Dziewięć przystanków z peronami zaplanowano na trasie linii kolejowej Kartuzy - Sierakowice. Dwa przystanki planowane są w Sierakowicach.
Trwa procedura przetargowa na rewitalizację linii kolejowej Kartuzy - Sierakowice - Lębork. PKP PLK informuje, że jest w trakcie wyboru wykonawcy dla zadania pn. "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy-Lębork".
Zwycięzca przetargu ma przygotować projekt inwestycji oraz zrealizować prace budowlane. Jak informuje PKP PLK, podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w III kw. br., a zakończenie inwestycji w I kw. 2028 r.
[ZT]62252[/ZT]
Tymczasem w sieci trwa dyskusja na temat lokalizacji przystanków na odcinku Kartuzy - Lębork. Z danych zebranych przez Arkadiusza Langę wynika, że takich lokalizacji jest łącznie 9.
Przystanek z peronem ma powstać w: Grzybnie, Prokowie, Łapalicach, Garczu, Reskowie, Miechucinie, Mojuszu i Sierakowicach. Z dokumentacji wynika, że w Miechucinie planowane są dwie ważne lokalizacje: Miechucino - stacja bez peronu, ale z dwoma torami pozwalającymi na "mijankę" oraz przystanek z peronem Miechucino - Szkoła.
[FOTORELACJA]29481[/FOTORELACJA]
Z kolei w Sierakowicach pasażerowie mają mieć do dyspozycji stację z peronem (dotychczasowa lokalizacja dworca) oraz przystanek Sierakowice - szkoła, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 2.
Czy lokalizacja przystanków, przewidziana w dokumentacji, jest ostateczna, czy też będzie jeszcze podlegać modyfikacjom? Zwróciliśmy się z zapytaniem w tej sprawie do PKP PLK. Jak tylko otrzymamy odpowiedź - wrócimy do tematu.
Warto też przypomnieć, że rewitalizacja linii kolejowej Kartuzy - Sierakowice - Lębork znalazła się w podpisanym w październiku Pakcie Kolejowym dla Pomorza. To dokument sygnowany przez przedstawicieli samorządu woj. pomorskiego, PKP S.A, PKP PLK oraz wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka, który zawiera deklaracje realizacji kluczowych inwestycji kolejowych dla Pomorza.
W ubiegłym tygodniu Ministerstwo Przemysłu nadało linii kolejowej nr 229 między Kartuzami a Lęborkiem status inwestycji towarzyszącej budowie elektrowni jądrowej.
[ZT]63554[/ZT]
14 42
Po co przystanki w Prokowie i Grzybnie ? Jest to tak blisko Kartuz że nie wniesie to nic po za wydłużeniem czasu podróży. Tak samo jak dwa przystanki w Sierakowicach. Przecież to nie metropolia której nie da się pokonać pieszo.
29 2
Oni też by chcieli wsiąśc i wysiąśc z pociągu tak samo jak ty.
10 2
Dopóki nie było Internetu tylko najbliżsi wiedzieli żeś *%#)!&
8 1
Po co tobie przystanek!w prokowie wszyscy by z tego skorzystali ,natomuastnnie cgcebmi sie wierzyć ze w ogóle kolej powstanie
0 0
Po co piszesz takie głupoty?! Żal...
26 16
po co ta dyskusja? uzgodnienia, spotkania jak wszystkie lata wcześniej i nic z tego nie wynika.
Jak będą pociągi na 100%, to możemy przemyśleć co dalej. Na tym etapie to jest to samo, co wcześniej.
Pociągu ani widu, ani słychu - do kolejnych wyborów!
8 15
W dzień szynobusy.
Ale za to w nocy towarowe wagony. Setki wagonów.
Ale najwięcej to będą cysterny z i do rafinerii...
7 2
...kolejowa obwodnica do czegoś zobowiązuje...
5 0
Nie ma połączenia z Kartuz do Gdańska . Po linii PKM między karczemkami a Gdańsk towary nie mogą jeździć
17 5
Jest miejsce postoju gdzie był wcześniej ,więc w czym problem!lecz od la sa obiecanki przed wyborami o tym że kolej będzie uruchomiona a dalej nic się nic w tym kierunku nie dzieje
23 18
Zaraz będzie latał obiecywał,znowu
4 2
Tak bedzie
8 11
robic te nowe przystanki to poprosimy w Mezowie o przystanek
4 0
A odkąd Mezowo jest na tej trasie?
24 11
Przecież w Sierakowicach miały być 3 przystanki, jeden przed Lidlem od Kartuz aby mieszkańcy zza mostu, Wygody i Starej Maszyny mogli również korzystać w pełni z PKM-ki, drugi tak jak do tej pory na Piwnej a trzeci nie 700 metrów za Dworcem PKP przy szkole tylko jeszcze dalej, za BAT-em za zarezerwowanym pasem drogi pod obwodnicę, poniżej BAT-u mieszka duża liczba mieszkańców łącznie z Paczewem więc ta lokalizacja jest logiczna i pojawiła się już we wstępnym rozmieszczeniu lokalizacji, ten kto to teraz planuję na pewno nie ma pojęcia o topografii Sierakowic, proszę to co teraz zostało zaproponowane zmienić bo tak będzie znacznie wygodniej dla korzystających z PKM-ki podróżnych z Sierakowic!
1 4
nasran eeeeeee
4 0
Racja. Przystanek przy SP2 to zły pomysł z dwóch powodów: 1. Zbyt blisko "Starego przystanku". 2. Kto będzie tam wysiadał? Uczniowie czy kibice WE-METu? Mało zabudowań.
Uważam, że bardziej potrzebny byłby przystanek w okolicy istniejącego wiaduktu kolejowego. Po prawej lub po lewej stronie blisko do głównej drogi i miejsca jest sporo na przystanek i PARKING.
24 24
Za chwilę będzie rozpisany przetarg na kolor kas biletowych ,myjnie samochodowe dla posłów PO .Jaja jaja i PO jajach
9 5
To, że jest przystanek, to nie znaczy, że pociągi jeżdżą. No, może raz na dwie godziny...
25 12
Tej opcji nic nie pasuje a co wasz wudz przez osiem lat zrobił ?
20 15
Żadnej kolei nie będzie przed wyborami wszystko mowia dlaczego przetarg ma być dopiero w 3 kwartale a nie teraz a po wyborach powiedzą że nie ma pieniędzy na te inwestycje
9 17
***** takich jak ty pi pi sio r ów
15 3
Dlaczego nikt nie pomyślał o zwykłym parkingu przy danym przestanku... tak żeby kogoś podwieźć lub odebrać
Czy to leży postronie danej gminy czy osoby prywatne będą takie organizować
10 3
W Łapalicach potrzebna jest zebra czyli dodatkowe przejście dla pieszych na wysokości przystanku PKP oraz przesunięcie obszaru zabudowanego.
Inaczej tylko czekać na śmiertelne wypadki
3 0
Popieram: zebra + azyl
8 2
W sprawie miękiszona to nic nie uważam!
6 2
A Chmielno to szerokim łukiem 😛
3 4
Od kiedy grzybni leży na trasie Kartuzy Sierakowice
2 6
Od kiedy Grzybno leży na trasie Kartuzy Sierakowice
4 0
a od zawsze odkąd linia kolejowa ta powstała, spójrz na jej historyczny przebieg, który po rewitalizacji nie ulegnie zmianie.
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
2 7
To jest żenada, po co komu peron w Garczu???? Dlaczego nie ma w planach dworca w Chmielnie???? Przecież turyści do Chmielna jeżdżą, a nie do Garcza, czy Łapalic...
1 4
A gdzie przystanek w Kożyczkowie????
Co robią nasi radni w tej sprawie?????
2 6
A czumu nie w Sianowie tam dużo pilgrzymków chodzi?
0 3
A co z Zaworami? Naprawdę tak trudno podprowadzić tory i zrobić przystanek kolejowy?
0 0
Dziwne jest, że Kaszuby kończą się na Sierakowicach. Widać Powiat Wejherowski i Lęborski to już nie Kaszuby. Niech i tak będzie. ----
Na terenie tych dwóch powiatów brak planów lokalizacji stacji i przystanków kolejowych. Widocznie Gmina Linia i południowa część Gminy Łęczyce dawna Gmina Rozłazino to pies oraz "zadupie". Może jak te dwie Gminy przejdą do Powiatu Kartuskiego lub Lęborskiego to Wejherowo pozbędzie się problemu.
Zaś w powiecie lęborskim można by ustanowić dwa nowe przystanki przed Stacją Lębork tj. Lębork-Fabryczna nieco na południe przed Spomelem i jeszcze wcześniej Lubowidz-Leśna. Ułatwiło by to rozwój dzielnicy Lębork Wschód oraz samego Lubowidza.