Dowodów na to, że kościół pozostaje mocno zaangażowany w politykę dostarczają... sami księża. Przykładem jest ostatnia wypowiedź rzecznika diecezji pelplińskiej, który na antenie diecezjalnego radia stwierdza wprost, że to Karola Nawrockiego chciałby już móc nazywać prezydentem RP.
Duchowni nie raz próbują jeszcze przekonywać o apolityczności kościoła katolickiego, ale te zapewnienia nie wytrzymują zderzenia z rzeczywistością. Agitacja w przestrzeni kościelnej chyba nikogo już nie zaskakuje, a przykłady takich sytuacji ujawnianych przez media jest mnóstwo.
W wywiadzie dla magazynu internetowego Katolickiej Agencji Informacyjnej jezuita o. Józef Augustyn pytany o apolityczność kościoła stwierdził:
(...) Apolityczność Kościoła wyraża się w tym, że nie wyznacza on sobie celów politycznych i nie stosuje ani metod, ani też środków politycznych. Duchowni Kościoła nie mogą bezpośrednio wskazywać, na kogo wierni mają głosować, nie mogą ujawniać swoich poglądów politycznych, pochwalać jedne ugrupowania a krytykować inne, zapraszać na ambonę polityków. Sadzanie polityków w pierwszych rzędach na różnego rodzaju uroczystościach kościelnych i zapraszanie ich do wygłoszenia kilku zdań, jest dzisiaj odbierane przez wiernych z wielkim niesmakiem (...).
[ZT]63187[/ZT]
Jak te zasady wyglądają w praktyce? Przykładem jest niedawna audycja "Radia Głos", rozgłośni diecezji pelplińskiej. Politycy głównie prawej strony sceny politycznej są jej częstymi gośćmi. Ostatnio zaś opublikowano wywiad z Karolem Nawrockim, określanym mianem "obywatelskiego kandydata na prezydenta", popieranym przez PiS.
Rozmowę poprowadził ks. Ireneusz Smagliński, dyrektor "Radia Głos", a zarazem rzecznik prasowy biskupa pelplińskiego Ryszarda Kasyny. Ksiądz Smagliński w trakcie rozmowy nie tylko przymila się do Karola Nawrockiego, ale mówi wprost, że chciałby już móc nazywać go prezydentem Rzeczypospolitej Polskiej.
Ponieważ ks. Ireneusz Smagliński wypowiada się w liczbie mnogiej zapytaliśmy, czy ta jawna deklaracja poparcia dla kandydata w wyborach prezydenckich jest stanowiskiem Radia Głos, kurii pelplińskiej, jej rzeczniczka, czy też prywatną opinią księdza prowadzącego rozmowę?
Chcieliśmy też ustalić, czy biorąc pod uwagę słowa wypowiedziane publicznie przez rzecznika prasowego biskupa pelplińskiego należy uznać, że diecezja pelplińska udzieliła poparcia konkretnemu kandydatowi w wyborach prezydenckich? Zapytaliśmy też o stanowisko kurii pelplińskiej w kwestii apolityczności kościoła.
Ksiądz Ireneusz Smagliński nie odpowiedział precyzyjnie na nadesłane pytania.
- To była rozmowa dziennikarza, a nie rzecznika diecezji. Każdy ma prawo do swojego zdania. Nie jestem pozbawiony praw obywatelskich - stwierdził.
[ZT]63372[/ZT]
Przed rokiem Kongres Katoliczek i Katolików rozpoczął kampanię społeczną pod hasłem "Kościół wolny od polityki". Powstała specjalna strona internetowa wolnyodpolityki.pl, na której inicjatorzy akcji podpowiadają, jak reagować na sytuacje związane z agitacją polityczną w kościele i ramach kościelnych instytucji. O tego typu zdarzeniach można informować inicjatorów kampanii.
(...) Dla nas ważne jest respektowanie fundamentalnych zasad, na których powinno opierać się całe życie społeczne, więc także polityka i życie religijne. Chcemy dotrzeć do wyobraźni obywatelek i obywateli w takim stopniu, aby uwierzyli, że państwo i Kościół mogą i powinny współpracować ze sobą inaczej, niż czynią to obecnie (...) - czytamy na stronie wolnyodpolityki.pl.
.12:00, 14.02.2025
Kościoła w którym dorastałem już niema
porażka12:12, 14.02.2025
Takie rzeczy to po prostu klęska kościoła. Księża nie są od tego, żeby bawić się w politykę i łasić do polityków. To jest obrzydliwe i niegodne
Bzdura13:25, 14.02.2025
To są obywatele Polski i mają prawo wypowiadać się na tematy polityczne.Twoja narracja spodoba się opcji lewackiej.Solidarność robotnicza i kościół wywalczył nam wolność i dzięki niej uwolniliśmy się od reżimu wschodniego.
@Bzdura13:32, 14.02.2025
Naprawdę? Kościół niczego nam nie wywalczył. Kilku księży, którzy zaangażowali się w działalność opozycyjną to nie cały kościół. A jeśli prześledzisz historię to zobaczysz, że kościół zawsze działał głównie w swoim interesie. Sprawdź sobie. Przypomnij sobie który papież wspierał nazistów, poczytaj sobie ilu księży współpracowało z SB i dlaczego. Poczytaj sobie jak kościół robił interesy za komuny i dlaczego wtedy budowało się tyle kościołów, skoro niby władza była taka a nie inna.
Tadek12:12, 14.02.2025
Władza nie wiara. Zyski i wpływy ich interesują
Tadek12:14, 14.02.2025
Niech założy garnitur nie koloratkę. I niech mówi co chce...
.... ech12:15, 14.02.2025
Bez komentarza...
Jezus by tak nie chciał .... tylko pieniądze... i polityka - a gdzie rozdział czyli konkordat
Czy w Kartuzach kościół przeprosił już za pedofila ks A. Srebrzyńskiego ?
Ile jeszcze musi sie wydarzyć ? Ile tematów pod dywan? Ile księży ma dzieci?
@....ech16:43, 14.02.2025
Słuchaj cymbale a jak ty zgwałcisz dziecko to kto ma za to przeprosić i pójść do więzienia ty czy twoi rodzice oczywiście że ty tak samo jak ksiądz ale nie opowiadaj bzdur że Kościół ma przepraszać i płacić za zboczenia!
Fddfd12:17, 14.02.2025
I bardzo dobrze ,co w tym dziwnego
Dzieci12:17, 14.02.2025
A potem dziwią się że ubywa im wiernych ..
A dzieci nie chcą już na lekcje religii chodzić
Cała prawda 12:21, 14.02.2025
Nie ma drugiej takiej religii, która zniszczyłaby tyle istnień ludzkich, co religia katolicka. Inkwizycja, palenie kobiet – domniemanych czarownic – likwidacja całych narodów, prześladowania niewierzących, heretyków, żydów, tak zwanych sekt; związki Kościoła z dyktatorami (Mussolini, Franco, Hitler, Pinochet), z mafią (Calvi, Sidona etc.); wykorzystywanie niewinnych dzieci i młodych ludzi do celów seksualnych przez papieży, biskupów i księży; oszustwo celibatu, który trwa, chociaż mnóstwo księży żyje z partnerkami lub partnerami.”
Źródło: https://quotepark.com/pl/cytaty/401714-hubertus-mynarek-nie-ma-drugiej-takiej-religii-ktora-zniszczylaby/
Do cała prawda14:33, 14.02.2025
Dodaj jeszcze jak wyglądało nawracanie na wiarę chrześcijańską tzw pogan.
Do powyżej.23:35, 14.02.2025
Ależ żeś sobie znalazł wyrocznię. Hubertus Młynarek.... Ex ksiądz. Człowiek formatu Kotlińskiego...
Gddd12:27, 14.02.2025
Dobrze pan redaktor napisał kościół zaangażowany w politykę Kościół to wszyscy wierni tak więc to normalne ,a że popiera prawicowego kandydata to chyba normalne .Przecież niebedzie popierał aborcjonistow tak czy nie?
Kwas13:13, 14.02.2025
Zmieniłeś literki, wczesniej było FddFd, widać że nawet przestawić się nie potrafisz... jak tak dalej to niedługo będzie pustka w kościele, sami się do tego przyniają jaśnie biskupi.
Katol12:29, 14.02.2025
Śmiech na sali
@Gddd12:33, 14.02.2025
I niech tak będzie. Ale niech zmienią nazwę z kościoła katolickiego na kościół pisowski. Wtedy będzie przynajmniej uczciwie i nie będzie mieszania Boga i wiary do tego wszystkiego
Użytkownik12:33, 14.02.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik12:43, 14.02.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Kaszeba 13:30, 14.02.2025
O Drewka już zaczyna ostatnie wybory nagonka na buskipa a teraz się czepia redaktora że zrobił wywiad z Panem Nawrockim .Ty się może zajmij Swoim pupilem Golunskim idź się zapytaj czy jak był na wiecu u Trzaskowskiego czy sobie razem z Biankowska wypisali dzień wolny lub urlop bezpłatny
Hmmm.15:04, 14.02.2025
Redaktor to tylko jedno z jego zajęć. Jest rzecznikiem biskupa, a jak rzecznikiem to wypowiada się w imieniu biskupa, czyż nie???
Kościół nie ma mieszać się do polityki i co???
Jakiś ten wywiad z kandydatem na prezydenta tego nie pokazuje...
Ale, ja widzę dwie strony tego wywiadu, a wielu jedna... I tu wychodzi ślepota wielu z komentatorów tego i innych postów. Spójrzcie na temat z innej strony a nie tylko tak, jak Wam narzucaja..
Redaktorze Drewka?13:30, 14.02.2025
A dziennikarze mogą być stronniczy i nierzetelni i agitować za np. lewactwem?
@Redaktorze Drewka?13:39, 14.02.2025
A jak nazwiesz to co mówi ten ksiądz? Stronniczość, nierzetelność, czy agitacja? A może wszystko razem? Jego zapytaj czy tak można.
Ffgfg13:37, 14.02.2025
Kościół od początku istnienia jest stały w swym nauczaniu jasne jest ze jak chcą wprowadzić aborcję to protestoje dziwneby było jakby było inaczej
Wertera 13:47, 14.02.2025
Nigdy nie spotkałam się w ķościele z polityką księża nie wypowiadają się na temat wyborów i nie krytykują zachowań niektórych polityków ale księża zawsze stoją w obronie ludzi prawych i uczciwych widocznie za takiego uznano przyszłego prezydenta.
WYBORCATTTTT13:51, 14.02.2025
I bardzo dobrze,że dobro wypływa z kościoła,dlaczego księżą nie mogą się wypowiadać co do wyborów prezydenckich,chcą aby Polska była Polską a nie Polską szatana,który wszystkie wartości religijne niszczy, - likwidacja religii w szkołach,ma być aborcja w Polsce,związki partnerskie to wszystko pochodzi od szatana.
Użytkownik13:56, 14.02.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Polityka jest wszędz13:59, 14.02.2025
To coś jak z Owsiakiem, który jest przywiązany do pewnej opcji politycznej ale tutaj redaktorek nie widzi problemu...
odp14:52, 14.02.2025
Ale Owsiak nie jest osobą duchowną, nie powołuje się na Boga, wiarę itp. Poza tym z jego działalności wynika konkretna pomoc dla dzieciaków. A tutaj masz konkretny przykład na to jak kościół się pakuje w politykę, a potem udaje że jest inaczej. Obłuda do kwadratu
......14:30, 14.02.2025
Mohery z mózgiem inkwizytora to trzon kościoła.Najgorsze ZLO kościoła to nawet nie księża tylko osoby z tych Świętych Kościelnych organizacji typu kółka różańcowe,oazy i inne skupiska fałszywych ,zakochanych w swojej doskonałości świętoszków parafialnych.
do osła powyżej21:22, 14.02.2025
Ty masz mózg typowego komunistycznego politruka. Tacy jak ty to trzon komunistycznego i ateistycznego betonu. Dla was gospodarka , kraj nie jest ważny. Ważne dla was są:
Skrobanki.
Tabletki dzień przed.
Tabletki dzień po.
Ggdff14:42, 14.02.2025
Oj mylisz się typowe ateistyczne paplanie
Katolik14:50, 14.02.2025
Księżą siedzą cicho jest źle, jak coś powiedzą jest jeszcze gorzej.Pomieszanie z poplątaniem.Kościół głosi to samo od 2000 lat.
Czas zmian16:02, 15.02.2025
Nadszedł Czas
Obecne czasy pozwalają na lepszą kontrolę i otwarcie oczu ludziom
Bardziej dbamy o dzieci które podczas spowiedzi wypytywane są jak się podmywają w miejscach intymnych itp itd
Spowiedź czyli obwodnica ianie dzieci przed jakimiś facetami czasami pedofilami
Hehehe14:51, 14.02.2025
Kościół jasno wyraża swoje poglądy, niezmienne od lat - źle. Ale jak redaktor WD agituje na każdym kroku, to dobrze. Myślałem, że to od dziennikarzy wymaga się niezależności. Ale co ja tam wiem :)
@Hehehe15:16, 14.02.2025
Ale od dziennikarzy mediów katolickich niezależność nie jest wymagana tak?
DNO 14:59, 14.02.2025
Diabeł ubrał się w ornat i ma na imię wojtek
wstyd 15:04, 14.02.2025
poprostu wstyd kosciol jest od nauczania od prowadzenia nas dobra droga przygotowania na zycie wieczne a nie jest od tego zeby mowic ktorego polityka chcialby nazwyac prezydentem rozumiem ze ma swoje prywatne zdanie ale to zdanie ma zachowac dla siebie
Kosciol ma byc apolityczny laczyc ludzi a bie dzielic
i robic wszytsko zeby mlodzi ludzie pozostali w koscile zeby za iles tam lat koscily byly pelne a nie swiecili pustkami
Tak no ...15:20, 14.02.2025
Kosciol poprowadzi Cie do dobra za konkretna kwote.Maja ludzi w szachu.Msze intencjonalne,sakramenty - wszystko platne.Bogatym sluża biednych maja za nic.Koscioly pustoszeja bo czarni chciwi na kabze sa.Nawet po domach z tzw koleda łaża byleby sie nachapac.Caly rok na cos tam kase zbieraja.Kasa,kasa,kasa.
Do wstydv15:42, 14.02.2025
Ty jesteś wstyd ,żaden Polak z ciebie skoro nie przesadzają ci marsze tęczowe a przeszkadza ci kościół i krzyż
Nie usuwać15:10, 14.02.2025
Wskaż jeden POwód dla którego kościół miałby wspierać kłamstwa tuskomatołków ,nieludzką aborcję , ,nieuctwo i ignorancję różnych józefaciaków ,nowacką prymitywność ,kotulowe wykształcenie ,szczerbate przebłyski inteligencji ,kołodziejczakową sprzedajną zmienność zdania .I jeszcze jedno dlaczego drewienko chce pracować za autorytet.Kościółpopiera dobro a nie bestialskie zło😡😡Czy ktoś przy zdrowych zmysłach poparłby nitrasa tego od mowy nienawiści 👎👎👎
Do powyżej.21:37, 14.02.2025
👍
...22:05, 14.02.2025
Ale wieje republiką i pisiorami...
Fuj...
Smród czuć aż na Kociewie
@....23:38, 14.02.2025
To nie chuchaj se w nos...
Swiat Wartosci15:15, 14.02.2025
To wspólny obszar zainteresowania kościoła i polityki. O ile kosciol od 2000 tys lat przypomina o ich niezmiennym źródle czyli dekalogu o tyle polityka ciagle te wartości zmienia dla własnych utylitarnych potrzeb. I tu rodziny sie naturalne źródła i ple konfliktu który trwa już 2000 lat.
@Nie usuwać15:19, 14.02.2025
Skoro kościół popiera dobro to dlaczego wspiera kandydata, który też ma nieźle za uszami???? Możesz to wytłumaczyć? Zresztą postawmy sprawę jasno - może niech kościół w Polsce jasno powie, że jest przybudówką jednej partii politycznej i sytuacja będzie w 100% klarowna i nikt nie będzie miał pretensji. Będzie wiadomo, że kościół jest tylko dla elektoratu jednej partii politycznej i po sprawie. Po co to udawanie, że chodzi o jakieś wartości?
Do nie usiwac15:41, 14.02.2025
Za uszami to ma trzaskowski który włączysz krzyżami !natomiast flagi i marsze tęczowe mu nie przeszkadzają !
Ferde210:07, 15.02.2025
Mylisz się co do tego kandydata on nie ma nic za uszami ,prawda jest taka że niesłusznie go oczerniają ale to twardy gość.nie da się pomówić i widać jaki kulturalny i elokwentny i nasz z pomorza
Do@Nie usuwać15:43, 14.02.2025
Kościół jest ostoją 10 przykazań nie ulegających manipulacji Ktoś ma coś za uszami?? A co mają za uszami czyli w głowie ci co sa za zabijaniem nienarodzonych i uważają to za podstawowe prawo matki . Kim są ci co mówią że są wykształceni a nie kończyli żadnej uczelni Kim są ci co przed wyborami klęczą w domu przed kapliczkami a wiara kończy się po wyborach Mamy u władzy kastę która nic nie potrafi a dla utrzymania się u władzy sprzeda każdą wartość ciebie też
@Do@Nie usuwać16:02, 14.02.2025
Kościół ostoją 10 przykazań? Niezłe masz poczucie humoru. Jakbyś znał historię, to byś wiedział, że kościół nawet 10 przykazań zmienił dla własnej korzyści (poczytaj sobie).
Resztę twojego wpisu mógłbym skopiować i to samo napisać o księżach. Piszesz o aborcji. Przeczytaj sobie co robi wielu księży gdy dowiaduje się, że maja zostać ojcami. Jest mnóstwo publikacji na ten temat. Co powiesz o tych, którzy modlą się za pieniądze, świecą wszystko za pieniądze i głoszą kazania za pieniądze. Ci sami którzy mówią o życiu w skromności budują dla siebie pałace i rezydencje. Przykładem jest biskup Kasyna. A te orgie na plebaniach? A te interesy i wałki z władzą? I ty mówisz o 10 przykazaniach? Poprzednia ekipa u władzy też nic nie potrafiła - kto był mierny, ale wierny to dostawał stołek. Jeszcze najlepiej jak się pokazał w kościele. I o czym ty chcesz człowieku mówić?
@Do@Nie usuwać16:38, 14.02.2025
Twoja wypowiedz nadaje się tylko na budowę tam potrzebne są pustaki
kaszeba16:07, 14.02.2025
A jak strumień zachodnich lewackich pieniędzy i wpływów płyną strumieniem aby obalić demokratycznie i legalnie wybrany rząd pisiorów to co to było , się pytam ?
"Jaśniej lewaki już nie można "
a co kler ma agitować za tym co krzyże ściągał ?
@Kaszeba17:33, 14.02.2025
Weź zmień nik bo to wstyd.
Do kaszeba19:14, 14.02.2025
Kościół powinien być apolityczny i nie agitować za kimkolwiek.
ból D16:13, 14.02.2025
po prostu Czaskowskiemu spada poparcia i należy karmić trolli z PO tą samą papką co zawsze 🤣🤣
czuwaj Goebbels!!!
Manipulatorzy16:27, 14.02.2025
2000 lat walczą z kościołem zmieniają się jak dekoracje na scenie w teatrze a kościół jest ten sam. Bo trzyma się tych samych wartości przez tyle lat. Ktoś pisze że je też zmienia. Bzdury dekalog się nie zmienił jest ten sam . Rozumiem że można się przyczepiać, krytykować postawę niektórych ludzi kościoła. w każdej epoce byli tacy którym i w kościele sodówa odbijała są i dzisiaj .Nawet papieże błądzili głosili herezje , obecny papież również się o nią ociera dlatego że w kościele lewactwo jak wymyślili min przedstawiciele tzw szkoły frankfurckiej aby marksizm w zmienionej formie zatryumfował trzeba zrobić skok na instytucje stąd tzw marsz na instytytucje. Przejęcie i obsadzenie swoimi ludzmi instytucji europejskich, ludzmi z przepranymi mózgami. Podobnie było w kosciele efekty są widoczne obecnie w postaci niejasnej nauki obecnego papieża. Kto się interesuje zna temat i też wie że mimo tych zabiegów min poprzez lewackich hierarchów niemieckich w i części amerykańskich. W kościele jest jednak znaczna większość hierarchów trzymających zdrowe zasady choć ta mniejszość głośno krzyczy w lewackich mediach. Tak więc spokojnie kościół 2000 lat radził sobie z nie jednymi krzykaczami i poradzi sobie i teraz. Zresztą cóż to jest w porównaniu z gilotyną rewolucji francuskiej.
Odp17:42, 14.02.2025
Dekalog się nie zmienił? Naprawdę? Oj chyba się nie czytało zbyt wiele na ten temat co? Sprawdź sobie chłopie co się stało z 2 przykazaniem i dlaczego podzielono ostatnie .
Bono16:59, 14.02.2025
Przecież to jest niezależny kandydat...🤣
leo17:39, 14.02.2025
Redaktorze wstydź się. Samemu podlizujesz się Platformie, a innych krytykujesz.
@leo17:53, 14.02.2025
No tak, bo jakby się podlizywał pisowi to by było w porządku nie....
Arbuz17:48, 14.02.2025
Czarna zaraza.
Do powyżej.22:36, 14.02.2025
Pusty łeb.
Izaura18:18, 14.02.2025
Ja głosuję na kandydata prawicy nigdy na lewaka, w USA takich właśnie amerykanie POgonili i lewica to tam już historia!
Hasztak18:41, 14.02.2025
Pani Nawrocka miała 17 lat jak urodziła pierwszego syna . Czy miała 16 latek jak uprawiała sex .
Jak się na to zapatruje Kościół . Popiera sex przedmałżeński ?
@Izaura18:44, 14.02.2025
Jesteś pewna, że Amerykanie dobrze na tym wyszli? Wiesz ilu ludzi tam boi się teraz deportacji? Wiesz jak bardzo przedsiębiorcy obawiają się przyszłości po tym co robi Trump? A my - myślisz, że nasza część świata będzie bezpieczna przez to co robi ten wariat, który jest w stanie przehandlować wszystko i wszystkich? Pomyśl o tym. Wszystkiego nie da się wytłumaczyć lewactwem.
Kam18:48, 14.02.2025
Kościół nigdy nic nie robi dla dobra wiernych, dla nich najważniejsza jest kasa iwładza, zawsze trzymali się z tymi co mieli pieniądze i władzę, a prosty lud , najlepiej żeby był ciemny , bo takim łatwiej kierować.
.......19:11, 14.02.2025
Najmadrzejszy komentarz.
Prosze o chodzby jeden przyklad ksiedza ktory odprawil pogrzeb nieodplatnie lub jakas inna kaplanska posluge.
do powyżej21:28, 14.02.2025
Najgłupszy komentarz jaki widziałem.
A Caritas to co?
Hospicja? Też nic?
Szlachetna Paczka? Też pewnie nic.
Szkoły katolickie? No dla ciebie też nic...
Domy Samotnych Matek? A co to dla ciebie? Nic.
Nic , nic , nic.
Sam głąbie jesteś nic .
No i w głowie masz:
NIC.
Do do powyżej 09:45, 15.02.2025
Czy widzisz w komentarzach powyżej żeby ktoś kogoś wyzywał, ale nie przejmuj się, pójdziesz do spowiedzi
Użytkownik19:05, 14.02.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
o Naworockim20:00, 14.02.2025
Ciekawe czy ksiądz redaktor zapytał Naworockiego o sytuację z Trumpem i zagrożenie ze strony Rosji. Podobno pan kandydat nie wie za bardzo co ma na to odpowiedzieć. I wy chcecie kogoś takiego na prezydenta tak? Gratuluję!
John21:21, 14.02.2025
A redaktor Drewka dalej naciera na prawicę , i tak nic to wam lewacy nie da. Każdy będzie lepszy od Trzaskowskiego od Czajki
Obserwator 221:48, 14.02.2025
Całe to lewactwo tu się wypowiadające to sa ateisci którzy wierza tylko w pieniądz karierę władze i bezsensowna ideologa
12345667788922:47, 14.02.2025
coraz więcej ludzi jest przeciwko Trzaskowskiemu, ludzie widzą jak obecny pasożytniczy rząd lewackich dewiantów łże jak wściekłe psy, ludzie widzą jak ceny rosną z dnia na dzień, jak media TVN TVP i lokalne media typu expressantykaszubski łżą, coraz więcej ludzi na ulicy ma dość tych zakłamanych buców od Trzaskowskiego, jak media i sondaże specjalnie są zawyżane, to się skończy!!
Mentzen 202523:02, 14.02.2025
Dość POPiS
Tylko Mentzen 2925
Więcej zaangażowania23:18, 14.02.2025
a w kościele będzie echo
do powyżej23:44, 14.02.2025
U ciebie w głowie jest już tylko echo... I nic więcej.
Hary z Tybetu01:04, 15.02.2025
Druga tura bez bonżura!!
Bez N bez bez N16:11, 15.02.2025
Bez N żura
doh jo08:54, 15.02.2025
Kosciol musi bronic wartosci chrzescijanskie Nie zabijaj dzieci nienarodzone ,nie opilowuj Kosciola nie zdzieraj Krzyzy ze scian nie morduj Ksiezy nie zakazuj religi w szkole, nie deprawuj dzieci , nie namawiaj do zmian plci ktore sa tylko dwie nie profanuj Kosciolow,nie zaklocaj uroczystosci religijnych Tego Kosciol musi bronic i tu Ksieza musza sie wypowiadac bysmy wiedzieli na kogo glosowac Nawrocki jest takim kandydatem ktory te wartosci broni i na niego Kosciol bedzie glosowal
Znow wybory16:09, 15.02.2025
Znów wybory i znów odwracacie tematy
Teraz
Trzeba wojska i o obrony ojczyzny a nie jakieś dziwne tematy co nas nie obronią
@dohjo19:28, 16.02.2025
Znam wartości chrześcijańskie i nigdzie tam nie ma , że można sobie jeździć na atrakcyjne wczasy z kochankami za państwowe pieniądze. no to jak to jest z przestrzeganiem ich przez pana N
@doh jo09:47, 15.02.2025
Ty tak na serio? O deprawowaniu dzieci mówisz w kontekście kościoła? To może niech kościół się rozliczy najpierw z problemu pedofilii, może niech przestanie ukrywać przestępców seksualnych, którzy krzywdzili dzieci, niech przestanie ich przenosić z parafii na parafię. Jakich wartości chcesz bronić? Zakłamania i obłudy? Szczucia na innych ludzi? Nikt nikogo nie namawia do zmiany płci - chyba że słyszysz takie głupoty w jakichś dziwnych mediach, które udają że są bardziej katolickie i prawicowe niż są. Kościół niszczą sami księża - przykład masz opisany powyżej. To oni zdzierają z ludzi pieniądze, to oni żyją w zakłamaniu w związkach, podczas gdy opowiadają o celibacie, to oni robią szemrane interesy z władzą. Takich wartości chcesz bronić?
arti11:14, 15.02.2025
Ciemnota i tak nie rozumie co mówisz.
Tu na kaszubach jest ciemnogród pić ćpać żone lać to jest ich motto.
adVANCE11:39, 15.02.2025
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Mb09:50, 15.02.2025
Po co redaktorek wchodzi na katolickie strony?
One są przeznaczone dla nas, wierzących!
I my na pewno nie zagłosujemy na Trzaska
odp11:29, 15.02.2025
My to znaczy kto? Czemu wypowiadasz się za innych. Też jestem wierzący i na pewno nie zagłosuje na Nawrockiego. Zresztą nie widzę powodów żeby mieszać wiarę z wyborami prezydenckimi - mamy wybrać prezydenta a nie proboszcza na parafii
........10:00, 15.02.2025
Kazdy udzielany sakrament w Kosciele jest oparty na pieniadzach.
Np: przed komunia dziecka tez trzeba proboszczowi odpalic dole.
Od wrzesnia do maja 9 letnie dzieci sa musztrowane w kosciele .Bo co ksiezulki wymysla to rodzice z dziecmi pokornie wykonuja.
A zwalic na rodzicow wystroj w kosciele musowo zrzuta na prezent dla ksiedza,katechetki.No ale rodzice tez nie bez winy bo musza miec cala ta uroczystosc na pokaz.Sami sobie generuja potezne koszty.Ksieza kaza dzieciom przed komunia biegac milion razy do kosciola na wszystkie nabozenstwa.Komunia dziecka w Polsce to patologia.Wypisalem dzieci z religii nie chce w tym chorym cyrku brac udxialu.
Vib yuuuuu12:11, 16.02.2025
W Polsce mamy dziki komuning szpaning lansing.
Nikt nie chce byc chrzesnym .
Pytanie.Dlaczego.
Bo ludzie oszaleli z komuningiem chca prezentu za pare tysi lub te tysie w kopercie.
Co to ma z wiara wspolnego.
Polak to prostacki szpaner janusz lansu.
Medalik,pismo sw to sie nie liczy ma byc drogi wypasiony sprzet .
Chrzesny- sponsor dla bryjanka lub karynki
Ty satanista?10:19, 15.02.2025
Ile komentarzy jeszcze napiszesz o pedofilach w kościele (widać bardzo lubicie ten temat u was), tobie za to ktoś płaci że tyle komentarzy piszesz? Ty myślisz że ludzie są tak naiwni jak ty że się nie zorientują że prawie wszystkie komentarze atakujące Kościół są pisane tym samym stylem i narracją, obudź się POciąg z napisem Lewactwo jedzie prosto w przepaść, to już koniec ale swoich ulubionych księży pedofili możesz zabrać ze sobą, katolicy też tych chorych zboczenców nie potrzebują w Kościele, weź ich do was na czarne msze będzie jak znalazł, my sobie bez nich poradzimy doskonale!
Turysta 1 10:46, 15.02.2025
Odnosząc się do artykułu to moje zdanie jest takie . Każdy wypowiadać powinien się w swoim imieniu w kwestiach politycznych bez ingerowania czy ktoś jest katolikiem czy ateistą .
Wcale nie popieram wypowiedzi tego duchownego bo nikt nie będzie mi narzucał ani wmawiał co mi wolno i na kogo mam głosować .
Panie Drewka stronniczość w artykułach, oraz opisywanie nie do końca rzetelnie takiego czy innej sytuacji powoduje tylko obrzydzenie i niesmak do osób.
Jeśli mnie pamięć nie myli to Kaszubi w znacznej większości ludzie wierzący -chrześcijanie ale czas pokaże czy zostanie młode pokolenie z wartościami swoich dziadków, rodziców czy tkz. Multikulti wprowadzi to co dzieje się na zachodzie Europy . Tylko czy nie będzie za późno na refleks?
buhaha11:16, 15.02.2025
Motto ciemnogrodu pic ćpać żonę lać,a w niedzielę do czarnego i wszystko odpuszczone.
do powyżej12:03, 15.02.2025
Widzę że szeroka jest twa niewiedza o nauce Kościoła...
@buhaha12:05, 15.02.2025
Czemu mierzysz innych swoją miarą? Skoro bijesz swoją żonę , ćpasz i chlasz to i inni muszą tak robić?
@Turysta 111:32, 15.02.2025
To ja mam do ciebie pytanie - czy to że Kaszubi to ludzie wierzący oznacza dla ciebie, że ludzie nie mają prawa krytycznie oceniać tego co się dzieje w kościele? Takie myślenie, ze jak jesteś wierzący to masz siedzieć cicho i się nie odzywać to już chyba nie na te czasy jednak.
Użytkownik11:46, 15.02.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik11:59, 15.02.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik12:24, 15.02.2025
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Brawo13:34, 15.02.2025
W końcu kościół powinien się opowiedzieć,zeby to zakłamane społeczeństwo chodzące do kościoła wiedziało,że nie należy wybierać lewactwa.Potem rączki złożone i do komunii.Obluda
@Brawo14:36, 15.02.2025
Też jestem tego zdania. Kościół powinien jasno powiedzieć, że wstęp mają tylko wyborcy określonej partii i wtedy wszystko będzie jasne. Zresztą w sumie chyba już to się dzieje. I bardzo dobrze. Niech jest tak, że kościół = pis i po sprawie.
Nie bać tuska22:09, 15.02.2025
A od kiedy kosciol ma ograniczone prawa wyborcze? Bardzo dobrze, że wskazuje drogę.
Trzaskowskiego popieraja tęczowi zadyniarze to dobrze, że Nawrockiego popiera kosciol.
Chrust22:10, 15.02.2025
Rozdział Kościoła od Państwa dotyczy obu stron. Przedstawiciele rządu nie mogą ingerować w przestrzeń Kościoła bez uzgodnień obu stron. Ponadto czym jest deklaracja wsparcia kandydata w porównaniu z deklaracją "opiłowania katolików" ???
Chrust13:37, 16.02.2025
Nie wiem co jest bardziej obrzydliwe i niegodne. To że księża deklarują poparcie politykom, czy to że stare komuchy, ormowcy i sbecy ubrali się w garnitur demokracji. Ci którzy wdrażali swoje bolszewickie idee sierpem i młotem, którzy wyposażali domy partii w specjalnie kantyny, jeździli na wczasy wyłącznie do specjalnych ośrodków wypoczynkowych przygotowanych wyłącznie dla nich dzis będą nas pouczać?
Mopsek16:30, 16.02.2025
Tego co klechy namaszcza, to temu juz dziekujemy.
Obserwator 209:47, 17.02.2025
Przeglądając ostatnio strony internetowe rządów w USA zauważyłem gdy rządzący Republikanie w USA ceny surowców energetycznych były na niskim poziomie.Wszystkie wojny na swiecie Koreańska, Wietnamska ,Iranska i nie punkty zapalne wojny na swiecie włącznie z która toczy sie na Ukrainie były wywołane przez partie Demokratow z USA i uni Europejskiej w imię ideologi lewactwa zabijania ludzi na wojnie
Pan Janek14:21, 17.02.2025
Uuuuu, czytając powyższe komentarze mam wrażenie, że jesteście Państwo w trybie awaryjnym. Nie można zabraniać nikomu wygłaszania swoich poglądów. Trzeba je uszanować. To stanowi o dojrzałym społeczeństwie, że potrafimy wysłuchać każdego, ale podejmujemy decyzje SAMI. Nie narzucajmy innym swoich poglądów, bo jedynie skończy się kłótnią i inwektywami. MYŚLMY samodzielnie. Jeśli KK popiera takiego, a nie innego kandydata - to jego sprawa. Ma do tego prawo, nikt mu nie zabroni. Nie musimy tego słuchać, każdy z nas ma własne poglądy, a socjotechnika uprawiana przez hierarchów KK odnosi się, mam nadzieję, tylko do wyznawców ich (rozumianego jako instytucja i organizacja) kościoła, a nie Boga. Bądźmy mądrzejsi i myślmy samodzielnie.
@Pan Janek16:01, 17.02.2025
Tylko nikt kościołowi niczego nie zabrania. Zauważ, że to kościół sam na siebie nakłada pewne ograniczenia i sam mówi o swojej apolityczności. Problem polega na tym, że KK bardzo często nie przestrzega własnych zasad. Bardzo często łamie też zasady, które stara się wpajać wiernym. I tutaj jest sedno problemu. Jeśli KK ma być organizacją polityczną, to niech sobie jest.
Pan Janek07:22, 18.02.2025
Tak, ma pan rację, jak widać, gdy chodzi o wyższą stawkę, a nie są to niestety dusze wiernych. Tak więc hierarchowie wybierają tego drugiego Boga, którym jest niestety mamona. Mając w perspektywie dotacje i panów z kartonowymi czekami, robią to , co robią.... niestety. HIPOKRYZJA zagląda w oczy.
Rico08:01, 18.02.2025
Kondycja Kościoła jest obecnie pod wieloma względami wręcz fatalna !
@Rico10:39, 18.02.2025
Dokładnie, tak jak kondycja twojego pustego pogubionego łba
do @Rico17:57, 18.02.2025
A potrafisz coś bez obrażania innych? Bo to pokazuje że gdy nie masz argumentów zaczynasz pluć. To też świadczy o czymś
Odwagi !20:44, 18.02.2025
Kościół modli się za rządzących, zgodnie z nauką Chrystusa. Duchowni są obywatelami Polski. W trosce o Ojczyznę w Kościele ustanowiono świętych patronów. Świątynie są obiektami publicznymi ...itd.
Jaki wniosek ? Byłoby nienormalne gdyby duchowni nie interesowali się polityką. Wiernym patriotom potrzeba mądrego tzn. bożego rozeznania w zagmatwanej sferze życia jaką najczęściej bywa polityka. A zatem odwagi, nikt nie może zabronić kapłanom bycia dobrymi obywatelami własnego kraju. Gdzie szukać prawdy jak nie u żródła ...
12 26
Dzisiaj już nikt mądry księdza nie słucha.