Nasz Czytelnik twierdzi, że doświadczył napaści ze strony policjantów, którzy zatrzymali go do kontroli w Łapalicach. Mężczyzna nagrał dyskusję z funkcjonariuszami i ich interwencję. Sam nie szczędził im wulgarnych i aroganckich słów. Kto w tej sprawie ma rację?
Autor nagrania pisze, że przyjechał na parking przy sklepie w Łapalicach. Policjanci już tam stali.
- Zgasiłem swój samochód, wyszedłem i kierowałem się w stronę sklepu. Wyskoczył do mnie funkcjonariusz kartuskiej policji prosząc mnie o dowód osobisty. Odmówiłem, ponieważ nie mieli podstaw do wylegitymowania mnie - pisze nasz Czytelnik. - Jeden z funkcjonariuszy zaczął mnie szarpać, po chwili mnie puścił. Zacząłem nagrywać. Kazał mi wsiąść do mojego samochodu, aby sprawdzić stan techniczny. Jest to niedozwolone, gdyż samochód został zgaszony i zamknięty. Powiedziałem, że nie będę się legitymował, ponieważ nie miałem sobie nic do zarzucenia i nie złamałem żadnego przepisu. Po tych słowach funkcjonariusz policji rzucił mnie na ziemię prawie łamiąc mi rękę i uderzając moją głową o kostkę brukową, nie powiadamiając mnie, że użyje środków przymusu bezpośredniego. Między innymi chwyty obezwładniające, kajdanki lub pałki służbowej. Ostatecznie skuł mnie w kajdanki i wrzucił do radiowozu, po czym obciążył mnie mandatem w wysokości 100 zł i 2 punktami karnymi za brak zapiętych pasów w samochodzie, mimo iż wjechałem na parking odpiąłem pasy i wyszedłem z auta.
Na nagraniu widać jak mężczyzna dyskutuje z policjantami. Domaga się podania podstawy prawnej kontroli i przedstawienia się funkcjonariuszy. Policjant spełniając tę prośbę poinformował też mężczyznę, że powodem kontroli jest fakt, że nie miał on zapiętych pasów bezpieczeństwa. Kierowca przekonywał, że pasy miał i nie widzi powodu kontroli.
Jak wynika z nagrania doszło do wymiany zdań, w trakcie której mężczyzna stwierdził, że nie będzie się legitymował. Policjanci poprosili go, by wsiadł do radiowozu. W pewnym momencie doszło do szarpaniny, w trakcie której padło wiele wulgarnych słów (na nagraniu je wyciszyliśmy). W pewnym momencie mężczyzna zaczął wzywać pomocy.
Poprosiliśmy kartuską policję o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. Aldona Domaszk, rzecznik prasowy kartuskiej policji podkreśla, że każdy ma obowiązek podać funkcjonariuszom swoje dane osobowe.
- Osoba, która odmawia wylegitymowania się lub podania swoich danych osobowych może zostać przez policjantów zatrzymana - mówi Aldona Domaszk.
Jak podkreśla rzeczniczka kartuskiej policji zadaniem funkcjonariuszy ruchu drogowego jest nie tylko legitymowanie kierowców, ale sprawdzanie stanu technicznego pojazdów. Jeżeli jednak kierowca odmawia podporządkowania się poleceniom funkcjonariuszy - mogą zastosować wobec niego środki przymusu bezpośredniego w celu doprowadzenia do radiowozu lub na komisariat.
Jak według policji było w przypadku sytuacji opisanej przez Czytelnika?
- Około godz. 13.00 policjanci rzeczywiście zatrzymali w Łapalicach do kontroli kierowcę za brak zapiętych pasów bezpieczeństwa - mówi Aldona Domaszk. - Mężczyzna wyszedł z samochodu i odmawiał podania jakichkolwiek danych. Z uwagi na stawiany przez niego opór policjanci użyli chwytu obezwładniającego i doprowadzili kierowcę do radiowozu. Tam się zreflektował. Podał policjantom swoje dane i przeprosił za wcześniejsze zachowanie. Stwierdził, że zareagował wzburzeniem, ponieważ miał złe doświadczenia z policją. Przyjął również mandat za brak pasów bezpieczeństwa, a zatem zgodził się z oceną funkcjonariuszy, że doszło do wykroczenia. Na tym cała sprawa się zakończyła.
Rzeczniczka kartuskiej policji przypomina też, że podczas kontroli drogowej kierowca nie powinien wychodzić ze swojego samochodu.
- Kierowca powinien wyłączyć silnik samochodu, a wyjść z niego może dopiero na prośbę policjanta - podkreśla Aldona Domaszk.
(aktual. godz. 14:06)
Obywatel 11:33, 13.01.2022
A myślałem że na Kaszubach są normalni mielicanci ...
Obywatel 111:36, 13.01.2022
Hahaha gdyby nie miał do milicji zastrzeżeń to nagranie by nie trafiło do sieci .
Kogucik12:22, 13.01.2022
Ja nie widzę tutaj czegoś niedozwolonego, to koleś chciał pokazać jaki z niego kozak, a potem w radiowozie zmiękł.. taki kogut Z niego. I bardzo dobra interwencja.
@Obywatel 11:39, 13.01.2022
to właśnie jest normalny policjant, nie wdał się w żadną durną pyskówkę tylko od razu pajaca na glebę i bardzo dobrze.
Za sam fakt opuszczenia pojazdu bez pozwolenia powinien wylądować na masce.
saza12:30, 13.01.2022
Czytaj treść ze zrozumieniem "pajacyku"
normalny policjant18:55, 13.01.2022
bo przeciez mogl go polamac,zagazowac,skrecic mu kark 'pobic pala teleskopowa,wlepic 10.000zl mandat lub zastrzelic celujac metr obok trafiajac w glowe!!!!!!!!!Skoro tego nie zrobil dac mu medal za odwage,awans i skierowac w nagrode do cieciowania przy diabelskich schodach!!!!Kariera jak nic!!!!!!!!!!!
Twój nick11:41, 13.01.2022
Smarkacz rzuca się bezczelnie do policjanta, nie ma pojęcia o kodeksie karnym, wyzywa go, naśmiewa się bezczelnie, a potem skamle "policja mnie bije". Policjant grzecznie, normalnie poprosił o wejście do radiowozu, wytłumaczył, dlaczego to robi, a młody podskakuje, chojraczy i zgrywa bohatera. Nie dziwię się reakcji policjanta. Chłopie, za dużo naoglądałeś się filmików na YouTube lub filmów o gangsterach. W Stanach od razu byś leżał na glebie, wsadziliby cię do aresztu i nie patyczkowali się z tobą. Dziwię się, że taką małą karę dostałeś, bo oprócz mandatu i sprawy w sądzie, należy ci się klaps w d*** od rodziców.
....00:54, 14.01.2022
Dokładnie, za dużo się filmików chłopak naogladal na YT. Tępić takich deb...i.l.i powinien go zawinąć i spałować to by się nauczył
Robert11:41, 13.01.2022
Bardzo dobrze patus chciał być cwaniak. w czym problem wypełniali swoje obowiązki miał być wylegitymowany podanie danych to jego obowiązek. Niechcial podać danych może był poszukiwany albo nie posiadał uprawnień do kierowania????
d/w17:35, 13.01.2022
powinni go wypałować porządnie.W Anglii to by go już dwa razy wypałowali.
...11:44, 13.01.2022
Biedny chłopak. Naoglądał się w sieci za dużo filmików więc sam spróbował swoich sił. Tylko dlaczego on sobie takiego syfu narobił? Mi byłoby wstyd to wstawiać do internetu. Dobrze, że chociaż przeprosił.
Wiedźma11:48, 13.01.2022
Smarkacz chciał zrobić karierę medialną?? :) Bezczelność i chamstwo gówniarzeri za kierownicą i nie tylko jest porażające. Kto tych ludzików wychowywał? Bardzo dobrze, że policja utarła mu nosa. Drugi raz nie będzie już taki odważny.
Lolo11:57, 13.01.2022
Powinien jeszcze wychaczyć mandat za odmowę podania danych osobowych i używanie słów wulgarnych.
Kozak za monitorem komputera. Mógł odmówić a na miejscu ten mandat przyjął. Więc o czym dewagujemy.
Heniek z lasu11:57, 13.01.2022
Za moich czasów my dostali pałą przez plecy i był spokój, teraz te gówniarze za dużo filmów się chyba naoglądali :-)
Tomek12:06, 13.01.2022
Po twoim komentarzu widać że akurat ty dostałeś pała w głowę.
d/w20:42, 13.01.2022
a rykoszet trafił w twoją makówkę
Policjant 12:01, 13.01.2022
Policjant nie poinformował obywatela jakie środki zostaną wobec niego zastosowane jeśli się niewylegitymowanie bynajmniej na nagraniu tego nie słychać wiec jakim prawem szarpie obywatela .
Szarpacz 21:50, 13.01.2022
No właśnie dlatego sam się poszarp za włosy hahahah
M.12:02, 13.01.2022
Oglądając materiał i czytając artykuł jeden komentarz do zachowania "prawilniaka i znawcy prawa z internetu" cytując klasyka : rodzina myślała że on chory a on *%#)!&
do M.:12:43, 13.01.2022
Ty to lepiej zajmij się robotą donosicielu .... ponieważ jesteś w pracy .
Policjant12:03, 13.01.2022
Państwo zabiera nam kasę to nam odbija obywatele. Będziemy bić pałować czepiać się o byle co a o maseczki zwłaszcza jest to większe zagrożenie niż czichadysta z bombą.mozemy wszystko i nikt nam nic nie udowodni bo niby jak. Pozdrawiam polska policja
.....16:30, 13.01.2022
Nie Polska policja Tylko pisuarska
Wiesiek12:05, 13.01.2022
Policja nie miała podstaw go wylegitymować, może odpiął pasy już wjeżdżając na parking pod sklepem który nie jest miejscem publicznym. To jakbym jeździł bez pasów po własnej posesji to by mnie też chcieli wylegitymować bez prawnie.
‐----------12:16, 13.01.2022
Byłeś na miejscu,widziałeś że się wypowiadasz
Wiesiek12:24, 13.01.2022
Tak byłem na miejscu i widziałem ten cyrk
@Wiesiek12:38, 13.01.2022
nie ma prawa odpinać pasów podczas jazdy ani ruszać bez ich zapięcia.
Policja ma prawo interweniować na parkingu sklepu, nawet jeśli ten jest prywatny.
Do @Wiesiek15:59, 13.01.2022
Od kiedy stojąc u siebie na posesji, na swoim własnym parkingu, muszę zapiąć pasy, aby wjechać do garażu?
Pomijam fakt, że to dla bezpieczeństwa, że gdybym przywalił w ścianę, wystrzeliły poduszki.
Oni powinni się też zdecydować czy zatrzymują kierowcę czy jednak pieszego, bo jeśli się okaże, że nie zatrzymywali pojazdu, a młodzik wysiadł z samochodu a dopiero wtedy podszedł do niego policjant, to nie zatrzymywał kierowcy, tylko pieszego. Nakazanie mu w takim przypadku powrócenie do pojazdu jest jakimś kuriozum.
Film z monitoringu przy sklepie wyjaśni, czy pojazd był zatrzymywany do kontroli - jesli tak to kierowca nie mógł z niego wysiąść, na zapisie powinno być też widać czy pasy były zapięte - przypomne tylko że zjazd (wjazd) z drogi publicznej, też "należy" do drogi.
ziemień sobie nicka16:24, 13.01.2022
z wieśka na wieśniaka i się doczytaj
Tato12:07, 13.01.2022
Na początek 30 dni za kratę na Przeróbce i 10 tys grzywny to może w tej pustej główce coś patusowi zaświta.
Emil12:08, 13.01.2022
Za mała grzywna !!! Powinien mieć sprawę za zniewagę policji na służbie !
Do emil20:11, 13.01.2022
Ha ha
Kaszub12:15, 13.01.2022
Brawo Policja.
Nie ma się co pi..... ć z gówniarzami!
Użytkownik12:18, 13.01.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Zniewaga 12:19, 13.01.2022
Niestety ale Pani Aldona i cala ta wasza gazeta tak naprawdę gówno wie i pisze bzdury.
Wy się wkoncu nauczcie mówić i pisać prawdę.
Maniek12:21, 13.01.2022
Tego kierowcę zamknąć na 48 w lodowatej bez przy i odrazu mu się przypomni jakie ma prawa, wojsko tylko zna z telewizji jak by był w wojsku to pokory też mu przybyło przykra sprawa ?
Ja ha ha ha 12:25, 13.01.2022
"zareagował wzburzeniem, ponieważ miał złe doświadczenia z policją"
Wszystko jasne. Ma też złe doświadczenia z prokuraturą i sądem. Pewnie sam nie wie ile razy i za co jest notowany. Oby miał lepsze doświadczenia z więzienia czego z tego miejsca mu życzę.
P.s
Imponujące są te opisy: Wyskoczył, rzucił, PRAWIE połamał (ale tak prawie), uderzał głową w beton, zgwałcił ojca, matkę...
Naprawdę godne.
Morhius12:26, 13.01.2022
Hahaha, to się frajer zdziwił. Nie jesteś w szkole że możesz pajacowac.
Na koniec się jeszcze w gazecie rozpruwa konfident.
Policjant powinien nagrodę dostać za sprawne działanie.
Fakendogs12:28, 13.01.2022
A od kiedy to można pisać komentarze na służbie? Bo jak widać po komentarzach wyżej ujada wataha burków.
Antyburak 21:53, 13.01.2022
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
aazza12:33, 13.01.2022
Policja to nie święte krowy.
Monitoring u Franka12:39, 13.01.2022
Tam są kamery radzę ukaranemu natychmiast pójść do właściciela po materiał video z zajścia od początku do końca, bardzo się to mu przyda i przesłać wszystkie materiały video na kanały na YT które zajmują się takimi sprawami jak i mediów ogólnopolskich typu Polsat czy TVN i do prokuratury bo nagle okaże się że kamery na sklepie wtedy nie działały i zobaczymy kto miał rację to nie dziki zachód wielu pewnych siebie policjantów pożegnało się już z mundurem przed emeryturą
Matylda19:38, 13.01.2022
A skąd przekonanie że został niesłusznie ukarany tak śmiesznym mandatem?
Eldon12:43, 13.01.2022
Kolejny atencjusz i gwiazda z telefon w łeb mu mieli dać z pieści na start zagazować lodowe wezwać i po piętach na komisariacie Bohater kurła
Ueb12:46, 13.01.2022
Brawo ten dzieciak chyba mutacji nie przeszedł, halooo biją ludzie , halooo biją , jaki wstyd hahahah drze się na całe łapalice
Eldo18:38, 14.01.2022
Bo to pewnie jeden z tych w przyciasnych rurkach, piszczy bo mu jajka uwierają.. xD
Kpt Żbik12:46, 13.01.2022
Boże co za patusy, BRAWO MILICJA !!!
Byłeś u Franka?12:48, 13.01.2022
Leć chłopie po materiał z kamer i to galopem! Z tego będzie afera
Mmmmmm18:55, 13.01.2022
No niech leci, dostanie jeszcze w sądzie wyrok z Art. 65a K.W i 65 § 2. K.W to może się czegoś nauczy.
@Mmmmmm19:35, 13.01.2022
No to zobaczymy bohaterze D
MILICJA12:55, 13.01.2022
Po pierwsze, to nie była Policja, ale Milicja
Ci funkcjonariusze złamali zasady dotyczące zatrzymania, powinni odpowiadać dyscyplinarnie
1) Co to była za akcja, czy to była kontrola drogowa???
2) Miejsce zatrzymania i czego dotyczyło, powód nie zapięte pasy, ale gdzie na parkingu??? od tego jest kontrola drogowa, samochód do kontroli zatrzymuje się w czasie jazdy, jeśli mówimy o pasach, z tego tytułu zaskarżyć tego milicjanta i zawiadomić prokuraturę, tutaj Policja ma określone procedury, a nie zatrzymuje na parkingu za brak zapiętych pasów, kiedy samochód nie uczestniczy w ruchu, ewidentna sprawa sądowa
3) Policjant nie poinformował obywatela jakie środki zostaną wobec niego zastosowane
słowem Milicja nadużyła władzy, udokumentować miejsce zdarzenia i przyczynę zatrzymania, tutaj mamy niejasności, bo miejscem jest parking, co jest kuriozalne.
Johny16:04, 13.01.2022
Aleś Ty mądry haha
a jest to16:27, 13.01.2022
urywek z akcji a wiesz co było wcześniej. Nie. To trzym zgryz buraku
kapitan17:00, 13.01.2022
zgadzam się z wpisem MILICJA
psy szczekają, karawana jedzie dalej
brawo policja12:55, 13.01.2022
Dziekuję, ,że się nie p...z gówniarzami,dajcie beksie nosek wytrzeć jednak bo się zaszlocha .
Zzzzzz12:55, 13.01.2022
KUR** co to się dzieję w tych łapalicach
Wons13:07, 13.01.2022
Serio? Co za dzban z kierowcy współczuję mu straszne nudne życie musi mieć. Póki nie było internetu tylko rodzina wiedziała że *%#)!& teraz wszyscy wiedzą xD
Ronaldo13:12, 13.01.2022
pewnie nie miał przy sobie narkotyków, dlatego w myśl zasady, znajdźcie mi człowieka, a ja już na niego paragraf znajdę, to znaleźli, nie miał pasów zapiętych, ale pytanie gdzie, na parkingu??? kiedy pojazd stoi, czy w trakcie wjazdu na parking???
Marcin. 13:15, 13.01.2022
Ogulnie to znam tego policjanta uważam go za normalnego człowieka i wiem że bez powodu by się tak nie zachował, młody trochę za dużo interwencji w necie się na oglądał i nie doczytał jak to działa dokładnie ? szkoda chłopaka trochę ale pewnie będzie z tego afera.
do Marcin. :13:27, 13.01.2022
*%#)!& *%#)!& ja znałem osobę co 30 lat a jak został Milicjantem to po 10 latach mnie nie poznał jak przyjechał na zgorzenie jakie okazało się wedle przepisów niezgodne z wykroczeniem .
@ Marcin13:33, 13.01.2022
"Ogulnie" - to ty powinieneś wziąć korepetycję z polskiego
do Marcin14:47, 13.01.2022
Ogólnie to kiedyś nie miałeś internetu .
Użytkownik13:16, 13.01.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do ukaranego13:31, 13.01.2022
Każdy policjant po zakończeniu interwencji ma obowiązek poinformować osobę wobec której dotyczyła interwencja o możliwości odwołania się do prokuratury co do zasadności i przebiegu przeprowadzonej interwencji jeśli tego nie zrobi złamie obowiązujące prawo, czy ukarany został poinformowany o odwołaniu?
Obserwator13:55, 13.01.2022
Z tego co mi wiadomo to nie i ludzie czytajcie że zrozumieniem !!!!!pisze jak byk wyszedł z auta poszedł w kierunku sklepu wtedy policjant wyszedł !jak był poza pojazdem
... 13:58, 13.01.2022
Pajaca za pyskówkę i nie stosowania się do zasad które obowiązują od zawsze takie jak nie wychodzenie z pojazdu podczas kontroli itd. Nie rozumiem cepa który się pyta na jakiej podstawie musi się legitymować kiedy został zatrzymany prowadząc pojazd. Kilka razy przez lep pałka i zaraz się nauczy a nie siedzi w necie na zdalnych i słucha idiotow na yt co gadają ze nie trzeba się legitymować
Wiesiek14:12, 13.01.2022
Czytaj że zrozumieniem. Policja go nie zatrzymała lizakiem i nie ściągnęła na parking tylko jak każdy obywatel przyjechał do sklepu za zakupy. Po zaparkowaniu wysiadł z samochodu wraz z pasażerem i w trakcie gdy szedł do sklepu policja go zatrzymała (napadła).
spy14:03, 13.01.2022
Złe doświadczenia z policją .... Pewnie niedawno z gietm pod maszynami trafili... Zła policja, zła, do likwidacji.
Wiesiek14:14, 13.01.2022
Czytaj że zrozumieniem. Policja go nie zatrzymała lizakiem i nie ściągnęła na parking do kontroli,tylko jak każdy obywatel przyjechał do sklepu na zakupy. Po zaparkowaniu wysiadł z samochodu wraz z pasażerem i w trakcie gdy szedł do sklepu policja go zatrzymała (napadła).
czyli16:47, 13.01.2022
policjant prawidłowo postąpił skoro ujawnił wykroczenie.
BM14:27, 13.01.2022
Koleś zobaczył policję, to szybko chciał się w sklepie ukryć.
Użytkownik14:29, 13.01.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Obywatel14:33, 13.01.2022
Policja na oglądała się za dużo W11
Tom14:45, 13.01.2022
Policja zamiast W11 miała oglądać Drogówkę to by się czegoś na uczyli.
wina MO14:49, 13.01.2022
winna Policja, wyciągnąć konsekwencje i nie napadać obywateli, bo wersje ZOMO już przerabialiśmy i tym razem też przegracie
Trele morele14:51, 13.01.2022
Przecież to zwykły patus, każdy z okolic go zna, myśli że jest *%#)!& a jest zwykłym cwaniakiem który naogladal się filmików i teraz gwiazdorzy, a później do mamusi i placze jak świat jest zły a on taki kochany. Pajac
Cwaniak15:53, 13.01.2022
To dawaj jak taki mądry jesteś xd
Saper14:58, 13.01.2022
Mało brakowało a by się rozryczał pajac
Komenda15:15, 13.01.2022
Środki przymusu bezpośredniego używa się w sytuacji zagrożenia-a tu jakie było niby?że nie chciał się wylegitymować?
Co na to nowy komendant KPP Kartuzy?
ej mądry16:45, 13.01.2022
a czy gościu stawiał opór, stawiał więc można go było zmusić do określonego zachowania jeżeli się nie chciał wylegitymować można by go nawet zatrzymać do aresztu i pod sąd
Wygląda 15:17, 13.01.2022
to tak jestem policjantem i wszystko mi wolno.
Żal15:17, 13.01.2022
Co za człowiek bez godności. Najpierw zachowuje się jak nastroszony kogot, następnie pieczy jak dzieciak „boją”, potem przyjmuje mandat a po jakimś czasie publikuje filmik i pretensje chcąc zaistnieć publicznie.
Dziecko, jak ktokolwiek ma Ciebie poprzeć przy tak niskim poziomie zaprezentowanego zachowania? Sam siebie upokorzyłeś.
Kaszeba 15:21, 13.01.2022
Co za hojrak A potem się do wszystkiego przyznał
@Kaszeba 23:11, 13.01.2022
Ile ty napisałeś dzisiaj komentarzy 20? Dziwne skąd ty tak dokładnie wiesz że on płakał, że się przyznał że zapłacił mandat? Czy ty jesteś na tym filmiku?
Żal15:25, 13.01.2022
Co za człowiek bez godności. Najpierw zachowuje się jak nastroszony kogot, następnie piszczy jak dzieciak „boją”, potem przyjmuje mandat a po jakimś czasie publikuje filmik i pretensje chcąc zaistnieć publicznie.
Dziecko, jak ktokolwiek ma Ciebie poprzeć przy tak niskim poziomie zaprezentowanego zachowania? Sam siebie upokorzyłeś.
Diagnosta15:41, 13.01.2022
1. "zadaniem funkcjonariuszy ruchu drogowego jest nie tylko legitymowanie kierowców, ale sprawdzanie stanu technicznego pojazdów" A to policjanci mają uprawnienia diagnostów?
2. Tutaj policjanci legitymowali pieszego, nie zatrzymywali przecież pojazdu do kontroli w ruchu?
3. Młody pyskuje, obowiązkiem na żądanie funkcjonariuszy jest przedstawienie dokumentu tożsamości, policjant powinien też podać swoje imię nazwisko, stopień i jednostkę następnie powód. Nie ma całości zdarzenia, czy policjant przed próba wylegitymowania przedstawił się itd. Młody chciał przygrac chojraka ale mu nie wyszło, a mógł ich wmanewrować w złamanie ogólnych zasad kontroli, a tak obciach.
4. Wysłać do TVN, oni to tak rozkręcą, że powstanie społeczna zbiórka na rzecz tego biednego pokrzywdzonego obywatela, zostanie wręcz bohaterem. Wystarczy odpowiednie przedstawienie sytuacji i ukazanie poszczególnych urywków, będzie hicior jak nic, a TVN to potrafi zrobić. Oni to nawet z prostytutki by dziewicę zrobili.
Pytanie15:59, 13.01.2022
Dlaczego zasłonięta jest twarz gliniarza? To funkcjonariusz publiczny i jego wizerunek nie podlega cenzury. Układy układziki? Żeby nikt nie wiedział kto to?
Lksua16:38, 13.01.2022
Podaj podstawę prawną, gdzie szeregowy policjant nie jest objęty RODO
Odp.16:59, 13.01.2022
Jeśli nagrywający miałby zgodę policjanta, to mógłby nie zamazywać twarzy. Zapewne takiej zgody nie uzyskał, żeby bez skrępowania ukazać twarz policjanta na filmie najprościej byłoby uzyskać jego zgodę.
Bo to, że jest on funkcjonariuszem publicznym nie oznacza, że jest osobą publiczną powszechnie rozpoznawaną. Brak zamazania twarzy, mogłoby się skończyć w sądzie, i policjant ma sporą szansę by wygrać.
Co za pajac16:24, 13.01.2022
Policjanci ukrucili zapędy gówniarza. Zgrywał wirachę, a skończył jak zwykła *%#)!& Brawo dla policjantów. Nareszcie ktoś z nich się nie boi. Powinno dostać nagrodę.
@Pytanie16:28, 13.01.2022
"nagrywanie i publikowanie takich materiałów traktowane jest jako przetwarzanie danych osobowych i podlega przepisom RODO. Jest to więc dopuszczalne pod warunkiem, że wyłącznym celem rejestrowania czynności jest publiczne rozpowszechnienie informacji, opinii lub myśli. Oznacza to, że jeśli sprawa o nagranie trafi do sądu, będzie on musiał orzec, czy wyjątek od reguły, którą jest ochrona danych osobowych, jest uzasadniony i niezbędny."
Wątpię17:00, 13.01.2022
W tym przypadku nie doszło do ujawnienia danych osobowych, więc sąd tego nie weźmie pod uwagę
@Wątpię17:09, 13.01.2022
W tym przypadku nie, bo twarz zasłonięta, ale gdyby tego nie zrobił, to nagrywający i umieszcający film w środkach masowego przekazu mogliby usiąść na ławie oskarżonych. Skopiuj tekst, wklej w google i przeczytaj całość, sądy głos i twarz funkcjonariusza tego poziomu traktują to jako dane osobowe.
szkoda16:43, 13.01.2022
że sparawa nie trafiła do sądu, Fajnie by było jakby sąd ukarał takiego młokosa bez kultury, bo tylko to sobą przedstawił, a wyrok powinien trafić do publicznej wiadomości z okazaniem jego wizerunku.
do Wiesiek16:50, 13.01.2022
cep i wieśniak jesteś bo w twym małym mózgu brak prawidłowej interpretacji, pamiętaj w przyszłości że dzieci się robi z kobietami rasa ludzie
Halo mitomanie?16:55, 13.01.2022
Zobaczcie jeden osobnik napisał tu już wiele komentarzy obrażające kierowcę używając wielokrotnie epitetu - "pajac" jak i innych, conajmniej połowa komentarzy jest tej osoby...człowieku czy ty jesteś normalny? Zarzywasz jakieś substancje? Za wszelką cenę chcesz w jak najgorszym świetle przedstawić nagrywającego? W jakim celu? Obawiasz się czegoś?
Pies 17:02, 13.01.2022
Niewinny nic nie podpisuje idzie do sądu i na sklepie są kamery i wszystko wyciągną
brak kultury17:03, 13.01.2022
brak wychowania kierowcy
śmigło17:08, 13.01.2022
Tak, kierowcy radiowozu.
do wojska17:36, 13.01.2022
z młodymi, gdzie rodzice w wychowaniu brak jakiejkolwiek kultury
Użytkownik18:06, 13.01.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
@Dluga ryga18:15, 13.01.2022
Dzban, Pajac, Cep i Wieśniak na 90 komentarzy 40 jest twoja, kto cię wychowywał? Ty trącisz większą patologią niż ten na którego cały czas plujesz i patologię sugerujesz, za to co na niego wypisujesz ma całkowita podstawę prawną aby cię podać o zniesławienie i oby to zrobił bo chętnie cię poznamy!
do @Dluga ryga21:22, 13.01.2022
jak prawda boli
@ Co za pajac18:08, 13.01.2022
Nie policjanci tylko jeden policjant drugi słał biernie w tle przynajmniej do momentu jak nagrywający stracił obraz ale rzetelny przebieg zdarzenia można uzyskać z kamer przy sklepie. Na pewno tej interwencji warto aby przyjrzało się Biuro Spraw Wewnętrznych Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku i eksperci orzekną kto miał rację. Kierowca powinien to zgłosić do BSW bo każdy z nas może za chwilę znaleźć się na miejscu ukaranego, jeśli policjant zachował się prawidłowo nie musi się niczego obawiać jeśli nie powinien ponieść konsekwencję po to właśnie jest powołane BSW.
Bratci z dolnych18:35, 13.01.2022
Te so znajesz na rzeczy może zostan Sygnaliststa
hycel19:01, 13.01.2022
to proste jeden był z Policji, a drugi z Milicji
Bsw BMW 21:56, 13.01.2022
Taki mądry to stan za obroną kierowcy pokaż się i obroń go i do BSW jedz.... Pokaz jai mądry jesteś....
Bratci18:33, 13.01.2022
Nagrywam uwaga ja nagrywam uciekajcie bo ja nagrywam jak juz nie nagrywał szukal innego operatora nagrywaj nagrywaj i co mu to dało zaplacil kwita i w końcu ktoś go wyprostował podal by pesel i było by ok dziekuje policji bedzie trochę spokoju w rejonie ich działania
Xxx18:40, 13.01.2022
Konkretną walka prawie jak na gali KSW ?????
Ljuboja19:06, 13.01.2022
Głupek myślał, że zna jakiekolwiek podstawy prawne(nie zna) a potem zgrywa z siebie poszkodowanego? Eliminować ze społeczeństwa takich czym prędzej, póki się nie rozmnożą.
6000K19:39, 13.01.2022
Eliminować wściekłe psy!
Komendant 19:44, 13.01.2022
Zaraz poleci bo następny nie ogarnia świty ?
kaszubski hacjendero20:49, 13.01.2022
W zasadzie mi wystarczy początek. Zgasiłem samochód... O ile obecnie po wybrykach i idiotyzmach policji nie mam do niej żadnego zaufania, tak człenio chojraczył jak dziecko i prostą konsekwencją jest użycie siły.
Normalny21:19, 13.01.2022
Co ten gościu opowiada? POLICJANT WYSKOCZYL Z RADIOWOZU.... jak można wyskoczyć raczej wyjść a jego wołanie o pomoc masakra RATUNKU BIJĄ NAGRYWAJ..... HAHHA MI BY BYLO WSTYD TAKI FILM opublikować HAHHA Brawo Policja trzeba było mu jeszcze pałą.....
bezwstydne21:27, 13.01.2022
młode szczury i bez kultury, cwaniaki
Antydrewka 21:29, 13.01.2022
Jesli Redaktor tej gazety pisze, że banalny był powód działań policjantów to dla mnie sam Redaktorek jest banalny.. Jak napisał" Nasz Czytelnik" " hahhha czyli popiera byle jakie zachowanie młodzieży zero kultury osobistej i cwaniakownaie kierowców publikując ten materiał.... Ale cóż oglądalność tego portalu na chwilę wzrosła przez ten artykuł.... I o to chodziło Panie Dre.... No
odp21:57, 13.01.2022
Przeczytałeś/łaś tytuł! Super! może następnym razem jeszcze kilka zdań dasz radę.
ORMO 21:33, 13.01.2022
Brawo Policja zero kultury dla Kierowców cwianiaków
@Anty....21:52, 13.01.2022
Jak nie rozumiesz co piszą, to po co komentujesz?
Polis 22:22, 13.01.2022
Brawo dla Policjanta za szybką reakcję a nie dyskusja z wulgarnym kierowcą....
AG22:28, 13.01.2022
Gowno prawda niemusze podawac danych itp....
Kamerki22:58, 13.01.2022
Drogówka ma kamerki
Ty tez kup i zainstaluj kamerkę w aucie.
Jeżeli jesteś byłeś czysty to madz nagranie.
Teraz takie czasy.
Wiekszość zatrzymań może zakończyć się z mąką.
red. Drewka ma beke23:49, 13.01.2022
Jak widzi że z jednego IP jest napisane 50% komentarzy które wyzywają kierowcę typu patus-wiesniak-pajac-hojrak-dzban-cep a broniąca tego policjanta. Trzeba na prawdę być mało rozgarniętym aby tego nie zauważyć osoba ta nie grzeszy kulturą wyniesioną z domu a nauka w szkole sprawiała jej problem aż strach pomyśleć że tacy ludzie mogą być rodzicami i przekazywać tę kulturę i elokwencję dalej
Dav9s07:44, 14.01.2022
A może po prostu wszyscy oceniają bardzo podobnie zachowanie tego młodego używając synonimów?
skoro zawinił00:25, 14.01.2022
niech przyjmie to na garba i poniesie karę, a nie, że się wymądrza, bez powodu nie był on poddany kontroli. Ale za to kultury osobistej ten człowiek niema. I się zastanawiam czemu tak wiele osób go broni. Jakby nie cwaniakował odnosił się z kulturą to by go pouczyli.
@AG08:19, 14.01.2022
-Podstawą prawną legitymowania jest Ustawa o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 roku, a dokładnie art. 15 ust. 1 pkt 1.
- kara może nas spotkać jeżeli wbrew obowiązkowi nie udzielimy policjantowi naszych danych personalnych
- umyślne wprowadzenie w błąd policjanta co do tożsamości własnej lub innej osoby, co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania jest wykroczeniem i podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.
- Jeżeli uważamy, że działanie policjanta było bezpodstawne lub przebiegało w sposób niezgodny z prawem, to można złożyć skargę na policjanta opisując wszystkie wątpliwości.
Ćwikła08:35, 14.01.2022
Ale właściciel sklepu nie jest chyba zobowiązany dać nagranie z kamer temu małolatowi.Nie dość,sam by mógł być raczej ukarany za rozpowszechnianie nagrań gdzie jest wizerunek osób i tablic rej.Nagranie to mi sie wydaje może udostępnić na żądanie prokuratury,nawet policjacja raczej nie ma prawa żądać przekazania prywatnych nagrań.Pisze ,,chyba" ,,raczej" bo nie jestem pewien i może ktoś się wypowie na ten temat co ma o tej kwestii szeroką wiedzę.
To nie11:26, 14.01.2022
To nie pisz jak nie wiesz, doczytaj i wtedy pisz. a propos nie mam racji.
Brukiew15:12, 14.01.2022
Może udostępnić małolatowi jeśli został zarejestrowany na monitoringu, jednak administrator (własciciel sklepu) powinien zamazać wszystkie inne twarze i głosy osób , oraz nr rej. pojazdów, które nie dotyczą małolata. Jednym słowem prościej będzie powiedzieć, że się nie nagrywa w tym miejscu jest tylko podgląd bez zapisu.
Maro7709:15, 14.01.2022
Filmów się naoglądał. Zacznijmy od tego, że mandat przyjął, a wcześniej wykłócał się, że miał zapięte pasy. Jeszcze się ośmiesza wysyłając filmik do redakcji. Parodia
bhgfd09:27, 14.01.2022
W USA mógłby za takie zachowanie zostać zastrzelony.
Policja09:49, 14.01.2022
Policja w Kartuzach do rozwiązania. To amatorzy.
Mario56710:12, 14.01.2022
Nie no nie wierze jakim trzeba być osłem żeby taki kompromitujący siebie film udostępnić. Rzadko to mówię ale tym razem brawo dla Policji !!!
Dr l10:49, 14.01.2022
A od kiedy można nękać obywateli na ulicy?? Jeżeli nie mieli podstawy do legitymowania to jest nękanie, widzę że komuna wraca w wielkim stylu.
@ Dr I12:30, 14.01.2022
Wiesz, to były Łapalice, tam handlarze są, mogli mieć podejrzenia, że to handlarz amfy, może był podobny z rysopisu do poszukiwanego? Wystarczyło znać swoje prawa oraz obowiązki, wykazać się kulturą, zwłaszcza w sferze ojczystego języka i cała sytuacja wyglądałaby przyzwoicie. Ale trafił się prostak, więc oni podeszli jak do prostaka.
Ja bym jeszcze skierował go na pobranie krwi, bo normalny człowiek tak nie reaguje, do tego te przekleństwa.. za to też powinien otrzymać mandat za używanie słów, które w słowniku języka polskiego uznawane są jako obelżywe.
To nagranie to ewidentny przykład, jak można spartolić prostą czynność w kontakcie z funkcjonariuszami publicznymi.
W wielu krajach dostał by już paralizatorem, a w USA nawet kulkę.
Stary14:28, 14.01.2022
Ha ha, ale się uśmiałem, co to miało być?
Młody, masz przesrane, sprzedaj samochód, kup inny zmień nr rejestracyjne, bo teraz każdy patrol lokalnej policji będzie Cie wypatrywać na drodze, gdzie nie pojedziesz, będziesz zatrzymany do kontroli.
Kiedyś podobnie się im postawiłem, ale zrobiłem to grzecznie, ciśnienie im skoczyło, ale nie mogli zaproponować mandatu, bo nic nie znaleźli, przez pierwszy tydzień a wracałem około 23 do domu, to od poniedziałku do piątku dzień po dniu, byłem zatrzymywany do kontroli, w tym samym miejscu, trochę to trwało, aż im przeszło, bo pech chciał, że zawsze światła sprawne, kierowca trzeźwy, badanie techniczne aktualne. Gdy mnie zatrzymywali któryś raz z kolei to się zapytałem czy to im się już nie nudzi, bo koledzy sprawdzali wczoraj, inni przed wczoraj, po tym się uspokoiło. Było to wiele, wiele lat temu, teraz uraczyć codziennie patrol, to jak opady śniegu w święta wielkanocne.
Wg mnie, za bardzo cwaniakowałeś, pasów raczej nie miałeś zapiętych- a jeśli miałeś, wystarczyło grzecznie podać swoje dane, nie przyjąć mandatu, sprawa trafia do sądu. A skoro przyjąłeś mandat, przyznałeś się do winy i po co ten cały cyrk? Chciałeś być chojrak, a wyszło żeś miękka faja. A i jeszcze jedna uwaga, panowie policjanci często siedząc w radiowozie patrzą na kierujących używając lornetki i widzą, że masz pasy niezapięte, Ty ich widzisz z daleka zapinasz pasy, sądząc, że Ci się upiecze, bo podjeżdżając pod patrol przecież masz zapięte a tu zonk. Fakt nie spotkałem się z tym u "naszych", ale na wielu trasach w Polsce można się zdziwić.
Użytkownik09:58, 16.01.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Man 00:11, 17.01.2022
Pewnie miał towar od krulika z Lisich Jam i dlatego tak kozaczy i bes sensu rozmawia.
Krulik siostra lezbijka ?? co za Patologia
13 39
arogancje na drodze trzeba tępić ze strony kierowców,bo tego jest dużo, bo niektórzy myślą że są panami dróg,w Anglii policjant podejdzie to nie ma takiego zwrotu i słów od kierowcy,tam POLICJA ni patyczkuje się z petentem jak w Polsce.
39 5
Że co?! W Anglii dzieciaku policja nie nosi w ogóle broni i konsekwencję tego są widoczne na wielu filmikach z ich interwencji na YouTube ich interwencję są dalece nieprofesjonalne a nawet komiczne także nie opowiadaj głupot ci się Anglia z USA chyba pomyliła
10 0
d/w to szczyl, który nie był w Anglii, dlatego wysłać takiego do Uzbekistanu, tam jego Milicja gumą i pałą nauczy go co to Milicja i już bzdur nie będzie pisał
1 0
tato przecież wiedz że w Anglii już przebywałem od 2002 do 2018 zapomniałeś ???