Zamknij

Kartuzy. Radni: Strefa do grillowania przy domu pogrzebowym? Czy ktoś zwariował!?

15:15, 29.10.2020 W.D. Aktualizacja: 15:16, 29.10.2020
Skomentuj Lokalizacja Domu Pogrzebowego i miejsca do grillowania. fot.materiały z sesji RM Lokalizacja Domu Pogrzebowego i miejsca do grillowania. fot.materiały z sesji RM

- Nie chcę się pytać czy ktoś coś bierze, ale takie słowa cisną mi się na usta. Czy to ja zwariowałem, czy ktoś z państwa zwariował?! - grzmiał na wczorajszej sesji przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej mówiąc o planowanej strefie do grillowania, która ma powstać nieopodal zakładu pogrzebowego przy ul. Wzgórze Wolności. 

Informowaliśmy niedawno, że przy parkingu przy ul. Wzgórze Wolności w Kartuzach planowane jest utworzenie strefy do grillowania. Miejsce to ma powstać przy promenadzie prowadzącej nad Jez. Karczemne. Planowane są dwie drewniane altany, pod którymi ulokowane zostaną stoły i ławki. Powstać mają dwa betonowe grille, ławki, zamontowane zostaną kosze na odpady segregowane oraz stojaki na rowery. Teren zostanie utwardzony, uporządkowany, obsadzony zielenią.

Dym z grilla przy różańcu

Kartuscy radni dyskutowali na wczorajszej sesji o przeznaczeniu środków na ten cel, a szef Rady Miejskiej Mariusz Treder zwrócili uwagę na lokalizację strefy do grillowania. 

- Dlaczego ta strefa nie została ulokowana przy strudze klasztornej, ale w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu pogrzebowego - mówił Mariusz Treder. - Czy ktoś się nad tym zastanowił? Mieszkańcy będą odmawiali różaniec, a ktoś będzie im puszczał dym z grilla? Przecież to kuriozalne? Ja nie chcę się pytać co kto bierze, ale cisną mi się takie słowa na usta, bo nie rozumiem. Czy tu już ktoś zwariował? Strefa do grillowania w sąsiedztwie zakładu pogrzebowego, gdzie zbierają się ludzie, by pożegnać swoich bliskich? To jest jedyne w Kartuzach, które można przeznaczyć na taki cel?

Dom pogrzebowy nie w tym miejscu?

Sylwia Biankowska, zastępca burmistrza gminy Kartuzy stwierdziła, że w tym miejscu nie powinno być zakładu pogrzebowego. 

- Słusznie pan zauważył, że zakładu pogrzebowego nie powinno być w centrum miasta. Bo idąc tym tokiem rozumowania powinniśmy w centrum miasta stworzyć strefę ciszy. Miejsce na zakład pogrzebowy jest w Bilowie przy cmentarzu. To teren odosobniony, wyciszony. W centrum miasta dom pogrzebowy nigdy nie powinien powstać. My zaś nie powinniśmy blokować terenów inwestycyjnych gminy w centrum miasta tylko dlatego, że ktoś kiedyś popełnił błąd i ten zakład pogrzebowym w tym miejscu stworzył - mówiła Sylwia Biankowska. - W planie zagospodarowania teren nad jeziorem, należący do gminy przeznaczony jest pod rekreację. Strefa do grillowania została ulokowana w takim miejscu, by była jak najmniej kosztowna, bo to wypłaszczony teren, zaś w innych miejscach mamy skarpy. Na cele rekreacyjne będą też zagospodarowywane okolice Strugi Klasztornej. Cały ten teren ma być przeznaczony dla mieszkańców.

Na tę wypowiedź bardzo emocjonalnie zareagowała radna Klaudia Kałużna, która stwierdziła, że propozycja takiej lokalizacji strefy do grillowania jest skandaliczna. 

- Biorąc pod uwagę ilość znaków, które państwo ustawiliście na drodze do promenady oraz konflikt z właścicielami kwiaciarni dochodzę do wniosku, że chęć zemsty i pokazania kto w tym mieście rządzi przeważa nad zdrowym rozsądkiem - powiedział szef kartuskiej Rady Miejskiej.

- Ciekawa kto będzie głośniej śpiewał: ci w domu pogrzebowym czy ci przy grillu - skomentowała radna Aleksandra Pruszak. 

Ostatecznie, w wyniku głosowania, Rada Miejska nie wyraziła zgody na przeznaczenie 54 tys. zł na budowę strefy do grillowania, do czasu zmiany jej lokalizacji. 

(aktual. godz. 15:16)

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(86)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

Odwołać Burmistrza!Odwołać Burmistrza!

36 19

Jak najszybciej!!! Katastrofa. Ciagle tylko kłótnie. Odwołać.!! 10:18, 29.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Odwołać TrederaOdwołać Tredera

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Odwołania cd.Odwołania cd.

2 3

Niektórzy radni do odwołania działają na szkodę gminy czyli nas mieszkańców. Radni uprawiają prywatę? 18:49, 29.10.2020


To ja To ja

2 3

Radnych z pisu odwołać !!! Będzie spokój!!! 23:54, 29.10.2020


KryberiuszKryberiusz

18 26

A ja bym tam sobie grillował z koleżanką KK 10:19, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

3 4

można zarazem kremować 2w 1 13:53, 29.10.2020


... ...

52 6

Dom pogrzebowy stoi w dobrym miejscu. Jest to miejsce zabudowane a więc wchodzi się do środka i modli. Nikt na zewnątrz nie hałasuje. Poza tym nie jest to samo centrum miasta. Jednak gdy przy tym miejscu ma powstać miejsce rozrywkowe to już jest coś nie tak. Cmentarz na bilowie i pomysł na kaplicę w tym miejscu jest kuriozalny. Nie każdy ma samochód i siły żeby iść pod górę taki kawał drogi... 10:22, 29.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

......

3 15

Na cmentarz dojdziesz, wracać nie musisz... 10:55, 29.10.2020


ObsrewatorkaObsrewatorka

10 0

Dokładnie , poza tym dom pogrzebowy jest w tym miejscu kilka ładnych lat. Przy parkingu co jest dużym ułatwieniem. A miejsce do grillowania ma dopiero powstać, więc mozna zrobić je w innym miejscu. 15:28, 29.10.2020


OKULTYZMOKULTYZM

22 17

To jest opętanie, MASONERIA posługuje się symbolami, celem ich jest zawsze PROFANACJA SYMBOLI, te pochody organizowane przez mafie, służby i loże, też mają za zadanie sprofanować miejsca związane z Tradycją, kulturą, świętością.
Marsz w Sierakowicach - Sierakowice symbol tradycji, wysoki wskaźnik urodzeń, czyli życia
ataki na Jasną Górę, atakowanie kościołów!
ataki na symbole narodowe, niszczenie pomników JP II i AK
nawet wczorajszy marsz opętanej gówniarzerii, mają elementy profanacji patriotycznych pieśni
Tak samo Masoneria wysługuje się samorządowcami
Przypomnę jak PiS i PO prześcigało się w tym pomyśle grilla
PiS PO jedno zło!!!! rządy POPiSu obłudy i nienawiści, oni są opętani!!! 10:25, 29.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

SodomaSodoma

3 5

A w Kościele sodoma i jeszcze księża myśliwi, co bronią straszą ludzi i grożą Policji. 20:38, 29.10.2020


do gomorrado gomorra

2 1

ten ksiądz bronił swojej posesji, ma do tego prawo, w USA jakbyś wkroczył na czyjąś prywatną posesje i demolował czyjeś mienie, to od razu być miał odstrzeloną głowę i byłoby to zgodne z prawem, poza tym ne podglądaj, bo choroby się nabawisz! 10:18, 30.10.2020


3majMnie3majMnie

0 0

"MASONERIA posługuje się symbolami, celem ich jest zawsze PROFANACJA SYMBOLI"
Może się zdecyduj. Posługuje się, czy profanuje ?
Lekarz już był ???
23:16, 02.11.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


vbnvbn

33 7

Po co w ogóle ten grill w miejscu publicznym? 10:43, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EhhEhh

35 17

No ale co się dziwić jak na rynku przed samym kościołem organizowane są marsze z takimi wulgarnymi hasłami... 10:48, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hades i CerberHades i Cerber

13 35

Dom pogrzebowy należy przenieść na Bilowo albo w inny uroczy zakątek.
Ktoś zwariował stawiając go w centrum miasta... 10:49, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ODWOŁAĆ RADĘ!!!!!ODWOŁAĆ RADĘ!!!!!

18 23


Jak najszybciej!!! Katastrofa. Ciągle tylko kłótnie. Odwołać.!! 10:51, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tak sobie myślę...tak sobie myślę...

29 13

po przeciwnej stronie w parku są imprezy plenerowe, to nikomu nie przeszkadza???? 10:53, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ABSURDABSURD

32 22

Ludzie, ale głupoty piszecie! Dokładnie naprzeciwko domu pogrzebowego jest przecież park Solidarności, w którym odbywają się niemal wszystkie miejskie imprezy: koncerty, kino plenerowe, przyjeżdżają wesołe miasteczka, sprzedaje się wtedy jedzenie, grilluje itp. itd. Czyli po drugiej stronie ulicy może być hałas i miejsce do rekreacji, a po tej samej stronie już nie?! Absurd! 11:00, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

covid 19covid 19

3 18

No ej dużo mięska będzie idzie fala umieralności będzie co smażyć 11:03, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

4 4

można tam zrobić małe krematorium, okazyjnie. 13:42, 29.10.2020


Maciej IMaciej I

29 7

Troje "naszych" burmistrzów to rzeczywisty problem tej gminy .Za chwilę będą już w konflikcie prawie z całym miastem swoje braki kompetencyjne pokrywają agresją Czas pomyśleć jak uwolnić Kartuzy od "tych"nieudaczników 11:03, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkanka KMieszkanka K

2 4

Uważam że trzeba zrobić referendum i zmienić radnych z pisu ! To oni wszystko blokują! Nie , bo nie !!! Jak się coś pisze to trzeba pomyśleć! 23:52, 29.10.2020


Kiepskie miejsce Kiepskie miejsce

31 8

Po pierwsze - sąsiedztwo domu pogrzebowego
Po drugie - przy ciągu pieszym, idąc na spacer chcę oddychać świeżym powietrzem nie dymem z grilla
Po trzecie - jeśli ktoś się łudzi, że ludzie będą po sobie sprzątać to jest w błędzie i jeśli myśli, że będą tam wyłącznie kulturalne spotkania rodzinne czy przyjacielskie to też się myli.
Dobrze, że nie zgodzono się na tą lokalizację :)
11:23, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EmKaEfEmKaEf

23 17

Dym grilla przy różańcu? A proszę mi powiedzieć, Pani Zaremba ma zakaz grillowania na swojej posesji? Albo mieszkańcy pobliskich budynków wielolokalowych? Proszę mi powiedzieć jak trwają imprezy jarmarki, food-trucki to rozumiem, że dym ma zakaz przechodzenia przez ulicę? Tym tokiem rozumowania, żadna inwestycja w pobliżu zakładu nie będzie trafna, czy będzie to plac zabaw, skate-park (gdzie młodzież bawi się krzyczy), promenada czy cokolwiek innego? Chcemy żeby miasto się rozwijało. Póki co stoimy w miejscu bo Szanowna Rada ma zawsze jakieś ale.. Nie rozumiem tego skąd te oszczędności? Serio? Macie problem z kawałkiem ulicy skarbowej - gdzie jeżdżą autobusy prywatnej firmy, w obecnej sytuacji zwiększają ilość kursów przez obostrzenia jakie panują w PL. Ludzie muszą dojechać do pracy na czas. Droga prosiła o pomstę do nieba. Narażacie firmę przewozową na koszty serwisowania pojazdów, (chyba dla interesu Pana Tredera z jego stacją diagnostyczną) . Firma przewozowa zapewne płaci podatki które pokryły koszty nie jednej inwestycji. Do licha! Nie interesują mnie wasze prywatne spory. To chyba dobrze, że coś się robi? Zabierzcie się w końcu za robotę, bo tych sesji nie da się słuchać. XXI wiek i Pan Borzestowski nie potrafi mikrofonu włączyć. 11:57, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mira_CarycaMira_Caryca

3 1

Grzesiu to Ty ? 17:44, 29.10.2020


Kozioł Kozioł

18 8

Taki cytat. Wójta na taczke i na Kamczatke. 12:00, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jo,jojo,jo

2 6

Jak już ten grill będzie to jakieś zapisy czy cuś? 12:01, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

cccccc

4 1

W godzinach 10-12 tylko dla seniorów. 12:06, 29.10.2020


Zdzisek ?Zdzisek ?

12 2

Takie skromne zapytanko mam ? Czy jak se przyjdę z ferajną na tego grila i usmażymy se kiełbasy, karkówki,szaszłyki,kaszanki,kurczaki i inne pokarmy ,to rozumiem, że przy tym mogę se kulturalnie i legalnie spić browary lub inne napoje rozweselające ??!! 12:13, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

puszka piwapuszka piwa

2 1

mało tego będziemy jeszcze się odlewać na ten grill aby ugasić żar i ogień, no po to jest to zrobione! sam grill w projekcie ma kształt pisuaru 10:05, 30.10.2020


Szook i niedowierzanSzook i niedowierzan

10 5

Ogólnie bieda w gminie . Albo marny architekt co ten projekt wykonał. Czy to ten Rychert? Co niby Majka zaprojektował? Trzy leżaki na krzyż i trawe? 12:16, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrawoBrawo

5 1

I po co tam tyle tego betonu w tych ławkach... 12:20, 29.10.2020


MonikMonik

6 18

Lemanka zwariował bo wydała zgodę na ten dom pogrzebowy w tym miejscu. Obok wcześniej były imprezy na miasteczku.
Zlikwidować wotum miejscu ten dom pogrzebowy 12:40, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MoznaMozna

4 9

Spoko grill się przyda, to nawet lepiej że blisko domu pogrzebowego, jak nam urośnie ilość osób śmiertelnych to bedzie przynajmniej gdzie kremować, najpierw na grilla, a potem w dzban i do domu pogrzebowego, co więcej będzie nawet bezpieczniej, bo ceremonia na wolnym powietrzu i mozna wieksze odstepy zachowac, a nawet zostac w samochodzie, bo parking przeciez duży. 12:40, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zdzisek Zdzisek

8 14

Precz z domem pogrzebowym i precz z umieraniem.Co to ma znaczyć!!! 12:42, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A wc....A wc....

12 2

w krzakach??? 12:45, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GRillGRill

6 11

Grill w Dzierżążnie na Stacji Okręgowej, będzie można przegląd zrobić i radnym pogadać o ważnych sprawach!! Jestem ZA!!! 12:51, 29.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@grill@grill

8 4

Nie wysilaj się, żeby na siłę usprawiedliwiać durne pomysły w sprawie lokalizacji grila. Mietek, to ty? 13:27, 29.10.2020


do@ grilldo@ grill

3 5

To ja Kałuża 14:47, 29.10.2020


wypier...wypier...

23 9

z tym grillem, wam się w głowach poprzewracało!!!!!! 13:25, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stajszevsczi BoysStajszevsczi Boys

13 6

Czasem grzebiąc w pamięci - łza się w oku kręci...
Od dawna dobrze pamiętam,
że kartuscy urzędnicy, to Achillesowa pięta! 13:31, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Stajszevsczi Boys@Stajszevsczi Boys

6 7

Społeczeństwo też i do tego bardzo roszczeniowe jest. 13:38, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

8 4

Proponuję stypę przy tym grillu :) 15:09, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zastępca BurmistrzaZastępca Burmistrza

19 8

Odnośnie komentarza w tej sprawie zastępcy burmistrza. Dom pogrzebowy nie przeszkadza okolicznym wydarzeniom organizowanym w parku na przeciwko to samo dotyczy się zabawy sylwestrowej. Dlaczego więc teraz miałby przeszkadzać. Powinna Pani schować dumę do kieszeni i nie patrzeć na tą sprawę przez pryzmat przegrania sporu z właścicielami kwiaciarni. Sugerując się Pani wypowiedzią kościół Św. Kazimierza też powinien zostać usunięty bo znajduję się w centrum miasta przez co gmina nie może wykorzystać tak ważnego miejsca ? Trochę pokory i chłodnej głowy ? nie każdy posiada samochód aby dostać się na Bilowo. Nie wyobrażam sobie podróży starszych osób w tamte rejony. 15:55, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Zastępca Burmistrza@Zastępca Burmistrza

7 11

i o to chodzi, że gminie nie przeszkadza, tylko przeszkadza tym radnym, którzy blokują wszystko co miałoby zostać wykonane w pobliżu tego zakładu. Właśnie o to chodzi, że jest to centrum miasta, są koncerty, to i może powstać grill. To radni cały czas twierdzą, że ten zakład pogrzebowy to jakieś miejsce kultu i nic w jego pobliżu nie powinno powstać. Z tego co zrozumiałem, o to właśnie o to chodziło zastępcy, że skoro wszystko wokół zakładu przeszkadza to powinien być on na Bilowie, tam gdzie jest cisza i spokój. Ale powstał w centrum miasta, to nie oznacza, że centrum nie może być już teraz zagospodarowywane, bo mogłoby to przeszkadzać klientom zakładu. 16:05, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vbnvbn

15 4

Wyp..... z tym grillem. Nie macie tam innych problemów tylko stawianie nikomu niepotrzebnego grilla w mieście? 16:17, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czysta hipokryzjaCzysta hipokryzja

18 6

Najpierw zróbcie coś z altaną na Łabędziej. Chcecie budować grille za grube pieniądze a nie potraficie naprawić zwykłej altany. 16:19, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

cccccc

7 1

Popieram. Altana powinna zostać wyremontowana i być wizytówką gaju. 16:21, 29.10.2020


@czysta hipokryzja @czysta hipokryzja

5 4

Halo a byłeś ostatnio na Wyspie? Bo altana jest wyremontowana ;) 16:27, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bolesław D.Bolesław D.

6 7

DOM POGRZEBOWY TO NIE KREMATORIUM, NIKOGO TAM NIE GRILUJĄ. 16:27, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ordoordo

13 7

pomysł grilla wyszedł od młodzieży, teraz czekać aż na tym grillu znajdą się plakietki SS 16:34, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


lalallalal

4 7

Brawo. Język dyskusji na miarę Kartuz..... 16:50, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STREFASTREFA

13 4

STREFA GRILLOWANIA ? NO FAKTYCZNIE TO WARTE JEST WYDANIA TAKIEJ KWOTY .... KOSZE NA ŚMIECI KUPCIE I POSTAWCIE KOŁO KAŻDEJ ŁAWKI W PARKACH 17:08, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


cccccc

3 2

Jaki dobry pomysł? Po co jakiś grill w Kartuzach w miejscu publicznym? Po CO? 19:54, 29.10.2020


A tam cicho być...A tam cicho być...

2 2

Jak się nie mylę to pan Kriger kilkakrotnie wnosił o miejsce do grillowania przy czy na wyspie labedziej. A burmistrz mówił ze się na to nie zgodzi, bo to jest za blisko lasu i jest za duże niebezpieczeństwo...
Teraz jest propozycja, przy drodze spacerowej, nieopodal jeziora.... to teraz się rada nie zgadza bo za blisko domu pogrzebowego....
Dlaczego bronią prywatnego interesu? Jeżeli będzie za głośno to się albo miejsce w inne miejsce przeniesie albo się dom pogrzebowy wyniesie.. 23:28, 29.10.2020


ŚwiatowyŚwiatowy

3 5

Grille publiczne są w innych krajach nawet przy palcach zabaw. I każdy po sobie sprząta. 20:51, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziadyDziady

6 9

A co umarłym do tego? I czy ludzie modlą się w środku, czy na zewnątrz? I szczerze, to jak jadę przez Kartuzy, to trochę to przygnębiające wszystko razem: ten dom pogrzebowy, dwa cmentarze i kościół z dachem w kształcie trumny. Zakład pogrzebowy, mnie zwykle zastanawiał, w tym miejscu, co on tam robi? Serio. No, ale widać, że duch Braci Kartuzów nie ginie w miasteczku. 21:02, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BabyBaby

0 1

Zaorać cmentarze, rozwalić kościół,a co tam że zabytek dom pogrzebowy podpalić dziadu jeden gdzie twój rozum co jeszcze przeszkadza ? widać że duch wariatów też nie zaginął... 21:57, 29.10.2020


LikwidacjaLikwidacja

11 6

nie chcemy grilla!!!!!!!1 21:30, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec2mieszkaniec2

10 2

Proponuje wybudować miejsce do grilowania za terenem Policji na ul Sambora .W razie będzie towarzystwo za głośne to zaraz uciszą . 21:46, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podatnikpodatnik

9 5

A CO ?
z drogą dojazdową autobusów , do bazy Gryfu , koło Urzędu Skarbowego ?
Dlaczego i za ile ?
Arogancja naszego Burmistrza przekracza wszelkie granice !
21:50, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BullBull

3 3

A co knajpy pozamykane a stypa gdzie 22:11, 29.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżejDo wyżej

1 0

Dobry pomysł. Stypa przy grillu. 17:31, 30.10.2020


banitabanita

2 9

Miejsce na grill jest rzeczywiście niezbyt trafione. Jednakże najbardziej wkurzający jest ten nieutwardzony fragment promenady. Często tam przechodzę i nie mogę pojąć w czym właścicielce kwiaciarni przeszkadza utwardzenie tego przejścia. Przecież to nie jej teren tylko miasta. Dlaczego w imię pieniactwa i prywaty mieszkańcy na końcu pięknej promenady muszą chodzić w błocie? 22:30, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zośkazośka

11 3

Wymieńcie najpierw po raz kolejny płyty na deptaku. Zima się zbliża. Nie chcemy lodowiska i połamanych nóg. Poprawcie to co jest do poprawienia, Grill już jest jeden -na podwórku na Bielińskiego- kto tam z niego korzysta. Grill można postawić przy Domu Rzemiosła. 23:17, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JacaaaaJacaaaa

2 3

Grill to ten beznadziejny bezradny młodzik wymyślił .. 07:08, 30.10.2020


Jula i OscarJula i Oscar

4 5

Sóper tam będziemy walczyli o prawa kobiet i świata i ,żeby szkoły polikwidować.Każdemu się należy zmłodzieży pensja od państwa i aborcja na żądanie. 23:38, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A za tydzień A za tydzień

2 4

Polsat
Wydarzenia 18:50

Dorota Gawryluk otwiera program:
"Grill przy Zakładzie pogrzebowym" (...)
"Co na to mieszkańcy?" (...)
"Czy radni zwariowali?" 01:25, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kobieta1kobieta1

4 7

Halo, to prywatny dom pogrzebowy a pomyśl się super, sama jestem wierząca ale nie możemy kierować się tylko kościołem, tak nie może być, bo będziemy cofać się do średniowiecza ! 07:38, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@banita@banita

6 2

Bo chyba nie rozumiesz co to znaczy służebność drogi, na co Tobie działka budowlana, rekreacyjna, czy rzemieślnicza, za którą płacisz stosowny podatek, gdzie uzbroiłeś i wydałeś pieniądze na określenie gdzie jest zjazd z drogi na te działkę, gdy teraz się okazuje, że zabierają drogę bo niby jej tam wcześniej nie było - więc na jakiej podstawie wydano zezwolenie na wydzielenie działek?,
Problemem, nie jest fragment nieutwardzony, tylko ten gdzie właśnie jest położona kostka, inwestycję mozna spokojnie dokończyć łącząc istniejąca ścieżkę pieszo/rowerową, która jest na wysokości parkingu, a kończy się zastawiona kontenerami PCK, wystarczy połączyć istniejące odcinki, różnica poziomów nie jest w dzisiejszych czasach wyzwaniem, kilka wywrotek z ziemią i problem rozwiązany.
Tu chodzi bardziej o pokazania, że ja mam władzę, i plebs nie będzie podskakiwał.
09:32, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

milion mieszkańcówmilion mieszkańców

8 1

choć nie jestem zwolennikiem grilla i innych idiotyzmów, to rzeczywiście teren za Policją idealny na grilla, budują się też tam mieszkania !!! W razie jakiś ekscesów z alkoholem Policja zaoszczędzi na paliwie, i psy znaczy te w tych klatkach zaalarmują jak trzeba! 09:58, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

menelikmenelik

8 2

spokojnie jak się odlejemy do tego waszego śmiesznego grilla, aby ugasić ogień, to wam się odechce tam przychodzenia, zwykle my menele tak oznaczamy swoje terytoria, bez alkoholu nie ma grilla! Także chcemy też jakieś dodatkowe fundusze pieniężne od włodarzy miasta, na chleb i bułke, kiełbaskę ? bo my bardzo głodni chodzimy, a przecież trzeba jeszcze czymś POpić! 10:10, 30.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kaaaartuzykaaaartuzy

0 1

nawet nie masz odwagi podac ze jesteś zwykły SEBIKS nie podszywaj sie pod meneli bo nawet nie wiesz kim są
21:39, 02.11.2020


menelik vel dresmenelik vel dres

1 0

będę się podpisywał jak chcę, bo właśnie pisze do takich DURNIÓW jak ty, chcesz, żebym podpisywał się sebiks, co tam jeszcze sobie wymyślicie janusz, dres, nie ma sprawy, bo moim celem nie jest stygmatyzacja, ale prosty przekaz dla takich jak ty DURNIÓW, czyli UDERZ W STÓŁ . A menel to taki ktoś, któremu tacy jak ty SNOBY zniszczyli życie, przez POpieranie takiego, a nie innego systemu CIULU! 11:20, 05.11.2020


ma rację ma rację

9 8

"W centrum miasta dom pogrzebowy nigdy nie powinien powstać."
tak samo jak miasto nie powinno likwidować dworca pks pod market , wcześniej zlikwidowano targowisko na BIGerta itd - to pani szef jest autorem tych absurdów 10:34, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak właśnie takTak właśnie tak

4 4

Gryyyyl???? A komu to poczebne?! To nie działeczka... Jeszcze się jeden z drugim pokłócą o miejsce. Niech lepi zrobio jako siłownię drążki itp jak w hameryce na plażach... 11:52, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PopieramPopieram

4 2

Miejsce dobre zaraz po pogrzebie można stype za grosze urządzić ... po taniości :) 14:59, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeszczLeszcz

1 1

Dlaczego się niektórzy radni oburzają? Przecież to zaczątek krematorium, którego w Kartuzach nie ma. Od czegoś trzeba zacząć. Karkówka i kiełbaski na początek, a jak kasy przybędzie to zakład spalania zwłok, żeby ich na wycieczki nie wozić po województwie. Będą kompleksowe usługi zakładu pogrzebowego w jednym miejscu i gra gitara. 11:57, 02.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaaartuzjaninkaaartuzjanin

2 2

Czy radni zawsze muszą torpedować inicjatywę Burmistrza?chyba dla zasady albo kaczołap kazał 21:35, 02.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%