Zamknij

PKP PLK wkrótce ogłosi przetargi na modernizację kaszubskich linii kolejowych

14:14, 24.07.2019 mat.pras.oprac.W.D. Aktualizacja: 14:37, 24.07.2019
Skomentuj fot.archiwum/W.Drewka fot.archiwum/W.Drewka

Dobiegają końca prace związane z przygotowaniem dokumentacji projektowej na modernizację ważnych szlaków kolejowych na Kaszubach. Tym samym niebawem ogłoszone zostaną przetargi na roboty na liniach miedzy Kościerzyną, Somoninem, Kartuzami, Glinczem oraz Glincz - Stara Piła - Kokoszki. 

Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w komunikacie prasowym, zamówienia na roboty budowlane ogłoszone zostaną jeszcze w tym roku. Prace będą obejmowały przygotowanie trasy objazdowej na odcinku Kokoszki – Stara Piła (linia nr 234) oraz na odcinku Stara Piła – Glincz (linia nr 229), a także przebudowę linii na odcinku Kościerzyna – Somonino (nr 201), na odcinku Somonino – Kartuzy (nr 214) i na odcinku Glincz – Kartuzy (nr 229).

Ta inwestycja ma usprawnić podróże z Kościerzyny przez Somonino i Kartuzy do Gdańska. Poprawi się też przepustowość linii, co oznacza, że będzie mogło nią przejechać więcej pociągów. Zapewnione będą lepsze podróże na regionalnych trasach. Będzie możliwość uruchomienia międzyregionalnych składów. Mieszkańcy zyskają sprawne połączenia z Trójmiastem i oczekiwany standard obsługi na pięciu stacjach i kilkunastu przystankach. Trasa do przystanku Gdańsk Kokoszki, przez Glincz i Starą Piłę, pozwoli na dojazd koleją do Kartuz, wówczas, gdy realizowana będzie inwestycja na trasie Glincz – Gdańsk Osowa.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują również materiały do przetargu na modernizację trasy z Somonina do Gdyni Głównej. Zaplanowano dobudowę drugiego toru na odcinku Somonino – Gdańsk Osowa i dobudowę trzeciego toru na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna oraz modernizację i elektryfikację linii. Po pracach będzie sprawniejsze połączenie pasażerskie do Gdyni. Inwestycja poprawi także dostęp transportu kolejowego do portu.

- Dobudowa torów, przebudowa i elektryfikacja linii zwiększy możliwości sieci kolejowej na Pomorzu. Poprawi się oferta kolei w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych - informuje PKP PLK. 

W ramach tego etapu przedsięwzięcia przebudowane zostaną 33 perony m.in. na stacjach i przystankach: Kościerzyna Gołubie Kaszubskie, Somonino, Żukowo Wschodnie, Kartuzy. Perony będą wyższe i dłuższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Powstaną nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poprawione zostanie również bezpieczeństwo poprzez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań. Istniejące wiadukty i przepusty zostaną zmodernizowane.

Po zakończeniu inwestycji zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich do 140 km/h oraz towarowych do 100 km/h. Poprawi się przepustowość linii, po której będzie mogło kursować więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Podróżni zyskają lepszą dostępność do pociągów, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewiezionych koleją.

Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, Etap I" ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

(mat.pras.oprac.W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

Paweł Paweł

2 5

Ciekawe czy ekrany dzwiękochłonne będą budować w miejscowościach przez które przebiega Linia 201 ? 16:57, 24.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lechulechu

5 1

oby nie bylo ekranów. chory wymysł psujący krajobraz 19:03, 24.07.2019


reo

PKP+PKP+

299 7

uważam że cała ta kolej to ściema, bo powinien powstać przekop łączacy jeziora kaszubskie z Morzem Martwym, co zapewni wielki rozwój i powstanie portu oceanicznego w Garczu. Z międzyoceanicznym portem morskim w Elblągu powinna powstać podziemna arteria morska, konieczna dla Polski + albowiem gdy w 2015 roku importowaliśmy z Rosji 8 milionów ton najlichszego węgla, tak w jedno tylko polrocze 2019 ilosc ta wynosi 19,6 milionow ton (dane rządowe) 17:22, 24.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jestem zajestem za

260 3

jak jórz bendzie pędolino z Kościerzyny do Żukowa to liczę, rze my wszyscy, nieroby i patologia oraz alkocholicy z 500+ dostaniemy darmowe przejazdy. Bo nam się te darmochy po prostu należały! 18:17, 24.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Darmowy przejazdDarmowy przejazd

4 0

raczej NIE, ale zgrzewka piwa gratis (w czasie spiekoty)- raczej TAK ! 19:39, 24.07.2019


bolecbolec

277 7

To wszystko przez PIS, przez to ze jest 500+ rzad wydaje wiecej pieniedzy, i wszystkie modernizacje czegokolwiek trwaja dluzej, bo dluzej zbiera sie na to pieniadze, a robotnikow to nawet do tego nie bedzie bo po co maja robic co kolwiek jak w domu 6 dzieci to 3.000zl wpadnie co miesiac za same dzieci, zonka to pewnie tez na jakies pidikiry chodzi i nic w domu nie robi a dzieci brudne i w porwanych ubraniach chodza. Gdyby to wlasnie PO wygralo wybory wygladalo by to zupelnie inaczej, gwarantuje wam to i mam nadzieje ze zalogsujecie w nastepnych wyborach na porzadna partie ktora jest z przyszloscia, a nie jakies partie ktore by tylko rozdawaly. Co z przyszloscia gospodarki polskiej?! 19:35, 24.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnnnAnnn

1 0

100 % PRAWDY w tym komentarzu!!! 17:11, 25.07.2019


wiocha wiocha

11 0

Będzie nowy banhof w starej pile .? 20:36, 24.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Staś kolejarzStaś kolejarz

14 0

W Sierakowicach remont dworca kończą, tylko o torach zapomnieli. 23:05, 24.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WoźnicaWoźnica

2 1

Gdy się kupi bat, to już o dorożkę łatwiej. 00:21, 25.07.2019


OsaOsa

8 1

A co z linią Sierakowice-Kartuzy? 09:51, 25.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%