W Sierakowicach, w rejonie dworca kolejowego widać pierwsze prace związane z rewitalizacją linii kolejowej Kartuzy - Sierakowice. Usuwana jest m.in. część starego torowiska.
Umowę na opracowanie projektu i odbudowę linii kolejowej 229 pomiędzy Kartuzami a Lęborkiem podpisali we wrześniu przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych oraz firmy Torpol w Sierakowicach.
O umowie na tę wyczekiwaną inwestycję poinformowali w Sierakowicach premier RP Donald Tusk oraz minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Szef rządu mówił wtedy o znaczeniu modernizacji linii kolejowej Kartuzy - Lębork - Sierakowice.
[ZT]71731[/ZT]
- Wielu komentatorów śmiało się z byłego wójta Sierakowic Tadeusza Kobieli czy marszałka województwa Mieczysław Struka, że budują węzeł integracyjny tam, gdzie pociągi nie dojeżdżają od lat. Dlatego dziś zabieramy się do pracy - mówił w Sierakowicach premier Donald Tusk.
Jak podkreśla Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, rewitalizacja linii kolejowej 229 oznacza powrót kolei do szeregu kaszubskich miejscowości, także tych, które historycznie nie posiadały przystanku na linii Kartuzy – Lębork, gdy przed 2000 r. kursowały nią pociągi.
Będą to: Grzybno (nowy przystanek), Prokowo, Łapalice (nowy przystanek), Garcz, Cieszenie, Miechucino, Mojusz, Sierakowice, Sierakowice Szkoła (nowy przystanek), Kamienica Królewska, Niepoczołowice, Linia – Zakrzewo, Kętrzyno, Nawcz, Rozłazino.
Czas przejazdu najszybszych pociągów z Sierakowic do Gdańska wyniesie ok. 1h 15 min.
[ZT]71764[/ZT]
Linia kolejowa będzie służyć nie tylko pasażerom, ale również składom towarowym. Odbudowa połączenia z Kartuz przez Sierakowice do Lęborka to strategiczna inwestycja nie tylko dla naszego regionu, ale dla całego kraju. Tory zapewnią kolejowy dojazd do powstającej w gminie Choczewo elektrowni jądrowej.
Wykonawcą modernizacji linii Kartuzy-Sierakowice-Lębork jest przedsiębiorstwo Torpol z Poznania. Zadanie będzie kosztowało 625 mln zł.
Do zadań firmy będzie należało zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy-Lębork w ramach projektu pn. „Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino”. Termin realizacji Inwestycji został określony na 30 miesięcy od daty zawarcia umowy.
12 6
Za PiSu tego nie było Brawo Panie Premierze
5 10
Ściema .... Gdyby nie elektrownia atomowa w Lubiatowo/Kopalino to by nic nie było
0 0
Nikt nie mówi ile pociągów pasażerskich ma jeździć i jak często tylko o towarowym do elektrowni
3 1
Dlatego PiS obiecał, że będzie można wszędzie o każdej porze i każdego dnia dojechać autobusem.
2 3
Ta linia będzie bez elektryfikacji? Trochę słabo..
2 5
na przejazdach ktore beda przecinac a bedzie ich 5 spowoduje ze pociag z Sierkowic do Gdanska pojedzie conajmniej 2 godz o bezpieczenstwie i korkach na przejazdzach nie wspomne
1 0
Z Kartuzy do Gdańsk jeździ przez kokoszki gdzie na całej linii są przejazdy z rogatkami np Żukowo na krajowej 20 i nikt nie marudzi że korki się robią
9 2
Pis rządzil tyle lat i nie zrobił nic dla nas. Teraz nareszcie ruszyło. Super!
8 3
Nigdy nie rozumiałem ludzi którzy głosowali na pis. Tamta władza ciągnęła zawsze tylko dla siebie, ludziom coś rzucili żeby im zamknąć buzie i to wszytsko, a żadnych konkretnych, strategicznych działań nie było. Dobrze że władza się zmieniła, bo byśmy nigdy tej linii kolejowej nie zobaczyli
1 7
PO-ców tu się wypowiada aż przykro patrzeć. Wasz tuskowodzuś robi z was baranów ostatnio nawet w sejmie zagrał swoim wyborcom na nosie a wy dalej patrzycie zamkniętymi oczami
1 0
Super
1 4
Tory przecież były tylko muszą usuną zielsko i chwasty .
0 0
Ominąć szerokim łukiem Sierakowice ......