Zamknij

Sulęczyno. Nie chcą kopalni żwiru w sąsiedztwie Jeziora Mausz. Wójt gminy uspokaja

11:15, 29.07.2020 W.D. Aktualizacja: 13:44, 29.07.2020
Skomentuj fot.nadesłane fot.nadesłane

Nie pozwólmy zniszczyć tej pięknej turystycznie krainy! Informacja to musi dotrzeć do jak największej ilości osób, ponieważ mało kto ma świadomość, że taka inwestycja jest planowana - piszą na Facebooku założyciele grupy sprzeciwiającej się powstaniu kopalni żwiru w bliskim sąsiedztwie Jeziora Mausz w Suleczynie. Sprawa ma trafić pod obrady Rady Gminy w przyszłym tygodniu. 

Podczas sesji Rady Gminy Sulęczyno w najbliższy poniedziałek podjęta ma zostać uchwała o uchwaleniu planu miejscowego dla działek w okolicy Jeziora Mausz w Sulęczynie. Opracowaniem objęty był obszar 24,5 ha, a jego znaczna cześć ma zostać przeznaczona pod odkrywkową kopalnię żwiru wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i komunikacyjną.

Z zapisów uchwały wynika, że na tym terenie dopuszcza się wstępne sortowanie urobku oraz pełną obróbkę kopalin oraz lokalizację budynków socjalnych i administracyjnych o wysokości 8 m, a także obiektów niebędących budynkami do 20 m. Prace eksploatacyjne mają też trwać od godz. 6.00 do 18.00, a w przypadku stwierdzenia przekroczeń hałasu dla sąsiedniej zabudowy, mają zostać zainstalowane ekrany dźwiękochłonne. 

Z dokumentacji dołączonej do projektu uchwały wynika, że uwagi do projektu planu zgłaszały zarówno osoby fizyczne jak i koło łowieckie. Większość zawierała wniosek o odstąpienie od przeznaczenia terenu pod kopalnię żwiru. Autorzy uwag podkreślają, że tego rodzaju inwestycja wpłynie negatywnie na atrakcyjność turystyczną gminy Sulęczyno oraz ograniczy rozwój tej branży. Wszystkie te uwagi nie zostały uwzględnione. 

Przeciwnicy kopalni żwiru utworzyli specjalną grupę na Facebooku, za pośrednictwem której zgłaszają swoje uwagi i apelują o aktywność mieszkańców w celu ochrony tego terenu. 

(...) Plan oddziaływania na środowisko zakłada ruch pojazdów z dopuszczalnym obciążeniem na oś do 8 ton z częstotliwością do 6 pojazdów na godzinę, czyli (przejazd i powrót) do 192 pojazdów na dobę! Wszyscy wiemy jak skończy się to dla naszej drogi. Normą hałasu ma być 105 db i to nad samym jeziorem, a w związku z tym hałas będzie roznosił się na wiele kilometrów! Nie pozwólmy zniszczyć tej pięknej turystycznie krainy! Informacja to musi dotrzeć do jak największej ilości osób, ponieważ mało kto ma świadomość, że taka inwestycja jest planowana (...) - piszą w jednym z postów. 

W dyskusji wzięła też osoba, która przedstawiła się jako właściciel terenu, na którym ma działać żwirownia. 

(...) chciałbym poinformować wszystkich niedoinformowanych, że żwirownia nie ma mieć 25 ha, tylko niecałe 15 ha. Wyjazd ze żwirowni odbywać się ma tylko i wyłącznie drogą krajową nr 228. Kopalnia żwiru ma powstać bezpośrednio przy dotychczasowej żwirowni Sulęczyno, która działała przez ponad 20 lat i nie zniszczyła sulęczyńskiego krajobrazu. Żwirownia, która ma powstać będzie odgrodzona dookoła wałami o wys. 6 m, co za tym idzie: nie będzie prawdopodobnie wydawała większych hałasów (poziom 102 db wydawane jest przez ciężarówkę na autostradzie przy prędkości 90 km/h) niż firma SMS z naprzeciwka oraz będzie praktycznie niewidoczna (...)

Jeden z mieszkańców przesłał nam zdjęcie z drona, na którym zaznaczony został obszar objęty planem i przewidziany pod działalność kopalni żwiru. 

- Dopiero z góry widać, jak niewielka jest odległość do Jeziora Mausz. Trudno zrozumieć decyzję o lokalizacji tego rodzaju przedsięwzięcia właśnie w tym miejscu, które ma szczególne walory turystyczne - mówi nasz Czytelnik.

Wójt gminy Sulęczyno Bernard Grucza podkreśla, że samorząd dysponuje badaniami i opiniami środowiskowymi dla tej inwestycji. 

- Zakładaliśmy, że sprawa może wywołać kontrowersje, dlatego uzyskaliśmy wszelkie niezbędne dokumenty podczas opracowywania miejscowego planu dla tego terenu - mówi szef sulęczyńskiego samorządu. - Pojawiło się jednak sporo nieprawdziwych informacji na temat tej inwestycji. Przede wszystkim wywóz kruszywa nie będzie się odbywał betonową drogą, lecz użytkownik od razu będzie wyjeżdżał na drogę wojewódzką. Nie ma więc tutaj negatywnego wpływu na ruch lokalny. Jeżeli chodzi o hałas, to właściciel terenu zobligowany jest do usypania wałów, które sprawą, że hałas z terenu kopalni nie będzie uciążliwy i nie będzie też ona bezpośrednio widoczna. Poza tym sama kopalnia znajduje się około 1,5 km od domostw, a najbliżsi sąsiedzi nie mają do jej lokalizacji żadnych zastrzeżeń. Uważam więc, że żwirownia nie będzie miała negatywnego wpływu na otoczenie i nie będzie kolidowała z oczekiwaniami turystów odwiedzających nasz teren. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(92)

mieszkanka kmieszkanka k

20 1

zobaczcie jak jest w Kamienicy Szlacheckiej rozkopane po zwirowni, jedno wielkie bagno... ponoc miala byc rekultywacja terenu, nik sie tym nie zajmie. Starostwo zamknelo oczy, 12:55, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

To jest chore!To jest chore!

23 6

Jak gospodarz (wójt) może pozwolić na niszczenie gminy!! To są nieodwracalne zmiany! Ktoś tam dobrze smaruje... 14:01, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkanka1Mieszkanka1

3 0

Ten Wójt ma chyba coraz bardziej wyrąbane na tą Gminę. 10:07, 31.07.2020


wodnnwodnn

26 5

nad mauszem, w TAKIM miejscu? no nie wierzę! Czesto tam bywam, chyba kogos w tym suleczynie pogieło! 14:01, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wodnnwodnn

15 5

dodam jeszcze, że każdy kto ma do czynienia trochę z jeziorami wie jak woda niesie,
A mieszkańcy to chyba nie wiedzą z czym mają do czynienia:( 14:15, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czy radni zdają sobiCzy radni zdają sobi

22 5

Przecież nad Mauszem rozwija się turystyka! Jeżeli powstanie żwirownia i mielenie kamieni to ten teren umrze. Już nie wspomnę o niszczeniu krajobrazu... 14:21, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niesiołowiceniesiołowice

22 3

parę lat temu udało się zablokować żwirownię! ale to zależy tylko od determinacji mieszkańców..... 14:25, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SuleczynoSuleczyno

0 0

Tu każdy ma wszystko w D. Specyficzny ludzie pamiętają się jak będzie za późno... 12:21, 02.08.2020


Wójt...Wójt...

21 4

To że Pan Grucza jest słabym wójtem to wszyscy wiemy od lat. Ale widzę że ta łatka to dla niego za mało i brnie dalej. Dla garści miedziaków z podatków pozostawi po swojej kadencji zgliszcza. 14:26, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gość 13Gość 13

1 0

To po co wybraliście takiego słabego wójta? 01:01, 31.07.2020


Ktow wie?Ktow wie?

18 4

A zapytajcie jeszcze wójta ile i gdzie jeszcze w gminie mają być żwirownie. Ja o tej w Kłodnie nie wiedziałam a ma być właściwie w Sulęczynie przy wyjeździe na Gowidlino. 14:31, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


popierampopieram

21 2

Nie dajcie się wójtowi .
Zobaczcie jak to wygląda w Stężycy / Gostomie / , Wygoda , ....
Sznur Tirów przeciążonych , kurz , zniszczone drogi .
STOP ! niszczeniu Naszej Szwajcarii Kaszubskiej . To jest teren dla turystów i dla Nas . 16:03, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

1 0

tiry wywrotki mają po 50 ton. 21:09, 29.07.2020


pipippipip

8 2

Bogata miejscowość! stać ich na odpuszczenie żwirowni 17:37, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pracownik gminyPracownik gminy

4 0

Że żwirowni gmina ma bardzo mało. Niestety to wiem z pierwszej ręki. Jedynie żwirownia daje piasek i tłuczen na drogi gminne. 19:21, 29.07.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Zdzisek Zdzisek

12 2

Nie dajcie się! Nie dajcie się nabrać na te zapewnienia ! 18:24, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LpLp

12 3

Widocznie wójt nie czytał prognozy oddziaływania na środowisko miejscowego planu zagospodarowania ,gdzie wyraźnie pisze że ruch aut z urokiem że żwirowni będzie się odbywał drogami nr 166034G droga gminna w kierunku Sulęczyno - Ostrów Mausz oraz drogą nr 023 oraz poprzez uklad drog dostosowanych donpostepow eksploatacji .
Nie wspomnę już o skutkach niekorzystnych na środowisko też dostępne w tym projekcie.
P. Frycza od początku swojej kadencji obiecywał rozwój turystyki A nic nie zrobił w tym względzie ... objął pod władanie piekne tereny
Przychodzi mi na mysl powiedzenie o krolu polskim ,krory zostawil Polskę notowaną A nasz wójt przejdzie do historii jako ten , który zostawił gminę Sulęczyno rozkopaną... szkoda takbpieknych terenów 18:31, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LpLp

2 0

Przepraszam za błędy,:) Polska ma być murowana oczywiście,nazwisko wójta też się trochę przekręcilo... ale wiadomo o co chodzi. 18:39, 29.07.2020


JooolaJooola

16 6

Skandal to mało powiedziane. Ciekawe jakim cudem ktoś dostał pozwolenie na zniszczenie takiego miejsca! Tego nie można za nic odpuścić, wójt po czymś takim powinien się spalić ze wstydu ??? 18:42, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bogdan01Bogdan01

16 4

Czy w tej Radzie Gminy siedzą skończone barany??? Rozwalić tak przepiękny krajobraz? To jedno z bardziej urokliwych i spokojnych miejsc w okolicy, ludzie przyjeżdżają wypocząć, cenią sobie ciszę, a ktoś chce zrobić hałas 100 dB na połowę jeziora ? O codziennych przejazdach ciężarówek i zanieczyszczeniu wody nie wspomnę ??? 18:48, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NnnobecnyNnnobecny

6 0

W Radzie to siedzą radni osobiście zainteresowani otwarciem tej kopalni..nawet nie mogą się doczekać kiedy ich samochodowy, będą wywozić tzw. urobek....ciekawe za ile kupił ich inwestor..skoro radni tak uważnie śledzą posty na grupie..Trzeba zapamiętać nazwiska radnych..a nie tylko wójta..
Po otwarciu kopalni oczywistym jest, że Mausz nie bedzie jeziorem ciszy..motorówki i skutery będą w akcji.. 19:31, 29.07.2020


Zosia03Zosia03

16 4

Sprawę trzeba koniecznie nagłośnić w mediach ogólnopolskich - może ktoś się wreszcie weźmie za temat żwirowni - mam wrażenie, że próba zniszczenia środowiska i krajobrazu nad jeziorem Mausz to nie jest odosobniony przypadek ?? 18:52, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ktow wie?@Ktow wie?

9 3

Obok stacji moya ma być kolejna. Nie wiem ile powierzchni. A ta w suleczynie to wiesz ile będzie miała? A Kłodnie to mają rozmach... I problem na kilkanaście lat.
19:09, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A frydrychowo? A frydrychowo?

5 1

Też na mauszem. Nie wiem tylko czy ta żwirownia nie została zablokowana. Ciekawe. 19:18, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

22 LR22 LR

5 3

Każdy wie kto przy tym gmera. Interesz muszy szie krenczycz.
Zadam proste pytanie do miejscowych: Od czego są ciemne uliczki?
Skoro oni tak załatwiają geszefty to mieszkańcy chyba też mogą? To też było tylko pytanie, tak dla jasności panie Drewka. 19:34, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszebaKaszeba

9 2

W gm. Stężyca mają dość jazdy ciężarówek przez wsie od rana do wieczora. Wójt nic nie robi w tym zakresie poza 4 progami zwalniającymi w Gołubiu. Od 1.07 miały nie jeździć ciężarówki! I co dalej jadą.
To rozumiem będzie ich więcej jeżdziło.
19:59, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OdbiorcaOdbiorca

3 12

Są w posiadaniu dokumenty, że pan który najbardziej się awanturuje sam chciał otworzyć kopalnie a jak mu się nie udało, to dla zmylki założył grupę na Facebooku, która ma na celu zniechęcenie ludzi do kopalni która ma powstać 20:21, 29.07.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

EloElo

3 0

Co za bzdura! Pan Odbiorca zatrudnił się do siania dezinformacji? Może przejdźmy do meritum - najważniejsza jest tu przyroda, a nie wojenki sąsiedzkie z zazdrością w tle... 20:43, 29.07.2020


TeczkaTeczka

0 0

Żeby nie było jak z tajemniczą ręczną p.Tymińskiego... 20:55, 29.07.2020


Kaszubka1Kaszubka1

2 0

"są w posiadaniu dokumenty..." co za bzdury. 21:51, 29.07.2020


GiscGisc

0 0

Każdy kto chcial mógł się zgodzić. Skoro pan który rzekomo chciał ale się nie zgodził to znaczy że nie chciał niszczyć przyrody wokół swojego domu. A pan k pozyje trochę w epicentrum żwirowni i pewnie jak.judasz będzie chciał oddać te srebrniki za które sprzedał tak piękny teren 10:30, 03.08.2020


@odbiorca@odbiorca

8 1

A pokażesz te dokumenty? Czy tylko tak sobie........... 20:44, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PablitoPablito

9 0

Dziwne rzeczy się dzieją w tej gminie. Począwszy od tematu wywozu śmieci ,Pszok itd itp.Moze jakiś audyt . 21:17, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@odbiorca@odbiorca

5 0

Z tego co wiem ,to żaden z założycieli wspomnianej strony,nie jest właścicielem takich gruntów ,zeby mogli nawet myśleć o żwirowni... cos mi tu nie gra... 21:19, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zwolennik kopalni Zwolennik kopalni

3 18

Wole takich co maja kopalnie i płaca podatki, niż takich co maja ośrodki i rybaczowki w Klodnie i nie odprowadzają podatków . Maja domy nad samym jeziorem i są na tyle bezczelni aby zakładać grupy na FB w obronie jeziora !!!!
Wstyd !!!!! 21:20, 29.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JahhaaJahhaa

4 2

Widzę ze inwestor żwirowni zabrał głos.... 22:20, 29.07.2020


Mieszkaniec kłodnaMieszkaniec kłodna

3 2

Brawo, popieram.. osoba która najbardziej sie awanturuje mieszka około 1,5km od mającej powstać inwestycji. Podejrzewam, ze gdyby taka inwestycja miała być u tego Pana, to nie byłoby żadnych sprzeciwow z jego strony. 08:21, 30.07.2020


Mieszkanie-cMieszkanie-c

7 7

Czy ktoś był w tym miejscu z komentujących stał w tym miejscu gdzie ma być ta żwirownia ?
Po nawałnicy z 2017 r z lasu nic nie zostało i wszystko jest zasłoniete przez wzniesienie terenu wiec mało co widać i tak tez będzie z żwirownia a po 15 latach od nawałnicy w tym miejscu musi być posadzony las nakaz z lasów państwowych .
Pozdrawiam serdecznie. 21:54, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZirytowanaZirytowana

1 0

Byłam tam bo widzę ten teren z okna. Z OKNA.
Bardzo mnie cieszy twój optymizm, że "nakaz z lasów państwowych" zadziała poprawnie.
To są tereny prywatne i dzierżawione będą na 25 lat, więc jeśli ktoś wierzy, że w kraju w którym wycinają puszczę i inne tereny pod ochroną, coś takiego zostanie poprawnie posadzone/zrekultywowane/odtworzone, to jest prawdziwym optymistą. 20:00, 03.08.2020


KaszebkaKaszebka

12 5

To jest świetny temat dla ogólnopolskich mediów. Trzeba pokazać jak działają samorządy. Wtedy wójt z całą radą będzie musiał się oficjalnie odnieść i wytłumaczyć, co ich skłoniło do zgody na coś takiego. 21:59, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

3 8

Suleczyno to kilka tysięcy ludzi , wiec tych 20 zwolenników dbających nie o środowisko lecz o swój biznes nic i tak nie zrobi :) ? 22:03, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EkoEko

8 1

Jeżeli przeczytać strategię rozwoju gminy Sulęczyno, to celem głównym jest rozwój turystyki, dużo tam sie tez pisze o wyjatkowych walorach przyrodniczych ,które mają być podstawą do rozwoju turystyki ,ale wójt z radą gminy wola klepać zgody na żwirownie na,których wzbogaci się kilka osób A efekty tych działań odstrasza turystów jakby nie było ,z których istnienia sporo osób się utrzymuje. Nie wspome o często nieodwracalnych schodach w środowisku przyrodniczym i też do końca nie wiadomo jak taka ogromna żwirownie wpłynie na pobliskie jezioro... no ale co tam macie przecież cudowne kąpielisko w Sulęczynie 22:17, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Smutne toSmutne to

14 1

Znaną praktyką jest, że inwestujący w takie żwirownie chodzą po okolicznych domostwach oferując pieniądze w zamian za zgodę i nie składanie skarg na przedsięwzięcie. W okolicach Sulęczyna działają już takie żwirownie. Hałas niesie się na wiele kilometrów od wczesnego rana do późnych godzin wieczornych, krajobraz jest zdewastowany, pył, kurz, zniszczone drogi, których inwestorzy nie naprawiają. Podatki z takich miejsc nie są żadnym argumentem ponieważ nie zrekompensują nawet kosztów napraw dróg. A w Polsce jak jest, wiemy. Nie wierzę w zapewnienia, że ktokolwiek waży wyjeżdżające ze żwirowni łódki, przecież to by się nie opłacało, a dorobić się trzeba jak najszybciej... Nie wspomnę już o kierowcach tych ciężarówek, którzy pędzą jak szaleni. Strach jechać na rowerze czy iść z dzieckiem. Zyski dla gminy żadne. Ale kasa na pewno poleci pod stołem, a może już poleciała...
Sulęczyno powinno inwestować w turystykę, pielęgnować krajobraz, który przyciąga i zacgwyca ludzi z całej Polski. Bernardyn kompletnie nie interesuje się gminą tylko własną kieszenią, skąd mu ile może skapnąc. Randi w większości są na tyle słabi, że nie ogarniają co się wokół nich dzieje, a pewnie jak się uda coś przy okazji przytulić to czemu nie. Pisać można bez końca. Smutna wieś, smutny mental, smutny kraj. 22:40, 29.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

8 1

Wójt ma drugą kadencję, nie wierzę, że zgodził się na taką inwestycję bez zasilenia własnej kieszeni. Jeśli mimo sprzeciwu tylu osób, nadal będzie tak brobił tego projektu to znaczy, że kieszenie ma już pełne... Tylko jak sobie potem wójt w lustro spojrzy? 23:00, 29.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do MkDo Mk

1 0

On już nie mieści się w lustrze... 10:42, 30.07.2020


NnnnobecnyNnnnobecny

10 1

Wójt o dobro nasze dba tylko dzień przed wyborami, gdy list z dobrymi chęciami nam do domów dostarcza...Po ostatnich wyborach wiadomo , skąd jest większość radnych i jej przewodniczący...więc wszystkie ustalenia odnośnie co będzie robione w tej gminie odbywają się na "Nowogrodzkiej" w Msciszewicach...tam po dyrektywy...stanowiska..stawia się cała świta..od wójta, inwestora żwirowni, wikarego..itd..Tam nasz Jarek decyduje gdzie powstaną inwestycje..kopalnie...I wystarczy kilka groszy dać na straż i już możesz grać w tej orkiestrze...Tam telewizja powinna się udać...bo tam odbywają się faktyczne rządy-nierządy.. 04:56, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DriverDriver

4 2

Celem tej kopalni nie jest sprzedaż kruszywa a połączenie jeziora Mausz z rzeką Słupią. Co w konsekwencji pośredni utworzy połączenie z morzem Bałtyckim z którego będą wpływać do naszego Sulęczyno największe kontenerowce świata. A to już przyczyni się do rozwoju gminy i przekształceniu jej w największą aglomeracje w tej części świata. Ruszcie trochę głową, tu nie chodzi o kamienie... :p 06:48, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krecikkrecik

4 11

Super.
Przynajmniej będzie można kupić kruszywo. A 100 metrów dalej jest tartak i ma powstać inna żwirownia innego właściciela. To jeden może a drugi nie? Ja jestem za żwirownia . 08:21, 30.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mieszkaniec kłodnaMieszkaniec kłodna

2 4

Ja też jestem za żwirownia. Jakoś jak była żwirownia przy tartaku to wszystko bylo w porządku, a jak żwirownia ma powstać w pobliżu to sie okazuje że zniszczy środowisko i będzie wielki hałas. 08:29, 30.07.2020


o co chodzio co chodzi

3 0

z komentarzy wynika, że z sulęczyna to sie robi centrum żwirowe. 1Kłodno, 2.obok tartaku, 3.frydrychowo, 4. W sulęczynie. 5? 6?, 7? 09:11, 30.07.2020


JaJa

11 2

Łapówki.
Tak to działa. Grucza dostał w łape A radni dostali wyjazd nad morze .
I wszystko gra ..ta uchwała przejdzie tak czy tak 09:57, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka kamienicymieszkanka kamienicy

3 1

naglosnic sprawe do medi, moze ktos w koncu beknie za to!wojt gminy plus starostwo! zwirownia w Kamienicy Szlacheckiej wyraza jak mozna dzialac w Polsce! 10:27, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Kłodna Mieszkaniec Kłodna

0 5

Z tego co wiem, to żwirownia nie ma być na całym terenie który jest oznaczony na zdjęciu. Ktoś tutaj ma bujną wyobraźnię. Pozdrawiam 13:46, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no sorryno sorry

1 4

ale utrzymanie 5 szkol kosztuje
a na turystykę i tak się od dawna w Sulęczynie nie stawia
zreszta po co, jeśli większość tzw turystów to osiedleńcy nieplacący podatków 14:03, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Mieszkaniec Kłodna @Mieszkaniec Kłodna

7 0

na zdjęciu jest jak rozumiem teren objęty planem zagospodarowania, więc nie chodzi o wyobraźnię. Twoim zdaniem inwestor wydobędzie sobie 2 ha i resztę 22 ha zostawi?? Z artykułu wynika, ze właścicielka terenu sama mówi o 16 ha.... Skoro tam mieszkasz to włącz myślenie. Chyba nie wiesz jak działa taka kopalnia. 14:10, 30.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AmAm

0 0

Właścicielka sama nie wie co podpisała, taki stan umysłu jak forsa wisi w powietrzu. 11:33, 02.08.2020


Mieszkaniec KłodnaMieszkaniec Kłodna

2 4

A co do wieży 60 metrowej ( która z czasem moze być przekształcona na 5g) powstać w Kłodnie nikt nie ma nic przeciwko? I to u Pana któremu najbardziej przeszkadza żwirownia. 09:34, 31.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PomorskiPomorski

2 0

A co ma wspólnego obecność wieży do skutków żwirowni na tym terenie? Jeszcze powiedz, że obawiasz się 5G??? 19:46, 31.07.2020


SsdSsd

0 0

To co piszesz jest objawem skrajnego braku wiedzy. Spójrz na mapę inwestycji i jeszcze raz Przemyśl, czy wieżę można z tym porównać... 11:35, 02.08.2020


EkologEkolog

0 0

Nawet 8 g nie dotrze do właściciela działki w epicentrum tego piekła, które się szykuje. A poza tym te wały ochronne to ochronia, mają być takie super przecież. 11:38, 02.08.2020


@Mieszkaniec Kłodna@Mieszkaniec Kłodna

2 1

Maszt 60 m kontra 24 ha kopalni... ? 15:04, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stały mieszkaniecStały mieszkaniec

2 0

Są mieszkańcy którzy mieszkają bliżej niż 1.5 km i nikt ich o zdanie nie zapytal. a teraz gmina i wlasciciel twierdza ze niemaja nic przeciwko. Taka zwirownia tak blisko jeziora to tragedia woda bedzie niosla chalas tak jakby to bylo 10 metrow od nas. A waly z piasku nie dadza nic. Stara zwirownia byla duzo dalej od jeziora. 23:42, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stały mieszkaniecStały mieszkaniec

3 0

Wszystkich zwolennikow zwirowni. zapraszam na pierwsza lepszą zwirownie ktora wydobywa i kruszy kamień. Co bedzie mialo miejsce w klodnie. 102 decybele to jakaś kpina napisana tylko zeby uzyskac pozwolenia. Tak samo jak ilosc samochodow wyjeżdżających ze żwirowni. Grucza bedzie stał i liczył???? 00:07, 01.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TechnikTechnik

0 0

Jest aparatura i firmy zajmujące się mierzeniem hałasu. Każdy może taka firmę wynająć a wyniki zanieść na odpowiednie biurko. Znając gminę zwiększa ustawowo dopuszczalny poziom hałasu w okolicy i będzie git. 11:31, 02.08.2020


AnteAnte

2 0

Nie mają zastrzeżeń bo na ich terenie to powstaje. Pamiętam wójta na ołtarzu A teraz to widzę że srebrnikami e kieszeni. Sorry 11:23, 02.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SuleczynoSuleczyno

1 0

Wójt zostawi po sobie piekło. Można też kruszywo koło jego domu wozić. Może Pan to uwzględni panie wojcie w akcie łączenia się w bólu z mieszkancami...nie spodziewałam się tego po tym człowieku... 11:29, 02.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DowojtaDowojta

1 0

Wiedział, że sprawa wzbudzi wiele kontrowersji i co? Dla dobra mieszkańców brnie w to? Mimo, że wiedział, że mieszkańcy będą nizadowoleni???? To ma być Nasz wójt? Czemu on służy ludziom czy mamo nie.... 11:55, 02.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przedsiębiorca Przedsiębiorca

1 1

Super tok myślenia, brawo dla Pana który zbuntowal wszystkich (chyba nie trzeba pisać o kogo chodzi) myślę, że zróbmy jakieś referendum odnośnie wszystkich zakładów pracy w naszej gminie, i wszystkie zamknijmy w pi.. u. Myślę że możemy wszyscy iść pracować do innej gminy bo po co utrzymywać swoją, nikt nie myśli, że zakłady pracy to podatki i wgl, tylko wszyscy widzą same minusy, zabijmy deskami sulęczyno i wyprowadzmy się z tad i będzie wtedy raj dla wczasowiczów o, który tak bardzo walczycie, tylko nie zapomnijcie nakarmić ptaszkow i sarenek bo zwierzyny też nie będzie
10:33, 03.08.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Stały mieszkaniecStały mieszkaniec

0 0

A innego biznesu nie mozna rozkrecic? Tylko taki który uprzykszy zycie mieszkancom i przyjezdnym?? 11:15, 03.08.2020


ZirytowanaZirytowana

0 0

To proszę postawić przy swoim płocie żwirownie i wtedy będziemy dyskutować. Podatki od domów letniskowych istnieją i są dość wysokie, więc gmina, gdyby rozsądnie do tego podeszła, miała by spore zyski. Ludzie się denerwują, bo mają prawo do tego. Miejsca pracy można tworzyć w taki sposób, żeby nie narażać na straty innych. A postawienie żwirowni "okrakiem" domków letniskowych, jest wielkim środkowym palcem dla tych, którzy w tym miejscu od 20 lat mieszkają przez połowę roku i wspierają np lokalne sklepy.
Żwirownia to duża ingerencja w środowisko. Bardzo mnie cieszy, że chcesz zniszczyć po sobie teren i zostawić przyszłym pokoleniom jeszcze większy syf niż udało nam się do teraz zrobić. 19:55, 03.08.2020


Do zirytowanej Do zirytowanej

0 0

Wspieracie przez pół roku a my przez całe życie i cały rok na okrągło i to tylko i wyłącznie my powinniśmy decydować co będzie się działo na naszym terenie 20:28, 03.08.2020


Zwir Zwir

1 1

Czy bat ma w sprzedaży piasek, bo w sulęczynie ponoć mają zamknąć zwirownie, a chce budować dom niedługo, proszę pomóżcie, może ktoś ma jakieś zapasy!!!! 10:40, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oczekuję sprostowaniOczekuję sprostowani

2 0

Dlaczego teren pod inwestycję jest zawyzony, czy tylko dlatego żeby zrobić więcej hałasu? 10:55, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mariano italianoMariano italiano

2 1

Czemu wczasowicze prubuja rzadzic Nasza Gminą. 1 rządzący starczy. 11:14, 03.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Stały mieszkaniecStały mieszkaniec

1 1

Gdyby tobie pod domem zaczely chalasowac calymi dniami cierzarowki, przesiewarki,i kruszarki do kamienia to inaczej bys spiewal cwaniaku 11:43, 03.08.2020


Ciężarówka Ciężarówka

1 1

Akurat jestem kierowcą ciężarówki A ta praca to muj chleb. 11:56, 03.08.2020


Władza Władza

0 1

Skoro wójt jest na tym nie innym stanowisku, to znaczy że jest osobą kompetentną do pracy na tym stanowisku, i myślę że dobrze zadecyduje dajmy jemu i radzie gminy podjąć decyzję, w końcu wybraliśmy ich czyli godzimy się z ich decyzją i są naszymi przedstawicielami, wierzę że nasza władza rozstrzygnie ten spor 11:31, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do stały mieszkaniecDo stały mieszkaniec

1 1

Zostawmy naszą gminę dla tych którzy wyrzucają śmieci po lasach, którzy nie płacą podatków i jeszcze chcą zlikwidować lokalnych przedsiębiorców, czy takiej gminy chcecie, czy lepiej żeby byli przedsiębiorcy i żeby gmina miała dochody, bo jakoś wczasowicze nie dadzą nam na utrzymanie rodzin i na opłaty 11:43, 03.08.2020

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

Stały mieszkaniecStały mieszkaniec

0 1

Niby dlaczego nie placa podatków? a smieci wyrzucaja nie tylko przyjezdni a głownie przez nieudolnosc gminy w sprawie smieci. I wole te pare papierkow od zanieczyszczonego olejami jeziora skoro juz mowa o ochronie srodowiska 11:51, 03.08.2020


Do stały mieszkaniecDo stały mieszkaniec

1 0

Skoro różnego rodzaju siedliska, domki mogą być nad samym jeziorem to dlaczego nie może być zakładów pracy? 12:00, 03.08.2020


Stały mieszkaniecStały mieszkaniec

0 0

Zaklady pracy tak. Ale nie tak ucązliwe dla ludzi mieszkających wokół. Moze spalarnie smieci niech walna to tez zaklad pracy 13:45, 03.08.2020


Do stały mieszkaniecDo stały mieszkaniec

1 0

Każdy zakład pracy jest na jakiś sposób uciążliwy, czy to tartak, czy zwirownia, czy produkcja prefabrykatów, chociaż swoją drogą produkcja prefabrykatów, lub betoniarnia w pobliżu zwirowni mogło by być bardzo dobrym rozwiązaniem, trzeba ten temat podrzucić lokalnym przedsiębiorcom, wspólnymi siłami można przenosić góry, i powiem więcej, myślę że powstanie w tamtym rejonie strefy ekonomicznej nie była by złym pomysłem 13:55, 03.08.2020


Stały mieszkaniecStały mieszkaniec

0 1

Widze ze myslenie nie jest twoja mocna strona. Jak dla mnie moze byc betoniarnia albo tartak albo i wszystko naraz. Napewno bedzie to mniej uciążliwe od 25 hektarowej zwirowni i bardziej eco 14:40, 03.08.2020


Do stały mieszkaniecDo stały mieszkaniec

0 0

No i z czasem będzie wszystko naraz, łącznie ze zwirownia, bo po co wozić materiał z innych zwirowni jak możemy wspierać swój lokalny biznes, lepiej utrzymywać swoich niż obcych
15:01, 03.08.2020


Stały mieszkaniecStały mieszkaniec

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Piękny widokPiękny widok

2 1

Czy zniszczony las przez nawalnice jest lepszym widokiem niż posadzony nowy las po skończonych pracach w kopalni żwiru, czy lepiej oglądać siedliska, lub domki w lasach lub nad samym jeziorem, żeby wybudować domek w lesie trzeba wyciąć drzewa, czy w ten sposób mamy wspierać okoliczne ekologie, a klodno to praktycznie domki w lesie i nad jeziorem, i tutaj nasuwa mi się pytanie, czy sterty śmieci w lasach i nad jeziorem to piękny krajobraz? Ludzie nie dajmy się zwariować, zacznijmy sami myśleć a nie piszmy komentarzy na kogoś prośbę 12:15, 03.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZirytowanaZirytowana

0 1

Odwołam się do śmieci- proszę sprawdzić jak działa w gminie wywóz śmieci. Wtedy nagle się okaże, że nie działa. Przez lata przywoziliśmy worki (nie worek, tylko liczba mnoga) ze śmieciami do Gdyni, z kultury osobistej, by nie zostawiać ich za sobą. Nie każdego stać na kulturę osobistą.
Przykro mi, ale mylisz dwa pojęcia ze sobą, odtworzenie lasu na terenach zdegradowanych, np po żwirowni, jest procesem, który twa lata i teren ten odzyska swoja wartość może za 40 lat i to przy dobrym programie ekologicznym, w który wątpię, że powstanie. Natomiast degradacje środowiska przez rozrzucone śmieci można naprawić poprzez zorganizowanie wywozu śmieci za pomocą dobrych decyzji w zarządzie gminy. Bo komu chce się wyrzucać śmieci do lasu, gdy ma śmieci wywożone spod furtki?
Te domki, które praktycznie będą pomiędzy żwirownią, mają swoich właścicieli, którzy nie są tą inwestycją zachwyceni i to oni głównie są załamani tym, że teren który przeszedł już straszną degradacje przez wspomnianą nawałnice, teraz zostanie doszczętnie zniszczony. Postawienie ludziom za płotem żwirowni jest po prostu niegrzeczna. 19:41, 03.08.2020


Do zirytowanej Do zirytowanej

1 0

Często w niedzielę wieczorem widać za urzędem gminy jak wywozicie państwo swoje śmieci, tak że nieraz nie idzie przejechać koło kosza gminnego 20:21, 03.08.2020


ZirytowanaZirytowana

1 3

"Poza tym sama kopalnia znajduje się około 1,5 km od domostw, a najbliżsi sąsiedzi nie mają do jej lokalizacji żadnych zastrzeżeń." Na zdjęciu z drona widać domostwo oraz inne działki, które są dosłownie pomiędzy zaznaczonym terenem żwirowni. Nie chce mi się aż komentować dalej, bo przecież skoro za płotem mojej działki jest coś innego, to ja przecież nie muszę mieć kultury osobistej i dobrze jest właściwie okraść sąsiadów z wartości działki, która jeszcze wczoraj była zlokalizowana pomiędzy lasami a nie w środku żwirowni. Dziękuje, że moje zabezpieczenie finansowe na przyszłość zostało właśnie mi zabrane. "Nie mają do niej zastrzeżeń"- ja mam. Albo zredaguj tekst albo następnym razem nie korzystaj z pustych frazesów. 19:16, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

energetykenergetyk

0 0

Nad tą działką przebiega , linia przesyłowa średniego napięcia . Po nawałnicy , zmodernizowana
i nowoczesna , z przewodami izolowanymi , zasilająca dalej w kierunku Parchowa ,
odbiorców domków letniskowych i ośrodków wczasowych .
O tym wójt już zapomniał ?
Jak szybko można zniszczyć , to co z trudem odbudowano !
Mieszkańcy i turyści , nie dajcie się ! 20:07, 28.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%