PKP PLK zakończyły prace przy remoncie mostu kolejowego w Niestępowie. Wciąż trwa remont podobnego obiektu w Rutkach. Te ponad stuletnie obiekty znajdą się na trasie tzw. "bajpasu kartuskiego".
Most w Niestępowie został kompleksowo wyremontowany, metalowe przęsło zakonserwowano i pomalowano, gotowy jest tor. Na moście w Rutkach wymieniono wyeksploatowane elementy, na środkowym, kratowym przęśle, zabudowano konstrukcję, na której montowany będzie tor oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stalowej części obiektu.
Ponad 100-letnie mosty nad Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne połączenie kolejowe Kaszub z Trójmiastem.
- Inwestujemy w polską kolej po to, aby coraz więcej pasażerów mogło i chciało korzystać z tego środka transportu. Prace toczą się w każdym regionie kraju - również na Pomorzu. Wkrótce zakończymy tę ważną, otwierającą nowe możliwości inwestycję - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
[FOTORELACJA]27827[/FOTORELACJA]
Na trasie wykonane zostały wszystkie prace związane ze wzmocnieniem podtorza i budową odwodnienia linii. Budowany jest nowy peron w Żukowie Zachodnim, a w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile prowadzone są prace przygotowawcze. Perony zapewnią wygodny dostęp do kolei dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.
- Realizacja bajpasu kartuskiego zwiększy możliwości połączeń kolejowych w województwie pomorskim. Bajpas zapewni dojazd pociągami do Kartuz i okolic z Trójmiasta podczas modernizacji linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto. Inwestycja poprawi dostęp do kolei oraz umożliwi sprawne i wygodne, codzienne podróże do pracy czy szkoły - powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zakończenie wszystkich prac planuje się w czerwcu 2023 r. Wartość inwestycji w ramach projektu pn. „Przygotowanie linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej” na czas realizacji projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” to 95,2 mln zł netto.
Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dróżnik21:02, 30.01.2023
No chyba nikt nie wydaje tyle pieniędzy aby ta trasa funkcjonowała tylko na czas remontu tej czynnej teraz, na początku była taka wersja że oby dwie linie miały wozić ludzi i byłoby to rozsądne w innym wypadku to wyrzucanie masy pieniędzy 21:02, 30.01.2023
Zawiadowca15:21, 31.01.2023
0 0
Ta co jest ma być zelektryfikowana, bo obecnie jest to spalinowa. To się zrobi. Przynajmniej robota jest.? 15:21, 31.01.2023