Zamknij

Kartuzy. Opiekunki medyczne dostają wypowiedzenia. "Nie tego oczekiwałyśmy"

14:32, 01.02.2023 W.D. Aktualizacja: 15:11, 01.02.2023
Skomentuj fot.M.Dz./W.D. fot.M.Dz./W.D.

Kierownictwo kartuskiego szpitala wręczyło pierwsze wypowiedzenia opiekunkom medycznym. Panie nie kryją rozczarowania, bo liczyły na porozumienie z szefostwem szpitala. - Były rozmowy, spotkania, ale niewiele one wniosły. Liczyłyśmy na porozumienie, ale okazało się, że są wypowiedzenia - mówi jedna z opiekunek.

Informowaliśmy już, że kartuski szpital prowadzi reorganizację zatrudnienia. Chodzi o opiekunki medyczne. Prezes Powiatowego Centrum Zdrowia Paweł Witkowski mówi wprost, że placówka rezygnuje z zatrudnienia osób na tym stanowisku z uwagi na konieczne oszczędności.

Jeszcze w grudniu ubiegłego roku trwały rozmowy między szefostwem szpitala, a opiekunkami medycznymi. Nie przyniosły one jednak efektów oczekiwanych przez kobiety pracujące na tych stanowiskach. 

- Właśnie dostajemy wypowiedzenia z pracy - mówi nam jedna z opiekunek medycznych. - Razem ze mną wypowiedzenia dostało już kilka koleżanek. Kolejne mają dostać wypowiedzenia lada chwila. To dla nas bardzo trudny czas. Nie spodziewałyśmy się, że to tak się skończy. Najpierw wymagano od nas podnoszenia kwalifikacji, żebyśmy mogły pracować jako opiekunki medyczne, a potem okazało się, że niewiele nam to dało, bo szpital postanowił z nas zrezygnować. 

Opiekunki medyczne są rozgoryczone. Jak mówi nasza rozmówczyni, część kobiet próbowało jeszcze walczyć o pracę w szpitalu na innych stanowiskach, ale wiele z nich zamierza szukać innego zatrudnienia. 

- Z moich koleżanek żadna nie dostała propozycji pracy w innym charakterze. Ja także po zakończeniu okresu wypowiedzenia będę szukać innej pracy - mówi. - Nie wiem jak szpital zamierza w tej chwili zorganizować opiekę nad pacjentami, bo pielęgniarki same są już mocno obciążone obowiązkami, a sprzątaczki nie mają w zakresie swoich obowiązków pracy z pacjentem, którą z kolei wykonywałyśmy my, jako opiekunki medyczne. 

Paweł Witkowski, prezes Powiatowego Centrum Zdrowia w Kartuzach mówi, że w tej chwili wypowiedzenia otrzymało pięć osób. 

- Wszystko odbywa się zgodnie z przepisami prawa pracy, przy zachowaniu wymaganych okresów wypowiedzenia - mówi szef kartuskiego szpitala. - Odbyliśmy szereg spotkań i rozmów uprzedzając personel o naszych zamiarach. Części pań będziemy proponowali inne funkcje, ale jesteśmy zmuszeni zrezygnować z zatrudniania osób pracujących w charakterze opiekunek medycznych z uwagi na konieczność szukania oszczędności.

Gdy pisaliśmy o sprawie pod koniec ubiegłego roku prezes PCZ informował, że w ustawie o minimalnym wynagrodzeniu w podmiotach leczniczych wprowadzono szereg zapisów zobowiązujących szpitale do podniesienia uposażenia pracowników, ale nie poszły w ślad za tym żadne pieniądze. Tłumaczył też, że opiekunki medyczne dostały w przepisach obietnice zwiększenia uposażenia, ale w praktyce szpitale nie otrzymały na ten cel dodatkowych środków. 

[ZT]43018[/ZT]

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(85)

marco polomarco polo

14 8

''???krew tez prezes zamknie/////////????????? KRWIODAWSTWO KARTUZY'' 15:17, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

CózCóz

35 10

Skonczył się srowid z winy ruskich,skonczylo się finansowanie ,nikt sie nie spodziewał takiego obrotu sprawy,srowid miał mieć jeszcze kilka fala tu nie pykło . szpitale nagle kasy dostały az z górką,pensje gigantyczne,bialy personel tak się rozpasł ze trza bylo kogos zatrudniac do czarnej roboty,ale czara się przelała i trza bylo wrocic do szarej rzeczywistości...
15:20, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Pacjentka Pacjentka

20 40

Skończy się picie kawki. przedtem były salowe i wszystko ogarnialy 15:30, 01.02.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

To dalej są oneTo dalej są one

35 3

Opiekuni w tym szpitalu pracują za wszystkie te stanowiska, salowa, sprzątaczka, kuchenkowa no i opiekun medyczny. Nie pracuje tam ale mam dość takiego traktowania wszystkich po macoszemu. A kawkę to ty chyba w lekarskim widziałeś jaki pili! 15:59, 01.02.2023


Do PacjentkaDo Pacjentka

23 3

Ty chyba pijesz kawkę przed komputerem w domu? Jesteś na zasiłku, rencie, czy utrzymuje Cię mąż, konkubent? 16:13, 01.02.2023


OpiekunOpiekun

2 0

A jeszcze wcześniej była wojna i partyzanci też wszystko sami....salowa nie tylko nie ma w zakresie obowiązków pracy z pacjentem, ale i ze względu na "brudny" charakter swej pracy z uwagi na przepisy sanitarno-epidemiologiczne NIE WOLNO jej z pacjentem pracować (o kontakcie z jego płynami ustrojowymi nie wspomnę). Na tak doskonale 'wyszkolonego" dyrektora ichniej placówki nic tylko sanepid, i to bez uprzedzenia nasłać a człowieka na kuroniówke, tam porządzi....tuskowy jakiś czy jaki? 06:36, 03.02.2023


BOBOBOBO

36 5

To nie czasami ten najlepszy szpital w kraju? 15:35, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator szpitalaObserwator szpitala

77 5

Obnizyc pensje lekarza z 30tys do 20tys to znajdą się pieniądze dla opiekunek medycznych 15:43, 01.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mmmkkkkmmmkkkk

30 1

10 000 tez mu wystarczy 16:47, 01.02.2023


Tak Tak

5 20

Hahaha ja bym im dał podwyżkę może by w końcu zaczęli się starać a te 30 tysięcy to marne pieniądze jak na lekarza 17:05, 01.02.2023


KasiaKasia

47 3

Koszmar, pielęgniarki nie dadzą rady same! Teraz będą musiały ogarnąć pacjentów od A do Z. Czy szpital zatrudni więcej pielęgniarek czy lepiej zzeny pacjenci umierali z głodu we własnych odchodach. Już nie wspominając o karygodnym traktowaniu magistrów pielęgniarstwa przez ten szpital 15:46, 01.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnaAna

2 0

Nigdy nie dawały rady, świeciły tylko fartuszkami i *%#)!& na chorych, teraz dopiero będzie masakra, chory będzie musiał liczyć tylko na siebie ? 02:38, 03.02.2023


Do prezesaDo prezesa

50 2

Wielmożny Panie, nie wiem jak opisać z jakim żalem i niechęcią dążę Pańskie poczynia. Kobiety, które pracowały całe życie na dobre imię tego szpitala po 30 latach pracy zostają postawione pod ścianą niczym w obozach koncentracyjnych. Dostają do ręki wypowiedzenia ale łaskawie mogą pisać prośbę o obniżenie stanowiska i pracy jako salowe. Po co szkola? Po co sumienna i uczciwa praca? Upokorzenie opiekunów medycznych nastąpiło całkowicie. Opiekunki medyczne przez ten okres są wykończone psychicznie przez państwa poczynania. Płacz, niepewność a to wszystko po co? Może to czas na koniec pańskich rządów! Po tylu latach pracy te kobiety mają błagać o to, aby zostać w swoim drugim domu jakim jest dla nich szpital ale oddać z wynagrodzenia ponad 1000 zł! Do dyrekcji: zmiana personelu kierowniczego powinna nastąpić, szczególnie oddziałowych które potrafią robić naloty. Mobbing to słowo opisuje doskonale co dzieje się w tej placowce. Najlepsza porodówka. A bez opiekunek to polozne są tak leniwe że nawet sprzętu do przebijania wód płodowych sobie nie przyniosą, krwi nie zaniosą do laboratorium... Jestem rozczarowana. Jestem rozczarowana. I liczę na to aby te rządy się zmieniły! A jeżeli chodzi o redukcję etatów to warto popatrzeć na swój biały domek. Opiekuni medyczni są bardzo potrzebni a w tym momencie są na tyle wykończenia psychicznie że potrzebują większej pomocy niż co nie jeden pacjent. 15:55, 01.02.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

20 8

Dlaczego tego typa nazywasz wielmożnym panem? Czy to 19 wiek? Albo wcześniej? Czas wielmożów już daaawno minął?Dlatego tak się zachowuje, że tak mu się wszyscy kłaniacie! 16:21, 01.02.2023


@do wyżej@do wyżej

18 1

Chyba nie umiesz czytać z zrozumieniem i nie wiesz co to sarkazm 17:19, 01.02.2023


cozababycozababy

1 1

Nie ma to jak stracić pracę, oczernić koleżanki z pracy, spalić za sobą mosty, a zaraz najlepiej iść do prezesa prosić żebyś jednak mogła pracować jako sprzątaczka. Gratulacje. Powodzenia po powrocie. 10:51, 02.02.2023


Do cozababyDo cozababy

2 0

Kochana, nie jestem związana zawodowo z tym szpitalem. Podziękować może sobie za taki komentarz kadra kierownicza która chwali się swoimi poczynaniami na lewo i prawo, a co jak co ludzie potrafią sobie przekazywać takie info. A co do postępowania położnych to miałam okazję doświadczyć tego zjawiska zwanym waszym lenistwem i wyslugiwaniem się personelem niższego stopnia. Proponuje tobie podnieść poziom empatii bo jeżeli pracujesz w szpitalu to musisz zmienić pracę, bo najzwyczajniej się nie nadajesz. 14:49, 02.02.2023


Piguła Piguła

28 1

Oszczędności szukajcie gdzie indziej. Pielegniarki na stanowisku bez stanowiska, odzialowe bez oddziału. Kończą na starość studia i jak za komuny czy potrzebnne są czy nie ponad tysiąc złotych podwyżki na bo taki przepis. Czy po studiach wykonują inne obowiązki niż dyplomowana Pielegniarka nie . Więc to nisprawiedliwe. 16:09, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LewakLewak

30 7

Dziewczyny! Idźcie na zwolnienie lekarskie. Psychiatra da Wam nawet pół roku! Olać Prezesa! I pamiętajcie, że jest to szpital powiatowy, a starostą jest ŁAPA! 16:19, 01.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wojkar Wojkar

14 2

Tak dokładnie starostwo jest odpowiedzialne , nocna opieka to porażka po 18 tej nie wiadomo czy lekarz przyjdzie a ludzi sznurek i po kilka godzin trzeba czekać. 17:15, 01.02.2023


Pacjentka Pacjentka

8 22

Dajcie spokój jak leżałam na oddziale to sprzątaczka miła i mi pomogła ,a opiekun medyczny pił kawę i się smial 17:18, 01.02.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HahahahaHahahaha

24 1

To ci się przedstawiła, bo okazuje się że opiekunki w tym szpitalu sprzątają. To kto w końcu pił tą kawę? Może prezes 17:23, 01.02.2023


LekarzLekarz

9 2

Jedyne miejsce gdzie opiekunki mogłyby wypić kawkę to na klozecie, nie mają swojego pomieszczenia. A co do Pani sprzątaczki powinna zgłosić sprawę do położnej bo akurat do jej obowiązków należą powierzchnie płaskie a zwłaszcza pleśń w toaletach? 20:25, 01.02.2023


### do lekarza### do lekarza

7 0

Bo może Opiekun medyczny pił tą kawę w klozecie i przy okazji zmywał pleśń,bo nie ma tam czasu na pogaduchy .Bo Opiekun, sprzątaczka,kuchenkowa i salowa to jedna osoba. 21:45, 01.02.2023


MonaMona

12 6

A leniwej Moni kto zrobi śniadanko? 17:19, 01.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

######

4 1

Dobre ???? 20:33, 01.02.2023


Pisiorek Pisiorek

22 22

Jak Tyfusek i jego ferajna wygrają wybory to wtedy zacznie się wesoło w tym kraju. Wiek emerytalny pewnie 98 lat a w szpitalach jedna pielęgniarka ale w zarządzie ze 20 nierobów. 17:29, 01.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

9 3

A kto rządzi teraz w Starostwie??? I PO i PiS i każde inne farbowane lisy. Taka to ich solidarność, ale tylko między sobą. 18:07, 01.02.2023


Poki coPoki co

6 8

Pókico jest kaczofus i nic z tym nie robi... 18:13, 01.02.2023


mafia covidowamafia covidowa

24 9

co już nie płacą zbrodniczej kasy za covida?? czy może ten haracz covidowy tylko dla wybranych z mafii sanitarnej. Pamiętajcie uczestniczyliście w tej zbrodni covidowej i nie wiecie, że są równi i równiejsi. konowały dostaną jeszcze podwyżkę, a wy z torbami. Jak już was zwolnią, to macie okazję w mediach poopowiadać prawdę, jak to dobijano pacjentów procedurami covidowymi i ile płacili za skórę oraz szwindel szprycowy. 17:32, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoradaPorada

22 4

Porada dla Pan Opiekunek, które przyjmą angaż na niższe stanowisku. Proszę żądać na piśmie zakresu obowiązków, i wykonywać tylko co tam napisane. 18:03, 01.02.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

D/WD/W

15 2

Tak, a w ostatnim punkcie dadzą im wykonywać każde polecenie służbowe. 18:04, 01.02.2023


Do D/WDo D/W

2 0

To będą teraz salowe medyczne,będą wykonywać tą samą pracę co opiekunki tylko za mniejsze pieniądze.Zatrudnią je z urzędu pracy i jeszcze kasę dostaną... 21:17, 02.02.2023


JaJa

0 0

A ostatni punkt zakresu to: wykonywać polecenia przełożonego. W moim szpitalu też jest mobbing i terror. Albo się poddasz i robisz za murzyna albo wypad. Jestem zmęczona , nie pracą ale tym co się dzieje, jak traktuje się pracownika. Każdy ma swoją rolę: lekarz, pielęgniarka, opiekun i salowa. Już nie wierzę że kiedyś będzie normalnie. Musiałaby odejść cała stara kadra pielęgniarek po zaocznych LM 09:32, 19.09.2023


To mozeTo moze

30 5

Teraz panie opowiedzą czarnemu ludowi co sie działo za czasów planemicznych?moze by juz pora aby bańka pękła,ile niepotrzebnych smierci?ilu pacjentów poszło do sw Piotra a mogli życ?nie macie sobie nic do zarzucenia?ci starsi ludzie w tej samej piżamce Bog wie jak długo? Torba spakowane dla chorego wracały po smierci chorego nawet nie otwarte?zakaz odwiedzin to bylo wam na ręke !sxkoda ze nakarmić chorych nie szlo on line . będzie wam to srogo policzone.pieniadz przycmil wam rozum i emaptie dla drugiego czlowieka . pracownicy ktorzy tam pracuja tez nam opowiadają to i owo,doskonale wiemy jak to wygladalo.ta cala szopka.wiecej empati chory nieraz otrzymal od sprzataczki niz od wielkich magistrów ktorym teraz sie w glowach poprzewracalo. 18:12, 01.02.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

To mozeTo moze

6 4

Dodam ze nie chodzi o ten konkretny szpital, ale calosciowo.bo tak się działo w calym kraju. 18:14, 01.02.2023


OtoOto

0 4

Teraz w szpitalach sprzątaczki mają lajtowo i mają sporo czasu na pogawędki z pacjentami . One tylko mopem jeżdżą po podłogach a kawał ciężkiej pracy obecnie odwala za nich i pielęgniarki, opiekun medyczny 22:20, 01.02.2023


Do otoDo oto

5 0

Sama jestem pielęgniarka. Oczywiście nie wy tym szpitalu i uwierzy mi Pan że każdy tak samo jest ważny. Bo to właśnie od sprzątaczek wszystko zależy. Zależy zdrowie ludzi. Bo w brudzie jeszcze nikt nie wyzdrowiał 22:31, 01.02.2023


--‐------‐----

28 1

Prezesem się tylko bywa pamiętaj człowieku 18:15, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JolaJola

19 7

W ubiegłym roku ponad 2 miesiące byłam w szpitalu i proszę mi wierzyć zero zainteresowania pacjentem, nawet nie wiedziałam, że jest na etacie opiekun pacjenta. 18:17, 01.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ale Ale

16 3

Niech pani powie czy sprzataczka nie była bardziej ludzka niz te magistry? 18:36, 01.02.2023


MkkMkk

5 0

Opiekun sprząta, roznosi obiadki śniadanka. Biega z badaniami itd. Widziała pani taką osobę na 100% a pościel kto zmieniał? Pani sama? Czy opiekun? 16:58, 02.02.2023


A mozeA moze

6 25

A może dzięki temu wzrośnie poziom usług i będzie obsługa tylko przez wykształcone pielęgniarki. 18:18, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

############

21 10

Idą wybory Ciekawe czy będziecie dalej głosować na tych złodzieji z Pisu Czarniak kupuje za nasze cięszko zarobione pieniądze wille z basenami a ludzie tracą pracę brawo Polski naród niech przejrzy na oczy ludzie w biedę fpadną a oni będą się śmiać 18:41, 01.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator szpitalaObserwator szpitala

5 2

Nie kłam wszyscy lekarze to typowi Peowcy którzy patrza tylko na kase nie obchodzi ich dobro pacjenta .80 procent szpital odaje na pensje dla lekarzy ochlapy daje reszcie
21:40, 01.02.2023


--------

30 0

Prezes pewnie za zrobienie oszczędności dostanie premię od zarządu o Pani dyrektor nie wspomnę 18:49, 01.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Racja Racja

16 0

W sedno! 19:08, 01.02.2023


Opiekunki i narzekajOpiekunki i narzekaj

18 20

Przebywałam w szpitalu 3 tygodnie. Nikt oprócz lekarzy mną się nie interesował . Opiekowała się mną rodzina i zdrowsza pacjentka leżąca na sąsiednim łóżku . To ona dźwigała mnie i podawała picie. Pielęgniarki Piły kawkę i jadły ciasteczka a o opiekunkach medycznych to chyba nikt nie słyszał, bo siedziały i plotkowały. Narzekały ze bolą je plecy . Czas najwyższy zwolnić emerytki, bo tylko narzekają i opiekunki. 19:11, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ ######@ ######

9 13

Masz rację, czas żeby do koryta znowu wróciły tęczowe złodzieje bo już żryć nie mają co te złodziejskie wieprze. 19:32, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

########

16 0

Niech tak dalej robią,brawo... ,przecież to najlepszy szpital w Kartuzach .
Skubać tych co najmniej zarabiają to najlepiej im wychodzi,a jak ktoś nie zgodzi się na ich warunki to na czarną listę do mobingu i zwolnienia. 20:42, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

opiekunki opiekunki

10 6

jak zwalniali tych co was zatrudniali piłyście szampany no to teraz macie ????? 21:36, 01.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@@@@@@@

3 0

W tych czasach rządziła naczelna,to ona pociągała za sznurki i to ją trzeba było wy.....ić,a teraz grzeje stołek w izbach i szczerzy się do zdjęć,o tym nikt nie wspomni jak wchodziła na szpital to wszyscy portkami trzęśli.
Kto pił szampana ten pił,ale napewno nie najniższy personel %$#@ 12:51, 03.02.2023


rambolrambol

15 0

żeby tak pozwalniali ratowników medycznych, ale tylko covidian, którzy popisują się swoją indolencją i ciemnotą umysłową, to by wszystkim na zdrowie wyszło!! 21:52, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ReniaRenia

17 5

Kogo teraz będzie mobingować oddziałowa i na kim będzie wyładowywać swoją chorą frustrację jak nie będzie opiekunek? Ta karykatura też jest temu winna że nie będzie miał kto pacjentów nakarmić czy umyć, bo wielmożne panie pielęgniarki nie będą się poniżać i myć tyłków 22:07, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolaPola

16 7

Zwolnić piel.oddziałowe, one tylko mobingować,plotkować i knuć intrygi umieją a do roboty przy pacjencie dwie lewe ręce mają 22:35, 01.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Petent Petent

10 9

Brawo i piguły też połowę zwolnić to będą dbały o swoją pracę 07:58, 02.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kasjerka Kasjerka

7 10

Praca w biedronce czeka zapraszamy 07:59, 02.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

--------

3 1

Poczekaj jak się wszyscy zwalą na kasy do biedry to was też zaczną zwalniać? 09:06, 02.02.2023


JużJuż

1 0

A po co są kasy samoobsługowe? Żeby zwolnić kasjerki. 14:54, 02.02.2023


Pacjentka Pacjentka

4 17

Brawo,byłem pacjentem to opiekun medyczny opryskliwy ,niemiły uważał się za lekarza.Pily kawę,nic nie robiły teraz do biedronki 08:38, 02.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZnikłZnikł

7 4

Szkoda,że nie wyjechałeś nogami do przodu... 08:51, 02.02.2023


Jadzia Jadzia

6 10

Leżałam na oddziale to tylko pielęgniarka przyszła i sprzątaczka miła,a nie było widać opiekunów niech zobaczą co znaczy praca . 08:49, 02.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

--------

9 0

No właśnie ta Pani ,Sprzątaczka` to był opiekun medyczny bo opiekunki medyczne w tym szpitalu i zajmują się pacjentem i sprzątają 09:09, 02.02.2023


@@@@@@

7 0

To za krótko pani leżała na tym oddziale, żeby stwierdzić, kto do pani przyszedł,ale zgadzam się z panią napewno była to sprzątaczka,która posprzątała, jest też opiekunem medycznym,kuchenkową ,tyle obowiązków na jednego opiekuna no i jeszcze miła była,no proszę...
Nie powie mi pani,że one nie wiedzą co znaczy praca! 14:50, 02.02.2023


DonaldDonald

12 5

Pamiętasz w powiecie Kartuskim rządzi ukryta Platforma Obywatelska ??66 10:52, 02.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TaakTaak

0 1

A zastępca starosty Fikus raczej jest z PiSu. To jest jedno i to samo, bo on był chyba też już w PO? 14:52, 02.02.2023


AntypigulAntypigul

11 3

Przepraszam ale mam pytanie czy pielęgniarki pracujące na kilka etatów i mające kilka źródeł utrzymania pan prezes też zwolni .Czy tylko opiekunki medyczne mające jedna pensję Proszę szukać oszczędności sprawiedliwie i mając człowieka przed sobą 13:20, 02.02.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LolaLola

1 7

Chyba wiadomo,że bez pielęgniarek szpital nie istnieje,a bez opiekunów i owszem 14:19, 02.02.2023


MkkMkk

6 1

LOLA A KTO POSPRZĄTA? ŁÓŻKO POŚCIELI? BO RACZEJ NIE PREZES ANI DYREKCJA 17:01, 02.02.2023


JustynaJustyna

20 0

Złe zarządzanie zawsze prowadzi do zwolnień pracowników,którzy w niczym nie zawinili , a to i tak nie uratuje sytuacji ,o ile wręcz jej nie zaszkodzi. Trzeba zmienić władze szpitala i znaleźć ludzi z planem na poprawę sytuacji. Zwolnienie kilkunastu osób to oszczędność pozorna ,kropla w morzu , zwłaszcza, że zarobki opiekunów są akurat jednymi z najniższych w szpitalu . Ryba psuje się od głowy . 13:31, 02.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiejski Chłopiec Wiejski Chłopiec

10 0

Władze szpitala chyba upadły na głowę . Najpierw żądając od pracowników dokształcania , obiecując podwyżki po zakończeniu edukacji . Teraz żądają zgody na degradację stanowisk i zgody na zmniejszenie pensji !! Paranoja !!! Tymczasem teraz degradują pracowników , zmniejszają wymiar godzin i stawki za godzinę pracy .
Szczytem bezczelności jest zwalnianie oddanych pracowników którzy nie godzą się na upokarzanie !! Nie mnie osądzać postępowanie szpitala i podejście do swoich pracowników ale takie zachowanie nie przystoi . Mam nadzieję że pracownicy szpitala którzy są ,byli pokrzywdzeni wiedzą co to jest pomoc prawna . A sądy wiedzą jakie zachowanie pracodawcy jest w jego gestii a za jakie należy się zadość uczynienie . Obawiam się jednak że obsada placówki może się uszczuplić bardzo a wykwalifikowany personel zapewne szybko znajdzie zatrudnienie w prywatnych placówkach . Więc życzę powodzenia szpitalowi w poszukiwaniu nowych pracowników . 13:58, 02.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OserwatorOserwator

13 1

Przez lata pracowałam jako opiekun medyczny w prywatnych domach opieki. Skończyłam szkole średnia, potem studium medyczne .... do bycia sprzątaczka z zakresem obowiązków opiekuna medycznego to nie wiem czy nie lepiej było poprzestać na szkole zawodowej? Prawda jest ze nas się nie szanuje . W PCZ również kiedyś pracowałam i z przykrością stwierdzam że i w tej placówce byłyśmy ,, nikim ,,
Ciężka , fizyczna praca przy pacjencie, w międzyczasie wiadro z mopem i sprzątanie oddziału, co chwilę pielęgniarki zmęczone ślęczeniem na telefonie odrywały nas od pracy , bo przecież trzeb zanieść materiały do laboratorium, z pacjentem na badania , podać to czy tam to .... nie daj Boże żeby czasami opiekunce nie wpadł do głowy pomysł żeby usiąść i wypić ciepła cherbate bo zaraz niezadowolone wzroki . Czuć bylo tą wszechobecna wyższość pielęgniarek. Wielkie panie , ledwo mieszczące się w fotele , urządzające sobie pikniki i posiadowki w pracy . Jak przyszedł lekarz i kazał coś zrobić to wielka krzywda , no bo jak to tak ? Jestem wielce rozżalona bo wszyscy jesteśmy ludźmi, opiekunki w moim odczuciu wykonają ciężka pracę przy pacjencie ale nie idzie za tym absolutnie płaca ani też szacunek ....jesteś jak intruz w gronie wielce wykształconych (często po szkołach średnich pielegniarskich ) Pan , pielęgniarek.
A wiec drogie Panie , zakasac rękawy i do pracy . Nie będzie opiekunek więc życzę powodzenia:) 18:54, 02.02.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AntypigulAntypigul

6 1

Bardzo trafne spostrzeżenia pacjenci szpitala też to widzieli a jeszcze te śmiechy chichy z lekarzami zacnych pielę......arek. 19:08, 02.02.2023


WW

5 0

Smutne ale jakie prawdziwe.? 20:16, 02.02.2023


@@@@@@

5 0

Tak,to wszystko prawda ??? 20:42, 02.02.2023


doh jodoh jo

2 2

Bylem 6 razy pacjentem w 3 szpitalach naszego wojewodztwa i bardzo mi przykro ze nie poznalem nigdy tz opiekunek medycznych Zastanawiam sie kto to byl gdy lazalem !!!!! Prosze mi oswiecic i wytlumaczyc 09:20, 03.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

7 0

Z chęcią wyjaśnię.... otóż opiekun medyczny ( bynajmniej w PCZ w Kartuzach ) to osoba która sprząta , karmi pacjentów niesamodzielnych, zmienia pampersy , ścieli łóżka, wynosi wielkie kubły śmieci i odpadów medycznych do sąsiedniego budynku, w między czasie jest proszona na inny odzdzial aby również posprzątala ( nie każdy odział miał opiekunki ), następnie biega z próbkami do laboratorium, z pacjentami na badania...
Najważniejsze! Jest służąca pielęgniarek którym nawet po obiad trzeba iść bo przecież od czego niby są?
Stwierdzenie , przynieś, podaj , pozamiataj idealnie wpisuje się w politykę tego szpitala .
Mam nadzieję że choć w małym stopniu nakreślam rolę opiekunow medycznych .
10:58, 03.02.2023


wiedes79wiedes79

3 1

Nasz oddział wewnętrzny w Kartuzach to prawdziwy "gwóźdź do trumny".
Jeżeli macie możliwość to omijajcie go szerokim łukiem.
Moja opinia wynika z tego, że ojciec (82 lata) trafił w grudniu na ten oddział z niewydolnością nerek i płuc.
Pierwsze zdarzenie "szokowe" było zastanie ojca siedzącego na łóżku totalnie gołego, który czekał 30 min! na zmianę pieluchy.
Największym szokiem dla Nas była informacja (2 dni przed śmiercią), że ojciec spadł z łóżka (a gdzie była opieka oddalona 2 metry od łóżka??)
Skutkiem upadku były złamane 3 kręgi szyjne, obojczyk i bark.
Odgłosy Ojca wyjącego z bólu zapamiętam do końca życia.
Ostatecznie ojciec zmarł po nafaszerowaniu Go lekami przeciwbólowymi, ponieważ organizm tego nie wytrzymał.
09:23, 03.02.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

--‐-----‐---

4 0

A gdzie Wasza reakcja ?Zgłosiłbym to do odpowiednich służb 17:23, 03.02.2023


TOLSTOLS

3 0

W ramach oszczędności zwolnić pielęgniarki będące już na emeryturze i pobierające emeryturę i dalej pracujące w szpitalu. 13:52, 05.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lemon 2lemon 2

0 0

Wszystko jest super naprawdę , może tego chociaż nie usuną 22:44, 05.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

były pacjentbyły pacjent

1 0

Idzie kryzys , jest wojna za nasza granicą itd. wszystkich nas to dotyka , także szpitale , chociaż to one powinny być chronione ale z pustego i Salomon nie naleje , więc trzeba szukać oszczędności to chyba normalne. Nie wylewajmy przy okazji pomyj na personel , bo to może być krzywdzące , byłem w tym szpitalu kilka lat temu i nie mogę złego słowa powiedzieć ani o lekarzach czy personelu pielęgniarskim , pewnie zdarzają sie odstępstwa jak w każdym zawodzie ale to nie powinno sie przenosić na wszystkich . Zwolnienia są przykrą sprawą sam tego doświadczyłem w latach 2000., więc współczuje tym zwalnianym , mimo wszystko miłego dnia ,może kiedyś będzie lepiej 23:43, 05.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Opiekun- KartuzyOpiekun- Kartuzy

0 0

Panie Witkowski a czemu budowa łucznikami szpitala kosztuje 22 mln zł niech pan zrezygnuje z swojego uposażenia, mówi Pan o oszczędnościach a czy pomyślał pan o Pacjentach bow moim odczuci chyba nie ⛔⛔⛔⛔⛔ powinen pan jak najszybciej dostać ???

21:34, 25.02.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%