Zamknij

Oszukują na bon turystyczny. ZUS ostrzega

12:24, 04.08.2020 mat.pras./oprac.W.D. Aktualizacja: 12:24, 04.08.2020
Skomentuj

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed osobami, które proponują sprzedaż bonu turystycznego lub pomoc przy aktywacji bonu za pieniądze. 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że bonu turystycznego nie można wymienić na gotówkę ani inne środki płatnicze. Można nim płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski do 31 marca 2022 r. Na każde dziecko, na które przyznany jest dodatek lub świadczenie wychowawcze przysługuje bon w wysokości 500 zł. Wyjątkiem są dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością, które otrzymają dwa bony po 500 zł każdy (drugi po dołączeniu odpowiedniego orzeczenia).

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie należy osobom trzecim udostępniać swojego loginu i hasła do PUE ZUS. Trzeba pamiętać, że znajdują się tam ważne dane, np. dotyczące  zgłoszenia do ubezpieczeń, zwolnień lekarskich, czy też pobranych zasiłków. 

Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy przy aktywacji Polskiego Bonu Turystycznego może kontaktować się telefonicznie z dostępnym całodobowo konsultantem pod nr tel. 22 11 22 111 lub mailowo: [email protected]. Pomocy udzielą także pracownicy we wszystkich placówkach ZUS.

Bon turystyczny można zrealizować jedynie poprzez PUE ZUS. Aby to zrobić nie trzeba składać wniosku. Bon znajdziemy na PUE ZUS w zakładce – "ogólny", w menu bocznym w zakładce "Polski Bon Turystyczny", a następnie - "Mój bon". Przed aktywacją bonu warto sprawdzić, kto w rodzinie jest uprawniony do pobierania świadczenia wychowawczego 500+ (czyli kto składał wniosek o 500+). Na PUE ZUS zakładka Polski Bon Turystyczny jest widoczna bowiem u tej właśnie osoby.

Przy aktywacji trzeba podać swoje dane kontaktowe - adres e-mail i nr telefonu komórkowego. Jest to niezbędne, ponieważ po aktywacji bonu na podany adres mailowy zostanie wysłany kod płatności, przy użyciu którego będzie można płacić podmiotom turystycznym. Każda płatność będzie potwierdzona jednorazowym kodem autoryzacyjnym wysłanym SMS-em. Innymi słowy sam 16-znakowy kod nie wystarczy, aby zrealizować transakcję. Podczas jej potwierdzania, trzeba podać czterocyfrowy pin, który otrzymamy na numer telefonu podany podczas aktywacji bonu. Przy zakupie bonu, nie będziemy mieli też pewności czy kod nie został już zrealizowany. 

ZUS apeluje więc o rozwagę, a wszelkie nieprawidłowości mogą być zgłaszane na adres mailowy: [email protected]. Zgłoszenia będą kierowane do organów ścigania.

(aktualiz. godz. 12.24)

(mat.pras./oprac.W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

ZUS ZUS

0 0

A czy ZUS pokryje straty za zdemolowanie obiektu itp. 10:41, 04.08.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

.  .. .

0 0

Oczywiście 11:11, 04.08.2020


JedziemyJedziemy

0 0

Lepiej teraz jechać póki opinia o Januszach i Grażynach jeszcze nie poszła w świat 11:19, 04.08.2020


ZUS 1ZUS 1

0 0

Bo inne firmy pokrywają takie straty dla obiektu obciążające kartę wynajmującego 11:40, 04.08.2020


reo

BonBon

2 2

Panie redaktorze, nie czterocyfrowy kod pin tylko sześciocyfrowy kod autoryzacyjny i mamy na to 2 min. Już placiłam nim za pobyt. Szybko i sprawnie. 11:18, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marian Janusz Paź dzMarian Janusz Paź dz

0 1

Oj doopa Was boli że mamy taki Rząd. Wolę Janusza i Grażyny niż tych bardzo wykształconych wyznawców czaskofskiego. To co wyprawiają nad morzem czy w górach to dopiero szczyt kultury. Pozdrawiam. 13:56, 05.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%