Zamknij

W PSZOK-u w Żukowie ustawiono dodatkowe pojemniki na tekstylia. Jest apel

13:56, 04.02.2025 Aktualizacja: 13:56, 04.02.2025
Skomentuj fot. PSZOK Żukowo fot. PSZOK Żukowo

Zmiany w segregacji tekstyliów to wciąż gorący temat. Żukowski PSZOK wyszedł naprzeciw mieszkańcom - ustawiono tam więcej pojemników na odpady tekstylne, a także duży kontener.

Pisaliśmy wczoraj o kwestii odbioru odpadów tekstylnych, którą poruszono podczas sesji Rady Miejskiej w Żukowie. Padły pytania, czy samorząd planuje ułatwić mieszkańcom oddawanie zużytych ubrań. Wcześniej wnioski w tej sprawie składali też radni. 

[ZT]63702[/ZT]

Dziś na stronie PSZOK w Żukowie ukazał się komunikat, w którym poinformowano o ustawieniu tam dodatkowych pojemników na tekstylia. Można wrzucać tam odzież czy obuwie, które nadają sie do dalszego użytku. 

Postawiono też duży niebieski kontener. Tam powinny trafiać tekstylia, które już do niczego się nie nadają: brudne, dziurawe, zamoknięte itp. 

Pracownicy PSZOK-u zwrócili się także z apelem do mieszkańców. 

- Bardzo prosimy, aby już u siebie w domu segregować tekstylia na takie, które nadają się do dalszego użytku oraz takie, które powinny być zutylizowane - zwracają się do mieszkańców gm. Żukowo. 

(aktualiz. godz. 13.56)

(oprac. M.Dz.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(15)

i bardzo dobrzei bardzo dobrze

15 6

i super - tak powinno być!
ile tych ciuchów człowiek wywala - 2x w roku może
a odbieranie spod domu, tak jak pozostałe śmieci to tylko podnosi koszt opłat za śmieci, które i tak mamy strasznie drogie
to już wolę 2x w roku kopsnąć się na PSZOK i tam zostawić. Tylko, żeby było otwarte chociaż raz w tygodniu do 18-19 a nie takie godziny otwarcia jak z PRL

13:04, 04.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pingwin Pingwin

1 3

Dokładnie tak samo uważam!

21:09, 04.02.2025

A kartuzyA kartuzy

8 1

A tu co ? Ze wszystkim problem

13:42, 04.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jaki problem?Jaki problem?

4 2

Jak masz kartę Pszok to w Kartuzach spokojnie możesz oddać odzież. Tak samo jak w Zukowie posegregowaną najlepiej.

16:54, 04.02.2025

Obywatel Obywatel

13 13

Płacę za śmieci i nie będę marnował czasu i paliwa żeby jeździć na jakieś PSZOK. Wywalam styropian, papę, ciuchy do lasu bo mam blisko. Biurwy i dzieci niech sprzątają.

14:39, 04.02.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EjEj

8 2

A czemu dzieci mają po kimś sprzątać? Niech burmistrz posprząta

16:41, 04.02.2025

Obywatel Obywatel

4 3

Masz rację, lalka Barbie z kanką niech sprzątają, nieroby.

17:37, 04.02.2025

HansKHansK

3 6

A ile ty płacisz za te śmieci. Powinny być stawki dla takich jak ty, czyli leni i normalnych ludzi którzy będą oddawać na PSZOK.

19:06, 04.02.2025

mmmmmmmmmm

14 0

może najpierw zróbcie drogę.

14:54, 04.02.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mieszkanka  Leźna Mieszkanka Leźna

9 0

Ta jak zauważył ktoś w tym poście, najpierw zróbcie drogę na przok bo jak na razie jest w tragicznym stanie. Mijając się z szambiarkami można urywać koło... Dodam że według mnie chociaż raz na miesiąc lub dwa powinny być wystawiane kontenery w różnych miejscach publicznych bo nie każdy ma czym dojechać na przok. Worek z ciuchami w autobusie to chyba byłaby żenada.

17:19, 04.02.2025

Karol51Karol51

1 0

To prawda...najpierw niech gmina zatroszczy się o porządną drogę do PSZOK a potem wymaga od mieszkańców segregowania tekstyliów. Dojechać tam to koszmar dla kierowcy i samochodu...

12:48, 09.02.2025

CocoCoco

21 4

Moim zdaniem po to płacimy by oni zatrudnili pracowników do sortowni. A nie teraz robic odzysk z ciuchów które się jeszcze może przydadzą, na sprzedaż beda wysyłać kontenerami i obrot będzie. Nie podoba mi się to. Ceny w górę a co raz więcej do segregacji. Za chwile będziemy wszystko oddzielnie wozić do pszoku bo tego i tamtego nie można wyrzucić....

16:23, 04.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Teodozja ze wsiTeodozja ze wsi

11 7

Śmieci należą do gminy
Ona jest zobowiązana do odbioru. Niech za śmieciarką ciągną przyczepę i zbierają ciuchy. Wymyślili niech się wykażą.

22:01, 04.02.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

twojetwoje

2 7

śmieci należą do Ciebie
to Ty je wytwarzasz
jak jesteś taki EKO to nie kupuj w plastikowych opakowaniach - powodzenia życzę

09:19, 05.02.2025

# twoje # twoje

7 1

Buraku, ja płacę za WYWÓZ śmieci. Przeczytaj to ćwierćinteligencie ze zrozumieniem.

11:35, 05.02.2025

malkontencimalkontenci

6 7

ja prdl! to już nie potrafisz posegregować na czyste i brudne? a jak pranie robisz to też sołtysa wzywasz?!
to pracownik ma Twoje obsrane gacie oglądać i decydować?!?!?!?!
weźcie się już naprawdę nie pogrążajcie tymi komentarzami - malkontenci
nic wam nie pasuje: jest pojemnik to źle, bo trzeba dowieźć i ściemniają, że nie mają czym albo że droga do słaba - żenada na maksa
trochę wysiłku! - to są wasze porwane gacie! Wy za nie odpowiadacie - nie gmina
to że tyle masz śmieci to Twoja wina - po co tyle tego badziewia kupujesz!?

07:45, 05.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doh jodoh jo

6 4

To jest wstep do tego ze wszystkie smieci bedziemy musieli sami dowozic do PSZOK ,juz gabarytow nie odbieraja Gminy beda kasowac i sie cieszyc!!!!

08:24, 05.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wyżejdo wyżej

1 3

bzdura!
większej głupoty nie słyszałem
już się nawet z taką ciemnotą nie chce dyskutować

09:18, 05.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

6 2

Z tego co wiem to płacę za WYWÓZ śmieci. Nie płacę za to że sam mam wywozić śmieci. Dlatego nie pojadę na żaden PSZOK ale wyrzucam do pobliskiego lasu.

11:37, 05.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Twój nickTwój nick

4 2

Ktoś pisze że mogę spokojnie tekstylia oddać do PSZOK, no masz rację, ale uważasz, że ja będę z Chmieleńskiej naginać praktycznie na ulicę Kościerską, żeby oddać do pszoku parę zużytego zepsutego obuwia?
W tej chwili zbliżamy się do momentu, w którym więcej samodzielnie będziemy we własnym zakresie musieli dostarczyć do PSZOKu niż odbierać będzie firma, która ma ku temu środki transportu i której się płaci za odbiór odpadów, które są uznawane jako surowce wtórne, czyli papier, szkło, plastiki, bio.
Mi pomału przestanie się opłacać oddawać tej firmie śmieciowej, bo jeśli i tak mam jechać na pszok, to te dwa czy 4 kubły więcej na pace nie stanowią dla mnie w tym momencie różnicy.
Obecna gospodarka odpadami, nie ma na celu ochrony środowiska, tylko wykazanie w statystykach, że zebrano tyle i tyle, bo to czego firma wywozowa nie odbierze nie ma w statystykach.
Propagandowo wygląda świetnie, ekologicznie gorzej niż przed tą rewolucją, a już na pewno jest jakieś 6x drożej, a i tak zostajemy z całą masą śmieci, których pozbywamy się tak jak kiedyś, czyli albo ląduje w piecu, albo ląduje w lesie/rowie.

15:11, 05.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bardzo dobra decyzjaBardzo dobra decyzja

1 1

Pan szmitek jak chce niech u siebie na podwórku postawi kolejny kubeł - jeśli ma miejsce na to

18:33, 05.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WujWuj

5 0

To już pomału przypomina życie w oparach absurdu.
Pojemniki Caritasu zebrane w jednym miejscu, a stały kiedyś w każdym sołectwie po kilka sztuk.
Czyżby Caritasowi przestało się opłacać zbieranie szmat i dlatego wymyślili jak sprzedać ten dochodowy interes Gminom 😅
Pamiętam jak łopatologicznie tłumaczono kiedyś, że trzeba segregować śmieci, bo surowiec można odzyskać i dzięki temu mniej zapłacimy za odbiór, bo przecież surowce są cenne i można je sprzedać - przetworzyć.
Po 30tu latach widzę, że wcale nie jest taniej, przeciwnie jest drogo, a interes robi się i na surowcach i na baranach którzy muszą płacić za odbiór śmieci.
Po 30-tu latach Szadółki śmierdzą tak samo, a segregacja kosztuje nas coraz więcej.

21:37, 05.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wuj cd.Wuj cd.

3 0

Dodam tylko, że nie wiem jak Wy, ale ja czuję, że ewidentnie ktoś nas robi w wała.
Za elegancko posegregowane surowce, to odbiorca powinien płacić nam, a nie my jemu 🤔
Ale to już by było zbyt uczciwie 😉

21:44, 05.02.2025

@Jaki problem?@Jaki problem?

3 0

Są ludzie, którzy pracują nieco dłużej niż budżetówka, czyli 40 godz tyg. bo płaca za niska.
Ja wychodzę z domu kilka minut po 7, wracam po 18. sobota znikam po 7 wracam najczęściej po 15.
Żeby dostosować się do tego systemu, muszę brać dzień wolny, albo magazynować śmieci aż sobie wezmę urlop żeby pozbyć się odpadów, które nie są odbierane przez firmę wywozową.
A takich rzeczy trochę jest, począwszy od zwykłego drewnianego krzesła, poprzez, puszkę po farbie emulsyjnej, 2x bateria z pilota, stropian z ocieplania budynku który ktoś mi wrzucił do ogrodu, parę starych butów i koszula.
Takich drobiazgów, każdy ma w swoim domu i jeśli jeden na stu pojedzie zawieść parę starych butów do PSZOK to ... musi mieć taki ktoś na prawdę dużo czasu, że mu się chce.
Łatwiej pozbyć się gabarytu i pozostałości po remoncie, niż takich drobiazgów, które i tak będą lądowały w koszu ze zmieszanymi, tylko że będą zakryte.
Problem z tą segregacją jest taki, że to nie obywatele mają problem z segregacją, bo obywatel to nie specjalista od śmieci, obywatel przygotowuje wstępną selekcję odpadów, to gmina i firma-operator nie sa przygotowani na profesjonalną, ostateczną segregację odpadów. To gmina i firma odbierająca odpady, swoją nieudolność spychają na obywateli.
Nie rozumie tylko dlaczego gmina Kartuzy nie jest po stronie obywateli? Ceny za wywóz mamy jedne z najwyższych. Pojemniki we własnym zakresie, gabaryty we własnym zakresie itd.
Wg mnie szwankuje tutaj logistyka i organizacja, co zresztą się przekłada na całość zarządzania gminą.
Odnoszę też wrażenie, że niektóre firmy są traktowane ulgowo, a wręcz mają poparcie burmistrza, tj. burmistrz stoi po stronie firm a nie obywateli.

07:49, 06.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Wuj@Wuj

1 0

Caritas nie zbiera szmat, tylko zbiera odzież i obuwie, które można dalej użytkować, niestety ludzie zaczęli te pojemniki traktować jako kosze na śmieci wrzucając tam szmaty, zniszczone brudne porwane ubrania i obuwie itd.
Co do surowców to ciągle słyszymy, że źle, że zabrudzone itd. No ale przecież mi im te surowce oddajemy za darmo i jeszcze za to płacimy. Oddajemy szkło, bio, papier, metale, plastik to wszystko surowiec wtórny, a zmieszane to odpad. W takiej konfiguracji to system powinien być zerowy, bo surowców wtórnych mamy 5 frakcji a śmieci jedną.
A jeśli tak firmom wywozowym źle z tymi surowcami wtórnymi, niech w PSZOKu otworzą punkt skupu, efektywność wzrośnie, surowce będą idealnie posegregowane, bo tylko takie będą przyjęte i będzie można za nie otrzymać pieniążki. Wielu z tego skorzysta, bo jest masa ludzi, która nie ma pieniędzy, a dla np dwóch rencistów (mąż/żona) opłata blisko 150 zł za śmieci na dwa miesiące to jest masa pieniędzy, a śmieci mają tyle co nic.

07:59, 06.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%