Zamknij

Rolnicy mają dość! W środę blokada rond w Żukowie i Chwaszczynie

12:40, 05.10.2020 W.D. Aktualizacja: 13:16, 05.10.2020
Skomentuj fot.M.Dzienisz fot.M.Dzienisz

W najbliższą środę należy się spodziewać poważnych utrudnień w ruchu w rejonie Żukowa i Chwaszczyna. Tamtejsze ronda będą blokowane w ramach protestu rolników. Kierowcy powinni więc pomyśleć o trasach alternatywnych lub - o ile to możliwe - odłożeniu wyjazdu.

Zaostrza się ogólnopolski protest rolników, którzy sprzeciwiają się tzw. piątce dla zwierząt. Rolnicy zapowiedzieli blokady głównych dróg w kraju. Jak się dowiedzieliśmy, będą one dotyczyły także dróg krajowych na terenie powiatu kartuskiego.

W środę blokada

Urząd Gminy Żukowo potwierdza, że nadesłane zostały trzy zgłoszenia odnośnie protestów, które mają się odbyć na dwóch rondach w Żukowie oraz na rondzie w Chwaszczynie. Łącznie w akcji protestacyjnej ma wziąć udział 300 osób. Protest ma trwać w godzinach od 10.00 - 12.00 i polegać na przechodzeniu przez przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowań. Rolnicy będą dysponowali też sprzętem, ale ma on być ustawiony w taki sposób, by nie utrudniał przejazdu służbom ratowniczym. Planowany jest m.in. przejazd ciągników z Egiertowa w stronę Żukowa.

Organizatorzy protestu podkreślają też, że nie jest ich celem utrudnianie życia mieszkańcom, ale zależy im przede wszystkim na zwróceniu uwagi na uderzające w nich przepisy uchwalone przez rządzących i sytuację rolników.

- Ludzie będą likwidować gospodarstwa, często prowadzone od pokoleń, bo wielu nie ma już siły walczyć z tym co się dzieje. To odczują też konsumenci, bo ceny produktów będą rosną. Za podejmowane dziś decyzje zapłacimy więc wszyscy - mówi jeden z rolników, który zapowiada udział w proteście.

Ucierpią wszyscy

Rolnicy protestują przede wszystkim przeciwko ustawie forsowanej przez PiS i osobiście przez Jarosława Kaczyńskiego, która m.in. zakazuje chowu zwierząt na futro oraz zakazuje uboju rytualnego na eksport. Nowe przepisy zakładają m.in. zakaz hodowli zwierząt na futra, całkowity zakaz wykorzystywania zwierząt w celach rozrywkowych i widowiskowych, ograniczenie uboju rytualnego tylko do potrzeb krajowych związków wyznaniowych.

Regulacje te będą miały ogromny wpływ na branżę rolniczą i producencką. W powiecie kartuskim działają bowiem fermy zwierząt - głównie norek i lisów, a przedsiębiorstwa przetwórstwa mięsnego i ubojnie prowadzą również ubój rytualny. 

Kilka dni temu Rada Miejska w Żukowie wystosowała apel w tej sprawie do parlamentarzystów. Napisano w nim, że zmiana ustawy o ochronie zwierząt uderza w właścicieli ferm drobiarskich i futerkowych, a są one dobrze funkcjonującymi branżami w gminie Żukowo

- Warto zaznaczyć, że ucierpią nie tylko przedstawiciele tych branż, ale na przykład rolnicy zajmujący się uprawą zbóż. Aż 70 proc. produkcji to bowiem zboża paszowe - mówi Witold Szmidtke, przewodniczący Rady Miejskiej w Żukowie. - Doskonale rozumiem oburzenie rolników i ich protest, bo sam przez wiele lat działałem w branży. Niezrozumiały pozostaje przede wszystkim fakt, że nikt nie dał rolnikom czasu na przebranżowienie się. Nie da się tego zrobić w 12 miesięcy. Ludzie mają kredyty, często kilkuletnie. Jakakolwiek zmiana branży, przemodelowanie produkcji, czy struktury danego przedsiębiorstwa wymaga czasu.

Naczynia połączone

Jak wynika z danych zebranych przez szefa Rady Miejskiej w Żukowie, w powiecie kartuskim są firmy, które prowadzą ubój rytualny drobiu stanowiący 40 proc. ich całej produkcji. To ogromne ilości mięsa drobiowego, które w dużej mierze trafiają na eksport. Znaczne części odpadów powstających w trakcie produkcji trafiały zaś do ferm norek. Gdy ich zabraknie nie będzie gdzie utylizować odpadów. 

- To system naczyń połączonych. Wprowadzenie przepisów, które wyłączają jedną branżę natychmiast powoduje ogromne perturbacje dla kolejnej gałęzi gospodarki - podkreśla Witold Szmidtke. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(188)

Pokurcz JarozbawPokurcz Jarozbaw

64 40

przybije " piątkę " z rolnikami - co się ocknęli, bo spali do południa. 13:17, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

Ja.Ja.

158 68

Rolnicy głosowaliście na PIS to teraz macie. PiS rozwala coraz więcej branż, górnictwo, handel teraz rolnictwo. A my będziemy stać w korkach i cierpieć bo swojego czasu łykneliscie pisowską propagande. 13:20, 05.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JakJak

8 22

Jak rolnicy na PiS a mieszczuchy to nie. Nie douku wbij sobie to łepetyny że pociągnie tobie i wszkim Polakom po kieszeni. Wy mieszczuchy macie zrytą banię. Zero pojęcia a wymarzają się jagby było nie wiadomo po jakich studniach 21:43, 05.10.2020


Terrier Terrier

11 4

Strajkuj z nami 21:48, 05.10.2020


FerdekFerdek

3 9

I co nawet to chcesz płacić 100zlkg
A rolnik oddaje za 1zl
21:57, 05.10.2020


do Jakdo Jak

17 2

Po twojej ortografii i składni widać że ty bardzo douczony. Pewnie sprzedałeś się za 500+ a teraz beczysz. Jak ci tłukli do tego pustego łba że te wszystkie obietnice , wstawanie z kolan, repolonizacja itp. to tylko puste slogany to nie chciałeś wierzyć. Sapałeś i plułes na mądrzejszych od siebie którzy to przewidzieli. A ci których wybierałeś śmieją się z ciebie i reszty takich prostaków, zrójnują bezkarnie nasz kraj i nachapią się niemiłosiernie. A tobie zostanie szczucie na innych w internecie.
Ps. Jakim trzeba być dzbanem żeby pomylić studia że studnią ??? 06:16, 06.10.2020


Xxxx12Xxxx12

155 19

Żukowo i tak jest zawsze zablokowane nawet bez protestu ;D 13:25, 05.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

i w tym rzeczi w tym rzecz

10 4

dla tego wybraliśmy takie miejsca po to boy media zwróciły uwagę na nas
17:35, 05.10.2020


Do wyżejDo wyżej

8 6

Które media? Bo TVPiS nie wolno.? 18:03, 05.10.2020


przedsiębiorcaprzedsiębiorca

145 56

Ja rozumiem rolników, ale mam do was pretensje. To WY wybraliście Jarka z ekipą, nie oszukujmy się. Oni są przy władzy w dużej mierze dzięki wam. Można wymieniać bez końca co zepsuli, ale wy ich popieraliście. 13:25, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JakJak

17 23

Nie wszyscy rolnicy głosowali na PIS. A do mieszczuchów którzy na nich głosowali to nikt nie ma pretensji.
15:27, 05.10.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BtaBta

2 8

A trzaskowski nie może z gownem sobie poradzić a chciał polska rządzić, byłoby jeszcze gorzej, 14:56, 05.10.2020


JaJa

1 4

Sam jesteś tempak. Będziesz żarł to zagraniczne gówno co nazywają mięsem. 15:29, 05.10.2020


Do wyżejDo wyżej

1 0

Tak będę jadł koszerne, bez hormonów, antybiotyków i chemicznych odżywek. Mięso od zdrowych zwierząt, mających szczęśliwe życie na łonie natury. Będę jadł tylko w święta. 16:57, 05.10.2020


BrawoBrawo

60 64

I bardzo dobrze, popieram rolników. Ta ustawa uderza w nas wszystkich, nie tylko w nich. Z ferm futerkowych do budżetu państwa trafia rocznie około 11 milionów złotych, jak tego zabraknie to nie wyobrażam sobie jak wysokie podatki będziemy płacić albo ile nowych zostanie wprowadzonych żeby tą dziurę załatać. Mięso w sklepie również pójdzie w górę. Szkoda mi po prostu tych rolników, nikt im nawet nie dał czasu żeby sie przebranżować. Rząd przepchnął tą ustawę w nocy, dlaczego obrady w tak ważnej sprawie są przepychane w nocy? Mam nadzieję, że jednak coś dotrze do Pisu, że po prostu tak nie wolno, jak można jednym podpisem długopisu pozbawić pracy itp bardzo wielu ludzi... 13:26, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mmm88mmm88

9 2

Ta ustawa musiała prędzej czy później przejść. Świat się rozwija, to naturalna kolej rzeczy. Hodowcy zwierząt futerkowych od dawna wiedzieli, że to kwestia czasu, więc nie rozumiem skąd to zaskoczenie. Myśleli, że będą wiecznie męczyć zwierzęta po to, żeby jakiś rosjanin z szejkiem mogli nosić futro? Wiem że trzeba czasu na zmianę, ale nie udawajcie zaskoczonych. 08:57, 06.10.2020


phiphi

58 24

co tej jest 11mln - tyle to oni wydają na wymianę opon w swoich limuzynach 13:29, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

55 68

Popieram rolników, trzeba tę lewacką ustawę wyrzucić do kosza razem z lewackimi myrchami ;) 13:34, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bono Bono

11 6

Ty to naprawdę już na głowę upadłeś? Masz czelność kwestionować ustalenia wielkiego Jarka? 19:28, 05.10.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Japa Japa

1 6

Siebie nazwij idioto 14:07, 05.10.2020


... ...

54 17

I co im da blokowanie i tak zablokowanych miejscowości? Przecież wiadomo że te miasta się omija szerokim łukiem. 13:36, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GumaGuma

92 54

Chyba tym rolnikom sie w głowach poprzewracało! Przecież to wy głosowaliście na PiS! Macie pretesje to jechac dobwarszawy na zoliborz strajkować tam jarko mieszka. Pozatym szkoda mi was jak zeszłorocznego śniegu. Powinni wam zabrać wszystkie dotacje unijne. Wam ciagle ma£o. 13:37, 05.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RolnikRolnik

12 23

A niech kur.. zabiorą te wszystkie dopłaty ale w całej unii,wtedy dopiero zobaczycie ile jedzenie będzie kosztowało.od dawna plan jest jeden zniszczyć polskie rolnictwo.Polska ma być konsumentem w uni a nie producentem i to się nie tyczy tylko rolnictwa 14:06, 05.10.2020


GumaGuma

35 9

#rolnik żeby nie ta unia to byś dalej orał koniem w najlepszej opcji ciapkiem. A pozatym żeby nie te dotacje to byś już dawno wszystko rozsprzedał za grosze 15:10, 05.10.2020


GumaGuma

2 2

już wolę kur** koniem orać czy ciapkiem jak mieć maszyny na kredyt na 20 lat!!!! i słuchać tego *%#)!& że my mamy dobrze... 18:22, 06.10.2020


Obywatel oburzenie Obywatel oburzenie

32 63

Rolnicy nie głosowali na PiS, tylko margines społeczny i plebs nie tylko rolnicy, cały socjal , rolnicy rozumni i majętni nie głosowali nie pakujmy wszystkich do jednego worka ... Przykład takie osiedle Wybickiego tam to głosowali na PiS margines społeczny ... i co tez pieszkaja tam osoby które nie głosowały ale twk to margines itd i wszyscy so 1 worka 13:42, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxyxxy

2 0

ale co ma wspólnego przemysłowy chów drobiu ,ktrego mięso truje, z rolnictwem ,to wy się ocknijcie.
moze protestującym rolnikom pręcik w dwa otwory i rażenie prądem ,tak jak norkom czy innym ? moze któremu zafundować rytualny obrzędek ? Cały świat idzie na przód tylko w polandii cofka. Moze niech rolnicy zaproponują jakis cywilizowany sposób na hodowlę zwierząt? Może jakiś kompromis. A nie po trupach bólu cierpieniu byle kasa, A po tym mięsie z ich hodowli tylko rózne choroby ,u dzieciaków poziom hormonów rosnie ,chłopcy maja cycki jak dziewczynki w wieku dojrzewania,rózne rodzaje nowotworów alergii. Tego nikt nie widzi? Nie jescze po proteście stana w kolejce po piersi z kurczaka czy mielone za kilka zł. Nakarmią rodzinę . Mieso ze zwierzęcia żyjacego w sterachu i stresie, ma tak duży poziom kortyzolu że to truciazna ,a dziwicie się że tyle agresji,depresji u dzieci i młodzierzy. Ocknijcie się.
15:33, 06.10.2020


Co zaCo za

51 49

Idioci. Niech poniosą konsekwencje swoich wyborów A nie utrudniają życie innych. 13:43, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ALE MI NOWOŚĆALE MI NOWOŚĆ

37 18

Ronda z Żukowie są ciągle zablokowane.nic to nie da. 13:46, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

85 45

Jestem oburzona. Niech jadą pod sejm i protestują a nie w Zukowie,??. Od dawna powinno byc zakazane hodowle na futra, jak w innych krajach. Zwierzęta cyrkowe moim zdaniem tak samo, to jest znęcanie się nad zwierzętami. Prosze obejrzeć film jak są mordowane zwierzęta tylko na rzecz futra za kilka tysięcy złotych na stronie :otwarte klatki, może niektórym otworzy to oczy. ? 13:52, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

monikab34monikab34

12 3

popieram, juz dawno powinni tego zakazac, a fermy futerkowe to jest straszne i trzeba z tym skonczyc 20:50, 05.10.2020


BuhahaBuhaha

78 34

To nie są prawdziwi rolnicy, pomimo, że płacą KRUS. Prawdziwy rolnik szanuje zwierzęta, nawet te przeznaczone na rzeź. Hodowca zwierząt futerkowych, to w ogóle nie jest rolnik. Nie obrażać rolników. Mam nadzieję, że przegracie zwcofańcy. 13:55, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Piekne Piekne

24 6

I mądre słowa, polać mu! 16:20, 05.10.2020


BonoBono

44 29

MOŻE BY TAK NA ŻOLIBORZ tam protestować przeciwko szkodnikowi, co udaje dobrego dla, zwierząt tak samo jak udaje katolika by tylko ciemnota biła mu brawo a tak naprawdę nie ma w nim nic z nauk Jezusa, który pogonilby go za, szczucie jednychna drugich... 13:57, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarcinKonfederacjaMarcinKonfederacja

9 2

Cały PiS udaje katolików , oni nie mają nic wspólnego z katolictwem , oni udają katolików , tak jak ten przebrany za księdza z Torunia tfuuu 22:12, 05.10.2020


Do p. SzmidtkeDo p. Szmidtke

14 29

Czy norki i lisy jedzą pasze zbożowe? Jeśli, tak, to robicie im krzywdę. 13:58, 05.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Konrad KKonrad K

18 5

Oj, myślenie boli. Nie, zwierzęta futerkowe nie jedzą paszy. Drób zjada paszę, a odpady drobiowe są zjadane przez norki, lisy i inne zwierzęta futerkowe. Jeśli nie będzie hodowli zwierząt futerkowych, to kto zagospodaruje taką ogromną ilość odpadów jak już teraz odbioru zwykłych śmieci zabezpieczyć nie można. I ile to będzie kosztowało? Wiadomo, że jak tego odpadu nie kupią fermy futerkowe, to właściciele zakładów drobiarskich zapłacą krocie za utylizację, oby tylko było komu to oddać. A ostatecznie za wszystko zapłaci konsument 15:07, 05.10.2020


PytaniePytanie

10 7

Przecież sugeruję, że dawanie paszy zbożowej drapieżnikom, to ich krzywda. Czytaj lub pomyśl, że to Was ktoś zmusza do myślenia. Pytam, bo może robi się jakieś chrupki? Natomiast pan Witold biadoli nad uprawami pastewnymi, a broni hodowli norek i lisów. Rozumiem, że kurczaki karmi się paszą, ale chyba raczej bardziej antybiotykami, chemią i hormonami wzrostu? To co on się martwi o rośliny pastewne? A kto zjada odchody norek i lisów oraz ich bebechy i kości? 15:11, 05.10.2020


EkoEko

27 32

Czas chronić środowisko naturalne. Mięso powinno być drogie i jedzone tylko od święta. No i lepszej jakości. 14:00, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

a jkośća jkość

11 2

jakość mamy bardzo dobrą tylko polacy janusze sprzedają nasze zdrowe a sprowadzają gówna takie gdzie w kraju pochodzenia nie nadaje sie to do żarcia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 17:37, 05.10.2020


ale mi was nie żalale mi was nie żal

52 35

Po pierwsze jak głosowaliscie tak macie. gratulacja
po drugie popieram tą ustawę w 100 proc. zakazać chowu na futra, tylko buractwo kupuje futea, zakazać uboju rytualnego to w czystej postaci znęcanie się nad zwierzętami, zakazac zakazac zakazac.
Jak tych tepych pusowcow z calej siły nienawidzę to popieram tą ustawę w całej rozciągłości. 14:01, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


LewicaLewica

30 20

"Ubój rytualny był CAŁKOWICIE zakazany w latach 2013-2014. Eksport mięsa w tym czasie wzrósł! Lobby zarabiające na cierpieniu zwierząt manipuluje rolnikami". 14:07, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


6 Rano6 Rano

27 14

Zróbcie o 6 rano to zobaczycie co z wami zrobią pokażą wam gdzie wasze miejsca ... lepiej ogarnijcie swoje gałęzie z pola bo grube wybraliście a gałęzie na łuzme 14:21, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DokaldnieDokaldnie

14 3

O 6 rano to policji by nie trzeba do wywalenia ich z ronda XD 17:25, 05.10.2020


DziwneDziwne

37 20

Dziwne chrześcijaństwo jest na tych Kaszubach...bawią się kaszubscy chrześcijanie w barbarzyński sposób w koszerne. Produkują dla żydowskich i muzułmański braci zdrowe mięsko bez antybiotyków i chemicznych dodatków. 14:22, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

7 1

a dla nas to mięso z antybiotykami i hormonami wzrostu i koserwantami. 19:58, 05.10.2020


Na temat:Na temat:

14 19

"Obecnie zwierzęta poddawane ubojowi rytualnemu umieszcza się w specjalnych klatkach, w których są unieruchamiane i nie mogą w żaden sposób samodzielnie zapanować nad własnym ciałem.
Maszyny mogą podnieść je do góry nogami, a kiedy przybiorą określoną pozycję, nóż przecina ich przełyk i arterie doprowadzające krew do mózgu, co doprowadza do tego, że zwierzę zaczyna się gwałtownie wykrwawiać (sama krew jest uznawana za niekoszerną i nie może być używane w kuchni żydowskiej)." 14:29, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ModlitwaModlitwa

14 16

A jak tam z modlitwą po hebrajsku podczas uboju rytualnego? Co na to Pan Jezus i Matka Jego? 14:31, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OjejOjej

13 13

I tak wolę zakupy robić w Gdańsku lub w Kolbudach. 14:33, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

32 32

Wszyscy powinnismy się przyłączyć. Pokażmy naszą siłę. 14:36, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

5 0

następny wsiowy oszołom 15:45, 06.10.2020


# modlitwa# modlitwa

22 31

Posłuchaj głąbie, Bóg dał całą ziemię człowiekowi, człowiek może zabijać zwierzęta jak chce, Bóg zakazuje mordowania ludzi co czerwona zaraza ma we krwi 14:37, 05.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BzduryBzdury

10 8

Żadna religia ciemniaku i barbarzyńco, nie ma prawa usprawiedliwiać cierpienia! Czy różnisz się od Muzułmanów i Żydów? Znasz Nowy Testament? 14:44, 05.10.2020


..........

11 7

Podaj tępaku gdzie w nowym testamencie masz zakaz zabijania zwierząt ? Aleś mnie rozwalił , głupolu 15:00, 05.10.2020


Do wyżejDo wyżej

10 8

Nawet Stary Testament, który Jezus rozszerzył o miłość wobec bliźniego. Chodzi głównie o niezadawanie bólu, tępaku: przykazanie Boże “nie zabijaj” odnosi się nie tylko do człowieka, ale do wszystkich istot żyjących: Nie dręcz, nie zadawaj bólu, szanuj to, co żyje, co ma prawo do życia. 15:19, 05.10.2020


MyślącyMyślący

7 9

Masz nieźle wyprany mózg w tej sekcie katolickiej 16:00, 05.10.2020


Do pseudorolnikówDo pseudorolników

17 24

Przerzućcie się na hodowle kotów. Wasz Prezes kocha te zwierzęta, podobnie jak papież Benedykt XVI i jeszcze wielu innych starych singli. Wybraliście, to macie! I dobrze Wam!!! 14:48, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

28 22

Widać gburom nudzi się ale mają moje poparcie jeśli chodzi o tę lewacką ustawkę 15:14, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POPIERAMPOPIERAM

33 25

Popieram Rolników, macie moje poparcie. Pamiętajcie że to POPiS i Lewcia, czyli obcja totalitarna głosowała za zniszczeniem rolnictwa, DOŚĆ TEGO!!!! Kaczyński zwariował przydzielając większe prawa zwierzętom niż ludziom to jest chore!! Popieram was w 100% !!!!!!!! 15:16, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BzduryBzdury

3 15

Kaczyński chce widocznie Polski cywilizowanej, gdzie przestrzega się przykazania miłości i niezadawania cierpienia 7 przykazanie. Możemy zabijać zwierzęta, ale mamy być wobec nich życzliwymi opiekunami i nie wolno nam ich krzywdzić zadając cierpienie i ból. Zwierzę zanim zostanie zabite ma być szczęśliwe i spokojne. 17:13, 05.10.2020


bibliainfo.plbibliainfo.pl

12 22

... "słowo „panować” jest w Piśmie świętym słowem z istoty swojej religijnym. Pierwszym Panem wszystkiego, co istnieje, jest Bóg. Panowanie Boże nad stworzeniem nie ma w sobie nawet cienia bezsensownej czy uciążliwej wyższości. Otóż jeśli Bóg powołał człowieka do panowania nad stworzeniami nierozumnymi (odnosi się to nie tylko do świata zwierząt, ale w ogóle do całej przyrody), znaczy to, że oczekuje od nas i chce, abyśmy w miarę możności naśladowali Jego własne panowanie. Człowiek ma jak gdyby pogłębić rozumność i dobroć dzieła Bożego, ma stać się jakby starszym bratem stworzeń niższych od siebie. Jeśli więc wydaje się mu, że panowanie polega na tym, żeby siać wokół siebie spustoszenie i ból, to jest naśladowcą diabła niszczyciela, a nie Boga Dawcy i Opiekuna. Bóg bowiem powołał człowieka do panowania nad stworzeniem, a nie do tyranii."? 15:22, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubski hacjenderokaszubski hacjendero

34 16

Tak jest. Popieram! Rząd nas wykończy... 15:22, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Popieram@Popieram

25 24

Skąd wiesz, że zwariował? Gdy łamali konstytucję, niszczyli sądy to wtedy było wszystko w porządku jo? Teraz nagle coś nie gra. Kupili sobie głosy za pieniądze wyborców i to też było w porządku jo? A teraz nagle jest źle? Za chwilę wejdą nowe podatki. Będziemy wszyscy płacić. Ale jak ludzie ostrzegali to się śmialiście, wyzywaliście ich. I co teraz? 15:25, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

taka prawdataka prawda

2 2

Teraz masz gówno z Czajki, płynące z Wawy gdzie rządzi idol "nowoczesności". Możesz powąchać jak wyglądałyby rządy opozycji. 12:15, 06.10.2020


SpoleczenstwoSpoleczenstwo

25 15

Dlaczego te rolasy nie pojada pod gmach rzadu i tam nie utrudniają życia tylko nam zwykłym ludziom ktorzy chcą dojechać do pracy niech pojmą wkońcu że rząd ma w dupie że rolnicy pochodzą po orzejściu przez dwie godziny po jakimś żukowie jedzcie barany pod dom kaczyńskiego i jemubutrudniajcie życie a nie nam 15:30, 05.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PrawdaPrawda

13 2

Bo się boją. Tam, by ich zaraz zgarnęli. 15:37, 05.10.2020


UU

2 5

To rusz dupę i wyjedź wcześniej 21:49, 05.10.2020


Bta Bta

0 7

Dlaczego tak wyzywacie rolników, wy mieszczuchy, antki bose, żeby nie rolnik lizalbyscie asfalt i tory tramwajowe jedli jak kabanosy??? 23:06, 05.10.2020


Biblia info.plBiblia info.pl

18 17

"Pismo Święte potępia okrucieństwo wobec zwierząt, a również obojętność na ich cierpienia, zwłaszcza gdy łatwo moglibyśmy im zaradzić. „Prawy uznaje potrzeby swych bydląt – czytamy – a serce nieprawych okrutne” (Prz 12,10). Zwierzęta są stworzeniami Bożymi. Przez samo swoje istnienie błogosławią Go i oddają Mu chwałę. Także ludzie są zobowiązani do życzliwości wobec nich." 15:32, 05.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

8 7

Rośliny to też stworzenia boże, też nie wolno wycinać ? buhahaha 15:58, 05.10.2020


Do PisiorekDo Pisiorek

3 8

Jest tak, jak napisałeś. Bóg wymaga od nas szacunku i do roślin. Na sądzie ostatecznym zostaniemy z tego rozliczeni!
Trzeba było chodzić na lekcje religii, a nie ma wagary lub w krzaki męczyć bobra. 17:01, 05.10.2020


Zapyt. KsiędzaZapyt. Księdza

21 17

Przykazanie Boże “nie zabijaj” odnosi się nie tylko do człowieka, ale do wszystkich istot żyjących: Nie dręcz, nie zadawaj bólu, szanuj to, co żyje, co ma prawo do życia. 15:34, 05.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

14 3

Ksiądz jest tak samo *%#)!& jak i ty 15:56, 05.10.2020


PiskorkuPiskorku

7 7

Jesteś złym człowiekiem. Nawróć się, bo Lucek już się na Ciebie cieszy, by Cię podręczyć. 17:06, 05.10.2020


ProsteProste

17 14

Masowa produkcja to zło. To dzieło Szatana. I za to też właśnie zaczynamy cierpieć, a Świat się kończy! 15:36, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak sobie dumam ....Tak sobie dumam ....

14 15

czy rezydent czopek jest w stanie mieć inne zdanie od dudy w której głęboko siedzi i nie podpisać ...... hmmmm ...... chyba po krótkiej rozterce użyje długoPiSu jak zawsze !! 16:18, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PodpiszePodpisze

7 2

Gorzej, co Senat. 18:08, 05.10.2020


AdriannAdriann

7 14

Nie mądre z ich strony o ile to prawda blokady mogą być znaczące dla ludzkiego życia a nie własnego widzimisie. Tutaj chodzi mi o karetki.. 16:20, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaczorKaczor

11 11

Trzeba się było uczyć 16:22, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RybakowskiRybakowski

25 20

gnój wywalać a nie ludziom życie utrudniać! 16:23, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BtaBta

3 5

Ale na głównie chleb rośnie a ty go *%#)!& dlaczego pchacie się wieś dlaczego kupujecie eko , wiejskie kaja 23:03, 05.10.2020


kaczorkaczor

30 13

Niech rolnicy nie wrzeszczą bo dostają tak dużo z tej UNII i od państwa i kupują sobie takie limuzyny, a domy to budują jak zamki,a na maszyny to mają 80% dotacji i czego jeszcze chcą. Niech wrócą do gospodarki lat 70 tych to zobaczą prawdziwą prace rolnika, a nie obecnie wymuszania pieniędzy, a roboty dają mało. 16:34, 05.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

M8X M8X

5 11

Zostań rolnikiem to zobaczysz jak jest cudowne na gospodarstwie i ile dotacji Ci się należy, a nie wypisuj tutaj bzdur. 17:01, 05.10.2020


d/wd/w

13 3

rolnikiem byłem i znam rolnictwo od podszewki zaczynałem od 1964 roku,gdzie były odstawy do państwa mięsa ,mleka, ziemniaki, był szarwark --obowiązkowa praca ,a nie jak dzisiaj za nieużytki płacą rolnikom,trzeba było kopać torf, bo węgla dało 300 kg na 1 rok.Orka w krowy ,a pózniej koniem, a maszyn nie było, koszenie zboża kosą. 17:39, 05.10.2020


Będzie to elementBędzie to element

13 15

Poparcis dla PIS. Kaczyński się zna na zwierzętach a wy co, dalej chcecie je męczyć.... 16:35, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

19 18

Zwierzęta są do zabijania i żeby je jeść albo futerka z nich robić , popieram rolników, lewacka ustawa do kosza razem z lewackimi ścierwami ! 17:29, 05.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do wyżejDo wyżej

4 9

Futerko, można zrobić, tylko z odpadów, a nie z hodowli celowej. Czyli, jeśli chcesz futro z norek, to najpierw te norki zjedz. 17:34, 05.10.2020


do wyżej do wyżej do wyżej do wyżej

10 4

a co on pisze ośle?? macie szczęście że zaczynam sezon kukurydziany i rozrzutniki i przyczepy są w pracy bo bym tony gówna ci pod okno przywiózł 17:42, 05.10.2020


Mk Mk

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PrawdaPrawda

9 13

Bóg dał nam Ziemię, wraz ze zwierzętami i roślinami w opiekę. "Czyńcie dobie Ziemię poddaną" tzn. w Biblii, życzliwie się nią opiekujcie. W Biblii jest napisane, że Jezus był poddany Bogu i swoim rodzicom-opiekunom. Żona jest poddaną mężowi. Chodzi tu, Głąby o opiekę i ewentualnie uznanie autorytetu, ale nie zadawanie cierpienia! Etyka chrześcijańska pozwala zabijać zwierzęta, ale nie tak, jak robi się to, na fermach masowej produkcji. Trzeba było słychać na lekcjach religii, a nie dłubać w nosie i po ławkach bazgrać. 17:31, 05.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ta ta

4 9

chciałbym taką religię a nie: chodź pawełek ze mną! po co? na lody! 17:39, 05.10.2020


won stąd won stąd

7 2

piszesz bzdury, jesteś upośledzonym heretykiem 17:42, 05.10.2020


..........

13 8

Ronda są wiecznie zakorkowane ???? to jest strzał kulą w płot w Kartuzach wystarczy most na 3 maja zablokować by sparaliżować cały ruch w mieście ? 17:37, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TolekTolek

18 15

Dalej głosować na Pis , teraz macie za swoje 17:47, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PipPip

14 11

Nie rozumiem argumentu od pokoleń s
Bo mój dziadek coś robił to i ja muszę. Jeżeli ktoś radzisobie dobrse w obecnych czasach to nie bd strajkowac. Jeżeli nie to trzeba się zastanowić jak pomoc takim osobom. Rolnicy górnicy itp itd jak im w życiu nie idzie to zaraz trzeba im pomagać. Jak stolarz straci pracę to musi szukać nowej albo się przebranozowic 18:09, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nadalnadal

3 0

..bo nadal w Polsce niektóre grupy zawodowe są uprzywilejowane bardziej niż pozostali. Nie wiem z czego to wynika. A jak są ich 'warunki pracy' zrównane z pozostałymi to nagle same strajki. 09:10, 06.10.2020


budowlaniecbudowlaniec

19 10

Polacy budźcie się, Ta ustawa niszczy rolnictwo, stosują metodę salami, następni będą kurnikarze i inni. Ta ustawa niszczy rolnictwo i powoduje zamęt ideologiczny, co widać tutaj po wypranych mózgach co nie których to sekciarze, którzy chcą zrobić z Polaków niewolników. Każde małe przedsiębiorstwo polskie też będzie zniszczone w imię globalnych korporacji! 18:27, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

budowlaniecbudowlaniec

19 8

Polacy budźcie się, Ta ustawa niszczy rolnictwo, stosują metodę salami, następni będą kurnikarze i inni. Ta ustawa niszczy rolnictwo i powoduje zamęt ideologiczny, co widać tutaj po wypranych mózgach co nie których to sekciarze, którzy chcą zrobić z Polaków niewolników. Każde małe przedsiębiorstwo polskie też będzie zniszczone w imię globalnych korporacji! 18:28, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

16 14

Szanowni rolnicy. Władza ma ten wasz protest głęboko. Co innego gdybyście do Warszawy pojechali. 18:31, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx10 i 11xxxx10 i 11

12 13

to co się wyprawia!!! to jest chore rząd POPiSu i Lewicy razem przeciwko rolnictwu Polskiemu, tylko Konfederacja i PSL się zachowało jak trzeba, czujecie to komuniści - magdalenka znowu dała o sobie znać 18:34, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx10 i 11xxxx10 i 11

8 8

to co się wyprawia!!! to jest chore rząd POPiSu i Lewicy razem przeciwko rolnictwu Polskiemu, tylko Konfederacja i PSL się zachowało jak trzeba, czujecie to komuniści - magdalenka znowu dała o sobie znać 18:34, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Pablo1Pablo1

3 5

A skąd Ty to wiesz matole ? 19:01, 05.10.2020


# info# info

4 3

Mam nadzieję że masz rację. 19:18, 05.10.2020


Człowiek Człowiek

17 10

Głosowali za pis to teraz mają to co chcieli...
Sprzedali się tak jak górnicy bułka z pasztetem..
A teraz pretensjr do garbatego że ma dzieci proste 18:48, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MGMG

20 8

Czemu psujecie życie zwykłym ludziom?Jedźcie zablokować sejm. 19:25, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BtaBta

6 3

Przecież żukowo i tak jest zakorkowane, co za różnica, 22:56, 05.10.2020


PisiorekPisiorek

10 9

Żeby zjeść schabowego trzeba zarżnąć świnię, żeby zjeść w KFC trzeba zarżnąć kurczaczka. Czym różni się zabijanie świnek i kurczaczków na mięso od zabijanie futrzaków na futerka ? Czy jakiś lewak potrafi mi to wyjaśnić ? Ewentualnie jakiś pisior, który jak baran zagłosował za tą ustawą bo Prezes Jarek mu kazał . 20:12, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdonisAdonis

1 0

A co z mięsem z futrzaków?
Pewnie ty je jesz, życzę smacznego. 08:26, 07.10.2020


PisiorekPisiorek

8 7

Bóg dął człowiekowi ziemię pod panowanie. Człowiek dlatego wycina drzewa na meble czy na opał, hoduje zwierzęta na mięso, futra, mleko. Jeśli ktoś znęca się nad zwierzętami to przecież już od dawna jest ustawa , która tego zabrania i pozwala karać za to nawet na kary więzienia. Dlatego mam nadzieję, ze Prezydent Duda nie podpisze tej ustawy . 20:15, 05.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BzduryBzdury

1 1

Jesteś heretykiem. Panem Ziemi jest Bóg! Człowiekowi dał Ziemię i wszystkie stworzenia i rośliny w opiekę. Możemy z tego korzystać, ale z szacunkiem i bez zadawania cierpienia. W Szwajcarii jest prawo, które zakazuje bezsensownego zrywania wszelkich roślin. Jest nakaz szacunku i życzliwości dla całej przyrody. Ty, się lepiej nawróć, bo Bóg niszczenia i zadawania cierpienia nie wybaczy. Porozmawiaj z księdzem, bo tylko wydaje Ci się, że jesteś chrześcijaninem i katolikiem. 07:44, 06.10.2020


# bzdury# bzdury

2 3

Ja nie słucham bzdur twoich czarnoksiężników, oni są tak samo kopnięci jak i ty 08:44, 06.10.2020


??????????

11 5

Rasa i co im da zablokowanie rond w Żukowie... Bo się Sroka przejmie.. nic tylko hejt ze strony lokalnych mieszkańców, ze mną na czele ich czeka... Rolnicy powinni jak za Leppera bujnac się z rozrzutnikami do Warszawy 20:32, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a tak tua tak tu

8 3

Te ronda zablokowane i bez rolników wiec protest w godzinach szczytu nie ma sensu, proponuje inne godziny i pamiętać dłużej choćby do wyborów ;)
20:47, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

2 0

niech w nocy i w deszczu blokują drogi i ronda. 10:16, 06.10.2020


hahaahahaa

8 7

Żukowo miasto z największym poparciem PO. Ludzie pracy z PiS dawno już będą w robocie. POwcy odcierpią brawo rolnicy. 20:52, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hmmm...hmmm...

12 6

Przecież pewnie wiekszosc rolnikow glosowalo na PIS . Dlaczego ludzie maja stac w korkach ? podjeliscie decyzje teraz macie. 21:06, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KtoKto

3 5

A co jak ty glosowalas i byś musiała psa dać do zeźni i co byś walczyła a rolniczy walczą i nie walczą nalezy się bo rolnik robi 24h/7 a w 8h/5 i co łyso i co w sklepach mięso 50zl a rolnik sprzedaje za 1 zł 21:55, 05.10.2020


KiksKiks

19 4

Gdyby odblokowali ronda to byłoby coś! 21:06, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna17Anna17

11 7

Jestem przeciw ustawie, zakaz uboju rytualnego spowoduje że upadną gospodarstwa które utrzymują się z hodowli zwierząt i wysyłają zabite zwierzęta do krajów muzułmańskich, hodowla norek to sprawa niszowa po co zabierac ludziom chleb :(pis to egoiści. 21:21, 05.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

d/wd/w

4 4

chciałbyś być rytualnie dostać w swój nie dokształcony łeb . 22:10, 05.10.2020


gośćgość

0 2

może idz i popatrz jak wygląda ta śmierć jak kapią łzy....chętnie bym Cię nazwał, ale moze niech mąz manto spuści,typowa tępa baba. 15:48, 06.10.2020


BorczBorcz

7 12

Rolnik się nieda


21:52, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Precz z takimi rolniPrecz z takimi rolni

13 3

A my mamy juz dosyć rolników z żukowa! Przez nich od kilkunastu lat nie ma mozliwosci przejechania przez zukowo nie stojąc w korku . Cala Polska sie smieje z żukowa i burmistrza . 21 wiek ,kilkanascie lat ruch opiera się przez zatłoczone rondo ! Hańba 22:22, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BtaBta

0 3

Mówisz o rolnikach 70+w glinczu 22:49, 05.10.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Brawo RolnicyBrawo Rolnicy

9 6

Zablokujcie Żukowo, niech urzędasy i mieszkańcy gdzie zdecydowanie wygrywa PO cierpią. MA BOLEĆ 22:39, 05.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Królowa KaszubKrólowa Kaszub

8 11

Rolnicy z Sierakowic (PiS) przyjadą dopiec Żukowskim platfusom. A prowadzić nas będzie Królowa Kaszub z Sianowa. 22:49, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Bta Bta

7 2

Radni siedzą w pierwszej ławce w kościele a są za P0 śmiech na sali i w kościele z nich 22:52, 05.10.2020


SerpicoSerpico

16 2

Rozumiem protestować, ale rolnicy i górnicy zawsze jadą po bandzie. Wszystkim nam rządzący nie ułatwiają zadania. Mieszają, zmieniają ustawy, kombinują bez sensu. Jednakże gdyby to inżynierowie protestowali na rondzie z powodu zmiany prawa budowlanego rolnicy wynieśliby ich na widłach za blokowanie przejazdu. Zawsze prosicie o wyrozumiałość a myślicie tylko i wyłącznie o sobie. Nie zgadzam się z takimi metodami protestu. Rolnicy i górnicy to święte krowy którym zawsze wolno więcej.... 23:56, 05.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

senepico 2senepico 2

0 2

...rolnicy, górnicy, nauczyciele i lekarze. 10:53, 06.10.2020


bezpartbezpart

11 8

Kto głosował na PIS nich nie narzeka i nie ma pretensji !! 00:03, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja.Ja.

15 4

PO ???? Przecież to twój ukochany PIS wygasza właśnie po cichu polskie kopalnie. Zrobili ci wodę z mózgu i na to już nie ma rady. 07:28, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OjejOjej

3 8

Bo to nieuniknione. Tak zniszczyliśmy Ziemię i przyrodę, że nawet PiS to rozumie. Tak wszystko się zmienia. Sami do tego doprowadziliśmy naszą ludzką zachłannością i naszym barbarzyństwem. 07:47, 06.10.2020


Dr.EwkaDr.Ewka

17 6

proponuje dołaczyć do protestu Sierakowice- jako bastion umiłowanego przez nich PIS-u 07:46, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jestem rolnikiemJestem rolnikiem

10 6

Popieram rolników ale panowie w taki sposób robocie z siebie pośmiewisko ludzie którzy muszą do pracy jechać będą was szkalowac najpierw trzeba naglosnic sprawę dlaczego mieszczuchy płacą za mięso wołowe 40 zł a rolnik otrzymuje z biedom 5 np mleko po 50gr rolnik w sklepie 3zl ja niechęć żadnych dopłat tylko uczciwa cenę na towar który wyprodukuje i pierwsza rzecz zrobić słupy agencji rolnej a nie ze handlarze kupują przezucaja bydło świnie robią na tym miliony a rolnik i zwierzęta cierpią ci co was ciągną na te ronda to gnoje karierowicze które same chcą do koryta tak jak ardamowski który mówi co maja nauczyciele robić i jakie nalewki można robić niech ten ryj szuka lepiej zbytu dla polski za granica jest tyle krajow głodnych i zlikwidować tych niby rolników którzy maja po setki krów tysiące świń to nie rolnik to przedsiębiorstwo produkcyjne nic z rolnictwem nie maja kurnikarze to nie rolnikiem wszystko kupują a pola choinkami obsadzone dziekuje za plusy a takrze minusy bo te takrze wpływają na moja samoocenę 08:07, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrawoBrawo

4 0

I to jest głos prawdziwego i mądrego katolika, który nie czuje się panem Ziemi i Stworzeń. Ja mogę płacić za mięso i 100 zł za kg w sklepie, bo i tak jem tylko raz w tygodniu i czasem w święta, małe ilości. Nie jem kurczaków. Wędliny kupuję tylko bez konserwantów. Pozdrawiam Mieszczuch w drugim pokoleniu. 11:00, 06.10.2020


do trollido trolli

2 13

POPiS i Lewica głosowała za zniszczeniem rolnictwa!!! wbijcie to sobie do głowy raz na zawsze, skupianie uwagi tylko na PiSie w waszym trollowym pajacowaniu, daje tylko forę PiSowi i PO, a normalny Polak tych dwóch wariatów nie będzie reklamował 08:14, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BuhahaBuhaha

4 0

Co Ty wiesz o Lewicy? 16:47, 06.10.2020


DrajwerDrajwer

12 1

Na świecie są są trzy wieczne rzeczy : Bóg, pióro i korki w Żukowie ? 08:34, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaaamfulljaaamfull

13 5

A kto głosował na pisiorów? Większość to osoby ze wsi i rolnicy. To niech teraz nie płaczą, w końcu to ich rząd 08:41, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

# jaamfuul# jaamfuul

7 11

Ja głosowałem na PiS ale nigdy nie poprę lewackiej ustawy o futrzakach. Po prostu prezes Jarek zwariował, ma kota i tyle . 08:47, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pewne nieścisłościpewne nieścisłości

3 0

„4c. Zabrania się chowu lub hodowli zwierząt futerkowych, z wyjątkiem królika, o których mowa w art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich (Dz. U. z 2017 r. poz. 2132 oraz z 2020 r. poz. …), w celach komercyjnych, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt.”;

Czy jest niemożliwością zmiana hodowli na królika z innego zwierzęcia futerkowego?

Może poczytajcie te zmiany:
http://orka.sejm.gov.pl/proc9.nsf/ustawy/378_u.htm 09:06, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

I dobrzeI dobrze

1 0

Bo królika można zjeść. Na to pozwala Biblia, że futerka, to tylko od zwierząt, które są nam potrzebne do jedzenia. Okrucieństwo jest grzechem? 7. Nie zabijaj! Tzn. też nie zadawaj cierpienia i nie krzywdź! Pamiętam to z lekcji religii. 11:04, 06.10.2020


# pewne nieścisłości# pewne nieścisłości

4 3

Posłuchaj, każdego dnia możesz zmienić płeć, tych płci podobno jest 64. Myślę że tak samo np norki mogą czuć się królikami czy świniami i będzie można je dalej hodować. Ja dzisiaj czuję się kobietą w ciąży ( od dwóch godzin) i robię zakupy bez kolejki . 09:28, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EklerEkler

10 2

No i wyjdą, rolnicy, wyborcy PiS na ulice, protestować przeciwko ustawie PiS w miejscowościach Gminy Żukowo, jedynej w powiecie, gdzie wygrało PO.
Gratuluję inteligencji. 09:32, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LotkaLotka

5 3

Myślę, że warto posłuchać nieco mądrzejszych od siebie w tej kwestii. Nie ukrywajmy, że przecież większość z nas w Polsce nawet nigdy nie kupiła futra, nie mówiąc już o jakiejkolwiek rzetelnej wiedzy w tym temacie. Nie interesujemy się tym, nie uczymy o tym naszych dzieci bo to są rzeczy okrutne. I żaden z nas nie życzył by pracy w takim miejscu ludziom na którym mu zależy. Nawet za te pseudo miliardy... polecam audycje: https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103087,26360576,rolnicy-pozbeda-sie-piatki-dla-zwierzat-prof-elzanowski.html?fbclid=IwAR3VGlRILtcLh7aw_XCUtk0_dziOgK4305QiU61nBWrx4FUSL4CH1wYHcjw 10:02, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Olo Olo

10 3

Hm czemu tu? prawo ustalane w godzinę na życzenie wodza. Do Warszawy rolnicy.. 10:54, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BatBat

8 1

Do roboty 12:50, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BuhahaBuhaha

2 1

Jakiej roboty. Norki i lisy robią pod siebie sprzątać im nie trzeba. Żarcie dla nich przywiezie ubojnia drobiu zabitego prądem, czasem obdzieranego ze skóry jeszcze żywego. Maszyny podrzucają tętnice. Wszystko robi się samo lub tanią siłą roboczą. Jaka robota? Ten chciwy biznes? 16:55, 06.10.2020


otuaotua

3 6

Zablokujemy maszynami całe Żukowo niech wszyscy zobaczą kto w Polsce ma władzę !!! 13:13, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

2 0

oszołom 15:34, 06.10.2020


AntyKaczkaAntyKaczka

8 4

Ta... Nie głosowaliście...

" Zbieramy siły. My, rolnicy i hodowcy, czujemy się zdradzeni i oszukani przez PiS. Ta partia zdobyła większość parlamentarną dzięki głosom rolników. I z tego też powodu, dzięki poparciu rolników, reelekcję uzyskał prezydent Andrzej Duda - twierdzi potentat branży futerkowej." 13:32, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

1 1

https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103087,26360576,rolnicy-pozbeda-sie-piatki-dla-zwierzat-prof-elzanowski.html?fbclid=IwAR3VGlRILtcLh7aw_XCUtk0_dziOgK4305QiU61nBWrx4FUSL4CH1wYHcjw 15:35, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gospodarzgospodarz

3 3

Bardzo dobrze że jest ta ustawa.Bardzo dobrze. Protest niech się odbedzie ,moze się kto ulituje i wymyśli co na te korki w Żukowie. 15:44, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gospodarzgospodarz

3 3

Proponuję ustawić duży telebim w pobliżu rond żeby protestujący zobaczyli i obywatele zobaczyli jak wygląda ta hodowla norek kurczat i produkcja jajek żeby popatrzyli.......na tortury które wymyslili tzw "rolnicy" 15:53, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

0 0

Tobie proponuję abyś udał się do dobrego psychiatry, razem ze swoim partnerem czyli kozą czy świnią, buhahaha 20:08, 06.10.2020


xxyxxy

5 3

ale co ma wspólnego przemysłowy chów drobiu ,ktrego mięso truje, z rolnictwem ,to wy się ocknijcie.
moze protestującym rolnikom pręcik w dwa otwory i rażenie prądem ,tak jak norkom czy innym ? moze któremu zafundować rytualny obrzędek ? Cały świat idzie na przód tylko w polandii cofka. Moze niech rolnicy zaproponują jakis cywilizowany sposób na hodowlę zwierząt? Może jakiś kompromis. A nie po trupach bólu cierpieniu byle kasa, A po tym mięsie z ich hodowli tylko rózne choroby ,u dzieciaków poziom hormonów rosnie ,chłopcy maja cycki jak dziewczynki w wieku dojrzewania,rózne rodzaje nowotworów alergii. Tego nikt nie widzi? Nie jescze po proteście stana w kolejce po piersi z kurczaka czy mielone za kilka zł. Nakarmią rodzinę . Mieso ze zwierzęcia żyjacego w sterachu i stresie, ma tak duży poziom kortyzolu że to truciazna ,a dziwicie się że tyle agresji,depresji u dzieci i młodzierzy. Ocknijcie się.
16:10, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Brawo!Brawo!

3 0

Święta prawda. I jeszcze antybiotyki i odżywki chemiczne. 16:59, 06.10.2020


Od niedawna mieszkanOd niedawna mieszkan

4 0

Żukowo to stan umysłu, do tej pory mówiono tylko o Wejherowie. 16:14, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżejDo wyżej

4 0

W Wejherowie, to chociaż filharmonia jest i to prawdziwe jednak miasto. Żukowo, to folwark jaśniepana. 16:56, 06.10.2020


Do KankowskiegoDo Kankowskiego

5 3

A pan ich bronił. Co z pana za katolik? Niech ksiądz wytłumaczy Wam, co znaczy przykazanie "nie zabijaj". Oj, "ciemno, prawie noc" w Żukowie. Wstyd! 17:02, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gosc111Gosc111

0 0

On się nie nadaje na burmistrza
Wystarczy zobaczyć na jego podwórko 21:27, 06.10.2020


CzytajCzytaj

3 4

prof. Andrzej Elżanowski, przewodniczący Polskiego Towarzystwa Etycznego.: "zmiany nie dotkną wcale większości rolników. - Wciągnięcie w to wszystkich rolników to wynik demagogii i działań krzykaczy, którzy ogłosili, że to jest atak na polskie rolnictwo. Chów zwierząt futerkowych nie jest klasycznym zajęciem polskich rolników, a ubój rytualny również nie dotyczy wszystkich". 17:12, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzytajCzytaj

2 5

"Nastąpiło zjednoczenie sił ciemnoty, chciwości i prostactwa, które w ogóle nie liczą się z cywilizacyjnym czy etycznym aspektem tej naprawdę historycznej zmiany" - stwierdził prof. Andrzej Elżanowski na antenie TOK FM. 17:14, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

samsam

0 2

jest ciemnotą lobbystą *%#)!& 18:23, 06.10.2020


CzytajCzytaj

3 6

prof. Andrzej Elżanowski: "Chcę podkreślić, że środowiska hodowców futerkowych czy rzeźników rytualnych wiedzą od 6 czy 7 lat, że mniej więcej 2/3 społeczeństwa polskiego jest przeciwko temu, jest to w konflikcie z moralnością publiczną. Ja pytam więc, dlaczego inwestują w to i nie uwzględniają tego?". 17:18, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

2 5

Czytam , ze katoliccy "uczeni w piśmie" próbują tu samego Boga naprawiać. Posłuchajcie miernoty, Bóg dał całą ziemię człowiekowi aby ta była jemu poddana. człowiek ma prawo hodować czy to świnki na schabowe czy norki na futerka. Mówienie, ze przykazanie "Nie zabijaj" odnosiło się i do zwierząt jest kretyństwem. Inaczej jaki prawem zabijasz świnkę na schabowego ? Życie świnki dla waszego bożka jest mniej ważne niż życie norki ? Świnkę można zabijać bo trzeba schabowego zjeść czy golonkę ? Ja wiem, ze już nawet niektórzy katoliccy "uczeni w piśmie" próbują udowodnić, że Bóg nawet tęczowych kocha, buhahahaha....otóż nie - Biblia mówi jasno, że tęczowi są obrzydliwością dla Boga i tacy Królestwa Bożego nie odziedziczą. Tak więc pseudokatolicy , mówię po raz kolejny - przykazanie "Nie zabijaj" jak i cały Dekalog czy cała Biblia odnosi się do ludzi a nie do zwierząt. Nie naprawiajcie Boga ale zacznijcie myśleć. 20:06, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

1 0

Trzeba tylko jeszcze wierzyć w te bajki które opowiadają smutni panowie w czarnych sukienkach 15:12, 07.10.2020


Gosc11Gosc11

5 1

Witam
Ludzie do parodia to co oni robią jak można nazwać ich rolnikami to są biznesmeni.
Prawdziwy rolnik był 40 lat temu
Nie poważam I nie szanuje.
Nie dość utrudnia dojazdy do pracy szkół to myślą tylko o sobie.
Przez was strajk jeszcze muzę ktoś nawet karetka nie dojedzie zamiast ruszcie swoje 4 litery minie trochę.Ludzie nie stop rolnikom
Zróbmy razem cis 20:26, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Karol111Karol111

2 1

Witam
Popieram kolegę
Wstyd za burmistrza Żukowa mi 21:29, 06.10.2020


Pracownik Pracownik

4 1

Co za burmistrz Żukowa pozwala blokady
Przykrością stwierdzam że zbliżamy do drogiej Grecji. ???? 20:29, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

5 2

Nie popieram rolników i nie szanuje 20:30, 06.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HjkHjk

1 1

Nie popieram strajku rolników ale ich szanuję. 21:39, 06.10.2020


PisiorekPisiorek

1 6

Trzeba protestować żeby odrzucić tę kretyńską lewacką ustawę !!! Pisiory jak im się nudzi niech wprowadzą całkowity zakaz aborcji i zakaz propagowania zboczeń w przestrzeni publicznej przed zboków z LGBT ! Jarek obudź się !!! 20:53, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AalbiAalbi

4 0

Boże! Przecież blokada ronda w Żukowie może spowodować korek!
A nie, czekaj... 21:49, 06.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Widz Widz

2 2

Brawo pis bynajmniej mięso będzie tańsze 07:43, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo pis Brawo pis

4 0

Zawsze im się krzywda działa do roboty by się wzięli A nie tylko nażekać żeście się sprzedali pis to teraz macie 07:57, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntyfutroAntyfutro

0 2

Właściciel fermy zwierząt futerkowych to nie rolnik!! Popieram ustawę na 100000%. 09:06, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rolnik z Lubaniarolnik z Lubania

2 1

Moim kolegom ktoś chyba źle doradza. Zamiast jechać pod sejm i protestować do skutku, to wybrali się na parę minut wycieczki denerwując niewinnych sąsiadów i lokalną społeczność. Nie wspomnę już o tym że ciągniki za kilkadziesiąt i kilkaset tysięcy złotych nie świadczą o biedzie w interesie ;-) (tak, zaraz ktoś napiszę że to wszystko na kredyt , chyba z dotacji które ciągniemy na lewo i prawo) Dzisiaj wspaniale jest być rolnikiem , jakby było inaczej to by poważnie protestowali a nie robili parady !!! 15:45, 07.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%