PKP PLK zakończyły prace przy remoncie mostu kolejowego w Niestępowie. Wciąż trwa remont podobnego obiektu w Rutkach. Te ponad stuletnie obiekty znajdą się na trasie tzw. "bajpasu kartuskiego".
Most w Niestępowie został kompleksowo wyremontowany, metalowe przęsło zakonserwowano i pomalowano, gotowy jest tor. Na moście w Rutkach wymieniono wyeksploatowane elementy, na środkowym, kratowym przęśle, zabudowano konstrukcję, na której montowany będzie tor oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stalowej części obiektu.
Ponad 100-letnie mosty nad Radunią zapewnią sprawne i bezpieczne połączenie kolejowe Kaszub z Trójmiastem.
- Inwestujemy w polską kolej po to, aby coraz więcej pasażerów mogło i chciało korzystać z tego środka transportu. Prace toczą się w każdym regionie kraju - również na Pomorzu. Wkrótce zakończymy tę ważną, otwierającą nowe możliwości inwestycję - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
[FOTORELACJA]27827[/FOTORELACJA]
Na trasie wykonane zostały wszystkie prace związane ze wzmocnieniem podtorza i budową odwodnienia linii. Budowany jest nowy peron w Żukowie Zachodnim, a w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile prowadzone są prace przygotowawcze. Perony zapewnią wygodny dostęp do kolei dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.
- Realizacja bajpasu kartuskiego zwiększy możliwości połączeń kolejowych w województwie pomorskim. Bajpas zapewni dojazd pociągami do Kartuz i okolic z Trójmiasta podczas modernizacji linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz – Trójmiasto. Inwestycja poprawi dostęp do kolei oraz umożliwi sprawne i wygodne, codzienne podróże do pracy czy szkoły - powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zakończenie wszystkich prac planuje się w czerwcu 2023 r. Wartość inwestycji w ramach projektu pn. „Przygotowanie linii kolejowych nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki – Stara Piła oraz nr 229 na odcinku Stara Piła – Glincz jako trasy objazdowej” na czas realizacji projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” to 95,2 mln zł netto.
Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
9 1
No chyba nikt nie wydaje tyle pieniędzy aby ta trasa funkcjonowała tylko na czas remontu tej czynnej teraz, na początku była taka wersja że oby dwie linie miały wozić ludzi i byłoby to rozsądne w innym wypadku to wyrzucanie masy pieniędzy
0 0
Ta co jest ma być zelektryfikowana, bo obecnie jest to spalinowa. To się zrobi. Przynajmniej robota jest.?