Zamknij

Zakończono remont stuletniego mostu kolejowego w Niestępowie. Zobacz zdjęcia!

14:24, 30.01.2023 info: PKP PLK, oprac. M.Dz. Aktualizacja: 14:35, 30.01.2023
Skomentuj Most w Niestępowie. fot. Szymon Danielek/PKP PLK Most w Niestępowie. fot. Szymon Danielek/PKP PLK

PKP PLK zakończyły prace przy remoncie mostu kolejowego w Niestępowie. Wciąż trwa remont podobnego obiektu w Rutkach. Te ponad stuletnie obiekty znajdą się na trasie tzw. "bajpasu kartuskiego".

Most w Niestępowie został kompleksowo wyremontowany, metalowe przęsło zakonserwowano i pomalowano, gotowy jest tor. Na moście w Rutkach wymieniono wyeksploatowane elementy, na środkowym, kratowym przęśle, zabudowano konstrukcję, na której montowany będzie tor oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stalowej części obiektu.

Ponad 100-letnie mosty nad Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne połączenie kolejowe Kaszub z Trójmiastem.

Inwestujemy w polską kolej po to, aby coraz więcej pasażerów mogło i chciało korzystać z tego środka transportu. Prace toczą się w każdym regionie kraju - również na Pomorzu. Wkrótce zakończymy tę ważną, otwierającą nowe możliwości inwestycję - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

[FOTORELACJA]27827[/FOTORELACJA]

Na trasie wykonane zostały wszystkie prace związane ze wzmocnieniem podtorza i budową odwodnienia linii. Budowany jest nowy peron w Żukowie Zachodnim, a w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile prowadzone są prace przygotowawcze. Perony zapewnią wygodny dostęp do kolei dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- Realizacja bajpasu kartuskiego zwiększy możliwości połączeń kolejowych w województwie pomorskim. Bajpas zapewni dojazd pociągami do Kartuz i okolic z Trójmiasta podczas modernizacji linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto. Inwestycja poprawi dostęp do kolei oraz umożliwi sprawne i wygodne, codzienne podróże do pracy czy szkoły - powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zakończenie wszystkich prac planuje się w czerwcu 2023 r. Wartość inwestycji w ramach projektu pn. „Przygotowanie linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej” na czas realizacji projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” to 95,2 mln zł netto.

Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(info: PKP PLK, oprac. M.Dz.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

DróżnikDróżnik

9 1

No chyba nikt nie wydaje tyle pieniędzy aby ta trasa funkcjonowała tylko na czas remontu tej czynnej teraz, na początku była taka wersja że oby dwie linie miały wozić ludzi i byłoby to rozsądne w innym wypadku to wyrzucanie masy pieniędzy 21:02, 30.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZawiadowcaZawiadowca

0 0

Ta co jest ma być zelektryfikowana, bo obecnie jest to spalinowa. To się zrobi. Przynajmniej robota jest.? 15:21, 31.01.2023


reo
0%