- Dla dobra polskiej oświaty kompromis powinien nastąpić jak najszybciej - mówią nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 1 w Kartuzach, którzy dziś przystąpili do strajku. Pedagodzy są oburzeni rządowymi propozycjami, zaś związkowcy "Solidarności" nie kryją oburzenia zachowaniem swojego lidera i wypisują się z organizacji.
Do porozumienia między związkami zawodowymi nauczycieli i rządem nie doszło, więc zgodnie z zapowiedziami dziś rozpoczął się ogólnopolski strajk. Do akcji przystąpiło też wiele szkół z powiatu kartuskiego. Tam, gdzie trwa akcja strajkowa nie odbywają się lekcje, a jedynie zajęcia opiekuńcze dla tych uczniów, którym rodzice nie byli w stanie zapewnić opieki.
Wsparcie od rodziców
Większość uczniów nie poszła dziś jednak do szkoły. Tak jest m.in. w Szkole Podstawowej nr 2 w Sierakowicach, a także w kartuskiej "Jedynce". Puste korytarze, sale lekcyjne i cisza - tak dziś wygląda wiele szkół, w których strajkują nauczyciele.
- Do strajku przystąpiło u nas ponad 90 proc. pracowników. Nie funkcjonuje świetlica, sekretariat, nie zapewniamy obiadów, ponieważ również pracownicy administracji i obsługi przystąpili do strajku - mówi Dariusz Zelewski, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Kartuzach. - Zaapelowałem do rodziców by w związku ze strajkiem w miarę możliwości nie posyłali dzieci do szkoły i rzeczywiście na 722 uczniów przyszło do szkoły ośmiu, co sprawia, że jesteśmy w stanie zapewnić im opiekę poprzez nauczycieli, którzy nie strajkują. Rodzice, którzy przysłali dzieci mówią z kolei, że to jedynie na trzy, cztery godziny, ponieważ nie mieli o rano z nimi zrobić. Czujemy więc duże wsparcie i zrozumienie ze strony rodziców.
Dziś rano przed budynkiem kartuskiej jedynki pojawiło się kilkoro rodziców, którzy chcieli wyrazić swoją solidarność z nauczycielami.
- Bardzo późno ogłosiłyśmy akcję na portalu społecznościowym, ale rzeczywiście zależało nam, by ich wesprzeć, bo uważamy, że nauczyciele w naszym kraju nie są doceniani, są często szykanowani, zastraszani, ich płace są bardzo niskie. Ich praca to nie jest 18 godzin etatu, jak się powszechnie uważa, ale to jest praca po godzinach za którą nikt nie płaci - mówiła pani Magdalena.
- Jestem tutaj, bo to nauczyciele mają znaczący wpływ na moje dziecko, sama wspominam swoich nauczycieli i to, jaki mieli wpływ na moje decyzje - stwierdziła pani Edyta. - Dlatego uważam, że powinni oni mieć pewną swobodę, nie mogą martwić się czy opłacą swoje rachunki, że nie mają wsparcia. Muszą mieć komfort, bo pracują z naszymi dziećmi.
Solidarność zbulwersowana
Przedstawicielki nauczycielskich związków zawodowych "Solidarność" oraz Związku Nauczycielstwa Polskiego podkreślają, że walczą o prestiż i godność swojego zawodu. Szczególnie zbulwersowani są jednak członkowie nauczycielskiej "Solidarności", której lider Ryszard Proksa podpisał wczoraj porozumienie ze stroną rządową.
- Jesteśmy zbulwersowani postawą pana Proksy i na pewno będziemy działać by go odwołać. Ja osobiście na pewno zrezygnuję z funkcji przewodniczącej związku w naszej szkole, bo jestem zszokowana tym co się dzieje - mówi Dorota Zarach. - Członkowie naszego związku wypisują się z niego, bo są oburzeni tym co się wydarzyło. Tym bardziej, że współpracujemy ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego, walczymy o te same cele.
Nauczyciele mówią, że zbulwersowała ich przedstawiona przez rząd propozycja podniesienie pensum, czyli liczby godzin dydaktycznych. Jak mówią pedagodzy, to wiąże się ze zwolnieniami.
- Dla dobra polskiej oświaty porozumienie i kompromis powinien nastąpić jak najszybciej - mówi Barbara Kurenda, przewodnicząca ZNP przy SP nr 1 w Kartuzach.
Strajk także w szkołach średnich
Strajkują także nauczyciele szkół ponadpodstawowych. Komitet strajkowy kartuskiego I LO podkreśla, że oczekuje porozumienia, które będzie satysfakcjonujące dla wszystkich nauczycieli:
Zgodnie z zachowanymi procedurami sporu zbiorowego rozpoczęliśmy strajk w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kartuzach. Oczekujemy podpisania przez Rząd ze wszystkimi związkami zawodowymi porozumienia satysfakcjonującego nauczycieli. Apelujemy do przedstawicieli delegacji rządowej i przedstawicieli związków zawodowych o podjęcie dalszych rozmów i znalezienie kompromisu Spór zbiorowy prowadzi Komitet Międzyzakładowy NSZZ Solidarność Pracowników Oświaty i Wychowania Ziemi Kartuskiej
Nauczycieli wspierają także uczniowie, którzy dali temu wyraz:
Gm. Żukowo zapewnia opiekę nad dziećmi
Burmistrz gminy Żukowo, Wojciech Kankowski, w komunikacie dotyczącym strajku nauczycieli informuje, że samorząd stara się zminimalizować skutki braku zajęć w szkołach:
(...) Zapewniam Państwa, że wszyscy dyrektorzy Żukowskich szkół samorządowych otrzymali pełną informację dotycząca kwestii związanych z akcją strajkową, zwłaszcza w zakresie konsekwencji, odpowiedzialności i obowiązków jakie leżą po stronie dyrektora szkoły. Pracownicy Referatu Oświaty i Zdrowia w Żukowie są w stałym kontakcie z dyrektorami szkół. Dyrektorom szkół zapewniliśmy środki finansowe na zatrudnienie dodatkowych osób do sprawowania opieki nad dziećmi w związku z podjęciem akcji strajkowej.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa na czas strajku zaangażowałem pracowników Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie. W zależności od informacji otrzymywanych od dyrektorów szkół, będziemy reagować i podejmować stosowne działania (...)
zxc09:57, 08.04.2019
Nauczyciele nie dajcie się. Jesteśmy z Wami! 09:57, 08.04.2019
... 10:03, 08.04.2019
W Sierakowicach to było wiadome... Tak samo jak protesty przeciw likwidacji gimnazjum. 10:03, 08.04.2019
dommm10:14, 08.04.2019
no ok, rozumiem sytuację nauczycieli. Chcą to niech straktują, ale zastanawiam się czyim kosztem nauczyciele będą nadrabiać zaległości z dziećmi?? Czy ktoś się nad tym zastanawiał??? 10:14, 08.04.2019
Wiedźma10:22, 08.04.2019
I to jest typowe podejście. Tylko własny czubek nosa najważniejszy. Drogi dommm!! Są sprawy ważne i ważniejsze, a z odrabianiem materiału to i dzieci i nauczyciele i oczywiście rodzice poradzą sobie 10:22, 08.04.2019
M.E.N.10:33, 08.04.2019
na pewno Rząd wziął to pod uwagę ... 10:33, 08.04.2019
pusia 15:16, 08.04.2019
a co wy się martwicie o to jak nauczyciele nadrobią materiał !!!! martwcie się o siebie !!!
A może któryś chce pomóc , co ?
JESTEM Z WAMI NAUCZYCIELE 15:16, 08.04.2019
Nauczyciele 10:19, 08.04.2019
Współczesny świat potrzebuje bardziej świadków aniżeli nauczycieli. A jeżeli słucha nauczycieli to dlatego że są świadkami.
Jeśli więc jest jakieś napomnienie w Chrystusie, jeśli - jakaś moc przekonująca Miłości, jeśli jakiś udział w Duchu, jeśli jakieś serdeczne współczucie - dopełnijcie mojej radości przez to, że będziecie mieli te same dążenia: tę samą miłość i wspólnego ducha, pragnąc tylko jednego, a niczego nie pragnąc dla niewłaściwego współzawodnictwa ani dla próżnej chwały, lecz w pokorze oceniając jedni drugich za wyżej stojących od siebie. Niech każdy ma na oku nie tylko swoje własne sprawy, ale też i drugich! 10:19, 08.04.2019
fff10:19, 08.04.2019
ooooho trooleeee. Niech nauczyciele się wypowiedza jak nadrobią z dziećmi zaległości? w soboty? a moze po godzinach??? 10:19, 08.04.2019
ffff10:35, 08.04.2019
zgłoś się do pani Zalewskiej w tej sprawie ... 10:35, 08.04.2019
smok12:32, 08.04.2019
Ja myślę, że dzieci właśnie otrzymały możliwość nadrobienia zaległości, zwłaszcza te, które mają wkrótce egzaminy. Jest więcej czasu na powtórki 12:32, 08.04.2019
#ffff20:33, 08.04.2019
a od kiedy to szkólni interesują się dziećmi ? im tylko botoksy, rzęsy , wycieczki i zmiana partnerów co miesiąc w głowach ;) 20:33, 08.04.2019
Somsiad10:28, 08.04.2019
dlaczego cierpią na tym niewinne dzieci? 10:28, 08.04.2019
Elakpnlol11:02, 08.04.2019
A skąd pewność że cierpią..ja pamietam strajk na początku lat 90tych i raczej to była frajda dla dzieciaków niż trauma
..a i bez obaw wykształciła sie solidnie mimo tej luki w edukacji spowodowanej strajkiem:) 11:02, 08.04.2019
ggggg11:29, 08.04.2019
jak się zacznie grzebać w systemie edukacji robiąc pseudoreformy to taki jest tego rezultat 11:29, 08.04.2019
PUSIA 16:28, 08.04.2019
Dzieci cierpią ? cierpia rodzice, ze muszą się zająć własnymi dziećmi 16:28, 08.04.2019
nick10:41, 08.04.2019
napompowana sztucznie medialnie akcja, to widać już jak ludziom przed wyborami piorą mózgi, niestety smutny to widok, tak jak zakłamane jest hasło " walczymy o godność i prestiż nauczyciela" gdyby o to walczyli to w jeden dzień rozprawili by się z LGBT, wystarczy jedno rozporządzenie, ale im nie chodzi ani o prestiż, ani o zdrowa naukę, ale hajs!!!! smutne i przerażające 10:41, 08.04.2019
Pusia10:41, 08.04.2019
Szkoda, że tak ochoczo dwa lata temu nie zastrajkowali, jak Zalewska reformę na kolanie zrobioną wprowadziła, gdzie wtedy był Broniarz i spółka? Pisał tylko jakieś petycje i oświadczenia, dlaczego wtedy nie wyprowadził nauczycieli na ulicę? Dlaczego?! 10:41, 08.04.2019
Mieszaniec Kartuz19:00, 08.04.2019
Bo wtedy to nie był rok wyborów 19:00, 08.04.2019
@Pusia13:45, 09.04.2019
Bo wtedy mieli strajkować rodzice i uczniowie - nauczyciele tylko świadczą pracę za jakieś tam wynagrodzenie, a jak bedą dobrze zarabiać, to czy będą uczyć w gimnazjach, podstawówkach czy ichniejszych punktach nie ma znaczenia. Jak będa mieli "wg g.ównianego" programu nauczania też będa nauczać, z g.ównianym efektem, ale będą.
13:45, 09.04.2019
Obserwator 2 10:47, 08.04.2019
Wszystkie godziny lekcyjne przestrajkowane zostaną odliczone od pensji. Nie liczcie ze zdobędzce szczacunek w spoleczenstwie tylko sobie zaszkodzice. 10:47, 08.04.2019
Elakpnkol11:04, 08.04.2019
Takich jak ty szacunku nie potrzebują..zawsze się znajdzie taki wieśniak co nie zrozumie bo ma za daleko do łba 11:04, 08.04.2019
Obserwator 2 11:18, 08.04.2019
Uważacie się za elitę narodu ale kultury u was zero.Jeśli chodzi o wiedzę to zaskoczyl bym nie jednego nauczyciela . 11:18, 08.04.2019
kulturalny 11:37, 08.04.2019
daj spokój Janusz ... 11:37, 08.04.2019
@Obserwator 211:37, 08.04.2019
"Jeśli chodzi o wiedzę to zaskoczyl bym nie jednego nauczyciela"
Może najpierw naucz się pisać po polsku. 11:37, 08.04.2019
Obserwator 2 10:40, 10.04.2019
Dziękuję za wyplusowanie mojego komentarza. 10:40, 10.04.2019
dramat10:48, 08.04.2019
Prezes obiecał kolejny "plus" dla świń i "krów", ale jakoś na oświatę w tym kraju nie ma. To jest po prostu skandal i drwina z ludzi. Nie wiem kto rozsądny może jeszcze głosować na tych @#$%^^# 10:48, 08.04.2019
zen10:56, 08.04.2019
Gdybyś słuchał ze zrozumieniem, to byś wiedział że chodzi o dotacje z UE o które rząd będzie walczył z przyszłym roku. Nie wystarczy oglądać TVN, trzeba myśleć. 10:56, 08.04.2019
krowa11:10, 08.04.2019
ci TVNiarze mają chyba pół mózgu, zero myślenia powielasz bełkot 11:10, 08.04.2019
Elakonkol11:10, 08.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
ab5512:44, 08.04.2019
Co prezes obieca to"święte" płaca bez podatku do 26 roku życia, czyli wg prezesa jak rozumiem 2000,0 dochodu do opodatkowania to podatek około 320,0 zł zostaje w kieszeni, prawda czy fałsz. 12:44, 08.04.2019
Cztery14:46, 09.04.2019
A co takiego obiecał Rumpel z Tuskich? Obiecał że nie będzie odpowiadał za moczenie się 6 latków w szkole? Obiecał i spełnił. Rumpel z Tuskich za nic nie odpowiadał, jak obiecał, że da to zabrał, jak obiecał, że ujmie, to dorzucił na garb. 14:46, 09.04.2019
Jolo22:20, 11.04.2019
A miesko jesz i mleko pijesz ales madra szok rolnikom jest też bardzo ciężko ile tego się słyszy każdemu życzę podwyżki Ale co to ma do innych grup. Strajk tak ale nie taki polityczny bo wybory idą jak po rządziło to grosza złamanego nauczycielom nie dali A ci się dra chcemy po tysiąc no z czym do ludzi 22:20, 11.04.2019
Do zen11:10, 08.04.2019
Wystarczy oglądać wiadomości w TV Pis
11:10, 08.04.2019
zen 11:31, 08.04.2019
Nie oglądam wcale telewizji, jaka by nie była. Szkoda czasu. Mam swój rozum. 11:31, 08.04.2019
bingo11:14, 08.04.2019
angażować w to dzieci jest obrzydliwym zwyrodnialstwem, z tych dzieci z żukowa wyjda nieuki i tyle, skoro działają emocjonalnie, a nie racjonalnie. taka edukacja dla przysłowiowych debi... 11:14, 08.04.2019
Don Pablo11:23, 08.04.2019
Czemu nie walczycie o wyższą kwotę wolną od podatku?! Waszym pracodawcą jest Polska. Czyli to co wygeneruje się z podatków zagrabionych od obywateli trafia do was. I wy chcecie więcej podatków? Wy tacy wykrzstałceni wszystko wiedzący a nie macie pojęcia skąd biorą się wasze pensje i dla całego sektora publicznego? Jesteście tak samo gł*pi jak Ci co niedawno protestowali pod sądami! Wstyd mi, że nauczyciele a nic nie wiedzą! Jeszcze wmawiajcie swoim dzieciom, że pieniądze biorą się z bankomatu nie z pracy.
11:23, 08.04.2019
Uczeń11:35, 08.04.2019
Ludzie, wy naprawdę nie widzicie co dzieje się przez ostatnie lata w edukacji. Zastanówcie się proszę, zanim będziecie pisać bzdury i publicznie obrażać nauczycieli. Popieram strajk całym sercem i jest to najlepszy moment. Nie w wakacje czy ferie (bo przecież nauczyciel ma ,,TYYYYLE WOLNEGO"), tylko właśnie teraz! 11:35, 08.04.2019
itd11:43, 08.04.2019
jeśli wmawia się ludziom, że Polska to potęga gospodarcza to taki mamy efekt, że każdy będzie chciał coś dla siebie. Za chwilę będzie protest pracowników urzędów wojewódzkich, sanepidów, weterynarzy itd. 11:43, 08.04.2019
Don Pablo13:42, 08.04.2019
Ja nic nie mam do systemu nauczania przez nauczyciela. On działa jak mu system każe. Chcecie więcej? To weźcie kalkulator i odliczcie podatek jaki musicie płacić i wychodzą nawet ładne pieniądze, co nie? Normalnie myślący człowiek na to czeka by budżetówka strajkowała o podwyższenie kwoty wolnej od podatku. Dlaczego mamy być karani podatkami za prace? Pomyślcie! 13:42, 08.04.2019
asldfhsfh11:32, 08.04.2019
dobrze, że Tobie nie zależy na hajsie, typowy Janusz 11:32, 08.04.2019
Uczeń11:36, 08.04.2019
Ludzie, wy naprawdę nie widzicie co dzieje się przez ostatnie lata w edukacji. Zastanówcie się proszę, zanim będziecie pisać bzdury i publicznie obrażać nauczycieli. Popieram strajk całym sercem i jest to najlepszy moment. Nie w wakacje czy ferie (bo przecież nauczyciel ma ,,TYYYYLE WOLNEGO"), tylko właśnie teraz! 11:36, 08.04.2019
Rodzic13:35, 08.04.2019
A dlaczego nie w sierpniu przed rozpoczeciem roku szkolnego?
Przeciez nauczyciele mieliby rowniez karte przetargowa. A nie odbywaloby sie to kosztem dzieci.
Mam mieszane uczucia w sprawie strajku.
Zaden z nauczycieli w mojej szkole nie udzielil inf. W sprawie zarobkow, takze nie moge sie odniesc.
Jesli to faktycznie tak malo, to uwazam , ze nalezy sie podwyzka. Ale nie wszystkim bo czesc przychodzi tylko odpekac swoje godziny. I nie przekonujenie rowniez to ze wyplata ma byc uzalezniona od stazu pracy.
Bo czasami nauczyciel bo kilku latach to jest wypalony zawodowo. I tylko jak wspomnialam przychodzi odpekac swoje godz.
Sumujac wyplata uzalezniona od poziomu nauczania.
Zmiana czasy pracy na 40godz.
Wolnego 26dni reszta bezplatna.
Zniesienie karty nauczyciela.
Poniewaz uwazam, ze kazda osoba wykonujaca swoj zawod zasluguje na godziwa place. I wszyscy sa rownymi obywatelami. Juz dawno powinny zostac zniesione te komunistyczne przywileje.
13:35, 08.04.2019
..00:31, 11.04.2019
Ciekawe czy bedziesz taki mądry/mądra
Jak bedzie trzeba odrobić te dni wakacje albo w soboty bedzie trzeba iść do szkoły
00:31, 11.04.2019
ggg11:39, 08.04.2019
po komenatrzach można zauważyć ze wypowiadają się tu też nauczyciele i jestem w szoku w jaki sposób się "wypowiadają" i jestem zażenowana, że tacy ludzie komentujący w taki wulgarny sposób (broniąc siebie i swoich kolegów) uczą moje dzieci. Gdzie się podziała kultura?? 11:39, 08.04.2019
ggg11:40, 08.04.2019
i za co chcecie podwyżki?? 11:40, 08.04.2019
do ggg11:46, 08.04.2019
w pełni zgadzam się z moim przedmówcą, jestem także zatroskana poziomem tej dyskusji i formami, którymi operują nauczyciele. Jestem MOCNO ZAŻENOWANA POSTAWĄ NOWEJ PANI RADNEJ (czytaj nauczycielce, która się wypowiada za swojego szefa związkowego i GO KRYTYKUJE) NAUCZYCIELE ZEJDŹCIE NA ZIEMIE, dlaczego dzieci nasze są waszymi zakładnikami!!!! 11:46, 08.04.2019
rodzic11:51, 08.04.2019
nie jestem nauczycielem ale wydaje mi się, że każdy ma prawo do tego aby w demokratycznym kraju w sposób LEGALNY zademonstrować swoje niezadowolenie, bynajmniej o to walczyli nasi ojcowie i matki. Teraz hejtuje się nauczycieli tylko dla tego, że mają odwagę zaprotestować. Podejrzewam, że finansowo i tak nie zyskają o to co walczą ale może to dobry prognostyk na przyszłość i zacznie się wprowadzać zmiany systemowe, które podniosą jakość w edukacji. I tego im (nauczycielom) życzę.
ps. po komentarzach to widać, że trolowanie wciąż w modzie 11:51, 08.04.2019
Elakonkol11:59, 08.04.2019
Zawsze mozesz uczyc dzieci w domu skoro masz zastrzerzenia..edukacja domowa coroczny egzamin sprawdzajacy.. zobaczymy czego jesteś w stanie nauczyć swoje dzieci 11:59, 08.04.2019
jaaaaaa08:46, 09.04.2019
elakonkol ja juz w zeszłym roku zastanawiałam się nad edukacją domową - serio. nauczyciel nie widział problemów w klasie a co nie rozumieli to trzeba było siedzieć z dzieckiem i tłumaczyć - w domu wystarczyło 15 min by zrozumiało a w szkole po kilku lekcjach z tego samego większość klasy nie rozumiała ???? 08:46, 09.04.2019
Uczeń211:41, 08.04.2019
Niech strajkują cały rok. mamy wolne. Zamiast iść na wagary można legalnie iść na piwko. 11:41, 08.04.2019
Do elity11:44, 08.04.2019
Ale na te wszystkie podwyżki ktoś musi zapracować. I nie są to nauczyciele ani inna budżetowka,tylko przeważnie jak ich ta elita nauczycielska nazywa tępaki, gamonie, nieuki oraz byczki rozplodowe. 11:44, 08.04.2019
..............11:57, 08.04.2019
tak samo jak na 500+ ktoś musi pracować aby inni mogli je otrzymać 11:57, 08.04.2019
haha12:44, 08.04.2019
byczki rozpłodowe to akurat na nauczycieli nie łożą co najwyżej doją nasze państwo za free 12:44, 08.04.2019
Gość 11:48, 08.04.2019
Wysłać nauczycieli do prywatnych szkół i przedszkoli i zobaczą jak się pracuje bez karty nauczyciela i 40 godz tyg. Zapewniam was będą siedzieć cicho i modlić się aby ich nie zwolnili. Strakuja stare nauczycielki którym zawsze źle. 11:48, 08.04.2019
jarek k18:59, 08.04.2019
halllo tu ziemia te komentarze to jest parodia ,prywatne szkoły ,oddaj swoje dzieci o ile masz i płać co miesiąc ,nie chce mi sie pisać 18:59, 08.04.2019
Gość 221:13, 08.04.2019
Subwencje przekazać właśnie prywatnym szkołom. Prywaciaz nie pozwoli na strajki zwolni i tyle i będzie mu się opłacać bo nie będzie go obowiązywała żadna karta nauczyciela a gmina będzie zadowolona 21:13, 08.04.2019
Magdusia14:03, 09.04.2019
Jak się nie podoba to pracę należy zmienić. Ot po prostu. Elitą może się nazywać zaledwie garstka z nich. Gdyby ten strajk zaszkodził mojemu dziecku to pozwalabym szkołę. Proszę zwolnić połowę z nich. Drugiej dac 40 H pracy w tygodniu. Zabrać kartę nauczyciela. I wszyscy jesteśmy równi. Co to za święte krowy ?? !! 14:03, 09.04.2019
Precz z religią 12:10, 08.04.2019
Niech religia wróci na plebanie, a pieniądze będą. 12:10, 08.04.2019
dino13:32, 08.04.2019
precz z tobą! 13:32, 08.04.2019
matoł13:35, 08.04.2019
precz z matematyką, niech matematyka wróci do polibudy,a pieniądze będą! 13:35, 08.04.2019
vbn13:46, 08.04.2019
Religia bezwzględnie powinna zostać wyprowadzona ze szkół. Mam nadzieję, że kościół sam to kiedyś zrozumie. No ale to chyba dosyć długa perspektywa bo na razie cofamy się do średniowiecza i palenia książek. 13:46, 08.04.2019
@vbn14:08, 08.04.2019
jakbym był dyrektorem, to wysłał bym cie do szkoły specjalnej, za nienaukowe podejście do życia i to w trybie natychmiastowym, nie ma nic gorszego jak uczeń matoł! 14:08, 08.04.2019
widz1212:10, 08.04.2019
Cały problem polega na tym,że nauczycieli sprowadzono do roli nianiek a nie współwychowawców.Jakby nie było od 8:00 do 16:00 zazwyczaj przesiadują z dziećmi a od 17:00 do 20:00 rodzice potem lulu.Więc kto wychowuje?soboty i niedziele dla rodziców no chyba się mylę.Przecież to ta kasta społeczna kształtuje naród a WY rodzice tak im plujecie w twarz.Brawo!! Jestem za strajkiem i basta!!! 12:10, 08.04.2019
Karta12:11, 08.04.2019
Wystarczy zreformować KN. Prywatne szkoły nie strajkują i zrobią egzaminy bez problemu. 12:11, 08.04.2019
Rodzic12:15, 08.04.2019
Dlaczego na wsiach po 14:00 w szkołach jest pusto? Dlaczego świetlice szkolne są tylko poczekalniami na szkolny autobus? 12:15, 08.04.2019
ehirsch12:58, 08.04.2019
bo na wsiach wiekszosć nie prcuje tyllko w oborze robi, pozatym mają dziadków albo mają tyle dzieci że starsze pilnują młodsze rodzeństwo 12:58, 08.04.2019
do ggg12:17, 08.04.2019
"po komenatrzach można zauważyć ze wypowiadają się tu też nauczyciele", a niby po czym można to zauważyć? pewnie po podpisach w stylu: ggg 12:17, 08.04.2019
ggg14:49, 08.04.2019
po tym w jaki sposób się burzycie pani/nie nauczycielu! No przeciez widac to od razu. ;)) 14:49, 08.04.2019
Mam12:17, 08.04.2019
nadzieję, że nikt Wam strajkującym za ten czas nie zapłaci. Macie tak źle...? Nie starcza Wam na opłaty? No nie bądźcie śmieszni. Popatrzmy czym nauczyciele podjeżdżają do szkoły. Owszem podwyżki się należą, bo praca często niewdzięczna, ale czy wszystkim. Przecież np. taki wuefista nie sprawdza klasówek po godzinach, za dużo też nie musi kombinować co by tu zrobić jutro na zajęciach. Poza tym staracie się w pracy, kiedy musicie coś mieć w teczce do awansu zawodowego, a po nim zero zaangażowania, jakiś fajnych pomysłów. Przecież uczniowie czekają na nauczycieli z pasją. Wiem, że też dyrekcja ma często winę, bo jest jej dobrze tak jak jest. Czas na zmiany w szkole. Powinno się nagradzać za efekty, poświęcenie, a nie awans zawodowy. Podwyżki tak, ale nie dla wszystkich i nie tyle!!! No ludzie, która grupa społeczna chciała natychmiast takich podwyżek??? 12:17, 08.04.2019
Brawo.....14:12, 08.04.2019
w głowach się poprzewracało tej elicie, żeby takich podwyżek żądać i to dla każdego po równo !!!!!!! Niejeden emeryt żyje cały miesiąc za kwotę, której Wy żądacie. To kpina w biały dzień. 14:12, 08.04.2019
e.hirsh14:33, 08.04.2019
kolejny argument z dupy.. jakimi samochodami jezdzą gowno ci do tego po to człowiek sie uczy całe życie i pracuje nie każdy jest wieśniakim który sprzeda pół pola i na audi albo bmw będzie a słoma z butów i w głowie pusto.. 14:33, 08.04.2019
Anna M12:23, 08.04.2019
Prosty sposób na reformę oświaty:
- zlikwidować kartę nauczyciela z czasów komuny,
- zatrudnienie wg kodeksu pracy, tak jak w szkołach prywatnych (zaraz odezwą się nauczyciele techniki, muzyki, plastyki, wf i inni, że muszą w domu sprawdzać tysiące klasówek, kartkówek, że muszą godzinami przygotowywać się do lekcji itd),
- pensja zależna od wyników pracy (laureaci olimpiad przedmiotowych, nabór do dobrych szkół wyższego szczebla itd.). Sama pamiętam nauczycieli "lewusów" np. fizyka, który na lekcjach kazał przepisywać regułki z podręcznika, a sam w internecie przeglądał ciągniki rolnicze i samochody na otomoto, o wuefistach nawet nie wspomnę -"tu macie piłkę i grajcie" (a ja w tym czasie z koleżanką, prowadzącą drugą grupę "obrobię" wszystkich znajomych).
- podnieść prestiż nauczyciela (do zawodu przyjmować najlepszych absolwentów szkół wyższych)
- pensje najlepszych nauczycieli powinny być na poziomie zarobków lekarzy, a słabeusze bez wiedzy, wizji i polotu na kasę do supermarketu.
PS
Strajkować trzeba było od 1 IX, a nie brać uczniów jako zakładników w czasie egzaminów.
Panie dyrektorze, jeśli moja córka nie przystąpi do egzaminów, to obiecuję, że spotkamy się w sądzie.
12:23, 08.04.2019
heh12:48, 08.04.2019
nauczyciele lewusy a dzieci to nie..jak dzieciaki matkę i ojca mają nierozgarniętych wręcz upośledzonych co tylko do obory się nadających i do powiększania rodziny w zastraszającym tempie to po kim te dzieci mają być mądre.. 12:48, 08.04.2019
smok12:54, 08.04.2019
Zapraszam do pracy w szkole, tak tylko aby zweryfikować mylne wyobrażenie będąc po drugiej stronie. 1. Uczniowie nie są zakładnikami - dostali więcej czasu na powtórki, a egzaminy się odbędą. Powinni być raczej wdzięczni. 2. Wynagrodzenie zależne od wyników pracy, super koncept. Tak w ramach przypomnienia, nie każdy jest orłem; nie każdy nim będzie. Prawo do nauka musi mieć każde dziecko, ale nie każdemu w życiu do szczęścia są potrzebne wygrane olimpiady i średnia 5.0. Obniżenie nauczycielowi wynagrodzenia za brak osiągnięć na olimpiadach itp jest raczej pomysłem chybionym. Ale jak Pani wie jak to się robi to zapraszam do szkoły. Tak do zastanowienia - dlaczego wśród tysięcy piłkarzy jest tylko 1 Lewandowski? Tylko on miał szczęście trafić na wybitnych trenerów, a cała reszta do niczego się nie nadaje? Tylko dzięki nim jest kim jest??? Hmm... 3. Przyjmowanie najlepszych absolwentów szkół - wow, super, przebłysk geniuszu. Jest Pani Polką, co miała Pani z polskiego? Załóżmy, że 5. Proszę przyjść do szkoły i uczyć j. polskiego :-) Itd itp, szkoda czasu na dalsze dyskusje. Miłego dnia wszystkim 12:54, 08.04.2019
@ heh13:11, 08.04.2019
Zapewne to Ty jesteś tym wspomnianym wyżej fizykiem:) Macie wolne, no to na necie się siedzi. Co? Żyć nie umierać. 13:11, 08.04.2019
do anna m15:58, 08.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
mmmy15:47, 11.04.2019
AnnaM jestes po prostu smieszna :(
15:47, 11.04.2019
ewelinka12:40, 08.04.2019
zwyrodnialstwem to jest pedofilia albo zabójstwo a nie walczenie o godne wynagrodzenie.. 12:40, 08.04.2019
Tato12:47, 08.04.2019
Zwolnić ich wszystkich. Młodych na te etaty nie zabraknie. Kto by nie chciał pracować kilkanaście godzin tygodniowo. 12:47, 08.04.2019
szkoda słów12:51, 08.04.2019
następny idiota..nic nie wiedzący .. 12:51, 08.04.2019
ona4512:48, 08.04.2019
Niech nauczyciele oddadzą swoje wszystkie przywileje to wtedy można porozmawiać o jakiejkolwiek podwyżce.... 18h pracy, rok urlopu po 10 latach pracy, trzy miesiące płatnego urlopu...- jaki zawód tak ma.
Nie mówiąc już o poziomie ich nauczania, w niektórych przypadkach żenada...... 12:48, 08.04.2019
e.hirsh13:03, 08.04.2019
trzeba było na nauczyciela iść a nie zazdrościć..ale pewnie za mało inteligencji i na studia nie starczyło 13:03, 08.04.2019
ona4513:09, 08.04.2019
Dziękuję wyuczona osobo, tak się składa, że studia ukończyłam i to niejedne.
Ale wstyd mi by było pracować tylko 18 godz. tygodniowo.
Dodatkowo muszę 'prostować' szkolne zaniedbania. 13:09, 08.04.2019
do e.hirsh13:56, 08.04.2019
wykształcenie o inteligencji nie świadczy, a od lat kto wypadł ze swojego kierunku szedł na pedagogikę, polonistykę. Więc w szkołach uczą nie orły a spadochroniarze. Oczywiście nie mam na myśli wszystkich nauczycieli, niektórzy są z powołania i tych sobie cenię do dziś.. ale nie osobę od sztuki uczącą matematyki po kursie! litości ! 13:56, 08.04.2019
kok df12:48, 08.04.2019
Do roboty nieroby-nauczyciele! 12:48, 08.04.2019
ehirsh13:01, 08.04.2019
a ty kim jesteś prostaku z kompleksami e ludzi od nierobów wyzywasz? do szkoły nie chodziłeś? 13:01, 08.04.2019
kok13:10, 08.04.2019
Wybacz ale 18 godz. to nie praca. 13:10, 08.04.2019
rodzicwwww12:59, 08.04.2019
Jak Ci nauczyciele są naiwni,że posłuchali Dyrekcji szkoły,tylko na tym stracą,a Dyrekcji na tym zależy żeby strajkowac bo tego bardzo chce UE i PO . 12:59, 08.04.2019
re rodzicwwww13:17, 08.04.2019
Święta prawda, bo większość dyrektorów to członkowie PO - wystarczy przejrzeć listy wyborcze do samorządów różnych szczebli. 13:17, 08.04.2019
tescan07:57, 09.04.2019
nic dodać nic ując, niech te darmozjazdy zostaną wywalone z systemu oświaty i przywrócą właściwych nauczycieli, którzy nie będą kształcić imbecyli czyli wyborców PO 07:57, 09.04.2019
ojciecaaaa13:04, 08.04.2019
w rozmowie z nauczycielami,to wypowiadają się, że nie chca strajkowac tylko jest taka atmosfera ogólna w szkole ,że są zmuszani. 13:04, 08.04.2019
MTC13:09, 08.04.2019
Poważnie myślicie, że te teksty napisane zostały przez uczniów? 13:09, 08.04.2019
e.hirsh13:15, 08.04.2019
im większy nieuk bez wykształcenia tym większe oburzenie na strajk nauczycieli..żenujące teksty o 18 godzinach pracy tygodniowo- widać ze nauczyciela w rodzinie nie mają same prostaki zakończony proces edukacji na podstawówce.. no co najwyżej na zawodówce ale z trudem.. eksperci od pracy chyba w oborze.. 13:15, 08.04.2019
@e.hirsh13:20, 08.04.2019
Dzień dobry panie nauczycielu fizyki. Ciągnik kupiony, czy sprzedany? A passeratti dobrze chodzi? 13:20, 08.04.2019
krysfer13:24, 08.04.2019
'Prostak' po podstawówce ma więcej ogłady niż Ty.
Co duma rozpiera bo ukończone studia? Wow....Ale wieśniak. 13:24, 08.04.2019
tzn13:43, 08.04.2019
ja mam 3 fakultety - dziennie, na topowym uniwersytecie w Polsce i uważam, że jesteś bucem. Nie popieram strajku nauczycieli. 13:43, 08.04.2019
@tzn13:51, 08.04.2019
Jak widać można mieć 3 fakultety i zero kultury. 13:51, 08.04.2019
@tzn16:41, 08.04.2019
Nie pomogą doktoraty, kiedy człowiek chamowaty.... 16:41, 08.04.2019
@ tzn21:52, 12.04.2019
masz TOPOWE poczucie humoru. Te twoje "3 fakultety DZIENNIE" spowodowały atak śmiechu, którego od dawna mi brakowało. Solidny, topowy śmiech to zdrowie. Napisz coś jeszcze !!! 21:52, 12.04.2019
@tzn14:39, 13.04.2019
A jakiż to topowy uniwerystet ? czyżby kartuska sorbona ? 14:39, 13.04.2019
rodzic13:23, 08.04.2019
Nie pozdrawiam nauczycieli ( Szkoła Podstawowa nr 5 im. dra. Aleksandra Majkowskiego), którzy zamiast zająć się przeprowadzaniem lekcji, to opowiadali uczniom o swoich pensjach i w kolko wałkowali temat strajku. Niech robią sobie strajk, ale nie kosztem dzieci. Niedługo zakończenie roku szkolnego i zamiast przerabiać materiał, to przeznaczają czas na głupoty. 13:23, 08.04.2019
@rodzic13:40, 08.04.2019
Szanowny rodzicu. Strajk polega na tym, że nie ma lekcji. Ciesz się, że w ogóle ktoś się twoim dzieckiem zaopiekował. 13:40, 08.04.2019
rodzic13:43, 08.04.2019
Zalecam, przeczytanie mojego komentarza, jeszcze raz, ale ze zrozumieniem :) 13:43, 08.04.2019
zonk20:27, 08.04.2019
Tak Ci brakuje przerabianego materiału??? A większość rodziców skarży się na przeładowany program. To jak to w końcu jest. Za mało dzieci mają czy za dużo??? A propos, Twoje dziecko ogarnęło wszystko na 5, że brakuje Tobie nowości??? :-)))) 20:27, 08.04.2019
Urazona00:04, 09.04.2019
Oj, chyba jakiegoś nauczyciela zabolał komentarz 00:04, 09.04.2019
rodzic Sierakowice13:41, 08.04.2019
Nie popieram strajku nauczycieli i teraz bardzo proszę mnie zwyzywać. 13:41, 08.04.2019
@rodzic Sierakowice13:48, 08.04.2019
Masz prawo nie popierać strajku i nikt nie będzie ciebie zwyzywał. Szanujmy się. Nauczyciele mają prawo do strajku. 13:48, 08.04.2019
bardzo łaskawie,13:55, 08.04.2019
nie będziecie wyzywać. 13:55, 08.04.2019
ZATROSKANA MATKA09:35, 09.04.2019
ja też nie popieram strajku i proponuję żeby zaczęli strajkować od 1 lipca całe dwa miesiące i niech się zdecydują na prawdziwą dobrą głodówkę a ta rozjaśni ich umysły 09:35, 09.04.2019
info13:51, 08.04.2019
pokażcie mi wasze PIT'y top pogadamy, w głowach się wam od tej komuny poprzewracało.
Dla mnie za takie numery i nędzny poziom nauczania (mam 29 lata więc pamiętam jak uczycie) powinniście wylecieć z roboty. 8 tygodni wakacji, 22h tygodniowo pracy, 13stki, wyrównania, nagrody kuratora i wiele innych a do tego STAŻYSTA ma zarabiać prawie 3500 zł brutto !! STAŻYSTA !!!??? 13:51, 08.04.2019
info13:57, 08.04.2019
przepraszam 18h... a ja *%#)!& pracuje 45h... 13:57, 08.04.2019
e.hirsh14:36, 08.04.2019
na twoim przykładzie widać ze z gowna bata nie ukręcisz choćby sie najlepszy belfer starał to nieuk i prymityw nim zostanie na całe życie.. 14:36, 08.04.2019
@info21:36, 12.04.2019
Dużo tutaj piszesz oraz dużo pracujesz. Zmień fach na nauczyciela, to będziesz miał miodzio !!
Sądzę, że od razu możesz nauczać propedeutyki kaczyzmu-leninizmu oraz techniki odwracania kota ogonem. Czytam twoje "mądrości" czasem i widzę, że masz kwalifikacje do obu w/w przedmiotów wykładowych. Trzymam za ciebie kciuki. Polonistka-emerytka.
21:36, 12.04.2019
Uczeń_radosny13:59, 08.04.2019
Strajk jest super, właśnie z ziomkami obalamy kolejną amarenę no i jest ognisko i kiłbaski som , i dziewczynki tesz, takrze strajkujcie ile się da! 13:59, 08.04.2019
... 14:13, 08.04.2019
Niektórzy to zamiast samemu myśleć dają się wciągnąć w medialne gierki.... 14:13, 08.04.2019
Mariax14:17, 08.04.2019
Jestem całym sercem za nauczycielami!!!!!! 14:17, 08.04.2019
Jestem_za14:20, 08.04.2019
Ja też wspieram nauczycieli.Trzymajcie się. 14:20, 08.04.2019
Mamaa14:23, 08.04.2019
Moje dziecko ma fantastycznych nauczycieli. Dziękuję! 14:23, 08.04.2019
Nick15:46, 08.04.2019
Moje tez :-) 15:46, 08.04.2019
11117:49, 09.04.2019
Ale oni pewnie nie strajkują
17:49, 09.04.2019
a ja14:23, 08.04.2019
Nie popieram 14:23, 08.04.2019
lol14:34, 08.04.2019
Mam tylko jedno pytanie do strajkujących nauczycieli ,a mianowicie :ile wynosi państwa stawka godzinowa ? 14:34, 08.04.2019
haha14:42, 08.04.2019
nie ma czegoś takiego 14:42, 08.04.2019
Ile zarabiamy...22:53, 09.04.2019
Za sprawdzanie prac zero złotych, za tworzenie dokumentacji - zero złoty, za szkolenia- dopłacamy, za wywiadówki i rady - zero złoty, za przygotowanie apelu - zero złoty, za odpowiedzialne komisje egzaminacyjne - zero złoty, za nocne czuwanie na wycieczkach - zero złoty, za karty pracy - dopłacamy kupując prywatne tonery i papiery, za konsultacje z rodzicami - zero złoty, za wyjazdy na konkursy - tankujemy z prywatnych pieniędzy a nagrody kupujemy z pieniędzy męża/żony bo z naszych 2000 zł już nie wystarcza... 22:53, 09.04.2019
500+15:05, 08.04.2019
Przecież to ....krowa 500+ ... i tucznik 100 + , to obietnice Jarka , jak zwykle wielkie oszustwo , bo na coś takiego nigdy nie da dotacji Unia . Jak można tak ogłupiać i oszukiwać rolników 15:05, 08.04.2019
... 07:38, 09.04.2019
Te pieniądze maja pójść z programu wspólnej polityki rolnej. 07:38, 09.04.2019
sami sobie .....15:05, 08.04.2019
i prestiż i godność właśnie odebrali 15:05, 08.04.2019
Gienio 15:06, 08.04.2019
Jak im mało kasy to niech idą do Gosza albo Mielewczyka robic ???? 15:06, 08.04.2019
genio srenio16:32, 08.04.2019
po to sie uczyli żeby godnie zarabiać a ty jaką szkołę skończyłeś, że mądrością nie grzeszysz? 16:32, 08.04.2019
Uczyli 22:30, 08.04.2019
Po to się uczyli by teraz nie pracować tylko swoje 18 godzin przesiedzieć 22:30, 08.04.2019
świnia+15:09, 08.04.2019
Trzoda pozdrawia nauczycieli. Jesteśmy z Wami. Walczcie. Wam też się należy. 15:09, 08.04.2019
Uczeń15:33, 08.04.2019
Takiego jarania nie mieliśmy dawno, super ziółko. Dzięki nauczyciele. Oby strajk potrwał do końca roku. 15:33, 08.04.2019
R.R.15:33, 08.04.2019
Popieram strajk nauczycieli. W końcu udało się tej grupie zawodowej pokazać jedność i determinacje. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego :-) 15:33, 08.04.2019
auto15:36, 08.04.2019
Też bym chciał pracować 24 godz. tygodniowo i zarabiać 5000zł.
ja wyrabiam 54 godz. tygodniowo i takiej pensji nie mam.to gdzie ta sprawiedliwość? 15:36, 08.04.2019
do auto16:06, 08.04.2019
skończ studia pedagogiczne i do szkoły zapraszamy 16:06, 08.04.2019
do auto16:33, 08.04.2019
zobaczysz ze to co piszesz to bzdura.. 16:33, 08.04.2019
nauczalna15:40, 08.04.2019
Wielu pluje na nas, na nauczycieli, w takim razie sami sobie uczcie swoje pacholęta. Nie po to tyle lat się uczyłam, dokształcałam i serce wkładałam, żeby mi teraz byle ćwoki pluły w twarz! Dość dziadowania, po prostu dość! 15:40, 08.04.2019
do nauczalna 16:04, 08.04.2019
taka prawda.. wieśniaki wielce oburzeni.. ale nie ma co kopać się z koniem..prostactwo z pokolenia na pokolenie..szczyt ambicji to chlew i stodoła..nieudacznicy nauczycieli po studiach wyzywają od nierobów a sami ledwo z klasy do klasy przechodzili potem kawałek ziemi sprzedali i bmw się wożą państwo.. dobrze po polsku mówić ani pisać nie umieją.. 16:04, 08.04.2019
Użytkownik15:48, 08.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
jacektwoj15:54, 08.04.2019
Nauczyciele w Sierakowicach i Kartuzach mogliby się powstydzic za swój stosunek do pracy z uczniami.Przecież nauczyciele tych gmin zarabiają dobrze. 15:54, 08.04.2019
@jacektwoj16:02, 08.04.2019
No zarabiają wprost góry mamony. Zatrudnij się w szkole to sam się przekonasz jak jest super. 16:02, 08.04.2019
Użytkownik16:10, 08.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@ze Stężycy16:12, 08.04.2019
Przestań pisać głupoty. I tak się na to nikt nie nabierze. Osobiście jest mi po prostu żal nauczycieli z tej gminy. No ale trzeba było mądrzej wybierać i przede wszystkim chodzić na wybory. 16:12, 08.04.2019
Aga Liwa19:08, 08.04.2019
Normalni są na pewno, ale zastraszani - dlatego nie strajkują. Porozmawiaj z nauczycielem ze Stężycy. 19:08, 08.04.2019
nau08:01, 09.04.2019
dlaczego mówicie na normalnych nauczycieli zastraszeni, to może wy jesteście zaczadzeni i jesteście zagrożeniem społecznym , jak wam nie wstyd, brawa , dla Stężycy, że ma prawdziwych i mądrych nauczycieli, a nie *%#)!& zakłamanych i chciwych!!! 08:01, 09.04.2019
dlaczego ?16:30, 08.04.2019
na szkole nr. 1 Kartuzy , ul. 3 Maja , wiszą flagi Solidarności , skoro PiS-owskie związki ,
podpisały porozumienie ??? 16:30, 08.04.2019
@dlaczego ?16:39, 08.04.2019
"na szkole nr. 1 Kartuzy , ul. 3 Maja , wiszą flagi Solidarności , skoro PiS-owskie związki ,
podpisały porozumienie ??? "
Dobrze ujęte. Porozumienie podpisał związek pisowski. Szef tego związku odpowiadający za oświatę jest radnym PISu. To jest wprost śmieszne. Nauczyciele zrzeszeni w solidarności masowo się z niej wypisują. Prawda jest taka, że solidarność zdradziła nauczycieli. 16:39, 08.04.2019
Obserwator godności14:40, 09.04.2019
No nie mogę? ZNP nie jest pezetperowski, a Solidarność ma być PiSowskim związkiem? Nauczyciele z ZNP! Tak kochacie swoją partię, która okradła Polaków, która was olała, podniosła wiek emerytalny, zabrała OFE, trzymała waszą pensję w cuglach, że brzydziliście się, kiedy PiS zabrał Wam dwie godziny karciane w tygodniu (8 godzin w miesiącu jak parobki!) i mówicie coś o godności? 14:40, 09.04.2019
Baron16:34, 08.04.2019
Nie rozumiem oburzenia niektórych rodziców. Jak są np. rekolekcje i przez kilka dni w ogóle nie ma zajęć szkolnych i wasze dzieciaki siedzą w kościele słysząc bajki o "niepokalanym poczęciu" to dla was nie problemu.
Strajk jest konieczny. Nauczyciele to nie są wasi wrogowie. To oni w znaczącym stopniu kształtują wasze dzieci. Doceńcie to. Bądźmy razem a zwyciężymy i będzie lepiej. 16:34, 08.04.2019
abec16:44, 08.04.2019
przecież oni nawet nie potrafią uczyć mają w dupie ucznia i dlatego wolą dowalić w cholerę prac domowych więc za co podwyżki oni się domagają 16:44, 08.04.2019
do abec17:55, 08.04.2019
taka podstawa programowa- że materiału tyle,że nie da rady tego przerobić,pretensje do rządzących odpowiedzialnych za oświatę..nie do nauczycieli 17:55, 08.04.2019
tg5317:07, 08.04.2019
do wszystkich wypowiadajacych sie -proszę nie obrażac rolnikow.Prawda jest taka że niezależnie jakie ma wykształcenie rolnik to dzięki ich pracy mamy co jeść-równiez i nauczyciele.Jestem rolnikiem ,nie popieram tego strajku. 17:07, 08.04.2019
My z Wami22:46, 09.04.2019
To prawda. My nauczyciele cenimy Waszą pracę. Uważamy że każda praca i każdy zawód jest niezbędny do funkcjonowania tego świata. My jesteśmy z Wami a Wy przeciwko nam - dlaczego? 22:46, 09.04.2019
Uczennica17:13, 08.04.2019
Zamiast te dni poleżeć wolę się uczyć, po co ten kurnik? 17:13, 08.04.2019
@Uczennica17:15, 08.04.2019
To się ucz. Kto ci broni? 17:15, 08.04.2019
Antk17:26, 08.04.2019
Jo, jô bë tysz strakowôł jakbë m?ja szk?ła mia miono Piłsudsczég? :) 17:26, 08.04.2019
Obserwator 2 17:27, 08.04.2019
Większość społeczeństwa jest przeciwko strajkującym to strajk powinien być zawieszony. 17:27, 08.04.2019
@Obserwator 217:37, 08.04.2019
Nie kłam bo to grzech. Wszelkie sondaże wskazują na to, że większość społeczeństwa popiera strajkujących nauczycieli. Bo tu nie chodzi tylko o ich dobro ale o także o dobro waszych dzieci. 17:37, 08.04.2019
@up19:57, 08.04.2019
pokaż je 19:57, 08.04.2019
Rodzic17:40, 08.04.2019
Za strajk nie powinni mieć płacone 17:40, 08.04.2019
@Rodzic17:42, 08.04.2019
Za strajk nauczyciele nie otrzymają wynagrodzenia. To normalne. Mimo wszystko zdecydowali się strajkować dla dobra swojego i waszych dzieci. 17:42, 08.04.2019
rodzic 17:44, 08.04.2019
nie mają płacone.. a co cie boli z twoich nie idzie 17:44, 08.04.2019
jarek k19:03, 08.04.2019
bo nie mają ,poczytaj dalej jak potrafisz 19:03, 08.04.2019
do obserwator 217:42, 08.04.2019
większość wieśniaków i nieuków którzy nic o pracy w szkole nie wiedzą a nie większość społeczeństwa.. 17:42, 08.04.2019
Rodzic 17:47, 08.04.2019
Tak z moich podatków 17:47, 08.04.2019
Obserwator 2 17:49, 08.04.2019
Inteligentny zachowuje się inteligentnie gdzie u was kultura w wpisach. 17:49, 08.04.2019
Tata17:45, 08.04.2019
Szkulni strakuja bo pewnie jakiś salon samochodowy ogłosił promocje na auto to 1000 i kredyt się spłaca 17:45, 08.04.2019
@Tata17:48, 08.04.2019
Sprawdź lepiej co robi twoje dziecko. 17:48, 08.04.2019
Tata17:50, 08.04.2019
Wiesz co siedzi że mną i ma radość z was 17:50, 08.04.2019
do rodzic 18:02, 08.04.2019
z jakich podatków z krusu??? hahaa ten najgłośniej szczeka co gówno do kasy państwowej doklada..te podatki to na twoje pięcet pewnie co najwyżej idzie których bierzesz razy ile tam masz dzieci w zagrodzie.. wstyd za takich prostaków którzy plują na ludzi którzy ich dzieci uczą czytać pisać itd. 18:02, 08.04.2019
jarek k19:07, 08.04.2019
tata ,ty chyba OHP w Lęborku nawet nie skończyłeś ,kup dziecku iphona 10 i będzie dobrze 19:07, 08.04.2019
Tata do jarek19:43, 08.04.2019
Wiesz pracuje też w państw?we o wiele więcej godzin dziennie niż nauczyciele w bardziej niebezpiecznej pracy dla życia bo wyjeżdżając z donu rano to czasami nie wiem czy już zobaczę rodzinę wieczorem a zdarza się że nawet za tydzień a nawet więcej i dostałem 300 zł brutto i jestem zadowolony bo mam na chleb i za co żyć ale 1000 brutto to lekka przesada. 19:43, 08.04.2019
Rodzic 17:49, 08.04.2019
Tak z mojej ciężkiej pracy 17:49, 08.04.2019
do rodzic17:52, 08.04.2019
nie kompromituj się *%#)!& tekstami..nauczyciele też ciężko pracują z twoim dziećmi.. 17:52, 08.04.2019
Rodzic 17:58, 08.04.2019
4 godz dziennie a chłop na budowie ciężko pracuje po 10 godz. i zarabia 15zl a nie jak szkulni chcą 8100 zł brutto 17:58, 08.04.2019
do rolnik17:50, 08.04.2019
prostaku z roli a dzięki nauczycielom umiesz pisać i czytać 17:50, 08.04.2019
Rodzic17:53, 08.04.2019
A ty nawet czytać nie umiesz 17:53, 08.04.2019
do rodzic18:08, 08.04.2019
to trzeba było sie uczyć a nie na budowie biedny *%#)!& po 15godzin..żeby w ciepłym na dupce 4 godziny siedziec co za bajki widać ze nikogo w rodzinie nie masz pracującgo w szkole zeby cię oświecił jaka jest prawda.jak tak zazdrościsz to szkoły stojąna pewno otworem..nie bedzie nie długo komu uczyć dzieci..
18:08, 08.04.2019
Rodzic18:13, 08.04.2019
Gdyby wszyscy byli mądrzy to *%#)!& byliby na wagę złota. Inteligencie 18:13, 08.04.2019
tg5319:42, 08.04.2019
Tak.Z całym szacunkiem dla nauczycieli którzy mnie edukowali .Nigdy jednak w czasie pobierania nauki -szkoła podstawowa ,średnia,studia my uczniowie czy studenci nie byliśmy zakładnikami.Nauczyciele w naszej obecności nie podejmowali rozmów o wynagrodzeniu ale zastanawiali się jak skutecznie przekazywać wiedzę.Nie było zwyczaju odsyłania na korepetycje ale nauczyciele organizowali pomoc koleżeńską .Pomoce naukowe wykonywali sami,zgłębianie przez nich wiedzy często wiązało się z wyjazdami do bibliotek pedagogicznych i takich przykładów moż
na by mnożyć.Jednak w tym przypadku uwazam że nie ma troski o ucznia lecz liczy się tylko kasa.Nazywanie rolnika prostakiem świadczy o Twoim poziomie intelektualnym. 19:42, 08.04.2019
do @dlaczego?18:11, 08.04.2019
W demokratycznym państwie każdy ma prawo do własnych przekonań i decyzji, sam dokonuje wyboru i ten wybór inni powinni uszanować. I tylko taka postawa jest godna prawdziwego nauczyciela. Nie pisz o zdradzie bo od samego początku tego protestu Solidarność jasno mówiła, że nie akceptuje możliwości strajku w czasie egzaminów. Nigdzie nie jest napisane, że wszystkie organizacje związkowe mają popierać żądania ZNP. Do strajku przystąpiło w Polsce niespełna 50 procent szkół. Nawet w naszym powiecie jest wiele gmin, które do strajku nie przystąpiły lub strajkujących nauczycieli jest niewielu .Te decyzje trzeba uszanować bo one najczęściej nie wynikają z przekonań politycznych poszczególnych nauczycieli, ale ze sposobu w jaki pojmują etos zawodu nauczyciela i jaki mają stopień poczucia odpowiedzialności za przyszłość swoich uczniów. Każdy ma prawo do podejmowania decyzji zgodnie ze swoim sumieniem i przekonaniami a inni powinni to uszanować bo to jest istotą demokracji. 18:11, 08.04.2019
Że wsi18:21, 08.04.2019
Koowa sama inteligencja zWarszawy a nawet Paryża uczy te wsiowe kaszubskie dzieci. Przecież co 2 nauczyciel gminny pochodzi ze wsi,to po co tyle nienawiści i pogardy dla innych. 18:21, 08.04.2019
ze wsi18:40, 08.04.2019
Dzięki nauczyciele. Mam nadzieję, że to początek końca pisowców. 18:40, 08.04.2019
e.hirsh18:48, 08.04.2019
oby to był ich koniec. 18:48, 08.04.2019
Niestadny14:32, 09.04.2019
Weź połowę swojej wypłaty i zanieś co miesiąc do komórki partyjnej Peł0. Ty będziesz pracować, a oni będą za Ciebie myśleć, będą Ci mówić, co Ci jest potrzebne, a co możesz P0niechać, byleś nie wydał za dużo, byle dla nich zostało. Będą mocniejsi. Może wygrają? 14:32, 09.04.2019
uczen18:54, 08.04.2019
co to jest strajk o godz.15 poszli do domu.Sp nr 1 Kartuzy 18:54, 08.04.2019
jarek k19:00, 08.04.2019
to nie stocznia głąbie 19:00, 08.04.2019
#jarek k19:33, 08.04.2019
Szkoły to miejsce gdzie tysiące nierobów udają, ze uczą dzieci ;) 19:33, 08.04.2019
Użytkownik19:28, 08.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Rock06:42, 09.04.2019
Głąb to ty. Skąd daje PiS ano tak jak mówiła Premier Tacher aby komuś dać to trzeba komus wsiąść,państwo nie ma pieniędzy ,państwo ma twoje pieniądze i rozdaje takim nierobom jak ty ośle. 06:42, 09.04.2019
Użytkownik19:32, 08.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
do szkólnych20:30, 08.04.2019
Kto ze szkólnych jest za likwidacją komunistycznej Karty nauczyciela i za zatrudnianiem was jak zwykłych pracowników ? Kto ? Nikt, żyjecie jak pączki w maśle, nie można zwolnić z pracy żadnego nawet najgorszego szkólnego !!! Pracujecie tylko 9 miesięcy w roku i chcecie zarabiac po 5 tysięcy na rękę miesięcznie i do tego trzynastka i inne przywileje o których nic nie mówicie ??? O nie, zwolnijcie się idźcie do Biedry albo na budowę, tam tyle zarobicie ale praca po 12 godzin dziennie i w weekendy a nie , że lipiec i sierpień leżycie na plażach a kasa leci i tak co miesiąc nierobom !!! 20:30, 08.04.2019
Obserwator 221:14, 08.04.2019
Prawda boli 21:14, 08.04.2019
MichalB19:27, 12.04.2019
Czytam to i naprawdę mam wrażenie że napisała to osoba która ma w sobie dużo jadu a mało pojęcia o świecie poza własną miejscowością. Pozdrawiam Serdecznie :) 19:27, 12.04.2019
Qwerty xc21:10, 08.04.2019
A przepraszam, kiedy ujży światło dzienne afera w Somoninskiej szkole z pracownikami w tle ? Rządzący jak i media, nie potraficie nic zrobić . To jest kpina. Hehehe 21:10, 08.04.2019
Kto21:36, 08.04.2019
Kto jest odpowiedzialny za budynek szkoły. Bo wydaje mi się że gminy. Więc żaden problem z uczniami mają lokum na czas strajku ... opieka woźny sprzątaczki opiekunki świetlic kucharki itp 21:36, 08.04.2019
Vbn21:43, 08.04.2019
Szkoła to nie jest darmowa przechowalnia dzieci a nauczyciel to nie niańka za darmochę. Jak to zrozumiesz to twoje dzieci tylko na tym zyskają. Pozdrawiam. 21:43, 08.04.2019
Użytkownik21:43, 08.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik21:49, 08.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Kuba z 7a22:30, 08.04.2019
A ja tam jestem za aby na uczyciele mieli więcej chajsu. Oni tesz muszom mieć na lepszego ciucha . 22:30, 08.04.2019
rodzicrrrrr22:43, 08.04.2019
Wstyd! WStyd! dla wladz i radnych gminy Sierakowice - wielkie napisy na przedszkolu STRAJK - co te małe dzieci są winne,że nie mogą iśc do przedszkola.Kto z władzy gminy wydał taką decyzję na strajk!!! 22:43, 08.04.2019
ROLNIK22:58, 08.04.2019
Myślę że pis chce kupić głosy wsi, bo widzą że miasto nie zagłosuje na tą partię w najbliższych wyborach do euro parlamentu.Skłócić rolników, budowlańców- prostych ludzi z nauczycielami,celowo obiecując dodatkowe dopłaty i przywileje a po wygranych wyborach zawsze można powiedzieć, że unia się nie zgadza.W pełni popieram strajkujących nauczycieli macie takie same prawo co inne grupy zawodowe, a na chamskie i prostackie zaczepki i komentarze musicie być odporni i mądrze walczyć o swoje.Zastanawiam się czy ci co nie strajkują, z własnego wyboru i z nakazu kleru przyjmą ewentualną podwyżkę? 22:58, 08.04.2019
do @rolniku00:03, 09.04.2019
Czytać i pisac nauczyła mnie nauczycielka nie z mianowania ani z dyplomowania ale z powołania. 00:03, 09.04.2019
swojak00:19, 09.04.2019
A czy dyrektor przedszkola musi wykonywać polecenia władz gminy?Jest mi przykro że placówka zamiast zapewniać opiekę powierzonym dzieciom i cieszyć się że ma pełną obsadę to strajkuje.Może warto przypomnieć ten okres z przeszlości kiedy dzieci było mało i nauczyciele i obsługa bali się że pozbędą się pracy. 00:19, 09.04.2019
tytus06:52, 09.04.2019
Właśnie straciliście takim zachowaniem swoją godność i prestiż. Prawda, należy się Wam podwyżka ale są inne formy strajku i protestu. NIE kosztem dzieci i rodziców. 06:52, 09.04.2019
Nauczyciele Dadzą Ra07:22, 09.04.2019
Pracuję w szkole ponadgimnazjalnej - nasi uczniowie są z nami całym sercem. Moje osobiste dzieci szczęśliwe że nikt ich nie budzi przed 7 rano śpią. Czekam na opiekunkę do dziecka, którą muszę opłacić. Będę 8 godzin bezpłatnie siedzieć w szkole. Wierzę, że uda nam się wywalczyć wyższe standardy pod każdym względem. Żeby ograniczyć przeładowany program, niesprawiedliwy system oceniania, mnogość prac domowych dla moich i Waszych dzieci. I chcę żeby ktoś dostrzegł, że nie pracujemy kilkanaście godzin. Że marzymy o 40 godzinach pracy i wolnych wieczorach. 07:22, 09.04.2019
Użytkownik07:10, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
oj ile hejterów ....07:23, 09.04.2019
Pewnie wiekszość z nich albo nie pracuje albo zarabia o wiele więcej , ciekawi mnie ile z tych osób miałoby sielankę życiową za wypłatę nauczyciela...
Niby nie mają co zrobić z dzieciakami ale czas na posty się zawsze znajdzie... 07:23, 09.04.2019
ab5509:58, 09.04.2019
"Brawo i jeszcze raz brawo dla prorządowych włodarzy gmin Chmielno, Stężyca, Przodkowo" przekonali nauczycieli że rząd Im robi dobrze. 09:58, 09.04.2019
#ab5511:29, 09.04.2019
Ci wójtowie pozwolili strajkować ale w wakacje a nie,z e mają dwa miechy laby i dzieci musza mieć opiekunkę. Dwa miechy nic nie robią te nieroby a wypłatka leci i tak, kto tak ma w tym kraju ? Tylko nieroby w szkołach i jeszcze im źle !!! 11:29, 09.04.2019
@rolnik11:32, 09.04.2019
Teraz nie ma nauczycieli z powołania tylko są to przypadkowi ludzie po przypadkowych studiach za kasę np po kartuskiej sorbonie czy po śmiesznej kościerskiej uczelni przy kościółku ;) Poziom nauczania w szkole jest fatalny i niestety dla nauczyciela sa ważne tylko dwie rzeczy - trzy miesiące w roku wolnego i kasa , a dzieci tylko im przeszkadzają w serfowaniu po necie czy w spijaniu kawusi 11:32, 09.04.2019
do komuchów z ZNP11:53, 09.04.2019
Kiedy zaczniecie strajk w imię likwidacji komunistycznej karty nauczyciela ? Nie może być tak, ze nauczyciel ma w roku trzy miesiące wolnego a i tak oprócz pensji za to wolne to ma jeszcze i trzynastkę i premie i nagrody i dopłaty do wakacji !!! To śmierdzi potężną komuną i potężnym nieróbstwem !!! 11:53, 09.04.2019
Gimnazjum12:04, 09.04.2019
Mam nadzieję, że jutro egzamin się u nas nie odbędzie - serio! 12:04, 09.04.2019
Przedsiebiorca Siera12:55, 09.04.2019
Nauczyciele chcą podwyżki 1.000 zl.po obliczeniu z dodatkami wynosi to miesiecznie wiecej około 2.000 zł.Mam pytanie do przedsiębiorców Sierakowice czy WY by daliście swoim wszyskim pracownikom podwyżki jak będą strakowac wszyskich około 2.000,zł.Zaden przedsiębiorca Sierakowic odpowie NIE DAMY !!! bo na nas nie stac na taką wysoką kwotę,doszło by to do upadłości firm. 12:55, 09.04.2019
Może14:07, 09.04.2019
Pewnie, że żaden przedsiębiorca nie da takiej podwyżki, za bardzo są sknerami. Pensje nauczycieli tych z "górnej półki" nie są takie złe, powiedziałbym że nawet dobre. Problemem są Ci którzy zarabiają nieco powyżej najniższej krajowej- tam na prawdę nie ma szału- a tych jest najwięcej. Nie dziwię się że strajkuja i tak ostro poszli z kwotą, 3 tyś z haczykiem to nie jest jakiś tam szał, a jak ktoś uczy przedmiotu "niszowego" to ma jeszcze mniej.
Nie byłoby takiego problemu, ale obecny rząd na lewo i prawo rozdaje pieniądze, głosi wszędzie jaki to mamy sukces gospodarczy, jak to mamy pełno pieniędzy w budżecie, a na podwyżki nie ma. Nie było dla osób opiekujących się osobami niepełnosprawnymi, nie ma dla nauczycieli, ale na krowę jest. Budżet zacznie się pomału sypać, bo już teraz nawet zaczynają ścigać VAT od osób indywidualnych zamawiających sobie pojedyńcze paczki a Chin. A gdy ta bańka walnie, bedzie trzeba ograniczyc lub odebrac część przywilejów socjalnych- wtedy to dopiero będzie lament. Bo dokręcanie śruby przedsiębiorcom nic nie da, wiekszość już ma zgomadzony majątek i zamkną biznes, inni "wyprowadzą" się do krajów ościennych.
Wszyscy bija rządowi brawo, no prawie wszyscy, ale tylko niektórzy wiedzą, że te pieniądze nie biora się z nikąd.
14:07, 09.04.2019
ab5513:30, 09.04.2019
Brawo do likwidacji komunistyczna "karta nauczyciela", a co z komunistycznymi "wolnymi sobotami" zostają czy likwidujemy. 13:30, 09.04.2019
rok13:54, 09.04.2019
szkolny sie przedluzy. 13:54, 09.04.2019
Godności14:12, 09.04.2019
nauczyciele nigdy nie stracili, złożyli ją w daninie Tuskowi i Peł0, prestiżu się zrzekli nie przyjmując wielokrotnie wyższych podwyżek, których nie mieli przez ostanie kilkanaście lat. Strajkuje się wobec rządów, które olewają protestujących. Z rządami, które spełniają postulaty się negocjuje. To co prezentują nauczyciele z ZNP, jest śmieszne i żałosne. Oprócz faktu, że dżdżownica żyje w ziemi a nie w luksusie, a my w Polsce a nie we Francji nie macie żadnych argumentów. Wytłumaczcie mi dlaczego za rządów partii, która Was olewała, godnie znosiliście 2 godziny karciane w tygodniu za friko, zawieszenie pensum na 4 lata? Czy obecny rząd zrobił błąd odwieszając wam te 2 godziny (z informacji z szkoły mam wieści, że gardziliście tym gestem!) i dając podwyżki w 2017 i 2018 roku? Czy mieli czekać do teraz i zrobić to co Peł0 z górnikami? 14:12, 09.04.2019
#popieram14:18, 09.04.2019
Cieszę się, że nastąpił w końcu ten moment. Nauczyciele wreszcie zaczęli walczyć o godne płace, potrafili się zjednoczyć i pokazać, że zależy im na edukacji. Mówię stop chaosowi w polskiej szkole i nie godzę się na wprowadzanie nieprzemyślanych, krzywdzących reform, które negatywnie odbijają się na uczniach i nauczycielach. Każdy rodzic, któremu zależy na edukacji swojego dziecka powinien poprzeć strajk. Ja do dzisiaj pamiętam swoich nauczycieli szczególnie tych, którzy wspierali mnie na każdym kroku i motywowali do działania. Dziękuję im za to bardzo!! Nie poddawajcie się. 14:18, 09.04.2019
Cztery14:23, 09.04.2019
nie przypominam sobie strajku nauczycieli, kiedy za Tuska wprowadzono P0 kilka P0dręczników do jednej klasy (każdy nauczyciel miał wybór swojego bubla, który nawet nie był komisyjnie sprawdzony) przy czym te P0dręczniki były "specjalnie" sporządzone - pisało się w nich długopisem! Wszystko to P0 to aby rodziny, w tym wielodzietne, musiały kupować każdego roku nowe! Olbrzymie obciążenie dla finansów rodziny! Nie pamiętacie? Oooo! Teraz są darmowe ... Ale co tam. Aby było tak jak było! 14:23, 09.04.2019
#popieram14:30, 09.04.2019
Cieszę się, że nastąpił w końcu ten moment. Nauczyciele wreszcie zaczęli walczyć o godne płace, potrafili się zjednoczyć i pokazać, że zależy im na edukacji. Mówię stop chaosowi w polskiej szkole i nie godzę się na wprowadzanie nieprzemyślanych, krzywdzących reform, które negatywnie odbijają się na uczniach i nauczycielach. Każdy rodzic, któremu zależy na edukacji swojego dziecka powinien poprzeć strajk. Ja do dzisiaj pamiętam swoich nauczycieli szczególnie tych, którzy wspierali mnie na każdym kroku i motywowali do działania. Dziękuję im za to bardzo!! Nie poddawajcie się. 14:30, 09.04.2019
Joooo14:38, 09.04.2019
Za to że olaliscie nasze dzieci wasza godność i prestiż jest na poziomie 0. Można było strajkować w inny sposób , nauczyciel powinien patrzeć na dobro ucznia a nie na swoje . 14:38, 09.04.2019
do joo21:34, 09.04.2019
to do rzadzących pretensje..pare miesiecy wiedzieli o groźbie strajku i nie zrobili nic żeby ten problem rozwiązać 21:34, 09.04.2019
Wspieram14:52, 09.04.2019
nauczycieli..., którzy chcą zarabiać godnie, ale nie strajkują! Nauczyciele z ZNP! Tak ukochaliście swoją partię, która okradła Polaków, która was olała, podniosła wiek emerytalny, zabrała OFE, trzymała waszą pensję w cuglach, że brzydziliście się, kiedy PiS zabrał Wam dwie godziny karciane w tygodniu (8 godzin w miesiącu jak parobki!)? Mówicie coś o godności? 14:52, 09.04.2019
Nierób15:48, 09.04.2019
Masz rację ale nie do końca. Tyle pomyj ile wylała na nauczycieli tzw. "telewizja narodowa" za po nie było. Tyle kłamstw ze strony zalewskiej na temat zarobków nauczycieli jeszcze nie słyszałem. Podwyżki? Zalewska wzięła nauczycielom 120 zł i tego samego dnia dała podwyżkę 160 zł. W sumie wyszło 40 zł.Płakać czy się śmiać? Propozycja rządu: skorzystać z 500 +/ tak się składa, że już nie mam/, dla nowo zatrudnionego nauczyciela 1000 zł na start /nie dla mnie ja już pracuję/, podwyżka 169 zł mnie nie zadowala. Kupić krowę?A tak przy okazji: "nieroby" powinny za darmo dobrze nauczyć uczniów i nie podskakiwać? 15:48, 09.04.2019
Matka Polka15:55, 09.04.2019
Jestem rodzicem, jestem też magistrem ale nie nauczycielem. Uważam, że każy ma prawo walczyć o swoje. Uważam też, że dzieci mają prawo do nauki bez względu na sytuację polityczną. Dlatego forma strajku w postaci zaprzestania edukacji dzieci jest nie do przyjęcia. Dzieci są w szachu przepychanek politycznych przeniesionych na związki zawodowe nauczycieli. Sami nauczyciele są tylko pionkami gry politycznej a dzieci zakładnikami. A tak niedawno przecież po śmierci Pana Adamowicza chcieliśmy zerwać z mową nienawiści. Zapomnieli już wszyscy? Ludzie szanujmy się wzajemnie. Nauczyciele dajcie wyraz szacunku dla swoich podopiecznych i wróćcie do tablicy a napewno zyskacie szacunek rodziców i ich dzieci. Pielęgniarki gdy strajkują nigdy nie zostawiają pacjentów zupełnie bez opieki, pikietują, głodują. Naprawdę istnieją inne formy strajku niż zamykanie szkół. Kochani Nauczyciele nie dajcie się wyciągnąć w gierki polityczne, wszyscy Polacy to jedna rodzina. Zjednoczmy się we wspólnej walce o dobro Dzieci i Młodzieży! 15:55, 09.04.2019
PEACE17:51, 09.04.2019
Szef komunistycznego ZNP czyli komuch Broniarz cały czas bierze 12 tysięcy pensyjki a jego komunistyczne pachołki strajkują nie dostając na szczęście za kolejne nieróbstwo kasy hahahaha drodzy komunistyczni szkólni - strajkujcie nawet 10 lat, przynajmniej będzie kasa na lepsze cele niż opłacanie was nierobów, którzy pracujecie tylko 9 miesięcy w roku!!! 17:51, 09.04.2019
dero18:12, 09.04.2019
ludzie i społeczeństwo mają dość tego sterowanego przez media strajku i komunistycznych nauczycieli, niech zrobią z tymi dyrektorami co to na PełO o dalsze okradanie państwa głosuja zrobią porządek 18:12, 09.04.2019
Prezes Jaroslaw18:32, 09.04.2019
Lepiej dać kasę gburom na krówki i świnki niż tym komunistycznym nierobom z ZNP!!! Trzeba zniszczyć czerwoną zarazę w tym kraju i ja to zrobię!!! 18:32, 09.04.2019
Nie Jarek 23:03, 09.04.2019
a Schetinio nie dał ani nauczycielom, ani nikomu, już nie mówiąc o krowach no może świnie się nażarły, ale te z Orwella. 23:03, 09.04.2019
ashley18:41, 09.04.2019
Jestem zbulwersowany tą całą sytuacją gdyż za pięć godzin pracy dziennie plus trzy miesiące w roku przerw to uważam że to i tak sporo zarabiają.Niech się zamienią z budowlańcami którzy przez cały rok pracują w każdej pogodzie ,czy słonce czy deszcz ,mrozy .Jak im żle niech się zatrudnią na produkcji lub w biedronce na kasie chyba że się wstydzą uczciwie pracować ogarnijcie się i oszczędźcie wstydu. 18:41, 09.04.2019
ashley18:57, 09.04.2019
Jestem zbulwersowany całą sytuacją gdyż za pięć godzin pracy dziennie i trzy miesiące przerw w roku to i tak nie żle zarabiają niech się zamienią z budowlańcami którzy pracują praktycznie w każdej pogodzie zawsze mogą zmienić prace i iść nana produkcję lub na kasę do biedronki chyba że wstydzą się uczciwej pracy 18:57, 09.04.2019
grek19:11, 09.04.2019
Trzeba było strajkować w wakacjach a nie narażać dzieci piszące egzaminy na dodatkowy stres ,pewnie znowu chodzi wam o ich dobro ,czy ich kosztem wyciągnąć kase 19:11, 09.04.2019
Rekrutacja22:58, 09.04.2019
A kto w takim wypadku ma ich rekrutować??? A kto napisze rozkłady materiału? Przygotuje siatki godzin? Ułoży plan? Wprowadzi dane do dziennika elektronicznego? 22:58, 09.04.2019
koryto19:20, 09.04.2019
ustawka komunistycznej ZNP , dlaczego nauczyciele nie strajkują przeciwko komunistycznej ZNP
Broniarz zarabia parenascie tys złotych, pytam się za co?? 19:20, 09.04.2019
Proksa22:55, 09.04.2019
Za to co Proksa???? 22:55, 09.04.2019
grek19:23, 09.04.2019
Szkoła wiejska w Goręczynie jak wam tak żle to dlaczego zatrudniacie się całymi rodzinami dajcie szansę młodym wykształconym osobom chętnym do pracy bo wygląda to tak jakby ta szkoła była szkołą prywatna wręcz rodzinną 19:23, 09.04.2019
Żeby było tak jak by23:29, 09.04.2019
Wrócić do pensum jak za Peł0, zabrać te 2000 dodatku stażowego i przywrócić 2 godziny karciane, będzie git, będzie jak było!? Tego przecież chcecie. 23:29, 09.04.2019
leonilla12:23, 10.04.2019
a ja nie mogę pojąć jak jeden broniasz zawładnął prawie całą '''ineligencją'' i tak nie dostaniecie tyle kasy jak umiecie liczyć to napewno jesteście w stanie zrozumieć że wasze oczekiwania są kosmiczne i nikt wam nie da takiej kasy 12:23, 10.04.2019
UCZEŃ15:06, 10.04.2019
Podwyżki? Jak najbardziej. Ale czy dla wszystkich? Pewnie, że nie. Tylko dla tych, którzy są nauczycielami z prawdziwego zdarzenia, którzy potrafią zaciekawić ucznia, dają coś od siebie!!! Oczywiście, łatwo powiedzieć :) Ilu jest nauczycieli z pasją, która aż od nich bije, wkładają w swoją prace serce? Niewielu! Dlaczego ich praca jest niedoceniana i mają być wrzuceni do jednego worka z tymi którzy przychodzą do pracy jak za karę, a UCZNIOM narzekają jaką mają małą pensje, zamiast prowadzić lekcje, przekazywać wiedzę, wpajają im rzeczy, że na kasie w BIEDRONCE, ŻABCE mają więcej?? Czy dla nich należy się podwyżka w takiej wysokości? Tym, którzy przychodzą do szkoły dla rozrywki, ponarzekać? 15:06, 10.04.2019
ashley18:37, 10.04.2019
nauczyciele po strajku zafundują naszym dzieciom sporo problemów ,materiał trzeba przerobić i nadrobić stracony czas .Kogo to obchodzi ,nauczycieli na pewno nie! rodzice będą tłumaczyć i uczyć po nocach by dziecko było przygotowane do lekcji .a nauczyciele jak wszyscy wiedzą nie tłumaczą wręcz nie uczą tylko zadają do domu materiał do przerobienia siedzą na tyłkach i czują się jak twierdzą wychowankami naszych dzieci . 18:37, 10.04.2019
tak21:25, 10.04.2019
nam w szkole prosto powiedzieli, że bedziemy odrabiac w soboty czy tam wakacje.. strajk strajkiem ale niech nie trajktuja nas jako karte przetargową 21:25, 10.04.2019
i tyle00:31, 11.04.2019
to gra polityczna 00:31, 11.04.2019
#ashley11:32, 11.04.2019
Komuniści z ZNP mają gdzieś dzieci . Im tylko zależy na kasie a Broniarzowi, temu lewakowi, zależy tylko i wyłącznie na odsunięciu PiSu od władzy !!! 11:32, 11.04.2019
Stanisław Paluch16:59, 11.04.2019
A ja popieram w pełni ten protest.
Podwyżka owszem tylko zamiast 1000 to dałbym 2000, ale nic za darmo.
Nauczyciele powinni mieć tyle urlopu co każdy pracownik, pracować po 8 godzin dziennie ( nie trzeba było by zabierać pracy do domu), bez trzynastek rocznych urlopów zdrowotnych i wycieczek na koszt rodziców. Jak któryś nauczyciel miałby trochę wolnego czasu w tych 8 godzinach to mógłby skosić trawę czy zastąpić panią "stopkę". Zero przywilejów typu: lepsze oprocentowanie na kredyty i ubezpieczenia.
Ciekawy jestem który by chciał taką podwyżkę. 16:59, 11.04.2019
ona7710:52, 12.04.2019
Brawo, popieram. 10:52, 12.04.2019
Jadzia 217:13, 11.04.2019
Szanowni Rodzice informujemy, że jako pełnoprawni obywatele tego kraju mamy prawo do strajku. A wszyscy komentujący mogą podjąć pracę w szkole. Mówiąc waszym językiem niech przyjdą ludzie z Biedry, a my ich zastąpimy. 17:13, 11.04.2019
nikola20:07, 11.04.2019
Pani Jadziu nikt wam nie broni strajkować ,ale nie myślcie że dzieci będą materiał nadrabiać w soboty lub wakacje to jest wasz strajk nie dzieci ja swoich nie puszczę ,myślę że każdy da rade wytrzymać pięć godzin dziennie ale was z biedry pewnie by po dwóch dniach z niej zwolnili 20:07, 11.04.2019
Blik22:21, 11.04.2019
A dlaczego z biedry do łopaty z wami pomachacie przez 3godziny i z płaczem do szkół wrócicie o. 22:21, 11.04.2019
nikola05:46, 12.04.2019
Pani Jadziu nikt wam nie broni strajkować ,ale nie myślcie że dzieci będą materiał nadrabiać w soboty lub wakacje to jest wasz strajk nie dzieci ja swoich nie puszczę ,myślę że każdy da rade wytrzymać pięć godzin dziennie ale was z biedry pewnie by po dwóch dniach z niej zwolnili 05:46, 12.04.2019
Adela18:17, 12.04.2019
Drodzy rodzice przeniescie swoje dzieci do innych szkół jest ich ponad 50% szkół ktore są otwarte na uczniów i nie martwcie się czy wasze dziecko otrzyma promocje do następnej klasy czy będzie musiało odrabiać stracony czas tak jak ja i wielu rodziców przenieśliśmy dziecko do placówki którą nie strajkuje a od września jak będzie po *%#)!& z powrotem dzieciaki przepiszemy i w ten o o sposób nasze dzieci normalnym trybem w normalnej szkole i kończą klasę a *%#)!& niech się martwią 18:17, 12.04.2019
Pokażcie gdzie ich m18:20, 12.04.2019
Kartuzy sierakowice strajkuja ale wszystkie okoliczne miejscowe szkoły NIE!Nie czekajcie tylko przeniescie swoje dzieci możecie to zrobić w każdej chwili bez informowania dyrekcji wszystkim zajmie się nowa szkola i dziecko zostaje przyjęte z miejsca 18:20, 12.04.2019
Miska ryżu za mała ?22:14, 12.04.2019
Ale ci szkólni mają tupet !!
Świrosław Kłamczyński da krowom, wieprzom i baranom - ale nie wam. No i kotu śmietanki do miseczki. On nie lubi "kaganka oświaty", bo woli "kaganiec oświaty". Myślący ludzie to dla sekty olbrzymie zagrożenie. 22:14, 12.04.2019
rodzice i uczniowie14:05, 13.04.2019
nie popieram strajku, metodami terrorystycznymi, dzieci chcą mieć normalnie przeprowadzone egzaminy, a nie, że nauczyciele szkodzą szkole i dzieciom, brawa dla wszystkich, którzy pomagali w przeprowadzaniu egzaminów za postawę solidarnościową, a wszystkim tym, którzy terroryzują, aby rady pedagogiczne się nie odbyły niech ci terrorysci nie nazywać ich nauczycielami poniosą konsekwencje 14:05, 13.04.2019
TOMEKYYYYY12:02, 14.04.2019
Wokoło szkoły nie strajkują prowadzą normalne zajęcia z dziecmi,tylko szkoły Sierakowice i Kartuzy uważam,ze wójtowie tych gmin są BEZRADNI.Tacy nauczyciele powinni byc pozbawieni 13 pensji oraz swiadczeń socjalnych wakacyjnych. 12:02, 14.04.2019
Przekaz dnia18:52, 14.04.2019
Wychwalać pod niebiosa moją "piątkę +" oraz obrzucać błotem nauczycieli (tak samo jak poprzednio pielęgniarki i inwalidów z rodzinami). Szmatę (uuuupss, Flagę unijną) mówić, że kochamy i szanujemy tak samo jak własną Konstytucję. Czytać archiwalne numery Trybuny Ludu oraz oglądać naszą telewizyjną tubę TVPiS. Odmeldować się !!! Świrosław Kłamczyński. 18:52, 14.04.2019
Uczniowie10:39, 08.04.2019
20 4
Tak! Jest pienknie! Mamy wakacje i nasze gogi tesz! 10:39, 08.04.2019
Do roboty! 23:06, 08.04.2019
8 10
Jak każdy po 45h w tygodniu i bez wolnych wakacji to może będę wam współczol. Póki co, jaka praca, taka płaca! 23:06, 08.04.2019