Zamknij

Mieszkańcy apelują o utrzymanie przystanku w Lesznie Kartuskim. Jest petycja

10:40, 04.05.2025 Aktualizacja: 11:26, 04.05.2025
Skomentuj fot.kolaż.oprac.W.D. fot.kolaż.oprac.W.D.

Mieszkańcy sołectwa Kiełpino, a w szczególności Leszna Kartuskiego zbierają podpisy pod petycją w sprawie utrzymania przystanku kolejowego w Lesznie Kartuskim. Obawiają się, że w ramach modernizacji linii kolejowej 214, na odcinku Somonino - Kartuzy, zostanie on zlikwidowany.  

Autorzy petycji wskazują, że przystanek w Lesznie Kartuskim ma ogromne znaczenie dla mieszkańców jak i pracowników firm znajdujących się w tamtej okolicy. Podkreślają też, że przystanek powstał w 1984 roku i został zbudowany w czynie społecznym. 

(...) Od momentu jego powstania, przez cały ten czas właśnie my, mieszkańcy dbaliśmy o jego utrzymanie, organizując prace remontowe i porządkowe, aby zapewnić jego funkcjonowanie (...) - piszą autorzy petycji. 

Dominika Biekisz- Olejnik, sołtys Kiełpina podkreśla, że mieszkańcy Leszna w najbliższym czasie chcą się spotkać z przedstawicielami kolei oraz z posłem Stanisławem Lamczykiem, licząc na pomoc w utrzymaniu przystanku w ich miejscowości. 

Petycję w tej sprawie można podpisać TUTAJ

Informowaliśmy już, że w ramach inwestycji powstanie nowy przystanek Somonino-Bernardyno. Przebudowana zostanie stacja w Somoninie oraz przystanek kolejowy w Sławkach. 

Przypomnijmy - modernizacja linii kolejowych 201 i 214 to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych na Pomorzu. Po zakończeniu wszystkich prac i pozyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pasażerskie na linii nr 201 pojadą z prędkością do 140 km/h (obecnie do 120 km/h), na linii nr 214 z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe 100 km/h (obecnie do 80 km/h).

[ZT]65181[/ZT]

Inwestycja ma poprawić połączenia pasażerskie Trójmiasta i Kaszub z woj. kujawsko-pomorskim. Przewoźnikom umożliwi przygotowanie lepszej oferty w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych. Przyczyni się do lepszego skomunikowania kolei z innymi środkami transportu.

Dobudowa drugiego toru poprawi przepustowość linii, po której będzie mogło kursować więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Inwestycja ma również istotne znaczenie dla poprawy warunków przewozu towarów do portu w Gdyni, co ma zwiększyć jego potencjał i przełożyć się na rozwój gospodarki Trójmiasta i całego regionu. Modernizacja linii nr 201 ma istotne znaczenie także w kontekście elektryfikacji trasy PKM oraz rozbudowy Portu Lotniczego w Gdańsku.

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

KoleoKoleo

1 0

Pamiętajmy, że pociąg regionalny to nie tramwaj. Każdy dodatkowy przystanek zwłaszcza na niezelektryfikowanej linii powoduje wydłużenie przejazdu, a co za tym idzie pogorszenie oferty dla wszystkich pasażerów. Przystanek Bernardyno nie znajduje się tak znowu daleko, aby Leszno było nadal potrzebne.

11:45, 04.05.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LoliLoli

0 0

Ale jest kawał drogi

12:24, 04.05.2025

0%