Zamknij

Kartuzy. Trwają przygotowania do budowy tzw. "obwodnicy kwiaciarni"

10:56, 18.04.2025 Aktualizacja: 12:48, 18.04.2025
Skomentuj fot.W.D. fot.W.D.

Gmina Kartuzy zleciła wytyczenie terenu, po którym - zgodnie z projektem - poprowadzona zostanie droga łącząca ul. Wzgórze Wolności z ul. Jeziorną w Kartuzach. To oznacza, że przygotowania do realizacji inwestycji postępują. 

Pisaliśmy już, że gmina Kartuzy uzyskała zezwolenie na realizację inwestycji drogowej pod nazwą: Budowa drogi gminnej łączącej ulicę Wzgórze Wolności z ulicą Jeziorną w Kartuzach. 

Chodzi o niewielki odcinek drogi, która zgodnie z planami miałaby się zaczynać przy Domu Pogrzebowym i wychodzić na ul. Jeziorną, nieopodal skrzyżowania przy Placu Brunona. Droga przebiegać będzie w pobliżu stoiska plenerowego Kwiaciarni Zaremba, dlatego została okrzyknięta mianem "obwodnicy kwiaciarni".

Właścicielka kwiaciarni od dawna podkreśla, że inwestycja ta nie rozwiąże żadnych problemów komunikacyjnych w mieście, ale mocno utrudni jej prowadzenie biznesu. Władze gminy Kartuzy zwracają jednak uwagę, że celem planowanej drogi jest stworzenie dojścia i dojazdu do promenady oraz że na etapie projektowania uwzględniono szereg uwag właścicieli stoiska plenerowego. 

[ZT]65909[/ZT]

Mimo decyzji o zezwoleniu na budowę drogi, Andrzej Bystron, prezes Stowarzyszenia Głos Mieszkańców postanowił zaprotestować. Zbiera podpisy pod petycją przeciwko realizacji tej inwestycji.  Niezależnie od tego na przełomie kwietnia i maja samorząd zamierza ogłosić przetarg na budowę drogi. 

Prace przygotowawcze już się rozpoczęły. Wczoraj na teren stoiska plenerowego wkroczył geodeta wraz z pracownikami gminy Kartuzy w celu wytyczenia przebiegu drogi i terenu, który - na podstawie ustalonego odszkodowania - zostanie odebrany dotychczasowym właścicielom i przeznaczony pod budowę drogi. 

Takie uprawnienia daje gminie ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), czyli procedura administracyjna, która pozwala na wywłaszczenie dotychczasowych właścicieli nieruchomości oraz realizację inwestycji w oparciu o uzyskane pozwolenie na budowę.

Wczorajsze działania wywołały spory niepokój właścicieli terenu

[FOTORELACJA]29692[/FOTORELACJA]

- Obawiamy się, że po tym, jak nowe granice działek wytyczy geodeta, to wkroczą pracownicy, którzy usuną ogrodzenie naszego stoiska plenerowego i drzewa przy domu pogrzebowym - mówiła Danuta Zaremba, właścicielka kwiaciarni i stoiska plenerowego. - Cały nasz teren zostałby odsłonięty. Co z towarem, kto będzie tego wszystkiego pilnował? Zwłaszcza teraz, w okresie świątecznym.

Sylwia Biankowska, zastępczyni burmistrza gminy Kartuzy zapewniła, że przed świętami nie będą prowadzone żadne prace na terenie przejmowanym przez gminę. 

- W tej chwili zleciliśmy jedynie prace geodezyjne. Pracownicy urzędu sporządzili też dokumentację fotograficzną, która będzie niezbędna do przeprowadzenia wyceny terenu i wypłaty odszkodowania dotychczasowym właścicielom - mówi Sylwia Biankowska. - Pozostałe prace rozpoczną się w późniejszym terminie. Na pewno zadbamy o to, by odpowiednio ogrodzić i zabezpieczyć teren stoiska plenerowego. 

Aktualizacja godz. 12:48

Gmina Kartuzy opublikowała oświadczenie, w którym informuje o pracach przygotowawczych dotyczących budowy drogi łączącej ul. Wzgórze Wolności z ul. Jeziorną. Samorząd podkreśla, że celem inwestycji jest dokończenie promenady nad Jeziorem Karczemnym. 

(...) Władze Kartuz od lat starają się dokończyć budowę tego odcinka, by zapewnić mieszkańcom możliwość jeszcze pełniejszego korzystania z uroków Stolicy Kaszub. W tym celu powstaje wspomniana wyżej inwestycja. Pozwoli ona nie tylko wydłużyć istniejący ciąg pieszo-rowerowy, ale też zapewnić mieszkańcom dostęp do brzegu jeziora (wcześniej zagrodzonego) oraz uporządkować i uatrakcyjnić ten teren. Docelowo w pobliżu ma powstać również infrastruktura turystyczna oraz przystań kajakowa. Miasto tym samym zyska kolejny, atrakcyjny dla mieszkańców i turystów teren (...) - informuje Urząd Miejski w Kartuzach.

Zaprezentowano mapkę planowanej inwestycji oraz zdjęcia terenu przejętego przez gminę. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(40)

InfoInfo

26 8

Znowu ten sam numer, znowu kwiaciarnia zaczną sezon i znowu zostanie zablokowana.

Droga bez pasa zjazdowego nie ma.najmniejszego sensu.

10:16, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HmmHmm

30 6

Czyli gmina może prowadzić prace na prywatnej posesji ? Teraz jeszcze nie został wyznaczony więc co tam robią ci ludzie ?

Gmina bierze wielomilionowy kredyt by dołożyć 10 mln do obwodnicy Kartuz a tu proszę lekką ręką 3 mln żeby tylko komuś utrudnić życie i zniszczyć biznes.

10:19, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UpUp

1 1

Wywłaszczony*

10:19, 18.04.2025

Trzeba Trzeba

35 8

Gołego wysłać na śmietnik kartuskiej historii To co tu wyprawie to ormogedon Drodzy mieszkańcy dlaczego zafundowaliście sobie i nam takiego szkodnika

10:20, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Karol Pion84Karol Pion84

2 1

Niestety mamy takiego szkodnika , ale tępy naród wybrał takiego , widocznie lubimy byc d….. w d… . A było w kim wybierać

10:51, 19.04.2025

PozwoleniePozwolenie

25 1

A gdzie 30 dni na zaskarżenie ?

10:21, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pies ogrodnika Pies ogrodnika

38 7

Ten człowiek jest pełen nienawiści Ilu ludziom jeszcze zaszkodzi Nad Kartuzami chyba wisi jakaś klątwa

10:27, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REFERENDUMREFERENDUM

38 12

Należy rozpocząć zbieranie podpisów ws odwołania Burmistrza, to jest marnotrawienie publicznych pieniędzy

10:37, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZbieramyZbieramy

4 0

To zacznij zbierać

07:36, 19.04.2025

Pan burmistrz Pan burmistrz

37 9

Dlaczego robi na złość ,dziś wielki Piątek a tu taki cyrk

11:00, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

InfoInfo

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@ Pan burmistrz @ Pan burmistrz

29 9

To po prostu zwichrowana psyche ten człowiek nic nie potrafi a koniecznie chce zaistnieć .Robiąc takie numery istnieje w swoim kiepskim wymiarze To jest prymitywne ale prawdziwe

11:17, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brak wstyduBrak wstydu

29 4

Ostatni dzień roboczy przed świętami 27 stopni ciepła a w Łapalicach na ulicach i chodnikach piachu po zimie jak na żwirowni, wnioskuję że w innych miejscowościach gminy Kartuz podobnie takiego mamy gospodarnego włodarza - Tragedia!!

11:18, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SmutekSmutek

35 8

Najsmutniejsze jest to że mieszkańcy Kartuz sami wybrali tego Pana. Pluje ludziom w twarz a mimo to posłusznie został wybrany

11:31, 18.04.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TuskTusk

9 3

Też się sam nie wybrał.

11:40, 18.04.2025

blegleple blegleple

8 3

Wypraszam sobie. Ja na niego nie głosowałem!

12:54, 18.04.2025

Dziennikarze Dziennikarze

17 3

Czy naprawdę ex dzisiaj to tylko poklepywacz gminnych pomysłów ? Czemu redaktor jest tak stronniczy i w żaden sposób nie zbada tematu ?

11:51, 18.04.2025
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@Dziennikarze@Dziennikarze

3 1

Przecież to jest opisywane już od lat.

12:07, 18.04.2025

UpUp

2 0

I co z tego że jest opisywane ?

14:21, 18.04.2025

Głos rozsądku Głos rozsądku

36 5

Te pieniądze lepiej by przeznaczył na remont ulic w Kartuzach, a nie utrudniają życie kwiaciarni

12:03, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

qweqwrqweqwr

20 1

chciałbym tylko przypomnieć że Gmina to nie tylko miasto. Wioski czekają na kanalizacje, sale gimnastyczne, chodniki albo chociaż bezpieczne przystanki autobusowe

12:09, 18.04.2025

Tak wybraliście Tak wybraliście

20 4

Gmina to burmistrz Wioski narzekają ? ale to w nich burmistrz wygrywa wybory . W Kartuzach już tak jest nieudacznicy wybierają jeszcze większego nieudacznika.

12:21, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

6 0

Ja mieszkam na wiosce od urodzenia i można na palcach jednej ręki policzyć ile ludzi głosowo na tego pseudo burmistrza. W Pucku wiedzieli co ze swoim zrobić wywieźli go na taczce. Golynski ma ludzi za nic. A wioski ma gdzieś. Jak o coś prosił y to nigdy nie ma kasy.

19:41, 18.04.2025

Jak myślicieJak myślicie

13 9

dla kogo robione są te wszystkie inwestycje biedaczki- Kartuziaczki? Dla was czy dla bogatszej elity która wprowadzi się do tych nowiutkich bloków od Bravo? Wy nie macie tutaj nic do gadania, wy macie posłusznie głosować na kogo trzeba.

12:35, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PromenadaPromenada

18 27

No w końcu promenada zostanie dokończona a dojazdy uregulowane.
Wszelkie próby blokowania się skończyły.
Przez takie obstrukcyjne podejście Pani Zaremba pogorszyła sobie sytucję na własne życzenie.

13:36, 18.04.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Trump..Trump..

13 9

Trump z takimi lewakami jak ty rozwala jednym ciosem, na drugi dzień taki urzędniczyna lewacki pasożyt usłyszy jesteście zwolnieni pasożyty urzędniczę, zerujące na własności prywatnej

14:27, 18.04.2025

Kobiela1Kobiela1

1 8

W pełni się zgadzam

17:33, 18.04.2025

ciecie

3 2

dojazd do twojego braku mózgu chyba, półgłówku

07:06, 19.04.2025

Czy przy nowej drodzCzy przy nowej drodz

22 3

Czy przy nowej drodze powstanie jakaś nowa inwestycja developera?

14:10, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UpUp

1 0

Mówią że ośrodek za kasę pieniądze.

10:44, 19.04.2025

mściwa POpłuczynamściwa POpłuczyna

21 9

kiedy dymisja dewastatora Kartuz????

14:25, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

:):)

1 0

Mieszkańcy gm. Kartuzy nie mają na to jaj

16:49, 19.04.2025

KRYBERIUSZKRYBERIUSZ

10 30

Brawo MGG, w końcu będzie porządek, działaj! A stoisko plenerowe niech sobie zrobi na Bilowie

15:30, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UpUp

3 1

🤣 podaj adres zrobimy u ciebie

10:43, 19.04.2025

PatriotaPatriota

12 14

Teraz niech się zabierze za ROD! Pół miasta jest zamknięte tylko dlatego żeby trójmiasto miało gdzie marchewkę sadzić!

16:04, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hańba hańba

19 1

Prawo własności nie istnieje.
Są równi i równiejsi

18:32, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SmutneSmutne

16 6

Właściciel to powinien wziąć gumę i przegonić całe to towarzystwo.
W USA radzą sobie z takimi problemami w inny sposób.

18:37, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LekLek

7 1

To ja będe mógł samochodem po promenadzie jeździć?

18:53, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SobiSobi

17 4

He, he to będzie objazd na wzór tego obok hotelu miłosz, wywalono 4 miilony, a karetka i straż tamtedy nawet podczas ćwiczeń nie jechała.
Tylko chory umysł wprowadza w życie takie inwestycje, które mało co wnoszą, a kosztują dużo publicznych pieniędzy.

18:57, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

13 2

Mów za siebie. Mieszczuch głosowały na niego bo obiecywał imprezy z szarpidrutami a wioski ma za nic. Nie przyjeżdża na zebrania soleckie, na nic nie ma pieniędzy. Tylko bezsensowne inwestycje jak plaża która będzie służyć tylko menelom. A co do tej promenady to równanie dobrze mogi to zrobić inaczej.

19:33, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WMWM

5 15

Wszystkie argumenty podawane przez naszych przedstawicieli UM Kartuzy, których wybraliśmy w ubiegłorocznych wyborach, uważam za trafne i uzasadnione społecznie. Popieram. Realizować i do przodu.

20:11, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec SomoninaMieszkaniec Somonina

7 1

Na niskiej wycenie się skończy.
Pieniądze zobaczą, jak swinia niebo.
W Gminie Somonino droga jest kilka lat zrobiona, a kasy widać nie ma. Co z odkodowaniami, czy ktoś je w ogóle otrzymał?

22:13, 18.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ale tam jest syfAle tam jest syf

4 10

Na tym plenerze. Bałabym się tam chodzić, bo nie wiem czy nie skręciłabym kostki na tych cegłach. No fuj jednym słowem

22:14, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Donald syfDonald syf

1 0

No masz rację bałagan jest,dziwię się że to nie jest posprzątane tym bardziej są uczennice a ciężkie prace można facetów wziąć i wyczyścić ,

07:42, 20.04.2025

No i ....No i ....

4 6

Innych wywłaszczono pod obwodnicę (a też protestowali) to dlaczego teraz by nie mogli tego zrobić

23:09, 18.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

InfoInfo

3 1

Bo to nie jest obwodnica, nawet droga to ciężko nazwać

10:41, 19.04.2025

reportażreportaż

8 1

czy ktoś może realizuje już reportaż dotyczący katastrofy społeczno-ekologiczno-prawnej inwestycji pod nadzorem urzędującego włodarza
chodzi o nakreślenie katastrofy i dewastacji kaszubskiego krajoobrazu, głównie miasta Kartuz, poprzez skandaliczne projekty, niszczenie przyrody, przez plany wyjęte z kosmosu, główne powiązania i nagranie treści z takimi ludźmi jak planiści, architekci i projektanci pętli kolejowej, obwodnicy, konserwator zabytków, kadra naukowa, która zajmuję się ochroną środowiska, przyrodą, także urbaniści i planiści z Politechniki Gdańskiej, status prawny i nadużycia, nadleśnictwo, towarzystwo kolejowe, kolej, kto wydawał decyzje środowiskowe, urzędnicy, powiązania polityczne, Struk etc brak kompetencji urzędników - wykazać w rozmowie, finansowanie, nadużycia względem lokalnej społeczności - także wykazać w charakterze reportażu, powiązania z nadleśnictwem - wykazać milczące przyzwolenie, żadnych protestów do przebiegu planu obwodnicy, żadnych wniesionych zastrzeżeń, instrumentalizacja prawna jeśli chodzi o wywłaszczenia.
To kilka tylko zagadnień, które należałoby, sprawdzić, zweryfikować i nie tyle wykazać, ale też i udokumentować.

07:21, 19.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChrustChrust

6 0

To co dzisiaj dzieje się w temacie zagospodarowania miasta to klęska umiaru, rozumu i wiedzy. To drwina z podatników i mieszkańców. Tylu towarzyszy "Miłośników Kartuz" tylu towarzyszy "Upiększaczy Kartuz", tyle płaczu o każde drzewo a tu wyrąb lasu na całym brzegu jeziora, łyso! Po przeciwnej stronie jeziora murowane osiedle, wielokondygnacyjne klocki betonowe, a prywatnym inwestorom ustalają wysokość kalenicy jak kroplówką krew. To już nie jest moje miasto... Aaaa! Czy ten betonowy wiadukt nad torami powstanie? Będzie pięknie, k***a, pięknie...

12:45, 19.04.2025

Na wlasne życzenie:)Na wlasne życzenie:)

5 11

Gdyby pani Zaremba była rozsądniejsza to miała by ścieżkę pieszo rowerową i dojście do stanowiska plenerowego z wielkiego parkingu czy Wzgórzu Wolności, biznes by kwitł, ale nie - wolała napchać kieszeń mecenasowi i dać sie podpuścić lokalnej politycznej opozycji... w efekcie ma zrid, będzie droga pod plenerem i musi oddać część gruntu. A można było pomyśleć ..

07:48, 19.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Myslenie boliMyslenie boli

3 1

wlacz myslenie !!! ta obwodnica kwiaciarni nic nie daje oprocz kosztow za ktore my wszyscy razem z Toba zaplacimy zamiast wazniejszych inwestycji !!! wyjazd z obwodnicy bedzie chyba jednokierunkowy i bedzie zakorkowany na ul jeziornej bo wyjazd bedzie trzy-3 - pasmowy tylko w kierunku skrzyzowania z ul gdanska!!!! zlikwidowany bezie parking miedzy Mestwinem a w jazdem do garazy podziemnych, gdzie czesto sa wielkie korki do wjazdu na ul gdanska!!! tak wiec bedzie dodtkowa korkownica!!! lepiej niech naprawia ul Sciegiennego od KCK domu kultury kolo kolegiaty kosciola dolnego !!! po tych kocich lbach nie da sie jechac ani chodzic!!! proponuje tymi kamieniami wybrukowc ta obwodnice kwiaciarni eby bylo smiesznie i wesolo...

12:51, 19.04.2025

lokiloki

6 1

W gm. Rajtuzy obwodnicę jedno pasmowe, jak coś takiego można nazwać obwodnicą, może autobana od razu.

08:33, 19.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Na wlasne życzenie:@Na wlasne życzenie:

5 0

Nie, żebym się czepiał, ale to dojście z parkingu to miałoby być realizowane przy pomocy windy?
Nie wiem gdzie mieszkasz, ale zapewne nie miałeś do czynienia z instytucjami państwowymi.
Oni tworzą projekt, potem go realizują, nie zwracając uwagi na to, że ich obecna modernizacja jezdni i chodnika spowoduje podniesienie poziomu o tylko 20 centymetrów.
Tak miałem u siebie z wjazdem na swoją posesję. Jak zakończyła się sprawa, urzędnicy stwierdzili, że nie będą zmieniac swojego planu, to ja mam zmienić swój wiazd, na swój koszt dostosowując go do nowej sytuacji. Żadne odwołania, protesty nic nie dały, musiałem wydać blisko 10 tysięcy na przebudowę wjazdu, bo miałem wyjście iśc do sądu i toczyć spór przez lata, zostając bez wjazdu, albo wydać kasę.
Argumenty w przypadku budowy tej drogi mnie nie przekonują, bo jej budowa nie ma technicznego uzasadnienia, pierwszy punkt to ta droga z punktu organizacji ruchu drogowego w tym miejscu nic nie zmienia, a bardziej komplikuje, bo powstają dwa skrzyżowania- miejsca potencjalnych kolizji.
Argument o dojściu do promenady... to tak jak byśmy budowali Titanica, który ma pływać po Karczemnym. Ścieżka pieszo rowerowa ok, bez ruchu pojazdów bym zrozumiał, piesi czuliby się bezpieczniejsi, mogli by spacerować w spokoju, a wybudować drogę o szerokości kilku metrów, tylko po to by ją potem zamknąc dla ruchu pojazdów jest bez sensu, no ale jeśli ktoś nie wydaje swoich pieniędzy tylko cudze, to może sobie pozwolić na takie ekstrawagancje.

08:51, 19.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doh jodoh jo

9 1

to jest hamstwo zabierac prywatna wlasnosc Goly juz w piekle sie smazy z ta swoja koza na deptaku

08:58, 19.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@Na wlasne życzenie@@Na wlasne życzenie

4 3

Hahaha W pierwszej kolejności - 10 000zł za zjazd, no chyba, że realizowany wraz z pozłacaną balustradą:) Średnia powierzchnia zjazdu standardowego to 30m2, co daje za wykonanie z materiałem 4000-5000zł. Po drugie zgodnie z ustawą o drogach publicznych przy przebudowie drogi koszt przebudowy zjazdu ponosi zarządca drogi... W temacie powiązania parkingu z stanowiskiem plenerowym to w naturze funkcjonuje takie coś jak pochylnia, więc w każdej konfiguracji można było to powiązanie zrobić bez windy i schodów. Można również było zrobić przejazd wyniesiony przez ścieżkę pieszo-rowerową, co daje dodatkowe cm na różnicy wysokości. Proszę więc nie tworzyć fałszywej dezinformacji. Powodem sytuacji jest brak chęci porozumienia, ale jeśli ktoś ma dużo pieniędzy i zacięty charakter to można wynająć prawnika i toczyć wojnę sądową, tylko, że tym razem efekt jest gorszy niż kompromis z magistratem. Przykre jest tylko to, że co prawda p. Zeremba mogła nie znać przepisów to już mecenas mógł przewidzieć, że Gmina wejdzie w specustawę i dokończy temat. Drugą przykrą sprawą jest, że jest jeszcze grono, które chce zbić kapitał polityczny przy tej sprawie...

10:16, 19.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChrustChrust

6 0

Jakie grono, jaki kapitał. Widać jak na dłoni, że to jest zamach na własność, bo można! A wejście geodetów w Wielkim Tygodniu to nie przekaz? Drzwiami sie nie udało, przegrał w Sądzie jedną sprawę, wlezie przez okno.

12:50, 19.04.2025

ChrustChrust

7 0

Z tego co wyczytałem, znak zakazu wjazdu i korzystania z drogi do stanowiska plenerowego przez klientów kwiaciarni Burmistrz postawił bezprawnie. Pani Zarembowa może wystąpić o utracone przychody. Ponadto, w mieście takim jak Kartuzy, każdy skrawek ziemi w centrum miasta, dla przedsiębiorcy jest na wagę złota. Nieudane, wręcz błędnie rozwiązane, nie wykorzystujące całej przestrzeni skrzyżowanie przy pl. Brunona ma być wspomagane jeszcze bardziej bzdurną "obwodnicą kwiaciarni"? Najbardziej obrzydliwy jest termin nasłania geodetów w Wielkim Tygodniu Święta Zmartwychwstania. Wiemy kto tak robi od lat.

12:34, 19.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do:@@Na wlasne życzeDo:@@Na wlasne życze

3 0

Ale zdajesz sobie sprawę, poziom parkingu i poziom wjazdu do stoiska to jakieś dwa metry? To nie jest 20 czy 30 centymetrów. Kąt pochylenia zjazdu 45 stopni? Dostawa towaru fiatem Ducato, który mieści 10 europlet takim wjazdem, jasne, nieco wyobraźni.
Co do kosztów mojego wjazdu. Mój wjazd nie kończy się wraz z granicą działki, inwestora czyli gminę interesuje tylko fragment do granicy nieruchomości. Nie ma opcji aby na odcinku 4,5 od krawędzi jezdni do granicy mojej nieruchomości zrobić łagodny spadek, bo część chodnika musiałaby być krzywa, pas zieleni oddzielający moją nieruchomość od chodnika wynosi 1 metr, to może na tym odcinku jednego metra wyrównać różnicę poziomów? Nie i jeszcze raz nie, ma być porządnie, z łagodnym spadkiem od krawędzi chodnika w głąb posesji, ja nie potrzebuje garbów u siebie.
Teraz sobie wyobraź, że trzeba na mojej części, zdjąć kostkę na odcinku około 10 metrów, do tego zdemontować obrzeża, ponownie je zamontować, odpływy wody poprawić, ułożyć ponownie kostkę, wyrównać grunt po obu stronach obrzeży, posiać trawę od nowa i na końcu już tylko przerobić furtkę i bramę wjazdową i to wszystko, jeśli znajdziesz kogoś kto zrobi to za 5000zł to jesteś wielki.

13:04, 19.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej BystronAndrzej Bystron

6 0

Trwają przygotowania do nowej drogi
(trwa permanentny konflikt burmistrza z właścicielami gruntu),
ale dlaczego nikt nie zwraca uwagi na wpływ planowanej drogi - inwestycji na środowisko Jeziora Karczemnego, gdzie przed rokiem uroczyście zakończono rekultywację za około 65.000.000 zł

Ponadto nadmieniam, że sąsiadujący parking oraz fragment już teraz utwardzonej drogi były częściowo współfinansowane ze środków zewnętrznych (jako fragment rewitalizacji miasta).
Przecież ta inwestycja naraża Gminę Kartuzy na zwrot dofinansowania (chodzi o miliony złotych),
gdyż występuje tutaj tzw. trwałość projektu, która wg zapowiedzi zostanie przerwana (5 lat od zakończenia zadania).
Myślę,że w gdyby Komisja Rewizyjna przy Radzie Miasta w Kartuzach wykonywałaby swoje ustawowe obowiązki w sposób rzetelny to miałaby co robić ?!

13:35, 19.04.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChrustChrust

0 0

Jeżeli w wyniku tej odwetowej akcji ratusza jakaś złotówka miałaby być zwrócona to wiadomo kogo ścigać. Czy po tych trafionych inwestycjach:
1) Plac zabaw przy ul. Chmieleńskiej, (taki drogi bo będzie na lata)... Już nie ma...
2) Targowisko przy ul. Sędzickiego,
3) Deptak i Rynek (projektowane i budowane kilka razy!). Ciekawe kiedy kostka obluzuje się na tyle, że wymagany będzie kolejny "remont"
4) Betonowy skate park...
5) Obwodnica leśna, ze zjeżdżającą skarpą...
ktoś ma złudzenie po co to wszystko? Byle był ruch w interesie. Nawet nie martwią się czy zrealizowana inwestycja będzie spełniała wymogi do końca kadencji, jak np. te płyty smerfowe z gumijagód na deptaku.

11:32, 22.04.2025

Kazimierz PawlakKazimierz Pawlak

1 0

Zapamiętaj!!!!!!!!
Miedza to święta rzecz.
I naucz się tego, bo inaczej znów Cię kosą nauczę.

14:19, 21.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Więcej bezsensuWięcej bezsensu

1 0

Budują ścieżkę rowerową za trzy miliony w środku miasta, a nie potrafią wybudować ścieżek, aby z tego miasta wyjechać bezpiecznie.
Turyści nie będą na rowerach krążyć wokół placu Brunona, ta budowa ich tutaj nie zatrzyma, tak samo jak brak bezpiecznych wyjazdów i wjazdów do miasta.
Nie wiem , kto jest odpowiedzialny za przygotowywanie i wizję rozwoju infrastruktury dla aktywnych turystów, ale w tym temacie mało co się dzieje.
Kartuzy, powinny być centrum wypadowym dla takich osób, przyjeżdżają do Kartuz, pociągiem, czy samochodem, potem robią sobie objazdówkę po okolicach, problem w tym, że oni nie mają szans, aby wyjechać z tego miasta,a co do dopiero do niego wrócić. Kilka ścieżek i kilka dróg rowerowych w mieście dla takich osób, to maksymalnie godzinka jeżdżenia, tacy ludzie robią po 100km bez większego problemu. Społeczeństwo się zmienia, aktywna turystyka jest coraz bardziej popularna, niestety Kartuzy tego nie widzą i mało co robią w tym kierunku, aby takich turystów pozyskać. Turysta ma do nas przyjechać, stąd zrobić bazę wypadową na okolice, wrócić, zjeść, przenocować i kolejnego dnia inny kierunek okolic obrać. Tylko po co przyjeżdżać do betonowego miasta? To mają u siebie,
Dewastujemy kartuski las, nie korzystamy z jego potencjału, obecne drogi dla rowerów w mieście, to nie inwestycja w turystykę, zresztą one i tak są połączone ze sobą, że nie wiadomo dokąd prowadzą i gdzie się kończą.
Gdyby takie zaangażowanie jak w tę drogę przełożyć na infrastrukturę dla turystów, to bylibyśmy miastem wskazującym kierunek, teraz to jesteśmy z tyłu i to o jakieś 10- lat za pozostałymi.

11:04, 22.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EndriuEndriu

1 0

Dokończyć inwestycję i tyle w temacie. W końcu będzie tam porządek jak należy i ktoś to musi zrobić.

21:10, 22.05.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%