Zamknij

Mojusz. Ktoś postawił ogrodzenie niemalże na jezdni. Co na to Zarząd Dróg Powiatowych?

12:46, 09.09.2024 Aktualizacja: 17:16, 09.09.2024
Skomentuj fot.W.D. fot.W.D.

Nasi Czytelnicy zwrócili uwagę na nietypową sytuację, do której doszło na wąskiej drodze w kierunku Mojuszewskiej Huty (gm. Sierakowice). Podczas stawiania ogrodzenia właściciel posesji sąsiadującej z drogą, ustawił je tak, że znalazło się ono na krawędzi jezdni.  - Ktoś chyba tego nie przemyślał - mówi jeden z naszych Czytelników.

Problem dotyczy krótkiego odcinka drogi powiatowej z Mojusza do Mojuszewskiej Huty. Ktoś zdecydował się ogrodzić spory fragment łąki znajdującej się poniżej poziomu jezdni, przygotował bramę wjazdową i ustawił ogrodzenie od strony drogi. 

Słupki zostały jednak usytuowane w taki sposób, że znajdują się bezpośrednio przy krawędzi jezdni. Droga jest bardzo wąska i kręta, więc sytuacja jest wyjątkowa zarówno z punktu widzenia kierowców, jak i pieszych.

Nie udało nam się ustalić kto jest właścicielem nieruchomości i budowniczym ogrodzenia. Cała sytuacja nie umknęła uwadze kierowców, którzy korzystają z drogi w kierunku Mojuszewskiej Huty. Andrzej Puzdrowski, szef Zarządu Dróg Powiatowych w Kartuzach zapewnia, że sytuacja na drodze ulegnie zmianie. 

- Rzeczywiście zachowanie właściciela posesji jest trochę niezrozumiałe zważywszy, że jesteśmy na etapie przygotowywania dokumentacji na budowę nowej drogi wraz z wiaduktem kolejowym - mówi Andrzej Puzdrowski. - Droga docelowo będzie miała szerokość 6 metrów i jednostronny chodnik. Ogrodzenie, które powstało w tej chwili nie będzie więc mogło pozostać i po prostu zostanie zdemontowane w momencie, gdy przystąpimy do realizacji inwestycji. 

Zgodnie z planami Zarządu Dróg Powiatowych modernizacja drogi obejmie nie tylko jej poszerzenie i budowę chodnika, ale i modernizację wiaduktu - chodzi o zwiększenie jego nośności. Jak informuje Andrzej Puzdrowski, inwestycja ma być realizowana przy wykorzystaniu procedury ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). To procedura wynikająca z tzw. specustawy drogowej, która umożliwia m.in. przeniesienie własności nieruchomości z dotychczasowego właściciela na właściwą jednostkę samorządową i udzielenie pozwolenia na budowę drogi.

- Jest szansa, że pozwolenie na budowę uzyskamy jeszcze w tym, lub na początku przyszłego roku. W następnej kolejności będziemy szukali źródeł finansowania tego przedsięwzięcia - podkreśla szef Zarządu Dróg Powiatowych. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(65)

Bob Budowniczy Bob Budowniczy

148 7

Nie wierzę żeby ktoś postawił ogrodzenie poza swoją działką. Coś tu śmierdzi.

12:50, 09.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Na swojejNa swojej

3 2

Ale jak wydany zostanie ZRID to juz nie bedzie jego i sprawa rozwiazana 😁

16:27, 10.09.2024

Dari5325Dari5325

72 8

Ale pytanie brzmi - czy ten Pan zrobił to ogrodzenie zgodnie z prawem, na granicy? Czy poza swoim terenem?

12:52, 09.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NA SWOIM PODWORKU RONA SWOIM PODWORKU RO

0 0

😐

05:24, 13.09.2024

Budown...Budown...

59 29

Wątpię w to, iż powiat kartuski uzyska pozwolenie na budowę tej drogi. Bez zgody właściciela nic nie zrobią.

13:03, 09.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WiliWili

38 9

Przecież napisali że powiat występuje o ZRID, czyli nie dogadali się i wywlaszcza właściciela po cenie łąki. Gratuluję właścicielowi łąki pomysłu. Utrudnia życie sąsiadom a i tak fragment łąki mu zabiorą.

13:34, 09.09.2024

Mieszkaniec@#$#@@#Mieszkaniec@#$#@@#

44 2

Mieszkańcy wiedzą kto jest nowym właścicielem proszę dobrze popytac

13:53, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HutaHuta

25 60

Zapraszamy szanownego właściciela nieruchomości niech sobie teraz pojeździ tą ulicą nie dość że nie idzie się minąć to wracają tędy dzieci jeśli coś się stanie to wiadomo do kogo po odszkodowania

13:55, 09.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XxxxpXxxxp

85 14

Bardzo dobrze zrobił , jego ziemia jego płot, jak gmina ma problem to niech odkupią od niego pas ziemi za normalne pieniądze a nie że ktoś mu będzie jeździł po polu.

14:22, 09.09.2024

nie idzienie idzie

22 2

Przeciż na drodze nie ppstawoł to co nie idzie.

17:25, 09.09.2024

OgrodzenieOgrodzenie

56 48

Każdy kto chce postawić płot wzdłuż drogi publicznej musi uzyskać opinię zarządcy drogi. Jeżeli takiej opinii nie było, płot należy rozebrać od razu

13:59, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kupił wieśminiokKupił wieśminiok

44 21

Działkę za talarków kilka więc zaraz będą wielkie tablice TEREN PRYWATNY. zakaz całkowity powinien być wprowadzony sprzedaży ziemi. Mamy piękne tereny niemal Szwajcarkę a buduje się gdzie chce i co się chce. Kaszubska deweloperka. Zjednoczone emiraty. Do widzenia

14:07, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kupił wieśminiokKupił wieśminiok

9 21

Działkę za talarków kilka więc zaraz będą wielkie tablice TEREN PRYWATNY. zakaz całkowity powinien być wprowadzony sprzedaży ziemi. Mamy piękne tereny niemal Szwajcarkę a buduje się gdzie chce i co się chce. Kaszubska deweloperka. Zjednoczone emiraty. Do widzenia

14:07, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A coA co

11 5

A co gmina Sierakowice na to ?

14:24, 09.09.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

StachStach

5 1

A to że gmina nie ma na to kasy więc siedzi cicho.

15:32, 09.09.2024

Do stachDo stach

9 3

Gmina ma kasy oporowo tak z boku patrzeć wielkie otwarcia gok , ile tam poszło kasy na poczęstunek, nie mówię nowych stanowiskach, szkoda pisać

15:57, 09.09.2024

TttonyTttony

99 15

Bardzo dobrze, jego ziemia, nie musi udostępniać komuś ziemi do przejazdu, gmina niech się postara o normalnie załatwi sprawę, zapewne coś musiało być na rzeczy że tak właściciel postąpił.

14:24, 09.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AramisosAramisos

4 0

Zgadzam się. Jeśli jest jego to dlaczego nie. Ktoś mu zapłaci za to że odstąpi trochę od drogi. Miałem podobną sytuację u siebie. Chciałem wzmocnić skarpę i postawić krawężniki wzdłuż drogi prywatnej ale współdzielonej na kilka osób. Dlaczego? Bo sąsiedzi niedługo to by mi przejeżdżali przez moje podwórko. Tak zajeżdżali od kilku lat. Wziąłem geodetę i okazało się że granicą wypada już w połowie drogi. Tak zajechali ciężkim sprzętem i samochodami. Oczywiście sąsiedzi się burzyli że po co się w krawężniki i kamienie. Jak bym był chamski to wystawiłbym krawężnika w połowie drogi i niech oni się martwią. A od drugiej strony skarpa i rzeka. Więc zgadzam się z tym właścicielem. Brawo

14:46, 10.09.2024

chłopski rozumchłopski rozum

23 41

No dobra - własność działki jest święta, ale chyba gdzieś w tym wszystkim dobrze byłoby też zachować jakiś taki rozsądek. Takie jest moje zdanie. Bo ludzie czasami się zachowują jak ten Kargul z Pawlakiem co to mieli awanturę o miedzę i ziemię zaoraną na szerokość 3 palców.

14:25, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

powiatpowiat

18 3

Widać, że w tym naszym powiecie ze wszystkim jest problem
Jakby sobie nie radzą z bieżącą pracą

14:29, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxzxxxxz

52 0

szkoda że spec ustawa działa tylko w jedną stronę

14:30, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Tedy223Tedy223

18 5

Tiłe jee naśi zemia kłechuny łejćiezna to płele je naśi i kłyńc

14:45, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ogrodzenie@Ogrodzenie

52 4

Jesteś pewien, że musi? Popatrz na zdjęcia, w tym przypadku ktoś ogradza swoją własność, nie ma tam fundamentów. W takim przypadku nie wymaga się zgłoszenia/pozwolenia, wysokość też jest w normie.
Zarząd dróg ma jakieś plany, póki co jedynie w głowie, bo oni chcą poszerzyć drogę, no super, tylko że zapomnieli, że poszerzają ją kosztem prywatnej własności.
Póki co to plan jest malowany kredką, zarząd dróg nie dogada się z właścicielem ziemi, on postawi płot, to podnosi koszty inwestycji, bo nie tylko rekompensata za śmieszne pieniądze, ale również przeniesienie ogrodzenia.
Przypomina mi to trochę budowę promenady nad jeziorem karczemnym, najpierw ruszyli z projektami i budową, a potem dopiero zaczęli przejmowanie gruntów, jak widać nie wyszło, bo promenada do dziś nie jest zakończona, bo jakimś cudem, władzy w tym mieście zależy na tym, aby ta promenada przebiegała w tym konkretnym miejscu, a nie 3-4 metry obok na gruncie, który należy do gminy, a nie ma żadnego istotnego powody, aby zmienić jej przebieg na odcinku o długości może 20 metrów.
Co do drogi do Mojuszewskiej Huty, tam cały odcinek jest wąski, więc jak kierowcy się mijają na pozostałych odcinkach? Zwłaszcza w tym wąwozie?
Stoją też budynki przy samej drodze, tam będą poszerzać też w takich miejscach, bo tam na pewno nie ma 6 metrów a jeszcze chodnik ze dwa metry.
Poza tym jak kierowcy będa jeżdzić wolniej to dadzą radę.

15:03, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mapy geodezyjneMapy geodezyjne

34 0

wystarczy obejrzeć, aby zobaczyć KTO wlazł na CZYJE.

15:07, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Ktoś Ktoś

14 6

Tam jest głebsza sprawa + to co Gilma odwala to jest jakiś żart a płot jak płot dziś jest jutro go nie ma tam jest Kaszubski Park Krajobrazowy zwierzątka pod ochroną i gościu nic nie postawi 🤣

15:50, 09.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TreTre

1 1

Taki Park że wszędzie śmieci *%#)!& na poboczach a płot zostanie .

10:22, 10.09.2024

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Rudi ruRudi ru

10 39

Chłop myślał że kasa załatwi wszystko.
Plot zamiast pobocza na drodze powiatowej to nie mogło się udać.
Poczekajmy do zimy śnieg i piaskarki odpowiednio przesuną owe ogrodzenie.
Brak słów na brak myślenia właściciela działki

16:31, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BykuByku

3 42

Budowa ogrodzenia wymaga zgody właściciela drogi

16:33, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@Rudi ru@Rudi ru

14 1

Ty widziałeś tam piaskarkę zimą?

17:28, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StaryStary

30 7

Nie spec ustawa,tylko zlodziejska ustawa,albo bandycka jak kto woli

18:10, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K@szebaK@szeba

14 7

Gmina zastosuje SPEC ustawę i zapłaci grosiki właścicielowi poletka

18:24, 09.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrayKray

1 0

Za ziemię grosze ale za płot już grubo

10:25, 10.09.2024

CywilCywil

15 2

Jeżeli właściciel postawił płot przed słupkiem granicznym to zarządca drogi może mu zrobić ale lxxxxke natomiast jeżeli zarządca drogi nie zachował przepisowej szerokości pasa jezdni i zrobił ulice węższa nisz pozwalają na to przepisy to kierowcy mogą ale dokopać zarządcy drogi gdy dojdzie do tragedii wystarczy spojrzeć na te jezdnię i widać że ulica jest za wazka tak jak to robią na wsiach dziękuję

19:14, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Vanzant Vanzant

2 2

Działka bumerang?

19:49, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Renfro Renfro

5 1

Jak w pasie drogowym,to setki
tysi mało odszkodowania.Ja priv. ok
Jak poszerzą drogę? Odszkodowanie otrzyma zgodnie z ustawą.

20:07, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KanKan

2 19

Chłopki często stawiają nie na swoim.

20:23, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BhvgtBhvgt

1 0

Dlaczego kasuja komentarz bo nick jest już dla kogoś zajęty, i dlatego muszę pisać cały komentarz od początku

21:43, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NbhgfdNbhgfd

29 0

Mieszkam przy drodze powiatowej, kiedyś wychodzę z domu aby jechać do miasta a tam przed bramą wykop, pytam operatora co to jest a on mi że to własność powiatu i mogą robić co chcą i g o mnie to obchodzi.A tu ktoś postawił płot na swoim terenie i zaraz jest pytanie co na to zarządca drogi. Właściciel powinien odpowiedziec zarządcy drogi to co mnie powiedział operator koparki. Czy może to działa tak że państwo może wszystko wobec obywateli a obywatel może g o wobec państwa.

21:50, 09.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mózg Mózg

2 7

Jednym słowem właściciel nie jest *%#)!& - wie o planach rozbudowy drogi i liczy na lepszy cash 🤷‍♂️

07:07, 10.09.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mgwmgw

0 1

Jeżeli rozbudowa drogi w planach była szybciej niż płot to nie dostanie nic za to ogrodzenie. Niestety tak to w naszym kraju wygląda :(

10:51, 10.09.2024

doh jodoh jo

10 1

Wlasnosc szczegolnie ziemi jest rzecza Swieta

08:29, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OrionOrion

3 0

Tak trudno ustalic wlasciciela? To chlop co ma stacje paliw w kobysewie

08:40, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

coś robiącoś robią

0 0

Dzisiaj coś robią dalej przy tym płocie...

10:33, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcoMarco

2 0

Zarząd dróg powiatowych musi mieć akt własności drogi. Po drugie ko ich wpuści na swoje posesje.

11:23, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Emeryt Emeryt

0 1

Zarządca czeka na pozwolenie a droga jest częściowo zrobiona. Szok🤠

14:25, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aramisos Aramisos

7 1

Bardzo dobrze zrobił. Zgadzam się. Jeśli jest jego to dlaczego nie. Ktoś mu zapłaci za to że odstąpi trochę od drogi. Miałem podobną sytuację u siebie. Chciałem wzmocnić skarpę i postawić krawężniki wzdłuż drogi prywatnej ale współdzielonej na kilka osób. Dlaczego? Bo sąsiedzi niedługo to by mi przejeżdżali przez moje podwórko. Tak zajeżdżali od kilku lat. Wziąłem geodetę i okazało się że granicą wypada już w połowie drogi. Tak zajechali ciężkim sprzętem i samochodami. Oczywiście sąsiedzi się burzyli że po co się w krawężniki i kamienie. Jak bym był chamski to wystawiłbym krawężnika w połowie drogi i niech oni się martwią. A od drugiej strony skarpa i rzeka. Więc zgadzam się z tym właścicielem. Brawo

14:48, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

roleckirolecki

0 9

Wywłaszczyć, wyrwać te słupki i po kłopocie. Zawiść kaszubska nie zna granic.

16:19, 10.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


każdy wiekażdy wie

0 0

że drogi powiatowe mają burelek w swoich kwitach i robią aferę jak coś chcą robić lub zamierzają powinni przejrzeć wszystkie drogi powiatowe i wszystko raz a porządnie wyprostować

08:09, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@rolecki@rolecki

2 0

Ciekawe co byś powiedział, gdyby codziennie, ktoś przechodził przez Twoje mieszkanie w bloku, albo lepiej gdyby ktoś korzystał z balkonu- bo balkon to nie jest Twoja własność przypisana do mieszkania, tylko część wspólna . Jestem ciekaw Twojego nastawienia, no tak Ty nie jesteś zawistny i spokojnie byś patrzył jak bezumownie korzysta się z Twojej własności - mówię o przechodzeniu przez mieszkanie, bo co do balkonu to już wiesz, że to nie Twoje.

08:24, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ribi Ribi

0 0

Płot dalej rośnie witać jakie państwo taka władza.Hit sprawa wysłana do tv żeby płot byl zamiast pobocza.Mamy rachunki za lusterka do właściciela ogrodzenia,wysłane przez pełnomocnika czekamy na odpowiedź

15:18, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ribi @Ribi

0 0

Ale chyba czaisz, ze na tym wszystkim zarobi jedynie wasz mecenas, oraz właściciel uszkodzonego płotu przez wasze lusterka.
Pobocze to cześć pasa drogowego,tutaj pas drogowy kończy się przed płotem, bez pobocza, bo takowego nie ma, prywatny grunt to nie część drogi. Do tej pory korzystaliście tylko grzecznościowo z możliwości zjechania z pasa drogowego na prywatny teren celem wyminięcia się.

18:47, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jedno dobre Jedno dobre

0 0

Jedno dobre, że ta droga szybko powstanie :)

18:52, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czytelnik expressuCzytelnik expressu

0 0

A nie było czasem jakiegoś sporu ,że droga idzie na prywatnej działce?

18:56, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SceSce

0 0

Widać to już tradycja w Mojuszu :)$$$

21:28, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Oko5Oko5

0 0

Co tam za kierowcy mieszkają, ze nie potrafią się wyminąć? No tak, im mniejszy pojazd tym więcej przestrzeni potrzebuje, widać to na skrzyżowaniach, skręca w lewo i zamiast podjechać do osi jezdni, zatrzymuje się 1,5 metra od osi jezdni, jak by jechał zestawem gabarytowym, blokując przejazd tym z tyłu, którzy chcieliby jechać w prawo.

07:20, 14.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%