Mieszkańcy sołectwa Kiełpino, a w szczególności Leszna Kartuskiego zbierają podpisy pod petycją w sprawie utrzymania przystanku kolejowego w Lesznie Kartuskim. Obawiają się, że w ramach modernizacji linii kolejowej 214, na odcinku Somonino - Kartuzy, zostanie on zlikwidowany.
Autorzy petycji wskazują, że przystanek w Lesznie Kartuskim ma ogromne znaczenie dla mieszkańców jak i pracowników firm znajdujących się w tamtej okolicy. Podkreślają też, że przystanek powstał w 1984 roku i został zbudowany w czynie społecznym.
(...) Od momentu jego powstania, przez cały ten czas właśnie my, mieszkańcy dbaliśmy o jego utrzymanie, organizując prace remontowe i porządkowe, aby zapewnić jego funkcjonowanie (...) - piszą autorzy petycji.
Dominika Biekisz- Olejnik, sołtys Kiełpina podkreśla, że mieszkańcy Leszna w najbliższym czasie chcą się spotkać z przedstawicielami kolei oraz z posłem Stanisławem Lamczykiem, licząc na pomoc w utrzymaniu przystanku w ich miejscowości.
Petycję w tej sprawie można podpisać TUTAJ.
Informowaliśmy już, że w ramach inwestycji powstanie nowy przystanek Somonino-Bernardyno. Przebudowana zostanie stacja w Somoninie oraz przystanek kolejowy w Sławkach.
Przypomnijmy - modernizacja linii kolejowych 201 i 214 to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych na Pomorzu. Po zakończeniu wszystkich prac i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na linii nr 201 pojadą z prędkością do 140 km/h (obecnie do 120 km/h), na linii nr 214 z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe 100 km/h (obecnie do 80 km/h).
[ZT]65181[/ZT]
Inwestycja ma poprawić połączenia pasażerskie Trójmiasta i Kaszub z woj. kujawsko-pomorskim. Przewoźnikom umożliwi przygotowanie lepszej oferty w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych. Przyczyni się do lepszego skomunikowania kolei z innymi środkami transportu.
Dobudowa drugiego toru poprawi przepustowość linii, po której będzie mogło kursować więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Inwestycja ma również istotne znaczenie dla poprawy warunków przewozu towarów do portu w Gdyni, co ma zwiększyć jego potencjał i przełożyć się na rozwój gospodarki Trójmiasta i całego regionu. Modernizacja linii nr 201 ma istotne znaczenie także w kontekście elektryfikacji trasy PKM oraz rozbudowy Portu Lotniczego w Gdańsku.
Koleo11:45, 04.05.2025
Pamiętajmy, że pociąg regionalny to nie tramwaj. Każdy dodatkowy przystanek zwłaszcza na niezelektryfikowanej linii powoduje wydłużenie przejazdu, a co za tym idzie pogorszenie oferty dla wszystkich pasażerów. Przystanek Bernardyno nie znajduje się tak znowu daleko, aby Leszno było nadal potrzebne.
0 0
Ale jest kawał drogi