbowaliśmy dziś skontaktować się z proboszczem parafii pw. Najświętszej Maryi Panny w Gowidlinie, ale telefon w kancelarii parafialnej milczy. Stanisław Smentoch z Rady Parafialnej nie chciał komentować zachowania księdza proboszcza - sugerował kontakt z kurią oraz zapoznanie się przez nas z przepisami Kodeksu Prawa Kanonicznego.

I oto co na temat pochówku mówi Kodeks Prawa Kanonicznego:

Kan. 1176 § 1. Wierni zmarli powinni otrzymać pogrzeb kościelny, zgodnie z przepisem prawa.
§ 2. Pogrzeb kościelny, w którym Kościół wyprasza duchową pomoc zmarłym, okazuje szacunek ich ciału i równocześnie żywym niesie pociechę nadziei, należy odprawiać z zachowaniem przepisów liturgicznych.
§ 3. Kościół usilnie zaleca zachowanie pobożnego zwyczaju grzebania ciał zmarłych. Nie zabrania jednak kremacji, jeśli nie została wybrana z pobudek przeciwnych nauce chrześcijańskiej.


Osoby, którym należy udzielić lub odmówić pogrzebu kościelnego
Kan. 1183 § 1. Co do pogrzebu, katechumeni są zrównani z wiernymi.
§ 2. Ordynariusz miejsca może zezwolić na pogrzeb kościelny dzieci, których rodzice mieli zamiar je ochrzcić, a jednak zmarły przed chrztem.
§ 3. Ochrzczonym przynależnym do jakiegoś Kościoła lub wspólnoty kościelnej niekatolickiej, można pozwolić na pogrzeb kościelny według roztropnego uznania ordynariusza miejsca, jeśli nie ma ich własnego szafarza; chyba że się ustali, iż mieli przeciwną wolę.
Kan. 1184 § 1. Jeśli przed śmiercią nie dali żadnych oznak pokuty, pogrzebu kościelnego powinni być pozbawieni:
1 notoryczni apostaci, heretycy i schizmatycy;
2 osoby, które wybrały spalenie swojego ciała z motywów przeciwnych wierze chrześcijańskiej;
3 inni jawni grzesznicy, którym nie można przyznać pogrzebu bez publicznego zgorszenia wiernych.
§ 2. Gdy powstaje jakaś wątpliwość, należy się zwrócić do miejscowego ordynariusza, do którego decyzji należy się dostosować.
Kan. 1185 Pozbawienie pogrzebu zawiera w sobie także odmowę odprawienia jakiejkolwiek Mszy świętej pogrzebowej.

 Warto zaznaczyć, że we wszystkich opisywanych w mediach przypadkach rodziny zmarłych otrzymały odmowę odprawienia tradycyjnego pogrzebu jedynie w parafii w Gowidlinie. W sąsiednich parafiach nie było z tym żadnego problemu.

W związku z zaistniałą po raz kolejny sytuacją, wystosowaliśmy zapytanie do rzecznika prasowego diecezji pelplińskiej. Zapytaliśmy o możliwą reakcję księdza biskupa wobec zgłaszanych, kontrowersyjnych zachowań proboszcza w Gowidlinie, o to jakich decyzji należy się spodziewać i jak należy interpretować dotychczasowy brak widocznych reakcji biskupa na zgłaszane problemy. Czekamy na odpowiedź.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(161)

więcej lewaków, mniewięcej lewaków, mnie

36 68

A ty co Drewka chciałbyś żeby kuria odezwała się po twojemu ? wtedy było by dobrze ? A czy ty jesteś chociażby członkiem kościoła katolickiego ?? czy to wypowiedzi "z za szafy" ?? 14:13, 27.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Wierzący Wierzący

8 11

Redaktor Wojciech Drewka napewno jest ateista nie chodzi do kościoła i jest bezboznikiem 18:52, 27.11.2018


konrad wallenrodkonrad wallenrod

8 12

się znalazł Drewka- kościelny promotor sprawiedliwości, heheh, Drewka przestań siać mowę nienawiści wobec wiary katolickiej 19:07, 27.11.2018


ciasny Wiesiekciasny Wiesiek

2 1

czarny od tego jest...tu nie chodzilo o to czy on do kosciola chodzil , tu chodzilo ,ze on kasy nie dawal w kosciele no i na kolendzie ....toz to strata dla swietego ...Tylko widzisz p.Drewka dawno skumal ,ze jest naciagany , aty cepie tego dlugo jeszcze nie zrozumiesz... 09:11, 30.11.2018


reo

Jest Jest

32 34

Jest takie powiedzenie jak trwoga to do Boga 14:17, 27.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

no jestno jest

12 10

i co to ma wspólnego? 16:00, 27.11.2018


Do no jest Do no jest

6 5

Eh szkoda komentować twój wpis bo i tak nie zrozumiesz tego ... albo podam Ci przykład... np. Mówisz zle o policji... A jak Ciebie okradają to biegasz na policję... bądź tu mądry i pisz wiersze. 18:07, 27.11.2018


ależ tępota lewackaależ tępota lewacka

16 7

Jezus był z zawodu kaznodzieją "pobożna niepiśmienna intelektualistko " ?? On mówił o swoim powołaniu i o posłudze tych którzy zostali powołani. Rozgarniasz te pojęcia zawód i powołanie do posługi i kapłaństwa ?? 14:18, 27.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

poboznapobozna

13 4

DObrze ,ze wiesz kim byl Jezus ,a pobozna mogla by ciebie jeszcze nauczyc pacieza, poniewaz ma watpliwosci czy potrafisz. Dzis posluga kaplanska oparta jest na materialnych dochodach na tej posludze. Gdyby ksieza wierzyli w Boga to by nie zachowywali sie tak jak sie zachowuja wobec wiernych. Ksieza z poslugi o ktorej piszesz , zrobili biznes i to ich kreci .Wiec niepismienna intelektualistka dobrze potrafi oddzielic powolanie od zawodu z tytulem zawodowym ksiadz,badz duszpasterz ,ktory z pasterzowaniem dusz nic nie ma wspolnego.
Ksieza mowia wprost ,ale dzis sie napracowalem to znaczy ,ze nie wykonalem poslugi wobec wiernych. Moze na wsi w Gowidlinie mozna ludzi traktowac za idiotow i wprowadzac sredniowiecze pokazywac swoja wyzszosc i swoja bute. W miescie spoleczenstwo by sobie na takie fanaberie proboszcza nie pozwolilo jak w Gowidlinie ,poniewaz proboszcz wobec wiernych nie jest z powolania o czym swiadczy leczenie odwykowe, a wiernych zmusza do uczestniczenia w zyciu kosciola ,aby mial jak najwiecej srodkow na cele osobiste. Amen...... 14:35, 27.11.2018


pobozna pobozna

3 1

Ale zwrot "pobozna niepismienna intelektualistko" co to znaczy jad ,ktory twierdzi ,ze zawod ksiedza to powolanie.Gdyby proboszcz mial powolanie to by zrozumial na czym polega czlowieczenstwo i zrozumienie drugiego czlowieka. W mojej ocenie proboszcz z Gowilina nie ma powolania ,ani w zrozumieniu wiernych ,ani do poslugi w wierze .Alkohol go pozbawil czlowieczenstwa nie mowiac o powolaniu na ktore sie powoluje. Aby szyderczo oceniajac osobe jako niepismienna intelektualistka najpierw trzeba znac jej poprawne w wierze zycie duchowe inne niz reprezentuje to proboszcz z Gowidlina ,ktory leczy sie odwykowo od alkoholizmu.Alkoholik w spoleczenstwie to margines moralny.Amen 22:25, 27.11.2018


troskliwytroskliwy

0 0

ludzie kradną znicze a proboszcz nic z tym nie robi 17:21, 03.12.2018


@więcej lewaków@więcej lewaków

30 12

A co za różnica? Czy członkom kościoła katolickiego już nie ma prawa zależeć, żeby było normalnie i po Bożemu? Czy jak ktoś jest katolikiem to już nie ma prawa się odezwać i domagać dobrego traktowania ludzi? Właśnie przyzwalanie na patologię jest przeciwko Kościołowi. Ale tobie pewnie to trudno ogarnąć. Bo lepiej być biernym, miernym i wiernym co? 14:19, 27.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jimijimi

4 8

*%#)!& trzy po trzy jak każdy lewak 14:21, 27.11.2018


@jimi@jimi

6 7

Brak argumentów - klasyczny prawak... 14:22, 27.11.2018


do więcej lewakówdo więcej lewaków

53 15

A właśnie, że kuria powinna reagować natychmiast! I to już dawno, a nie udawać, że nic się nie dzieje. Na co czekają? 14:20, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taka prawdataka prawda

16 14

Lewactwo to stan umysłu ... taka prawda 14:22, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiesekPiesek

4 5

Lecz sie zwelu. 20:53, 27.11.2018


lewacka obstrukcjalewacka obstrukcja

21 10

Łotr na krzyżu żałował i Jezus powiedział mu " jeszcze dziś będziesz ze mną w raju" A le był też obok łotr na krzyżu który nie żałował . Nie miał Jezus dla niego miłości - miłosierdzia na siłę, bowiem ów łotr tak wybrał i tak czezł. To ludziom o przeciętnej inteligencji POwinno jednak rozjaśnić sytuację 14:25, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Grzegosz SchetinaGrzegosz Schetina

14 24

Na szybko Drzewko to działa tylko Donald Tusk i jakie efekty takie losy europy : ) 14:27, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

21 42

Ja mam pytanie Wojciecha Drewka dlaczego ciągle drarzy ten sam temat.Wiara chrześcijańska w polsce przez właścicieli media zachodnich prasę telewizję internet jest lansowane życia w kulturze chrześcijańskiej za przeżytek utopie średniowiecze prowadzenie praktyk religijnych nie na czasie.Prawdę mówiąc proboszcz z Gowidlińa jest księdzem w starszym wieku i trzyma się zasad zakorzenionych w twardym chrześcijaństwie opartym w głębokiej wierze.Spójrzmy prawdę w oczy naród Kaszubski odchodzi od wiary w Boga w dzisejszych czasach Bogiem jest wszechobecny pieniądz i mania zdobywania jak najwięcej kosztem wiary chrześcijańskiej. 14:29, 27.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

twojtwoj

11 11

a co to jest naród kaszubski ?
Kaszubi to tak podstępni i zawistni ludzie że ciężko w Polsce spotkać gorszych... Niestety tacy też nadgorliwie kościelni 14:51, 27.11.2018


WiedźmaWiedźma

23 7

A drąży temat bo trzeba. To jest skandaliczna sytuacja, a proboszcz to nie święta krowa, która sobie może robić co mu sie podoba. Kuria milczy , a ludzie się wściekają. AMEN 15:41, 27.11.2018


Mieszkamiec wsiMieszkamiec wsi

5 0

My Kaszubi jesteśmy u siebie bosonogi antcy jeśli chcą się osiedlac to muszą przyporządkować się do kultury religi Kaszubow jeśli nie to z powrotem za Bug gdzie domy z gliny lepione dachy strzechą kryte tam swoją religię lewacka wprowadzają w życie. 17:33, 28.11.2018


KMMKMM

30 42

za życia odciął się od Kościoła, więc rodzina nie powinna domagać się pogrzebu katolickiego. Takie jest moje zdanie 14:29, 27.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZdenekZdenek

5 9

Racja! 14:46, 27.11.2018


pobozna pobozna

3 5

Wiec mial powody odciac sie od judaszow w sutannie ,a rzeczywiscie rodzina powinna tak sie zachowac jak zmarly sobie zyczyl i jak nienawidzil pracownikow kosciola. Zrobili to dla ludzi bo w malej spolecznosci jest to niepojete ,ze moze byc pogrzeb nie katolicki . W Niemczech,Francji
pogrzeby sa skromne,a jezeli katolicy poprosza ksiedza o uczestnictwo w ceremoni to bardzo chetnie to uczyni nie zwarzajac czy byl praktykujacym czy nie ,kazdemu nalezy sie godny pochowek.W odniesieniu do powolywania sie do nauk Jezusa to sadze ,ze w dzisiejszych czasach postapil by tak jak nauczal i w ten sposob zjednywal by sobie wiernych .A teraz ,ze ktos nie uczestniczy w kosciele i nie daje przez to srodkow na utrzymanie i inne cele to Proboszcz z Gowidlina za kare i przyklad dla innych stosuje tego typu wymuszania.
Jezeli Proboszcz z Gowidlina posluguje sie przepisami i kanonami z zycia kosciola jest konserwatysta to powinien byc pod kazdym wzgledem wobec siebie nie naduzywac alkoholu na codzien co wymaga nawet leczenia odwykowego od nalogu.Jest to negatywny przyklad i obraz w stanie spozycia dla wiernych.Amen 15:37, 27.11.2018


RudaaRudaa

11 9

Do KMM:

Co za różnica czy odciął się od kościoła czy nie? Chyba najważniejsze że był ochrzczony i miał prawo być pochowany jak normalny człowiek. Poza tym nie dziwie, że się odciął od kościoła, bo Kościół to tylko złodzieje i ciągłe afery, lepiej pomodlić się w domu aniżeli słuchać tych pożal się Boże księży.
Takie jest moje zdanie. 15:51, 27.11.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ParafianinParafianin

46 11

Z tego co wiem jeśli jest ktoś ochrzczony a za życia popełnia błędy i nie chodzi do kościoła itd... ale nie przeszedł do innej wiary powinien być pogrzebany to on przed Bogiem będzie się rozliczał z grzechów a nie jakiś materialny ,przepity buc....przez takich jak on to się ludzie od kościoła odwracają. Wywalić go i całą radę parafialna i dać ludziom wybrać nową... 14:55, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

poboznapobozna

2 0

Proboszcz z Gowidlina to mistrz w popelnianiu bledow ,bedac osoba konsekrowana ,daje przyklad ,ze alkoholizm to jego zycie nie ma wstydu przed wiernymi ,ze musi byc na odwyku. To jest dopiero moralne dno,nie mowiac juz o przykladzie zniechecania do uczestniczenia w zyciu kosciola.Kazdy alkoholik to miernota spoleczna. 20:36, 27.11.2018


trzos=skarbonkatrzos=skarbonka

8 4

Pobożna .... Jezus miał trzos wiesz to, czy tego nie umiesz ogarnąć. Strażnikiem trzosu był JUDASZ ISKARIOTA . Nie wiem jakiego pacierza chciała byś mnie nauczyć, ale wątpię w to czy byłby on ewangeliczny. Nie zdradzasz gruntownej wiedzy na temat chrześcijaństwa tylko marksizmu modernistycznego podszywającego się pod chrześcijaństwo, co już pokazuje się po kościołach protestanckich. 14:59, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@lewacka obstrukcja@lewacka obstrukcja

10 4

Uważasz, że każdy człowiek to łotr? A kiedy miałeś ostatnio Pismo św. w rękach? Bo tam jest też coś takiego jak "miłuj bliźniego swego jak siebie samego"? I jakim prawem porównujesz księdza do Jezusa? Wiesz kim był Jezus? 14:59, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yodayoda

8 5

Parafianin wg ciebie denat nie został pochowany ?? leży na powierzchni gdzieś przed płotem ?? to zbeszczeszczenie szczątków ludzkich zgłoś to prokuraturze, bo nawet prawo świeckie to ściga 15:01, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ParafianinParafianin

1 1

Czytaj z zrozumieniem poprzednie komentarze i zobacz do czego nawiązuje mój..... Że nie ksiądz jest od oceniania tylko Bóg. Jeden ksiądz może chować a inny nie jest coś nie chalo... 15:10, 27.11.2018


dynamicMoherdynamicMoher

9 6

A Ty wiesz kim jest ksiądz ? "Ja was posyłam jak Ojciec mnie posłał. Mnie złorzeczą (twoi bliscy z Sanchedrynu przodkowie ??) tak i wam będą złorzeczyć". " Daję wam moc odpuszczania grzechów. Komu odpuścicie temu będą odpuszczone, komu zatrzymacie będą zatrzymane" kto to powiedział ? Ilijicz Lenin ?? Weź się lewaku doucz. 15:04, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do tego od lewakówdo tego od lewaków

18 6

Tak wyzywasz wszystkich od lewaków i obrzucasz błotem, a wystarczy przypomnieć kilka rzeczy: nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. I drugi: kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamień? Pamiętasz o co chodziło? Jeśli jesteś katolikiem to ani ty, ani żaden ksiądz nie ma prawa oceniać żadnego człowieka, bo ani ty, ani ksiądz nie wie, jakie dany człowiek ma życie duchowe i jakie ma relacje z Bogiem. To, że tobie się coś wydaje, nie znaczy, że takie jest w rzeczywistości. 15:06, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mrukmruk

0 0

bredzisz człowieku, lewactwo to zaraza jak faszyzm 20:08, 30.11.2018


@dynamic...@dynamic...

4 5

I to twoim zdaniem Jezus powiedział do księży tak??????????? Bo z mojego Pisma św. wynika, że powiedział to do apostołów - do konkretnych ludzi, w konkretnym czasie. 15:08, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czyściec=MiłosierdziCzyściec=Miłosierdzi

5 2

A kto powiedział że zmarłemu zabroniono sięgnąć po miłosierdzie Boże ? Ale miłosierdzie Boże nie jest "na wynos" (nie jest takie jak się wam wydaje że zmazuje odpowiedzialność), tylko do "spożycia na miejscu" po okazaniu szczerego żalu, czy to w ostatnim westchnieniu , czy to w spowiedzi i sakramentach. Ależ pokrętna filozofia miłosierdzia jest lansowana przez to błądzące w ciemności lewactwo... 15:09, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cytatcytat

20 7

"Nie trzeba wierzyć w Boga, aby być dobrym człowiekiem" - to chyba powiedział nikt inny, jak papież Franciszek. A teraz czekam aż "prawak" zaatakuje słowa papieża. 15:11, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Czyściec@Czyściec

1 6

Ty wiesz, że w Piśmie św. nie ma ani słowa o Czyśću? 15:13, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jimijimi

3 1

Czyli na apostołach skończył się kościół tak ?!?!? hahahahhaha z jakiej wsi ty jesteś ?? gdzie gdzie się tacy intelektualiści rodzą ?!?! Po śmierci Jezusa i po odejściu i śmierci Judasza wyobraź sobie ....WYBRANO NOWEGO APOSTOŁA ... hmm chyba mam jakieś inne pismo święte. Wiesz inne pismo święte na naszym terenie mają świadkowie Jehowy. 25 lat temu z kumplem który znacznie lepiej znał nowy testament świadków, znaleźliśmy kilka ustępów nieznacznie zmienionych ale dających całkiem inne rozumienie tekstu. ŚW PAWEŁ APOSTOŁ BYŁ DOBRANY ZNACZNIE PO ŚMIERCI JEZUSA. 15:14, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@jimi@jimi

4 2

To witaj we wsi. Jak ty piszesz - WYBRANO tak? To kto wybrał tego apostoła? Jezus? Nie bardzo bo już go nie było na świecie... Czyli kto? Jak znajdziesz odpowiedź to daj znać. Aha... i sprawdź sobie komu księża podczas święceń przysięgają posłuszeństwo. I napisz dlaczego to nie jest Jezus.... 15:19, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dfjkdfjk

7 6

papież nie jest wyrocznią absolutną. Przeciwnie Papież nie może głosić w imieniu kościoła nic co było by sprzeczne z Starym i Nowym testamentem. Nie wiesz, że bywali antypapieże? albo lubieżnicy ? wszak to tylko ludzie - powołani, ale czy poszli za swoim powołaniem ? Za prawdami ewangeli ? Być może poza kościołem ludzi również dosięga miłosierdzie Boże, ale zyskujesz pewność gdy jesteś w kościele. Ludzi nie wierzących obowiązuje prawo naturalne, a ono jest zbieżne z dekalogiem i naukami proroków (do tego cie predystynują np instynkty , gdy są nie rozchuśtane) 15:21, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

googlegoogle

4 0

Gdy grono Apostołów zmniejszyło się po tragicznej śmierci Judasza, wtedy jedenastu pozostałych postanowiło dołączyć do swego grona ucznia Pana, który słuchał Jezusa od chrztu Janowego i był świadkiem jego śmierci, zmartwychwstania i wniebowstąpienia. (por. Dz 1,15-26). Po uprzedniej modlitwie do Ducha Świętego zdecydowali rzucić losy. Los padł na Macieja i tak dołączył on do grona Apostołów. 15:24, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@google@google

2 2

Ach ten los.... A co do właściwie ma do rzeczy? 15:29, 27.11.2018


Spadek czytelnikówSpadek czytelników

14 2

Znany Antyklerykał w akcji. 15:26, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@dfjk@dfjk

10 4

Co ty powiesz!!!!???? A przed chwilą niejaki "jimi" dowodził, że księża dostali jakąś niebywałą moc od Jezusa. I oburzony wielce, kiedy mu się wskazuje, że Jezus mówił to do Apostołów, a nie księży. A ty dowodzisz teraz, że Papież może nie mieć racji tak????? To skoro papież według ciebie może się mylić, to może zwykły proboszcz na parafii tym bardziej co? 15:27, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taka prawdataka prawda

7 8

Jak jesteś lewakiem to nie masz życia duchowego , a problemy psychiczne lewaków nie sa kontaktem z Bogiem prawdziwym a z jakimiś waszymi majakami. Będąc lewakiem nawet nie wiesz co to być lewakiem ?? 15:27, 27.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KLE KLEKLE KLE

0 4

To jakieś żarty???? A jak wygląda Bóg prawdziwy i co to sa majaki lewaków??? 15:45, 27.11.2018


piesekpiesek

0 0

A ty wierzysz w jakiegos Boga?, jezeli tak by bylo, zamknalbysz swoja wredna gebe i nie pisal takich wypocin, tylko nie mozesz komus darowac, ze nie ma takiego uduchowienia jak ty????? 18:02, 01.12.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@taka prawda@taka prawda

1 8

Ciekawe, że ty doskonale wiesz co znaczy być lewakiem... ciekawe zjawisko. Zabrakło argumentów to automatycznie zostałem lewakiem tak? Ojej..... A lekcje na jutro odrobione? 15:32, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

joanna12joanna12

14 8

więcej takich zachowań księży, bierności katolików, braku reakcji...z pewnością wasze kościoły będą pełne..może trzeba to załatwić po swojemu? odwagi Rado Parafialna... jeszcze trochę, a to Wy będziecie w równym stopniu ponosić odpowiedzialność za zaistniałą sytuację 15:37, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bernadetta Bernadetta

6 4

Co to znaczy "wasze kościoły", to po co do licha zabierasz głos to ciebie nie dotyczy, to są NASZE KOŚCIOŁY 15:52, 27.11.2018


KatolKatol

14 9

Ludzie poco odpisujecie temu marginesowi społecznemu. Niech sami taplają się w swoich odchodach. a przed śmiercią jak Jaruzalski wołają ksssiiiędzzzaaaa. 15:44, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Katol@Katol

18 7

Żebyś się nie zdziwił, że jak ty będziesz wołał, to ksiądz nie przyjdzie, bo będzie miał zły dzień, będzie obrażony, albo co łaska będzie za niska, oj żebyś się nie zdziwił.... 15:53, 27.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PiesekPiesek

3 4

Ja bede wolal lekarza a nie pajaca w sukience. 16:29, 27.11.2018


Piesek.Piesek.

3 2

Dziwie sie kaszubom wyglada ze troche sie zcywilizowali ale jak sukienkowi im w glowy napluja to wierza w Boga ktorego nie ma ale kaszub biega do kosciolka jakby mial owsiki a cie potem obgada i okradnie taki z niego katol. 12:57, 28.11.2018


RedakcjoRedakcjo

11 2

Dlaczego, jak jest problem z miejscowymi włodarzami i urzędnikami, to nie wystosowujecie do nich kłopotliwych pytań? Dlaczego w trudnych sytuacjach dla podatnika nie podejmujecie interwencji? Dlaczego tak trudno Wam, wtedy o zachwanie anonimowości ludzi proszących o pomoc? Słabo praktykujący podatnik. 16:02, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Naprawdę wielkaNaprawdę wielka

11 10

Masakra z tym proboszczem. Organisty też nie ma już kilka miesięcy. A mieszka obok. Za płotem można powiedzieć. Rozmawiałem z tym chłopakiem o powody. I się okazuje, że w Wielkanoc został potraktowany jak śmieć. nie zagrał pierwszej mszy bo chciał zjeść śniadanie wielkanocne z rodziną. Nigdy tej mszy nie bylo bo Wigilia Paschalna do polnocy zawsze trwa. A w tym roku drugi rok z rzędu msza na 8. Więc normalne że śniadanie wielkanocne jest raz w roku. A proboszcz w odwecie nie wyczytal mu podziękowań na kolejnych mszach w Niedzielę Zmartwychwstania Pańskiego choć były wydrukowane i zamieszczone na stronie internetowej. To ja sie pytam czy tak się zachowuje ksiądz? Tak się zachowuje proboszcz? Tak się zachowuje szef? Ręce opadają jak coś takiego się słyszy. Jak zgniły ten ksiadz musi być i ile jadu w kimś takim. A najlepsze teraz... ksiądz zabronił mu teraz grać na pogrzebach czy slubach bez jakiekolwiek powodu. Za co? Za to że zrezygnował? I co odpowiedział jak padło pytanie czemu nie może grac? "Bo parafianie nie chcą aby grał". 16:03, 27.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JonsonJonson

1 1

A on już tam nie gra? Fajnie spiewal. Gral na naszym slubie w zeszłym roku. Słabo jak się czyta ogólnie o tym Gowidlinie. Fajna i piękne wioska. 17:07, 27.11.2018


Nie dość Nie dość

1 0

Że grał za parę złoty a robił to bardzo dobrze to jeszcze tak go potraktował. Co za baran... ten proboszcz wszystko niszczy. 00:45, 29.11.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PITER48PITER48

9 8

To nie dobrze że Proboszcz nie zna swoich Parafian.Wielu Ludzi nie chodzi do kościoła bo są przewlekle chorzy,są też tacy którzy opiekują się innymi. 16:33, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bursabursa

2 2

tylko, że do przewlekle chorych to księża chodzą w pierwsze piątki z Komunią 19:12, 27.11.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BrawoBrawo

2 1

taki z niego Kaszub i Katolik jak z koziej pupy trąba 17:46, 27.11.2018


do powyżej do powyżej

0 0

To czemu tu komentujesz? Idź tam pisać swoje wywody.... 18:13, 27.11.2018


poboznapobozna

0 0

a po co byc katolikiem obludnikiem.proboszcz jest katolikiem wykonujacym zawod ksiedza ,a kim rzeczywiscie jest scierwem pokazujacym ,ze mozna byc alkoholikiem i dreczyc wiernych swoim postepowaniem.To jest przyklad osoby konsekrowanej prawdziwy przyklad dla kaszubow. 18:25, 27.11.2018


Ten niedobry Ten niedobry

9 2

Jak ktoś czyta, myśli i chce coś wiedzieć na temat wiary i to na temat wiary praktycznie całości rdzennych Kaszubów, ten WIE że Bóg, PAN BÓG jest wartością najwyższą i matka jego Matka Boska, a jak dla mnie nasz Papież Jan Paweł II, tyle tylko że on sam zawsze stawiał na to że Matka Boska najpierw i syn Boży Jezus Chrystus, a potem On. Jednak chodzi tylko o to że My wierzący mamy wierzyć w Boga, a nie w księdza, jednak tu na ziemi w Ostatniej Godzinie to tylko Ksiądz jest tzw. Łącznikiem pomiędzy nami, a Panem Bogiem. Dodatkowo Kościół to my wierzący, a nie mury budynku zwany dzisiaj kościołem. Jednak, tak czy inaczej Pan powiedział że modić możemy się wszędzie nie tylko w murach Kościołach. Na koniec pytanie czy jest taka osoba, która może z całą pewnością powiedzieć że w tej ostatniej godzinie ten umierający nie prosił o pojednanie z Najwyższym. No i druga strona medalu jak ksiądz wiedział o umierającym i na prośbę w ostatniej godzinie by nie udzielił ostatniego namaszczenia to właśnie On bierze na siebie odpowiedzialność za duszę umierającego przed Panem Bogiem. Pozdrawiam wszystkich. 17:21, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pawel JachymiakPawel Jachymiak

0 0

Drogi ,, Ten niedobry ,, po pierwsze na jakiej podstawie stwierdziłeś ze Pan Bog mial Matke nawet Jezus powiedzial J 19-26,,Kiedy więc Jezus ujrzał Matkę i stojącego obok Niej ucznia, którego miłował, rzekł do Matki: ?Niewiasto, oto syn Twój?. Następnie rzekł do ucznia: ?Oto Matka twoja?. I od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie.,, co do lacznika miedzy Bogiem a czlowiekiem 1 TM 2-5,,Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek, Chrystus Jezus, który wydał siebie samego na okup za wszystkich jako świadectwo we właściwym czasie,, a co do JP2 popatrz co wiązało go z Anna Teresa Tymienicka szkoda ze ludzie nie czytaja Biblii zobaczyli by jak malo kosciol ma z nia wspolnego 07:08, 29.11.2018


beton newsbeton news

8 0

jest dla relaxu artykuł o wierszach w lesie :)))
17:29, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Popieram@Popieram

7 12

miał gdzieś Kościół a teraz rodzina na siłę chce go zrobić Katolikiem, jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie. Są w Trójmieście spalarnie, niech wsypią go w dzbanek i postawią na komodzie, co za różnica, przecież i tak nie wierzą w życie pozagrobowe ale nie, "czeba" po chrześcijańsku bo co sąsiedzi albo rodzina powie. Proboszczu tak trzymaj 17:43, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

poboznapobozna

1 1

A czy ksieza wierza w zycie pozagrobowe ,gdyby w Boga i zycie pozagrobowe wierzyli to by sie bali wiecznosci ,ktora ich czyny zauwazy.Oni w nic nie wierza ,kaza tylko ludziom wierzyc ,bo na tym wlasnie polega ich praca.Oni jakby wierzyl to by nie robili tego co robia, alkoholizm, kurestwo,pedofilia pazernosc zycia w dobrobycie to ich piorytet. 18:10, 27.11.2018


KłamstwoKłamstwo

8 9

cytuję: " Rodzina nieboszczyka podkreślała z kolei, że mężczyzna chorował i nie był w stanie uczestniczyć w nabożeństwach oraz przyjmować księdza w domu". To jest wierutne kłamstwo, "był tak chory że nie mógł przyjmować księdza w domu". Jaja sobie robisz rodzino i Wojciechu Drewka???!!! On rzygał na Kościół i księdza a wy teraz kłamiecie!!!!! Mam nadzieję że wasza noga w Naszym Kościele więcej nie stanie 17:52, 27.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

poboznapobozna

0 1

dobrze ,ze nie nawidzil pazernych typow ,alkoholikow i lajdakow.Nie przyjmowal w domu bo w domu mial swoj kosciol ,gdzie sam mogl porozmawiac z Bogiem nie potrzebowal posrednikow za pieniadze.Nie wstydza sie nawet w szpitalach od biednych chorych brac datki.Po to obleca szpital ,aby uzbierac na tak zwana posluge. Posluga kaplanska o ktorej ludziom wciskaja powinna byc bez datkow. W konfesjonalach nagrywaja ludzi co mowia w spowiedzi!!!! 18:17, 27.11.2018


gonzo12gonzo12

2 1

a chlać i do sklepu latać mógł? Drewka nie ma co robić i szerzy mowę nienawiści wobec Kościoła 19:01, 27.11.2018


AIMDGAIMDG

1 1

no, ale zadymę robić potrafią, zostawcie Kościół w spokoju, jeżeli i tak nie macie z nim nic wspólnego, i nie dyktujcie Kościołowi swoich popapranych warunków 19:15, 27.11.2018


drEwadrEwa

8 6

Nie ma co pisać. Więc i nie ma co czytać.
ostatni raz jestem na Ekspresie i polecam mój wpis reklamodawcom . Nie czytam, nie kupuję. .. ręką rynku resztę sama załatwi.
Oj,bieda,bieda, bieda..... 18:13, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do drewado drewa

0 1

no już to widze jak nie bedziesz wchodzic na ek pewnie dziś albo jutro znowu wpiszesz ek 00:29, 28.11.2018


@drEwa@drEwa

4 8

To spadaj. I nie zawracaj głowy ludziom którzy chcą coś wiedzieć. Kup sobie Wróżkę ... 18:15, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

masakramasakra

9 8

Kościół sam sobie zapracuje na swoją sytuację. Widać zresztą jakie było zainteresowanie filmem Kler. To dużo mówi. 18:16, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BezstronnaBezstronna

12 7

1) Jeżeli ktoś przez całe życie był ateistą omijał kościoły z daleka, to po co mu kościelny pogrzeb po śmierci ?
2) Jeżeli rodzina takiego człowieka chce KONIECZNIE księdza na pogrzebie, to opisywany proboszcz jest znany z tego, że gdy dostanie grubą kopertę, to bez problemu pochowa ateistę.

Te dwa krótkie punkty podsumowują tę całą nieskomplikowaną sytuację oraz tę opisywaną poprzednio. 18:16, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Całkowita racja !Całkowita racja !

1 0

Każda rodzina zapiekłego ateisty powinna kilka razy w roku wręczać temu proboszczowi (za pokwitowaniem) jakąś okrągłą sumkę, to wtedy po śmierci ich rodzinny ateista zostanie pochowany z honorami !! Przezorny zawsze ubezpieczony ... każdy zna to hasło !! 18:14, 28.11.2018


ziuziu

7 6

i moje też, po co trupa na siłę wciskać do kościoła! jak na Kościół za życia miał wylane! 18:57, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubianinkaszubianin

5 10

i bardzo dobrze, co kuria może za typa, który miał głęboko gdzieś Kościół i wiarę katolicką za życia! sam sobie wybrał! najpierw się żyje bez Boga, a potem do Kościoła leci i jeszcze chce się dyktować warunki. Autor tego artykułu to jakiś beton, który ideologicznie walczy z Kościołem :) 18:59, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@kaszubianin@kaszubianin

10 7

A co z ludźmi chorymi, których nie widać w kościele? A co z tymi których kościół skrzywdził i dlatego tam nie chodzili, ale wierzyli w Boga? Jak tak wszystkich będzie się poza nawias wypychać bo ten to, a ten tamto to się okaże że w tych kościołach to faktycznie będzie powietrze i trochę marmuru i ławek. 19:08, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kaszubianinkaszubianin

2 1

a bo wiesz - do ludzi chorych to ksiądz z Komunią w pierwsze piątki sam przychodzi - oczywiście o ile ktoś wierzy i chce 19:10, 27.11.2018


pomostpomost

10 10

artykułu Drewki są już po prostu żenujące, chłam i dno 19:08, 27.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@pomost@pomost

1 6

To nie czytaj, jaki masz problem? 19:29, 27.11.2018


do pomostdo pomost

4 4

Ale niektórych ciśnie że jest jeden portal, który się nie boi paru słów prawdy napisać... 19:38, 27.11.2018


poboznapobozna

0 2

Bardzo sie ciesze ,ze aby ktos madry inteligentny redaktor jest obiektywny i wygarnia proboszczowi jego brudne zycie konsekrowane.Ze to wlasnie on jest pierwszym faryzeuszem i w Boga nie wierzy tylkow alkohol. 20:43, 27.11.2018


ParafianinParafianin

10 7

Ludzie się tu boją proboszcza A kuria ma to w... potrzebna jest taka osoba która podolalaby w tej sprawie coś zrobić bo tu każdy będzie siedział cicho 19:25, 27.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Zamknąć Zamknąć

4 2

Zamknąć wejście do kościoła i napuścić proboszcza do kościoła to biskup w podskokach przyjedzie .... 20:17, 27.11.2018


poboznapobozna

3 1

dlaczego sie boja co on moze ludziom zrobic to powinno byc odwrotnie raz pewnej niedzieli nikt by nie przyszedl na zadna msze tylko pojechal do innej parafii to by wytrzezwial . 20:40, 27.11.2018


PiesekPiesek

3 1

Zacofani wierza sukienkowym szamanom a wiec zabobonom jagkby Bog istnial zabobon zacofanych. 20:57, 27.11.2018


ABWABW

11 6

fake news, znowu zlecenie niemieckiego portalu wp.pl na Polskę.
Berlin rozkazuje: napisz coś na temat obrzydliwego kościoła, albo na temat tych marnych polaków, niech wiedzą, że my niemcy tu rządzimy 20:10, 27.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wujek samo zło Wujek samo zło

3 5

Podałem ten artykuł na wp . Całe szczęście ze zareagowali i pokazują ze ksiądz Knut tylko nadaje się do kliniki leczenia odwyku 20:32, 27.11.2018


@ABW@ABW

1 8

Co bierzesz, że takie mocne? 20:41, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FrescoFresco

11 6

Taki morał - owieczki, z wierszyka jest cały
By go pojąć - wytężcie umysły:
Dawniej łotry na krzyżach za grzechy wisiały
Dzisiaj krzyże na łotrach zawisły. 20:45, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kan. 1184 Kan. 1184

6 8

I tyle w temacie. Proboszcz ma do tego prawo i koniec tematu. Kuria powie dokładnie to samo, tylko łagodniej. Stety lub niestety proboszcz z Gowidlina ma do tego święte prawo, czy to się komis podoba, czy nie. Bo tak stanowi prawo kościelne. Z ludzkiego punktu widzenia każdy może ocenić jego postawę ?po swojemu?. Z kościelnego już nie. Trzeba wykazać się wiedzą i chcęcią wyjścia poza pewne schematy. Nie trzeba być osobą wierzącą, żeby to zrozumieć. 22:41, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

credocredo

8 5

pomyśleć, że żadnego proboszcza ani biskupa nie zniesmaczył bizantyjsko odprawiony pogrzeb z honorami nuncjusza arcybiskupa Wesołowskiego, który gwałcił kilkuletnich chłopców, w tym kalekich, przez co najmniej 17 lat. 22:50, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak nie powinno być Tak nie powinno być

12 6

Nie mogli kogo innego zapytać tylko smetocha tragedia masakra przez duże M tak samo jak chciał syna na wujta żeby sobie świniarnie w starej hucie postawić bo nie może dostać pozwolenia co on może wiedzieć o prawie kanonicznym jak tylko świnie po dupie klepie a wiadomo ze swój swojego będzie krył księża mogą robić sobie co tylko chcą pic ile tylko wejdzie gwałcić małe dzieci jeździć kradzionymi samochodami itd a co wy się dziwicie ze biskup na to nie reaguje jak jest tak samo alkoholikiem jak ksiądz z gowidlina po prostu trzeba iść wyżej bo ta czarna mafia myśli ze może wszystko to na tyle 23:48, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawdaPrawda

9 7

Faktycznie nie mieli kogo innego zapytać tylko największego *%#)!& w starej hucie byłego pracownika MO zapytajcie jego dlaczego się zwolnił a teraz potrafi coś pisać o prawie kanonicznym tak samo jak chciał żeby synek został wójtem żeby dostać pozwolenie na budowanie świniarni niech lepiej zajmie się klepaniem świń po dupie a nie wtrącanie w nie swoje sprawy księża mogą wszystko pic gwałcić jeździć kradzionymi samochodami brać narkotyki itd po prostu czarna mafia i tyle 23:58, 27.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I znowu maja problemI znowu maja problem

8 9

Całe życie nie chodzą do kościoła a po śmierci rodzina na siłę pcha jak by im się należało no co ludzie powiedzą ludzie całe życie gadali że do kościoła nie chodził i dziwili się że rodzina nic nie robi a po śmierci rodzina sobie przypomniała ojej pogrzeb katolicki musi być bzdura!! 07:43, 28.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@i znowu mają..@i znowu mają..

3 0

A są w okolicy jakieś cmentarze komunalne, gdzie można pochować kogoś w inny sposób? Nie ma. Wszystkie są zarządzane przez parafie. Więc to logicznie, że ludzie chowają swoich zmarłych w taki a nie inny sposób. Po drugie to, że ktoś nie chodził do kościoła nie oznacza, że był niewierzący. To, że bywasz w garażu nie oznacza, że jesteś samochodem, więc to, że chodzisz do kościoła wcale nie oznacza, że jesteś katolikiem/chrześcijaninem. 09:55, 28.11.2018


poboznapobozna

1 0

80% ludzi chodzi do kosciola z przyzwyczajenia pokazania nowych ubran, pokazania ,ze chodzac do kosciola jest sie lepszym czlowiekiem. A proboszcz w Gowidlinie jest na codzien w kosciele i co ,kim jest nie przestrzega zasad wiary, naduzywa alkoholu ,gdzie z tego powodu leczy sie ,jest to zgroza i upadek czlowieka ,ktory uwaza siebie za wierzacego i powolanego do pelnienia obowiazkow kaplanskich.Wspolczucie tylko dla parafian ,ze musza przezywac jego podle zachowania ,jego alkoholizm i brak szacunku dla drugiego czlowieka. Wymienione wady tego proboszcza wolaja o pomste do nieba i kurii niech cos zrobi ze starcem co nie wie co czyni ,ze alkohol w nim rzadzi i nie pozwala milowac blizniego moralnie lepszego od niego. 10:25, 28.11.2018


Tadeusz ZwioskiTadeusz Zwioski

1 1

Dziwię się tym, którzy atakują autora artykułu za to, że zajmuje się tą bulwersującą sprawą. Kto miałby nagłaśniać podobne historie, jeśli nie dziennikarz? To jego obowiązek. A co. gdyby podobna tragedia wydarzyła się nam? Odszedł młody człowiek z naszej rodziny. Jesteśmy przepełnione bólem. Chcielibyśmy, żeby jego ciało spoczęło na naszym cmentarzu, pośród innych naszych bliskich. Jak się okazuje, nie ma przeszkód, żeby pogrzebać zmarłego na terenie innej parafii. Ale dowiadujemy się, że naszego syna, brata nie będziemy mogli pochować pośród swoich. Co byśmy sami czuli? Że wszystko gra? Machnęlibyśmy ręką, bo ksiądz, kościół już taki jest? A może jednak odczuwalibyśmy wielką krzywdę. Brak reakcji że strony kurii od początku sprawy zdumiewa. I zasmuca. Może najbardziej w tej historii. 12:00, 28.11.2018


vbnvbn

7 4

Gdzie jest prokurator? 08:15, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BaronBaron

8 7

Zarząd cmentarza wyznaniowego należącego przykładowo do Kościoła katolickiego, jeśli nie ma w gminie cmentarza komunalnego ? NIE MOŻE ODMÓWIĆ POCHÓWKU NIKOMU! (pod karą aresztu lub grzywny). Tak więc sprawa nadaje się do prokuratury.
08:21, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Baron@Baron

6 4

Czy odmowa nieodprawienia mszy oznacza automatycznie zakaz pochowania zmarłego ? Chyba nie więc nie podniecaj się tak mocno z tą prokuraturą. 08:36, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@jimmi@jimmi

3 5

Świadkowie Jehowy mają inne pismo święte niż sekta katolicka ? A to mnie rozbawiłeś ;) 08:40, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccc

5 8

Kościół katolicki nie ma nic wspólnego z tym co mówi Biblia. Biblia mówi jasno, ze jest jeden Bóg, który ma na imię Jahwe. jak ktoś mi nie wierzy niech dowie się co znaczy z hebrajskiego imię Jezus czy słowo Alleluja. Pewnie niejednemu oczy zbieleją.
Biblia nic nie mówi o tym aby jakiś klecha był pośrednikiem między Bogiem. Sam Jezus mówi, że to on i tylko on jest pośrednikiem między nami a Bogiem czyli Jahwe. Tak więc dla każdego kto wierzy w prawdziwego Boga, o którym czytamy w Biblii to co robi sobie klecha nic a nic nie interesuje mnie.
Tak więc kościół katolicki to tylko wielka sekta, która jak dla mnie słynie z tego , ze paliła na stosach czy głosi bajki czy to o Trójcy czy o wiecznej dziewicy.
A Jezus mówi jasno jakie są dwa największe przykazania, których powinien przestrzegać każdy kto chce być zbawiony : " ?Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest najważniejsze??+. 37 Jezus odparł: ??Masz kochać Jehowę*, swojego Boga, całym sercem, całą duszą* i całym umysłem?+. 38 To jest pierwsze i najważniejsze przykazanie. 39 Drugie, podobne do niego, brzmi: ?Masz kochać swojego bliźniego jak samego siebie?+. 40 Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i pisma proroków?+. Mt 22 08:46, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GOWIDGOWID

7 7

Sztuczny organista- sztuczny ks proboszcz.Szkoda mi ks wikariusza,tak pozytywnie się przedstawił,po jego kazaniach było widać że wnosi świeży powiew, że kościół żyje.Myślę że tu człowiek się zagubił i próbuje być doskonały i nie może zrozumieć swojego problemu z % ,smutne to wszystko ,tracimy my wszyscy cała parafia. 09:20, 28.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nowa2Nowa2

1 0

Dokładnie, ksiądz wikariusz jest bardzo pozytywnym człowiekiem i super księdzem. Mam nadzieję,że zostanie w Gowidlinie na stale,a proboszcz zmieni parafię.Niestety proboszcz patrzy tylko na to kto da więcej pieniędzy . Miałam okazję się przekonać o tym na własnej skórze. Wikary, a proboszcz nie ma porównania. 20:44, 28.11.2018


@GOWID@GOWID

6 5

Czym żyje sekta katolicka ? Kłamstwami których naucza ? Nie rozśmieszaj mnie.... 09:27, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janwwwwjanwwww

2 6

https://trojmiasto.onet.pl/pomorze-ksiadz-odmowil-pochowku/l9y455p 12:18, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@janwwww@janwwww

2 2

A na podstawie czego pismaki i lewaki wnioskują, że ksiądz odmówił pochówku ? Pomyśl, odmówił pochówku czy odmówił odprawienia mszy za zmarłego ? 12:35, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @janwwwwwdo @janwwwww

3 1

Jeśli rodzina musiała pójść do innego księdza żeby pochować swojego zmarłego to czego im odmówił według ciebie? 12:42, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CecyliaCecylia

6 5

Co wy ludziska czepiacie się redaktora!!! Gazety sa po to aby pisać o wszystkich zdarzeniach!A tutaj ciemnota katolicka się wyżywa! Tacy wierzący w boga! Gdzie ten wasz bóg jest. Rydzyk tylko czeka na kasę! Księża , większość pedały, alkoholicy i pedofile a także kobieciarze ! Po tym można poznać ,że nie wierzą w boga ale ciemnotę wciskają właśnie wam! A piszący tutaj o lewakach sami charakteryzują się lewactwem! Bo katolik powinien być dobry nie ubliżać drugiemu człowiekowi!!!A tu co ???!!!A księży obowiązkiem jest pochować każdego człowieka! Chyba ,że nie chce i rodzina nie chce!Jak już te kościoły są i ci księża to niech robią co do nich należy!!! Tacy wierzący kaszubi a wredni aż kipią złością!!! Spójrzcie na siebie!!!!Zakłamani! 13:17, 28.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XX

0 1

No czepiaja sie bo to tak szybko nie nastapi wejsc w prawde i ocenic pruderyjne zycie ksiezy. Moze nie wszystkich .Sam Biskup J.Szlaga w towarzystwie moich znajomych powiedzial ,ze 80% ksiezy by musial wydalic z kaplanstwa za alkoholizm i stosunki z kobietami juz nie wymienil pedofili. 15:20, 28.11.2018


rosros

1 1

bo jesteś obrzydliwą kłamczuchą, tak jak Michnik największy łgarz 17:09, 28.11.2018


człowiek człowiekowiczłowiek człowiekowi

2 1

A z kąd o tym wiesz? byłeś tam....,może stałeś wtedy pod krzyżem i słyszałeś tę rozmowę? z jakich pism to wyczytałeś? tych co napisali je ludzie podatni na grzech? ile razy przez te setki lat zapisy te mogły być zmieniane na potrzeby kościoła przez kolejnych ludzi słabych i grzesznych?Tyle wiecie o tym ukrzyżowaniu co o tym zmarłym człowieku,któremu odmówiono pochówku.Zamiast robić z siebie nie wiadomo jakiego znawce,wyznawce i powtarzać indoktrynacje kosciola lepiej bądz człowiekiem dla drugiego i nie rób mu nic co sam byś nie chciał by Ci zrobiono. Nie potrzeba tu opasłych ksiąg,dekalogów itp.. Tyle w temacie. 13:30, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szewc Kilińskiszewc Kiliński

2 4

Szarogęszą się jak za czasów saskich. Rewolucja Francuska odstawiła na trwale urząd państwowy od kruchty. U nas miejscowi jakobini nie zdążyli - nastały Zabory. 16:08, 28.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ucz się matołku histucz się matołku hist

2 0

rewolucja francuska niczym sie nie różni od zbrodni Hitlera 20:08, 28.11.2018


zadziwionyzadziwiony

4 1

Dlaczego tak bardzo ateistom i niepraktykującym zależy by po śmierci pobyć sobie w kaplicy, podczas gdy za życia nie chcą by ich noga tam stanęła ? Ksiądz jest zobowiązany udostępnić cmentarz do pochówku, ale nie ma obowiązku udostępniać kaplicy. Jedna jest rzecz, jak ja bym postąpił na miejscu księdza, nie odmówił by nikomu chrześcijańskiego pogrzebu, chyba, że ktoś sobie tego nie życzył, bo nie jestem od sądzenia. Ale jeszcze większymi hipokrytami są Ci oburzeni, z jednej strony walczą z kościołem, chcą jego zaorania, osądzają od najgorszych, a z drugiej stronie pchają się nie wiadomo dlaczego po śmierci do kaplicy. 16:27, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek TMarek T

8 3

Drogi Wojtku. Przytoczone przez ciebie fragmenty Prawa Kanonicznego są po stronie proboszcza z Gowidlina. Pogrzeb kościelny to nie to samo co pogrzeb tradycyjny. 17:42, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Marek T.@Marek T.

2 4

Nie jestem Wojtekiem ale mam wątpliwość: to jaka na Kaszubach obowiązuje tradycja pogrzebowa? Jeśli nie katolicka to jaka? Kiedyś była popularna taka książka jakiegoś księdza o zwyczajach pogrzebowych i tam z tego co pamiętam wszystko było ściśle związane z pochówkiem katolicki. To jak to jest? 17:50, 28.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marek T..Marek T..

2 0

Dla dużej grupy ludzi (Kaszubi ateiści), pogrzeb świecki jest pogrzebem tradycyjnym. 22:01, 28.11.2018


zawstydzonyzawstydzony

1 4

wiadomosci.onet.pl/kraj/pomorze-ksiadz-odmowil-pochowku/vvty7v5 18:18, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hans KlosHans Klos

4 2

lewactwo jest zacofane i ma wiele problemów z psychiką, niestety, jest to dobry narybek dla tyranii społecznej 20:06, 28.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiesekPiesek

0 0

Twoj wpis daje swiadectwo prawdzie, jaki umysl prawiczek ma i jaka jest jego inteligencja, mialem nadzieje, ze wiecej zolci wylejesz, bo kazdy prawak tylko tak potrafi. 18:05, 01.12.2018


@Hans kloss@Hans kloss

4 7

A jeśli ja wierzę w to co czytam w Biblii a nie w bajki jakie głosi tobie twój proboszcz to też jestem lewakom? Oj parafianinie, ale ty jesteś ciemny 20:54, 28.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PismoPismo

4 0

2 P 1,20 "wiedźcie, że żadnego proroctwa w Piśmie, nie można wyjaśniać według własnego uznania". 21:32, 28.11.2018


SzopaSzopa

4 7

Niech Pan Łagosz zainteresuje się co u niego w szkole się dzieje!!! 20:56, 28.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

poboznapobozna

4 2

U Pana Przemyslawa Lagosza w Szopie( szkole) dzieje wiele pozytywnych wzorcow dla mlodziezy ,dzieci i rodzicow.16 listopada w Muzeum Kaszubskim w Kartuzach ,a pozniej w szkole ,ktora zarzadza Pan Lagosz bylo spotkanie z profesorem UMK ks. Janem Perszonem,gdzie w miesiacu co mowi sie o zmarlych ich grzebaniu i przemijaniu ks.Jan Perszon w sposob jasny wymieniach to co bylo na ziemi kaszubskiej ,jak wygladal pochowek.Powiem tak Proboszcz z Gwidlina chce przestrzegac prawo kanoniczne ,ktore jest tak suche i nie stosowne do obecnego zycia i smierci ludzi.Kosciol staje sie coraz bardziej skostniala instytucja co od wiernych wymaga ,a sam nie przestrzega .Zachowanie Proboszcza z Gowidlina ma inny aspekt ,a mianowicie chce jak najwiecej parafian w kosciele wtedy sporzadzi liste nazwisk i robi na ambonie igrzyska ,kto da wiecej, czy ma czy nie ma,ale oglasza.To jest beszczelny dziad w swoich poczynaniach niby szczyci sie powolaniem ,a tak naprawde powolanie ma do kasy i alkoholu. Profesor ks.Jan Perszon ,ktorego znam jako wikariusza z parafii Matki Kosciola w Tczewie to wielki kaplan ,ktory szanuje ludzi takich jacy sa.Nigdy by nikim nie pogardzil ,a tym bardziej nieboszczykiem .Znam jak pochylal sie nad trumna niejednego ,ktory nie uczestniczyl zawsze w kosciele. Z postepowania ks.Jana Perszona powinien brac przyklad wlasnie Proboszcz z Gowidlina poniewaz szacunek do drugiego czlowieka ,pomaganie mu w jego bledach zyciowych to zadanie kazdego kaplana.Ale Proboszcz z Gowidlina funkcjonuje nie jako bogobojny ksiadz tylko osoba zanuzona w alkoholu bez powodu nie leczy sie i nie odbywa terapii odwykowej Walczy ze soba w swoich slabosciach i przerzuca z zemsty na umarlych ,ktorych ma pochowac.
Swoje zasady i przestrzeganie prawa kanonicznego to tylko pozory tu chodzi o pieniadze .Jesli uwaza ,ze kieruje sie prawemkanonicznymto dlaczego nie protestuje jak jego koledzy ksieza uczestnicza w pogrzebach ludzi bez zadnej wiary politykow i innych typow co omijaja kosciol przez cale swoje brudne zycie.Panu Lagoszowi serdecznie dziekuje ,ze opublikowal ten caly bajzel ,ktory wykonuje Proboszcz z Gowidlina na wp.pl oraz innych portalach.Pozdrawiam Pana LAGOSZA. 22:52, 28.11.2018


Te, mieszkaniec wsi.Te, mieszkaniec wsi.

4 6

Ze wsi czy nie - obowiązuje ortografia, interpunkcja, też o stylistykę się prosi. Może zamiast wypominać o średniowieczu, postudiowałbyś pisownię własnego języka. Ona też zaczęła się kształtować w średniowieczu. 00:27, 29.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

1 0

Znalazł znawca polonista od ortograffi jak mówią Kaszubi ,, Mum ce życe!" 09:03, 30.11.2018


........

0 1

to jest komentarz nie praca magisterska. Pisownia bez polskich znakow jest z klawiatury chinskiej poniewaz pisane jest bez polskich znakow. 11:23, 30.11.2018


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

1 0

A propo zbyt mała masz wiedzę o kulturze gospodarce Chin jak chcesz się na ten wypowiadać z tego co się orientuję jesteś polonista od ortograffi. 14:14, 30.11.2018


GrubaGruba

7 5

Za mało chcieli pieniądzy dać. Dali by ze 3 tysiące toby pochował 01:58, 29.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pawel JachymiakPawel Jachymiak

2 4

Według prawa kanonicznego to nasza wiara nie opiera sie na Biblii a co z takimi przypowieściami jak o synu marnotrawnym a co z tezami ze Bog jest milosierny na jakiej podstawie ten ksiądz osadza kogos szkoda ze wielu księży chce byc ponad Bogiem MT:,,Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą; i taką miarą, jaką wy mierzycie, wam odmierzą.,,a tu jeszcze dla tego księdza jesli czyta MT 2 Kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się poniża, będzie wywyższony.
Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy, bo zamykacie królestwo niebieskie przed ludźmi. Wy sami nie wchodzicie i nie pozwalacie wejść tym, którzy do niego idą.
Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy, bo obchodzicie morze i ziemię, żeby pozyskać jednego współwyznawcę7. A gdy się nim stanie, czynicie go dwakroć bardziej winnym piekła niż wy sami.,, to tylko teksty zaczerpnięte z tego co sami uznali za słuszne bo apokryfów nie cytuje ale przecierz mamy prawo kanoniczne ktore jest ponad prawami z Bilii 06:52, 29.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@pawel jachymiak@pawel jachymiak

4 6

Kościół Katolicki to tylko jeden z wielu sekt , który nie ma nic wspólnego z Biblią więc słusznie piszesz. Jezus mówi, ze mamy miłować Boga Jahwe( Mt 22 ) a nie jakąś Trójcę czy robić z Jezusa Boga. Tymczasem sekta katolicka czci Jezusa jako Boga czy z Maryi robi Matkę Boską. Kościoły , które niby są chrześcijańskie to tak naprawdę tylko sekty o których Biblia mówi, że są Wielkim Babilonem. I niczym więcej.
A co do pogrzebu - czy ktoś potrafi mi powiedzieć czy ksiądz odmówił pochowania tego kogoś na tym cmentarzu czy odmówił jedynie odprawienia mszy przed pogrzebem ? Bo jeśli tylko odmówił odprawienia mszy to jak widać nawet katolicy kłamią tu jak belzebuby . 09:32, 29.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiesekPiesek

6 8

Popieram tego pana ks.proboszcza zasluguje na szacun, tez do swego domu obcego bez celu nie wpuszczam, on jest tam panem i robi co chce, jego prawo i jego wlasnosc a kaszub niech placze i placi. A pan ks.biskup nie zajmuje sie takimi duperelami on liczy kase i jak barany golic. 13:06, 29.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TwojaStaraTwojaStara

1 1

Nieźle 16:35, 29.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miejscowymiejscowy

2 7

ksiadz to grube koperty biskupowi zawozi ze w ogole nie reaguje 20:54, 29.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

......

0 3

Tak tez mysle ,ze Biskup milczy co do zachowania tego typa bo on odpowiednia danine dostarcza.Tu zadzi pieniadz nie wiara i tak w tym burdelu sie ma. 11:19, 30.11.2018


ojojojoj

0 0

Tak tylko gruba koperta a nowy pałac prywatny biskupa w Sikorzynie kwitnie w najlepsze 11:29, 04.01.2019


Marcin6384Marcin6384

6 8

Opodatkować,zabrać ziemie, pieniądze,wszelkie dobra kościołowi, Niech zaczną klechy żyć tak jak przykazane było czyli w ubóstwie, niosąc pociechę i dobre słowo wiernym.
Wtedy by się okazało ile mamy prawdziwych duszpasterzy z krwi i kości.
Żeby Kler decydował o pochówku itp. czy ma kaprys pochować dziś czy nie... A pognać do roboty ze zwykłymi uczciwymi ciężko pracującymi ludźmi, niech się szacunku wieprz nauczy. 09:44, 30.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

prawdaprawda

6 2

żeby ciebie ktoś komunistyczny złodzieju nie musiał... kościół to my i czekam bolszewiku aż oddasz skradzione mienie i miliardy złotych zrabowanych przez twoich kolesi zbrodniarzy komunistów. 12:26, 30.11.2018


piesekpiesek

1 5

A ty wierzysz w jakiegos Boga?, jezeli tak by bylo, zamknalbysz swoja wredna gebe i nie pisal takich wypocin, tylko nie mozesz komus darowac, ze nie ma takiego uduchowienia jak ty????? 18:10, 01.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

INFORMACJAINFORMACJA

0 3

BISKUP Pelplinski w dniu 30.11.2018r wydal komunikat w sprawie postepowania proboszcza w parafii Gowidlino .Wezwal proboszcza na dywanik i co i nic ? Uznal ze w duchu milosierdzia i nadchodzacego adwentu ma nadzieje ,ze w parafii znajdzie sie zrozumienie.Taka bajka to nic nie zmieni.Biskup powinien sie wstydzic za czyny swojego niegodnego kaplana,za jego demoralizacje wikarego i wiernych. Pozytywnym przykladem nie moze byc zachowanie proboszcza wobec wiernych.Adwent i kolenda ,ktora ma przyniesc zniwo finansowe do Diecezji za pomoca zebractwa w kazdym domu przez Proboszcza. Natomiast ja mam nadzieje ,ze za kilka miesiecy prasa dokona nastepnych informacji o zachowaniach proboszcza wobec wiernych. Biskup nic mu nie zrobi ,to stary dziad i gdzie on ma go ulokowac .Wystarczy ,ze Filipskiego schowal w PELPLINIE i dal zajecie prowadzi kolka rozancowe diecezjalne.Dla nastepnego 62 latka nie ma do czasu jak ludzie nie zrobia z nim porzadku i nie wywioza do Pelplina na taczkach pod palac w ogrodzie Biskupim. 02:35, 02.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaMa

0 0

To przykre, że nie ma reakcji kurii. Nie nam ludziom osądzać człowieka. Jeżeli był ochrzczony, nie wyparł się Boga, należał do kościoła, nie wyrzekł się religii, według mnie miał prawo do godnego pochówku. Przestępcom po śmierci daje się miejsce w katedrze, a prosty człowiek jest chowany bez szacunku- nawet kaplicy przed pochówkiem się odmawia. Serce boli i jest to według mnie oburzające. Ale Bóg nas osądzi i nie będzie patrzał na pozycję społeczną, bogactwo, czy ile razy byliśmy w kościele na Mszy Świętej, ale czy mieliśmy piękne i czyste serce szanujące drugiego człowieka, widzącego potrzeby innych, dbający i zwierzęta i przyrodę. Nie nam osądzać człowieka, nawet jeśli nikt go w kościele nie widział. To tylko pozory. Coraz większą zatwardziałość i kamienie mamy w swoich sercach, zamiast zrozumienia, miłości i przebaczenia. Współczuję Rodzinie. Nie martwcie się! Bóg ma swoje drzwi do swojej niebieskiej kaplicy i tam wpuszcza według swojego uznania!❤️ 14:47, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%