Zamknij

Burmistrz Kartuz bez absolutorium. Absurdalne argumenty komisji rewizyjnej (aktualizacja)

17:49, 24.06.2019 M.D. Aktualizacja: 13:45, 25.06.2019
Skomentuj Mieczysław Grzegorz Gołuński i Mirosława Bobkowska. fot. Magda Dzienisz Mieczysław Grzegorz Gołuński i Mirosława Bobkowska. fot. Magda Dzienisz

Burmistrz Mieczysław Grzegorz Gołuński nie uzyskał absolutorium z wykonania budżetu za 2018 r. Według komisji rewizyjnej powodem nieudzielenia absolutorium były inwestycje, które nie zostały wykonane. Wśród nich wymieniono m.in. budowę hospicjum stacjonarnego, które nie jest inwestycją gminy Kartuzy.

Decyzja o nieudzieleniu absolutorium burmistrzowi Kartuz nie jest zaskoczeniem. Wcześniej radni, po sześciogodzinnej dyskusji, nie udzielili mu wotum zaufania. Przed głosowaniem burmistrz szczegółowo przedstawił, jak kształtował się budżet w 2018 r., wymienił też najważniejsze inwestycje.

Dochody gm. Kartuzy w 2018 r. wyniosły 176 mln zł, co stanowiło 97 proc. planu. Wydatki wyniosły 207 mln zł, czyli 90 proc. planu. Na inwestycje przeznaczono 51 mln zł. Wśród najważniejszych były: budowa węzła integracyjnego (ponad 13 mln zł), parking na ul. Majkowskiego (1 mln 200 tys. zł), przebudowa drogi Łapalice - Prokowo (3,6 mln zł), budowa promenad nad kartuskimi jeziorami (3,5 mln zł), rozbudowa OSP w Mirachowie, zagospodarowanie wód deszczowych w Kartuzach, przebudowa stadionu w Kartuzach czy termomodernizacja i rozbudowa Szkoły Podstawowej w Kiełpinie. Zadłużenie na koniec 2018 r. wyniosło 42 proc, czyli 74 mln zł. Skład orzekający RIO w Gdańsku pozytywnie zaopiniował sprawozdanie z wykonania budżetu. 

Burmistrz nie wybudował... hospicjum

Mirosława Bobkowska, przewodnicząca komisji rewizyjnej, uzasadniając wniosek o nieudzielenie absolutorium burmistrzowi, podkreślała, że 25 proc. zaplanowanych inwestycji nie zostało zrealizowanych. Wymieniła m.in. budowę ciągu pieszo-jezdnego przy ul. Mściwoja w Kartuzach, budowę kanalizacji w Brodnicy Górnej, projekt rozbudowy strażnicy w Prokowie, a także budowę hospicjum stacjonarnego - które nie jest inwestycją gminy Kartuzy (inwestorem jest Kartuskie Centrum Caritas - red.), czy budowę skateparku (którego realizacja podzielona jest na lata 2018 i 2019). Wymieniono też inwestycję, która została zrealizowana: doposażenie placu zabaw na os. Derdowskiego, wymianę urządzeń aktywnych w SP w Grzybie, a także inwestycję wprowadzoną w ubiegłym roku przez samą radę gminy, czyli projekt rozbudowy szkoły w Dzierżążnie (burmistrz wówczas podkreślał, że nie będzie w stanie zrealizować tego zadania). Wśród brakujących inwestycji znalazł się też zakup kontenera magazynowego dla Prokowa, które to zadanie miało być zrealizowane z funduszu sołeckiego. 

fot. Magda Dzienisz

Nie wszyscy radni z komisji rewizyjnej zgodzili się z wnioskiem o nieudzieleniu absolutorium. "Za" było 5 członków komisji, przeciw dwoje, jedna osoba wstrzymała się od głosu. W skład komisji rewizyjnej wchodzą prócz Mirosławy Bobkowskiej: Ryszard Duszyński, Klaudia Kałużna, Aleksandra Pruszak, Jarosław Plichta, Irena Roszkowska, Tyberiusz Kriger, Dorota Zarach.

Co ciekawe, opinię tę wraz z przytoczonymi argumentami, bez ich analizy, wysłano do Regionalnej Izby Obrachunkowej, która pozytywnie zaopiniowała wniosek o nieudzielenie absolutorium burmistrzowi Kartuz.

"Skandal i robienie mieszkańców w balona"

Argumenty komisji rewizyjnej storpedowała skarbnik gminy Alicja Szwaba tłumacząc, że inwestycje nie zostały niezrealizowane z powodów niezależnych od urzędu czy burmistrza. Powodami były m.in. przyczyny formalno-prawne.

- Komisja otrzymała wszystkie wyjaśnienia, lecz z jej opinii o wykonaniu budżetu nie wynika, by w ogóle wzięła je pod uwagę. Ze sformułowanej opinii Komisji Rewizyjnej, jak i poszczególnych jej protokołów, nie wynika, aby komisja przeanalizowała złożone przez burmistrza oraz upoważnionych pracowników wyjaśnienia. Komisja w swojej opinii wprawdzie informuje, że przeprowadziła kontrole i analizy poszczególnych zadań i inwestycji, nie podaje jednak ich wyników - powiedziała skarbnik gminy. 

Ze zdziwieniem na argumenty przedstawiane przez radną Bobkowską zareagowali inni radni. 

- Uważam, że wszystkie te wyjaśnienia komisji rewizyjnej są robione niefachowo, pobieżnie, bez oceny kogoś, kto jest fachowcem w tej sprawie - powiedziała Halina Steinka - I takie dokumenty puszcza się do Izby Obrachunkowej? Jest to dziwne. Nie wiem, jak wytłumaczy to komisja rewizyjna. 

- Po wyczerpującym wystąpieniu pani skarbnik widzimy, że wszystkie zarzuty przedstawione przez komisję rewizyjną są bezpodstawne - stwierdziła Wioletta Stoltmann. - Wśród tych 25 proc. niezrealizowanych inwestycji są... zrealizowane inwestycje, te które będą wykonane lub inwestycje, które już są wykonane. Są też takie, o których wiemy, że nie ma na nie pieniędzy, a zostały wymuszone. Analiza komisji rewizyjnej nie była dokładna, jeśli wkradło się w nią tyle błędów merytorycznych. 

 Ostro na tłumaczenia radnej Bobkowskiej zareagował radny Arkadiusz Socha.

- To skandal, to się w głowie nie mieści - stwierdził. - Czy pani rozumie co to jest inwestycja dwuletnia? Pani widzi w tym jakąś niespójność i brak logiki? Moim zdaniem komisja rewizyjna robi mieszkańców w balona! 

fot. Magda Dzienisz

O rozwagę do radnych apelował Wojciech Jaworowski.

- Zdecydowanie większość z państwa radnych mandaty uzyskała pod koniec ubiegłego roku - mówił wiceburmistrz. - Budżet to nie tylko inwestycje, to ogół działalności gminy. Państwo skupiliście się na inwestycjach i mimo składanych tłumaczeń nie docierały do was informacje, np. że skatepark jest inwestycją dwuletnią. W jaki sposób miał być realizowany w 2018 r.? Sami przyjęliście wówczas zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Jeśli chodzi o budowę kanalizacji w Brodnicy Górnej, w budżecie przeznaczono na ten cel 1 mln zł, a z kosztorysu inwestorskiego wynika, że realizacja tej inwestycji pochłonie 18 mln zł, a nawet więcej. Jak za 1 mln zł mamy wykonać tę inwestycję?

Wcześniejsze wątpliwości radnych, m.in. dotyczące budowy kładki dla pieszych i rowerzystów w Kartuzach, próbowała rozwiać wiceburmistrz Sylwia Biankowska, przedstawiając cały przebieg z przeprowadzonych przetargów, wyjaśniając szczegóły tej inwestycji.

Te wszystkie wyjaśnienia nie trafiły do większości radnych. Dwanaście osób poparło wniosek komisji rewizyjnej o nieudzielenie absolutorium, ośmioro radnych było przeciw.

Radni, którzy głosowali za nieudzieleniem absolutorium. fot. Magda Dzienisz

"Decyzja polityczna"

Burmistrz Kartuz uznał posunięcie Rady Miejskiej za decyzję polityczną.

- Po raz kolejny jesteśmy dowodem, że polityka ma swoje przełożenie w kartuskiej radzie. Przykro, że tak się dzieje. Myślę, że bez względu na wszystko, budżet został wykonany w sposób właściwy. Myślę, że odwołanie, które zrobimy od państwa decyzji, będzie skutkowało, a społeczeństwo oceni, w jaki sposób podejmowane są tutaj decyzje - powiedział Mieczysław Grzegorz Gołuński. - Mówiliście o wyciąganiu ręki, o współpracy, a nie ma z państwa strony żadnej woli. Chcę poinformować mieszkańców, że nadal będę wykonywał swoją pracę najlepiej jak potrafię. 

Burmistrz podziękował skarbnik Alicji Szwabie, wręczając jej kwiaty. Pomimo nieudzielenia absolutorium, kwiaty czekały też na burmistrza, któremu za pracę podziękowała Sylwia Biankowska, urzędnicy, szefowie gminnych instytucji i inni radni.

fot. Magda Dzienisz

fot. Magda Dzienisz

(aktualiz. 25.06, godz. 11.00)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(143)

Nie dziwotaNie dziwota

76 30

zapowiadali to już po wyborach. Nie mogą przeboleć wygranej w I turze. 18:25, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

......

77 22

A jak ma się sprawa mandatów Pań radnych? 18:26, 24.06.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mieszkaniec DzMieszkaniec Dz

38 13

Powinni je wywalić. Mieszkańcy czekają! Bo to to więcej szkody narobi niż pożytku!!!! Niedouki pisowskie!!!! 19:00, 24.06.2019


KaszubaKaszuba

22 7

Kiedy te radne dwie nie uczciwe zostaną wyrzucone ile to musi jeszcze trwać . Skandal . 22:00, 24.06.2019


elleelle

1 4

Prawda jest taka bez blef Ormowca , nie ma podstaw prawnych do wygaszenia mandatów 17:09, 25.06.2019


ja nie mogę...ja nie mogę...

88 27

W sumie to pani radna mogła powiedzieć, że nie udzielą absolutorium ze względu na pogodę... wyszłoby na to samo. 18:31, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

81 26

Rada która działa na szkodę miasta i jego mieszkańców? Kogo wyście wybrali? Pisowcy odlotowcy (ci od grilla) i Panie którym należy unieważnić mandaty. 18:36, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

antykosmitaantykosmita

6 4

Masz pełną rację, tylko zapomniałeś(aś) dodać, że PiS i PO i SLD i ZSRR i Wjooosna i inni działający na szkodę Polski to są ci sami zdrajcy!!!
Ale Kowalski i jego "somsiad" Nowak wolą grilla w sobotę, serial w telewizorze i ciepłą wodę w kranie. Tacy ludzie wybierają przyszłość dla mojej rodziny, nie dokończę, bo złożyłem przysięgę nie używać wulgaryzmów. ....... 20:52, 24.06.2019


Kartuzy bardzo pechoKartuzy bardzo pecho

25 5

bo pyskowki to glowne zajecie cwaniakowatych radnych a burmistrzowie od wieeeeelu lat to kury a nie orly. Smutek ogarnia ! 18:43, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@kartuzy bardzo pech@kartuzy bardzo pech

6 0

No i to jest jeden sensowny komentarz spośród tych wszystkich! Przestańcie się czepiać radnych a lepiej uważajcie kogo wybieracie na burmistrza bo nigdy w Kartuzach dobrze nie będzie. 09:03, 25.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Kartuzjanin xKartuzjanin x

69 28

A co ci radni zrobili przez te 8 miesięcy ???? Lansują siebie pisowcy! Myślą że Kartuzy to ciemnota! Nie damy się krętaczom pisowskim niedoukom!!! A na wieś gnój przerzucać!!! 18:57, 24.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PiSPiS

11 15

Mowa nienawiści ? :))) 19:38, 24.06.2019


Kartuzjanin YKartuzjanin Y

4 3

Taka prawda jeżeli ktos ubierze się w sukienkę z dekoltem do pasa to nie cyrk. Czy dla urzeczenia przewodniczącego!!! Całkiem jak w oborze. 08:58, 25.06.2019


KaszëbaKaszëba

75 26

Smutne jest to, że mamy takich radnych, którym
w nosie jest dobro naszej gminy. Liczy się tylko partyjny interes. Nie wiem co obiecał niektórym radnym pan Belgrau, że tak się sprzedali. O tym, że Burmistrz Gołuński nie dostanie absolutorium radni zapowiadali juz po wyborach. Więc dzisiejsze głosowanie było tylko formalnością. Jak widać niektórzy do dzis nie potrafią pogodzić się z porażką. Ciekawe co bedzie jesli znów dojdzie do wyborów i wygra obecny Burmistrz Goluński? Trzeba bedzie rade pociągnąć do odpowiedzialności finansowej za marnowanie publicznych pieniędzy. 18:57, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do BobkowskiejDo Bobkowskiej

61 28

Kiedy Pani podda się do dymisji? 19:05, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

18 6

Jak długo mamy czekać. . 22:05, 24.06.2019


Dziura w całym mościDziura w całym mości

46 19

Jak się nie ma czego czepiać to się wymyśla *%#)!& Radni co robicie dla Gminy? Nic nie widać i nie słychać. 19:06, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

My kaszubiMy kaszubi

44 25

To skandal! To oni teraz powinni zapłacić za referendum!!!! My się nie damy wiejskim niedoukom! W referendum pokażemy Wam gdzie wasze miejsce! 19:06, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PawcioPawcio

37 45

Burmistrz był zbyt pewny siebie,robił tylko dla miasta a wieś to przecież też nasza gmina.Odkąd Pan Gołuński rządzi to na wsi nie wiele się dzieje-drogi,lampy,chodniki,itp.długo by wymieniać. 19:20, 24.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Prokowo Prokowo

18 10

Jak na wsi się nie dzieje ul. Marcina łącząca Prokowo z Łapalicami zrobiona za Pana burmistrza 20:01, 24.06.2019


KiełpinoKiełpino

0 3

W Kiełpinie lampy są wymienione, niedawno skończyły się remonty starej części szkoły i jej rozbudowa, obok jest nowy plac zabaw, powstaje świetlica wiejska... Nieprawda, że nic się nie dzieje. 15:54, 25.06.2019


DeptakDeptak

39 36

No i dobrze. I powinien jeszcze plyty z deptaka wymienic na swoj koszt na takie jakie byly pierwotnie planowane. Myśle, że to zapobiegloby następnym zlamanym nogom i rekom w nastepnej zimie 19:25, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do deptakDo deptak

19 18

Co tam złamales? Myślę że upadles na głowę stąd piszesz takie brednie 19:50, 24.06.2019


Niedouczony wieśniakNiedouczony wieśniak

33 22

Te lampy i drogi to pikuś. XXI wiek a w gminie od Kolonia do Mirachowa brak kanalizacji, gaz chyba że własny dobrze że chociaż woda jest. Nie ma i za Waszego życia nie będzie.. To słowa Waszego idola. 19:30, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

39 41

Ja mam pytanie do wszystkich negatywnie ,oceniajach radnych co obecny Burmistrz przez ostanie dwie kadencje zrobił dla Solectw . Powiem krótko, dawał ochlapy w miasto inwestycje szły w miliony złotych w wieś tylko dziesiątki tys.zł Mieszkańcy wsi płacą podatki ,które trafiają do budżetu gminy gdzie trafiają na rozwój miasta.Popieram radnych,którzy nie udzielili absolutorium Gmina Kartuzy musi się rozwijać równomiernie ,miasto nie może się rozwijać kosztem mieszkańców wsi. 19:34, 24.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

katol,,katol,,

8 7

a idz ty pis-owcu jeden krowy doic 22:59, 24.06.2019


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

6 7

Prawda w oczy kole Peowcu. 23:12, 24.06.2019


KikaKika

47 29

Żenująca ta nasza rada.... 19:41, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mateusz SerkowskiMateusz Serkowski

44 26

Do tych, ktorzy pisza, ze na wsi sie nic nie zmienia.

Za rzadow MGG Mamy nowa droge asfaltowa do Sitna,

Asfaltowa Droge na Burchadztwo

Poprawiona asfaltowa droge z dzierzazna do mezowa

Plac zabaw w sitnie

( mieszkam w sitnie i o tej okolicy pisze) -> duzo sie zmienilo na plus ;)

Pozdrawiam i wytrwalosci zycze w tym zawistnym swiecie ;) 19:44, 24.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

5 6

To jest wyjatekj jedna droga w kierunku Sitna a druga w Lapalicach ,które powstały z funduszu rozwoju dróg wiejskich z Uni europejskiej, Droga w kierunku Burcharctwatora to droga w mieście Kartuzy to wieś która została włączona do miasta pojedz do Staniszewo to zobaczysz tam w drodze trylinki chodniki ,pamiętające czasy komuny, drogi boczne zostały wybudowane za poprzednich włodarzy miasta.Policz inwestycje za ostatnie lata w mieście, potem w solectwach to otrzymasz wynik 70%miasto 30%wieś i tu leży niesprawiedliwość społeczna mieszkańców wsi gminy Kartuzy ,ktorzy płacą podatki. 22:56, 24.06.2019


Na BurchardztwoNa Burchardztwo

2 0

Droga na naszą wioskę byla robiona do spółki z Nadleśnictwem jeszcze długo przed tym jak zostaliśmy włączeni do miasta. I nie cala wieś wyasfaltowana tylko ul. Nadleśniczego S. Mościckiego. Reszta ma plyty i nawet ulic nie nadane. 07:45, 25.06.2019


Prokowianin Prokowianin

42 15

A w Prokowie mamy nową ulice i ścieżkę pieszo rowerową do Łapalic 20:04, 24.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mieszkaniec ProkowaMieszkaniec Prokowa

13 7

I zrobione to dzięki Panu burmistrzowi 22:12, 24.06.2019


Do ProkowianinDo Prokowianin

5 2

Ale jak jest zrobiona ta ulica Marcina? Chodniki pękają, woda szlamuje piach i kamienie na asfalt, skrzynki prądowe ledwo wiszą na skarpach, kable odkryte leżą w rowie odpływowym. Jakoś nie za bardzo widzę tą inwestycję za udaną. Być może nie było jeszcze odbioru, ponownie pojawiły się jakieś ekipy drogowe, trochę poprawiają kostkę i myślą że będzie ok, po kolejnej ulewie będzie podobnie. 08:53, 25.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KaszubaKaszuba

14 8

Weź się lecz p...lu chory . 22:10, 24.06.2019


Bzdura!Bzdura!

11 6

Burmistrz nigdy nie kolaborował z komunistami! To on tworzył Komitet Obywatelski Solidarność i był jego przewodniczącym. Kolaborowali z komunistami Andrzej Borzestowski - sekretarz PZPR w Technikum Mechanicznym w stanie wojennym, Ryszard Duszyński - także działacz PZPR. O innych na razie nie wspomnę. 23:32, 24.06.2019


ObywatelObywatel

40 17

Trzeba zrobić jedno referendum o odwołanie rady gminy będzie za jednym kosztem 20:09, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jaki blamaż?Jaki blamaż?

27 38

Chyba oglądaliśmy dwie różne sesje, panie redaktorze. W Regionalnej Izbie Obrachunkowej pracują o wiele mądrzejsi ludzie, niż wszyscy radni razem wzięci, całe prezydium i wszyscy burmistrzowie i (na szczęście przynajmniej niektórzy) dziennikarze. 90% wykonania budżetu to żart. Pozostałe gminy wykonują go w blisko 100%, a niektóre nawet gminy n w ponad 100%. Bardzo dobrze, że większość radnych nie daje sobie mydlić oczu i domaga się prawdy, dokumentów, zaświadczeń, chociaż doskonale zdają sobie sprawę z faktu w jakim świetle pokażą te osoby media przychylne (opłacane) przez burmistrza i gminę. Taka rola radnych. Dobry radny, to dociekliwy radny. Era radnych bezradnych skończyła się dawno, pora na dialog, a nie uszczypliwości, oskarżenia i dyskredytacje. Brawo, Pani Mirko! Mirachowo jest z Panią. Proszę nie dać sobie wmówić, że jest inaczej. 20:11, 24.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RIO RIO

8 7

Regionalna Izba Obrachunkowa dla lokalnych dziennikarzy nie jest wiarygodna...., budżet innych gmin naszego powiatu oceniła jak? Ograny nadrzędne w tym przypadku RIO jest jedynym pewnikiem, a nie wypowiedzi pracowników zatrudnionych przez włodarza. Rzetelność dziennikarska nie wszystkim jest przypisana. 20:56, 24.06.2019


lollol

12 2

to fajnie, że niektóre gminy wykonują budżet w ponad 100% :D proponuje powrót do podstawówki i wtedy pogadamy 22:43, 24.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


gerard-lemoinegerard-lemoine

18 11

Mam tylko nadzieję, że ten kryzys nie portwa roku, bo gmina Kartuzy z tego nie wyzdrowi, jest już za dużo zadłużona. 20:41, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

34 32

sikacie wszyscy jak małe dzieci bo rada to, rada tamto a burmistrz to może jest święty ?
dorośnijcie ten facet w ciągu roku wyborczego gminę zadłużył o prawie 50% !! ? 20:55, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

komentatorkomentator

0 0

Wysokość budżetu, w tym i zadłużenie gminy, jest w kompetencji Rady. 13:47, 28.06.2019


orPoGorPoG

23 4

Mądrzy ludzie mawiają, że polityk to drugi najstarszy zawód świata, bardzo tożsamy z tym pierwszym. Coś w tym jest. 20:57, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 jeśli ma w kieszeni jeśli ma w kieszeni

0 0

dużą tubę wazeliny, która mu zapewnia "karierę" ..... to owszem ! 17:45, 25.06.2019


Jak by coJak by co

30 27

Burmistrz powinien się dogadać z radą , a nie cała rada z nim . Jeśli żyjemy w kraju demokracji to większość żądzi a nie jeden donkiszot. A do ulicy Prokowo -Łapalic?
to chyba tylko Fiaty 126p mogą normalnie się mijać, jednym słowem z.....bane. 21:03, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ProkowianinProkowianin

16 9

Jeżdżę tam każdy dzień i mijam się z samochodami ciężarowy i autobusami i nie mam problemu a jak nie możesz się minąć to trzeba złożyć wizytę u okulisty 22:19, 24.06.2019


NagrodyNagrody

29 23

Ciekawe czy burmistrz ma społeczne poparcie na to by nasze pieniądze zamiast na potrzeby mieszkańców były wydawane na nagrody za strajk nauczycieli. 21:03, 24.06.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

××××÷××××÷

14 5

Pracuję w szkole, ale żadnej nagrody nie dostałem za strajk... gdzieś płacili? 22:43, 24.06.2019


NagNag

2 0

Niech wyróżni zdolnych uczniów od klasy 4 SP, bo sąsiednie gminy potrafią ich nagrodzić. 08:23, 25.06.2019


PomorPomor

1 0

Nagrody ??? Jakie i ile bo pierwsze słyszę ?? 10:12, 25.06.2019


wsparciewsparcie

30 16

Głosy poparcia: syn, była Pani pełnomocnik burmistrza, zatrudniona w samorządowej jednostce kultury Pani, nauczyciele podległych szkół. To jest obiektywne? Ludzie.... niech ktoś tu napisze co to jest budżet i finanse publiczne 21:17, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do wsparciedo wsparcie

16 9

i na deser Kazio z konstytucją i kto tu jest POlityczny ? 21:25, 24.06.2019


Obserwator2Obserwator2

24 11

Radna co siedzi radnym Duszynskim to ma chorobę sierocą kiwa głową na prawo i lewo widać z daleka 21:26, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

2 1

CO ZA SIEROTA PODPISUJE SIĘ POD MOIM NIUSEM . 23:06, 24.06.2019


emerytka 2emerytka 2

37 30

Destrukcyjna działalność trzynastu radnych, kompromitują nasze miasto, wstyd i hańba. Wielu z nich po raz pierwszy w radzie przez 1,5 miesiąca 2018. Nie powinni zabierać głosu w sprawie absolutorium i wotum zaufania dla Burmistrza. Wygrana Burmistrza w I turze nie daje im spokoju. Skąd tyle nienawiści w ludziach? 21:27, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

opiniaopinia

28 19

RIO pozytywnie zaopiniowało wniosek komisji rewizyjnej. I to kończy sprawę. Jeśli któryś radny tego nie rozumie to głosował przeciw RIO. Tylko czy np Radny z Łapalic jest ekspertem od finansów publicznych? Warto przemyśleć co się mówi i kogo się atakuje. 21:34, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszebiznaKaszebizna

27 42

brawo radni, macie kolejne tysiąc głosów gwarantowane i reelekcje, dobrą robotę robicie tak trzymać 21:50, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaniePytanie

36 20

Komisja rewizyjna w swoich wystąpieniach nie przedstawia żadnych spójnych argumentów, skupili się wyłącznie na inwestycjach, o części z nich nie mając podstawowej wiedzy (przykład skatepark). Szkoda, że radni nie chcą nawiązać współpracy i wypracować kompromisu z burmistrzem. 21:52, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Napo LeonNapo Leon

24 24

Najbardziej rozbawilo mnie stwierdzenie że to sprawa polityczna. Normalnie Jarosław z tylnego siedzenia kazał Go załatwić. Chyba za długo jeździł na te spotkania do ZMP. 21:53, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@opinia@opinia

27 26

Mirka przestań się kompromitować, wiadomo, że RIO to jednostka rządowa, czyli PiS i wszystko jasne... 21:54, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ojj Ojj

30 34

Zła rada? No chyba nie, zaczęli pilnować gołego;) Na sesji burmistrza bronili tylko jego pracownicy i dobrzy znajomi którym jak jemu pali sie koło ... 21:56, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banitabanita

43 23

Teraz należałoby rozpisać referendum na temat odwołania rady. To jedyne wyjście z impasu. 22:18, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObywatelObywatel

17 10

Popieram 22:22, 24.06.2019


ZenekZenek

26 16

a co z kartuskimi jeziorami? Przed wyborami już ogłoszono ,że ruszają w przyszłym roku, tylko nie wiadomo gdzie wywieśc szlam.Ale jak zwykle sił starczyło tylko na dworzec autobusowy dla kolegi 22:21, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UplaUpla

34 28

Wstydzę się tej rady,to skandal,skąd oni się wzięli,jakie mają dziecinne argumenty,nic konkretnego 22:24, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wyborca7Wyborca7

12 3

Zostali wybtani w demokratycznych wyborach. 23:00, 24.06.2019


KaszubaKaszuba

27 6

Dlaczego jakość transmisji jest tak zła że się nie da oglądać a głos chwilami nie było wcale a momentami trzaski czy to celowo było robiene ? 22:26, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KatolikKatolik

0 1

To raczej nie wiesz, co się działo na sesji absolutoryjnej. Ja słuchałem na żywo i takiego problemu nie miałem. 16:01, 26.06.2019


do prokowodo prokowo

27 20

ulica Marcina to najlepszy przykład z...ania inwestycji i zmarnowania kasy. Widać gołym okiem, że parametry drogi jak za PRLu. Wąska jezdnia, brak pobocza, nie wypominając o odwodnieniach, ścieżka rowerowa czy chodnik?, trudno powiedzieć ale niedługo będzie zielony więc będzie łączka, rozumiem, że oświetlenie tej super drogi jak za PRLu, czyli brak. A wy w cztery litery całujcie waszego ..., że wyremontował drogę za grubą kasę, a zrobił ścieżynkę, bo przez najbliższe 20 lat nic w sołectwie nie będzie robione. 22:34, 24.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

........

8 5

A co autostrady oczekiwałeś przecież w paru miejscach nie da się poszerzyć drogi A po drugie ma służyć do normalnej jazdy A nie do wyścigów! 22:43, 24.06.2019


Nick Nick

28 21

Banda radnych 22:38, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Twój mieszkaniec Twój mieszkaniec

37 24

Radni którzy chcą podwyżki na 1 sesji to są nasi radni wstyd dla naszej gminy
Panie burmistrzu dużo zdrowia i wytrzymałości to zło niedługo spotka ich 22:43, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Racja Racja

37 18

Na pierwszej sesji podwyższyli sobie diety, nie zrobili nic, a już podwyżka. 22:55, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Radni z KartuzRadni z Kartuz

37 27

To banda nieudaczników , a argumenty radnej Bobkowskiej to kompromitacji . Kartuzy to DNO Jedyne wyjście to odwołać radę z Bobkowską na czele 23:07, 24.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BandaBanda

6 4

Odwołać radę za co? Za to, że próbują walczyć o nasze pieniądze chowane do kieszeni przez urząd? Za to, że podnoszą dywan pod który burmistrz chowa cały syf? Zastanówcie się :) 10:54, 25.06.2019


@ Banda@ Banda

4 2

A cóż takiego ta rada znalazła pod tym dywanem? Możesz napisać konkretnie? Może hospicjum, które buduje Caritas??? 13:52, 25.06.2019


MckMck

37 19

Powinna być teraz zwołania sesja, na której zostaną rozliczeni radni za poprzedni rok pracy. Nie byłoby czym się pochwalić, prawda? No chyba że swoimi podwyżkami. 23:08, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GerardGerard

34 23

Radna Bobkowska myśli że jest wielką gwiazdą w tej radzie, i że ma wiele do powiedzenia ale tak naprawdę za sznurki pociągają Trener i Belgaru. Pani jest tylko marionetką, z której za plecami się śmieją ale jest im pani potrzebna żeby mogli wydrapać się w przyszłości na fotel burmistrza, taka prawda. 23:24, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bzdura!!Bzdura!!

29 28

Burmistrz nigdy nie kolaborował z komunistami! To on tworzył Komitet Obywatelski Solidarność i był jego przewodniczącym. Kolaborowali z komunistami Andrzej Borzestowski - sekretarz PZPR w Technikum Mechanicznym w stanie wojennym, Ryszard Duszyński - także działacz PZPR. O innych na razie nie wspomnę. 23:37, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RychoRycho

16 9

Na układy nie ma rady .
Rozum śpi. 05:21, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


NorwegNorweg

26 10

Nic dziwnego, to pseudo miasto to jest jakaś porażka, jedno z najbardziej z skorumpowanych miast, urząd wszystko załatwisz jak masz znajomości, urząd pracy tak samo, jak pójdzie zwykły człowiek to nic nie załatwi, nic się nie należy, brak środków itp... 06:43, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VbnVbn

22 20

Radni powinni sami zapłacić za referendum w sprawie odwołania burmistrza do którego pewnie dojdzie. Burmistrz i tak zostanie a za ten cyrk zapłaci każdy mieszkaniec gminy. 07:07, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

25 15

Czytam te wszystkie wpisy i mam wrażenie, że wiekszosc uważa, że winni są tylko radni. Ale przecież maja prawo myśleć inaczej niż burmistrz. Czy jest on taki wspaniały? Jeżeli czegoś nie zrobił, to trzeba o tym mówić. Jeżeli wzrosło zadłużenie miasta- to chyba nie jest to dobre? 08:11, 25.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do JaDo Ja

6 9

Nic nie było do zarzucenia to co to znaczy, że to pisowcy. Swoich błędów nie widzą. Pierwsza sesja podwyżki a potem nic nie robią! Komisja rewizyjna zero zarzutów tylko takie co nie należy do Burmistrza!!! Hospicjum buduje CARITAS!!!! Ciemnogród tego nie zrozumie!!! Na sesji to jak na balu karnawałowym. Jedna radna mogła przyjść najlepiej w majtkach!!! 09:27, 25.06.2019


do jado ja

8 1

A co ma ubiór do sesji? To mam pytanie: czy sa radni, którzy nie pobierają wyższej diety? Odmówili? To byłby znak protestu... Krzyczą , ale kolejne stówki przytulają. Wszyscy wypominają to tylko radnym, którzy są przeciwni burmistrzowi.CARITAS buduje hospocjum- to prawda, z tego co pamiętam burmistrz obiecał przekazać pieniądze na konto hospicjum- może właśnie tego nie zrealizowala gmina? A dlaczego mieszacie w to PiS? Jaka to sprawa polityczna? Nie rozumiem. 12:32, 25.06.2019


cayakcayak

6 14

Nie powinien otrzymać absolutorium, gdyż nie wybudował za gminne pieniądze hospicjum, wyremontował drogę dojazdową za gminne pieniądze ... w obu wypadkach uniemożliwił uwłaszczenie się, by móc rozwijać swoje interesy. 08:14, 25.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KayacKayac

5 6

Co za ciemnota. Hospicjum buduje Caritas!!!! 09:12, 25.06.2019


do kayacdo kayac

1 0

tu nie chodzi o fizyczne wybudowanie przez gminę hospicjum, tu chodzi o udział środków gminy w tym przedsięwzięciu, które było na 2018 rok zaplanowane a nie zostało zrealizowane, ale jak widać wszyscy łącznie z redakcją ek ZNAJĄ SIĘ NA KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ 08:13, 26.06.2019


katolikkatolik

11 7

Szczęśliwy, kto nie słucha rady bezbożnych, nie wstępuje na drogę grzeszników i nie zasiada w gronie szyderców, lecz upodobał sobie w Prawie Pana, ….. (Psalm 1) - wczytajmy się w Słowa Księgi Psalmów 08:27, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

3 2

Katolik daj se spokój skoro jesteś chory. 10:42, 25.06.2019


no jono jo

21 7

nie wiem gdzie są tak ogromne pieniądze ?! jeżdżę po innych gminach jak Stężyca Sierakowice - tam chodniki , ulice, parkingi , nawet w odległych miejscowościach gdzie jest kilka zabudowań. Po prostu SĄ ! nie wspominając boisk promenad i innych inwestycji naprawdę służącym mieszkańcom. 08:27, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jo tyJo ty

5 11

Przestań jeździć weź się za robotę. Ubierz dobre okulary!!! Zobaczysz co się dzieje w Twojej Gminie!!! 09:21, 25.06.2019


Do ProkowianinaDo Prokowianina

22 7

Ale jak jest zrobiona ta ulica Marcina? Chodniki pękają, woda szlamuje piach i kamienie na asfalt, skrzynki prądowe ledwo wiszą na skarpach, kable odkryte leżą w rowie odpływowym. Jakoś nie za bardzo widzę tą inwestycję za udaną. Być może nie było jeszcze odbioru, ponownie pojawiły się jakieś ekipy drogowe, trochę poprawiają kostkę i myślą że będzie ok, po kolejnej ulewie będzie podobnie. ? 08:58, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@katolik@katolik

5 5

"Tak jest, ponieważ Bóg jest prawdą i ponieważ to, co wzywacie poza Nim, jest fałszem" KORAN Sura XXXI w.30 09:05, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BudżetBudżet

15 11

Jeżdżę po innych gminach: Stężyca, Sierakowice! Tam wszędzie chodniki (nawet do okolicznych wsi), ścieżki rowerowe, parkingi, ulice nawet do odległych miejscowości, gdzie jest kilka zabudowań. Po prostu SĄ ! Budżet Kartuz za czasów rządów Zjednoczonej Prawicy to 650 mln zł w ciągu 4 lat (Tyle co za 8 lat rządów Peł0)! Może ktoś mi pokaże, gdzie są fizycznie zainwestowane te pieniądze? 09:11, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do budżetuDo budżetu

17 18

Radzę ubrać normalne okulary. Choroba oczy ogromna!!!! Zjednoczona prawica wydaje na ochronę Kaczyńskiego 1,5 miliona! Tego nie widzisz. Sobie nagrody!!! Umiera 440 tysięcy dzieci ! Nie ma pieniędzy na lecznictwo. Tylko na kaczyńskiego miesięcznice, pomniki. A reszta w d....! Bilion długu!!!! Kto to będzie spłacał. Ocknijcie się z letargu! 09:19, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Budżet 30 latBudżet 30 lat

0 0

2016r -1989r = 27 lat! Po 27 latach (dla Ciebie słownie: dwudziestu siedmiu latach) "rozkwitu" Polski za zapaść w lecznictwie ma odpowiadać 3 letni rząd Zjednoczonej Prawicy i ich wyborcy? 90% czasu rządów "wolnej" Polski wybierały Lemingi! Jak? Ano pozwolili ukraść nasze OFE, przywłaszczyć mafii VAT? Bilion długu? Kto go zaciągnął? Kaczyński? Kto wydawał dekrety bez udziału Parlamentu, kto zawierał ustne umowy międzynarodowe? Tusk! Kto nie wykonywał uchwały Parlamentu odnośnie stanowiska rządu w sprawie reparacji? Cimoszewicz! W Kartuzach mamy wreszcie Rynek i deptak P0 kilkakrotnych remontach! Policz ile w sumie kosztował i kogo przyciągnął? A wydawać by się mogło, że mineralna nawierzchnia jest trwała na dziesiątki lat!? 12:29, 26.06.2019


ŁapaliceŁapalice

19 11

Kanaliza w Łapalicach tylko dla wybranych, był lub jeszcze jest remont ul. Marcina można było pociągnąć rury do kanalizacji, przypuszczam że przy tak gruntownym remoncie tej ulicy położenie rur kanalizacyjnych byłoby nie zbyt kosztowny przedsięwzięciem. 09:21, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ragadagaragadaga

27 23

Współczuję burmistrzowi pracy z takimi radnymi... 09:45, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FaktyFakty

22 19

Prawie wszystkie inwestycje spartaczone i się sypią. Burmistrz i jego działalność to wielka klapa. 10:22, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do faktyDo fakty

0 0

A pamiętasz, jak po pierwszej Iławie Złota Górą spłynęła po stoku. 16:16, 26.06.2019


do Jado Ja

17 16

Nic nie było do zarzucenia to co to znaczy, że to pisowcy. Swoich błędów nie widzą. Pierwsza sesja podwyżki a potem nic nie robią! Komisja rewizyjna zero zarzutów tylko takie co nie należy do Burmistrza!!! Hospicjum buduje CARITAS!!!! Ciemnogród tego nie zrozumie!!! Na sesji to jak na balu karnawałowym. Jedna radna mogła przyjść najlepiej w majtkach!!! 10:25, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do powyższego?do powyższego?

19 9

Mówisz o Pruszakowej? Miała chyba cycki na wierzchu. Było to niesmaczne i nietaktowne. No ale jaki rozum takie uczynki. 10:27, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

16 7

trochę beka na fotce - na każdym miejscu telefon na stole. To coś w rodzaju "patrz mordo, tu ważniejszy niż sesja jest ten co może do mnie napisać na insta" 10:53, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZorientowanyZorientowany

25 14

Wyjaśniam bliżej niezorientowanym,
Czy absolutorium się dostanie czy nie to tak naprawdę nic nie zmienia. Tak naprawdę za te śmieszne argumenty podawane przez komisję rewizyjną, które w ciagu godziny burmistrz skutecznie mógłby obalić świadczą o niedouczeniu radnych. Ale to świadczy o poziomie pseudo demokracji w naszej gminie. Nikt nie wybiera ludzi co się znają tylko tych co obiecują że coś załatwią. Krótko mówiąc ludzie co głosowali na to całe towarzystwo wzajemnej adoracji są tak samo winni sprawy jak te niedouczone miernoty. 10:53, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

........

41 14

Radni myślą że ludzie są *%#)!& czeka na zdecydowane działania A oni tylko grillami i wojenkami z burmistrzem się zajmują. Co prawda nie popieram burmistrza, ale nie podoba mi się to co radni zaczynają wyczyniać. Najlepiej Wszystkich wywalić ze świecznika i wybrać normalną władzę i radę i będzie wtedy spokój. 11:20, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirachowoMirachowo

43 15

Mirka daj spokój. Tylko wstyd, wstyd i wstyd.
11:44, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wieś mwieś m

47 16

Bobkowska do odlotu, porażka, brak jakich kolwiek pomysłów. Proszę zająć się sklepikiem. Być może uda się Pani tam zrobić porządek!!! Choć to bardzo wątpliwa sprawa. Proszę podać się do dymisji!!! 12:31, 25.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

antyormoantyormo

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Nic a nicNic a nic

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


antyormoantyormo

16 46

Wszystkie Mirki mają jaja! Brawa dla Pani za punktowanie, celne i merytoryczne! 12:36, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

********

14 6

Ale kwiatki były.... Ha,Ha,Ha 12:36, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@anty...@anty...

42 15

A umiesz czytać chociażby? Toć dziecko jak przeczyta to się zorientuje, że się komisja totalnie zbłaźniła. Jak można oceniać burmistrza w oparciu o coś, za co on nie odpowiada? Jak ktoś tego nie rozumie, to nie powinien być radnym i tyle. Nie ma przecież przymusu, można zrezygnować jak się nie rozumie o co w tym wszystkim chodzi. 13:20, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do antydo anty

5 1

totalnie to błaznicie sie wy stający po str gminy, nie rozumiecie zasad ksiegowości budżetowej i samorządu to sie nie wypowiadajcie. Wszystkie inwestycje, które podniosła KR były zaplanowane. POraża mnie niewiedza w tym temacie pana Sochy i wciskanie kolowialnych sloganów 18:51, 25.06.2019


Bącz&MirachowoBącz&Mirachowo

44 15

Bobkowska do dymisji!!! 13:31, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XdXd

23 31

Wszystkie komentarze niewygodne dla naszego kochanego Burmistrza natychmiastowo są usuwane. Tutaj chyba już nie można wyrażać swojej opinii. Masakra 14:13, 25.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Twoj nick Twoj nick

6 5

Jakos twoj komentarz nie zostal usuniety... 16:01, 25.06.2019


ella ella

3 2

Gmina / powiaty dają reklamy czyli kasę - wszystkie lokalne darmowe portale muszą niestety trzymać paluszki 17:12, 25.06.2019


MM

16 31

Pani Mirko proszę się nie poddawać!! Ktoś musi zwalczyć te Kartuskie układy!!!! 14:19, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do MDo M

31 4

Chyba chodzi Ci o przekręty Pani B.M. 14:45, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..........

16 13

Dla mnie żałośni są Ci co ciągle pieją o Ormo. Partia rządząca też ukrywa paru aparatczyków z dawnego okresu jak każde inne partie. 15:10, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banitabanita

21 8

Czy ktoś z komisji rewizyjnej ma jakieś merytoryczne przygotowanie do pełnienia swej funkcji? Jeśli nie, to po co się podjął tego zadania i teraz kompromituje całą radę ? Osoby, które nie są do tej funkcji przygotowane niech niezwłocznie zrezygnują. Oszczędzą wstydu sobie, radzie i nam tj. społeczeństwu. 17:13, 25.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Xd@Xd

2 1

Sprawdź sobie najpierw w słowniku, co oznacza słowo "masakra". 18:40, 25.06.2019


Przyganiają RONDLEPrzyganiają RONDLE

4 4

GAROWI ..... a tak samo są zakopcone kartuskim SMOGIEM, jak i on (i tak samo jak MY).
Te "posiedzenia" to przypominają palenie śmiecio-węglem. Takie same smrody !!!! 17:54, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RewizYjnyRewizYjny

18 10

bobkowska powinna podać się do dymisji za znikające obiekty z działek. Jako członkini komisji rewizyjnej nie wypada osądzać innych jak sie samym nie jest czystym 20:45, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0bserwator0bserwator

20 9

Widać gołym okiem, że te wpisy radni opozycji piszą.
Belgrau i Treder nie mogą pogodzić się z przegraną w pierwszej turze. Specjalnie robią na złość i dążą do referendum. 20:51, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIESZKANIEC KARTUZMIESZKANIEC KARTUZ

14 8

Oglądam to z boku i nie da się nie krytykować merytorycznego przygotowania Radnych, pokazują ogromną nieudolność, brak konstruktywnej dyskusji, zero propozycji dla miasta i gminy. A wnioski o hospicjum i inne kwestie po prostu strasznie ośmieszają p. Tredera, Belgrau i innych radnych opozycji. Panowie należy pogodzić się, że Gołuński jest wyborem większości mieszkańców Gminy! 22:03, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIESZKANIEC KARTUZMIESZKANIEC KARTUZ

16 9

A niestety radni nie działają w interesie mieszkańców tylko realizują swoje niespełnione ambicje. To naprawdę przykre i myślę, że w najbliższych wyborach ludzie pokażą, że nikt nie jest ślepy na działania NA SZKODĘ GMINY KARTUZY. Najlepszym rozwiązaniem byłoby referendum na temat rozwiązania Rady oraz odwołania Burmistrza. Przy poparciu społecznym p. Treder i jego obóz szybko odczują w jakim miejscu są. Tak jest, gdy podrażnione są ambicje osób, które nie mogą pogodzić się z porażką i brakiem poparcia społecznego. 22:07, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EkspresEkspres

15 13

Kolejna manipulacja ekspresu kaszubskiego. Szkoda że nie widzą do jakiej ruiny doprowadził Golunski kartuskie sołectwa i jak traktuje mieszkańców wsi dla których nie ma czasu. 22:33, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Emerytka 2Emerytka 2

2 0

Kartuski, tak jest prawidłowo. 16:02, 26.06.2019


Do @xdDo @xd

1 1

Kartuski, tak brzmi prawidłowo 16:18, 26.06.2019


do faktydo fakty

1 2

A pamiętasz, jak po pierwszej ulewie Złota Góra spłynęła po stoku. 14:13, 27.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komentatorkomentator

0 1

Do aktywności Obywatele !
Bierność tylko chwilami przerywamy,
a to nie daje nam możliwości wielkich,
a takie przecież mamy.
20:52, 30.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roman MlynarczykRoman Mlynarczyk

0 0

Dlaczego sa moje wszystkie komentarze usuniete?
Napewno nikogo tu nie obrazilem.
Wlasciwie to tylko chwaliem burmistrza za to co widac, co sie w kartuzach zmienia.
przykre to jakos jest.. 23:21, 01.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%