Zamknij

Somonino. Milczący protest parafian z Borowa. Biskup nie wyszedł do mieszkańców, a z ambony padły słowa o "posłuszeństwie"

19:33, 06.08.2021 Aktualizacja: 09:59, 07.08.2021
Skomentuj fot.W.D. fot.W.D.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami grupa parafian z Borowa (gm. Kartuzy) postanowiła zamanifestować swoje niezadowolenie z decyzji biskupa pelplińskiego, dotyczącej zmiany na stanowisku proboszcza borowskiej parafii. Podczas odpustu w Somoninie mieszkańcy Borowa rozstawili transparent z apelem do biskupa. Ordynariusz pelpliński nie wyszedł jednak do protestujących.

"Księże biskupie prosimy pozostawić naszego księdza Michała w Borowie" - baner z takim napisem pojawił się niedawno przed kościołem pw. Chrystusa Króla Wszechświata w Borowie. Dziś zaś grupa mieszkańców wsi udała się z tym samym napisem do Somonina, gdzie biskup pelpliński, który przewodniczył odpustowej mszy św

Na zakończenie mszy w somonińskim kościele, przed którym ustawili się manifestanci z Borowa, głos zabrał ks Piotr Kardas, proboszcz parafii pw. Przemienienia Pańskiego i NMP Królowej Polski w Somoninie. Mówił o potrzebie posłuszeństwa "wobec Boga i wobec pasterza", stwierdził, że z braku posłuszeństwa rodzi się zło. 

[ZT]35980[/ZT]

- Bądźmy posłuszni Jezusowi Chrystusowi i bądźmy posłuszni kościołowi, przez posługę pasterzy kościoła, naszych biskupów - powiedział ks. Piotr Kardas. 

Manifestacja mieszkańców Borowa odbywała się w pokojowej atmosferze i niemal w milczeniu. Biskup pelpliński ks. Ryszard Kasyna po zakończeniu mszy św. przeszedł do pobliskiej plebanii i nie rozmawiając z protestującymi. 

Mieszkańcy Borowa i okolic od kilku tygodni protestują przeciwko dekretowi biskupa pelplińskiego w sprawie zmiany na stanowisku proboszcza tamtejszej parafii.

Zgodnie z decyzją biskupa dotychczasowy proboszcz parafii w Borowie ks. Michał Mazurek został odwołany z funkcji i przeniesiony do parafii w Niezabyszewie.  Parafianie nie godzą się na tę zmianę - pod petycją przeciwko dekretowi biskupa podpisało się blisko 1,5 tys. osób.

- Próbowaliśmy rozmawiać z księdzem biskupem, ale to niewiele dało. Wciąż liczymy na jakiś dialog, ale nawet nie bardzo liczyliśmy, że ksiądz biskup dziś do nas wyjdzie - mówi jeden z uczestników dzisiejszego protestu w Somoninie. - Chcieliśmy pokazać nasze niezadowolenie. I na tym się chyba nie skończy, bo mieszkańcy są bardzo zbulwersowani. 

[ZT]36365[/ZT]

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(51)

Widz Widz

23 34

Prawie same kobitki coś to znaczy hahaha

20:02, 06.08.2021
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

zazdrośnikzazdrośnik

24 8

zazdrościsz... haha...

20:12, 06.08.2021

JaJa

18 3

Nochyba lepiej jak chłopcyyyyyyyy

21:04, 06.08.2021

tylko tyletylko tyle

0 13

że baby są tępe w opór i wierzą w religijne zabobony, faceci są mądrzejsi i mają to gdzieś

21:48, 08.08.2021

GhjhvfGhjhvf

16 22

I tak nic nie zrobią podobną sytuacją była kiedyś w przodkowie

20:08, 06.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WściekłaWściekła

21 14

Nic nie zrobią bo pozwoliliśmy na to żeby kasyna czuł się ponad Bogiemmmm

21:05, 06.08.2021

Baczny obserwatorBaczny obserwator

34 45

Problem jest taki, że na żadnym dialogu Wam nie zależy bo odpowiedź na petycje otrzymaliście. Ale nie było to po Waszej myśli... Wasze zachowanie wobec Biskupa oraz wobec innych wiernych zmuszonych do świętowania święta parafii z aferą w tle, bardzo dużo mówi zarówno o Was jako katolikach jak również o Waszym proboszczu...

20:08, 06.08.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kobieta1Kobieta1

27 17

I o tobie dupku

21:06, 06.08.2021

zośkazośka

11 0

Podpisy 1500 parafian coś oznaczają, świątynię budowali parafianie wraz ze swoim pierwszym proboszczem( i jedynym przed obecnym), biskup to nie Pan Bóg, nie ma zrozumienia, miłosierdzia, dobroci w sercu. Nie ma życzliwości, jest zatwardziały, ale to może się zemścić, dla niego samego.... Sumienie.

10:26, 09.08.2021

zazdrośnikzazdrośnik

26 21

a ksiądz kardas jak za komuny ... łubu dubu niech nam żyje prezes klubu... zbiera punkciki... bo prezes bogiem jest...

20:27, 06.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No cozNo coz

26 27

Proste chłop nie odprowadził characzu to biskup mu pokazał gdzie jego miejsce ?

20:28, 06.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

True storyTrue story

0 3

True dobrze prawi polać mu

13:58, 08.08.2021

Oburzona parafiankaOburzona parafianka

25 21

Kardas znowu wlazłeś w dupę Kasynie ..bądżmy pisłuszni biskupowi, przecież on jest ponad Panem Bogiem....ale? Nad czy pod "upadłą"?

20:33, 06.08.2021
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JaanusJaanus

12 5

Upadłą.....zakonnicą....wiemy Ryszrdzie Kasyno...I wiemy także gdzie masz gniazdko miłości....!!!!!!

00:27, 07.08.2021

MisioaaMisioaa

12 5

Panie Kasyno chcesz wojny???Będziesz ją miał, wiemy prawie wszystko o Tobie I Twoim gniazdku miłości......!!!!!Sorry..wiemy wszystko i mamy zdjęcia!!!!

00:53, 07.08.2021

NicorNicor

5 11

To pokażcie te zdjęcia

03:49, 07.08.2021

IMI IMI

33 43

Smiechu warte. Kilka osób ukrywających się za banerem. Wstydzą się pokazać twarze?
Dajcie se już spokój, bo to już się wszystkim znudziło.

20:47, 06.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FuniiaFuniia

23 8

Jeślitobie się znudziło to po co to czytasz?????

23:36, 06.08.2021

TenTen

31 43

Parafianie z Borowa odpuście sobie wstyd na cały kraj ,same kobiety ,grupka kobiet pojechała do Somonina a gdzie wasz proboszcz powinien być z wami i was wspierać.

21:14, 06.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MajjjkaMajjjka

15 8

Załóż okulary byli tam też mężczyźni i dzieci,nawet takie malutkie z rodzicami.A jeśli chodzi o proboszcza to miał Mszę i nic nie wiedział o naszym wyjeżdzie

23:41, 06.08.2021

upssupss

19 15

kardas zostaniesz niebawem kanonikiem... mistrzostwo świata... przypnij już sobie różowe guziczki... znajdż sobie odpowiednie miejsce...

21:15, 06.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZennonnZennonn

16 4

Jestem parafianinem Kardasa i wstyd mi za to co dzisiaj powiedział, jestem z Wami borowianie .

22:22, 06.08.2021

NiestetyNiestety

40 22

Ksiądz biskup uwierzył, że Kościół to on. Ma za nic wiernych. Zresztą - nie on jeden, Swoją drogą - proboszcza zazwyczaj się nie przenosi, chyba, że "w górę". Jeżeli zatem jest coś, co powoduje ewidentną degradację warto byłoby zagrać w otwarte karty. Ale - znowu - brak szacunku wobec wiernych... A jeżeli nie ma merytorycznych powodów - tym bardziej butna i zadufana postawa... W tym wszystkim dodatkowo oburza osoba następcy ks. Michała i jego (ks. Fąferki) powiązania rodzinne. Coś tu niestety zalatuje...

21:20, 06.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TomiiTomii

22 5

Wiadomo, dobra posadka dla kuzyna!!!!!To jest straszne że takie rzeczy dzieją się w kościele. Nauka Jezusa jest całkiem inna!

00:43, 07.08.2021

parafianinparafianin

23 38

Jak widać, taki bunt parafian skierowany przeciwko biskupowi przynosi tylko negatywne emocje, złe, pełne niechęci, a nawet nienawiści odruchy. W Kościele od 2 tys. lat jest hierarchia i posłuszeństwo i taki Kościół trzeba przyjąć, bo taki został ustanowiony. Smutne, że parafianie z Borowa przyjeżdżają okazywać swój bunt do naszej parafii w Somoninie, na nasze święto....

21:53, 06.08.2021
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

BorowiankaBorowianka

14 8

Kasyna ważniejszy od Boga dla was.

22:12, 06.08.2021

NikkkaNikkka

15 9

Biskup to człowiek beż empatii i gdzieś ma wiernych.Znam go osobiście i niestety hierarchia w kościele działa na jego zgubę a szkoda.

22:14, 06.08.2021

parafianinparafianin

7 16

Jeszcze raz powtarzam, że hierarchia w Kościele jest od 2 tyś lat, więc nie wiem skąd teza, że działa na jego zgubę. W każdym wojsku również mamy hierarchię. Wprowadza ona porządek.

22:26, 06.08.2021

No takNo tak

11 15

Przecież wiadomo, że biskup zdania nie zmieni. Jakby to zrobił to co roku miałby koncert życzeń od parafian. Ktoś musi mieć decydujące zdanie.

22:50, 06.08.2021

ZenekZenek

15 5

W końcu czas to zmienić...2000 lat to za długo ,żeby nas lekceważyć, to my utrzymujemy tych darmozjadów biskupów, to są kościelne hieny

00:34, 07.08.2021

NikkkaNikkka

38 16

Biskup uważa się za Boga?Nie jestem z parafii Borowo ale znam opinie o Ksiedzu i wiem że jest dobrym i zjednującym sobie ludzi kapłanem!

22:10, 06.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jo?Jo?

0 13

Czyżby?? Póki co mamy celibat w tym kraju

04:44, 08.08.2021

WstydWstyd

24 36

Gdzie te 1,5 tys. osób które podpisały petycję? Czemu stoją w maseczkach na zewnątrz i ukrywają się za banerem? Czemu widzę tam osoby, których jeszcze nie widziałam w kościele w Borowie? I najważniejsze - czemu zakłócają święto innej parafii? Wstyd. Dajcie spokój! A w Borowie w tym czasie była msza w pierwszy piątek miesiąca. W normalnej parafii jest wystawienie Najświętszego Sakramentu, litania. Ależ nie - ksiądz Mazurek nie ma czasu albo ochoty na umożliwienie parafianom takiego spotkania z Jezusem.

22:12, 06.08.2021
Odpowiedzi:5
Odpowiedz

JeenJeen

15 10

Miało być spokojnie dlatego tylko jeden procent parafian,kochamy naszego księdza, chyba zazdrościsz nam takiego kapłana.

22:18, 06.08.2021

nie zazdroszczęnie zazdroszczę

9 10

Nie zazdroszczę bo to akurat proboszcz mojej parafii

22:44, 06.08.2021

jeden procent?jeden procent?

7 10

To ten jeden procent, który było tak trudno zorganizować bo chętnych na wyjazd nie było.

22:47, 06.08.2021

FelaFela

10 5

Mylisz się, właśnie byli tam ludzie którzy są w kościele nawet w dzień powszedni,chyba Ciebie tam nie ma skoro ich nie znasz!

23:00, 06.08.2021

LeonekLeonek

12 6

Stoją w maseczkach na zewnątrz zapewne dlatego że nie ma dystansu 1,5 metra odległości. Nie znam tej parafii, ale wielki szacun że bronią swojego proboszcza.

01:07, 07.08.2021

PadrePadre

23 38

Biskup nie chce w Borowie proboszcza, proboszcz zgadza się z biskupem i nie chce zostać w Borowie, więc ludzie siłą i protestem go tam chcą usadzić wbrew woli hierarchii kościelnej i samego zainteresowanego. Może utworzyć jakiś nowy Kościół Borowianek Wyzwolonych?

22:15, 06.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NIE dla kuzyna NIE dla kuzyna

7 2

biskup nìc nam nie zamknie bo Kościół w Borowie jest własnością Parafian zbudowany z ich pieniędzy i na ich ziemi, biskupowi nic do tego sami utrzymujemy nasza Parafię i naszego ksiedza. To nasz Kościół nie biskupa.

09:11, 08.08.2021

alekalek

32 16

Kasyna to nie biskup, tylko burżuj

06:53, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZdumionyZdumiony

15 35

Tak sobie myślę, że w złą stronę to zmierza.
Obrażacie biskupa, szantażujecie w komentarzach zdjęciami, plotkami.
A gdzie w tym wszystkim wasza wiara?
Skoro ksiądz Mazurek jest tak dobrym pasterzem to dlaczego nie wypełniacie woli Boga?
Może to on chce, by to dobro głosił również w innych miejscach.
Nie ma księży na wyłączność. Zmiany są trudne, ale takie jest życie.
A ksiądz Mazurek na rowerze będzie jeździł wszędzie.
Zawsze możecie go odwiedzić.

08:26, 07.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zośkazośka

10 0

Ksiądz Michał bardo chce zostać, wiem!

10:28, 09.08.2021

PolPol

14 27

Księże Biskupie prosimy o pozostawienie księdza,jak dzieci to wasz proboszcz odchodzi i jego proście by pozostał, Biskup nigdzie się nie wybiera obrażacie Biskupa w niczym nie zawinił to wasz proboszcz powinien do was przemówić by przestaliście robić zadymę.

08:36, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KatolikKatolik

6 16

Żądam usunięcia kasyny, żądam aborcji na życzenie, żądam eutanazji na życzenie, żądam powołania Tuska na papieża !!!

09:03, 07.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżejDo wyżej

10 3

Najpierw do lekarza!

11:27, 07.08.2021

Z BorowaZ Borowa

7 27

Kto jest tym diabłem który miesza w Borowie ? Pokazać jego facjatę i spalić Belzebuba na stosie ???

09:04, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

widz widz

34 17

Nie poddawajcie się walczcie brawo za odwagę

09:09, 07.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PisiorekPisiorek

4 28

Zamilcz tęczowy świrze !

09:19, 07.08.2021

Wierzący Wierzący

13 29

Kochani ile jadu i nienawiści gdzie wiara w Boga biskup podjął już decyzje może komuś się podobać lub nie to co robicie jest bez sensu szkodzicie tylko p dr proboszczowi

10:01, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak bedzieTak bedzie

24 29

Za chwileczke parafia borowo przestanie istniec i nie bedziecie mieli zadnego ksiedza. Buntownicy poznają co to znaczy podniesc rękę na biskupa. Tylko nie wiecie, ze szkodzicie rowniez ks. Michalowi, ktory jesli sie niepodporzadkuje woli biskupa zostanie ukarany.

11:44, 07.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jeszcze katolikJeszcze katolik

11 0

Ukarany za co za to ze ma ludzi za sobą chyba z wśiekłości go ukara bo za biskupem nikt nie stanie

13:51, 08.08.2021

 Po parafii Po parafii

18 30

Skoro mozna w szybki sposób wydac dekret erygujacy parafię, to prawo kanoniczne pozwala ja również w szybki sposób zamknąć. Zdziwicie sie jak biskup skorzysta z tejj mozliwosci.

11:54, 07.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

odpowiedź do parafiiodpowiedź do parafii

11 10

biskup nìc nam nie zamknie bo Kościół w Borowie jest własnością Parafian zbudowany z ich pieniędzy i na ich ziemi, biskupowi nic do tego sami utrzymujemy nasza Parafię i naszego ksiedza. To nasz Kościół nie biskupa i przestań straszyć bo nie wpuścimy kuzyna

09:07, 08.08.2021

Parafianka z BorowaParafianka z Borowa

27 34

Jestem parafianką należącą do Kościoła w Borowie i jest mi zwyczajnie wstyd... cała ta szopka, to jest jakiś cyrk. Radni uczestmiczacy w tym całym zwariowanym, niepotrzebnym zamieszniu nie powinni ingerować w sprawy kościelne nawet jak dotyczy to ich parafii, wykorzystując swoje gminne statusy polityczne, kościół, wiara a polityka to odrębne instytucje i nie mogą wzajemnie się wiąz ać, ingierować. Oczywiście każdy ma prawo decydować i zabrać głos, żyjemy tak mi się wydaje ,w demokratycznym kraju, ale ta sprawa chyba jest nadto wyolbrzymiona przez parafian, nie dość że zakłócają spokoj w parafii z Sominina to obrażają artykułem, komentarzami i zdjęciami Kościół w Niezanyszewie, jego parafian i proboszcza. Pani K. grubo przegina kolejny raz, jej priotytet to zaistnieć w świecie medialnym, zdobyć rozgłos nawet za sprawą różnych afer jakie rozkręca. Borowo było spokojną parafią, dajmy szanse nowemu duchownemu, dajmy żyć spokojnie odchodzącemu. Coś się kończy, a coś nowego zaczyna i nie musi znaczyć, że będzie gorzej. Niełatwe zadanie sami wierni robią przed nowym proboszczem, a czy to jest wszystko takie potrzebne? Życzę wytrwałości i cierpliwosci obu proboszczom.

12:05, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszebaKaszeba

32 10

Skoro proboszcz jest dobry to po co Rysiu z kasyna miesza i wywołuje zgorszenie?!

12:15, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tyle w temacie Tyle w temacie

26 33

20 sierpnia dekret wchodzi w zycie. To znaczy ks. Michał, musi stawić sie Niezabyszewie, a u Was ks. Faferko. Jesli z jakis względów objecie parafii przez tych księży stanie sie niemozliwe zaczną byc nakladane na Was kary koscielne.

12:35, 07.08.2021
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

nie chcemy kuzynanie chcemy kuzyna

14 9

biskup nìc nam nie zamknie bo Kościół w Borowie jest własnością Parafian zbudowany z ich pieniędzy i na ich ziemi, biskupowi nic do tego sami utrzymujemy nasza Parafię i naszego ksiedza. To nasz Kościół nie biskupa

21:54, 07.08.2021

rację maszrację masz

15 14

co ten cowid zrobił z ludzmi,a moze są już po dwóch dawkach?a co zrobią po trzech?to ze kosciól wybudowali parafianie to oczywiste,natomiast sołtys tam mszy odprawiac nie bedzie prawda?

08:22, 08.08.2021

zośkazośka

8 0

nie strasz, to nasz przyjaciel , on też pragnie tu pozostać

10:56, 09.08.2021

BanerBaner

23 30

Pieniądze wyrzucone w błoto. Trzeba było przekazać je księdzu na pożegnanie.
Bo o pięknym pożegnaniu, przy takim nakręcaniu afery, nie ma możliwości.
Wstyd dla tych "zakochanych"parafianek

15:05, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Turysta2Turysta2

6 22

Panie redaktorze Drewka proszę poświecić więcej uwagi na styl pisowni. Z uwagi na szacunek do ekscelencji ks. Biskupa Kasyny należałoby pisać poprawnie bo tego wymaga bynajmniej dziennikarstwo,chyba że jest to artykuł który ma za zadanie rozniecić i rozkołysać nastroje społeczne.

18:25, 07.08.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@Turysta2@Turysta2

17 4

Ale konkretnie że co?

18:53, 07.08.2021

Turysta5Turysta5

9 4

Szacunek do kasyny za co , poczytaj sobie artykuły???

13:49, 08.08.2021

NiestetyNiestety

16 22

Kościół to nie polityka, rządzi się innymi prawami. Przypuszczam, że chodzi o to aby dwie parafie nabrały "ducha w żagle". Skoro ks. Michał jest dobrym gospodarzem i kochają Go ludzie to dobrze dla tej , jak piszecie zapuszczonej parafii, aby tam rozbudził parafię w imię posługi Panu Bogu. Natomiast parafianie w Borowie , wnioskuję po komentarzach, potrzebują teraz proboszcza który umocni Ich w wierze, zwróci uwagę na inne aspekty wiary. To mądry kapłan, nauczy Was co kryje się za miłością do drugiego człowieka a tym samym do Pana Boga. Gdybyście wiedzieli na czym opiera się teologiczna mądrość Kościoła, nie byłoby tej medialnej zadymy szkodzącej Waszej parafii, ks. Grzegorzowi Fąferko i proboszczowi naszej somonińskiej parafii. Wszyscy za banera do spowiedzi, dobrze Wam radzę, grzeszycie niestety.

19:15, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

borowo borowo

26 18

biskup nìc nam nie zamknie bo Kościół w Borowie jest własnością Parafian zbudowany z ich pieniędzy i na ich ziemi, biskupowi nic do tego sami utrzymujemy nasza Parafię i naszego ksiedza. To nasz Kościół nie biskupa

21:29, 07.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JoluśJoluś

10 12

To zatrudnijcie swojego księdza i nie zapraszajcie biskupa na bierzmowanie. Sami to zróbcie. Po co wam biskup skoro to wy chcecie wszystkim rządzić.

14:14, 08.08.2021

grzesznikgrzesznik

23 19

biskup nìc nam nie zamknie bo Kościół w Borowie jest własnością Parafian zbudowany z ich pieniędzy i na ich ziemi, biskupowi nic do tego sami utrzymujemy nasza Parafię i naszego ksiedza. To nasz Kościół nie

21:35, 07.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tyle w temacieTyle w temacie

15 15

Jest wlanoscia parafii, a nie parafian i to jest ta roznica, ktorej niestety nie rozumiecie. Ziemia byla parafian, ale przekazaliscie ja aktem darowizny na rzecz parafii. Uwaga, a kto zgodnie z prawem jest jej zarządcą nie borowianie a no wlasnie kazdy mianowany wedlug potrzeby proboszcz. Gdyby Wasza parafia bogata byla w ziemie, dysponowala hektarami, to o sprzedazy nawet 1 hektara proboszcz nie decyduje sam. Napewno tez niw z parafianami, a z.... no właśnie kuria.

09:36, 08.08.2021

Widz Widz

24 10

Nie poddawajcie się

21:38, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie chcemy kuzynanie chcemy kuzyna

26 16

nie chcemy "kuzyna" Fąferka

21:41, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do z borowa do z borowa

21 13

nie chcemy "kuzyna" Fąferka

21:43, 07.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorowikowiecBorowikowiec

7 16

Zostawcie nam tego klechę!
Tym szybciej rozpadnie się ten system stworzony prze obce państwo, które wpływa na państwo polskie

00:13, 08.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ben Ben

8 4

Ciekawe czy mieszkańcy Somonina by stali za ks. Piotrem jagby Biskup go odwoła z parafi a takie słuch też są w Pelplinie sądzę że taka decyzja ma paść w przyszłym roku.

10:17, 08.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jagbyjagby

3 4

Jagby tak się stało, to jakby to dalej mogło być ?! Gdybanie tego nie zmieni, co ma być to będzie.

13:08, 08.08.2021

KocKoc

16 23

Nie Borowo, ale Koc-Borowo. Niech ten ksiądz odejdzie z godnością, pozwólcie mu na to. Ale lepiej bez kochanki. Wstyd mi za tę parafię i jej katolickich parafian.

12:47, 08.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja23Ja23

3 8

To prawda po co różycki miesza

16:28, 08.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

romrom

12 9

a kościół jako budowla jest czyj *%#)!& biskupa czy parafian ?

17:39, 08.08.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tak jesttak jest

11 11

Nie macie szans na wygranie tego sporu. Materialne sprawy typu budynki, wyposażenie kościoła i częściowo plebanii stanowią własność parafii. Każda parafia prowadzi księgę tzw. inwentarzową, w której spisany jest majątek parafii, na który składa się także wyposażenie kościoła , w tym paramenty liturgiczne. Wyposażenie plebanii wpisuje się tylko częściowo, gdyż pewne elementy jej wyposażenia mogą stanowić i pewnie jest tak u Was prywatny majątek księdza, który kupił z pieniędzy własnych, np. z etatu katechety lub w głównej mierze tzw. prawa stuły

19:54, 08.08.2021

OdczadzonyOdczadzony

5 8

Jest sens protestować ??? Przestańcie chodzić do kościoła i po problemie.

18:17, 08.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Taka przyszłość w BoTaka przyszłość w Bo

14 2

ksiądz Fąferko dziękował parafianom w Szymbarku za zapłacenie długu za prąd, msza św. suma w nd. 8.08- wczoraj, poza tym przesiedział całą mszę, dostęp na internecie

10:41, 09.08.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Z SzymbarkaZ Szymbarka

5 3

Zalecam wizytę u dr Nowaczyka. To dobry psychiatra.

16:36, 09.08.2021

zośzoś

0 1

Już byłeś?

17:46, 12.08.2021

ZośkaZośka

15 3

Ekscelencjo, księże Biskupie " Żadne stanowione prawo, żadne przysięgi, żadne dekrety, żadne pogróżki nie powstrzymają ludzkiego sumienia" Zbigniew Brzeziński.
Ksiądz Michał to nasz drugi, po zmarłym pierwszym proboszcz. To nasz przyjaciel, On też chciałby tu pozostać.
KSIądz Biskup nie potrafi czy nie chce okazać miłosierdzia?

10:52, 09.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zośkazośka

15 2

Kiedyś w Pruszczu Gdańskim biskup Głódż zamierzał przenieść proboszcza ks.Ładę, udali się do biskupa parafianie prosić o pozostawienie swojego lubianego proboszcza. I co się stało? Biskup Głudź wysłuchał ich i pozostawił ks. Ładę. To jest wyrozumiałość i miłosierdzie. Ekscelencjo naucz się tego, proszę.

11:03, 09.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaximusMaximus

3 9

A wiecie co ? A weźcie sobie emerytowanego bp.Meringa na proboszcza, może się zgodzi, co Wy na to ?
Podejrzewam, że proboszczem jeszcze nie był. To byłby dla Was wielki honor.

12:16, 09.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaximusMaximus

6 7

Bp Głódź został sołtysem, to bp Mering może zostać proboszczem. Czemu nie !?

12:19, 09.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

  Gniew Bozy Gniew Bozy

6 10

Urzednicy kurialni wróćili z urlopów, gotowi do dzialania. Bedzie wesolo w Borowie. Narazie cisza i cierpliwe oczekiwanie....

13:32, 09.08.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ortografia się kłaniortografia się kłani

9 6

" na razie " piszemy rozłącznie...

15:13, 09.08.2021

 Tak jest Tak jest

7 9

Co ma być, to będzie. Garstka mieszkańców w tej sprawie miesza i podsyca atmosferę. Taki urok sezonu ogórkowego w lokalnym wydaniu. ?
Większości temat obojetny, kto bedzie spał w łóżku plebanijnym....

15:45, 09.08.2021

WeraIIWeraII

8 11

Gdyby ksiądz Mazurek był tak dobry jak mówicie. To uciął by ten spektakl paru przyjaciół. Parafia nie jest własnością księdza

15:38, 09.08.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sąsiadsąsiad

8 10

Ten cały Mazurek to porażka. Nie potrafi uspokoić parafian? Przecież ślubował posłuszeństwo biskupowi! Podpisał odbiór dekretu o swoim odwołaniu! Jako zarządca terenu przy kościele pozwala na stawianie banneru. Wygląda na to, że podjudza parafian do takich działań. Teraz popieram biskupa i myślę, że sam sobie zapracował na zsyłkę i długo z niej nie wróci.

20:11, 09.08.2021

RacjaRacja

9 8

Taka prawda. Wygląda, to na jakąś grę ze strony Mazurka, szczególnie w stosunku do kurii, w której stawił sie po dekret, podpisał jego odbiór. Godząc sie tym samym na zaproponowane zmiany.

21:00, 09.08.2021

demokratademokrata

12 0

I teraz wyobraźcie sobie, że nie ma mediów niezależnych od władzy i od kościoła, które by o waszym proteście powiedziały... Albo by powiedziały tak jak sobie życzy biskup i władza. A tak może być jak nic się nie zmieni w naszym kraju

09:52, 10.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


 Ciekawski Ciekawski

3 11

Jutro ostatnia niedziela Mazurka w Borowie. Ciekawe, jake atrakcje szukają mieszkańcy, aby stac się głównym elementem doniesień medialnych?

13:51, 14.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DiecezjaninDiecezjanin

3 11

Mam ogromną nadzieję że parafianie z Borowa zmądrzał i od dziś będzie całkowity spokój

02:24, 15.08.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%