Sąd Rejonowy w Wejherowie uniewinnił księdza Wojciecha Cz., obecnie wikariusza parafii WNMP w Kartuzach, od zarzutów związanych z dopuszczeniem do prowadzenia rekolekcji adwentowych przez księdza skazanego za molestowanie ministrantów.
O sprawie obszernie pisał w ubiegłym roku ogólnopolskie portal oko.press. Dziennikarze opisując działalność skazanego za pedofilię księdza Wincentego Pawłowicza ustalili, że po wyjściu z więzienia nadal pracował on z młodzieżą. Prowadził też rekolekcje adwentowe w parafii w Brzeźnie Lęborskim, której proboszczem był wówczas ks. Wojciech Cz.
Dziennikarze portalu oko.press złożyli zawiadomienie do prokuratury przeciwko proboszczowi parafii, wskazując, że to on zezwolił księdzu pedofilowi na prowadzenie rekolekcji, a miał obowiązek ustalić, czy nie ma ku temu przeciwwskazań. Policja z Wejherowa wystąpiła o ukaranie proboszcza. Sprawa trafiła do sądu.
Tymczasem w czerwcu ubiegłego roku ks. Wojciech Cz. został przez biskupa pelplińskiego pozbawiony probostwa i przeniesiony - już jako wikariusz - do parafii pw. Wniebowzięcia NMP w Kartuzach. Chcąc ustalić, czy właśnie ta sprawa była powodem przeniesienia księdza do Kartuz, zapytaliśmy rzecznika prasowego kurii pelplińskiej o przyczyny tej degradacji. Ksiądz Ireneusz Smagliński, nie odpowiedział wprost na to pytanie.
- Odpowiadając na Pana pytania, należy zauważyć przede wszystkim, że służba wikariusza w Kartuzach nie jest degradacją, a wszelkie zmiany personalne mają na celu dobro duchowe wiernych świeckich i duchownych - pisze ks. Ireneusz Smagliński, rzecznik biskupa pelplińskiego. - Rzeczywiście ks. Wojciech Cz. został obwiniony o to, że będąc proboszczem w Brzeźnie Lęborskim dopuścił do innej działalności związanej z wychowaniem (rekolekcje) osobę bez uzyskania informacji, o której mowa w art. 21 ust. 1 Ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym lub uczynił to, wiedząc, że dane tej osoby są zamieszone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. W dniu 30 kwietnia 2019 r. Sad Rejonowy w Wejherowie II Wydział Karny po rozpoznaniu na rozprawie sprawy obwinionego, uniewinnił ks. Wojciecha Cz. od zarzucanych mu czynów.
Przepis Art. 23. mówi, że:
1. Kto, będąc obowiązanym w związku z umieszczeniem danych w Rejestrze do zgłoszenia faktycznego adresu pobytu lub jego każdorazowej zmiany we właściwej jednostce organizacyjnej Policji lub właściwej osobie kierującej aresztem śledczym, zakładem karnym, zakładem psychiatrycznym, młodzieżowym ośrodkiem wychowawczym lub zakładem poprawczym, nie wykonuje tego obowiązku, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1000 zł.
2. Kto dopuszcza do pracy lub do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi osobę bez uzyskania informacji, o której mowa w art. 21 ust. 1, lub wiedząc, że dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1000 zł.
Sąd Rejonowy w Wejherowie, w odpowiedzi na nasze pytania potwierdza, że ksiądz Wojciech Cz. został uniewinniony od wykroczenia z art. 23. ust. 2 i że nie sporządzono pisemnego uzasadnienia wyroku. Nie udało nam się uzyskać komentarza księdza - w biurze parafialnym parafii pw. WNMP poinformowano, że jest dziś nieobecny.
dziwne12:35, 31.05.2019
Czy to możliwe, żeby biskup przenosił księdza nie czekając na decyzję sądu? Zastanawiające co najmniej...
Rom12:39, 31.05.2019
Kolejny wstyd dla Kaszubów! Ciekawe ilu jest takich księży we wszystkich parafiach! Obrzydliwe
nick12:43, 31.05.2019
o co w ogóle ten szum ksiądz ewidentnie niewinny, normalnie jakaś psychoza!
Tomekkk7713:11, 31.05.2019
Ewidentnie niewinny?! O czym Ty piszesz, człowieku?! Jego obowiązkiem (tak jak dyrektorów szkół, organizatorów wypoczynku dla dzieci) było sprawdzenie czy osoby, które chce zatrudnić, figurują w rejestrze osób skazanych. Jeśli tak ? nie będą mogli przyjąć ich do pracy. Jeżeli nie dopełnią tego obowiązku, grozi im kara: areszt, ograniczenie wolności, grzywna. Ksiądz Wincenty Pawłowicz był skazany przez sąd, więc był w rejestrze. Dlatego obowiązkiem księdza Czajkowskiego - jako proboszcza - było to sprawdzić. W praktyce widać, że ksiądz jest nietykalny. Rozumiem, że Tobie nie przeszkadzałoby gdyby dyrektor zatrudnił pedofila, tak?!
#13:24, 31.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@#13:31, 31.05.2019
Jeżeli chcesz merytorycznie rozmawiać to podaj konkretne informacje: kto, gdzie i kiedy, a nie jakieś puste frazesy. Dostaje się tęczowe nagrody za zatrudnianie pedofilii? Arcyciekawe!
jon13:32, 31.05.2019
Przecież ty nie masz dzieci..
Użytkownik12:47, 31.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
#12:52, 31.05.2019
czytaj ze zrozumieniem, wspomniany ksiądz został przeniesiony z innego powodu, a nie za jakikolwiek zabroniony czyn analfabeta czy co?
@#12:58, 31.05.2019
Ty też czytaj ze zrozumieniem. Jak często spotykasz się z sytuacją, że proboszcz przestaje być proboszczem i staje się wikariuszem? Nie wiem czy wiesz, ale w Kościele również obowiązuje hierarchia, bycie proboszczem jest "awansem", więc skoro został znowu wikariuszem to znaczy, że został zdegradowany. Nie podano konkretnego powodu degradacji, co niestety po raz kolejny potwierdza fakt, że Kościół Katolicki zamiata problemy pod dywan i ma problem z przyznaniem się do prawdy, bo to zaburzyłoby jego reputację.
do powyżej 13:23, 31.05.2019
na takiej samej zasadzie, że jak jesteś dyrektorem szkoły i ktoś wysunie ci takie oskarżenie, to na czas wyjaśnienia sprawy przestajesz być dyrektorem, a jak sprawa sądownie zostanie wyjaśniona i nie ciąża na ciebie żadne zarzuty wracasz na stanowisko, to chyba proste do zrozumienia!!!!!
@do powyżej13:29, 31.05.2019
Tak?! To dlaczego wspomniany ksiądz Czajkowski z kolegiaty nie jest dalej proboszczem w tej parafii w Brzeźnie Lęborskim, tylko został zdegradowany do roli wikariusza i przeniesiony do parafii w Kartuzach? No przecież sprawa się wyjaśniła, więc gdzie jest ten wspomniany powrót na to stanowisko? No właśnie! Typowa strategia: usunąć "problem" z danego środowiska i włożyć go w inne.
12kamil13:48, 31.05.2019
Co ty próbujesz udowodnić? Jeśli jesteś tak dobrze poinformowany to dlaczego nie poszedłeś jeszcze do prokuratury albo sądu. Ukrywanie wiedzy o przestępstwie też jest przestępstwem. A jeśli to jest tylko twoja opinia to zważaj na słowa. Już na tę chwilę jesteś większym przestępcą niż ten ks.
@Kamil14:07, 31.05.2019
Nic nie próbuję udowodnić. Nie zmieniaj tematu, pisząc puste frazesy. To jest czarno-biała sytuacja: ksiądz Czajkowski, będąc proboszczem parafii, zaprosił na rekolekcje księdza, który w momencie zatrudnienia miał na koncie wyrok skazujący go za pedofilię. A zgodnie z obowiązującym prawem, taki ksiądz nie powinien dalej pełnić swojej funkcji, nie powinien przyjeżdżać na rekolekcje itp. itd.
Użytkownik12:48, 31.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
kasia1113:35, 31.05.2019
nie miał takiego obowiązku bo go nie zatrudniał. Jakby każdego (nie tylko w kościele) kto przyjeżdża na prelekcję czy wykład czy coś podobnego na kilka godzin, trzeba było sprawdzać to byłby obłęd.
@kasia1113:40, 31.05.2019
O czym Ty piszesz?! Jak często odbywają się rekolekcje w Kościele Katolickim? Jak często w danej parafii jest gość?! Codziennie? A może co niedzielę? Dobrze wiesz, że bardzo rzadko, dlatego Twój argument jest absurdalny!!!
Tomekkkk7713:14, 31.05.2019
Ludzie, wyobraźcie sobie, że dyrektor szkoły zatrudnia nauczyciela skazanego za pedofilię. To jest analogiczna sytuacja - nie bylibyście oburzeni?! Obowiązkiem dyrektora, tak jak, organizatorów wypoczynku dla dzieci czy proboszcza jest sprawdzenie czy osoby, które chce zatrudnić, figurują w rejestrze osób skazanych. Jeśli tak ? nie będą mogli przyjąć ich do pracy. Jeżeli nie dopełnią tego obowiązku, grozi im kara: areszt, ograniczenie wolności, grzywna. Ksiądz Wincenty Pawłowicz był skazany przez sąd, więc był w rejestrze. Dlatego obowiązkiem księdza Czajkowskiego (z kolegiaty) - jako proboszcza ówczesnej parafii - było to sprawdzić. W praktyce widać, że ksiądz jest nietykalny. Straszne
daniell13:38, 31.05.2019
Nie ma go w rejestrze.
@daniell14:03, 31.05.2019
Przeczytaj jeszcze raz ten artykuł, bo to nie jest clou problemu. Problem polega na tym, że ksiądz Czajkowski, będąc proboszczem, zatrudnił księdza, która ODSIEDZIAŁ wyrok za pedofilię. Figurował w rejestrze w momencie zaproszenia go do pracy podczas rekolekcji przez księdza Czajkowskiego. Dopiero miesiąc temu został uniewinniony (30.04.2019roku). Rozumiesz już absurd tej sytuacji? Kościół nie może stać ponad prawem, a ta sytuacja potwierdza, że właśnie tak jest (bo w momencie zatrudnienia ksiądz był po skazującym go wyroku!).
Poland13:26, 31.05.2019
dajcie sobie na luz , wybory się już skończyły, jak tak dalej będziecie szczujnie uprawiać, to tylko niewinnych ludzi będziecie posądzać!
@Poland13:32, 31.05.2019
A co wspólnego z wyborami ma Kościół Katolicki? Kościół ma swoją partię polityczną i posłów? Można na niego głosować? O co chodzi, bo nie rozumiem!
jon13:43, 31.05.2019
Bo szczujecie tak jakby miały być wybory. Wybraliście sobie tylko Kościoł jako "przestępców" i ciągle ta histeria bo być może gdzieś coś. Tak jakby ofiary innych ludzi, chociaż niewymiernie dotkliwiej skrzywdzone, nie miały żadnego znaczenia. Wiadomo, liczycie że będzie z tego kasa i tylko tyle. A może to prawdziwi pedofile tak krzyczą, żeby odciągnąć uwagę od siebie.
#jon13:52, 31.05.2019
ty chyba nienawidzisz dzieci
@jon14:15, 31.05.2019
Jon, ale wciąż nie rozumiem - "szczucie" na Kościół ma coś zmienić w wynikach wyborów? To Kościół jest partią polityczną, ma swoich posłów, można na niego głosować? Wyjaśnij.
haha13:36, 31.05.2019
Dzięki wam PiS wygra na jesieni z 55% poparciem
@haha13:38, 31.05.2019
Czyli potwierdzasz, że pis i kościół mają coś wspólnego?
kkkk13:38, 31.05.2019
Wydaje mi się,że wikariuszy przenosi z parafii do parafii biskup diecezji a proboszcz musi taką
decyzję akceptować.
@kkk13:43, 31.05.2019
Tutaj nikt nie porusza tematu przenoszenia z parafii do parafii wikariuszy. Mówimy o sytuacji, że ksiądz Czajkowski był PROBOSZCZEM, zatrudnił pedofila, a potem ksiądz Czajkowski został zdegradowany do funkcji wikariusza i został przeniesiony do parafii w Kartuzach.
kkkk13:52, 31.05.2019
Jest niemożliwe zatrudnienie przez proboszcza księdza bez wiedzy i przyzwolenia biskupa diecezji.
@kkk14:10, 31.05.2019
I co to zmienia? Jedynie pokazuje, że biskupi nie dopełniają swoich obowiązków i pokazuje, że w każdej parafii może przyjechać gość-ksiądz z wyrokiem.
Lobo16:00, 01.06.2019
No i przyjechał ksiądz gość z wyrokiem, proboszcz nie sprawdził czy ma jakiś wyrok o molestowanie dzieci i dopuścił go do prowadzenia zajęć z nimi. I za to poleciał z funkcji proboszcza na wikariusza. Gdyby ksiądz gość, prowadził tylko zajęcia z dorosłymi nie było by problemu - wyrok zakazuje pracy z dziećmi. Ale ksiądz gość był na tyle pewny swojej nietykalności, że przystąpił do swojego procederu. Ksiądz proboszcz dostał po łapach od biskupa i degradacja, a ksiądz gość.. nic nie piszą. Najbardziej czepiacie się proboszcza (byłego) a nie księdza gościa, to jego los powinniście tutaj prześledzić, gdzie zniknął i czy jest prowadzone postępowanie prokuratorskie w sprawie złamania sądowego zakazu pracy z dziećmi.
@lobo10:52, 03.06.2019
Lobo, to jest strona lokalna, poruszane są tu problemy Kaszub, a nie całej Polski, dlatego skoncentrowano się na księdzu Czajkowskim, który był proboszczem, a teraz pracuje w kartuskiej kolegiacie. Jakby nie było - popełnił olbrzymi błąd! A cała historia pokazuje, że nigdy nie masz pewności, kim jest ksiądz z Twojej parafii, jaką ma przeszłość, ile wyroków na koncie itd. I to jest straszne.
Użytkownik13:47, 31.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@katol14:09, 31.05.2019
Ksiądz został uniewinniony 30.04.2019, czyli miesiąc temu. Rozumiesz, że w momencie zaproszenia go na rekolekcje, był winny czy nie? Kościół Katolicki stoi ponad prawem czy o co chodzi?
@katol14:13, 31.05.2019
Szkoda, że w Gdańsku nie widziałeś książki wyjaśniającej podstawy interpunkcji. Może gdybyś ją zakupił to nie musiałbyś kompromitować się nawet krótką wypowiedzią w internecie.
Prawnik13:48, 31.05.2019
Czy okopreSS przeprosi publicznie uniewinnionego księdza czy mam wytoczyć proces o zniesławienie i utratę dóbr ?
Kaszuba10:56, 01.06.2019
Za co ma przepraszać za sąd , który nie spełnił swego zadania , a proces wytocz kościółkwy fanatyku .
@Kaszuba17:00, 01.06.2019
Jak kaszuba ukraść krowa, to dobrze, a jak kaszubie ukraść krowa to źle, może przestań po KODziarsku palić świeczki pod sądami hipokryto! wyrok sądowy jak najbardziej sprawiedliwy, człowiek niewinny! radze chodzić z gaśnicą, a nie z zapałkami!
Benedykta 14:03, 31.05.2019
A co sąd wie???? Ludzie na wsiach i w takich zaściankowych Kartuzach boją się cokolwiek powiedzieć ! Dawno już się słyszy różne opinie o księżach w Kartuzach! Nie ukrywajmy nie brońmy pedofili! To zbrodnia co robią z Waszymi dziećmi. A Wy ich bronicie! Skandal.!!!!
@Benedykta14:55, 31.05.2019
A co się słyszy o księżach z Kartuz? Masz jakieś informacje? Gdzie Ty widzisz pedofila co? jeżeli masz informacje, a nie informujesz o tym prokuratora i Kurii popełniasz przestępstwo. Albo zgłaszasz to gdzie trzeba, albo odszczekaj rzucone kalumnie. Poza tym czytajcie ze zrozumieniem, ksiądz został UNIEWINNIONY !!!!
@@Benedykta15:13, 31.05.2019
Chyba czegoś nie zrozumiałeś: ksiądz Czajkowski będąc proboszczem zaprosił na rekolekcje księdza, który w tym momencie był skazany prawomocnym wyrokiem (po odsiadce w więzieniu!). Podczas głoszenia rekolekcji funkcjonował jako pedofil, który odbył karę. Rozumiesz ten problem? Zgodnie z prawem osoba, która jest prawomocnie skazana za pedofilię, ma być odsunięta od pełnienia funkcji kapłańskiej, a nie zapraszana na rekolekcje. W momencie, kiedy tego księdza uniewinnili z zarzutów - nie ma problemu, niech wraca do kapłaństwa, jeździ na rekolekcje itp. itd. Tylko ten artykuł pokazuje problem ignorowania przez Kościół Katolicki wyroków sądowych oraz aktywnej pracy kapłanów-pedofilii. Rozumiesz już?
jon15:23, 31.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@Jon15:32, 31.05.2019
Twój komentarz jest uwłaczający. Zmienianie tematu pokazuje tylko Twój brak argumentów na merytoryczną rozmowę. Które zdanie wskazuje, że wzywam do samosądu?! Co za absurd! Opisana tutaj historia pokazuje, że Kościół ignoruje wyroki sądowe, które rzekomo miały wykluczać księdza-pedofila z posługi kapłańskiej. Jak się okazuje - posiadanie wyroku sądowego w niczym nie przeszkodzi: dalej jest się księdzem, jeździ się do obcych parafii na rekolekcje itd. To jest problem! Poza tym, odpowiedź biskupa na pismo z ExpressuKaszubskiego pokazuje tylko, że Kościół Katolicki jest kompletnie zamkniętą instytucją, która ma swoje autonomiczne prawo. Dlaczego wprost nie napisano za co - skoro nie za zatrudnianie pedofila - ksiądz Czajkowski został zdegradowany z funkcji proboszcza i jeszcze przeniesiony do innej parafii w roli wikariusza? Co takiego zrobił? No właśnie!
Lobo15:52, 01.06.2019
@ @@Benedykta
"Zgodnie z prawem osoba, która jest prawomocnie skazana za pedofilię, ma być odsunięta od pełnienia funkcji kapłańskiej" możesz podać podstawę prawną?
Bo się chyba nieco zagalopowujesz w tych swoich wypowiedziach - a to mi trąci nienawiścią.
Wyrok za pedofilię, dotyczy dorosłych wykorzystujących nieletnich - prawda?
Wyrok za pedofilie nie ogranicza "dostępu" do dorosłych tylko do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Tamten proboszcz mógł przyjąć tego skazanego do "pracy" tylko nie powinien mu pozwalać prowadzić zajęć z nieletnimi. A czym się kierował sąd? Zapewne umorzył śledztwo, z uwagi na niską szkodliwość czynu popełnionego przez ówczesnego proboszcza a obecnie wikariusza.
Większym problemem jest to, że ten duchowny z wyrokiem, złamał zakaz sądowy i zrobił to z premedytacją i to powinno być przedmiotem postępowania przed sądem.
Użytkownik14:10, 31.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Gocha15:47, 31.05.2019
No i macie używanie na kościół !!! Wstyd..
Ksiądz Wojciech jest NIEWINNY, rozumiecie to ?
Kaszuba11:03, 01.06.2019
Tak ustalił sąd i nie mógł inaczej bo jest prokoscielny .
Niewinny?01:21, 04.06.2019
Pozwolił zwyrolowi na prowadzenie nauk... Tak jak osoba kupująca coś co pochodzilo z kradzieży (nie wiedząc o tym) jest paserem tam ten ksiądz jest winny, tym bardziej że miał narzędzia do sprawdzenia tego... Jednak paser dostaje wyrok a ksiądz nie... Co za ludzie, co za kraj, co za prawo...
@Gocha15:54, 31.05.2019
Tak, rozumiemy. A Ty rozumiesz, że ksiądz Wojciech Czajkowski będąc proboszczem zignorował wyrok sądu i zaprosił do parafii na rekolekcje księdza, który w tym momencie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za pedofilię? Wiesz, że nawet według Kościoła ten ksiądz-pedofil powinien być odsunięty od posługi kapłańskiej i nie wykonywać swojego zawodu?
lekarz15:58, 31.05.2019
twoje zacietrzewienie zaćmiło ci umysł
@lekarz16:00, 31.05.2019
Typowe zachowanie... Brak merytorycznych argumentów kończy się atakiem personalnym.
Kaszuba11:07, 01.06.2019
Lekarz weź się lecz bo jesteś bardzo chory i nierozgarnięty .
Parafianin17:11, 31.05.2019
Dlaczego p.Drewka pisze w tytule artykułu że KS.Wojciech zaprosił na rekolekcje pedofilia skoro pod tytułem tego artykułu jest napisane i przytoczone przez p.Drewkę że Ksiądz jest uniewinniony. To coś nie tak z Panem .Chyba powinien się zastanowić co wypisuje za bzdury.
Kaszuba11:10, 01.06.2019
Bzdury to ty wipisujesz bo jesteś nierozgarnięty bo nic nie rozumiesz .
@Parafianin17:19, 31.05.2019
W artykule napisano, że ksiądz Czajkowski, będąc proboszczem, zaprosił do parafii na rekolekcje księdza-pedofila, ponieważ dokładnie to zrobił. Zaprosił księdza, który w tym momencie był po wyroku skazującym go za pedofilię (odsiadce w więzieniu!). Nie byłoby żadnego problemu (ani tego artykułu), gdyby ksiądz Czajkowski kierował się prawem, bo prawo (nawet kościelne) głosi, że ksiądz skazany prawomocnym wyrokiem za pedofilię ma być odsunięty od posługi kapłańskiej, nie może jeździć na rekolekcje itd. Ta sytuacja oznacza, że Kościół Katolicki ignoruje wyroki sądu. To też oznacza, że Kościół nie kontroluje tego (albo kontroluje i zataja) kogo zaprasza do parafii, kogo przenosi itd. Bo dopiero PÓŹNIEJ go uniewinniono.
jednego serca18:11, 31.05.2019
kościoła w Polsce nie obowiązuje prawo, na zasadzie "nie mamy pańskiego płaszcza i może pan nam naskoczyć".
Ja tylko przypomnę, że taka postawa, jak uczy historia starsza i nowsza, zawsze kończy się źle. Dlatego ani nie protestuję... bo PiS i sam kościół polski są najbardziej skutecznym muchozolem na tą mafię. Czy rok temu KTOKOLWIEK przypuszczałby, że ePISkopat opublikuje list z przeprosinami? Bo jest wystraszony przyjazdem abpa Scicluny, papieskiego wysłannika ds pedofilii... Dziś może się to nam wydać niemożliwe, ale być może za 5 lat z kościoła jaki znamy dzisiaj, "nie ostanie się kamień na kamieniu" jak pisze Ewangelia.
@jednego serca18:20, 31.05.2019
Jednego serca - masz rację! W wielu zachodnich krajach zbadano problem pedofilii w Kościele Katolickimi i efekty były druzgoczące. Przypuszczano, że to problem marginalny i w przypadku każdego kraju okazywało się, że ilość księży-pedofilów jest znacznie większa, niż przypuszczano. W Polsce też się mówi, że to "nieliczne przypadki", więc w takim razie Kościołowi, jak i sympatyzującej z nim partii, powinno być na rękę, żeby powołano niezależną komisję i zbadano problem. Mogliby wtedy z satysfakcją powiedzieć "a nie mówiliśmy?". Ale nic takiego się nie dzieje, jeszcze lider PiSu buńczucznie doda: "Kto podnosi rękę na Kościół, ten podnosi rękę na Polsce". O ile się nie mylę, nikt w tym kraju ręki na Kościół nie podnosi - jedni nic nie chcą z nim zrobić, a inni jedynie rozdzielić państwo od Kościoła (bo na razie mamy państwo wyznaniowe), ale nikt nie próbuje go likwidować. Sam robi to skutecznie od wielu lat!
TVPIS18:29, 31.05.2019
Wg szczujni TVPiS, pedofile to głównie murarze. Gdyby murarz który buduje ci dom, zgwalcił (wielokrotnie) TWOJE dziecko (pomyśl o córeczce czy synku, 5 lat, 10 lat - i co dorosły zbocz mu robi) - czy taki murarz zostanie przeniesiony na inną budowę? Pozwolisz na to? Czy gdyby NAUCZYCIEL zgwałcil twoją córeczkę czy synka, a dyrektor lub kuratorium przeniósł go "za karę" z Kartuz gdzieś na bardziej zapyziałą okolicę - zgodziłbyś się?
Na tym portalu wpisy potępiajace księży-pedofilów i tych którzy ich ochraniają - mają więcej lajków++, niż opinii negatywnych. Wniosek z tego taki, że opiniujący chętnie oddałby swoje dziecko do zgwałcenia - raz czy wielokrotnie - wikaremu, proboszczowi, rekolekcjoniście czy biskupowi.
To jest sygnał, że cale społeczensstwo jest wynaturzone i pozbawione elementarnych hamulców moralnych. Nawet SS czy NKWD nie gwałciło dzieci. Kościół owszem.
Ale mnie to nie dziwi. Wszak są tu gminy gdzie mafijna organizacja PiS miała 65% poparcia. Więc opiniujący pozytywnie księży-pedofilów robią to samo, co sekretarz Egzekutywy PZPR, towarzysz prokurator stanu wojennego Piotrowicz, medialna twarz PiS.
A gmina Sierakowice glosami paru popaprancow żąda ustanowienia patronatu Jana Pawła Wojtyłły.
Zatem nazwijmy szpitale imieniem "doktora" Mengele. Jak już, to idźmy na całość.
i proszę tego wpisu NIE USUWAĆ, podam moje dane i stawie się w sądzie aby udowodnić kade jedno słowo z tej mojej opinii.
@TVPIS19:45, 31.05.2019
Popieram. A podawanie tych statystyk było totalnie śmiesznie! Powstaje film Sekielskich, w którym pokazuje się BEZKARNOŚĆ KSIEZY-PEDOFILÓW (czyt. brak wyroków, czyli nie siedzą w więzieniach), a w tym momencie określone media podają, że obecnie najwięcej odsiadujących wyroków za pedofilię jest wśród murarzy. Logika trzylatka! Dokładnie o tym mówi ten film: księża-pedofile nie są skazywani, tylko ukrywani, przenoszeni, a ci wyskakują z murarzami. Śmiechu warte!!!!
Użytkownik18:57, 31.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do swini19:56, 31.05.2019
Wiadomo, bo TE 70TYS. miesięcznie z EU należą się Beacie Szydło czy Zalewskiej, która przeprowadziła DEFORME edukacji. TE PIENIĄDZE PO PROSTU IM SIE NALEŻA, a wy macie ochlopay w postaci 500+ z czyjegoś portfela.
KORYTO pisowskie20:42, 31.05.2019
jest olbrzymie, bo wybranej trzodzie ono się "po prostu należy".
Pytanie 19:54, 31.05.2019
Dlaczego ten eksproboszcz został uniewinniony przez sąd? Policja - brawo zrobiła swoje, a sąd jak zwykle wie lepiej? Ciekawe.
@pytanie19:59, 31.05.2019
Pamiętaj: kto podnosi rękę na koscioł, ten podnosi rękę na Polskę! Czyli wszystko jasne ;). Przypomnę, że nawet policja dostała rozporządzenie, aby zgłaszać wszystkie knajpy, w których pokazywano "Tylko nie mów nikomu"! A policja w Gdańsku ZAARESZTOWAŁA rzutnik! Niby śmiechu warte, ale tak naprawdę - gdzie my żyjemy?!
BasiaS10:55, 01.06.2019
Nie wiadomo, bo sąd nie podał uzasadnienia wyroku.
Pytanie za 5 groszy 20:29, 31.05.2019
Jakie jest najlepsze przebranie dla nieuleczalnego pedofila ??
SUTANNA - no i prawo jest bezsilne, a obrońców cała zgraja.
Chrońmy wiarę !!!20:52, 31.05.2019
wykopmy przebierańców, którzy się pod nią podczepili, udając pasterzy. Bądźmy ludem BOŻYM, a nie ludem CIEMNYM !!
tetryń08:41, 01.06.2019
ty już pokazałeś swoją ciemnotę sądząc bezpodstawnie, dlatego jesteś po stronie antykościoła! nie jesteś żadnym ludem Bożym, co najwyżej wilkiem zabłąkanym.
Kaszuba11:20, 01.06.2019
Racja możesz być wierzącym bez tego kompromitującego się kościoła .
Użytkownik21:32, 31.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik22:08, 31.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
rom09:14, 01.06.2019
to zatrudnił pedofila czy nie ?
@rom11:37, 01.06.2019
Tak, w momencie zatrudnienia był pedofilem, po odsiadce w więzieniu. A przypominam, że Kościół deklaruje, że księża-pedofile są odsunięci od posługi kapłańskiej, nie jeżdżą na rekolekcje itp. itd. Dopiero PÓŹNIEJ został uniewinniony. Tutaj jest jeszcze ciekawy fakt, dlaczego ksiądz Czajkowski był proboszczem i został zdegradowany z tej funkcji i przeniesiony do kartuskiej kolegiaty. Co takiego zrobił? Dlaczego biskupi nie podali konkretnego powodu, skoro Express Kaszubski zwrócil się z takim pytaniem? Co mają do ukrycia? Ciekawe i zastanawiające!
Kościół Kazimierza12:01, 01.06.2019
Radzę unikać. Sama PISowska polityka. Można się przecież modlić w domu.
Do Kurii13:17, 01.06.2019
Przestańcie kury wciskać *%#)!& doprawiać! Pozbawienie próbowałem yo degradacja ze stanowiska. "Dobro duchowe" czyli być może stanowił zagrożenie dla ludzi? Kawę na ławę chcemy!
Do Kurii13:21, 01.06.2019
Przestańcie nam kity wciskać, bo pozbawienie probostwa to degradacja. Dla dobra wiernych - czyli stanowił zagrożenie? Przestańcie owijać w bawełnę i gadać tym waszym językiem zakłamania i średniowiecza!
@Do kurii15:48, 01.06.2019
Masz rację! Ciekawe, dla jakich wiernych to ma być dobre rozwiązanie? Co to w ogóle są za praktyki? Zrobił coś w tym Brzeźnie Lęborskim, więc go pozbawiono probostwa, ale przeniesiono do Kartuz, czyli co - dobro kolegiaty jest bez znaczenia? Co więcej, ksiądz Czajkowski został uniewinniony dopiero MIESIĄC TEMU, a od kiedy jest w kolegiacie?! Od miesiąca?! Ciekawe ile we wszystkich parafiach jest takich księży? Koszmar!!!
Babunia16:29, 01.06.2019
KTO rządzi umysłem księdza gwałciciela ?? Chyba diabeł !! Kto broni takich czynów staje po stronie diabła. Celem diabła jest tak zamieszać, aby ludzie nie odróżniali dobra od zła oraz prawdy od kłamstwa. Tak mnie uczono w dzieciństwie na religii, ale to już obecnie chyba nieaktualne ?
Murarz16:36, 01.06.2019
Policjanci złapali mnie z dzieckiem w krzakach i założyli kajdanki. Ooooooj niedobrze, chyba przeniosą mnie na inną budowę.
Miś19:53, 02.06.2019
Podobno policjanci zatrzymali Ciebie nie z powodu dziecka a tylko dla tego że onanizowałeś się cegłą co nawet w świecie murarzy jest rzadkością ,w trakcie zakładania kajdanek odgrażałeś że jak cię zaraz nie wypuszczą to będziesz używał do tej czynności pustaka
Do murarza 23:00, 02.06.2019
Ciesz się że jesteś murarzem a nie księdzem ,bo by Cię przenieśli do gorszej parafii
bumbum18:53, 02.06.2019
ktoś mi może wyjaśnić, jak to jest że przy niedzieli i nie tylko, na tym portalu ludzie dają lajki, które promują pedofilów?! tłumaczył wam już papież, Prymas, Konferencja biskupów. a wy swoje : kochacie pedofilów bo to "atak na kościół". Jak ktoś w sutannie twojemu synkowi albo córeczce 10-letniej rozerwie trzewia, zmienisz zdanie czy nadal będziesz taki tępy ?!
A poza tym uważam że każdy lajk za księżmi-pedofilami powinien być z urzędu zgłaszany z IP na policję i prokuraturę, bo to jest pochwała (współudział) zbrodni.
kamill20:04, 02.06.2019
co nie zmienia faktu że jest to atak na Kościół. Właściwie margines został rozdmuchany do maksimum. Wyraźnie się atakuje Kościół i zupełnie niewinnych. A i też nie wiadomo co ta mafia NLS chce oprócz kasy.
@kamil22:51, 02.06.2019
Kamil, jaki atak? Rozumiesz co oznacza to słowo? Zarówno film Sekielskich, jak i ten artykuł, pokazują na szerszą skalę problem, o którym w Polsce wie niewiele osób. Mają glównie funkcje informacyjną.
Po drugie: skąd wiesz, że pedofila w Kościele jest marginesem? Przypomnę: w Polsce nie ma oficjalnych i niezależnych danych na ten temat; wiemy o ułamku. Proponuję, abyś zainteresował się historią z Zachodu: w Kanadzie, Irlandii, Niemczech przypuszczano, że księża-pedofile to właśnie margines, a gdy powołano niezależne komisję, które zbadały problem nagle okazało się, że wyniki są przerażające, nikt nie przypuszczał takiej skali! Dlatego stosowany przez Ciebie argument, że to atak na Kościół jest absurdalny - Kościół sam siebie atakuje dwulicowością, głoszeniem prawd z ambon, a notorycznego łamania nie tylko dekalogu, ale też kodeksu karnego! Dlatego, aby zakończyć dyskuje na ten temat - trzeba powołać niezależną komisję, zbada, orzeknie i wszystko będzie jasne. No chyba Kościołowi powinno zależeć, skoro nie ma sobie nic do zarzucenia, prawda? No chyba, że jednak wiedzą, że sporo ukrywają, więc mogliby na tym sporo stracić.
łomot06:15, 03.06.2019
właśnie cię zalajkowałem na minus uznałem cię za PeOfila, mam nadzieje, że się sam zgłosisz na Policję :))))))
Miszcz01:01, 04.06.2019
Tylko fanatycy i pedofile bronią kosciol, który ukrywa zwyroli.. i to tylko tylko dlatego że to kościół... Zobaczymy przy której bramie po śmierci staną osoby które finansują (dają na tace) organizacje która toleruje krzywdzenie dzieci.... Bo na takie praktyki nie ma żadnego wytłumaczenia... Można zasłaniać się prawem ale fakty zostają... Pedofilia jest poważnym problemem dzisiejszych czasów, lecz szczególnie bulwersującym wewnątrz kościoła... Wstyd mi za ludzi którzy bronią zbrodniarzy... To nie wygląda jak kościół tylko jakaś sekta która nie przyjmuję do wiadomości udowodnionych zbrodni- nigdy nie nagłośnionych i nie osadzonych... A te co zgloszono- wyciszono i zapomnieto. Ale poczekajcie... Bóg jest sprawiedliwy i każdy winny poniesie kare... Nawet ten co najwięcej dał na tace czy ten z pierwszej ławki, a nawet ten zza ambony...
Do Kaszubów22:57, 02.06.2019
Kaszubi obudżcie się. Czy taki pedofil musi skrzywdzić Wasze dziecko żebyście przejrzeli na oczy?
Trololo10:15, 05.06.2019
Proszę Was ...czytajcie ze zrozumieniem
Ksiądz Czajkowski nikogo nie skrzywdził. Reszta wątpliwości co do dopuszczenia się przez Księdza wykroczenia - została rozwiana.
Z Kartuz17:50, 03.06.2019
zrobiono miejsce zesłania księży - pedofili.Tu też zesłano księdza K zwanego "ginekolog - amator, zesłanego następnie do Chmielna , a gdy i tam narozrabiał to dopiero wylądował w Borach Tucholskich.Aż strach posyłać dzieci do kościoła .
111110:00, 04.06.2019
A w jakich latach ten ksiądz był w Chmielnie ?
Miszcz00:22, 04.06.2019
Pytanie do ludzi, od których często słyszę że do kościoła idziesz dla Pana Boga a nie dla księdza... Skoro pedofile w sutannach są i nawet są na to dowody a kościół jako organizacja w jakikolwiek sposób sprawę ukrywa to ja jako katolik, który ma dwoje dzieci w wieku 6 i 9 lat postanowiłem nie chodzić do kosciola dlatego że kościół klamie a jego przedstawiciele "krzywdzą" dzieci i w tym samym czasie krzyczą z ambony jak masz żyć i postępować... Dla mnie to czysta hipokryzja... Jak możecie chodzić do takiego kościoła? Dając na tace pośrednio wspieracie przestępstwa w tym zgromadzeniu, bo kościołem wstyd to nazwać... Pedofile powinni mieć obcięte przyrodzenia i wytatuowane na czole słowo "pefofil" aby każdy wiedział z kim ma do czynienia... Kto aprobuje i jeszcze utrzymuje (dając na tace) "kościół" w takim stanie wiedząc o pedofilach którzy są przez biskupów przenoszeni i dalej odprawiają mszę i spowiadają, to chyba chcą aby oni dalej gwałcili dzieci, bo ja dopóki nie zrobią z tym potzadku- nie pójdę a już na pewno nie dołożę złamanego grosza instytucji, która wpajała mi od najmłodszych lat że mam być dobry życzliwy i *%#)!& wie co jeszcze, a ich to zwyczajnie nie dotyczy... Poza tym gdyby zniesiono celibat i księża mogliby zakładać rodziny to zboczeńcy by tam się nie pchały a jak ktoś tknie moje dziecko to osobiście wymierze sprawiedliwość bo polskie prawo w tym zakresie ewidentnie zawodzi... Czytając powyższe komentarze utwierdzam się tylko w przekonaniu że do kościoła chodzą tylko pomylency albo bogacze, którzy myślą że kupią sobie miejsce w domu bożym... Najwięksi złodzieje w niedzielę siedzą w pierwszych ławkach, bo jak ktoś wytyka pedofila czy księdza który taką osobę dopuścił wogole do kościoła, bo uważam że takie osoby nie powinny mieć wogole styczności że sprawowaniem jakichkolwiek czynności w kościele i wy ich jeszcze bronicie to mogę wam życzyć tylko jednego... Aby kolejnymi ofiarami tej skażonej dewiantami organizacji padły wasze dzieci... Nie dlatego że źle wam życzę ale dlatego żebyście przejrzeli na oczy, że każda złotówka włożona na tace wspiera ta mafie... Mafie, wobec której polskie prawo jest bezsilne... Ja umiem się pomodlić w domu w ciszy tylko że wtedy nikt mnie nie widzi, a wy??? Wspieracie pedofilię w kościele?
Miszcz00:41, 04.06.2019
Pytanie do ludzi, od których często słyszę że do kościoła idziesz dla Pana Boga a nie dla księdza... Skoro pedofile w sutannach są i nawet są na to dowody a kościół jako organizacja w jakikolwiek sposób sprawę ukrywa to ja jako katolik, który ma dwoje dzieci w wieku 6 i 9 lat postanowiłem nie chodzić do kosciola dlatego że kościół klamie a jego przedstawiciele "krzywdzą" dzieci i w tym samym czasie krzyczą z ambony jak masz żyć i postępować... Dla mnie to czysta hipokryzja... Jak możecie chodzić do takiego kościoła? Dając na tace pośrednio wspieracie przestępstwa w tym zgromadzeniu, bo kościołem wstyd to nazwać... Pedofile powinni mieć obcięte przyrodzenia i wytatuowane na czole słowo "pefofil" aby każdy wiedział z kim ma do czynienia... Kto aprobuje i jeszcze utrzymuje (dając na tace) "kościół" w takim stanie wiedząc o pedofilach którzy są przez biskupów przenoszeni i dalej odprawiają mszę i spowiadają, to chyba chcą aby oni dalej gwałcili dzieci, bo ja dopóki nie zrobią z tym potzadku- nie pójdę a już na pewno nie dołożę złamanego grosza instytucji, która wpajała mi od najmłodszych lat że mam być dobry życzliwy i *%#)!& wie co jeszcze, a ich to zwyczajnie nie dotyczy... Poza tym gdyby zniesiono celibat i księża mogliby zakładać rodziny to zboczeńcy by tam się nie pchały a jak ktoś tknie moje dziecko to osobiście wymierze sprawiedliwość bo polskie prawo w tym zakresie ewidentnie zawodzi... Czytając powyższe komentarze utwierdzam się tylko w przekonaniu że do kościoła chodzą tylko pomylency albo bogacze, którzy myślą że kupią sobie miejsce w domu bożym... Najwięksi złodzieje w niedzielę siedzą w pierwszych ławkach, bo jak ktoś wytyka pedofila czy księdza który taką osobę dopuścił wogole do kościoła, bo uważam że takie osoby nie powinny mieć wogole styczności że sprawowaniem jakichkolwiek czynności w kościele i wy ich jeszcze bronicie to mogę wam życzyć tylko jednego... Aby kolejnymi ofiarami tej skażonej dewiantami organizacji padły wasze dzieci... Nie dlatego że źle wam życzę ale dlatego żebyście przejrzeli na oczy, że każda złotówka włożona na tace wspiera ta mafie... Mafie, wobec której polskie prawo jest bezsilne... Ja umiem się pomodlić w domu w ciszy tylko że wtedy nikt mnie nie widzi, a wy??? Wspieracie pedofilię w kościele?
Rozum07:54, 04.06.2019
Ten portal zmienia się na bardzo anty. Gołym okiem widać. Nie dobrze.
Tejman21:27, 06.06.2019
Czy to źle ? ,A jaki ma być pro kk i pisland .
do Rozum18:38, 04.06.2019
załóż własny, nie anty. Zobaczymy czy będziesz miał czytelników. Póki co, Radio Maryja, TV Trwam i Nasz Dziennik (udział w ogólnym rynku mediów PL : 1,43%) są na skraju bankructwa i dychają tylko dlatego, ze pisi rząd podtrzymuje je na OIOMie/kroplówce - grubymi milionami złociszy z Twoich, moich, naszych wspólnych podatków. Paranoja jakaś.
ja19:12, 15.08.2019
Czy wyrok jest prawomocny?
Cogito15:44, 15.04.2022
A czy on nie był wikarym,gdy w Sierakowicach zginęła Ewa M???
17 26
Jak to w ogóle możliwe, że taki proboszcz (ks. Czajkowski z kolegiaty), który będąc proboszczem zatrudnił pedofila (figurującego w rejestrze skazanych!!!), więc nie dopełnił swojego obowiązku, a mimo to nadal pracuje i jestem księdzem? Przecież to jest współudział!!! Dlaczego takie osoby nie są pozbawiane stanowisk, tylko dalej pracują?!