Jeszcze w listopadzie ma zostać udostępniona dla ruchu kolejowego zmodernizowana linia w Kartuzach, łącznie z tzw. obwodnicą kolejową - poinformował dziś Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.
Na terenie dworca kolejowego w Kartuzach zorganizowano dziś konferencję prasową poświęconą postępowi prac przy modernizacji linii kolejowej Glincz - Kartuzy oraz budowie łącznicy kolejowej w rejonie stacji Kartuzy.
- Realizacja prac była przewidziana do marca 2024, ale okazuje się, że mamy przyspieszenie i wykonawca jest już praktycznie gotowy do otwarcia i wprowadzenia ruchu pociągów. W listopadzie pojadą więc pierwsze pociągi - mówił Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe. - Od Glincza do Kartuz pociągi jeździły po jednym torze. W tej chwili będzie możliwość mijania pociągów, czyli będzie mogło ich dojeżdżać do Kartuz znacznie więcej. Ważnym elementem była budowa łącznicy. To odcinek o długości 3 kilometrów, ale bardzo ważny, bo pociąg dojeżdżający do Kartuz i jadący z powrotem na przykład w kierunku Gdańska, nie będzie musiał tracić 15 - 20 minut na zmianę kierunku jazdy.
Ireneusz Merchel podkreślił, że szczególnie na trasie relacji Kartuzy - Gdańsk pasażerowie będą mogli korzystać ze znacznie większej liczby pociągów, ale podkreślił też, że z uwagi na duże zainteresowanie przewozami kolejowymi ze strony pasażerów, przyspieszona zostanie korekta rozkładu jazdy.
- W grudniu wchodzi w życie nowy, roczny rozkład jazdy. Ze względu na duże zainteresowanie pasażerów zdecydowaliśmy się, wspólnie z organizatorem przewozów, czyli panem marszałkiem, że nie będziemy czekali do 10 grudnia, ale uruchomimy przewozy od 12 listopada, ujmując je już w korekcie rozkładu jazdy. Będzie to miesiąc przed czasem, ale zgodnie z korektą rozkładu jazdy - podkreślił prezes PKP PLK.
Całe przedsięwzięcie, które było tematem dzisiejszej konferencji prasowej, wchodzi w zakres inwestycji związanych z modernizacją linii kolejowej Glincz - Kartuzy. Obejmuje m.in. przebudowę peronu w Dzierżążnie, budowę rozjazdów w Glinczu, budowę połączenia linii 214 i 229 na stacji w Kartuzach.
[FOTORELACJA]28175[/FOTORELACJA]
Na stacji w Kartuzach powstał nowy peron jednokrawędziowy. Pochylnie zapewnią wygodny dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach przewidziane są wiaty, energooszczędne oświetlenie typu LED, nowe oznakowanie i gabloty informacyjne. Dla osób niewidomych i niedowidzących powstaną ścieżki naprowadzające oraz stojaki rowerowe.
Z kolei na będącej już na ukończeniu łącznicy kolejowej powstają dwa bezkolizyjne skrzyżowania - wiadukty kolejowe nad drogami wojewódzkimi nr 211 i 224. W Dzierżążnie dodatkowy tor zapewni sprawne mijanie się pociągów.
Prace wykonuje Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku w ramach inwestycji pn. Odcinek D - Roboty budowlane na linii kolejowej nr 229 odc. Glincz – Kartuzy, realizowanej w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto".
Więcej pociągów12:19, 22.09.2023
do Gdańska to ułatwienie życia dla wielu Kartuzjan.
Może będą kursować co pół godziny zamiast co godzinę ?? Zwłaszcza w szczycie porannym i powrotnym !
Czy kamizelki 12:21, 22.09.2023
odblaskowe dostępne są tylko w rozmiarach dziecięcych ???
Fakty12:52, 22.09.2023
I teraz widać że P.Lamczyk nie ma nic wspólnego z koleją, bo to PIS przesunął projekt linii do Sierakowic wyżej.
@ fakty 13:02, 22.09.2023
Tęczowe świnie teraz siedzą w kinie na ich ohydnym filmie
Ma DUŻO wspólnego14:15, 22.09.2023
nie tylko Lamczyk, ale i Struk (przeczytaj co napisano wyżej, a nie tylko tytuł).
Pisiorek 13:01, 22.09.2023
Brawo PiS, mają mój głos, łapserdaki ?
@Ateista13:23, 22.09.2023
Nie ma większych łapserdaków w Sierakowicach zadaniowany ateisto niż twoja rodzina
oBYWATEL13:03, 22.09.2023
Jestem ciekawa czy jest jakaś propozycja dla kierowców przy przejazdach kolejowych na Gdańskiej.... Miało być jakieś rozwiązanie / most czy tunel - a coś ucichło ----------> CZYLI PLANOWAĆ NALEŻY KORKI I PARALIŻ MIASTA?
Info09:07, 23.09.2023
Gmina wydała miliony na projekt który sama ubiła tak samo jak remont który miał zapewnione finansówanie
Jaja13:25, 22.09.2023
3 km i wielka konferencja pod wybory.
@Jaja 13:33, 22.09.2023
Ty dziewczynko masz pojęcie o inwestycjach kolejowych tak jak o twoich wiecznych pryszczach na czole!
Na lewo 13:30, 22.09.2023
Gdyby POwcy robili konferencję na dworcu w Kartuzach ze Stachem to Drewka by o tym trąbił tydzień wcześniej a tak nic o tym nie pisał aby o tym jak najmniej ludzi wiedziało, to się nazywa obiektywizm stronniczy a nie żadne dziennikarstwo
Co tam robi Gol.13:31, 22.09.2023
Golunski nic nie zrobił w sprawie dworca czy lini kolejowej. Jedyne co zrobił to za pieniądze gminne pobudował dla gryfa przystanki autobusowe i nowy parking dla autobusów. Gryf dzieki temu buduje na terenie byłego pks mieszkania . Tak się robi kasę w gminie kartuzy.
Do co tam robi goly15:41, 22.09.2023
Ty nie wiesz to nie pisz bzdur nie gryf buduje mieszkania tylko deweloper g,,,
0bserwator06:44, 23.09.2023
To Gmina ma za zadanie wskazać gdzie przewoźnicy mają odebrać mieszkańców. Działka Gryfa jego prywatna sprawa co robi. Zapowiadał lata, że chce to sprzedać.
Jak pozostali operatorzy Bytów, Wejherowo itp mieli korzystać z prywatnego dworca???
@Na lewo14:09, 22.09.2023
Ale co chciałeś przyjść na zwykłą konferencję prasową? Przecież o tym się nie informuje w przód. Z choinki się *%#)!&
co dalej 14:13, 22.09.2023
Panie burmistrzu którędy będą przejeżdżać samochody poruszające się ul Gdańską pod torami czy nad nimi Dlaczego nie stworzył pan przez dwie kadencje rozwiązania tego problemu
No a co TY wolisz ?14:19, 22.09.2023
Tunel, estakadę czy wiadukt ??
Spytaj też Kłamczyńskiego KIEDY będą znów PKS-y w każdej wsi, które przyrzekł nam 4 lata temu !
@Fakty14:50, 22.09.2023
Fakty są takie, że to polityczny układ decyduje, a nie aktualne potrzeby mieszkańców.
Czy poprzednio kolej do kartuz to zasługa Lamczyka, nie jestem pewien, bo za rządów PO był program, że każde miasto powiatowe miało mieć połączenie kolejowe z miastem wojewódzkim, swojego województwa i to się chyba udało.
PiS miał swój program związany z liniami autobusowym i ... z tego co widać na przykładzie powiatu kartuskiego - klapa, nie zmieniło się praktycznie nic.
A to, że chcą za rządów PiS zrealizować linię do Sierakowic, to decyzja polityczna, bo PLK rozbudowują sieć, nie pod kątem przewozów pasażerskich ale przewozów cargo, a że niedaleko nas jest port w gdyni/gdańsku to rozbudowa sieci jest bardzo ważna, bo porty są w stanie przeładować znacznie więcej towaru, a wąskim gardłem jest właśnie transport kolejowy i to pod tym kątem jest robiona większość remontów i inwestycji.
Warto wspomnieć14:57, 22.09.2023
Warto wspomnieć przy tej okazji jakie jest opóźnienie tej inwestycji (kilka lat) i kto do tego opóźnienia się przyczynił *** ! i Państwowe firmy.
Popatrzcie latami nie potrafią rozstrzygnąć przetargu na odcinek Kościerzyna Gdynia.
Doi Sierakowic nie wspomniawszy od lat czeka !!!
Info09:13, 23.09.2023
Co to za stek bzdur ? Kilka lat ma cała linia, ile lat czekali aż Kartuzy rozstrzygną problem gdańskiej ?
Przetarg na modernizację trasy był rozpisany za rządów Tuska.
fast14:58, 22.09.2023
samochodziarze niech stoją w korkach, całe ścisłe centrum powinno być zamknięte dla samochodów, jaw w Oslo.
Łebaa15:05, 22.09.2023
Kiedy doczekamy się pociągu Kartuzy - Łeba przez Sierakowice? To byłaby najbardziej turystyczna trasa kolejowa na Pomorzu. Ile można czekać? Przecież przed wojną pociągi na tej trasie normalnie kursowały, pan prezes mógłby się wziąć do roboty!
Wizary15:12, 22.09.2023
Niech ktoś mi powie, jak tunel czy wiadukt ma na ulicy gdańskiej rozwiązać problem stojących tam samochodów? Żaden tunel ani wiadukt nie sprawi, że samochody nagle z tego miejsca znikną, ktoś wielokrotnie próbował przekonywać, że samochody stoją na ulicy gdańskiej, bo zamykany jest przejazd kolejowy, przejazd kolejowy jest nieczynny od ponad roku, przejazd nie jest zamykany a samochody stoją, jakim cudem więc pociąg, który tam od roku nie jeździ ma na to wpływ?
To jest wąskie gardło, jedynym skutecznym rozwiązaniem jest zmniejszenie ilości pojazdów w tym miejscu.
Żeby to osiągnąć już dawno należało podjąć prace, tak jak postulowali niektórzy przedsiębiorcy, aby od ronda, które jest na wjeździe do Kartuz przy dawnych FPNach, zbudować połączenie z ulicą Kościerską na wysokości skrzyżowania z ulicą Sędzickiego, gdy remontowali linię kolejową, był to świetny moment aby ta nowa droga mogła przebiegać bezkolizyjnie z linią kolejową czy to w postaci wiaduktu, czy tunelu.
Kolejny temat to wciąż oczekiwana budowa tzw obwodnicy, bo w tym kształcie ciężko nazwać to obwodnicą, to bardziej droga awaryjna.
Trzeba wyprowadzić jak najwięcej samochodów przejeżdżających tylko przez tą ulicę, a nie zatrzymujących się w mieście. Do tego potrzeba nam minimum dwie trasy, ten przejazd bezkolizyjny od ronda w kierunku Burchardztwa i dalej, skusi już wielu kierowców, aby omijać przejazd kolejowy.
Patrząc też na obecną sytuację oraz tego jaki zator tworzy się na wjazdowym rondzie, nowa droga dochodząca do ronda, powinna mieć prawoskręt, który zapobiegnie zatorowi na rondzie przez pojazdy które zablokują rondo, bo będą chciały wjechać do miasta lub jechać w kierunku Grzybna.
Tylko że o takim rozwiązaniu już możemy pomarzyć, bo obecnie się buduje z perspektywą na 2-5 lat, a nie perspektywicznie na 25-30 lat.
Tunele,wiadukty?!15:35, 22.09.2023
Ludzie tu jest tylko jedno rozwiązanie - OBWODNICA KARTUZ i to na jutro a pytanie brzmi kogo zarzuca setkami pytań Gołuński w tym temacie aby jak najszybciej tak się stało?!
@Swego13:37, 23.09.2023
No jak to koga pyta, no mieszkańców, pyta się ich czy chcą aby był tunel czy wiadukt, nawet wydano wiele tysięcy na ładną animację, z której wynikało tylko tyle, że pociąg nie będzie kolidował z ruchem pojazdów, a rozwiązanie problemu stojących pojazdów praktycznie od połowy kartuskiego lasu pozostaje bez zmian.
Ja 16:42, 22.09.2023
Brawo Burmistrz, tylko co ma wspólnego z budawą ten pisowiec.!
Ormowiec_Kartuski16:42, 22.09.2023
Ten nasz kartuski władza, coraz bardziej przypomina kultowego Jozina z Bazin...
Inwestor17:43, 22.09.2023
Mam cichą nadzieję, że jak skończe swoją inwestycję, to te postacie nie wepchną się i nie będą pitolić jaka to ważna inwestycja i inne dysrdymały.
Ew.La18:55, 22.09.2023
Przed poprzednimi wyborami Obszcza,niec grzmiał : przywrócimy pksy i dojazdy do każdej wsi .
Rozliczmy go .
Teresa1 20:32, 22.09.2023
Piszecie, że remont na dworcu dobiega końca. Nowe ławki , ledy i inne cuda. Ale jak przystało na porządny dworzec kasy biletowej jak nie było tak nie będzie.
Panie Gołuński?09:22, 23.09.2023
To rozumiemy że od listopada wprowadza pan swoje obietnice w czyn i powiększa pan w końcu parking na Kolejowej?
Obywatel10:29, 23.09.2023
Egoiści;tylko myślą o sobie/ a na innych liniach kolejowych to się jeździ trumnami i traktuje się ludzi jako drugą kategorię.
Dotyczy to Marszałka Województwa Pomorskiego bo to on przekazuje pieniądze.
@Panie Gołuński?13:38, 23.09.2023
Ale on go będzie powiększał w górę czy w dół?
13 0
Za ciasne troszkę na Tłuste Koty.
3 0
Zachowujecie się jak dzieci, to taktują ws jak dzieci.