Uczniowie i absolwenci kartuskich szkół i nie tylko zebrali się dziś w Parku Solidarności, by wyrazić poparcie dla strajkujących nauczycieli. Zamanifestowali także swoje postulaty podkreślając, że walczą o lepszą przyszłość polskiej edukacji. Były transparenty, rozdawano balony i pomarańczowe wstążki.
Transparenty z hasłami: "Wspieramy nauczycieli", "Stop deformacji edukacji", "Równość, wolność, edukacja", "Jesteśmy z wami" pojawiły się dziś w Parku Solidarności w Kartuzach. Trzymali je uczniowie, którzy swoją obecnością chcieli wyrazić poparcie dla strajkujących nauczycieli. Na manifestacji pojawili się m.in. uczniowie I LO w Kartuzach, ZSZiO "na Wzgórzu", SP nr 5, SP nr 1, SP nr 2, ZSO w Kartuzach, ZST w Kartuzach, ZSP w Sierakowicach, gdańskiego Technikum Łączności, absolwenci kartuskich szkół, a także "starsi" dorośli.
Uczniowie, których pytaliśmy, dlaczego pojawili się na manifestacji, zgodnym chórem odpowiadali: bo wspieramy nauczycieli! Dorośli także chcieli wyrazić swoje poparcie dla strajku.
- Przez wiele lat pracowałam w "budżetówce", wiem, jak to wygląda, jakie są wynagrodzenia. Mam córkę nauczycielkę. Uważam, że trzeba wspierać nauczycieli - powiedziała nam jedna z uczestniczek manifestacji.
Roksana Rybakowska, uczennica I LO, odczytała list otwarty młodzieży, który został wysłany m.in. do Kancelarii Prezydenta RP, Premiera, Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Jako obecni oraz byli uczniowie i uczennice chcielibyśmy wyrazić przede wszystkim swoje zrozumienie i poparcie dla wszystkich protestujących nauczycieli, równocześnie podkreślając, że mamy pełne prawo wyrazić naszą solidarność, gdyż tak samo jak nauczyciele czujemy się dotknięci zaistniałą sytuacją (...). Mamy największą możliwość obserwacji tego jak wiele serca i pracy wkładają nauczyciele w proces naszej edukacji. Widzimy ile trudu, zaangażowania oraz poświęcenia czasu wolnego wymaga oddanie swojego życia misji, jaką jest kształcenie młodych pokoleń (...). Niestabilność systemu edukacji dotyka przede wszystkim nas –uczniów, a sytuacja w której nauczyciele nie mają adekwatnych do swojego wysiłku, zaangażowania i odpowiedzialności płac i warunków pracy, zmusza ich do protestu. Obecny brak działań, ze strony decydentów w obszarze oświaty znacznie tę niestabilność wzmaga i utrudnia spokojny proces przejścia przez każdy z etapów edukacyjnych. Ponadto chcemy podkreślić, że taka sytuacja nie jest w naszym rozumieniu winą nauczycieli. Szanujemy ich decyzje i wyrażamy swoje zrozumienie wobec faktu, że strajki muszą zacząć odbywać się na większą skalę, ponieważ wcześniejsze, w mniej kontrowersyjnych terminach, nie dawały niemal żadnych efektów (...).
- My walczymy o swoje prawa. Działania władz mają na celu ogłupienie społeczeństwa, jego ograniczenie. Bo ograniczoną masą bez perspektyw, ambicji, bez rozwoju, najłatwiej się rządzi, manipuluje i wpływa na każdą sferę życia. Edukacja to jest podstawa, to nasza przyszłość - mówiła Marta Goluch, uczennica kartuskiego I LO. - Walczmy po stronie tych osób, które mogą naszą przyszłość współtworzyć. Bo najważniejsze wartości, które tworzą człowieka to wolność, równość i edukacja.
Uczniowie podkreślali, że marzą o szkołach, które są demokratyczne, przyjazne dla wszystkich, nie ma w nich przemocy, a jest możliwość dyskusji i konsensusu. Podkreślali też, że jako uczniowie chcą współdecydować o tym, co dzieje się w szkole. Zaznaczali, że mają dość skostniałego systemu edukacji, a szkołę powinni tworzyć ludzie wolni i równi.
Z głośników popłynęły znane protest-songi. Uczniowie rozdawali także symboliczne balony z wykrzyknikami oraz pomarańczowe wstążeczki.
brawo młodzi17:43, 11.04.2019
Jestem pod wrażeniem. Super, właśnie takiej młodzieży nam trzeba, aktywnej i świadomej. Brawo. Szacunek dla was!
mcv17:47, 11.04.2019
Super. Świetna akcja.
Obserwator 2 17:47, 11.04.2019
Brak słów uczniów wykorzystywać do związkowych interesów to jest na pograniczu prawa.
Obserwator 2 21:03, 11.04.2019
Ktoś tu manipuluje z lajkowaniem między godz 20:40 /20:50 otrzymałem 35 minusów świadczy to manipulowanie danymi. Moje komentarze przeważającej części mają najwysze notowania . Unia europejska zmieniając prawo w sprawie ACTA ułatwia manipulowaniem wolności słowa i przekazu.
@obserwator221:13, 11.04.2019
to bot, albo automat, np na niemieckim portalu wp.pl w komentarzach lajkowane są partie po 1000 lajków, 100 itd, zwykle łatwo wykryć i zauważyć, oczywiście wszystko ma podtekst z reguły lewacki, jesteśmy tak manipulowani, że byś się przeraził jakie systemy informatyczne są w to zaangażowane i jakim rewolucjom służą, tutaj mamy kolejną rewolucje obalenia rządy pod przykrywką strajków, teraz taki mini KOD uczniów promują lajkowaniem
@Obserwator 210:46, 12.04.2019
Przepraszam, ale kto kogo wykorzystuje? Nie rozumiem skąd udało się komuś wysnuć takie wnioski, przecież nauczyciele nie zmusili nikogo do uczestnictwa w wydarzeniu. Uczniowie z własnej inicjatywy zorganizowali całą akcję, żeby okazać wsparcie strajkującym i brawa im za to.
Jonojo17:56, 11.04.2019
Wspaniałą mamy młodzież. Brawo!
Użytkownik17:56, 11.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
addriano17:58, 11.04.2019
ta babcia na zdjęciu przeżywa drugi komunizm, i 4rtą rewolucję , dzieciufff kwiatów
jurek4517:59, 11.04.2019
Fajnie źe młodzież potrafi się zorganizować. To jest dobry sygnał że młodym ludziom nie jest wszystko jedno.
Aga 7420:37, 12.04.2019
Tak tej 30-stce uczniów nie jest obojętne....no szalony wynik naszej młodzieży 99 % jednak ma to gdzieś
Użytkownik18:01, 11.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ghfd18:17, 11.04.2019
A Twoim? Kaczyński? Zalewska? Szydło? Taki vet za vet????
Jojo20:25, 11.04.2019
Radomir? Radosław? Szumełda. "Gej". Szef KODU pomorskiego.
mem18:03, 11.04.2019
bez kitu daje to na wykop.pl i youtube , z nadrukiem cyrk KODziarski, pamiętaj dzieciaku nie ćpaj, bo to szkodzi zdrowiu!!!!!
Memememes13:27, 12.04.2019
No, tylko z tego podniecenia nie popusc w majty misiu-pysiu ;* Bo jeszcze odkryjesz, ze nikogo to co wruzcasz na wykop tutaj nie obchodzi
Haha18:11, 11.04.2019
Ale cyrk haha ha... normalnie kabaret "zróbmy hałas..."???? a tłumy takie że ho ho.
Kompromitacja!
nick18:16, 11.04.2019
ale cyrk w tle, do cyrku sie nadają :)))
A kto?18:20, 11.04.2019
Dla nas wyszedł ktoś w akcie solidarności - a kto stanie w Twojej obronie?
linoskoczek18:19, 11.04.2019
to jest reklama cyrku :))) mowie poważnie!!!
Wiec poparcia 18:21, 11.04.2019
Piękny ten wiec poparcia. Zebrało się wszystkich razem 30-40 osób? Trochę mało, jak na młodzież powiatu kartuskiego. Może pogoda nie dopisała? Czy raczej ilość uczestników wiecu oddaje realną siłę poparcia dla nauczycieli przez swoich uczniów? Może również młodzież, która pozostała w domu nie chce angażować się w ten strajk, w którym cierpią oni, jak również ich nauczyciele?
Wspieracie nauczycieli. To świetnie. Rozumiecie ich. Jeszcze lepiej. Twierdzicie, że najważniejsze wartości to wolność, równość, edukacja. Świetnie. To teraz zadajcie sobie kilka pytań. Czy ktoś waszą wolność ogranicza? Czy jesteście traktowani w sposób nierówny? Czy ktokolwiek broni Wam prawa do edukacji? Jeżeli tak nie jest, to oznacza tylko jedno. Zostaliście świadomie lub nie zaangażowani w spór polityczny od którego powinniście trzymać się jak najdalej. Niech o to zadbają ludzie do tego powołani. Wy zaś nie dajcie się do tego sporu wepchnąć, wykorzystać przez jakąkolwiek ze stron.
Oczywiście22:08, 11.04.2019
W porównaniu z innymi krajami UE mamy przepracowanych nauczycieli. Moje siedzą za darmo w soboty i przygotowują dla nas próbne egzaminy za darmo a my musieliśmy w nich uczestniczyć. Obie strony są pokrzywdzone - w imię wspólnego dobra.
@Oczywiście22:36, 11.04.2019
a po polsku ?
Myślę że 20% podwyżki to wystarczająco dużo, inne zawody mogą tylko pomarzyć.
cos pozytywnego18:21, 11.04.2019
dobra brawo dla młodzieży za aktywne spędzenie popołudnia!
belfer.18:25, 11.04.2019
nie mój cyrk, nie moje @łpy
44418:35, 11.04.2019
Sądząc po frekwencji i że była to nie tylko kartuska młodzież to poparcie jest wyjątkowo niskie i powinno dać nauczycielom do myślenia. Ale to mniejszy problem. Mnie przeraża wypowiedź jednej z uczennic: " Działania władz mają na celu ogłupienie społeczeństwa, jego ograniczenie. Bo ograniczoną masą bez perspektyw, ambicji, bez rozwoju, najłatwiej się rządzi, manipuluje i wpływa na każdą sferę życia. " Drodzy nauczyciele , czym prędzej wracajcie do pracy , zacznijcie uczyć czym jest szacunek do demokratycznego wyboru narodu; zacznijcie uczyć, że różnica w poglądach nie uprawnia nas do obrażania innych, zacznijcie uczyć , że zanim dokonamy bezpardonowej oceny innych sami musimy wykazać się kompetencjami , wiedzą i doświadczeniem. Wracajcie drodzy nauczyciele, naprawdę macie co robić - dzieci i młodzież bardzo Was potrzebują, potrzebują Waszej mądrości, potrzebują, żebyście im pomogli nauczyć się patrzeć na życie społeczne nie tylko przez pryzmat własnych przekonań .
robi318:40, 11.04.2019
co widać na załączonym zdjęciu, że dzieciom potrzebna edukacja, bo głupoty wypisują
Aby22:12, 11.04.2019
Bardzo proszę - chętnie będę tego uczyć. Niestety Ministerstwo nie przewidziało takich tematów w podstawie programowej.
@Aby23:35, 11.04.2019
Mijasz się z prawdą. Takie treści możesz realizować na godzinie wychowawczej.
Jest tam sporo o tolerancji, empatii, szacunku dla inaczej myślących, szacunku dla odmienności itd.
444 do Aby11:05, 12.04.2019
Wątpię , że jesteś nauczycielem bo każdy prawdziwy nauczyciel wie, że kształtowanie osobowości ucznia i prawidłowych postaw nie wynika stricte z programu ale z etosu pracy i w przypadku nauczycieli mianowanych i dyplomowanych ze ślubowania, które składają (Art.15 KN). Czasami mam wrażenie, że są nauczyciele, którzy Karty nigdy nie przeczytali i zapomnieli co ślubowali?
KAZI Z MYZOWA18:37, 11.04.2019
Mama z tatą są nauczycielami, a my chcemy pojechać na wakacje za granice..........
TO POPIERAMY I PROTESTUJEMY
100ZŁ/1H PRACY
123j23:12, 11.04.2019
Co w tym złego
adik 18:40, 11.04.2019
To już przechodzi ludzkie pojęcie żeby nauczyciele wykorzystywali do swoich interesów uczniów, a oni oczywiście myślą że zdobędą dodatkowe punkty u tych nauczycieli. Do nauki się zabierać uczniaki
Kkkk18:41, 11.04.2019
Słabo
babcia Jola18:46, 11.04.2019
biedne dzieci....
Uczen18:49, 11.04.2019
Żałosne, czterdziestu pajaców zebrało sie pod cyrkiem w kartuzach i ze niby młodziez popiera nauczycieli?
Wyobrazcie sobie ilu uczniow nie popiera tego strajku, skoro jest taka niska frekwencja na tym powyzszym przedstawieniu.
Uczestniczka18:55, 11.04.2019
Żadnej kontrmanifestacji nie widziałam, wiecie że tez możecie zabrać głos? Nikt wam tego nie zabrania, ale to trochę trudniejsze niż siedzenie przed komputerem i pisanie obraźliwych komentarzy, nie sądzi Pan, panie anonimie? ;)
Aga 7411:06, 13.04.2019
do UCZESTNICZKA
po co kontrmanifestacje przecież lada dzień to umrze śmiercią naturalną. W szkołach w Kartuzach nr 1 nr 5 nr 3 nauczyciele już pękają. Już mówią że chcą to zakończyć. Oczywiście Burmistrz obiecuje jakieś wyrównania ale czy to możliwe? Więc z czystego wyrachowania duch boju zaczyna umierać
Kukiełki18:56, 11.04.2019
no szał... jedna szkoła to około 1000 - 1200 uczniów, szkół mamy... 3 w Kartuzach, do tego jest strajk, zajęć w szkole nie ma, gdzie się podziało to pozostałe grono? Wygląda na to, że każda klasa wysłała po 0,25 człowieka na ten wiec i uzbierali 30-40 szt. I nie biorę pod uwagę szkół podstawowych.
zobaczcie19:00, 11.04.2019
Proszę jaka wściekłość, jaka szydera ze strony miłośników jedynie słusznej partii. Ale im bardziej plują jadem tym większy to dowód ich bezradności i strachu że klęska tuż za rogiem. Brawa dla młodzieży!
Eee13:37, 12.04.2019
Psy szczekaja karawana jedzue daleh
Jojo09:45, 14.04.2019
Orzekł obrońca partii słusznie minionych. Niedopiór też zdradza, że jest to strajk polityczny.
nicki10:13, 17.04.2019
Odezwała się wyznawczyni partii słusznie minionych...
apel rodziców19:00, 11.04.2019
dzieci i polityka, to bardzo niesmaczne, jakaś młodzieżowa rada gminy??, teraz wiecie komu to służy. Jaka agenda jest za to odpowiedzialna? to jest obrzydliwe, czy ktoś z was dorosłych przypomina sobie w dzieciństwie takie zaangażowanie polityczne, mieliśmy normalne dzieciństwo, dopiero jak skończył szkołę, dostał dowód wtedy angażował się w życie polityczne, ponieważ miał już po szkole ukształtowany światopogląd, a tutaj takie coś, gdzie jesteście odpowiedzialni za taki stan rzeczy, politycy, grono pedagogiczne, psychologowie, rodzice, powstrzymajcie to nim dzieci staną się zakładnikami tego brutalnego świata polityki.
gerard-lemoine00:37, 12.04.2019
W 1973 r. Jako gimnazialista protestowałem przeciwko ustawie Loi Debré i byłem z tego bardzo dumny.
(Zrobiliśmy wtedy z plakatami piechotę 25 km od Derval do Châteaubriant w Bretanii).
Patrząc dzisiaj na kartuską młodziez, która popiera aktywnie protestowi jej nauczycieli jestem pod wrażeniem. Chapeau bas!
#gerard07:22, 12.04.2019
no wy we Francji to macie niesamowite tradycje rewolucyjne, do dziś rewolucja francuska wyściela trupem całą europe, np ludobójstwo w Wandei, nie wspominając 1969 i rewolucje przeciwko wartością, my mamy tradycje kontrewolucyjne, czyli strajki za czasów solidarności, ale tam nie było żadnych żądań , ale walka o wolność, czyli autentyczny protest co do okoliczności, a nie protest dla wygłupu, tak jak ma to teraz miejsce, tam były wartości, nie polityka mas, zresztą żółte kamizelki i CIA za tym stojące, tylko jest przykładem, że francuzi kompletnie się pogubili i najlepiej, żeby nie serwowali żadnych takich akcji nikomu na świecie. naród który się pogubił (francuski) nie jest warty naśladowania. Polacy nie burzą wartości, ale *%#)!&
Czyli tak19:02, 11.04.2019
Z artukułu wynika, że było 11 różnych grup. Szkoły, starsi, absolwenci itp. Na oko ok 30-40 osób. Wynika z tego, że poparcie nauczycieli wynosi ok 3-4 osoby na daną szkołę/środowisko. Trochę słabo to wygląda.
Anty19:02, 11.04.2019
Wstyd towarzysze nauczyciele, co tej młodzieży obiecaliscie.
do zobaczcie19:07, 11.04.2019
Ty naprawdę wierzysz w to co napisałeś? Obejrzyj ten filmik wyżej. Ja tam widzę zagubienie ,tak jakby nie wiadomo było , co robić, czy skandować , czy robić hałas czy włączyć muzykę? To jest według mnie bardzo smutne.
Użytkownik19:10, 11.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Salomon19:27, 11.04.2019
Jak PiS wygra wybory to zabierze się za te tłuste koty !
Oj zabierze się Nie daruje tego co zrobiły związki zawodowe nauczycieli
Prezes tym razem im tego nie popuści
Kaszëba19:30, 11.04.2019
Brawa dla młodych. Widać mamy inteligentną i świadomą młodzież chcącą cokolwiek zmienić w obecnej edukacji. Reagującą na deformę edukacji Anny Zalewskiej, która doprowadziła do całkowitej destrukcji szkolnictwa w Polsce. Świetna akcja wsparcia strajkujących nauczycieli, którzy dbają o nasze wykształcenie. Brawo dla organizatorów tej akcji. ?????????
Xxxyyzzz19:37, 11.04.2019
A ja jestem dumny z kartuskiej młodzieży na kilka tysięcy uczniów tylko około 40 przyszło na ten spęd reszta wykazała się rozumem.Zobaczymy jak będą gęgac jak li piec spedzä w szkłele
Miało być ...19:43, 11.04.2019
NOWOCZEŚNIE
pis ryczy19:52, 11.04.2019
a młodzież walczy za wolność waszą i naszą, jak robiła od stuleci, ale totalitarni tego nie ogarną
trole19:54, 11.04.2019
nie dość, że w TVPiS, to jeszcze komórka sierakowicka PiS pilnie troluje w mediach lokalnie, jak prezes prikazał, takie to wschodnie wzorowanie się na Putinie :) w USA i Niemczech już wykryli, jak masowa rosyjska propaganda wspiera radykalną prawicę, w Polsce już wiadomo, że PiS jest wpierany przez Putina, czekam, aż niezależna prokuratura postawi to po wyborach przed sądem
Bronek 219:55, 11.04.2019
Przecież to są dzieci strajkujących nauczycieli. Rodzinę trzeba wspierać.
123j23:15, 11.04.2019
Co w tym złego ?
Użytkownik20:00, 11.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik20:41, 11.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
bRAWO 20:47, 11.04.2019
bRAWO , pokażcie ,że młodzież ma swoje zdanie .
Nie wszyscy wąchają skarpety kaczora jak Suski , czy Morawiecki i opowiadają banialuki ,że nauczyciele zarabiają po 6-8 tysięcy .
#mieszkaniec12320:48, 11.04.2019
powiem więcej gmina chce dotować młodzieżową rade gminy, to się nadaje na jakieś porządne dziennikarstwo śledcze
do mieszkaniec12320:52, 11.04.2019
Proszę cię nie pisz "degeneratów" to są dzieci, młodzi ludzie, których wiedza o świecie jest jeszcze bardzo niewielka, których osobowość dopiero się kształtuje. I to , co miało miejsce dzisiaj w Parku jest głęboko zasmucające. Jak można było dopuścić do takiej sytuacji? Gdzie byliście dorośli?
info22:38, 11.04.2019
u prawnika, składaliśmy pozew przeciwko szkole.
adr21:03, 11.04.2019
Co za "tłumy", pewnie dzieci nauczycieli, albo paru liczących na bdb. Jakoś ciekawe czemu te dzieci nie popierały nauczycieli w ich wcześniejszych strajkach. Przypadek?
może... 22:46, 12.04.2019
Bo chodziliśmy jeszcze w pieluchach?
****21:08, 11.04.2019
Kilka razy wysłuchuję się w to , co zostało powiedziane ze sceny , no i właśnie co zostało powiedziane? Jakie postulaty? Dowiedzieliśmy się też, że Edukacja powinna być taka jaka powinna być . Nie, no przykro, ale to się nie udało. Szkoda mi tych zagubionych dzieciaków.
Jojo21:09, 11.04.2019
EDÓKACJA! EDÓKACJA! REFORMACJA EDÓKACJI PRZES KONSENSÓS SENSUF! PSZEZ WOLNOŚ KORNIKUF! PSZES WOLNOŚ DZIKUF! PRSZES WYŁONCZENIE PISUF! WOLNE SONDY I WIELBŁONDY! I DEMOKRACJE MACICÓF! KĄSTYTÓCJA! KĄSTYTÓCJA! KĄSTYTÓCJA! 1000 PLÓS NA KAŻDE DZIECKO W SZKOLE! WARA PISOM OD NASZYCH ÓMYSŁUF!!!
Obserwator 2 21:35, 11.04.2019
Typowy bełkot?
jprdl21:12, 11.04.2019
No w uj młodzieży,normalnie myljon.
Użytkownik21:16, 11.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Oportunista21:56, 11.04.2019
Belfry negują prawde.
Do wiec popracia22:00, 11.04.2019
Piszesz o demokracji a z drugiej strony krytykujesz ich działania.. skoro jest demokracja to każdy ma prawo działać jak uważa. Jutro zbierz swoją grupę i zaprezentuj swoje zdanie... krytykować jest bardzo łatwo szczególnie anonimowo... jestem pełna podziwu, że młodym ludziom chciało się coś zrobić więcej niż ślęczenie przed komputerem i negowanie wszystkiego co robią inni. Jest jakaś iskierka, że może jest jeszcze nadzieja dla Polski, że są wśród młodych ludzie myślący.. Oby szybko się nie zniechęcili...
Wiec popracia22:43, 11.04.2019
Skoro jest demokracja to mam prawo krytykować ich działania. Tylko gdzie o tej demokracji pisałam? W jakim napisanym przeze mnie zdaniu zostały skrytykowane działania młodzieży?
Co najwyżej dokonałam oceny ilości manifestantów, jak również napisałam, że świadomie lub nie młodzież została wplątana w spór polityczny. Ich poglądy się dopiero kształtują a już zostali wepchnięci na głęboką wodę. Nie warto ich w to pchać, wyręczać się nimi. To moje zdanie. Możesz oczywiście jego nie podzielać.
Jojo09:54, 12.04.2019
Młodzi ludzie są organizowani do strajku w całej Polsce odgórnie, przez młodzieżówkę kodu, naiwniaku. Na zdjęciu widać, jak całego spektaklu pilnuje dawna, a może i obecna komuszka i kodziara, Krampowa.
propozycja22:11, 11.04.2019
Ciekawy jestem z jakiego IP ten troll pisowski uprawia partyjna propagandę i ile za to dostaje? Szkoda że przy komentarzach nr IP nie wyskakuje bo wszystko byłoby jasne. Brawo za inicjatywę , niestety świadomość na Kaszubach zawsze była w powijakach i tylko czubek własnego nosa był najważniejszy. Brawo młodzież.
Tymczasem w Kartuzac22:14, 11.04.2019
Tu tylko na pielgrzymkach jest komplet.
UCZNIOWIE22:31, 11.04.2019
pamiętajcie
NIE uczyć się !
NIE pracować !
TYLKO STRJKOWAĆ bo tak jak było kiedyś WASM SIE NALEŻY
Do Nauczycieli, nie macie godności ! dajecie młodzieży przepiękny przykład !
lol22:33, 11.04.2019
Im tylko o kasę chodzi a uczniowie o jakieś demokracji, ciepłym klimacie innych dyrdymałach... takie młode a już czapka wyprana.
Taki jeden22:39, 11.04.2019
WINCYJ ĆPAJTA
to ja syn kuzyna Ks.22:49, 11.04.2019
EDIT : Prawdopodobnie jeden z nauczycieli przeczytawszy ten tekst zadzwonił do mnie po czym otrzymałem telefon od związku Nauczycielstwa Polskiego z Warszawy, oraz od zarządu w Solidarności nauczycieli regionu Pomorza Gdańskiego tekst ten zostanie opublikowany na stronie Solidarności Nauczycielskiej oraz związku Nauczycielstwa Polskiego. Dlatego nie zmieniam nic już w tym wpisie.
- - - - - !!!
Kochani Uczniowie !! Rodzice ! Podatniczki i Podatnicy!
Bardzo proszę nie doszukiwać się podtekstów, kiedy sam episkopat podaje do wiadomości że każdego roku nauczyciele religii katolickiej otrzymują z budżetu wszystkich podatników - to znaczy wierzących, niewierzących, wierzących w innej wiary religie i wyznania, oraz ateistów - sumę około 1 miliarda 250 MLN zł. To są fakty podane przez TVP więc myślę że nawet zwolennicy PiSu to zrozumieją.
10 lat = 12,5 miliarda ZL. Dane : min.finansow PiS
Wszyscy Polacy placa takze ZUS kazdego ksiedza, kardynala, biskupa i zakonnicy. 10 lat = 1 miliard 780 milionow PLN. Dane Minf.Finansow PiS.
Każdy nauczyciel religii otrzymuje na dzień dobry taką pensję netto na rękę na czysto, o jakiej nauczyciel po wielu latach studiów i praktyki może - choć nie musi - otrzymać po 10 czy 15 latach pracy.
tutaj również każdy jeden zwolennik PISu i pokrewnych nie może nic powiedzieć bo to są dane z Ministerstwa PiS.
Sytuacje nauczycieli - a nauczycieli religii - w Polsce można porównać do sytuacji polskiego Wojska i tak zwanych Kapelanów zważywszy na to że liczba miejsc garnizonowych w Polsce spadła o 90% przez 10 lat natomiast liczba kościołów czyli Kapelanów Garnizonowych w tym samym czasie wzrosła o 380% (przez 10 lat)
dane : ministerstwo obrony PiS
a to oznacza mianowanie tak zwanych księży Kapelanów w miastach w których w ostatni raz wojsko widziano podczas pierwszej wojny światowej, przy czym każdy ksiądz kapelan początkujący zarabia tyle co zarabia kapitan wojska polskiego ! Natomiast awansując w ciągu dwóch 3 lat dostaje pensję pułkownika, a na emeryture wszyscy otrzymują taką samą emeryturę jak wojskowi którzy przez kilkanaście czy kilkadziesiąt lat dochodzili do tego stopnia którego wikarzy otrzymali w ciągu dwóch czy 3 czy 5 lat.
Tych danych również chyba nikt nie podwazy bo są to dane z pisowskiego Ministerstwa od spraw wojska
jeśli zatem istnieją fundusze które są wypłacane w formie 500 plus od pierwszego dziecka jeśli są wypłacane 500 plus na świnie krowy wieprze byki buhaje i innego rodzaju stworzenia
Boże to naprawdę zadziwiające jest że nie ma pieniędzy na osoby kalekie i ich opiekunow, lekarzy ani na nauczycieli a zarówno od jednych jak i drugich zależy bardzo wiele od lekarzy zależy nasze życie bo nie każdy jest szefem partii rządzącej i ma do dyspozycji prywatne polikliniki
A jeśli chodzi o nauczycieli to ile poświęcamy wychowanie tego co powinno być dla nas cenniejszy od wszystkiego włącznie z naszym życiem to jest nasze dzieci które w szkole spędzają cały Boży dzień przez 5 dni w tygodniu i jeżeli my nie będziemy potrafili docenić Ile warta jest praca nauczycieli to będziemy mieć taką młodzież i taką przyszłość jaką nam tak wychowana czy niewychowana młodzież zaserwuje w przyszłości
Oznajmiam że sam jestem nauczycielem i chociaż należe do Solidarności to jednak Biorę udział w strajku bo to jest niemożliwe żeby po 12 latach pracy zarabial na rękę na czysto 2.420,61 zł a ja jestem wychowawcą klasy 34 waszych dzieci to ja je wychowuje ja za nie odpowiadam przez 5 dni w tygodniu od rana do nocy czy naprawdę uważacie tyle warte jest powierzenie losu formowania umysłów waszych dzieci przez nauczyciela!!
Rachunek jest bardzo prosty wychodzi że wy Rodzice którzy sprzeciwiacie się strajkowi nauczycieli !! jesteście zgodni z faktem że za godzinę opieki nad waszym największym skarbem waszego życia jakim jest wasze dziecko ja Nauczyciel który spędzam z nim 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu dostaje 1 zł i 80 gr i to nie do końca bo wychodzi 1 zł 76 Bóg wam zapłać
Jojo09:59, 12.04.2019
Naród demokratycznie wybrał tych, którym poleca zarządzanie swoimi podatkami. Jak wybiorą twoją opcje, to będą dzielić po twojemu. Czy wypada dopisać, że będą kraść jak dawniej???
Uczestniczka strajku23:00, 11.04.2019
Zabawne te wszystkie komentarze i hejty ludzi z zamkniętymi oczami. Piszcie co chcecie, przyszłość należy do nas! Mało uczniów popiera strajk nauczycieli? Pokażcie tych którzy nie popierają bo ich manifestu jakoś nie widać ;) Popieram nauczycieli ponieważ trafiłam w zyciu na niesamowitych wychowawców którzy ukształtowali mój światopogląd, którzy mnie wychowali!
86378923:59, 11.04.2019
A co mamy zrobić manifest przeciw strajkowi? Przecież to bezsensu... Uczniów którzy strajku nie popierają lub są obojętni jest po prostu więcej niż ci którzy go popierają i weźcie to sobie do wiadomości ze tak jest i takimi śmiechowymi akcjami jaka dzisiaj miała miejsce tylko to pogłębiacie bo wszyscy dzisiaj o tym mówią, oglądają filmiki i się śmieją... Strajkowanie zostawcie nauczycielom i się po prostu nie wtrącajcie w to
mikkolak00:06, 12.04.2019
jesteście sterowani i zmanipulowani, tak właśnie jak wyżej napisał zostawcie strajk nauczycielom, same głupoty wypisujecie, nie wstyd wam!
dopisek 23:07, 11.04.2019
Jeszcze Chcę dodać parę rzeczy żeby powiedzieć że są takie zawody które są szczególne a do nich należy polski rolnik chłop - do nich należy lekarz - do nich należy ksiądz - do nich należy nauczyciel!!
Oczywiście że czasy się zmieniły i teraz trzeba bardziej patrzeć na bankierów oraz pracowników wielkich korporacji którzy decydują o naszym losie za naszymi plecami
Chodzi oczywiście głównie o banki które mając dostęp do wszystkich wiadomości o nas bo wiedzą gdzie żyjemy i Gdzie pracujemy wiedzą też wiele więcej gdyż przy każdej dokonany i płatności Bank wie co lubimy jeść gdzie jeździmy w których sklepach wydajemy pieniądze a więc Jakie są nasze gusta nasze upodobania co oglądamy co Wybieramy co kupujemy i jak żyjemy I to praktycznie oni decydują o naszym Być albo nie być
Do tego dochodzi obecna aktualna władza która jest akurat wszechobecna i która spisuje chociażby za samo Użycie słowa konstytucja tak jakby chodziło o jakąś zdradę stanu czy o zaprzedanie duszy diabłu!!
Ja już dawno przestałem głosować na platformę bo kłamała ale nie mam zamiaru głosować na PIS który wchodzi mi nieproszony do łóżka bo łóżko jest moje prywatne i osobiste a każdego który tutaj wejdzie bez mojej zgody potraktuje siekierą
każdy oczywiście a szczególnie im młodszy tym bardziej potraktuje mnie od komunisty i PZPR-owca Ale ja nie mam z tym nic wspólnego bo nawet nie było mnie na świecie kiedy tamten system istniał !! natomiast rządzą mną i wszystkimi którzy to czytają ludzie którzy żyli służyli wiernie i pracowali dla PZPR. A dzisiaj dla PiS i uważam to za wyjątkowo nieetyczny i niemoralne.
bedzie reportaz w TV23:49, 11.04.2019
Zadzwonili na spotkanie we wtorek, zatem potwierdzam :
Rachunek jest bardzo prosty wychodzi że wy Rodzice którzy sprzeciwiacie się strajkowi nauczycieli !! jesteście zgodni z faktem że za godzinę opieki nad waszym największym skarbem waszego życia jakim jest wasze dziecko ja Nauczyciel który spędzam z nim 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu dostaje 1 zł i 80 gr i to nie do końca bo wychodzi 1 zł 76 Bóg wam zapłać
ps: nie zglosila sie TVP, TVP Info, TVP Gdansk, TV Republika, Radio Maryja, TV TRWAM, Polsat,Superstacja.
Do kazdej z tych Redakcji wyslalem informacje oraz kwitki z pensji za ostatnie 3 lata kompletne.
Sebix200:00, 12.04.2019
Zarabiasz 1,76 na godzine? Takie rzeczy to tylko w erze. I nie rozumiem po co piszesz Nauczyciel z dużej. Jacyś lepsi jesteście?
Nauczyciel08:57, 12.04.2019
Jak kalmac to solidnie. 180 godzin (liczę twoje 40, nie 18) dam ci nawet 2 zł co stanowi 360zl czyli dużo mniej niż gwarantuje ustawa.
A mówią że trzeba studia skończyć..
cenzurowane wyrazy00:15, 12.04.2019
moj poprzedni wpis bez mojej interwencji nie ukazal sie w calosci, napisalem w jakiej stacji TV bedzie we wtorek nagranie gdzie mam mowic o stytuacji nauczyciela z 12-letnim stazem ktoremu Wy Polcy i Polacy powieracie skarb waszego zycia : wasze dziecko, na jakie 8 godzin 5 dni w tygodniu, i ufacie ze nie jestesmy pedofilami, ze nauczymy je wiedzy, ze wychowamy je w szacunku do ludzi, swiata, Polski, naszej historii, sasadow, dziadkow, tradycji, historii i wartosci z poszanowaniem wiary dla wierzacych oraz tolerancji dla pozostalych.
moj wpis zyskal rozlal sie na portalach spolecznosciowych poprzez kilka ogolnopolskich redakcji, zadzwonila jedna telewizja ale jej nazwe ocenzurowal portal Express Kaszubki ? pisza "TV" i zapominajac ze zabraklo reszty : "N * 2 * 4 "
albowiem dodam ze ten sam identyczny material, tekst, umowy oraz kwitki z pensji i wydruki pracy zaw. w ramach 18 godzin pensum, wynoszace okolo 35-45 godzin TYGODNIOWO WIECEJ potwierdzone przez instytucje trzecie - zostalo to wyciete
protestuje, z coraz mniejsza wiara, ze ludzie sie godza na bialoruskie standardy to raz
ale ze cenicie ze Niecale 1,80 zlotych za godzine WYCHOWANIA I OPIEKI nad blogoslawionym owocem zywota waszego dziecka - to za duzo abysmy my nauczyciele smieli zadac prawa do swiezego bochenka chleba czesciej niz raz na tydzien - to juz WASZA ODPOWIEDZIALNOSC, rodzice
i brawo dla mlodych ludzi z Kartuz, i z calej okolicy, za wsparcie dla nas waszych nauczycieli. To WY za kilka lat bedziecie wojtami, radnymi, burmistrzami i poslami w Warszawie i Brukesli. Jest nadzieja :)
powtrzam : nagranie we wtorek przyszly, z redaktorami ze stacji tee fauu ennn dwadziescia cztery
umknie cenzurze ? zobaczymy!
MarcinM00:19, 12.04.2019
1. Większość to dzieci Nauczycieli
2. Uczcie młodych że aby coś osiągnąć to trzeba mieć gdzieś innych (dzieci ) i strajkować. Tym sposobem można wszystko.
Nie pasuje? Zmienić prace
Nauczyciel to jest 00:51, 12.04.2019
POWOŁANIE bardziej niż tylko zawód, więc powinien pracować całkowicie za darmo, JO ?
Tak samo jak ksiądz, lekarz, sędzia, polityk. ONI też powinni wszystko robić ZA DARMO, bo działają z miłości do ludzi, a nie dla mamony, jo ??? Teraz powiedzcie, że wszyscy powyżej muszą mieć grubą kasiorę, oprócz nauczycieli, którzy za miskę ryżu mają być wdzięczni !!
Przecież to jest oczywiste dla każdego dyplomowanego kołtuna !! Wy też macie taki dyplom ???
Dokladnie13:25, 12.04.2019
Tak, normalnie to "eee rzad zlodzieje" i wyzywanie od komunistwo i socjalistwo,a jak przychodzi co do czego to ludzie oczekuja powolania i pracy za friko.
Mnb01:07, 12.04.2019
Czy ktoś w końcu może zbanować tego pisowskiego trolla?
Mieszkaniec106:09, 12.04.2019
Wykorzystywać młodzież do osiągnięcia własnych celów.Wstyd
Tacy z was nauczyciele ,że szkoda gadać
Tata06:42, 12.04.2019
Nie ma pieniędzy dla nauczycieli ?
Wystarczy nie kraść .
Zalewska - Ministra - nagrody za 2017 -75 100 zł .
No jo, natyrała się16:55, 12.04.2019
żeby rozp........ całe szkolnictwo. Demolka jest bardzo męcząca.
Dumna06:51, 12.04.2019
To było piękne! Pokazaliście,że macie swoje zdanie i odwagę... Brawo! Nie przejmujcie się tym hejtem i trollowaniem... Jesteście naszą przyszłością!
67807:04, 12.04.2019
Nie jestem nauczycielem, popieram słuszne pretensje o ich niskie wynagrodzenia ale na litość Boską nie w takiej formie i nie kosztem dzieci i rodziców. Gdzie wasza misja i troska o dzieci!!!! Gdzie był Pan Broniarz jak zamrożono Wam pensje. Teraz widać , że to jest czysta polityka a Wy daliście się w nią wpakować.
Info08:49, 12.04.2019
Dostali 20%, zarabiają więcej niż wiele zawodów.
Eee?13:14, 12.04.2019
To byla inicjatywa uczniowska. Nauczyciele nie mieli z nia nic wspolnego
prawdziwy janusz07:36, 12.04.2019
dlatego moje dziecko chodzi do prywatnej szkoły bo w publicznej to kozy do pilnowania bym nie dał. cyrk i kabaret to mało powiedziane.
Twój nick07:36, 12.04.2019
ewidentnie cyrk polityczny.
podwyżki należą się tylko niektórym nauczycielom, na pewno nie dyrektorom, tym najmniej uposażonym i by spokojnie je dostali bez tej hucpy Broniarza i zmanipulowanej do akcji politycznej młodzieży, za którą nikt nie chce odpowiadać, niech te struktury zakulisowe, które chcą kolejny raz doprowadzić do obalenia rządu zostaną wyłapane i solidnie ukarane, za to, że podjudzają społecznie i sprowadzają wszystko do politycznej rewolty, tylko dlatego, że są wybory i nie mogą zaakceptować suwerennego wyboru Polaków, a tym bardziej wyboru większości Polaków.
Użytkownik08:57, 12.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
ha ha 09:21, 12.04.2019
Te dziewczynki nauczyciele nabrali za oceny jakie to zalosne
XD13:11, 12.04.2019
Znam część z nich i nie jest to prawda. Ale latwo rzucac oskarzenia zeby powiekszyc sobie wirtualne przyrodzenie, prawda, misiaczku?
Użytkownik09:47, 12.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Jojo10:15, 12.04.2019
Trochę się po internecie rozejrzałem. Ta ślicznotka w czapce na scenie to taka zdolna do wszystkiego lansjerka. Pisze wierszyki, listy otwarte, śpiewa, należy do młodzieżówki kodu. Wcześniej wspierała zniewolone sądy, potem startowała w wyborach samorządowych na radną powiatu z ugrupowania Otwarte Kaszuby, utworzonego chyba przez młodego Reka z niedawnej Nowoczesnej kropki. Pamiętam jej śliczne plakaty wyborcze. Widać, że młodzi kodziarze przeszli w całej Polsce ten sam instruktaż. Ta sama akcja kreda, te same wspierające strajk napisy pod szkołami, te same lansowane hasztagi. Na szczęście, póki co niewiele młodzieży dało się na tą akcję nabrać. Ale jeśli ktoś tu kleci młodzieżową radę gminy, to najpewniej z taką kodziarską młodzieżą.
ok dzieki10:26, 12.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Tato10:21, 12.04.2019
"demokratyczne, przyjazne dla wszystkich, nie ma w nich przemocy, a jest możliwość dyskusji i konsensusu"
Czytaj: lewactwo, lgbt, rurki...
Qwertyuiop13:08, 12.04.2019
Pan jest swietnym dowodem na to, ze system edukacji ma swoje porazki i trzeba go dofinansowac i polepszyc ;*
Ci co mają tatę21:02, 12.04.2019
durnego jak trep z lewej nogi to nic nie poradzą. Jego nie zmienią, ale sami mogą odrzucić lewacką sektę, zboków i rurki (z kremem).
robol10:24, 12.04.2019
Ale ich dużo. Rodzina i znajomi nauczycieli. Na pewno te dzieci, które piszą egzaminy nie będą wam dziękować. Zostawiliscie ich same a te egzaminy są w tej chwili dla nich najważniejsze. Prawdziwi nauczyciele są ze swoimi uczniami przy egzaminach i takich nauczycieli pamiętam. Co niektórzy pominęli się z powołaniem. Ludzi do łopaty też brakuję. Nie liczcie na kwiatki i podziękowania na koniec roku. Pan Broniarz załatwia swoje interesy a Wy wykształceni i inteligentni nauczyciele daliście się na to nabrać. Pieniędzy nie ma takich jakich żądacie i nie będzie w budżecie. Trzeba iść na ustępstwa. Wierze że wśród Was są jeszcze normalni ludzie i pomogą dzieciom zdać egzaminy i przejść do następnej klasy.
Mama uczniow10:33, 12.04.2019
Ciekawi mnie to czy uczniowie dalej beda protestowac i wspierac nauczycieli jak we wakacje beda musieli do szkoly chodzic przymusowo
Użytkownik11:09, 12.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@mama uczniów 12:01, 12.04.2019
Nie da rady aby nauczyciele pracowali w wakacje bo wielu z nich ma już zaplanowane wycieczki czy to do Grecji czy do Chorwacji...komunistyczne lesery z ZNP mają takie stresy , ze z tych nerwów muszą szybko znowu przez dwa miesiące wylegiwać się na plażach a pensyjki im lecą !
PEACE12:03, 12.04.2019
Skąd wziąć kasę dla komunistycznych pajaców z ZNP ? Proste ! Ich towarzysze nie składają wniosków o ohydne pieniądze z 500+ , w budżecie będą miliardowe oszczędności i kasa dla nierobów z ZNP będzie !!!
Macierewicz12:07, 12.04.2019
Lubię to!
..@Mama uczniów12:06, 12.04.2019
Przeczytaj na stronie SP nr 1 w Kartuzach. Tam rodzice wspierają nauczycieli i dyrektora.
PO=PIS=PRL12:51, 12.04.2019
To jest niesamowite, nawet jeżeli ktoś napisze prawdę o przekrętach tej partii to będzie tutaj zminusowany. Lista jest imponująca i już dawno wyprzedzili peło.
- Misiewicze
- "Nagrody nam się należały"
- Ustawiane przetargi w MON
- Zatrudnianie rodzin w spółkach państwowych
- Asystentki zarabiające ponad 50 tyś
- 200 mln dla biznesmena z Torunia
- największa liczba ministrów w historii
i dużo dużo więcej jest tłumaczone tym, że peło też kradło.
I CO Z TEGO! Złodziej to złodziej!
W imię czego dajesz się dalej okradać?
Dodatkowo w czasie kiedy nauczyciele walczą o swoja godność, prezes daje 500 zł na krowę i 100 zł na świnie, a tym pierwszym mówi, że nie ma pieniędzy- niesamowita bezczelność.
Jeżeli jeszcze ktoś ma wątpliwość jak można było doprowadzić do rozbioru terytorium państwa bez walki to te czasy są tego najlepszym przykładem. Tak skłóconego narodu dawno nie było.
Ludzie z klapkami na oczach wykrzykują hasła wtłoczone im do głowy przez maszyny propagandowe bo tak jest najłatwiej. Po co myśleć.
ps. Minus to ta czerwona, ------------------------------------------->
Qwertyuiop13:06, 12.04.2019
Wielkie brawa! Milo widziec, ze licealistow obchodzą sprawy spoleczne. A malkontentom z komentarzy doradzam walnac sie solidnie w te puste lby, lewice to Wy znacie z propagandy politycznej i z glupot ba wykopie, a komunistów chyba w ogole rozpoznac nie moglibyście nawet jakby wyskoczyli z krzakow i was w dupe kopneli! Juz pominam to, ze te strajki ani troche polityczne nie sa. Uczniowie- psy szczekaja, karawana jedzie dalej, dawajcie z siebie wszystko!
Ja17:44, 12.04.2019
Qwertyjołop???
Użytkownik13:10, 12.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
XD13:20, 12.04.2019
Jak uwazasz ze sld ma program komunistyczny to wracaj do ksiazek bo latarnia twego umyslu nie swieci zbyt jasno XD tak samo kod XD No ale bie kazdy ma jakies pojecie o ideologiach politycznych,prawo do ignorancji jest ;* Ale to wszystko nie ma znaczenia bo nauczycieli nie obchodzi ktora partia zrobi porzadek w edukacji, bonzarabiaja za duza prace mniej niz kasjerkiw biedornce. A to deprymujace,frustrujace i zmusza nierzadko do szukania innej pracy. A edukacja ma znaczenie stratdgiczne dla funkcjonowania panstwa,wiec lezy to w interesie kazdego.
#XD14:46, 12.04.2019
Posłuchaj komuszku, ja chcąc lepiej zarabiać zmieniałem pracę :-D Wy nie jesteście świętymi krowami, nie podoba się to na kasę, czerwona zarazo!!!
# PO PiS PRL13:12, 12.04.2019
Z krów czy ze świń przynajmniej jest jakiś pożytek, a jaki pożytek jest z komunistów ? Widzieliśmy to od roku 1945 do 2015 ;)
Oooo13:22, 12.04.2019
Z komunistwo prsktycznie zaden, ale chyba jednak wiekszy niz z Ciebie, skarbie :^)
Dokladnie13:32, 12.04.2019
Tak, normalnie to "eee rzad zlodzieje" i wyzywanie od komunistwo i socjalistwo,a jak przychodzi co do czego to ludzie oczekuja powolania i pracy za friko.
@Dokładnie17:25, 12.04.2019
Strajk w Polsce pomału gaśnie. Coraz więcej nauczycieli się wycofuje. Po tygodniu strajku nauczyciel traci 1/4 uposażenia,a więc stażysta ok. 500 zł. a dyplomowany prawie 1000 zł. Traci się też wynagrodzenie za niezrealizowane nadgodziny. Strata duża,szczególnie jak człowiek ma kredyt na głowie. Samorządy niczego nie wypłacą bo zwyczajnie prawnie jest to niemożliwe. Tego się nie da ciągnąć tygodniami bo z czegoś trzeba żyć . No, nie udało się.
@@Dokładnie18:56, 12.04.2019
Ile płacą za trollowanie? 1zł za wpis?
Użytkownik19:00, 12.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Absolwenci20:13, 12.04.2019
Twój jad sugeruje że nie szło Ci najlepiej choć ambicje były wielkie, współczuję absolwentko, nawet nie musisz się przedstawiać wszyscy pamiętamy. Absolwenci
Kodeks Karny21:37, 12.04.2019
Art. 212. Zniesławienie
Dz.U.2018.0.1600 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
§ 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,
podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
@Dokładnie19:02, 12.04.2019
Dlaczego zarzucasz mi trollowanie? To są fakty i nie można odklejać się od rzeczywistości. Ludzie muszą płacić rachunki, żywić rodziny i spłacać kredyty. Może ty akurat masz środki i możesz sobie pozwolić na brak wypłaty, ale takich jak ty wielu nie ma. Nie podważam słuszności postulatów nauczycieli, ale życie to nie jest bajka.
Użytkownik19:40, 12.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
dlatego właśnie21:12, 12.04.2019
Komitet Centralny naszej partii na ostatnim plenarnym posiedzeniu pod flagą sierpa i młota (a nie pod jakąś tam "szmatą") postanowił dać tym krowom i świniom po 100+ żeby odeszły od szkólnych. Teraz damy po 100+ dla wszystkich baranów, żeby na naszą partię głosowały niedługo.
Jonojo22:03, 12.04.2019
A w Kartuzach jak zwykle zamiast wspierać młodzież, to hejtują na całego. Jaki wstyd.
robek12:26, 22.04.2019
głupoty nie wspieramy, wstyd na cały świat
Zagmatwany08:48, 13.04.2019
jest porządek prawny w głowach u co niektórych. Jak to jest, że raz pasuje Wam nadrzędność Konstytucji na ustawami niższego rzędu, a drugi raz zupełnie odwrotnie? Łazicie z koszulkami z napisem KONSTYTUCJA np. w obronie kasty sędziowskiej, bo narusza prywatne interesy kilku sędziów, a popieracie jej łamanie kiedy trzeba bronić interesy (pewnie słuszne) określonych grup. Ale nie kosztem dzieci! Zarówno Broniarz jak i strajkujący nauczyciele ZNP łamią prawo ograniczając konstytucyjne prawa każdego obywatela do kształcenia się oraz prawa dzieci i młodzieży do wychowania i opieki, odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju. Bodnar plecie głupoty, jakoby komunistyczna Ustawa Karta Nauczyciela stała ponad prawami dziecka! Rzecznik Prawo Obywatelskich zastanawia się, czy rząd może te prawa zapewnić w inny sposób, kiesy są łamane?! To jakaś farsa? Nie tylko może ale musi!
KN10:47, 13.04.2019
To nie karta nauczyciela reguluje kto ma prawo do strajku a ustawa o sporach zbiorowych i sama konstytucja także dobrze radzę przeczytać sobie artykuł 59 konstytucji RP oraz wyżej wymienioną ustawę.
Cztery09:32, 13.04.2019
Pal licho dobro mojego dziecka. Ale dobro dziecka LGBT, jest naruszane! To jest niedopuszczalne. Panie Bodnar proszę o stanowczą reakcję!
Cztery09:50, 13.04.2019
Kto z KODu, Peł0 P0pędzi teraz na skargę do EU? Nauczyciele mają wiele przywilejów, których nie mają inni pracownicy. Czy przystępując do strajku, zrzekli się swoich dodatkowych praw? Przyznanie im prawa do strajku zrównało ich z innymi pracownikami. Zakazu strajkowania dla nauczycieli w Niemczech jest zgodny z orzeczeniami Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, który mówi o obowiązującym urzędników państwowych, całkowitym zakazie strajkowania, przy dopuszczalności działalności związkowej. Przy czym niemieccy nauczyciele nie maja takiej laby w wakacje i tyle wolnego co nasi!
napisał ale nie spra10:42, 13.04.2019
Jak zwykle mądrości niepoparte faktami. Obecnie nauczycielowi w PL przysługuje 56 dni urlopu - 4 w okresie świąt, 10 w ferie zimowe, 3 w przerwie wiosennej oraz 39 w wakacje letnie. - Ponieważ siedem dni w okresie wakacji nauczyciel musi być do dyspozycji dyrektora, który często z tego prawa korzysta. Tymczasem, np. nauczycielowi z Finlandii przysługują 92 wolne dni (4 podczas przerwy jesiennej, 12 świątecznej, 15 zimowej, 1 wiosennej, 60 w wakacje). Rumuńscy pedagodzy mają 87 dni urlopu, francuscy 85, węgierscy 80 czy niemieccy - od 64 do 88. Na 16 zbadanych państw, mniej urlopu od polskich belfrów mają jedynie Słoweńcy - 46. reasumując powtarzaj dalej głupoty zasłyszane w TV reżimowej ale koniecznie ich nie sprawdzaj!
AGA 74 11:11, 13.04.2019
Tak jak pisałam wyżej w komentarzu wszystko umrze śmiercią naturalną. Nauczyciele to słabi ludzie z charakteru. Najpierw piszą postulaty żądają podwyżek po tygodniu wymiękają bo im zabiorą część wynagrodzenia. Śmieszne . Za niedługo Kaczyński postawi ściany odgradzające pokój nauczycielski ( tak jak było z niepełnosprawnymi) i wprowadzi nowe grono pedagogiczne- jego grono pedagogiczne. CZY TO NIE BYŁOBY NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE?
Polozi1114:29, 13.04.2019
Hmm
Uczniowie poparli nauczycieli zapewne z własnej woli
Bo przecież nauczyciele nie zastraszyli uczniów że mają przyjsc bo jak nie to będą patrzyć spod byka i utrudniać.
I popierają to że będą musieli przyjść w wakacje do szkoły napewno są z tego zadowolenie i dlatego są za nauczycielami.
Śmieszne ktoś ci utrudnia życie a ty z tego powodu jesteś zadowolny i go popierasz i ja się dziwię że ktoś w to wierzy XD
swoja drogą...17:46, 13.04.2019
...trochę nauczycieli podziwiam bo siedzieć przez tydzień po 8 godzin w szkole i nic nie robić to to łatwe nie jest bo chyba tyle siedzą, skoro tydzień pracy nauczyciela wynosi 40 godzin a strajkuje się w godzinach pracy? Zapowiada się kolejny ciężki tydzień siedzenia . Podziwiam bo ja bym dała rady.
jacektym20:14, 13.04.2019
małe te Kartuzy
Lizusy22:30, 13.04.2019
Widać po nazwiskach kto szedł na ten strajk, same lizusy :) i oczywiście na czele Marta G. która musi być wszędzie... Słuchajcie zostawcie politykę i strajki dorosłym, martwcie się lepiej o to że macie nieprzerobiony materiał, który trzeba będzie szybciutko nadrabiać do matury i radzę wam już teraz się samemu uczyć a nie robić z siebie pośmiewisko :)
@Lizusy08:01, 14.04.2019
Sam z siebie robisz pośmiewisko publikując takie wpisy jak wyżej. Tylko o tym nie wiesz :)
Użytkownik00:33, 14.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Popieram 08:36, 14.04.2019
Popieram nauczycieli . Polska im kibicuje .
Nie popierają nauczycieli tylko Ci , co sami wyciągają łapki po 500+ a w szkołę rzucali kamieniami .
kurka wodna22:41, 14.04.2019
spadaj nazisto do niemiec i tam sobie szprechaj, zdrajco Polski
Do roboty 09:34, 14.04.2019
Ten strajk to śmiechu warte.Nauczyciele sa tak zapracowani że nie mają czasu na bieżąco wstawiać ocen do lirbusa i tak super uczą że wiecej zadają do domu. Niż przekazują na lekcji. Więc dziecko i tak samo ma się uczyć !Nauczyciel przyjdzie czasem na 3 godziny lekcyjne i jest zmęczony....Dac im 40 godzin pracy.Niech siedzą w szkole. I robia wszystko na bieżąco.Tych strajkujących wyrzucić na ich miejsce jest dużo absolwentow
@Popieram09:36, 14.04.2019
Zejdź na ziemię. kto popiera? Manifestacje uczniów upadły , manifestacje poparcia w dużych miastach wyszły żenująco słabo, rodzice są coraz bardziej wkurzeni. Prawda jest taka, że wielu nauczycieli chętnie by się wycofało ale się boją szczególnie tam, gdzie dyrektor jawnie popiera strajk. Strajkować wolno i każdy ma prawo ale sposób , w jaki to się robi, mi osobiście,nie licuje z godnością tego zawodu. Te wszystkie żenujące piosenki, muczenie, buczenia - no co to ma być? W jednej z piosenek tekst , mniej więcej "czasem trafia się geniusz czasem pusty łeb" "Pusty łeb" no przecież to jest skandal, jak tacy nauczyciele będą mogli uczyć dalej dzieci z problemami edukacyjnymi, jak takie dziecko będzie się czuło w ich szkole? Obawiam się,że problemy wielu nauczycieli się dopiero zaczną i nie w związku z faktem, że strajkowali (bo mają do tego prawo) ale w związku z tym jak wyrażali swoją frustrację. Ten zawód jednak zobowiązuje i od pedagogów wymaga się więcej taktu i kultury słowa. kolejna rzecz:Kwestia matur i fundowania swoim uczniom takiego stresu jest dla mnie nie do zaakceptowania. Żaden prawdziwy nauczyciel nie poświęci przyszłości swojego ucznia dla realizacji swoich celów. Matury to wielki sprawdzian dojrzałości, w tym roku, moim zdaniem nie uczniów, ale ich nauczycieli. Mam nadzieję, że go zdadzą.
maturzysta?10:45, 14.04.2019
W domu wszyscy w nerwach, zero "atmosfery przedświątecznej". Młodszy brat ma pisać egzaminy od poniedziałku i ledwo żyje. Ja zakuwam do matury i w przerwach śledzę internet. Zrobiłem sobie na tej stronie ćwiczonko z matematyki i z polskiego z czytania ze zrozumieniem. W sumie na dziś godz. 10,10 Ekspres przy tym artykule podaje 123 głosy za strajkiem. A w szczegółach jest tak:
komentarzy jest 87 (kilku odpowiedzi nie wliczałem i głosów nie ujmowałem)
głosów za strajkiem (nie mylić z "za komentarzem") jest 1799, czyli średnia na komentujących = 20,6
głosów przeciw strajkowi (nie mylić z "przeciw komentarzowi") jest 2901, czyli średnia na komentujących = 33,3
Ciekawe jest to, że system podaje wynik "za" (ale za komentarzami, nie za strajkiem) na podstawie pierwszego, najstarszego komentarza. Wyobrażam sobie akcję strajkową mugoli pod koniec pierwszego dnia strajku: Wszyscy do smartfonów, szef komitetu strajkowego wpisuje pierwszy wspierający komentarz, a reszta plusuje! W domu każdy ma obowiązek zaplusować i od rana na nowo!
Bo tendencja jest jasna: trzy pierwsze pozytywne komentarze są licznie splusowane, żeby robiły wrażenie i służyły redakcji na podsumowanie artykułu, a im dalej, tym mniej plusów i nawet cztery razy więcej minusów w ocenie strajku.
Uff! Może zdam tą maturę.
mieszkaniec rreee11:50, 14.04.2019
Czemu gminy wokoło nie strajkują a nauczyciele w tych szkołach normalnie prowadzą lekcje,tylko Sierakowice i Kartuzy gdzie wójtowie są pewnie bezradni i nic w tej sprawie nie robią.
Zuzanka20:01, 14.04.2019
Gminy strajkują! Tylko jak nie ma Związków to muszą być zachowane procedury! Ciemnoto poczytaj trochę! A wójtowie jacy są to widać! A pisowcy dyrektorzy co straszyli nauczycieli to już inna bajka!
Obserwator 2 12:00, 14.04.2019
Do Maturzysta?: Całkowicie zgadzam z twoją tezą. Jak juz wspomjialem wieczorem między godziną 20.40/20.50 mój komentarz otrzymuje nagle 35 minusów a 3 pierwsze komentarze nagle w tej samej chwili otrzymują 35 komentarzy za strajkiem zostały wyplusowane ,ktoś zrobił tu przekręt sprawca był Ekspres Kaszubski a w szczególności Redaktor Wojtek Drewka ,który jest nastawiony anty do rządzących. Zwruc uwagę wszystkie jego felietony, reportaże nie są bezstronne są nastawione przeciw rzadzacemu obozowi i oklamywaniu społeczeństwa .O godz . 20.30 moje komentarze z dwóch felietonów widniały na dwuch pierwszych miejscach Obserwator 2 nagle po 20 minutach tracę 35 laljtow .Ekspres Kaszubski popierając strajki nauczycieli chce wywrzeć presję na internautach klamstwie i przekrętach, żeby wszyscy w to uwierzyli.Różne sondaze w polsce mówią od 70 do 80%procent społeczeństwa w polsce jest przeciwko strajkowi nauczycieli w czasie egzaminów jest to strajk polityczny nastawiony przeciwko uczniom
@Obserwator 217:16, 14.04.2019
Błąd na błędzie. Wracaj do szkoły.
Obserwator 2 17:32, 14.04.2019
Do wyżej .Nie interesują mnie twoje uwagi tylko manipulowanie komentarzami panie Wojciechu tym sobie nie zaszczycisz wśród internautów
Edytor-ta młodzież t12:10, 14.04.2019
ta młodzież tam sama poszła?
@Edytor-ta młodzież 17:15, 14.04.2019
"ta młodzież tam sama poszła? "
Nie, Tusk kazał ;)
zxc17:18, 14.04.2019
Nauczyciele! Wytrwałości! Opłacanymi trollami proszę się nie przejmować.
Obserwator 2 17:40, 14.04.2019
Wszyscy jesteśmy równi wobec siebie nie będzie w polsce zawodów elit ze im się należy z moich podatków.
Adula19:57, 14.04.2019
Kaszubi to ciemny naród! Ciemnota przebija ciemnotę! Nie dziwię się ,że tyle takich wulgarnych wpisów! Ledwo zawodowy pokończyli a tu wielcy pisarze! Do kościoła a diabła mają za skórą! Fuj ! Wstyd! Pisarze niedouczeni! Uczyć się nie chciało to nauczyciele źli!!!! Nie ośmieszajcie się!!
Oburzony Kaszuba21:29, 14.04.2019
Kaszubi mieszkają tu na tych ziemiach od Książąt Pomorskich jak ci się nie podoba ,,Won"za kresy wschodnie i proszę nie ublizac narodowi Kaszubskiemu od ciemnogrodu, wiochów, nieukow itp. wyzwisk gdzie u was kultura a uważacie siebie za elitę narodu kim jesteście zwykłym zerem.
arka 22:37, 14.04.2019
kaszubi to nie naród ciemnoto, do szkoły się doucz, ale nie tej lewackiej, bo skończysz w Pacanowie
Oburzony Kaszuba23:36, 14.04.2019
Kaszubi to naród mają swój język i swoją odrębną pisownie i kulturę mogę się założyć nie potrafiłbys przetłumaczyć słów z języka Kaszubskiego.Jestem dumny ze jestem Kaszuba i rozmawiam z innymi po Kaszubsku.
Do cebuli19:46, 15.04.2019
Najgorsze są takie polaczki jak twojego pokroju. Kto rządzi? *%#)!& polaczki, temu nigdy nie będzie lepiej. Ja nigdy nie przyznałem się że jestem *%#)!& polakiem, bo mi wstyd, choć pracuje w Norwegii 5 lat. Mówię że jestem Kaszubem, a nie idiotą z ciemnogrodu jak ty
richtych kaszeb17:49, 16.04.2019
kaszuby to nie naród, won pseudokaszubie volksdeutchu do nazistowskim niemiec i nie pokazuj mi sie tutaj zdrajco na ziemi kaszubskiej
Oburzony Kaszuba21:30, 14.04.2019
Kaszubi mieszkają tu na tych ziemiach od Książąt Pomorskich jak ci się nie podoba ,,Won"za kresy wschodnie i proszę nie ublizac narodowi Kaszubskiemu od ciemnogrodu, wiochów, nieukow itp. wyzwisk gdzie u was kultura a uważacie siebie za elitę narodu kim jesteście zwykłym zerem.
Remus17:52, 16.04.2019
spadaj nazisto niemiecki do swoich Tuskowych judaszowych ziem zdrajco i nie obrażaj kaszubów farbowany lisie
Oburzony Kaszuba11:10, 17.04.2019
Proszę mnie tu nie ublizac od niemieckich nasistow itp.moji dziadkowie w czasie okupacji walczyli w Gryfie Pomorskm z okupantem niemieckim . Jesli chodzi o Tuska to zdradził Kaszubów i Polaków. Moja rodzina kultywuje język i kulturę Kaszubska. Moje korzenie historyczno - genalogiczne sięgają roku 1815r. moich przodków .Jak ktoś się uważa za Kaszuba to powinien co najmiej mówić i rozumieć mowę Kaszubska.
qow15:14, 15.04.2019
Ile nienawiści w tych nauczycielach,media podały,że nauczyciel nie brał udziału w strajku został przez nauczycieli zaszczuty i walczy o swoje zycie w szpitalu,niby nauczyciele uważają sie za ,ludzi inteligentnych a to wielka hołota.
Szopka13:18, 16.04.2019
Ciekaw jestem czy ta młodzież równie ochoczo pójdzie odrabiać zajęcia, gdy okaże się, że strajk ich nauczycieli trzeba będzie odpracować w wakacje.... co tak na marginesie jest dość prawdopodobne. A leci już drugi tydzień.... i końca nie widać :) Już widzę te rozanielone i pełne zrozumienia miny młodzieży podążającej na zajęcia na początku lipca!!!
rodzic18:05, 18.04.2019
Teraz czas , żeby ZUS skontrolował zwolnienia lekarskie , migaczy do pracy w szkołach !
Jedni na zwolnieniach , drudzy na koncertach , trzeci na zakupach w marketach .
53 31
A mnie sie to nie podoba.z jakiej racji do strajkow mlodziez ciagnac?
11 5
Przekręt w lajkowaniu .