Wiadomości

Zamknij

Wójt Sierakowic wskazuje winnych porażki ws. praw miejskich. Poza nim to... wszyscy

W.D. 18:07, 24.02.2026 Aktualizacja: 19:45, 24.02.2026
74 Wójt Sierakowic wskazuje winnych porażki ws. praw miejskich. To... wszyscy fot.W.D.

Mieszkańcy, bo zadawali "niemerytoryczne pytania", lokalne media - bo pisały, internauci - bo komentowali, niektórzy radni - bo dociekali - to wszystko według wójta Mirosława Kuczkowskiego wpłynęło na klęskę konsultacji społecznych w sprawie praw miejskich Sierakowic. On sam nie ma sobie nic do zarzucenia. - Zrobiłem wszystko na 200 procent - mówił na dzisiejszej sesji.

Ci, którzy sądzili, że temat praw miejskich dla Sierakowic już przebrzmiał, a uchwała zamykająca ten proces pozwoli wystudzić emocje, byli w dużym błędzie. Szef sierakowickiego samorządu mocno podgrzał atmosferę na dzisiejszej sesji.

Stało się to przy okazji procedowania uchwały o odstąpieniu "od ubiegania się o nadanie statusu miasta miejscowości Sierakowice". Szef sierakowickiego samorządu spełnił obietnicę w sprawie zamknięcia całej procedury. Wcześniej zapowiedział, że jeśli mieszkańcy w konsultacjach społecznych negatywnie wypowiedzą się na temat zmiany statusu miejscowości, odstąpi od dalszych prac nad tą sprawą. 

Pretensje i połajanki

Wójt Sierakowic Mirosław Kuczkowski przedstawił dziś wyniki konsultacji. Mieszkańcy w ankietach wyrazili zdecydowany sprzeciw wobec pomysłu zmiany statusu miejscowości. Podczas każdego z 12. spotkań mieszkańcy powiedzieli jednoznacznie "nie". Negatywny wynik przyniosło także dodatkowe głosowanie dla tych, którzy nie oddali ankiet w trakcie konsultacji. 

::addons{"type":"youtube","url":"https://youtu.be/jxkHJHMnmUA?si=L2CRIlrfCJd86AIM"}

Warto przypomnieć, że za organizację konsultacji odpowiadał wójt gminy. Tymczasem w swoim dzisiejszym wystąpieniu za klęskę zorganizowanych przez siebie konsultacji społecznych obwinił... dosłownie wszystkich. 

Miał pretensje do mieszkańców za - jego zdaniem - "niemerytoryczne pytania". W rzeczywistości to dzięki pytaniom i zaangażowaniu uczestników konsultacji na jaw wychodziły fakty, o których władze gminy "zapomniały" powiedzieć lub których nie było w przygotowanej prezentacji. Część mieszkańców przychodziła na spotkania z przygotowanymi wcześniej, precyzyjnymi zagadnieniami. Na wiele z nich nie było odpowiedzi. 

Wójt Sierakowic miał pretensje do "stałej ekipy", która jeździła na każde spotkanie, chociaż od początku zapewniał, że konsultacje społeczne są otwarte i dostępne dla wszystkich. Mirosław Kuczkowski mówił też dzisiaj, że dowiedział się jakoby wielu mieszkańców nie chciało brać udziału w "czymś takim". Nie sprecyzował dokładnie co miał na myśli. 

W rzeczywistości uczestnicy wielu spotkań od razu na początku wypełniali ankiety i oddawali głosy, nie czekając nawet na wypowiedzi władz gminy. Ale ci, którzy nie chcieli uczestniczyć w dyskusji, mogli przyjść w wyznaczony dzień do Urzędu Gminy i tam oddać głos. Z takiej opcji skorzystały 103 osoby, ale większość również zagłosowała przeciwko prawom miejskim. 

"Gorzkie konsultacje" i odwołania do Boga

Szef sierakowickiego samorządu krytykował lokalne media, portale i "fejsbuki". Miał pretensje do radnego Roberta Jakubka, który aktywnie brał udział w niemal wszystkich spotkaniach. Żalił się, że na jednym ze spotkań, gdy był chory, bo dopadła go grypa, to i tak "był atakowany". Twierdził, że byli radni, którzy tupali na jednym ze spotkań. 

Wójt Sierakowic nie wspomniał w swoim wystąpieniu, że przed rozpoczęciem procedury nie przekazał radnym żadnych szczegółowych informacji na temat praw miejskich, żadnych informacji na temat kosztów związanych ze skutkami zmiany statusu miejscowości. Nie wspomniał też o tym, że gmina nie przygotowała dla mieszkańców analizy słabych i mocnych stron planowanego przedsięwzięcia, żadnych symulacji ani szczegółowych danych. 

::addons{"type":"youtube","url":"https://youtu.be/QMCr4qdvZYg?si=qAxSb-t4HSR3NJzG"}

-  Uważam, że to co na mnie spoczywało, jeżeli chodzi o pewną procedurę zachowałem w 200 procentach - mówił Mirosław Kuczkowski, wójt Sierakowic. - A był "najazd" na mnie pewnych portali, pewnych "fejsbuków", pewnych wypowiedzi, które poszły za daleko. 

Wójt przyznał, że konsultacje były dla niego "gorzkie". 

-  Chcę tworzyć coś dobrego, ale ktoś tam opisze mnie znowuż, że wójt jest taki-owaki, że ma złe pomysły i że jest przeciwko ludziom. Oświadczam, że to nieprawda. Nie po to zostałem wybrany, nie po to tu głosowałem i powiedziałbym, że to ma być z Panem Bogiem - mówił Mirosław Kuczkowski. 

"Spalony" temat

Zarówno radny Witold Sildatk, jak i Radni Dobrej Zmiany, komentując sprawę podkreślali, że konsultacjom społecznym towarzyszyło wiele emocji. Radny Rafał Makurat stwierdził, jednak, że można było tego uniknąć, gdyby mieszkańcom przedstawione zostały fakty. 

::addons{"type":"youtube","url":"https://youtu.be/_EHL5nzoYlY?si=OsdiXJyvKoR35U37"}

- Gdybyśmy na początku przedstawili ludziom fakty, plusy, minusy tego, że moglibyśmy być miastem, to sytuacja byłaby inna. Te nastroje byłyby odmienne i udział w konsultacjach mógłby inaczej wyglądać - mówił radny Rafał Makurat. - Myślę, że kolejne podejście do tej sprawy na pewno będzie prędzej czy później. Sierakowice z czasem pewnie będą miastem, ale tutaj sugestia, by lepiej się do tego przygotować, lepiej to wszystko rozpocząć. 

Radna Dorota Skierka podkreśliła, że temat był "spalony" już na początku konsultacji. 

- Mówiłam o tym na grudniowej sesji, bo podchodząc do samych konsultacji społecznych temat był już "spalony". A to dlatego, że od pierwszej sesji, na której rozmawialiśmy o prawach miejskich słyszeliśmy, że wszystko będzie, że wszystko w swoim czasie, ale nie było konkretów. Sprawa była nieprzepracowana, nieprzygotowana, "przespane" zostały całe wakacje i dlatego te emocje urosły do takiej rangi - mówiła Dorota Skierka. 

Radni niemal jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie odstąpienia od dalszego procedowania sprawy praw miejskich. Niespodziankę sprawił w tym przypadku radny Robert Jakubek, który zagłosował... przeciw.

Podkreśla, że zrobił to w pełni świadomie, by zamanifestować swoje niezadowolenie z dzisiejszej "debaty" nad wynikiem konsultacji. 

Radny głosował inaczej niż wszyscy

- Byłem przekonany, że podejmiemy tę uchwałę bez większych emocji, że będziemy starali się studzić nieco atmosferę, a tymczasem stało się coś odwrotnego. Dziś usłyszeliśmy, że za negatywne emocje wokół praw miejskich wytworzyli mieszkańcy, którzy przybywali na konsultacje, radni, którzy zabierali głos, ludzie, którzy mieli pytania. Ja się z tym kompletnie nie zgadzam. Dlatego postanowiłem zagłosować tak, a nie inaczej - mówi radny Robert Jakubek. - Moglibyśmy tego wszystkiego uniknąć, gdyby posłuchano nas wcześniej i gdyby odbyło się referendum, gdzie każdy w spokoju mógłby oddać głos. Od początku byłem za referendum. Gdybyśmy mogli wziąć udział w konsultacjach, a potem zagłosować w referendum, to uniknęlibyśmy tego, że ktoś patrzy, jak głosuje inna osoba, jak głosują sołectwa. Chciałem zagłosować za przyjęciem dzisiejszej uchwały, ale znowu wyniesiono ten temat na poziom bardzo agresywnej dyskusji, a tak naprawdę mieliśmy tę sprawę po prostu zamknąć. 

(W.D.)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (74)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE

Bo on…Bo on…

27 2

Chciał być Kopernikiem Sierakowic. Chciał zatrzymać tę wiochę, a ruszyć w miasto :D

20:33, 24.02.2026

Rock Rock

0 17

Odwal się krytkancie od GS bo to firma w której pracują ludzie i mówiąc źle to ich krzywdzisz Mo nie wiesz ale to firma która przetrwała trudne czasy i jedna z nieliczych z tej branży która pracuje i istnieje do dziś i daje pracę wielu rodzinom.Czasami trzeba pomyśleć zanim coś się napisze. Nie krzywdż. Oby ciebie "dobry człowieku " to nie spotkało.

08:36, 25.02.2026

@rock@rock

18 0

Nie mam nic do ludzi pracujących w GS. Ale mam prawo uważać je za relikt przeszłosci.
Np. patrząc na ich zarządzanie i to co tam sie dzieje. Bo wiesz przecież kto zajął stanowisko vice prezesa zamiast obecnego wójta, tak? A to tylko jeden przykład. Ewidentnie widać że obecny włodarz mentalnie nie wyszedł jeszcze z tej spółdzielni, a może nawet wciąż tkwi w czasach słusznie minionych.

08:52, 25.02.2026

Pozostałe komentarze

WłodeeekWłodeeek

32 5

Ktoś tu ma zapędy na szefa miasta

19:44, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

posłuchjacieposłuchjacie

47 11

Posłuchajcie sobie co ten facet wygaduje! Przecież to się w głowie nie mieści!!!!!

19:48, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

OdpOdp

5 31

Mówisz o Robercie???

20:57, 24.02.2026

KosmitaKosmita

48 6

A wam co się wydawało że wójt powie że coś zaniedbał.Wszuscy są winni tylko nie on.Że radnych wykiwał to nie on.Przydała by się wiązanka ale mam więcej kultury niż on. TV

20:05, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wasDo was

12 27

Nie rozwalajcie rodzin - to był bardzo dobry apel.

20:13, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ja.Ja.

44 2

A znasz jego sytuacje rodzinną? Bo jego historia za ciekawa nie jest. Kreuje sie na wielkiego katolika i ofiarę. A sam ma dużo brudu za pazurami. Kilka rodzin mogłoby duzo opowiedzieć.

20:16, 24.02.2026

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


O co chodzi O co chodzi

3 4

Czemu osądzacie o jakieś kochanki nie wstyd wam Przecież powiedział Paj wojt Mirek że ma żonę i dzieci o kochance nic nie mówił.

21:41, 24.02.2026

Jakubek zagłosowałJakubek zagłosował

7 46

bo znów chciał się wyróżnić, jak go słyszę to rzygam

20:32, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

A zagłosował A zagłosował

15 5

Żebyś się nie ubrudził tymi wymiocinami, a taki elegancki jesteś

20:40, 24.02.2026

@jakubek zaglosowal@jakubek zaglosowal

1 14

Mam takie samo odczucie. Żałony typek.

21:25, 24.02.2026

ej ty jakubekej ty jakubek

1 0

Jedyny który miał odwagę pokazać, że to farsa. Pozostali bez zastanowienia podnieśli łapki. To pytanie mam do Was, to Wy chcieliście tego miasta czy jednak nie ? Głosujecie, robicie gównoburze, a za chwilę się wycofujecie. Czyżby przerosła was ta cała sytuacja? Bezmyślnie podnosząc łapki.
Zresztą czego miała ta uchwała dotyczyć? Takiej chyba w procedurze uzyskania statusu miasta to chyba nie przewidziano? Ale brawo Wy

05:02, 27.02.2026

EkipowiczEkipowicz

38 5

Jako jeden z uczestników „ekipy” która była na każdych konsultacjach chciałbym powiedzieć tak. Czy komuś przeszkadzało to że tam jeździliśmy i zadawaliśmy konkretne pytania bądź też analizowaliśmy zmiany narracji podczas spotkań między miejscowościami? Z tego co wiem mieliśmy nawet aprobatę mieszkańców bo dzięki nam dowiedzieli się jeszcze więcej konkretów. Ja osobiście pilnowałem własnej przyszłości jak i też przyszłości mieszkańców bo była ona pod wielkim znakiem zapytania. A zrzucanie winy na „ekipę” jest haniebne. Winni wszyscy którzy oczekiwali konkretów,analiz, rzetelności,faktów za i przeciw. Moje zdanie jest takie że nie robiliśmy nic złego lecz dociekaliśmy się informacji nam brakujących. Może kogoś uraziliśmy swoją obecnością w co śmiem wątpić. Atmosfera była by zupełnie inna lecz pokrzyżowało to samo przygotowanie i rozpoczęcie procesu. Moim zdaniem rozmowy z ludźmi powinny się rozpocząć znacznie szybciej i można było zorganizować jakieś spotkania wiejskie posłuchać opinii itd itd a potem procedować. A co do dobrej zmiany mam nadzieję że teraz nie zacznie się „wybielanie” przed przyszłymi wyborami

20:36, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

KashubKashub

3 36

Tak. Przeszkadzało, zawłaszczaliście czas dedykowany dla mieszkańców poszczególnych sołectw. Ciężko było się przebić z własnym przekazem przez Wasze absorbujące uwagę zachowanie i zacietrzewienie. A panie które były np. w Łyśniewie to mistrzynie chaosu. Gratulacje.

20:49, 24.02.2026

Do KashubDo Kashub

27 2

Powiem ci tak. My byliśmy na sam koniec, pytania padały „czy ktoś jeszcze z mieszkańców chce zabrać głos?” Nikt ręki do góry ochoczo nie podniósł. Więc nie ściemniaj proszę cię. A nawet po naszych pytaniach angażowali się w dociekanie odpowiedzi. A jeśli masz na myśli że mielibyśmy zadawać pytania po wyjściu połowy uczestników to trochę mijało by się to z celem. Pozdrawiam

21:00, 24.02.2026

To my To my

3 42

Jakubek daj spokuj

20:43, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szok i niedowierzaniSzok i niedowierzani

50 7

No dzisiaj to dał Pan czadu panie wójcie... kompletny odjazd, zero szacunku do mieszkańców. Porażka

20:50, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ludzie odchodząLudzie odchodzą

26 3

Maszke, Zdanowicz, Krefta kogo jeszcze ominąłem?

21:34, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

NiestetyNiestety

20 1

Niestety tracimy specjalistów, myślicie, że to przypadek, że uciekają?

21:44, 24.02.2026

do niestety do niestety

1 1

ten z wodociągów to naprawdę był specjalista prywatnie wybudować kanalizację do domu a fakturę to on już będzie wystawiał za ścieki

12:21, 25.02.2026

SpecjaliściSpecjaliści

11 3

Oby reszta tych mądrzejszych też odeszła

22:07, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Na początek Na początek

17 3

Na początek sugerował bym odejście pana zacnego doktora Mirosława ze stanowiska. Świat stałby się piękniejszy a gmina mniej ośmieszana 🙂

22:40, 24.02.2026

taka prośbataka prośba

32 3

Panie wójcie niech pan sobie opowiada co pan chce, ale jakby tak można było nie mieszać do pańskiej polityki wiary i Boga co?? Taka uprzejma prośba... Proszę przynajmniej tę sferę uszanować.

23:48, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

NoNo

19 1

Dokładnie kłamie jak z nut!!!!

07:19, 25.02.2026

VelociraptorVelociraptor

1 1

Świętoszek z diabłem przy uchu. Jest ich sporo.

14:56, 26.02.2026

Przerażony WitekPrzerażony Witek

35 4

Witku, kto wpłynął na nieadekwatny poziom emocji podczas konsultacji ? WY!
Media winne ? Człowieku czy ty żyjesz w jakiejś równoległej rzeczywistości?
Mieszkańcy prosili o referendum. ODRZUCILIŚCIE! A teraz się wybielacie? Gdyby było zagwarantowane referendum to nie byłoby tematu z dziećmi ani całego tego przedstawienia. Mówisz że za dużo było pytań? Kto pyta nie błądzi. Mówisz o autorytecie ? Miałeś go w moich oczach przed tym wszystkim. Twój były wyborca - błędu już nie powtórzę!

23:53, 24.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

do ciebie do ciebie

0 16

ty taki mądry a nie możesz zrozumieć żę najpierw muszą być konsultacje a potem referendum ....

07:23, 25.02.2026

Odp do ciebie Odp do ciebie

14 0

Człowieku jedno drugiego nie wykluczało. Wystarczyło przegłosować ZA uchwałę o referendum i nie było by tematu. Czy ty naprawdę myślisz że mieszkańcy Sierakowice to ciemnogród?

08:50, 25.02.2026

Św.FranciszekŚw.Franciszek

26 10

Mieszkańcy Sierakowic jak wybieraliście wójta to wstyd się przyznać daliście się nabrać na kontakty z kościołem.Proszę tego nie usuwać

00:03, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

misiomisio

20 2

już to kiedyś słyszałem w Żukowie, że pewien pan zasiadający na krześle burmistrza jest święty i najlepszy, ale przegrał wybory bo miastowi przeprowadzili się na wieś i zaczęli patrzeć mu na rączki i sprawdzać z kim robi interesy... no i oczywiście nie omieszkał wspomnieć w jednym radiowym wywiadzie, że winni jego porażki są wyborcy co za bardzo go sprawdzali... hehe a to że deweloperów bardzo łaskawie traktował za ich wybryki w gminie... no cóż każdy ma kolegów 🙂

05:44, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan radny JakubekPan radny Jakubek

4 25

Kiedyś w historii był taki jeden z bardzo ciekawą przeszłością o pseudonimie Bolek który mawiał jestem za a nawet przeciw zastanawiam się który z was bardziej cierpi na rozdwojenie jaźni sama afera czy Sierakowice nie mają być miast a jeżeli odbywa się głosowanie aby to zakończyć to pan głosuje przeciw coś tu chyba nie gra reszta niech do powie sobie pan sam

06:03, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

zmienić zmienić

10 1

kiedyś pewny Radny powiedział zmienić tabletki

07:26, 25.02.2026

Ej ty jakubek Ej ty jakubek

0 1

A Ty to potrafisz ze zrozumieniem słuchać, o czytaniu nie wspomnę? Zacytuję tu coś co mieliśmy okazję nie raz usłyszeć: „ to poziom 2 klasy szkoły podstawowej”
A pomijając powyższe, to zapytam czy głosując za, zastanowiłeś się czy ta uchwała miała jakiś sens prawny ? I tu chyba siebie zapytajcie: wy jednak jesteście za czy przeciw? Raz chcecie żeby miasto było, a za chwilę się wycofujecie ? Ktoś choć się przez chwilę zastanawiał nad czym głosuje?
Pytań wiele, tylko odpowiedzi brak? Wtedy zaczyna się zmiana „leków”, to Wasz poziom.

05:27, 27.02.2026

Michał Michał

25 4

Ten ktoś kto chce się nazywać Wójtem sie ośmieszył na cały świat,a teraz szuka winnych. Masakra wstyd wstyd wstyd.

06:19, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wczorajsza dyskusja Wczorajsza dyskusja

29 4

Wczorajsza dyskusja i wybielanie się radnych Dobrej Zmiany oraz Witka tylko pokazały że Referendum pozwoliłoby na uniknięcie tego cyrku, tupania nogami, i głosowania dzieci.

06:49, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

NormalnieNormalnie

22 6

Kaczyński to nie ja to wy jesteście winni ciekawe czy ten facet się leczy bo powinien na co ludzie czekacie co on musi zrobić jeszcze żeby go wyrzucic

06:56, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel sierakowicObywatel sierakowic

32 7

Czas zainicjować zbieranie podpisów o odwołanie wójta sierakowic ( katolika Babiarza), obywatele go wybrali i też mogą odwołać

07:05, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

11 29

Nie wy mieszkańcy jesteście od oceniania,tyle złości i nienawiści.Niech każdy spojrzy w swoje gniazdo.Zagladacie do portfela, do życia prywatnego, do łóżka,kuźwa jeszcze może wymiary was interesują.Plotki , ploteczki to w naszej gminie to zajęcie dla osób, które nie mają zajęcia

07:13, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

OdpOdp

27 2

Życie prywatne zakończyło się w chwili decyzji zostania osobą publiczną.

07:18, 25.02.2026

Kashub Kashub

7 1

Właśnie mieszkańcy są od oceny własnego Wójta. Pozdrawiam

15:55, 25.02.2026

KaziKazi

29 9

Wójta trzeba wywalić!
Zbierzmy podpisy i won z nim bo nawet szkoda to wszystko komentować!!
I on jeszcze mówi że dał od siebie 200 procent jak nie ma takiej skali jest 100!!!
Niech się doszkoli!!!

07:26, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

doh jodoh jo

23 6

ja winnych upatruje tych co na niego glosowali wstydcie sie teraz Sierakowiczanie

08:42, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Masz tacjęMasz tację

17 3

Masz rację! Jest mi cholernie wstyd bo głosowałem na tego człowieka. Takiego niskiego poziomu władzy się nie spodziewałem. Liczyłem że jak człek wykształcony to rozumny ... moja wina moja wina. Przepraszam mieszkańców za źle oddany głos.

09:59, 25.02.2026

Dobra zmiana Dobra zmiana

26 5

Ten jeden pan co tak bronił wczoraj wojta i krytykowal mieszkancow czy przypadkiem jego brat nie dostał posady w nowym Domu dziennej opieki Seniora .?

08:48, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Michał Michał

13 2

Dokładnie tak jest i co można można. Mafia Pruszków to pikuś do Gminnej mafi Sierakowic .

10:26, 25.02.2026

inniinni

0 0

W centrum kultury też jest zatrudniona córka ulubionego radnego prezentera i jakoś nikomu to nie przeszkadza

14:22, 27.02.2026

KssKss

19 6

Dlaczego kiełbasy w Parczewie zamknięte?

08:56, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do kssDo kss

0 8

Kogo to

10:46, 25.02.2026

No właśnie No właśnie

13 1

Ponoć to sprawka Wójta co niby taki pobieżny komunię rozdawał!!!

10:55, 25.02.2026

Do ekipyDo ekipy

19 4

Która odeszła trzeba dodać wyrzuconego Koordynatora ds sportu. Chłop który na ręce patrzył i był niewygodny. Radny KK śmie mówić o hejcie?

09:50, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka innej gmiMieszkanka innej gmi

32 6

Panie wójcie Sierakowic. Śledzę w tych "pewnych" mediach całą historię związana z tematem miasta. I bardzo współczuję mieszkańcom, że wybrali człowieka o bardzo ciasnych horyzontach, skoncentrowanego na swoim ego, aroganckiego i...niezbyt mądrego. Słuchając pana wypowiedzi wpadałam w coraz większe osłupienie. Czy Pan żyje w innej rzeczywistości?? Czy Pan myśli, że został namaszczony przez święte moce i jest nietykalny? Pan się nie nadaje do pełnienia funkcji wójta bo w panu nie ma pokory, a jest niczym nieuzasadniona pewność siebie i swoich racji. Jest Pan nieprzygotowany.

10:27, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ddddewddddew

5 17

Nie trzymasz ppozomu redaktorze ileż hajsu napisz. Te wielkie banery. I tu jesteś redaktorze Drewka

12:31, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomekRomek

9 3

Co za wdzięk, co za prezencja? Ileż uroku On posiada. Ach jak jego ekscelencja musi być z siebie rada.

13:25, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dajcie już spokójDajcie już spokój

5 8

Gmina to wspólnota mieszkańców, a nie pole nieustannego konfliktu. Można się nie zgadzać, ale warto rozmawiać o konkretach i przyszłości, zamiast pogłębiać podziały.

15:23, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zaczął Zaczął

8 1

A kto wczoraj pierwszy zaczął i obrażał mieszkańców

15:35, 25.02.2026

Kasiek.Kasiek.

9 2

Pracuje w pewnej firmie, która zamówiła w innej firmie opracowanie wdrożenia nowego produktu, w tym przygotowanie argumentów, które przekonają potencjalnych klientów na zakup.
Akcja zakończyła się klapą, pominę wszelkie aspekty związane z zastrzeżeniami kierownictwa do zaproponowanej formy oraz argumentów zleceniobiorcy. Ostatecznie dostali zielone światło na rozpoczęcie kampanii.
Niestety potwierdziły się uwagi osób ze strony zleceniodawcy co do obranego kierunku.
Co na to firma zewnętrzna, stwierdziła, że to nie jej wina, tylko wina klientów bo byli zbyt dociekliwi i niedojrzali do pozyskania oferowanego produktu.
Dostrzegam tutaj analogię do tej sytuacji z prawami miejskimi, wójt totalnie nie przygotował się do wdrożenia tego projektu, zlekceważył mieszkańców, powiedziałbym że wręcz takim podejściem obraził poziom ich inteligencji, a tym samym wykazując swoją niekompetencję, to pokazuje też że nie nadąża za zmieniającą się świadomościa oraz wymaganiami społeczeństwa.

18:48, 25.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtdolamusaWojtdolamusa

3 1

A może to pora aby wójt zmienił profesje, skoro wszyscy są "be" a tylko wójt jest "cacy" to oznacza że jest tam zero współpracy a lider czyli wojt nie spełnia swojego zadania.

09:27, 26.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

alfa i omega alfa i omega

3 4

Szkoda tyko, że w całej tej sytuacji nie wynik się liczy ale samo podjecie i zachowanie ludzi. Każdy ma prawo mieć swoje zdanie i każdy powinien przynajmniej spróbować postawić się na miejscu innej osoby. Działa to w dwie strony. Mnie też dziwi zachowanie ludzi na konsultacjach, ich brak taktu i życzliwego podejścia do nowego tematy, nie broniąc wójta, on też mógłby się lepiej przygotować ale robił to po raz pierwszy. Trochę wyrozumiałości nikomu by nie zaszkodziło.

09:28, 26.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawdziwy redaktor prawdziwy redaktor

0 3

oglądając sesję i wypowiedź co niektórych to zrozumiałem kto jest prawdziwym redaktorem tych stronniczych artykułów

09:30, 26.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

redaktorkuredaktorku

0 1

Masz rację, aż przyznam ci rację …. Tylko jeden ciągle obraża i stawia się ponad wszystko. Choć nie, jest jeszcze kilku takich co stojąc za nim, pozwalają na to

05:08, 27.02.2026

nagonka nagonka

3 3

nie ma co mydlić oczy, gdyby nie ta cała medialna nagonka cała sprawa nadania statusu miasta wyglądała by inaczej, normalnie, wystarczyło niepotrzebnie podłudzać ludzi, co niektórzy dali się sprowokować, większa część na szczęście po prostu odpuściła dla świętego spokoju

09:36, 26.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

błąd błąd

1 1

I to był ich błąd, wykazali się zerową postawą

10:28, 26.02.2026

@alfa i omega@alfa i omega

2 1

Powiadasz robił to po raz pierwszy.... a ile razy można nadać prawa miejskie?
To nie jest koszenie trawnika, że jak nie wyjdzie za pierwszym razem, to za dwa tygodnie mozna poprawić.
Tutaj miała nastapić zmiana struktury organizacyjnej tej miejscowości, do tego nie mozna podchodzić jak do koszenia trawy.
Ktoś proponuje jedną z najważniejszych zmian w historii tej miejscowości i się nie przygotował merytorycznie, prawnie, ani dowodowo do tego zadania?
Teraz śmie zwalać winę na innych? Nie potrafił sprzedać swojego projektu mieszkańcom i wini za to mieszkańców, że nie chcieli kupić ''towaru'' który on sprzedaje, bo nie potrafi rozwiąc wątpliwości nieprzekonanych?
W Japonii taki człowiek podał by się do dymisji, bo nie spełnił oczekiwań. U nas winą obarcza się mieszkańców.

14:43, 26.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

VelociraptorVelociraptor

2 2

No, wójt to typowy PiS-owiec. Mieszkańcy muszą być podburzeni, bo sami absolutnie swojego zdania mieć nie mogą, co gorsza mają inne niż wójt. Jak się wam wójcie nie podoba, a chce się być burmistrzem, bo ego większe niż drzwi dla niego, to nikt na stanowisku nie trzyma. Przymusu ni ma. Skoro w mieście lepsze widoki to zabrać ze wsi tyłek w troki i iść w burmistrze, dyrektory, choć marne szanse, gdy umysł chory.

14:44, 26.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ExpoExpo

1 1

Panie wójcie, ten urząd to nie jest tron królewski, w którym decyzje podejmuje jednostka.
Objął Pan funkcję publiczną za przyzwoleniem społeczeństwa. To przyzwolenie nie zwalnia Pana z przedstawiania dokumentów i argumentów wobec społeczeństwa, które oczekuje wyjaśnień.
Pan jest od tego, aby być przygotowanym na każde pytanie w taki sposób, aby rozwiać wątpliwośći i przekonać pytających do przedstawionego projektu.
To nie komuna, że naczelnik każe i tak będzie, pomyliło się Panu zarządzanie gminą o kilka dekad.

12:23, 27.02.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%