PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 odc. Somonino - Gdańsk Osowa (odcinek B). To kolejny przetarg związany z modernizacją linii 201. Przetarg na odcinek A (Kościerzyna – Somonino – Kartuzy) nie został jeszcze rozstrzygnięty.
Przetarg pn. "Odcinek B - roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 odc. Somonino – Gdańsk Osowa w ramach projektu "Prace na odcinku Kościerzyna - Gdynia" wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 229 w ramach projektu „Prace na odcinku Glincz – Kartuzy – faza II” został ogłoszony w sierpniu. Wykonawcy mogą zgłaszać swoje oferty do 11 września.
Jak informuje Rynek Kolejowy - chodzi o wykonanie prac od stacji Somonino (jednak bez samej stacji) do stacji Gdańsk Osowa (ze stacją).
- To łącznie 28 kilometrów linii z budową przystanków i stacji. Ma tu powstać dodatkowy drugi tor, zelektryfikowane zaś będą obydwa. Projekt zakłada też budowę w rejonie posterunku odgałęźnego Glincz łącznic umożliwiających bezkolizyjne, kierunkowe połączenie linii kolejowych nr 201 i 229. Ponadto zaplanowano zlecenie prac dostosowawczych na odcinkach linii kolejowych 248 i 253 w celu zapewnienia prawidłowego i spójnego powiązania układów torowych między tymi liniami a układem torowym linii kolejowej nr 201. Zadanie zakłada też elektryfikację linii kolejowej nr 229 od Kartuz przez Dzierżążno do Glincza oraz linii 214 od Kartuz do Somonina - czytamy na portalu Rynek Kolejowy.
Linie te są przygotowane do stawiania słupów trakcyjnych. Przygotowano już pod nie fundamenty w ramach niedawno zakończonych prac modernizacyjnych. W ramach opcji wykonawca kontraktu, oprócz projektu i opisanej wyżej budowy, ma szansę na opcję. Obejmuje ona realizację zmian w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym w zakresie interfejsów.
- Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie mieć 44 miesiące na wykonanie projektu modernizacji i samą modernizację. PKP Polskie Linie Kolejowe oczekują, że do inwestycji dołoży się Unia Europejska - podaje Rynek Kolejowy.
Przypomnijmy, że wciąż na rozstrzygnięcie czeka przetarg na zadanie pn. „Odcinek A – Roboty budowlane na liniach kolejowych nr 201 odc. Kościerzyna – Somonino oraz nr 214 Somonino – Kartuzy” w ramach projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto". Ogłoszono go ponad rok temu - w lipcu 2022 roku.
[ZT]45624[/ZT]
Dzięki tej inwestycji pociągi wrócą na trasę Somonino-Kartuzy - powstanie bezpośrednie połączenie Kościerzyny z Kartuzami. Do tej pory jednak nie wybrano wykonawcy.
W odpowiedzi na pismo wójta gminy Somonino PKP PLK informowały, że procedura przetargowa cały czas trwa.
- Podpisanie umowy z wykonawcą robót wg obecnego harmonogramu zaplanowano na III kwartał 2023 roku. Po podpisaniu umowy rozpocznie się 3 miesięczny okres mobilizacji wykonawcy, po którym nastąpią zamknięcia torowe. Zakończenie prac budowlanych planowane jest w 2026 roku - czytamy w odpowiedzi PKP PLK opublikowanej przez Urząd Gminy w Somoninie.
[ZT]45346[/ZT]
Pindoles15:04, 24.08.2023
A co z Garczem, Chmielnem? Kiedy w końcu będzie pociąg? 15:04, 24.08.2023
staś kolejarz15:58, 24.08.2023
W Chmielnie nie było i nigdy nie będzie. 15:58, 24.08.2023
:)21:49, 24.08.2023
Brawo PiS 21:49, 24.08.2023
Była linia15:08, 25.08.2023
Była linia kolejowa z Garcza przez Łapalice do brzegu jeziora Rekowskiego a bokiem brzegu Jeziora Białego. Tak więc można powiedzieć że była do Chmielna. 15:08, 25.08.2023
Tak potwierdzam15:12, 25.08.2023
0 1
Do dziś widać po ukształtowaniu terenu że biegła tam linia kolejowa...
A długi prosty nasyp kolejowy aż do jeziora białego pełni teraz rolę drogi 15:12, 25.08.2023