Niespodziewana sytuacja na sesji Rady Miejskiej. Na zakończenie obrad burmistrz Kartuz złożył dwa projekty uchwał wygaszeniu mandatów radnej Klaudii Kałużnej oraz Mirosławy Bobkowskiej. Według ustaleń urzędu obie prowadzą działalność gospodarczą z wykorzystaniem mienia gminy, a to wbrew przepisom - powinny były albo zrezygnować z działalności albo przestać pełnić funkcję radnych.
Informacja o konieczności wygaszenia mandatów Mirosławy Bobkowskiej i Klaudii Kałużnej wywołała konsternację w kartuskiej Radzie Miejskiej. Burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński wniósł o rozszerzenie sesji o te zagadnienia tuż przed zakończeniem sesji. Takiego obrotu sprawy najprawdopodobniej nikt się nie spodziewał.
Radni nie zgodzili się jednak dziś wprowadzić do porządku obrad dwóch uchwał w tej sprawie. Kwestia mandatów obu radnych pozostaje więc w zawieszeniu. Obie panie odmówiły komentarza w tej sprawie.
O co chodzi?
Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym radny nie może prowadzić działalności gospodarczej, ani taką działalnością zarządzać w sytuacji, gdy wykorzystywane jest mienie komunalne gminy. Art. 24f ustawy o samorządzie gminnym stanowi:
1. Radni nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, w której radny uzyskał mandat, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności.
1a. Jeżeli radny przed rozpoczęciem wykonywania mandatu prowadził działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 1, jest obowiązany do zaprzestania prowadzenia tej działalności gospodarczej w ciągu 3 miesięcy od dnia złożenia ślubowania. Niewypełnienie obowiązku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, stanowi podstawę do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w trybie art. 383 wygaśnięcie mandatu radnego ustawy, o której mowa w art. 24b ograniczenia w zakresie pracy radnego gminy, ochrona pracownicza radnego ust. 6.
Przepisy te wywołują wiele kontrowersji i są przedmiotem różnych interpretacji, ale bardzo często w sytuacji, gdy radny prowadzi działalność np. w budynku lub na gruncie należącym do gminy musi zdecydować - albo prowadzić biznes, albo zrezygnować z mandatu radnego. Jeżeli nie rozstrzygnie sprawy w określonym terminie, grozi mu utrata mandatu.
Ustalenia urzędu
Taka sytuacja, według kartuskiego Urzędu Miejskiego zachodzi w tym przypadku. Jak wynika z uzasadnienia przedstawionego przez zastępcę burmistrza Kartuz Sylwię Biankowską, w przypadku radnej Klaudii Kałużnej w grę wchodzi prowadzenie działalności gospodarczej w mieszkaniu komunalnym należącym do gminy, zaś w przypadku radnej Mirosławy Bobowskiej chodzi o działalność (sklep) prowadzoną na gminnej działce.
W uzasadnieniu do uchwały w sprawie wygaszenia mandatu radnej Bobkowskiej czytamy również, że podczas sprawdzania zajętości powierzchni pod działalność gospodarczą ujawniono przybudówkę do budynku, która nie została wykazana w ewidencji budynków. Radna w żaden sposób nie odniosła się do tych informacji.
Przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej zwrócił uwagę, że w przypadku radnej Kałużnej działalność zarejestrowana jest w mieszkaniu, zaś faktycznie prowadzona jest na zewnątrz.
- Z danych Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej wynika, że mieszkanie to jest stałym miejscem prowadzenia działalności gospodarczej - podkreśliła Sylwia Biankowska.
Kierują komisjami
Jak czytamy w uzasadnieniu do obu uchwał, obie radne miały czas - od momentu złożenia ślubowania tj.od 21 listopada ub.r., do 21 lutego br. - na zaprzestanie prowadzenia działalności z wykorzystaniem mienia gminy. Czy w związku z powyższym stracą miejsca w radzie? Dziś nie wiadomo czy kartuska Rada Miejska zajmie się tą sprawą na najbliższej sesji, czy też zostanie ona rozstrzygnięta przez wojewodę.
Sytuacja jest kontrowersyjna z jeszcze jednego powodu. Obie panie kierują najważniejszymi komisjami w kartuskiej Radzie Miejskiej. Mirosława Bobkowska jest przewodniczącą komisji rewizyjnej, zaś Klaudia Kałużna - przewodniczącą komisji skarg, wniosków i petycji.
(aktual.godz.22:12)
Obserwator 2 19:35, 17.04.2019
Burmistrz szuka haka na radnych,żeby się nie zdziwił? 19:35, 17.04.2019
Użytkownik19:38, 17.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Obserwatora 319:40, 17.04.2019
Radni szukają haka na burmistrza, żeby się nie zdziwili? 19:40, 17.04.2019
Oooops! Się porobiło19:41, 17.04.2019
Cóż, jeśli ma być w tej radzie prawo (respektowane) i sprawiedliwość to osoby, które tak chętnie cytowały paragrafy powinny je same respektować. 19:41, 17.04.2019
Tak to jest19:45, 17.04.2019
Jak ta Klaudia wszędzie jeździ i rozpowiada, że burmistrz na nią CBŚ wysyła do się babeczka doigrała. 19:45, 17.04.2019
Radni19:45, 17.04.2019
Ładnie to tak droge Panie oszukiwać??? Takich właśnie mamy radnych!!! 19:45, 17.04.2019
banita19:56, 17.04.2019
No to sobie życzeń świątecznych nie złożyli ! A swoją drogą takie przepisy powinny być znane wszystkim przed wyrażeniem zgody na kandydowanie na radnego. Czyżby z takim felerem prawnym te panie chciały przetrwać 5 lat ? 19:56, 17.04.2019
Stefan KOścielny 11:28, 21.04.2019
Przecież Panie mogły się z takimi przepisami zapoznać, nie były przed Paniami ?zatajone?. Jak to mówią: Ignorantia iuris nocet. Niestety. Cześć radnych chyba wychodzi z założenia, ze ich praca jest dokładnie taka, jak mówi jej nazwa - trzeba sobie jakoś radzić, a że Panie miały nadzieję, że ?tępy lud?,wyborcy nie zauważą, wraz ze swoim burmistrzem, którego wybrali, to tłumaczyć pewnie będą się tym, że nie wiedziały, że zapomniały, że bardzo im przykro... działki z gminy każdy by chciał, radni tez powinni w pierwszej kolejności dbać o swoją ludność, a nie o siebie... i jeszcze winy u Grzesia szukacie, nieprawdopodobne; cóż... Wesołych Świąt. 11:28, 21.04.2019
Kierownik 12345678920:01, 17.04.2019
A jednak służby nadal działają:) 20:01, 17.04.2019
......20:02, 17.04.2019
Przepisy jasno mówią że radny nie może prowadzić na mieniu gminy. U konkurencji i szerzej jest to opisane 20:02, 17.04.2019
Kazi z myzowa20:04, 17.04.2019
- no mam nadzieje że nikt w radzie gminy nie robi żadnych wałków 20:04, 17.04.2019
zxc20:09, 17.04.2019
PIS zmieni przepisy w jedną noc i będzie grało. Swoją drogą to skandal i wstyd dla tych radnych. 20:09, 17.04.2019
mkop20:10, 17.04.2019
No i kto te panie wybrał? Świadomie łamią prawo? Wywalić natychmiast. 20:10, 17.04.2019
Chory system 20:16, 17.04.2019
Ale to, że nauczyciele będący na garnuszku burmistrza i słowiem (sprzeciwu rzecz jasna) się nie odezwą i siedzą w radzie, to jest jak najbardziej zgodne z prawem? Gdyby obie panie radne były z ugrupowania miłościwie nam panującego, urząd nie widziałby problemu. 20:16, 17.04.2019
ha ha23:29, 17.04.2019
wtedy wyłapałaby to opozycja 23:29, 17.04.2019
Baron20:17, 17.04.2019
Brawo panie Burmistrzu. Może wreszcie słowo prawo zacznie coś znowu znaczyć. 20:17, 17.04.2019
prawnik20:19, 17.04.2019
bzdury wygadują, kto jest właścicielem i czego i czy czerpie z czegoś dochód dobry prawnik i zaraz te głupoty zostaną obalone 20:19, 17.04.2019
Mentalność KALEGO20:25, 17.04.2019
Okraść Kalego to baaaaardzo źle - ale jak Kali okradnie to baaaaaardzo dobrze !!
Nasi radni są czasem bezradni, a czasem bardzo zaradni, jo ?? 20:25, 17.04.2019
Poradnik20:26, 17.04.2019
Pytajcie w innych gminach, są na wszystko sposobiki. Aby w papierach się zgadzało. 20:26, 17.04.2019
Sierakowice!!20:29, 17.04.2019
A żona Pana Fularczyka co robi w Sierakowicach? Jest dyrektorką przedszkola co tez jest wbrew przepisom 20:29, 17.04.2019
Rocki20:38, 17.04.2019
Czytaj trolu ze zrozumienie,prowadziły działalność gospodarcza na mieniu samorządowym, a nie były zatrudnione przez gminę 20:38, 17.04.2019
Kkkkk20:32, 17.04.2019
Wstyd niech dadzą se po razie i zaczną działać dla gminy a nie tylko Kutnie to chore 20:32, 17.04.2019
Obserwato20:36, 17.04.2019
Bravo Burmistrz, szukają na niego haka a sami wiszą na nich. Wstyd Kałużna i Bobkowska, byle na gminnym... 20:36, 17.04.2019
Nick 20:39, 17.04.2019
Brawo dla burmistrza 20:39, 17.04.2019
Ormo czuwa20:39, 17.04.2019
Kto nie Mieciem tego zmieciem. Żeby się nieprzeliczyl. 20:39, 17.04.2019
@ormofobek20:51, 17.04.2019
Raczej nie przeliczył 20:51, 17.04.2019
@ormo czuwa 20:44, 17.04.2019
Nie strasz nie strasz bo się zesrasz. Taka prawa jesteś a teraz Ciebie to nie kole??? Dziwnie! 20:44, 17.04.2019
Wilczek20:52, 17.04.2019
Nosił wilk razy kilka ponieśli i wilka, obie radne tak były skupione na zniszczeniu MGG, że nie poczytały przepisów dotyczących radnych... 20:52, 17.04.2019
Edukacja21:33, 17.04.2019
Rada miała szkolenie z przepisów, jak ktoś nie słucha tylko atakuje to tak ma. 21:33, 17.04.2019
Zajączek 21:28, 17.04.2019
Dwie radne zlamaly prawo a osoba publiczna musi być czysta może Pan przwodiczcy zacznie szanować wszystkich radnych 21:28, 17.04.2019
boniek21:34, 17.04.2019
Bardzo dobrze,ze tak burmistrz postapił.Cwani pisowcy,myślą ze im wszystko wolno bo nie sądzę,że obie panie o tym nie wiedziały. 21:34, 17.04.2019
Radcy21:37, 17.04.2019
Przynajmniej jak zawsze MGG stoji na straży gminnego porządku. Pani jeszcze radna powinna się jeszcze dużo uczyć od Burmistrza. 21:37, 17.04.2019
Życzliwy 22:07, 17.04.2019
Trzeba przestrzegać przepisów. PANI Bobkowska i tak się nie nadaje ba radną... 22:07, 17.04.2019
ale wstyd22:15, 17.04.2019
Przewodnicząca komisji rewizyjnej i takie rzeczy!!!!!! Szok! I ona miała pilnować porządku w gminie, sprawdzać i kontrolować???? Ludzie co to ma być. Ta kobieta jutro powinna sama złożyć mandat żeby sobie wstydu oszczędzić. 22:15, 17.04.2019
chwila chwila22:29, 17.04.2019
Czyli jeżeli te panie od lutego nie powinny być radnymi, to czy miały prawo głosować? Co z tymi uchwałami nad którymi głosowały - są ważne czy nie? A co z dietami, które dostały? Może ktoś to wyjaśnić? 22:29, 17.04.2019
InspektorPINB22:32, 17.04.2019
To można budować bez zezwolenia! Ale wałki. 22:32, 17.04.2019
Bobik22:36, 17.04.2019
Przwodniczące komisji i takie rzeczy!!! 22:36, 17.04.2019
Miś22:40, 17.04.2019
Ta interpretacja przepisów jest bardzo wątpliwa. Zarejestrowana działalność we własnym mieszkaniu to nie to samo co prowadzenie sklepu w obiekcie straży pożarnej lub sklepiku w szkole. Te panie powinny zasięgnąć opinii niezależnych prawników. 22:40, 17.04.2019
Gerta08:25, 18.04.2019
Działalność we własnym mieszkaniu jest ok, ale nie w komunalnym. 08:25, 18.04.2019
cayak22:43, 17.04.2019
ignorantia juris non excusat 22:43, 17.04.2019
tak, tak08:43, 18.04.2019
dokładnie :) 08:43, 18.04.2019
@Miś22:50, 17.04.2019
Ja tam się nie znam na interpretacjach, ale moim zdaniem kto jak kto, ale radny powinien przepisów przestrzegać. Sorry, ale to jednak powinni być ludzie od który się trochę wymaga. Chyba nie przypadkiem się mówi, że radny jest osobą publiczną tak? Więc coś to jednak oznacza. 22:50, 17.04.2019
eeeeeee23:14, 17.04.2019
To ile kosztowała ta kładka rowerowa ? 23:14, 17.04.2019
Bobbudowniczy23:17, 17.04.2019
80% dofinansowania 23:17, 17.04.2019
Nadwojciech 23:25, 17.04.2019
Brawo MGG !!! 23:25, 17.04.2019
Potrzeba więcej06:14, 18.04.2019
informacji. Czy należy rozumieć, że budynek tej jednej radnej jest postawiony nielegalnie na działce gminy? 06:14, 18.04.2019
Komentarze 06:32, 18.04.2019
Dziwne te komentarze . Z treści nie wynika czym zlamly prawo .
Cześć komentujących chyba wie o co chodzi . Może ktoś raczy rozjaśnić . 06:32, 18.04.2019
Brawoo07:33, 18.04.2019
PANIE burmistrzu. Zabrać im mandaty.! 07:33, 18.04.2019
Prqwnik08:04, 18.04.2019
Wojewoda zabierze bo musi. 08:04, 18.04.2019
a Socha i inni...08:21, 18.04.2019
Kiedyś były wpisy informujące, że żona Sochy prowadzi sklep w budynku straży pożarnej. Było też coś o innym radnym. Czy to prawda z tym Sochą? 08:21, 18.04.2019
Wyborca208:45, 18.04.2019
Prześwietlic wszystkich razem z 1 sekretarzem. Może będą potrzebne nowe wybory. 08:45, 18.04.2019
Hhhhhhh08:48, 18.04.2019
Ot i cała piskomuna czerwoni jak krew komunię też wszystko wolno było 08:48, 18.04.2019
Heniek 1208:48, 18.04.2019
Wie ktoś dlaczego wciąż nie można pobrać oświadczeń majątkowych radnych, które były składane w grudniu? Kolejny wałek czy co? 08:48, 18.04.2019
Olfaz09:39, 18.04.2019
Widać że obie strony mocno zaangażowały się w hejtowanie na Expresie!!!! Plujemy plujemy to na poniedziałek będzie sucho!! Swoją drogą MG cwany lisek. 1:0 dla burmistrza 09:39, 18.04.2019
Użytkownik10:49, 18.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Eustachy10:53, 18.04.2019
CYRK ... najpierw wywalenie burmistrza ze związku miast polskich, bez jakiejkolwiek mediacji z burmistrzem; teraz taka "kontra" burmistrza.
Widać, że nikomu z tego "towarzystwa" nie zależy na dobru Gminy i podjęciu merytorycznej dyskusji, gdzie wszyscy powinni działać w słusznej sprawie, a liczy się tylko własne EGO.
Przykre, ale prawdziwe, nieprawdaż? 10:53, 18.04.2019
referendum10:55, 18.04.2019
Jestem za referendum w/s odwołania Rady i powtórzeniem wyborów. Tylko taki ruch może przynieść w Kartuzach względny spokój i merytoryczną pracę. 10:55, 18.04.2019
Wyborca211:32, 18.04.2019
Nie wiem czy można zwołać referendum w sprawie odwołania Rady, ale napewno o odwołaniu burmistrza to jak najbardziej.
Jestem za.
11:32, 18.04.2019
Idzie idzie12:14, 18.04.2019
Tak. Idzie zwołać referendum w sprawie odwołania rady. 12:14, 18.04.2019
śmieszność11:32, 18.04.2019
Co ten Treder wygaduje za głupoty!!!!! Działalność jest zarejestrowana w mieszkaniu a prowadzona obok? gdzie w aucie??? Siedziba firmy jest zrejestrowana w mieszkaniu a w związku z tym, siedzibą firmy jest mieszkanie !!!!! W tym przypadku komunalne panie Treder. I ktoś taki prowadzi swoją firmę. Żenada !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 11:32, 18.04.2019
Firma remontowa22:59, 18.04.2019
Kałuzna ma firmę remontową i wykonuję ją po za mieszkaniem gminnym, czyli kładzie tynki, szalunki, układa instalację elektryczną i wodnokanalizacyjną. 22:59, 18.04.2019
AQQ11:36, 18.04.2019
Niech pani Kałużna napisze skargę do Komisji Skarg i Wniosków, a pani Bobkowska do Komisji Rewizyjnej...??????? ha ha ha ha ha 11:36, 18.04.2019
.....11:45, 18.04.2019
najlepiej to wszystkich odwołać i wybrać normalne osoby 11:45, 18.04.2019
referendum12:18, 18.04.2019
Bez zmiany składu Rady miasto nasze będzie brnąć, a nie rozwijać się. Myślę, że referendum w sprawie odwołania Rady jest nie tylko możliwe, ale i konieczne. 12:18, 18.04.2019
kaszubek14:01, 18.04.2019
przestańcie winić radnych za ten stan rzeczy, temu włodarzowi nigdy nikt nie odpowiadał, od zawsze walczył z radą! 14:01, 18.04.2019
Seeresen12:47, 18.04.2019
Brawo Burmistrz , ta kaluzna od poczatku mi tam nie pasowala ! Rób porzadek za wczasu 12:47, 18.04.2019
mieszkaniec 313:07, 18.04.2019
A radny Pryczkowski ma minę sam tez dorobił się sklepu w budynku gminnym 13:07, 18.04.2019
Pytanie13:08, 18.04.2019
Pytanie! Czy Burmistrz wiedział o tym wcześniej ? Jeżeli tak, czemu nie reagował ? Teraz wyciąga się wszystkie brudy ? Takie rzeczy powinny być sprawdzane przed wyborami a żeby uniknąć takich sytuacji. 13:08, 18.04.2019
Bobobo13:48, 18.04.2019
Bo są 3 miesiące na to. I to radny wykonuje odpowiedni ruch. 13:48, 18.04.2019
...15:02, 18.04.2019
Ktoś zaczął przeszkadzać wysoce panującemu i jego pani b to trzeba coś na nich znaleźć ... 15:02, 18.04.2019
Ewka 514:49, 18.04.2019
Wstyd. Zdumiewa, że jest przyzwolenie w klubie PiS na łamanie prawa 14:49, 18.04.2019
@Ewka 516:47, 18.04.2019
"Zdumiewa, że jest przyzwolenie w klubie PiS na łamanie prawa "
Ale się uśmiałem. Czy nie widzisz, że to jest w tej partii na porządku dziennym?
16:47, 18.04.2019
Helmut15:06, 18.04.2019
Na taczkę z nimi i wypad! 15:06, 18.04.2019
@ Helmut18:14, 18.04.2019
A może tak z wami na taczkę co...
Przestańcie się tak niezdrowo podniecać i spuście z tonu. Przestańcie opluwać drugiego człowieka...jesteście żałośni. Biedni ludzie, żal mi was.
18:14, 18.04.2019
Do @Helmut22:22, 18.04.2019
A czemu się tak nie podniecałeś/aś jak opluwałeś/aś burmistrza, wtedy to tak nie bolało??? Bo pewnie samemu pisałaś/eś komentarze, a jak dotyczy Ciebie to boli, prawda???? 22:22, 18.04.2019
hmmm...20:06, 18.04.2019
Jasne że pani Kałużna wykonuje prace po za domem jako firma remontowa. Trudno remontować komuś mieszkanie lub kłaść instalację elektryczną w mieszkaniu należącym do gminy.
Tylko nigdy nie widziałem pani Klaudii aby biegała z drabiną lub wykonywała stolarkę budowlaną. Może siedzi w mieszkaniu (biurze) dysponuje ludźmi, wystawia faktury, załatwia nowych klientów albo po prostu wychodzi na klatkę schodową i jest czysta (lipa jak klatka schodowa też należy do gminy). Patrząc na ręce pani Kałużnej to odnoszę wrażenie, że nie wykonuje żadnych prac, które podała w PKD. 20:06, 18.04.2019
Budowlaniec12:11, 19.04.2019
A skąd wiesz co podała w PKD? Sprawdziłeś czy pracujesz w UG i wiesz? 12:11, 19.04.2019
do budowlaniec06:00, 23.04.2019
co za problem wpisać w google
http://www.firma.egospodarka.pl/raporty-o-firmach/firma,21273863,sk-services-klaudia-kaluzna.html 06:00, 23.04.2019
Los21:42, 18.04.2019
Jedna i druga dała się sprzedać dostały najlepsze komisje dla kasy tak to po wyborach treder i belgral ustalili pozostali radni nie mogli nic dostać teraz mają nauczkę że wszystkie komitety trzeba poważnie traktować 21:42, 18.04.2019
dieta22:46, 18.04.2019
Jeszcze Kałużna na pierwszym spotkaniu rady, apelowała o zwiększenie diety, ponieważ trzeba dojeżdżać z Dzierżążna do Kartuz raz w miesiącu, następnie wygłupiła się głosując aby wyjść z zeszenia miast a potem była zdziwiona, dlaczego Kartuzy nie dostaną dodatkowych pieniędzy.
Pani Klaudio my dziękujemy już za ciężką i wymagającą prace. Myślę, że to jest idealny moment aby zrezygnować z funkcji radnego. Bo przy każdej sesji rady kompromituje się Pani. 22:46, 18.04.2019
@los12:14, 19.04.2019
No cóż - widać, że zazdrościsz że nie ciebie wybrali - a z jakiego komitetu jesteś? 12:14, 19.04.2019
@los08:02, 19.04.2019
Oj boli wyjście z ZMP, oj boli - trzeba się zemścić... 08:02, 19.04.2019
Boliah11:17, 19.04.2019
Teraz co, MGG zasiada w radzie programowej i jest za nauczycielami z ramienia gmin pomorskich. Występujecie z tego radni???? 11:17, 19.04.2019
Mieszkaniec dzierzaz08:48, 19.04.2019
Nie jestem za burmistrzem ani za tredrem ale powinny same oddać mandaty jeśli mają jakąś klasę wstyd jakie osoby chcą pracować w urzędzie oszukują Blahostka już na wstępie a co dalej do końca kadencji wstyd kobiety 08:48, 19.04.2019
banita09:08, 19.04.2019
Te panie powinny ponieść jakąś karę za wprowadzenie w błąd wyborców, za udział w głosowaniach, do których nie były uprawnione, no i w ogóle za nieuprawnione kandydowanie. Oczywistym też jest zwrot pobranych nienależnie diet. Co na to ich komitety wyborcze? 09:08, 19.04.2019
K k 10:59, 19.04.2019
Piękny gift na święta :D ale co się nachapały diet to ich 10:59, 19.04.2019
Bobbudowniczy11:21, 19.04.2019
Trzeba przyznać że jedna i druga Pani to ma fach budowlańca w ręku. Jedna buduje, druga wybudowała. 11:21, 19.04.2019
@banita11:53, 19.04.2019
Czegoś nie rozumiesz - są trzy miesiące na uregulowanie tych spraw - więc w czasie wyborów nie jest to przeszkodą. Pan Wojciech Jaworowski też trzy miesiące był radnym a nie zastępcą burmistrza - aż w końcu zdecydował, że dieta radnego to za mało :) Takich rzeczy powinni pilnować radcy prawni gminy i informować radnych o ich prawach. Za co im się płaci? Czy tylko za pozwy przeciw niewygodnym? 11:53, 19.04.2019
@@banita22:14, 19.04.2019
Myślę, że z p. Wojtkiem to nie to samo. On chyba wiedział, że wzmacnia tylko grupę Burmistrza na czas wyborów i za 3 m-ce zrezygnuje. A te panie nie tylko nie zrezygnowały, ale także objęły funkcje przew. komisji. Wyglądało tak jakby chciały się w radze na 5 lat zadomowić. 22:14, 19.04.2019
KASZUBEK 2213:53, 19.04.2019
nie znasz prawa wyborczego to nie zabieraj głosu, jeszcze ten wasz włodarz bedzie żałował, ze zdał sie takie nieczyste zagrania (teczki jak za zamierzchłych czasów pzpr)a tak prosił przed wyborami - NIE WYWLEKAMY SOBIE BRUDÓW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 13:53, 19.04.2019
Zyya22:02, 19.04.2019
On niczego nie wywleka, odniósł się do stanu faktycznego i stanu obecnego. Wywlekać brudy to można z 10-20 lat temu. Z resztą rada też go nie oszczędza, upokorzyli i wykreslili z ZMP wysyłając różne rzeczy. ( dodam że nie jest to mój burmistrz) 22:02, 19.04.2019
@kaszubek 2219:37, 19.04.2019
Czy brudy to jawne łamanie zakazów wskazanych w ustawie, którą zdaje się radne doskonale znają. Na tej samej sesji jedna z nich tłumaczyła przy jednej z uchwał: ?takie jest prawo!? 19:37, 19.04.2019
Widz 20:45, 19.04.2019
Zarówno treder nie potrafi prowadzić sesji a już duszynski wieloletni radny nie daje głosu innym wstyd 20:45, 19.04.2019
Do kaszubek20:58, 19.04.2019
Ty chyba mylisz pojęcia, bo wywlekanie brudów to jest wtedy kiedy ingerujemy na jakieś zawiłości z przeszłości, a tutaj burmistrz odniósł się do obecnego zaistniałego stanu faktycznego, prawda? 20:58, 19.04.2019
Ksiegowy21:10, 19.04.2019
66000zł
1100zł miesięcznie x 12 x 5lat
Takie stawki Pań? 21:10, 19.04.2019
Postronny21:23, 19.04.2019
Uważam że te obie panie na kierowniczych stanowiskach same z nie czystą karto w jaki sposób podchodzą do rozstrzygania różnych spraw i rozwiązań spornych które się trafiają do urzędu w sprawach administracyjnych czy rozwiązań prawnych!!! 21:23, 19.04.2019
jaszczur123:55, 19.04.2019
ludzie albo udajecie ?, albo nic nie wiecie ? 23:55, 19.04.2019
Dr.Ewka10:12, 20.04.2019
Własna działaność i mieszkanie komunale to kiepski przedsiębiorca?
"Osoby o niskich dochodach, których nie stać na wynajem lub kupno własnego mieszkania, mogą ubiegać się o przyznanie przez gminę mieszkania komunalnego. Podstawowym warunkiem jego otrzymania, oprócz spełniania kryterium dochodowego, jest zamieszkiwanie na terenie danej gminy." 10:12, 20.04.2019
Kaczor Donald16:18, 20.04.2019
A idol znacznej części narodu nijaki Donald T otrzymał mieszkanie komunalne w Sopocie będąc mieszkańcem Gdańska,bo mu się podobało. Można można. 16:18, 20.04.2019
Zelka09:42, 23.04.2019
Co ma piernik do wiatraka! Myślisz ,że napiszesz takie bzdury i ktoś ci uwierzy pisowcu! 09:42, 23.04.2019
banita19:44, 20.04.2019
Jeśli nie potrafisz, nie pchaj się na afisz. To dotyczy tych pań. 19:44, 20.04.2019
Kaszuba16:46, 21.04.2019
Dla mnie te obie kobity, to zwykłe cwaniary które do rady poszły wyłącznie dla kasy. Powinny mieć od ręki wygaszone mandaty radnych. 16:46, 21.04.2019
Rabarbar 07:03, 22.04.2019
Jeśli tak jest to trzeba je nazwać po imieniu. Oszustwa bo oszukują wspilmieszkancow a płacimy za to my mieszkańcy
Komuna już minęła. Teraz nie rybie się bo państwowe tylko nasze wspólne.
No chyba że ktoś jest z pisu, wtedy rybie ile chce
07:03, 22.04.2019
Suples17:43, 22.04.2019
Trzeba zapytać o radę Radnego AP, szefa Konwentu Seniorów. On coś o tym wie i ma doświadczenie w temacie. Myślę. 17:43, 22.04.2019
Kkl12:54, 23.04.2019
Kto na kogo haka szuka to tyllko burmistrz na niewygodnych dla niego radnych dobrze ze jest taka Klaudia i. tak silna opozycja bo tak burmistrz już by zamykal szkoly i budowal nastepne hale w swoim miescie lub takie cos jak ta kladka nikomu nie potrzebna. Klaudia trzymamy kciuki za Ciebie 12:54, 23.04.2019
W mieszkaniu prowadz16:45, 23.04.2019
Wydaje mi się że jest różnica czy ta pani faktycznie w mieszkaniu gminnym coś produkuje czy też świadczy usługi czy po prostu działalnosc jest na ten adres zgłoszona no takie jest miejsce pobytu... No ale to niezależny prawnik zapewne to będzie wiedział.... No i w przypadku tej drugiej pani. To chyba jest istotne czy płaci dzierżawę czy też wykorzystuje mienie za darmo. Bo jeśli za darmo no to rzeczywiście źle. Ale jak płaci not alba gminna stawkę to problemu nie widzę 16:45, 23.04.2019
Kaszuba08:36, 24.04.2019
Panie Treser jak można do tego dopuścić i próbuje jeszcze *%#)!& . weź się z robotę a nie zajmuj się plotami i pisiorami i walka z burmistrzem . 08:36, 24.04.2019
Cztery09:29, 24.04.2019
To prawo jest bzdurne, jest praktycznie niewykonalne: Wykorzystanie mienia gminy, to jazda samochodem gminnym w celach prywatnych, ale jeżeli ktoś ten samochód wynajmuje i za niego płaci, to gdzie tu wykorzystanie mienia gminy? Każdy radny, burmistrz wykorzystuje mienie gminy, gdyż jeździ po gminnych drogach i parkuje na gminnych parkingach! Czy każdy kto tam parkuje, korzysta z mienia gminy! Również ten kto płaci? A może tylko ten, kto nie płaci, kto korzysta za darmo. Należy sprawdzić, kto jeszcze z radnych prowadzi działalność. Wg powyższego wszyscy oni łamią prawo! 09:29, 24.04.2019
Kaszuba09:55, 24.04.2019
Bzdury piszesz i dajesz znać jakbyś był nierozgarnięty . 09:55, 24.04.2019
Cztery09:08, 25.04.2019
Prowadzenie działalności na nieruchomości należącej do gminy Kartuzy!? Tak jak podałem niżej, do gminy Kartuzy należą parkingi i inne mienia. Niech ta pani uważa, aby nie korzystała z roweru MEVO, bo to też mienie gminy! Dzierżawa wieczysta też dotyczy mienia gminy. Co za różnica, na jaki czas opiewa umowa? Czy jest to umowa najmu, na rok, dwa lub więcej, czy jest to umowa dzierżawy wieczystej, na 100 lat! W każdym z tych przypadków na czas zawartej umowy, majątkiem rozporządza najemca, nie gmina. Na czas zawartej umowy, gmina nie ma prawa rozporządzać tym majątkiem. Nic do niego nie ma. Również w tej kwestii. Więc o co chodzi? Jeżeli dopuszcza do tego umowa, wypowiedzcie tę umowę i wówczas będziecie mogli lamentować. Od tego czasu będzie liczyć się wykorzystanie mienia gminy. 09:08, 25.04.2019
Cztery09:23, 25.04.2019
Mocno wydaje mi się, że ta ustawa dotyczy minia, które jest wykorzystywane całkowicie nieodpłatnie, lub mienie jest we władaniu radnego na podstawie uprzywilejowanej umowy, z rażącym upustem, ale może się mylę. 09:23, 25.04.2019
Roksana09:38, 23.04.2019
0 1
Ha ha, takie mądre w najważniejszych komisjach! Kasa w oczach!!! A nie wiedziały ,że nie mogą dorabiać. Albo albo. To nie wina burmistrza tylko tych Pań. Jakiego haka!!!Ukrywanie działalności !!!Wstyd!!! 09:38, 23.04.2019