Zamknij

Sierakowice. Pomysł budowy domu opieki budzi kontrowersje. "Chodzi nie tylko o lokalizację"

17:29, 08.11.2023 Aktualizacja: 11:01, 09.11.2023
Skomentuj fot.kolaż.oprac.W.D. fot.kolaż.oprac.W.D.

W miejscu terenów zielonych, nieopodal ul. Sportowej i Widokowej w Sierakowicach gmina zamierza wybudować obiekt, w którym - jak wynika z deklaracji - mają być świadczone usługi dziennego pobytu dla seniorów. Okoliczni mieszkańcy mają jednak zastrzeżenia. - Wczytaliśmy się w program, z którego ma pochodzić dofinansowanie, ale tam o seniorach nie ma ani słowa - mówią. 

Sprawa była omawiana przy okazji uchwały o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla działek znajdujących się w rejonie ul. Spacerowej w Sierakowicach, których właścicielem jest gmina. Okazało się, że samorząd chce w tym miejscu postawić duży budynek mający pełnić funkcję centrum opiekuńczo-mieszkalnego. 

Okoliczni mieszkańcy przyznają, że o planach samorządu dowiedzieli się zbyt późno, by zgłaszać jakiekolwiek uwagi w tej sprawie. 

Z zaskoczenia

- Cóż, nie chodzimy codziennie do urzędu, żeby oglądać wywieszone tam ogłoszenia, a o tym, że jakiekolwiek plany są w przygotowaniu dowiedzieliśmy się przez przypadek. Byliśmy zaskoczeni, bo działki, o których mowa były oznaczone jako tereny zielone - mówią.

Sprawa stanęła na wczorajszej sesji Rady Gminy Sierakowice. 

[FOTORELACJA]28293[/FOTORELACJA]

- Mówimy o terenie, w którym dominuje zabudowa mieszkaniowa, jednorodzinna. Wiele osób kupiło swoje działki i wybudowało domu w tej okolicy z przeświadczeniem, że w sąsiedztwie będzie właśnie teren o charakterze rekreacyjnym. Były nawet propozycje, by stworzyć tam coś w rodzaju parku - mówił w imieniu mieszkańców pan Szymon. - Tymczasem nowy plan pozwala na to, by wręcz zabetonować działkę w 80 procentach. Zgodnie z zapisami planu na tych działkach, w sąsiedztwie domów jednorodzinnych może powstać budynek, który będzie miał kilka tysięcy metrów kwadratowych powierzchni użytkowej i wysokość 10,5 metra. Co ciekawe, dopuszcza się zabudowy nawet na granicy działki. A warto przypomnieć, że jest to najwyżej położona działka w okolicy. 

W trakcie dyskusji okazało się, że gmina zamierza na tym terenie wybudować obiekt z przeznaczeniem na cele opiekuńczo-mieszkalne dla seniorów. 

Dla kogo ten obiekt?

- Na pewno nie powstanie tam obiekt o powierzchni kilku tysięcy metrów. Docelowo planujemy tam obiekt o powierzchni 500 m kwadratowych - tłumaczył zastępca wójta gminy Sierakowice Zbigniew Fularczyk. - Rzeczywiście w pierwszej fazie zapisano w planie możliwość budowy nawet wyższego obiektu, ale to z myślą o przyszłości. Ostatecznie zdecydowaliśmy się ograniczyć w planie wysokość do 10,5 metra. Ma tam powstać obiekt dziennego pobytu dla seniorów. Lokalizacja wydaje nam się idealna i nie kłócąca się z otoczeniem. Będzie to obiekt, który nie generuje hałasu, mają się tam odbywać spokojne zajęcia. Chcę też zapewnić państwa, że jesteśmy po rozmowach z właścicielem terenów położonych 200 metrów od tego osiedla, żeby tam teren zielony właśnie stworzyć. 

Pomysł stworzenia domu dziennego pobytu dla seniorów pochwaliła Irena Kulwikowska, przedstawicielka gminy Sierakowice w Radzie Seniorów Powiatu Kartuskiego podkreślając, że takiego miejsca brakuje na terenie gminy Sierakowice. 

Mieszkańcy z którymi rozmawialiśmy podkreślają jednak, że nie mają zastrzeżeń do idei budowy domu dziennego pobytu dla seniorów. 

- Nikt nie ma nic przeciwko takiej inwestycji, a wręcz przeciwnie. Uważamy, że to bardzo cenne przedsięwzięcie. Ale pojawia się pytanie właśnie o lokalizację - mówią mieszkańcy. - Po pierwsze jesteśmy zaskakiwani tego rodzaju pomysłami samorządu. W pełni rozumiemy potrzebę stworzenia takiego obiektu dla seniorów, ale w grę wchodzi także przecież jakiś poziom planowania. Chodzi o to, jak my będziemy mieszkali w sąsiedztwie takiego obiektu, ale i o to, na ile użyteczny będzie on właśnie dla osób starszych, zważywszy, że zlikwidowany zostanie ostatni teren zielony w tej okolicy. 

Mieszkańcy: mamy duże wątpliwości

Wiceprzewodniczący sierakowickiej Rady Gminy Rafał Makurat podkreślił, że racje są po obu stronach: zarówno samorządu, jak i mieszkańców. 

- Rozumiem potrzebę gminy i konieczność zabezpieczenia potrzeb seniorów, ale rozumiem też mieszkańców tamtej okolicy - mówił Rafał Makurat. 

Z informacji przedstawionych radnym wynika, że gmina bardzo szybko chce przystąpić do budowy obiektu. Po uchwaleniu planu miejscowego samorząd zamierza ogłosić przetarg. 

- Myśmy już złożyli wniosek o dofinansowanie tego obiektu. Prawdopodobnie w tym miesiącu ogłosimy przetarg w trybie "projektuj i wybuduj" - powiedział Zbigniew Fularczyk. 

Radni dopytywali czy będą mieli wpływ na kształt projektu, ale nie ma pewności, czy w momencie przystąpienia do prac dokumentacyjnych możliwe będzie wprowadzanie jakichkolwiek zmian.

Wątpliwości mieszkańców budzi zaś faktyczne przeznaczenie budynku zważywszy - jak podkreślają - na zapisy w programie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej pn. "Centra opiekuńczo-mieszkalne”, z którego ma pochodzić dofinansowanie na realizację przedsięwzięcia. 

- Gdy zaczęliśmy się wczytywać w zapisy programu, to okazało się, że tam wcale nie ma mowy o seniorach. Na stronie ministerstwa można przeczytać, że centra opiekuńczo-mieszkalne mają być przeznaczone dla dorosłych osób niepełnosprawnych z orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, właśnie poprzez stworzenie im możliwości pobytu całodobowego lub dziennego. Chodzi więc o zupełnie inny rodzaj działalności, dlatego czujemy się wprowadzeni w błąd - mówią mieszkańcy. - Pojawia się więc pytanie, co i dla kogo zamierza tam naprawdę budować gmina. 

Na wczorajszej sesji nie było dyskusji na temat kosztów utrzymania i planowanych zasad funkcjonowania obiektu.

- Rzeczywiście takie pytania nie padły, a powinny były się pojawić - usłyszeliśmy od jednego z radnych. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(35)

........

42 10

Bardzo dobre przedsięwzięcie. Niech mieszkańcy tak nie narzekają bo kiedyś I oni może będą potrzebować właśnie takiej pomocy. Nigdy nie wiadomo co kogo czeka.

18:00, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To tylko jaTo tylko ja

34 5

Nie rozumiem dlaczego nie można zaadaptować na te potrzeby obecnego budynku GOK skoro nowy już powstaje.

18:17, 08.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

12 8

Tam będą Tuskowi uchodźcy śpiąc na pryczach jeden na drugim a jak się im nie spodoba to przynajmniej tych prycz nie spalą

00:06, 09.11.2023

JoJo

21 5

Niezły tekst "fajnie, że powstanie taki obiekt, ale nie pod moim domem".
Jeżeli plan zabudowy pozwala, to nie ma żadnych przeciwwskazań. Powinni budować, koniec kropka

18:21, 08.11.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

O to chodziO to chodzi

2 2

Plan nie pozwala

18:24, 08.11.2023

Mieszkanka osiedla Mieszkanka osiedla

4 5

Plan na to nie pozwala. Gmina to zmienia, był to teren rekreacyjny. To bezprawie, prywatny inwestor nigdy nie doczekałby się na zmianę zagospodarowania przestrzennego na taką inwestycję.

18:49, 08.11.2023

HahaHaha

1 0

Plan zawsze można zmienić, średnio co 10-15 lat, nawet czesciej są uchwalane nowe plany. Świat się zmienia, potrzeby też więc aktualizacje planu są potrzebne. A jeśli ktoś chce park to niech sobie sam zrobi swój prywatny.

18:28, 09.11.2023

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Pytanie do radnychPytanie do radnych

22 5

Czy Państwo wgl wiecie na co głosujecie? Czy może tak jak wam wójt każe tak jest i nawet nie zadajecie pytan?

18:23, 08.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkanka SierakowiMieszkanka Sierakowi

12 3

Radni nawet nie wiedzieli o sprawie! Nie interesowali się, jak Zastępca powiedział podczas rady, tak zagłosowali. Wstyd!!!

18:54, 08.11.2023

Ciekawe…Ciekawe…

23 5

Czyli Pan Fularczyk mówi że będzie jakiś dom dla seniorów ale dofinansowanie bierze z funduszu przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych? Albo umyślnie wprowadził mieszkańców i radnych w błąd albo nie ma pojęcia z jakich funduszy ma zamiar skorzystać gmina

18:27, 08.11.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Hmmm…Hmmm…

5 5

Albo umyślnie mataczy…prokuratura?

18:27, 08.11.2023

Buhaha Buhaha

13 1

Przecież, co drugi senior jest niepełnosprawny. Będzie dla obu grup.

18:31, 08.11.2023

Mieszkanka SierakowiMieszkanka Sierakowi

14 1

Pan Zastępca już na pewno wie, kto będzie te inwestycje budował. Dodatkowo obiecał zakup nowej nieruchomości przez Gminę z przeznaczeniem na teren zielony. Krętactwo i matactwo. Kiedy to się skończy?!

18:52, 08.11.2023

Nie rozumiem Nie rozumiem

18 7

Przecież to miłe sąsiedztwo. Jeszcze zieleń dookoła. Coś będzie się działo. A oni myśleli, że będą mieszkać przy parku? Wielkie państwo i tyle.

18:30, 08.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wydaje się logiczneWydaje się logiczne

11 4

Skoro w planie jest od 30 lat park to raczej logiczne że tak myśleli

18:34, 08.11.2023

@buhaha@buhaha

1 2

Chyba u Ciebie w rodzinie… Czytaj ze zrozumieniem.

18:35, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UuuUuu

12 7

Jak tak piszecie to najlepiej żeby każdy miał u siebie taki park. Widać że mieszkańcy myślą tylko o sobie. Najpierw plac zabaw a teraz by chcieli mieć park.

18:42, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka SierakowiMieszkanka Sierakowi

14 8

Ciekawe, gdyby prywatny inwestor chciał zmienić plan zagospodarowania przestrzennego pod taką inwestycje, czy radni przegłosowaliby uchwałę? NA PEWNO NIE! Ponieważ teraz jest oznaczony jako zielony i jest tak od 30 lat. Kiedy skończy się krętactwo w Gminie Sierakowice? Na szczęście wybory już na wiosnę! Koniec ponad z rządami niektórych panów, którzy nie liczą się z potrzebami mieszkańców.

18:59, 08.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

krecikkrecik

1 0

Dlatego trzeba zdążyć przed wyborami !

09:03, 09.11.2023

456456

21 6

Jestem zszokowany postępowaniem tych mieszkańców. Przeszkadza im sąsiedztwo seniorów. Bardzo dobra inicjatywa gminy. Też kiedyś będą w podeszłym wieku.

19:24, 08.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EhhhhEhhhh

10 4

Czytaj ze zrozumieniem. Mieszkańcy zwracają uwagę że gmina mówi że robi to dla seniorów ale o dofinansowanie stara się z funduszu dla niepełnosprawnych umysłowo. Gmina po prostu mydli oczy seniorami

19:28, 08.11.2023

OooOoo

10 1

A co niepełnosprawni umysłowo są gorsi od tych mieszkańców, bez przesady co oni będą przeszkadzać mieszkańcom, czego się boicie

19:58, 08.11.2023

BerniBerni

15 3

A co za różnica czy dla seniorów czy niepełnosprawnych? I to przydatne i to. Ciekawi mnie ile mieszkańców obecnie korzysta z tego terenu zielonego? Pewnie nikt. Trochę dalej macie las, zielone boiska i nowy plac zabaw. Dosyć terenu na zabawy.

19:58, 08.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XxxXxx

7 1

Masz rację. Tamci mieszkańcy mają wszystko to jeszcze park im się marzy

20:14, 08.11.2023

Do BerniDo Berni

15 6

Taka różnica, że miejsce dla seniorów budzi emocje, ponieważ takiego w Gminie Sierakowicach nie ma. To mydlenie oczu i manipulacja. Z terenu zieleni nikt nie korzysta teraz, ponieważ Gmina Sierakowice od ponad 30 lat nie potrafiła go zagospodarować, nie posadzili roślin, nie ma ławek, nic.
Człowiek całe życie marzy o własnym domu i buduje go w miejscu, w którym jest uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego, aby wiedzieć co będzie w sąsiedztwie. Działki gminnej prawo nie omija, był tu w planie teren zieleni. Jednak włodarze tej gminy nie liczą się z tym, są ponad prawem.

20:06, 08.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tymtym

5 3

Trzeba było wybudować się w lesie

20:54, 08.11.2023

BerniBerni

0 0

Gwoli ścisłości - PZP zaczęto tworzyć od 2003 roku, kiedy przestała obowiązywać ustawa z 94 roku.
Czyli Twoim rozumowaniem - jeżeli Gmina zatwierdziła plan zagospodarowania przestrzennego w 2003 roku dla niektórych miejsc to tak musi pozostać na amen? Bardzo logiczne. Tamte tereny jeszcze 10 lat później zarośnięte były chaszczami. Więc emocje może budzić lament o marzeniach własnego domu w sąsiedztwie zielonych terenów, a nie budowa budynku na dzienny użytek publiczny. Gmina niech się nie rozwija, bo kilku osobom przeszkadza, że za oknem nie będą mieć ławki, miejsca na ognisko i pięciu dekoracyjnych klonów. Budowa w okolicach działki gminnej zawsze wiąże się z ryzykiem.

08:45, 09.11.2023

JaJa

1 0

To nieopodal jakiej ulicy Spacerowej czy Sportowej?

20:07, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JagabellaJagabella

14 1

Mam pytanie: kto lub czyja firma na tym dobrze zarobi ?

20:19, 08.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ppp...Ppp...

6 0

Lepiej się spytaj kto mieszka w okolicach tego niby parku ...

20:22, 08.11.2023

Kto?Kto?

4 1

Zastępca i znana firma wykonawcza

20:34, 08.11.2023

dziwnedziwne

10 2

Widać po artykule, że BB chcą rządzić

20:44, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZbyniuZbyniu

12 7

Brawo dla Pana radnego Piaseckiego i Pani Ireny Kulwikowskiej, reszta szkoda gadać. Zawiodłem się na Panu Andrzeju Klasa. Uchodził za osobę, która wspiera osoby starsze a tu tylko on był przeciw. Ciekawe dlaczego.

21:02, 08.11.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BrawoBrawo

3 1

Masz rację. Trzeba się cieszyć że uchwała przeszła. Choć myślę że BB będą w tym mieszać.

21:05, 08.11.2023

ZofiZofi

1 0

A moze pan radny szykuje posade dla córeczki? Oj ciekawe co ten duet kombinuje

09:05, 09.11.2023

WacekWacek

0 0

Chcą być celebrytami

12:42, 10.11.2023

Kto?Kto?

17 4

Pan Zastępca Fularczyk śmieje się mieszkańcom w twarz, pracuje nad tym od dawna, radni nie mają pojęcia co się dzieje, interesują się w dniu głosowania nad zmianą uchwały, która obowiązywała od lat 90. Taka świadomość. Brawo dla Pana Andrzeja Klasy, że potrafił się sprzeciwić temu układowi. To manipulacja i bezprawie ze strony włodarzy, mają w tym prywatny interes.

21:18, 08.11.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Robin Hood Robin Hood

3 1

A może Pan Radny Andrzej Klasa ma też w tym jakiś interes?

21:29, 08.11.2023

@Kto?@Kto?

2 0

Dobre pytanie, kto tu ma jakiś interes, widać że ktoś inny niż piszesz

21:31, 08.11.2023

SierakoSierako

7 2

Może w końcu mieszkańcy Sierakowic się o udzielenie i zmienià tà władze . Robią sobie co chce a mieszkańców majà gdzieś. No tak eleoz musi mieć nadal zlecenia.

21:48, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

4 2

Startuj kolego w przetargach. Nikt Ci nie zabronił.

21:50, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

najważniejszenajważniejsze

20 1

że Pan F.... miesza się w wszystkie sprawy a jego działania są coraz gorsze dla gminy, chcę tu wspomnieć o lasach zamiast czynić tereny zielonymi i posadzić jeszcze trochę lasów to zezwala na wycinkę lasów i to w dużej liczbie przekwalifikują później te tereny na działki na budowlane a z tego co mi wiadomo zawsze dostaje też za to działkę dla siebie. W gminie były piękne lasy i należało by je chronić i nie ma tłumaczenia że wichura je zniszczyła bo zniszczył to wszystko Pan F, won z tym gnojkiem z gminy

22:12, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MyślMyśl

6 2

Wzniosła a cel warty realizacji-budować i nie zwlekać.

23:32, 08.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

8 2

Obserwując ostatnio wpisy w gminie Sierakowice ,jest tyle jadu,.W czym wam przeszkadza budowa domu dla seniorów, każdy będzie seniorem jest to nieuniknione .

05:54, 09.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do obserwatorDo obserwator

3 0

Czytałeś artykuł, o co się rozchodzi? O to że włodarze oszukali mieszkańców, działają bezprawnie, zmieniają uchwały wedle swoich prywatnych interesów.

06:09, 09.11.2023

ertert

10 3

Chciałbym mieć takie sąsiedztwo. Przychodzisz z pracy a tam cisza, w weekendy cisza. Obok są boiska na których dzieciaki biegają, krzyczą ogólnie hałasują i to nie przeszkadza. Jako senior to czuję się być traktowany przez tych ludzi jak jakiś trędowaty, czy też chuligan który będzie tam rozrabiał. To przykre że ludziom z kasą można nas seniorów tam obrażać.

06:55, 09.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rodzina B...uRodzina B...u

12 5

Wiadomo komu to przeszkadza rodzina wielkiej firmy B.. myśli że może wszystko , co im przeszkadza dom seniora obok mają duży budynek na wynajem i nie ma problemu. Seniorów nie chcą bo się boją że to wariaci. Gmina się ich nie zapytała a kim oni są że trzeba ich zgody

08:11, 09.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Erik Erik

13 1

Cały czas mówie taczkę i pod gminę.stary Gok nie może być przerobiony na dom seniora bo to za małe koszta wójt nie zarobi zastępca nie zarobi zaprzyjaźniona firma budowlana nie zarobi same straty.dom seniora to akurat dobra inwestycja coś takiego przyda się w gminie nie to co wielki gmach centrum kultury a tak wogóle można by połączyć jedno z drugim i zrobić w tym gmachu osobne wejścia oddzielić część dla seniorów i sprawa załatwiona no ale wiadomo znów w grę wchodzi że świta zarobi mniej.znalazły się fundusze na centrum kultury znajdą się fundusze na dom seniora znalazły się fundusze na niestety nie dostępny dla pacjentów centrum medyczne w Sierakowicach ale plac zabaw wybudowany musiał zostać przez prywatne przedsiębiorstwo straż w tuchlinie pewnie nie doczeka swoję strażnicy parking przy targowisku za które bezprawnie gmina pobiera opłaty nie jest utwardzony a powinien w myśl przepisów podobnie drogi do mniejszych miejscowości zaniedbane i kończące się na obietnicach tłucznia który i tak nie przyjedzie lub 1 mała wywrotka na długi odcinek.czas na zmianę

08:21, 09.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DobromirDobromir

4 0

Pod nowym sklepem meblowym (niedaleko UG) zlikwidowano chodniki na całej długości i przebudowano na parkingi.
Czy to samowola budowlana ?

10:17, 09.11.2023

CyrkCyrk

3 1

Klika- leśne dziadki z UG szykują sobie cieplutką miejscówę na rychłą starość

08:32, 09.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żałosna gminaŻałosna gmina

7 4

Mieszkańcom nie przeszkadza inicjatywa! Jest to centrum opiekuńczo mieszkalne, ale *%#)!& społeczność nie sprawdzi co dzieje się w gminie i wierzy w słowa Zastępcy Pana F, który mataczy i mówi o domu seniora. Ma w tym prywatny interes. Biedni sąsiedzi z tego osiedla, muszą bić się z systemem, który funkcjonuje w gminie od lat.

08:46, 09.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiepełnosprawnyNiepełnosprawny

4 3

Super; takie klimaty w gminie MIŁOŚCI, POBOŻNOŚCI I PLACU ZABAW🙂 CHroncie swoje dzieci przed tym zdegenerowanym liberalno-lewackim towarzystwem, mają buzię pełną frazesòw , a ich BÒG TO MAMONA.

09:28, 09.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

4 2

Szanowni Państwo, czy myślicie że dla tych ludzi piorytetem są osoby starsze i niepełnosprawne, czu zrobienie na tym szczutnym celu skok na KASE?!!!!!

10:00, 09.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GabrielGabriel

5 0

Dlaczego zniknął artykuł o budowie skrzyżowania koło gok? Bo nie wygodne i prawdziwe komentarze były? Cały układ gminy Sierakowice powinien odejść a nowy kandydat na wójta pan R.M też nie powinien zostać wybrany bo dalej nic się nie zmieni. Pozdrawiam

08:09, 10.11.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

0 0

To nie jest jedyny kandydat, tym razem będzie ich o wiele więcej.

14:07, 10.11.2023

KomentatorKomentator

5 0

UG, Rada Gminy, Wójtowie, Bat, Elwoz i inni to układ zamknięty: nie liczą się z mieszkańcami, przypomnijcie sobie jak było ze szkołami, u nich taka zasada: szyto-kryto, a jak ktoś ma inne zdanie to go niszczą, myślą tylko o sobie i swoich interesach, a rządzą jak im pasuje. Np. Przewodniczący Rady Gminy to też przedstawiciel Spółdzielni, która ma w centrum wsi naprzeciwko kościoła obiekt bardzo zaniedbany a za nim jest parking też bylejaki i jaka to wizytówka dla Naszej Miejscowości - brak pomysłów na rozwój i promocję Gminy, zamiast dążyć do rozwoju i statusu miasta to po-prostu tylko "sierakowicki styl", jest tu dużo jezior a brak tam infrastruktury - byłoby więcej turystów i większy zarobek.

11:44, 10.11.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PPP.PPP.

1 0

Widać ,że w naszej gminie idzie nowe. Szkoda nie wykorzystać stary budynek Gok-u. Batmani i Elwoz rzucają kłody pod nogi. O co chodzi?

08:32, 30.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZBZB

1 0

Dobra lokalizacja.Dzieki za tak potrzebny projekt

14:03, 28.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MopsekMopsek

0 0

Jezeli by cos latwo klapnelo w Sierakowicach, bylby cud.Tam zajmuja sie tym zlomem jakims oltarzem, wydaja kase, kto ten zlom oglada?a nic nie robi sie,zeby turystow sciagnac, zadnej powaznej restaracji, miejsc na nocleg.A teraz ten dom dla starszych, nie podoba sie domkowiczom, bo jak to u jasnie Panstwa dom dla ulomnych i starszych postawic.To sa prawdziwe Sierakowice.

13:56, 25.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%