Posiedzenie komisji ds. petycji skarg i wniosków kartuskiej Rady Miejskiej zakończyło się niespodziewanie interwencją policji. Radni spotkali się z mieszkańcami Dzierżążna, którzy protestują przeciwko łączeniu dwóch klas VIII w tamtejszej szkole. Ale burmistrz Kartuz poinformował, że z uwagi na stan epidemii nie wyraził zgodę na organizację posiedzenia w urzędzie. O interwencję poproszono Straż Miejską oraz policję. Zakończyło się spisaniem personaliów osób biorących udział w spotkaniu.
- To chyba pierwsza taka sytuacja, gdy na posiedzenie komisji Rady Miejskiej, odbywającej się zgodnie z wszelkimi zasadami i obowiązującymi przepisami wzywana jest policja. To są wręcz białoruskie standardy - mówił Mariusz Treder, przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej. - Mieszkańcy przyszli, by wyrazić swoje racje, wszystko odbywało się z zachowaniem reżimu sanitarnego i przy zachowaniu odległości. Sytuacja jest zastanawiająca o tyle, że przecież normalnie w sołectwach odbywają się zebrania wiejskie.
Brak zgody
Do awantury doszło już na początku posiedzenia komisji. Na sali zjawili się radni oraz mieszkańcy, ale burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński poinformował, że nie wyraził zgody na organizację spotkania w takim gronie w Urzędzie Miejskim.
- Pani przewodnicząca komisji otrzymała ode mnie stosowne pismo w tej sprawie. Z uwagi na zagrożenie epidemiologicznie nie wyraziłem zgody na organizację posiedzenia w urzędzie. Proszę wszystkich o opuszczenie sali, bo w przeciwnym razie będę zmuszony zawiadomić policję - oświadczył burmistrz Kartuz.
Przewodnicząca komisji radna Klaudia Kałużna poinformowała, że wszyscy uczestnicy są wyposażeni w maseczki i zachowują odpowiedni dystans, więc nie ma przeciwwskazań do organizacji posiedzenia. Zapowiedziała, że będzie ono trwało zgodnie z planem. W reakcji na to, burmistrz Kartuz powiadomił Straż Miejską, a jej komendant przyszedł z informacją, że zawiadomiona została policja. I rzeczywiście funkcjonariusze po pewnym czasie pojawili się na sali obrad.
Policja na sali obrad
Uczestnicy spotkania usłyszeli, że w Urzędzie Miejskim mają prawo przebywać radni. Pozostali uczestnicy mieli przy wyjściu ze spotkania podać swoje personalia.
Radni nie szczędzili krytycznych uwag pod adresem burmistrza Kartuz komentując brak chęci dialogu i współpracy. Podkreślali, że na spotkaniu nie pojawił się nikt z przedstawicieli Urzędu Miejskiego ani dyrektor Zespołu Kształcenia i Wychowania w Dzierżążnie. Członkowie komisji skarg i wniosków wysłuchali więc argumentów rodziców uczniów, którzy sprzeciwiają się połączeniu dwóch klas ósmych w jedną liczniejszą.
Jedna klasa
- Takich rzeczy nie powinno się robić w ostatniej klasie, gdy uczniowie przygotowują się do egzaminu końcowego - argumentowali rodzice. - Dodatkowo, jeżeli mówimy o stanie epidemii koronawirusa, to powinno się dążyć raczej do tego, by klasy były mniej liczne, a nie odwrotnie.
Magdalena Wrońska, przedstawicielka rodziców uczniów podkreśla, że na 27 uczniów 15 ma opinie z poradni psycholgiczno-pedagogicznej, zaś 2 ma orzeczenia o konieczności kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność. To, jak mówi, kolejny argument za tym, by nie łączyć klas i pozwolić uczniom dokończyć edukację w warunkach i w gronie, do którego przywykli i w którym nauczyli się pracować.
- Jestem wychowawczynią klasy siódmej, a mam nadzieję, że teraz ósmej - mówiła jedna z uczestniczek spotkania. - Stworzenie dobrych warunków pracy i dobrej atmosfery w klasie jest bardzo ważne. Dzieci, które mają ze sobą dobry kontakt i dobre relacje, mają lepsza motywację do nauki. Dlatego dla ich dobra, nie powinno się w takim momencie nauki łączyć dwóch klas.
Rodzice uczniów podkreślali, że dzieci są też z różnych roczników, co także jest dla nich ważnym argumentem przy propozycji łączenia klas. Zwrócili na to uwagę w swojej opinii radni z komisji skarg i petycji. Zdanie odrębne wyraził radny Arkadiusz Socha.
Ustawka i polityka?
- Zgadzam się w 100 procentach z argumentacją rodziców oraz z treścią opinii komisji, ale moje wątpliwości budzi jej forma, a sposób jej przyjęcia jest niesprawiedliwy - mówił. - Trzeba mieć na względzie, że burmistrz nie wyraził zgody na to spotkanie, ale radni i tak postanowili je przeprowadzić. Podtekst jest więc zupełnie inny. Wygląda to na swego rodzaju ustawkę przed absolutorium, które mamy głosować za tydzień, a którego nieudzielenie zapowiedzieli już radni "grupy trzymającej władzę". Państwa dzieci są więc tutaj na dalszym planie.
Radni większością głosów przyjęli opinię wyrażającą poparcie dla mieszkańców i wskazującą bezcelowość łączenia klas VIII w szkole w Dzierżążnie. Z dokumentów i odpowiedzi, które zainteresowani otrzymali z Urzędu Miejskiego wynika zaś, że gmina postanowiła połączyć klasy ponieważ zmniejszyła się ich liczebność (kilkoro uczniów odeszło do innych szkół) oraz by ograniczyć uciążliwości związane z dwuzmianowością w szkole.
Rodzice uczniów zapowiedzieli, że chcą zorganizować jeszcze jedno spotkanie, ale tym razem z dyrektorem Zespołu Kształcenia i Wychowania w Dzierżążnie.
(aktual. godz. 15:16)
Bez radny13:34, 14.08.2020
Tam wirus jak widać zasiał potężne spustoszenie ?
Interpelacja14:14, 14.08.2020
KK i jej koleszka to jest dramat ... najgorsza rada w historii
Tyberiusz14:21, 14.08.2020
Nie daj się Mieciu smarkuli
@Tyberiusz15:27, 14.08.2020
A ja bardzo szanuję i podziwiam Pana Tyberiusza, który ma odwagę mówić głośno o patologiach tej gminy. Brawo!
Norma w Kartuzach14:35, 14.08.2020
Kłótnie to specjalność Burmajstra.
do ja14:39, 14.08.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
?14:41, 14.08.2020
Burmistrz - co za wstyd na cały Powiat.
Brawo dla radnych 14:43, 14.08.2020
Brawo dla radnych za rzeczowe i profesjonalne działanie. Tylko na KK i młodzika można liczyć
Jakiebravo14:46, 14.08.2020
Narażają mieszkańców, na załączonym zdjęciu nie widzę aby zachowany był dystans.
RTC15:03, 14.08.2020
Ja na zdjęciach widzę dystans + maseczki. Spróbujcie za to przejść się do jakiegoś dyskontu.
Ale wiocha 14:45, 14.08.2020
M.G blisko ludzi i co z Twoim hasłem ? W taki sposób potraktować mieszkańców. Wstyd, wstyd, wstyd.
Sasiad zza miedzy17:26, 14.08.2020
Popytajcie mieszkańców Bukowiny,jak czuli się,gdy wystąpili w obronie szkoly i nauczycieli,a prezes stowarzyszenia ( mieszkaniec wsi) wezwal na nich policję!
Rodzic 14:47, 14.08.2020
Byłam tam i uważam, że p. Kałużna, p. Kriger, p. Pryczkowski i p. Borzestowski zachowali się bardzo profesjonalnie i rzeczowo, robią wszystko co tylko mogą żeby rodzicom i dzieciom pomóc, a burmistrz co ? Panie burmistrz bal się pan nas ?! O co chodzi
Cyberiusz15:10, 14.08.2020
KK jest zbyt pyskata, za dużo sobie pozwala ... najgorsza radna
Nick16:29, 14.08.2020
Pryczkowski profesjonalny? No bez jaj. Ten to zna się jedynie na obściskujących się facetach i na zmienianiu poglądów jak chorągiewka kierunek na wietrze.
Ma racje14:48, 14.08.2020
Burmistrz Ma rację. Nie zezwolił na spotkanie. Odpowiada za wszystko karnie. To jego będą rozliczać. Zrobił co musial
Haha15:29, 14.08.2020
Większych bzdur nie słyszałem. Jakoś zebrania wiejskie normalnie się odbywają, a jest nawet jeszcze więcej osób na nich.
Gość 17:06, 14.08.2020
Wystarczyło nas (byłam na spotkaniu) wylegitymować, a kłótnia nieziemska. Nie rozumiem po co Burmistrz i Pani Klaudia się tak nakręcili.
Słusznie 15:09, 14.08.2020
Radni myślą, że urząd należy do nich, a MGG jest tylko na ich posyłki.
@Rodzic15:11, 14.08.2020
Jakie bał. Nie od dziś wiadomo, że ci „profesjonalni” radni uwielbiają ustawki. Im gorzej, tym lepiej. Z każdego problemiku, zrobią aferę, na miarę water gate.
Do @co za bzdura 17:04, 14.08.2020
A to kościół, że młoda dziewczyna ma ramiona w środku lata zakrywać? Jak masz stare babę co już nie ma co pokazywać albo sama nią jesteś to przykro mi słoneczko ale life is brutal samo życie, nikt nie jest wiecznie młody, trzeba się z tym pogodzić i zaakceptować piękno innej młodszej osoby.
@@co za bzdura18:53, 14.08.2020
W urzędach jest etykieta co do ubioru. To nie spotkanie w parku czy nad jeziorem.
Pytanko15:13, 14.08.2020
Ta pani w stroju kąpielowym, to przewodnicząca komisji?
strój15:18, 14.08.2020
tak, ta Pani dalej nie wie jak należy dobrać ubiór do sytuacji
@Pytanko15:33, 14.08.2020
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Co za bzdura15:33, 14.08.2020
Byłem tam i nie widziałem nikogo w stroju kąpielowym, a tym bardziej pani przewodniczącej, która była w pięknej sukience. Chyba już na prawdę nie macie ważniejszych problemów niż ubiór kobiety.
@ co za bzdura15:45, 14.08.2020
nikt nie zaprzecza, że ma gust ale na takie ważne posiedzenia, spotkania jest odpowiedni dress code.
Ubrania na ramiączkach się wykluczają.
dress code10:02, 15.08.2020
W urzędach jest etykieta co do ubioru. To nie spotkanie w parku czy nad jeziorem.
maseczka15:13, 14.08.2020
może i dystans był ale co to za noszenie maseczek na mikołaja? i to w dodatku jeszcze taki szanowany radny
w większości też maseczki na ustach, a nos?
o co chodzi?15:16, 14.08.2020
Proszę o wyjaśnienie dlaczego chcą połączyć te klasy i ilu uczniów wówczas będzie?
Bo to taka gównoburza nie wiadomo o co. Ważne, ze pióra lecą i lans na cały powiat.
Genek G10:35, 15.08.2020
Bo trzeba oszczędzać na poselskie podwyżki.
Miasto15:16, 14.08.2020
W mieście to na normalne, że klasy są dwudziestokilku osobowe. Ale w Dzierzążnie to kręcą o to aferę, bo tam chcą mieć klasy elitarne. Pomimo, że radni wożą dzieci do miasta. A kasy na szkoły jak nie było, tak nie ma.
Oj15:18, 14.08.2020
A pryk ma maskę na brodzie :)
Kaszuba23:02, 14.08.2020
Maska nie jest do podtrzymania brody i tego te buce nie rozumieją - wstyd a kałuża ma to gdzieś .
Mietek15:25, 14.08.2020
Mietek potrafi zorganizować huczne przyjęcie Trzaska czy Grodzkiego, a z mieszkańcami boi się spotkać. Taki chojrak z niego !!!
no nie wiem15:27, 14.08.2020
ale Burmistrz nie zapraszał rodziców. To radni zaprosili ich.
Użytkownik15:36, 14.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
argumenty15:37, 14.08.2020
w mieście klasy są po 25 osób i uwaga!!!! ci uczniowie, którzy teraz kończyli ósme klasy też były z roczników łączonych !!! co to za argumentacja!!!
rodzice walczą a dzieciaki pewnie mają to gdzieś i cieszą się, że będą w klasie z innymi kolegami
Matka z Kiełpina15:42, 14.08.2020
Szanowny Panie Treder dlaczego w Dzierżążnie nie można połączyć klas ósmych skoro w Kiełpinie moja córka chodzi do klasy liczącej 29 osób? Rozumiem, że w Dzierżążnie pracuje pana żona, ale podzielcie też wszystkie liczne klasy w Kiełpinie. Od lat wiadomo że w Dzierżążnie klasy są mało liczne. Niech jest sprawiedliwie, my też przybędziemy na protest
@@@@16:06, 14.08.2020
A to trzeba rozmawiać najpierw z dyrekcją
Uczestnik15:43, 14.08.2020
W całej gminie już od wielu lat nie było klas, które połączono w ostatnim roku edukacji podstawowej, czyli w klasie 8, tuż przed ważnym egzaminem ósmoklasisty. Ponadto w połączonej klasie na 27 osób 2 osoby posiadają orzeczenia, a 15 osób opinie PPP o różnych dysfunkcjach. Każdy nauczyciel wie, jak pracuje się w takiej klasie. Sytuacja jest tym bardziej nietypowa, że szkoła w Dzierżążnie nie dysponuje salą lekcyjną, w której na ucznia przypadałoby 2,5 metra wymaganego sytuacją epidemiczną. Zmianowość w planie lekcji jest wręcz w sytuacji pandemii zalecana przez MEN. Burmistrz twierdzi, że nie chodzi o oszczędności, bo dla gminy najważniejsze jest dobro ucznia. Zatem O CO CHODZI PANIE BURMISTRZU??? Dlaczego nie słucha Pan głosów rodziców, dla których najważniejsze jest prawdziwe dobro dziecka...?
Lokoo15:43, 14.08.2020
Mariusz....Tak bardzo chcesz być burmistrzem....zawsze malo
Ave Jarosław!15:52, 14.08.2020
I dobrze mają ! Tak sobie wybrali a wiedzieli kim i jakim jest ten człowiek Brawo! Nie żal mi *%#)!& że się POtem ich tak traktuje
Tęczowy bolek15:55, 14.08.2020
Oj nasz burgermaister tak bardzo chce się wzorować na swoim idolu z warszawki.
Racja15:56, 14.08.2020
Pewnie, źe powinni połączyć klasy i to koniecznie. Za rok pójdą do szkol średnich a tam po 30 osób w klasie. Niech się oswoją z większą liczbą rowiesnikow niż kilkanaście. Co to za argumentacja, że przed ważnym egzaminem nie wolno łączyć skoro, od wielu lat uczniowie z liczniejszych klas z miejskich szkół osiągają wyższe wyniki? Więcej dzieciaków, wieksza rywalizacja. Taka prawda.
Nie racja17:04, 14.08.2020
Właśnie, za rok pójdą do klas o wiele liczniejszych, więc po co już teraz dostarczać im stresu i pozbawiać komfortu nauczania? Na wszystko przyjdzie czas, a w 8 klasie powinni dokończyć edukację tak, jak zaczęli. Taka prawda.
Stajszevsczi Boys16:02, 14.08.2020
"...Burmistrz rodziców nie zapraszał...", ale jako WŁADZA ma obowiązek służyć LUDZIOM. Taka rola...
Trochę żartem, a trochę serio przypomnę, co Pies powiedział o Panu, w pewnej fraszce:
"Żadna łaska, że pogłaska".
A tu co? Nie dość, że nie głaska, to jeszcze wzywa policję.
Oj brzydko, panie Burmistrzu.
Tak17:26, 14.08.2020
Bardzo brzydko i na pewno nie ma to nic wspólnego z demokracją (wĺadza ludu).
do rodziców.16:02, 14.08.2020
Dajcie se siana, przy tym burmistrzu niczego nie załatwicie, zawsze znajdzie jakiś *%#)!& argument i nigdy niema pieniędzy choć z żadnego programu pomocowego nie korzysta.
Burmistrza i lizusa z Łapalic trzeba ODWOŁAĆ ! wtedy będzie można rozmawiać!
Użytkownik16:14, 14.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Obserwatorz16:46, 14.08.2020
Niestety rada w Kartuzach to jedna wielka grupa ,która ma na celu upokorzyć Burmistrza. Zamiast się dogadać działa tak jak chce. Jeszcze chwila a się pobijecia na oczach widzów.
Cyrk niestety bo jak to nazwać inaczej.
Ale bzdury17:00, 14.08.2020
Większej bzdury dawno nie czytałem. Od dawna wiadomo, że ormowiec robi co chce...
.....18:27, 14.08.2020
Jak ormowiec może robić Co chce jak radni wszystko blokują i robią swoje. Normalnie istny cyrk.
w KAŻDYM cyrku19:05, 14.08.2020
musi być klown i musi być gromada małp.
Przecież SAMI ich wybieramy ... więc o co biega ???
Gratulacje 16:58, 14.08.2020
Serdecznie gratuluję wszystkim wyborcom MGG. Pięknie pokazuje mieszkańcom tej gminy środkowy palec juz od 20 lat. Włodarz chyba naoglądał się scen z Białorusi i zaczął czerpać wzorce ze wschodu.
...17:28, 14.08.2020
Zaczął???
Obywatel17:07, 14.08.2020
Ormowiec wezwał milicję ??? A matizer noga, kuniec świata ! ???
Nik17:14, 14.08.2020
A w szkole nr 5 klasa pływacka liczy tylko 10 osób, tej klasy burmistrz nie połączy ponieważ chodził do niej jego wnuk
Niemozliwe22:50, 14.08.2020
Jak to możliwe?
@ Nik09:53, 15.08.2020
zanim dalej będziesz powielał te banialuki to zadzwoń do dyrektora tejże szkoły i zapytaj jaki charakter ma ta klasa i jak ma ustawione zajęcia. W Dzierżążnie to są klasy bez specjalizacji, w każdej szkole takie klasy są liczne.
może zrozumiesz09:59, 15.08.2020
To zadam ci pytanie. Jak można połączyć klasę pływacką z klasą dwujęzyczną? Jedni mają więcej zajęć na basenie inni mają rozszerzony angielski co przekłada się na więcej zajęć z tego przedmiotu
Dyrektor17:22, 14.08.2020
A gdzie był dyrektor SP w Dzierżążnie? Dlaczego nie poparł protestu rodziców? Dlaczego nie stanął murem za swoimi uczniami, ich rodzicami i nauczycielami? Każdy prawdziwy i odpowiedzialny dyrektor by tak zrobił. Wstyd dyrektorze Moskal!
Zza miedzy17:31, 14.08.2020
Podobna sytuacja byla w niedalekiej Bukowinie,gdy rodzice wystąpili w obronie nauczycieli szkoły,a prezes stowarzyszenia ( mieszkaniec wsi) wezwal policję?
Hhh18:05, 14.08.2020
15 osób z opiniami? To skandal. PPP chyba zbyt łatwo daje takie opinie
Kret19:17, 14.08.2020
Witamina B12
Witamina B12 jest niezbędna do produkcji czerwonych krwinek, która rozszerza naczynia krwionośne, dzięki temu mamy dłuższą i silniejszą erekcję. Badania dowodzą, że u mężczyzn po pięćdziesiątym roku życia zmniejsza się przyswajanie tej witaminy przez organizm, dlatego zalecana jest prawidłowa suplementacja.
Występowanie witaminy B12: kawior, łosoś, ostrygi, tuńczyk, makrela, wołowina, dorsz, małże, homar, jajka
Dokładnie08:29, 15.08.2020
To wina rodziców, ciągną te dzieci do poradni żeby miały lżej w nauce. Sami robią z nich niepełnosprytnych
Rodzic18:16, 14.08.2020
Informuję że w szkole mojego dziecka były dwa orzeczenia i 14 opinii na 28 osób i nikt kłady nie rozwijał na dwie mniejsze. Równość dla dzieci również w mieście
do Rodzica18:58, 14.08.2020
Oczywiście, że są takie sytuacje, ale klasy te są zwykle w takim licznym składzie od początku edukacji. Zwykle klasy łączy się na poziomie 4 czy 5 klasy, a nie 8!
Użytkownik18:26, 14.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
jo, jeszcze NIE, ale18:36, 14.08.2020
coraz bardziej nasz reżim przybliża się do białoruskiego, coraz bardziej .....
Z powodu wirusa18:33, 14.08.2020
można było bezpiecznie w dużej grupie dyskutować np. na szkolnym boisku lub w miejscu kina letniego.
Ciągłe prowokowanie pyskówek i przepychanek świadczy o chamstwie podżegaczy.
vbn18:34, 14.08.2020
Skoro komisja została powiadomiona, że nie ma zgody na jej posiedzenie w UM to po co to spotkanie? Słusznie burmistrz zawiadomił policję.
Bo...19:01, 14.08.2020
Bo naszym radnym nie wolno niczego odmówić.
Użytkownik18:46, 14.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do Sierakowic..19:22, 14.08.2020
Do Sierakowic z radnymi....tam im koronę dadzą za zwoływanie spotkań!
Drodzy Państwo 19:27, 14.08.2020
Po co ten szum? Po co te przepychanki?? Skoro nie wiadomo czy uczniowie tak naprawdę wrócą do szkół. Wszystko się dynamicznie zmienia i za chwilę wasze dzieci dalej będą siedzieć w domu same. A wy radni, pani Kałużno ....to co robicie drugiej osobie kiedyś wróci do was i waszych rodzin.
Mieszkaniec gminy20:11, 14.08.2020
Stach podchodzić do budynku urzędu... ze względu na Covid obecna władza powinna znaleźć bezpieczną wyspę i tam zamieszkać. Policja na mieszkańców, TVN, Polsat do dzieła
lop20:58, 14.08.2020
mamy już w Kartuzach BIAŁORUŚ
ALEKSANDR MIECZYSŁAW21:51, 14.08.2020
To się robi powoli żałosne pierwszy raz policja na sali co będzie dalej??
Użytkownik22:17, 14.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Lukaszenka22:35, 14.08.2020
Chciałbym przypomnieć że to rada rządzi w/g ustawy o samorządzie. Ale u nas tylko Ormowiec i to despotycznie. Kto nie z Mieciem tego zmieciem.
Heh nastepny10:34, 15.08.2020
Który nie zna ustawy i nie widzi gdzie leżą granice kompetencji poszczególnych organów
Cooooo22:49, 14.08.2020
W sp 5 klasa liczy 10 uczniów? !!!!!!!!!!!!! Jak to możliwe ?
@ Cooooo09:55, 15.08.2020
a twoje się tam nie dostało, nie zdało egzaminu wstępnego, że tak podżegasz?
lop23:01, 14.08.2020
Dobrze ,że nie strzelali
Użytkownik23:21, 14.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Pytek23:39, 14.08.2020
Czemu w Sierakowicach petent jest przy drzwiach urzędu odprawiany, a w Kartuzach spotkania są organizowane???
@ Pytek09:47, 15.08.2020
zapytaj naszych radnych, to oni to zorganizowali a jak Burmistrz ich pogonił to zaraz Białoruś i wielkie oburzenie
tego jeszcze nie był08:21, 15.08.2020
żeby ormo wzywało na pomoc policję , a policja spisywała policjanta
ALEKSANDR MIECZYSŁAW09:03, 15.08.2020
To ja będę decydował kiedy jest pandemia a kiedy nie i co mi zrobicie??
Urzędnik09:34, 15.08.2020
Urzędy TYLKO dla Urzędników! Reszta precz!
hmm....10:07, 15.08.2020
15 osób z orzeczeniami? Społeczeństwo coraz słabsze czy lenistwo rodziców wychodzi?
z opiniami11:41, 15.08.2020
a nie z orzeczeniami
nauczyciel11:43, 15.08.2020
Te klasy dawno powinny być połączone.
nauczyciele11:49, 15.08.2020
Właśnie, dawno, a nie w ostatnim roku nauki. Skoro nie zrobiono tego wcześniej, to niech nie robią tego w 8 klasie. Niech zostawią dwie oddzielne klasy zwłaszcza w sytuacji epidemicznej.
Rodzic z Dzierżążna13:25, 15.08.2020
Jestem za połączeniem klas. Rozmawiałem z córką i ona powiedziała, że większość dzieci nie na nic przeciwko łączeniu klas. Nagonka i sterowanie ludźmi którzy dadzą się wkręcić w spory Rady z Burmistrzem.
Ojej18:03, 15.08.2020
Dziwne że tyle osób przyszło. Chyba pracownicy urzędu muszą pisać komentarze milosciwie panującemu. . Żenada.
Mszczyna13:13, 22.08.2020
Uważasz, że opinia dziecka, jest tutaj decydująca? Że posiadają wiedzę, doświadczenie, by juz decydować o takich rzeczach, to że im się wydaje, że nie maja nic przeciwko, nie oznacza, że maja rację.
I nie wiem czy wiesz Rodzicu z Dzierżążna, ale im mniej dzieci w klasie tym lepiej, a dlaczego? Ponieważ, nauczyciel ma więcej czasu na pojedynczego ucznia.
W chwili obecnej czy jest sens łączenia tych dwóch grup w jedną? Wg mnie przedstawiane argumenty przez samorząd, to jedynie argumenty ekonomiczne, a nie wychowawcze, tam licza złotówki, a nie biorą pod uwage komfortu i poziomu nauczania.
@nauczyciele18:37, 15.08.2020
Tu chyba ktoś się boi o swoją posadę. Wiadomo za wychowawstwo jest dodatek.
ANIOŁ23:24, 15.08.2020
Śmieszne... Jak zwykle wypowiadaja się ci co nie mają pojęcia. Jako wieloletni wychowawca - wolałbym nie mieć tego dodatku i nie mieć wychowawstwa... Jeszcze rok temu, a przez wiele lat mojej pracy ten dodatek wynosił od 50-80 zl, od września podniesiono go i dostaję nieco ponad 200 zł. Praca i odpowiedzialność - nie do zapłacenia... To jak wolontariat - dodatkowe pół etatu pracy... W dzisiejszych czasach, z dzisiejszymi problemami...
Poczytaj mi mamo22:03, 15.08.2020
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, urządzono spotkanie z rodzicami, aby podjąć dyskusję a burmistrz ich wyprosił i to przy pomocy policji?
buuahahahaha
Użytkownik08:12, 16.08.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
WIOLETTA 123409:23, 16.08.2020
Panie Burmistrzu, proszę nie kompromitować naszego miasta.
Był czas wyborów, otwieranie parków, odpusty itp.
Pan wszędzie nez maseczki, o kiedy zaczęło to Panu przeszkadzać?
Nina12:44, 16.08.2020
Dziwna jest logika burmistrza,kilkunastu rodziców w urzędzie to zagrożenie epidemiczne ale 30 uczniów
w klasie to już nie.
ALEKSANDR MIECZYSŁAW09:26, 17.08.2020
@Nina Proszę nie podejrzewać burmistrza o logikę to są niecne insynuacje!!
Misiaczek12321:13, 16.08.2020
Co się tak podniecacie i nakręcacie?? Od połowy września mamusie same będą nauczały swoje dzieci bo COVID .
Ormowiec10:28, 17.08.2020
Tak się robi porządek! Tu nie ma czasu na wichrzycieli, prawo to JA!
O.G.13:13, 18.08.2020
Do urzędu koronawirus nie może wejść ale do szkoły już tak. Łączenie klas jest na to najlepszym dowodem. To dopiero obłuda!
banita18:23, 18.08.2020
Budynkiem Urzędu Miejskiego zarządza burmistrz, i bez względu na epidemię to on zawsze wydaje lub nie wydaje zgodę na organizowanie w nim jakichkolwiek zebrań. Jeśli takiej zgody Komisja Rady nie miała, to nie powinna zwoływać tam żadnego spotkania. Radni nie stoją ponad prawem !!! Zatem uważam, że burmistrz postąpił słusznie.
xyzzz17:43, 21.08.2020
P. Burmistrz dobrze zrobił.
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
11 8
Bo w końcu ktoś nie ulega tłumowi?
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.