Zamknij

Kartuzy. Ważne zmiany w organizacji ruchu na ul. Prokowskiej!

10:27, 14.07.2022 Magda Dzienisz Aktualizacja: 13:08, 14.07.2022
Skomentuj fot. Magda Dzienisz fot. Magda Dzienisz

Kierowcy jadący ul. Prokowską będą musieli teraz uważniej spoglądać na znaki. Nastąpiła tam zmiana pierwszeństwa i część ulicy, bliżej bloków, jest teraz drogą podporządkowaną. 

Czytelnicy zaalarmowali nas o zmianach w organizacji ruchu na ul. Prokowskiej w Kartuzach. Część ulicy Prokowskiej, prowadząca od krzyżówki z ul. Łąkową w górę, do osiedla "Na Stoku" i bloków SM Kaszuby, jest teraz drogą podporządkowaną. Droga z pierwszeństwem przejazdu to pozostała część ul. Prokowskiej i część ul. Łąkowej prowadząca do ul. Wzgórze Wolności.

Czytelnicy dziwią się tym zmianom i sugerują, że taki układ ruchu, może w przyszłości doprowadzić do wypadków. Kierowcy bowiem będą jeździć "na pamięć".

Jak tłumaczy zastępca burmistrza Wojciech Jaworowski, taka zmiana organizacji ruchu spowodowana jest planowanym wytyczeniem ciągu rowerowego ulicami Łąkową, Krasickiego oraz Bohaterów Westerplatte. 

- To nie są ulice o znacznym natężeniu ruchu, ale odchodzące od głównej - Prokowskiej, gdzie ruch jest większy. Właśnie nimi ma zostać poprowadzona w przyszłości trasa rowerowa - mówi Wojciech Jaworowski. 

Ponadto pojawiły się też znaki z zakazem zatrzymywania się - na "głównej" części ulicy Prokowskiej oraz znak "strefa zamieszkania" - m.in. na ul. Łąkowej. 

- Obowiązkiem właściciela posesji jest zapewnienie miejsca postojowego na swoim terenie. Nie może być tak, że samochody parkują na ulicy. Zwłaszcza zimą otrzymujemy telefony od mieszkańców z pretensjami, że droga jest źle odśnieżona lub że zwały odgarniętego śniegu utrudniają im wyjazd. Ale maszyny nie mają często możliwości przejazdu np. ulicą Bohaterów Westerplatte właśnie ze względu na zaparkowane samochody - tłumaczy wiceburmistrz.

Apeluje także do mieszkańców i kierowców o przestrzeganie znaków drogowych i dostosowanie się do nowej organizacji ruchu. 

(Magda Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(80)

z prokowskiejz prokowskiej

32 8

to parkowanie na ulicy to racja , masakra z tym u nas :/ ciekawe czy samochody na zakręcie przy Maroko wreście znikną . 11:18, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

AndrzejAndrzej

22 9

Jak już zmieniacie wbrew woli mieszkańców, to chociaż egzekwujcie zakazy które stawiacie. 11:33, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JurekJurek

26 7

To teraz niech się wezmą za żłobek, żabkę i wszystkich innych którzy parkują na prokowskiej. 11:45, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka Mieszkanka

28 11

Racja samochody na chodnikach zaparkowane gdzie tylko popadnie. Zwłaszcza czarne Punto z różowym felgami Pani fryzjerki zaprakowane na zakręcie tak że czasami trzeba ostro hamować żeby przepuścić samochód z przeciwka 11:56, 14.07.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Sasiadka Sasiadka

3 8

Po 1 jeżeli musi Pani tak czasami mocno hamować to trzeba zmniejszyć prędkość bo jakoś inni potrafią normalnie jechać I nam nie przeszkadza ten samochód.
Po 2 proszę przyjrzeć się na kolor dokładniej bo nie jest czarny. Ja przejeżdżając tamtędy codziennie widzę szare punto. 15:21, 14.07.2022


Basia Basia

9 0

Księżniczka z punto się odezwała… 20:27, 14.07.2022


domysl sie domysl sie

1 6

Nawet jeżeli księżniczka z punto sie faktycznie odezwala to ma rację. "Czarne punto z różowymi felgami" nie stoi wcale na zakręcie. Na prokowskiej są osoby, które stawiają swoje samochody w dużo gorszych miejscach i jakoś nikt do nich problemu nie ma. A jeżeli osoba, która twierdzi, ze przez owe punto trzeba ostro hamować to niech zmniejszy prędkość. Ludzie na tej ulicy jeżdżą jakby to jakiś wyścig był. 20:45, 14.07.2022


MbMb

35 10

Powinni jeszcze zlikwidować to przejcie dla pieszych, na skrzyżowaniu Prokowskiej i Wzgorze Wolności.
Jadąc od strony miasta, nie widać czy ktoś się zbliża do tego przejścia. Widoczność zasłania duża metalowa rozdzielnia ( nie wiem, czy prądu, czy internetu)
Natomiast wyjeżdżając z Prokowskiej, trzeba zatrzymać się na pasach, łamiąc przepisy. Inaczej nie ma możliwości sprawdzenia, czy można bezpiecznie wyjechać na Wzgorze Wolnosci 12:02, 14.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Maro777Maro777

3 0

Dokładnie, przejście powinno być przesunięte. 08:54, 15.07.2022


DIYDIY

14 26

Tylko co mają zrobić mieszkańcy, którzy nie mają ani garażu, ani miejsca na podwórku, aby zmieścić 2 samochody? Z dnia na dzień postawiono nam pod domem Strefę zamieszkania, naszym obowiązkiem jest zapewnienie sobie miejsc postojowych. To wiąże się z wyburzaniem muru, demontażem bramy, przełożeniem kostki, zniwelowanie tereni- ogromne przedsięwzięcie za ogromne pieniądze, na które nie możemy sobie z dnia na dzień pozwolić!! Teraz mamy czekać na mandaty?? 12:52, 14.07.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

shaIom5gshaIom5g

6 5

bylo kupic normalny dom albo jezdzic rowerem xD na brak wlasnego odrzutowca tez narzekasz, niedorajdo? 13:51, 14.07.2022


KrzysKrzys

10 1

Trzeba było myśleć, a nie teraz płakać. Przeważnie zwykle lenistwo - za ciężko otworzyć brame 14:18, 14.07.2022


ufoludekufoludek

0 1

ale elektryki i pseudoekologie UE popieracie, to gdzie zaparkujecie teraz elektryczne samochody i podlaczycie do stacji ładowania jak zwykle proste stare auta nie maja gdzie zaparkowac ???!!! hipokryzja Urzednikow UE i paranoja ludzi w to wierzaca ze jest niby ekologicznie... 10:53, 16.07.2022


MieszkankaMieszkanka

20 18

Tak Burmistrz postanowił postawić znak i tyle. A gdzie mamy parkować. Nie ma wyznaczonych stref. To jest ulica z zabudową szeregowa po 5 domów. Mamy je rozsunąć? Jak sobie to wyobrażają. Z dnia na dzień bez wcześniejszej informacji z ich strony. Ludzie maja po 2 samochody gdzie mają je na mieście zostawiać tam gdzie płatne parkingi? Czy zastawiać boczne ulice. Pomijając już fakt, że jeżeli poprostu przyjadą goście to też nie ma gdzie zaparkować. 13:11, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzarekCzarek

19 8

Powiem tak. Pomysł z zakazem zatrzymywania i postoju jest wyjątkowo nietrafiony. Jeżeli jeszcze miałby się tam pojawić zakaz postoju to argumentacja Pana Wiceburmistrza dała by się obronić. Z tego co wiem jest tam jednak żłobek, sklep, a część mieszkańców prowadzi działalność gospodarczą w miejscu zamieszkania. Gdzie ma się, chociaż na chwilę zatrzymać klient. Na Prokowskiej problemem były zbyt szybko jeżdżące samochody. Teraz przynajmniej będą miały zdjęte jedyne istniejące tam ograniczenia. 13:35, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


SKANDAL!!!!!!!SKANDAL!!!!!!!

19 6

No i znowu w akcji projektanci zamieszania, demolki, swoich urojonych projektów, czyli wódz i Jaworowski.
Można by pisać co te osoby mają w głowie, żadnej wizji, przejrzystości, żadnej wizji, estetyki, tylko rozwal i zdemoluj cały porządek, tak samo było ze ścieżką rowerową na Nowym osiedlu, brak koncepcji żenada, tak samo z projektami obwodnicy, jak najwięcej rozwalić zniszczyć i potem jeszcze arogancja do mieszkańców, jak śmiecie mieć odmienne zdanie od władzy, waszych panów, nosz ku......... 13:46, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

1 10

Przeciez zakaz jest tylko na kawalku jezdni. Przy zabce ani na prostym kawalku prokowskiej nie ma zakazu. 13:47, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taaktaak

15 6

Prokowska nie jest ulicą jedno kierunkowa , a stawiają tam samochody raz po prawej raz po lewej , jedziesz slalomem, przejdź się i sam zobacz .. że mają wszyscy wjazdy na posesje, a co nie że mają po dwa samochody i nie maja gdzie postawić. za chwile na Jeziornej, Gdańskiej .. każdej innej ulicy wystawia auta bo im będzie trawnika szkoda. Bardzo dobrze zrobili 13:48, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

shaIom5gshaIom5g

4 14

bylo sobie kupic normalny dom albo jezdzic rowerem xD na brak wlasnego odrzutowca tez narzekasz, niedorajdo? 13:51, 14.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DIYDIY

4 3

Jak mnie nazwałeś?? Dom stoi od 40 lat, po rodzicach! Calkowicie normalny, z za krótkim podjazdem dla dwóch samochodow.
I nagle z dnia na dzień muszę wyburzyć pół ogrodu, aby zmieścić samochody?
Prowadzimy z mężem firmy, przyjeżdżają klienci, dostawcy, gdzie teraz mają się zatrzymać? A na imprezę rodzinna goście mają zostawić auta pod Maroko?
Logiczniejsze byłoby zrobienie tam jednokierunkowej ja górnej Łąkowej i wyznaczenie miejsc postojowych. 16:18, 14.07.2022


Mieszkanka Mieszkanka

17 1

Niestety jak się ma dwa samochody to trzeba zadbać o miejsce postojowe a nie stawac na chodnikach. Ostnio było ogłoszenie w hali garażowej na Prokowskiej o checiu wynajmu miejsca postojowego 14:23, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

11 4

Ścieżki.... śmiechu warte?...narazie są tylko przerywane=rower na plecy i dawaj... Normalnie chcialbym zobaczyc jak Burmistrz i jego świta..jadą "ciągła" "oznaczona" ścieżka rowerowa np. z dworca do Łapalic...
A zakazy na ulicy gdzie są szeregowce = ktoś chyba nie myśli logicznie! Prokowska=Pierszenstwo z podporządkowanej = kabaret... Tyle w temacie...

aaaa....Krasickiego droga bez zakazu zatrzymywania = dobre sobie / a tam zjezdzajac z Prokowskiej często stoją z jednej i z drugiej strony - gdzie często nie ma jak przejechać...

A TO MAMY FACHOWCOW W GMINIE ?BRAWA dla nich za "inteligencje" 14:28, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZapytanieZapytanie

13 6

Jak otworzyc brame bez zatrzymywania sie?? 14:58, 14.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Odpowiedź:Odpowiedź:

0 0

"szwungiem"- gaz w podłogę.
albo wynająć ucznia do otwierania bramy, jest okres wakacji. ? 15:16, 18.07.2022


NoNo

8 3

Mieszkańcy Łąkowej mają lepiej.Jest tam jednokierunkowa bo stoją auta na obliczach.Tam nie musieli zapewnić sobie miejsc do parkowania na podwórkach. 15:00, 14.07.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mieszkanka Mieszkanka

7 1

Tak jasne. Planują im tam parkometry postawić. 15:12, 14.07.2022


Mieszkanka Mieszkanka

5 6

Łąkowa i Westerplatte.... tam się nie patrzy na parkowanie. Na prokowskiej stoją samochody to awantura na całe kartuzy. 15:16, 14.07.2022


MieszkankaMieszkanka

3 2

Oni postawili znak i nawet nie zapewnili ludziom żadnej innej alternatywy. Prokowska to inna sprawa. Bohaterów jest ulica poboczna I w zasadzie dojazdowa do domów. 15:38, 14.07.2022


MasakraMasakra

12 4

Nikt wcześniej nie poinformował o tym, że będą jakieś zmiany. Nie liczą się z mieszkańcami. Chcą robić ścieżkę dla rowerów niech biednie Łąkowa i od Krasickiego w dół do Gaju. Ludzie mają firmy w domach i tam podjeżdżają samochody z dosawami. Jak oni sobie to wyobrażają. Coś sobie wymyślą bez konsultacji społecznych i gdzieś mają zdanie mieszkańców. Tylko proszę się dostosować. Burmistrz i jego świta nie liczą się ze zdaniem innych. 15:17, 14.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

5 0

Koniec paczek od kurierow bedzie. I bramy po wyjezdzie nie mozna zamykac :p 15:30, 14.07.2022


DomowyDomowy

15 2

Śmieszy mnie argument ludzi, którzy mają samochód, a teraz się żalą, że nie mają gdzie zaparkować,albo nie mają gdzie zaparkować ich klienci.
No ludzie, skończyły się czasy, że państwowe to wspólne, teraz każdy kto korzysta z państwowego gruntu płaci za jego użytkowanie, zaraz się wyrwie jeden z drugim, że płaci podatki, ja też płacę podatki i nie zostawiam samochodu na ulicy czy chodniku, parkuje na swojej posesji, za którą odprowadzam podatek od nieruchomości, w tym od gruntów. Tym samym więc nie parkuje za darmo, po to mam większy kawałek ziemi, żeby mieć gdzie to pudło postawić. Zostawiacie pojazdy na terenie nie swoim kupcie karnet i sobie parkujcie. Czy bylibyście zadowoleni, gdyby obcy ludzie parkowali na Waszej posesji i nie uiszczali za to opłaty?
Argument dla osób mieszkających w blokach, że nie ma miejsc postojowych dla wszystkich posiadaczy pojazdów, a to trzeba było sobie kupić mieszkanie tam, gdzie jest zapewnione miejsce postojowe.
Na Prokowskiej przez skrzyżowaniem z sklepem chyba to jest Maroko, nagminnie stoją samochody na łuku drogi, te pojazdy powinny być odholowywane, bo zajmują chodnik, oraz część jezdni.
Prokowska stała się ruchliwą ulicą, czasy w których stojące tak pojazdy zbytnio nie przeszkadzały już się skończyły. To tak jak by na ul. Gdańskiej ktoś parkował swój samochód częściowo na chodniku, częściowo na jezdni. Mandat za urtrudnianie ruchu jak nic. 18:46, 14.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To ty jesteś śmiesznTo ty jesteś śmieszn

3 4

Śmieszy mnie, że tacy ludzie jak ty nie rozumieją, że kogoś może nie stać na nowy dom czy mieszkanie. Że mieszkaja w tym miejscu od urodzenia i, ze domu jednorodzinnego w zabudowie szeregowej nie da sie przestawić żeby zrobic miejsce na samochód. Te domy budowano w latach 50 tych. I tak ludzie maja firmy z czegos musza żyć. Myslenie jak mnie nie dotyczy to mam to gdzies albo czemu tylko ja mam mniec źle jest prostackie. 22:49, 14.07.2022


@DIY@DIY

11 6

A co mnie obchodzą Twoi goście i Twoja impreza? Dlaczego z powodu Twojej imprezy, ja mam ponosić konsekwencje i mieć utrudnienia w ruchu?
Przy domu pogrzebowym jest spory parking, póki co bezpłatny, niech tam goście zostawiają samochody. 18:51, 14.07.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DIYDIY

3 6

Zapraszam powiedzieć mi to osobiście, życzliwy sąsiedzie. Zobaczymy, który to taki przychylny ku utrudnianiu w prowadzeniu biznesu lub spotkaniom rodzinnym. Zauważ, że w weekendy niemal cała Łąkowa dolna jest załadowana samochodami gości, nie mówię tylko o swoich. Jednokierunkowa rozwiązałaby problem, bo jest spokojnie miejsce na prakowanie wzdłuż jezdni i przejazd w jednym kierunku.
Dodam, że nawet wjeżdżając na podjazd samochód wciąż jest na chodniku. No jak nic, muszę przesunąć dom o 2 metry ;D 19:30, 14.07.2022


MieszkankaMieszkanka

3 2

Jak Ci to przeszkadza to jeźdz inna ulicą. 23:18, 14.07.2022


@DIY@DIY

10 4

Jak zwykle typ postawy roszczeniowej, bo inni parkują, czemu ja nie mogę?
Twoje prowadzenie działalności, jak również wizyta Twoich gości dlaczego ma być obciążeniem dla innych, którzy z Tobą nie maja nic wspólnego? To Ty powinnaś zapewnić miejsce swoim klientom i gościom na swoim terenie, bądź np u sąsiada, któremu zapłacisz za korzystanie z jego gruntu.
Z Twojego tonu wynika, że Twoje potrzeby są ważniejsze niż potrzeby innych (czytaj swobodny nieutrudniony przejazd czy przejście. Twoje problemy z parkowaniem powinny być wyłącznie Twoim problemem a nie każdego, który korzysta z drogi publicznej przeznaczonej do przemieszczania się a nie postoju pojazdów. 20:09, 14.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GgggGggg

7 0

Nareszcie, w końcu ktoś z normalnym podejściem - a nie typowe kaszubskie mi się należy! 20:15, 14.07.2022


ZenekZenek

12 2

I czy te nowe znaki i zakazy cokolwiek zmienią? Straż miejska pracuje do 15. Potem będzie tak jak było. Teraz tez wszystko pozastawiane… 20:24, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OOOO

7 0

Stop w kierunku wzgórza to nieporozumienie. Brak widoczności po prawej stronie. Krzaki zasłaniają znak, ledwo widać czy jedzie inny samochód. To wymaga zmiany! 22:19, 14.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BonoBono

6 0

Chyba pierwszy raz w życiu widzę że ulica jednokierunkowa teraz będzie z pierwszeństwem przejazdu !!! 22:54, 14.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hopshops

1 0

O której jednokierunkowej mówisz? Chodzi o Łąkową górną od strony Prokowskiej? Akurat ta połowa nie jest ani jednokierunkowa, ani nie zrobili tam strefy... ciekawe czemu... a po to, aby autobus mógł się tam zatrzymać na przystanku.
I dla śmiechu powiem jedno- teraz cała jezdnia w tej części będzie zapchana autami z Łąkowej dolnej ;D;D 11:37, 15.07.2022


DredDred

6 1

A po co znak stop nad końcem strefy zamieszkania? Wyjeżdżając z takiej strefy mamy obowiązek zatrzymania się i ustąpienia wszystkim uczestnikom ruchu drogowego pierwszeństwa. 07:45, 15.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OpcjaOpcja

1 0

Mylisz się, znak stop wymaga zatrzymania się pojazdem, strefa zamieszkania nie wymaga zatrzymania się a jedynie ustąpienia pierwszeństwa. Niby to samo, ale stop "każe" zatrzymać się nawet jeśli nic nie nadjeżdża z żadnej strony, znak strefy tego nie wymaga, widzisz że jest pusto jedziesz, stop - widzisz że jest pusto i tak się zatrzymujesz. 09:11, 15.07.2022


Twój nickTwój nick

21 2

Ludzie co tam mieszkacie przestańcie się obracać wokół wariackich przepisów, samochodu stoją na ulicy i niech stoją, niech ludzie parkują, mają do tego prawo bo to ich teren zamieszkania, nie rozumiem was przecież ewidentnie szkodnik Jaworowski wraz z wodzem powywracali wam porządek w tej części miasta, a wy zamiast przeciwstawić się złu, którym źródłem jest niepoczytalne projekty urzędu gminy, kłócicie się ku uciesze waszych burzycieli porządku, o to czy sąsiad może parkować, czy nie może, WY JESTEŚCIE KU.... CHORZY 07:53, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#Twój nick#Twój nick

12 0

Niedługo ich ukochany burmistrz zaplanuje nad ich głowami kolejny niepoczytalny projekt obwodnicy z wielkim wiaduktem kosmodromem nad ich domami, to oni zamiast się przeciwstawić, to będą się kłócić między sobą, aby ten wiadukt przebiegał przez dom sąsiada, a nie ich własny, żenada co tam za ludzie mieszkają, masakra. 08:01, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maro777Maro777

5 2

Wydaje mi się, że zakaz postoju powyżej 10 min najlepiej by się tam sprawdził. Zakaz zatrzymywania na takiej drodze to trochę przesada. 09:05, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Twój nick@Twój nick

2 1

ogólnie to jest chyba tak, że samochód będący w ruchu znajduje się na drodze/ulicy, samochód nie będący w ruchu znajduje się na prywatnej posesji, garażu bądź parkingu, a nie że stoi na drodze lub chodniku czy ścieżce rowerowej.
Czy jeśli ja, będąc pieszym, zacznę sobie przesiadywać na ulicy, albo chodzić ulicą mając w duuuu...e kierujących samochodami i będe im mówił, że mają się walić, bo ja chcę iść ulicą a nie korzystać z chodnika dla pieszych, jakie wówczas będziesz miał wytłumaczenie?
09:17, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Mieszkanka@Mieszkanka

2 4

Sprzedaj samochód i zacznij korzystać z komunikacji miejskiej.
Albo kup sobie konia i trzymaj go w mieszkaniu. 09:25, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zadowolonyzadowolony

2 6

skończy sie wreszcie parkowanie gratów gdzie popadnie. bardzo dobrze. popieram decyzje!
do kieszeni sobie schowajcie te trupy poparkowane gdzie popadnie jak nie macie miejsca na podwórkach. 10:09, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

diydiy

5 0

Nikt nie powiedział, że się nie przeciwstawimy ;] 11:31, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zadowolonyzadowolony

2 2

bedziecie płacic mandaty i sie przeciwstawiac. XD fajniutko. zobaczymy komu sie szybciej znudzi. 11:39, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MyslicielMysliciel

8 3

To jak to jest? Zimą chodnik jest mój, muszę go odśnieżać za free, dodatkowo kupić sól i piasek.
A teraz to nie jest już mój teren?!?! 13:06, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Mysliciel@Mysliciel

1 1

Zapomniałeś dodać, że połowę jezdni też masz odśnieżać.
A jak mają odśnieżać chodnik jak macie pozastawiane samochodami?

13:35, 15.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do powyżej Do powyżej

2 0

Nie mam zastawione i muszę odśnieżać, po chwili pług zniweczy mój wysiłek.
Sasiad ma zastawione, odśnieży, to przynajmniej pług mu nie zasypie 09:34, 16.07.2022


ZiemowitZiemowit

5 1

To takie typowe, ten może parkować na ulicy i się go nie czepiają a ja nie mogę.
Wiecie co Wam powiem, kłócicie się, bo jesteście egoistami i narcyzami, bo musi być Wasze, a nie wspólne. W interesie Was wszystkich jest aby było jak najwięcej bezpłatnych miejsc postojowych na terenach należących do gminy. A Wt utopilibyście jeden drugiego w łyżce wody, że ten może parkować a ja nie mogę.
Powinniście wspólnie i w porozumieniu tworzyć lokalną społeczność, która ma rzeczywisty wpływ na to co się dzieje w Waszej najbliższej okolicy. 14:38, 15.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Z Z

3 0

W Kartuzach nie ma lokalnej społeczności. Tu nikt nie liczy się z opinią mieszkańców.
Panuje tu MGG i on decyduje co jest według niego najlepsze dla wyborców.
Ale do czasu. Kto będzie burmistrzem w następnej kadencji, ten będzie "sprzątał" ten cały bajzel 16:42, 16.07.2022


MieszkaniecMieszkaniec

5 1

Od kad pamietam to odsniezanie prokowskiej to jedno wielkie nie porozumienie. Chodniki mamy odsniezac przed posesja bo mandat a gmina odsniezajac ulice zasypuje chodniki sniegiem. W całych kartuzach nie ma śniegu juz, a prokowska dalej zaśnieżona, i nie uwazam zeby to byla wina aut przy ulicy. ?
I jakim prawem ktos zabrania mi stac na moim kawałku chodniku skoro o niego musze sam dbac. Do czego na tych ulicach jest potrzebna sciezka rowerowa ???? Ktos nie radzi sobie z przejazdem tych ulic na rowerze?? ??
Skoro chcecie zabrać mi możliwość parkowania pod domem to sami sprzątajcie i odśnieżajcie te chodniki i dajcie pieniądze na przerobienie bram płotów, a nie że reszte z tej ścieżki rowerowej zgarniecie sobie do portfela.
A na przejściach przy Szkole na wzgórzu jest jeden wielki chaos bo pieszy ma pierszenstwo, zjazd do biedronki jest porażka, a o porannym korku z lapalic nawet nie wspomnę bo szybciej jest przejechać przez prokowo do okoła.
A może by tak jeszcze foto radar postawił na zakręcie przed maroko? I jakieś 5 spowalniaczy na calej dlugosci ulicy i ze trzy na łakowej? Bo nie którzy mają problem z hamowaniem przed punto ??? a na zakręcie tyle lat stoja tam auta a jeszcze nigdy nie widziałem żadnej stłuczki tam?? ale władze kartuz postarały się żebym ją wkoncu zobaczył. Dzięki zawsze można na was liczyć. Pozdrowki.
15:05, 15.07.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkanka Mieszkanka

2 0

Dzięki:) absurd goni absurd. Za chwilę wywala ludzi z działek bo tam ma iść droga. Niech walną asfalt i donice z betonu żeby na bank tam nic nie wyrosło. Będzie pięknie jak na deptaku. 16:10, 15.07.2022


Mieszkaniec osiedlaMieszkaniec osiedla

12 0

To jest nie do pomyślenia co się tu dzieje . Dla tych wszystkich mądrych powiem tak : pomyślcie ze może jak ktoś kupował mieszkanie to nie było go stać na kupno miejsca a kupić go pod kredyt nie było można. Dzisiaj nie ma ani jednego miejsca do kupienia ani wynajęcia. To pytam się komu mam zapłacić żebym mógł po pracy spokojnie zaparkować i iść do domu ? No komu kto z tych wszystkich mądrych ludzi nas poratuje ? A Burmistrzowi powiem tak : myśl człowieku co robisz . Chcesz żeby samochody nie stały na ulicy to zbuduj parking bo miejsce jest i sprzedaj abonament na parkowanie . Inwestycja się zwróci i nawet zacznie zarabiac ludzie będą zadowoleni samochody znikną z ulicy i pozostanie radość i uśmiech. Czy tak ciężko jest zadowolić swoich mieszkańców? 16:51, 15.07.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do tego wyżejDo tego wyżej

1 3

A potem będzie płacz, że trzeba tyle za parking płacić i że to jeszcze nie strzeżony.
Skoro nie było Cię stać, to po co tu kupowałes? trzeba było kupić w jakiejś dziurze.
Pokazujesz ewidentny brak myślenia długoterminowego, zupełnie jak władza w Kartuzach, oni nie myśla długo falowo,tylko do wyborów. To samo u Ciebie.
W trójmieście powstają zamknięte osiedla mieszkaniowe, miejsca parkingowe tylko Ci co wykupia, teren ogrodzony i zamykany. Kto nie kupi miejsca nie wjedzie na teren osiedla, zostawia samochód gdzie popadnie, najczęściej na terenach gminnych/miasta.
Gdańsk stał się teraz jedna wielką strefa parkowania, mieszkańcy zameldowani w danym budynku a nie chcą płacić wysokich rachunków za parkowanie rejestrują swój samochód w urzędzie miejskim, otrzymują karnet na miejsce postojowe w danej strefie, który kosztuje na rok chyba 120zł i to na jeden samochód każdy kolejny stawka ostro rośnie, przejezdni opłacają w parkomacie i to też sporo kosztuje.
Praktycznie co 2 godz, przejeżdża pojazd lub pieszy patrol skanuje nr rejestracyjne, kto ma karnet jest ok, kto nie ma płaci, dlatego warto w gdańsku wpisywac nr rejestracyjny, bo z parkomatu trafia do bazy, niewpisanie pełnego nr czy błędnego kończy się mandatem za wycieraczką.
To samo będzie w Kartuzach, zameldowani mieszkańcy poszczególnych stref a korzystający z gminnych miejsc postojowych beda płacic, Ci którzy są przejazdem będa płacic jeszcze wiecej.
Wasze potrzeby nie sa mniej ważne od potrzeb innych.
18:24, 15.07.2022


Mieszkaniec osiedle Mieszkaniec osiedle

3 1

Do tego po środku . Twoja empatia do drugiego człowieka mnie oniemnienia . CYli jeżeli 8 lat temu gdy nie było problemu z parkowaniem i było mnie stać na wymarzone mieszkanie to powinienem iść gdzie indziej bo powinienem myśleć długofalowo . Super . Skoro Ty tak potrafisz to drugi Jackowski jesteś i idź do telewizji . Życzę Ci abyś nigdy przy swoim nieszczęściu tego nie usłyszał. Dziś mnie stać ale niestety nie ma możliwości żadnego ruchu . I to moja wina . Przepraszam cie ze tak cie uraziłem że kupiłem mieszkanie w Kartuzach. Przecież nie jestem tego godny . Ciekawe po kim ty masz mieszkanie ? Po babci ? Po rodzicach ? Napisałeś że za drogo itp. Później dajesz przykład Gdańska. Jaja sobie robisz . W Gdańsku dojedziesz gdzie chcesz komunikacją a w Kartuzach...... 120 zł za rok według ciebie będzie płacz? Chłopie otwórz oczy bo chyba w innym świecie żyjesz. Szukasz sensacji to szukaj gdzie indziej . Wyraziłem swoją opinię bo jeżeli chcieli byśmy rozwiązać problem to wystarczyło by kilka spotkań ustalenie prawdziwego problemu i znaleźć rozwiązanie godne dla wszystkich . Ale po co lepiej napisać że ktoś jest gorszy bo może ma mniej pieniędzy:( gratuluję ci !!!! 21:19, 15.07.2022


OleeeeOleeee

7 1

Paranojaaaaaaa...... 17:52, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SąsiadkaaaSąsiadkaaa

5 2

Samochody na chodnikach przeszkadzają , przejścia przeszkadzają, prędkość przeszkadzadza okej rozumiem wszystko.
A pytanie czy czasem nie przeszkadza Wam jak sąsiad, który sprowadza samochody stawia lawetę z autami zaraz za zakrętem? Wtedy nikt nie musi zwalniać? Widoczności jest dobra ?
Albo pytanie do Pana, który lubi sobie poszaleć na motorze.
Czy może wybrać Pan inne godziny jazdy ? A nie późne wieczory, noce albo wczesnie rano ?
Niektórzy tu maja małe dzieci...
To też nikomu nie przeszkadza ? 19:05, 15.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pani z prokowskiej Pani z prokowskiej

8 1

Przyszłam tu poczytać komentarze. Jakie to zabawne ze sąsiedzi oblewają sie gorzkimi żalami w internecie zamiast powiedziec sobie kilka słów w twarz. Jacy tu są odważni. Żenuła. 08:06, 16.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MbMb

4 1

Zimą chodnik przynależy do danej posesji, ale gdy wypiję piwo na tym "moim" chodniku, to okazuje się że to przestrzeń publiczna.
09:36, 16.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KMMKMM

5 2

A jak mam otworzyć sobie bramę, jeśli nie mogę się zatrzymać? 09:46, 16.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Straż miejskaStraż miejska

3 4

Na bohaterów westerplatte - sobotni poranek 14 samochodów na chodniku - metr obok brama. Prokowska koło bloków cała zastawiona nikt nie respektuje znaków. Straż miejska nic nie zrobi bo ma wolne… jak już coś zmieniać to chociaż pilnować potem 10:53, 16.07.2022

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

MbMb

3 0

A gdzie masz znak, że koło bloków nie można parkować?
Zakaz jest do skrzyżowania z łąkową.
Gamoniu, patrz na znaki 12:29, 16.07.2022


@Straż miejska @Straż miejska

2 1

Się odwal od Prokowskiej, pilnuj porządku tam gdzie mieszkasz !!!
13:12, 16.07.2022


Do: MbDo: Mb

0 1

Parkowanie na chodniku jest dozwolone jeśli dla pieszych zostaje 150cm chodnika, oraz nie ograniczają tego inne przepisy.
W Kartuzach jest tylko kilka miejsc gdzie jest odpowiednia ilość powierzchni, aby można było zaparkowac na chodniku, z całą pewnością nie należy do tego miejsca ulica Prokowska. 13:50, 16.07.2022


@do MB@do MB

2 1

Przy blokach nikt nie parkuje na chodniku, tylko z jednej strony jezdni.
Mieszkańcom blokow to nie przeszkadza.
A jeśli przyjeżdżasz do siłowni, to parkuj na terenie dawnej zamrażalni 16:36, 16.07.2022


@mb@mb

2 1

Jak chcesz kogoś wyzywać od gamoni to może najpierw wypadałoby znać znaczenie znaku D-40 -strefa zamieszkania 17:38, 16.07.2022


ProkowskaProkowska

2 1

Jestem mieszkańcem bloków na prokowskiej i przeszkadza mi parkowanie. Proszę się za mnie nie wypowiadać. 17:40, 16.07.2022


ReferendumReferendum

18 0

Proponuję referendum za odwołanie Burmistrza, co Wy na to? 11:07, 16.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Twój nickTwój nick

7 1

Czy te zmiany nie powinny rozpocząć się od wyznaczenia miejsc parkingowych? 21:21, 16.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klocekklocek

7 0

Tu kłania się koncepcja zabudowy miasta coraz więcej wysokich blokowisk połączona z niedostateczną ilość parkingów . Parkingów oczywiście mało bo jak się ich zrobi więcej to to zmniejszy się powierzchnie pod budowane klatki niby dla ludzi .Deweloperzy muszą zarobić a problemy pozostają dla mieszkańców Niestety polityka naszych lokalnych władz jest fatalna ten sam problem zaczyna nam tworzyć mieszkańcom okolic Sambora 07:06, 17.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Klocekdo Klocek

6 0

Dokładnie gmina sprzedała działki przy ul. Sambora a nowych dróg nie wyznaczyła. Mamy ten sam problem, niedługo wpadną na pomysł parkometrów, bo mieszkańcy skarżą się na brak miejsc parkingowych.
Oni najpierw wylewają dziecko z kąpieli a potem, szukają rozwiązania.
"Mieczysław Grzegorz Gołuński" Zawsze blisko ludzi 16:56, 17.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszub2kaszub2

1 3

A mamy przecież radnego. Nic nie wiedział? 07:21, 18.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndiiAndii

4 1

Kartuzy stają się coraz bardziej nieprzyjaznym miastem dla mieszkańców: osoba która zmieniła organizacje ruchu i wyznaczyła strefę zamieszkania czy przemyślała gdzie taka ilość samochodów ma zostać zaparkowana? Gdzie goście mają zaparkować? Czy naprawdę przepisy są po to by ich nie przestrzegać? Jaka jest teraz alternatywa - plac Brunona? 23:19, 19.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%