Zamknij

Przodkowo. Zachowanie księdza pod lupą policji

17:26, 16.08.2023 Aktualizacja: 11:10, 18.08.2023
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. fot.archiwum/W.D. Zdjęcie ilustracyjne. fot.archiwum/W.D.

Kartuska policja prowadzi postępowanie w związku ze zgłoszeniami dotyczącymi zachowania jednego z wikariuszy z parafii w gminie Przodkowo. Policja nie ujawnia szczegółów sprawy. O komentarz poprosiliśmy także kurię pelplińską.

Z naszych dotychczasowych ustaleń wynika, że co najmniej trzy osoby poskarżyły się na zachowanie jednego z wikariuszy z gminy Przodkowo wobec młodzieży. Policja potwierdza jedynie, że na podstawie otrzymanych zgłoszeń prowadzi postępowanie. 

- Kartuscy policjanci prowadzą postępowanie dotyczące naruszenia nietykalności cielesnej. Z uwagi na charakter sprawy, na ten moment nie będziemy udzielać informacji - przekazała Aldona Domaszk, rzeczniczka prasowa kartuskiej policji. 

O komentarz w tej sprawie wystąpiliśmy również do delegata biskupa pelplińskiego ds. ochrony dzieci i młodzieży, a także do rzecznika kurii. Zapytaliśmy, czy w związku z przyjętymi w diecezji "Wytycznymi dotyczącymi ochrony dzieci i młodzieży w diecezji pelplińskiej", zastosowano jakiekolwiek z tych przepisów. 

Dokument o nazwie "Wytyczne dotyczące ochrony dzieci i młodzieży w diecezji pelplińskiej" zawiera wskazówki na temat zachowań księży oraz osób konsekrowanych w kontaktach z nieletnimi i osobami dorosłymi.

W "wytycznych" wyszczególniono różnego rodzaju zachowania niedozwolone, ale i wskazano, jak należy postępować w razie ujawnienia jakichkolwiek nieprawidłowości. Jeden z punktów zawiera zapis o pomocy całej wspólnocie parafialnej, która ma która ma polegać m.in. na "podaniu rzetelnej informacji o wydarzeniu, skrupulatnie zachowując zasadę ochrony dobrego imienia osoby skrzywdzonej".

Ale odpowiedź kurii na nasze pytania jest jednoznaczna

- Nie udzielamy komentarza w związku z zadanymi przez pana redaktora pytaniami - napisał ks. Ireneusz Smagliński, rzecznik prasowy biskupa pelplińskiego. 

Do sprawy będziemy wracać. 

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(94)

równość dla wszystkirówność dla wszystki

80 25

postawić pod są jak zwykłego obywatela który od razu dostaje działę. Mam nadzieje że nie będzie wznów umorzone bo wszystko z udziałem księży jest ukrywane.

17:34, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ równość dla wszyst@ równość dla wszyst

35 58

Listy PO na wybrzeżu do d@pY totalna pomazka-porażka więc przykrywamy nowackim -nowym tematem to się nazywa jazda wyborcza ??

17:56, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JolJol

30 44

Pewnie ze to przykrywką o defiladzie też nic nie ma bo to sukces parti rządzącej budowa silnej armi a to nie wszak opozycji

18:14, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ManiekManiek

8 4

O jakiej defiladzie mówisz??? 1 maja już dawno było,defilady jeszcze sa praktykowane? za czasów PRL-u to były defilady ,PZPR chwaliło się wszystkim...

10:39, 17.08.2023

Do wikariuszaDo wikariusza

54 24

...wstyd... Jesli zarzuty sie potwierdza wylecisz z tej parafii

18:21, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do QrwiDo Qrwi

43 18

Pan redaktor zadał pytanie w imieniu swoich czytelników, wśród których są też parafianie. Co Wy sobie wyobrażacie? Może trzeba Wam zapłacić, co łaska, to dacie odpowiedź?

19:00, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

męża biedrońkamęża biedrońka

14 44

Ale może to był podryw.Przecież to takie normalne w środowisku lewactwa.To o co chodzi.

19:07, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do mężaDo męża

18 6

Zapytaj Kaczora, o co chodzi? Podobno nie żył w celibacie.

21:45, 16.08.2023

@męża biedrońka@męża biedrońka

18 6

A skąd wiesz takie rzeczy?

19:09, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@@@

11 7

Z tvn.

21:27, 16.08.2023

GoścGośc

55 23

Ludzie a z reszta zobaczcie jak zachowója sie wasze dzieci z kogoś biora przykład ? Tak z was drodzy Rodzice. Ale wy sw Krowy tego nie widzicie bo jak to mowicie to jest wina nauczycieci no i ksierzy i jeszcze tym podobnych . . . Donosy kłamstwa fajna sprawa ale jak wyjdzie ze to nie prawda to co ? A zapomniał bym bd siedziec w kosciele w pierwszej ławeczce jak sw Barany!

19:22, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XYZXYZ

5 5

No tak,ktoś już tu pisał zaścianek, niewykształceni ludzie, nie umiejący poprawnie pisać,najważniejsze że do koscioła chodzą..... A wtym kościele na tej mszy co drugi czerwony jak burak lub woniejący, to nic że wczoraj żonę lał dzieci sie chowały ,ale najważniejsze że oto i on jes w kościele..i nawet do komunii idzie ...taaa święty człowiek ..... i tak to jest na tej wsi

10:44, 17.08.2023

MieszkaniecMieszkaniec

31 45

Ludzie z kad w waszych sercach tyle jadu i nienawiści,to jest chore co ludzie wyprawiają.Kazdemu nie dogodzisz , może spojrzał i już afera

19:24, 16.08.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Ada 555Ada 555

34 8

Módl się żeby na Twoje dziecko nie spojrzał

20:54, 16.08.2023

.-..-.

23 13

Miałam z nim do czynienia i nie, nie tylko spojrzał. Nie wiesz o tej sprawie skoro tak się wypowiadasz, więc z kąd w tobie tyle jadu i nienawiści do ludzi którzy to zgłosili.

21:58, 16.08.2023

@Ada 555@Ada 555

11 2

A ty podziękuj modlitwą że ci lewatywy nie zrobił bo mózg by się oczyścił i może logicznie myślał.

22:47, 16.08.2023

DżoanaDżoana

13 5

Porażka, nie wiem, co mam o tym myśleć

19:26, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Patio Patio

46 8

A czy kuria zbada również sprawę innego księdza który nie rozstaje się i wszędzie bywa w towarzystwie jednej Pani.

19:30, 16.08.2023
Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Do patooDo patoo

10 2

Mówisz o księdzu z Prokowa?

20:23, 16.08.2023

JackJack

4 1

Do patoo- moje myśli napisałeś???

20:55, 16.08.2023

PatioPatio

4 7

Mówię o przodkowie

21:53, 16.08.2023

-.--.-

7 7

Tylko że on nikomu tym krzywdy nie robi, w przeciwieństwie do księdza wikariusza.

22:00, 16.08.2023

Do tego ktoryDo tego ktory

19 6

Piszecze nikomu krzywdy nie robi. Otóż robi i to wielką,ślubował przed Bogiem czystość i wierność, łamie obietnice sķładane wiec jest krzywoprzysiężcą,po drugie jest napisane w Piśmie biada temu kto wywołuje pogorchę wśród wiernych.po trzecie nigdy nie należy usprawiedliwiać grzechów innych.Poki celibat jest w kościele katolickim prawo to obowiazuje.kropka.

23:12, 16.08.2023

ParafianinParafianin

6 5

Już tu napisano ,że normalny zdrowy facet powinien mieć kobietę, ,celibat został wprowadzony przez księży, Jezus niczego takiego nie nakazał, przecież dał ludziom 10 przykazań,i tylko tyle i aż tyle, a ciemnogród dorobił resztę. No takiemu księdzu co ma kobietę to ja mogę rękę podać...tak to jo

10:55, 17.08.2023

ParafianParafian

31 22

Niech każdy spojrzy na swoje zachowanie jak ten człowiek będzie się czuł przez pomówienia.

19:37, 16.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZosiaZosia

17 18

Ksiądz z Przodkowa. Hmmm. Słyszałam że dziewczynki uczące się do bierzmowania dotykał. Zboczeniec. Przez takie zachowanie księży ludzie odchodzą z kościoła.

21:13, 16.08.2023

Do ZosiaDo Zosia

7 1

Słyszałaś?? I co zrobiłaś, żeby żadnej z nich nie stała się krzywda?? Słyszałaś i nie zareagowałaś?? Gdyby doszło do jakieś tragicznej sytuacji, to co byś dzisiaj mówiła? " Słyszałam" ?? Do cholerny LUDZIE!! co z wami?!?!

13:58, 17.08.2023

GucioGucio

9 7

Mój kolega goguś jeździ na uwielbienia, może zastąpi teraz jest wolny

19:40, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WasylWasyl

9 3

Myśle ze to sekta.

19:49, 16.08.2023

Obserwator 2Obserwator 2

40 40


Redaktor Drewka znowu w swoim zywiole sieje ferment lepiej żeby się zainteresował tym co wyprawa tęczówka

19:40, 16.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Odpowiedź Odpowiedź

10 8

Gdyby było wszystko w porządku, to biskup, by powiedział, co i jak, zaprzeczył by. Ale sprawa jest w toku. Nikt raczej bezpodstawnie na księdza, takich rzeczy nie mówi.

21:54, 16.08.2023

CccCcc

2 1

Tak czarna między naroduwka nietykalna bo to chłop i chłopu wszystko wolno a ten chłop w kiece powinien przykład dawać bo on od tego jest

15:31, 17.08.2023

Złoty ząb Złoty ząb

38 13

Myśle ze trzeba zmienić polowe księży z powiatu kartuskiego, jeden ma żonę, drugi ma dziecko trzeci autka zmienia co roku i jeszcze wiecznie mało na tacy … Tylko kilku nielicznych z powołania take czasy

19:48, 16.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do złoty zabDo złoty zab

4 6

Przyjrzyjmy się z Prokowa ,prawda

20:25, 16.08.2023

Rozbawiony parafianRozbawiony parafian

14 5

A jak ksiadz może mieć żonę? ????
Czytam te komentarze nie które i leżę ze śmiechu ????

21:06, 16.08.2023

ObyaatelObyaatel

23 11

Wstawić zdjęcie człowieka w sutannie i komrzy coś tam dopisać ze niby coś tam i już się znajdą na tym portalu sędziowie co wszystko wiedzą to taka socjotechnika

20:01, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ktoś jeśli Ktoś jeśli

4 1

Nie jest pan ofiarą na bierzmowaniu niech się pan nie wypowiada

11:22, 17.08.2023

Mikrofon Mikrofon

23 6

Każdy będzie rozliczony ze swojego zachowania i obgsdywania.

20:05, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TaaaTaaa

15 2

I z obmacywania innych bez ich zgody.

21:47, 16.08.2023

ObywatelObywatel

41 27

A swoją drogą to w tej chwili największy atak to jest na kosciol (władze koscielne)to taka metoda szatana najpierw oskarżyć nagłośnić a potem jak się okaże że to nieprawda to już jakoś cicho no ale człowiek już zniszczony

20:06, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Parafianka Parafianka

44 20

Niech każdy spojrzy w swoje gniazda to co wypisujecie to jest okropne komentujecie a nie znacie sprawy i wy jesteście chrześcijanie ksiądz bardzo w porządku przez takie pomówienia tylko życie rujnujecie . Nie oceniaj innych bo ty będziesz oceniany

20:25, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GoscGosc

1 16

A Przodkowo nie podlega pod Gdańsk?

20:48, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ParafiankaaaaParafiankaaaa

9 1

Nie. Pod Pelplin

21:23, 16.08.2023

Do wyżej Do wyżej

32 18

Zgadzam się z komentarzem niech każdy zacznie od siebie,od swojego zachowania, dlaczego tak grzeszycie poprzez krytykę i sądzenie drugiego człowieka.Wasze zachowanie będzie potępione

20:50, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

21 6

Sama miałam doczynienia z takimi sytuacjami w szkole średniej na lekcjach religii i poza nimi. Ludzie to widzą, a nikt nie reaguje.

21:10, 16.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TERAZTERAZ

7 10

to wymyslasz bajki pod publiczke.

22:58, 16.08.2023

O ranyO rany

0 0

A w szkole średniej to powinnaś mieć już tyle rozumku, żeby samej zareagować, zgłosić itd.

15:37, 02.09.2023

 Breta Breta

22 12

Sprawa jest w toku,więc proszę nie oceniać.W każdym bądź razie,komuś zależy,aby niszczyć dobro wiary chrześcijańskiej,w tym naszej parafii.Jestem zdania najpierw wyjaśnienie,wtedy artykuł.A co jeśli,to nie prawda? Oczernić... i jak z tym żyć?


21:15, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NastaaaNastaaa

30 7

Sprawa juz dawno jest głośna. Nie jesteście na bieżąco. A swoją drogą nic jeszcze nie jest konkretne więc po co ten artykuł??żeby kogoś obwinić gdzie później okaże się że jakieś smarkuly skłamały??? Zanim coś opublikujecie to dwa razy pomyślnie. Sprawa w toku więc po co ta nagonkaaa

21:28, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

-.--.-

11 9

Widzę że ludzie szczególnie obrażają osoby które to zgłosiły. Wy także nic nie wiecie więc dlaczego nazywacie te młode osoby smarkulami itp? Życzę Ci abyś też 2 razy pomyślał/a zanim coś napiszesz.

22:05, 16.08.2023

Co za bzduryCo za bzdury

24 13

Jak to łatwo kogoś oczernić

21:34, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Co za bzdury@Co za bzdury

12 9

A skąd wiesz, że to bzdury?

21:45, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A ty skad ze toA ty skad ze to

3 4

Prawda?

22:35, 16.08.2023

@Nastaaa@Nastaaa

17 7

Skoro sprawa głośna to chyba logiczne że się przebije do mediów prędzej czy później.

21:46, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

On 50On 50

22 5

Więcej rozmawiajcie przy dzieciach o pedofili w kościołach. Z wszystkich księży robią pedofili i takie dziecko zaczyna naprawdę W to wierzyć że tacy są wszyscy. Masakra . Ja bym poszedł i mu J...oł jakby się dowiedział

21:49, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Co?Co?

11 2

Komu? A przed dziećmi nie należy ukrywać prawdy. Trzeba o niej mówić, lecz w sposób odpowiedni do wieku odbiorcy.

21:59, 16.08.2023

SexedSexed

24 23

Potrzebna jest edukacja seksualna w szkołach, a nie religia!

21:56, 16.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

W Wlk. Brytanii W Wlk. Brytanii

9 3

Mają to wielka edukacje seksualna i do tego najwieksza ilość nastoletnich ciąż.taadamm

22:37, 16.08.2023

KaszojadKaszojad

19 18

Nie wiem co ten ksiądz ma w głowie ale sama widziałam nie właściwe zachowanie wobec młodych dziewczyn z jego ręki.

21:57, 16.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

To znaczyTo znaczy

8 0

Jakie?

22:30, 16.08.2023

GerardGerard

21 0

To zamiast pisać w internecie, zgłoś to na policję, za ukrywanie takich zarzutów jesteś osobą współwinną przez ukrywanie prawdy

22:32, 16.08.2023

reakcjareakcja

25 7

Dobrze, że ludzie wreszcie reagują i nie pozwalają na zamiatanie spraw pod dywan.

22:04, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiernyWierny

22 14

Jestem ciekawy Ci co wypisują obraźliwe komentarze czy tyle czasu poświęcają na modlitwę .

22:19, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PożywkaPożywka

17 4

Przed wyborcza w sam raz dla szefa gazety.Poczekajmy na wynik sledztwa a potem oceniajmy.

22:37, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ktoś kur na pewnoKtoś kur na pewno

11 6

Wy jesteście śmieszni? Jak macie czelność takie coś napisać jak np równe uprawnienia nwm czy to hit czy kit. Osoby które mają z księdzem bierzmowanie najlepiej wiedzą jak jest a przypuszczenia są słuszne.

22:47, 16.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianinParafianin

20 14

Osoby które piszą iż jest on nie winny cierpią na niedorozwinięty stan umysłowy. Dzieci z bierzmowania z którymi on pracował a raczej napawał się nimi głównie dziewczętami potwierdzą iż jest to prawda.

22:52, 16.08.2023
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Jasne.Jasne.

13 3

Moja nic takiego nie potwierdza.

23:05, 16.08.2023

Parafianin Parafianin

8 6

Nie zgodzę się z tobą bo wiero krotnie zachęca młodzież która chodzi do bierzmowania żeby się nawrócili i uwierzyli w Boga za to daje księdzu 10 bo dyscyplinę miał i ta młodzież była ... nie oceniaj innych jak nie znasz prawdy w 100 %

08:07, 17.08.2023

Do Parafianina co odDo Parafianina co od

5 4

Wiem bo byłem przy wielu sytuacji a jeśli twoim zdaniem dotykanie opieranie się czy patrzenie na pośladki i piersi na dziewczęta jest dyscypliną to ty nawet nie wiem jak to ująć aby mi nie usunąć komentarza jesteś poprostu gorzej niż *%#)!& idiotą.

11:33, 17.08.2023

ParafianinParafianin

9 6

No jak patrzy na pośladki to już trzeba zwrócić uwaga dziewczyna jak one się ubierają tylko świadczy o nich święte one nie są same prowokują ... a że podpórkę zrobi to nie jest złego każdy kogo zna może się oprzeć co to takiego ...

12:44, 17.08.2023

WRWR

10 5

A gdzie wszechwiedzący Ateista? Jeszcze nie skomentował? No dziwne, dziwne.? Czyżby pisał pod innym loginem???? Toć artykuł o księdzu.

23:23, 16.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jasna Góra Jasna Góra

6 0

Z pielgrzymki nie wrócił ;)

07:46, 17.08.2023

JestJest

1 0

cały czas aktywny pod innymi loginami jak na razie trzyma język na wodzy.

23:03, 17.08.2023

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Parafian Parafian

20 7

Ludzie jak szybko można kogoś zniszczyć przez pomówienia i krytykę,i wasze dzieci chodzą do kościoła??????

06:14, 17.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pomówienia?Pomówienia?

7 3

Człowieku nie znasz sytuacji nie jesteś dzieckiem z bierzmowania to nie wiesz

11:25, 17.08.2023

@Parafian @Parafian

9 13

A co nie powinny? Ja też jestem zdania, że zmieni się w kościele coś dopiero wtedy jak ławki będą puste

06:27, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


doh jodoh jo

13 7

Moze zdechl ten pies co go ugryzl Kampania wyborcza sie zaczela Jak beda niszczyc Polske zaczna od Kosciola I to sie zaczyna dziac

08:13, 17.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RemkoRemko

1 8

A ty się z choinki *%#)!& już dawno powinna być ta mafia zniszczona zobacz na zachodzie kościoły puste i ludziom żyje się wiele lepiej po prostu przestali wierzyć w te bzdury

11:55, 17.08.2023

Parafianin Parafianin

8 10

Coś na zeczy musi być

08:13, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WxxxaWxxxa

10 9

A po co całe dochodzenie, śledztwo itp
Wprost zapytać wikarego i tyle, przecież nie będzie kłamał, i powie prawdę jak na spowiedzi tak jak oni oczekują tego od nas.

08:16, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@doh jo@doh jo

15 10

A kto miałby niszczyć kościół? Przecież kościół robi to sobie sam. Sami księża sprawiają, że ludzie przestają chodzić do kościoła. Nikt nie musi nic robić

09:08, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WiedźmaWiedźma

22 9

Dlaczego większość komentujących staje po stronie wikariusza, a nie ofiary?? Bo jest księdzem i z założenia świętym, nietykalnym? Zło należy piętnować, a jakiekolwiek niestosowne gesty wobec dzieci są złem i basta!! Poza tym przypuszczam, że osoby pokrzywdzone poszły na policję bo miały ku temu niepodważalne podstawy. Sprawa jest w toku i policja nie chce ujawniać faktów bo to jest bardzo śliska i delikatna materia.

09:46, 17.08.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do wiedźma Do wiedźma

5 9

Dziwna sprawa, nigdy nic nie było aż tu nagle coś opowiedziały i fru zrobiła się afera .Ogarnijcie się zacznijcie od swoich grzechów

09:54, 17.08.2023

Aleck Aleck

17 4

Tak niestety jest w tym środowisku ,rodzice pójdą przeciwko dziecku byle księdzu nic się nie stało,typowa zaściankowość. Ludzie są niewykształceni od zarania wpaja im się że ksiądz to tak jakby nadczłowiek? zawsze zadziwia mnie fakt że ludzie tak im biją pokłony ostatni grosz oddadza,ale jeszcze nie słyszałem żeby ksiądz pomógł jakiejś rodzinie. raczej każe dać na msze ;)

10:36, 17.08.2023

No i kolejnyNo i kolejny

10 6

PRZEBIERANIEC schowany pod sutanną będzie bezkarny ???
ILU jeszcze zboków zakamuflowanych żeruje w tej sekcie przebranej za kościół ?????

11:30, 17.08.2023

antyanty

6 11

Widzę że sami katolicy komentują bo (błond) na błędzie aż oczy (bolom).

09:58, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AleckAleck

13 8

witam wszystkich :) Jeśli wikary ma winę to poniesie karę,pedofilia jest naganna.Jeśli wasz inny ksiądz ma swoją kobietę,to nic nikomu do tego jego sprawa, przynajmniej normalny zdrowy facet. Jezus nie nakazał celibatu a został on wporowadzony przez kościół.Poczytajcie historie kościoła ,

W średniowieczu próby wprowadzenia celibatu wśród duchownych często kończyły się fiaskiem. Mimo to, władze kościelne nie odpuszczały.

Jeszcze na przełomie IV i V wieku władzę w Kościele Katolickim sprawowały swego rodzaju dynastie kapłańskie – biskupstwo nierzadko dziedziczone było po ojcu. Co więcej św. Patryk – patron Irlandii – pochodził z rodziny o mocno duchownych tradycjach. Sprawujący funkcję papieża na początku VI wieku Sylweriusz, był synem… papieża. Literalnie zaś, celibat funkcjonuje w Kodeksie Prawa Kanonicznego dopiero od 1917 roku.
później na tronie piotrowym zasiadł Sylweriusz – syn wcześniejszego papieża Hormizdasa. Podobna sytuacje miały miejsce także w późniejszych wiekach. Z czasem nikogo nie dziwił już fakt, że nie tylko kapłaństwo, ale także funkcje biskupie, przekazywane są z ojca na syna. W VIII wieku pewien frankijski biskup żalił się papieżowi Zachariaszowi, że kapłani w jego diecezji obcują nawet z kilkoma kobietami na raz – kochanki i konkubiny były na porządku dziennym.
Dalej sami poczytajcie.
Osobiście uważam że ksiądz powinien mieć rodzinę, przynajmniej by wiedział o czym mówi na kazaniach.


10:29, 17.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do akeckDo akeck

11 4

Ty jesteś poważny?co to znaczy ze ksiądz ma babe albo kochankę!on wiedział jak składał przysięgę ,wiec o czym ty piszesz!to on może skakać sobie po kobietach i grzeszyć a potem iść kogoś umoralniac przy spowiedzi?kpina

10:36, 17.08.2023

DoalecDoalec

1 3

Spowiedź też wymyślili księża żeby w zaciszu trzepać kapucyna msze bieżmowania itp wszystko za kasę to ich stać na kochanki dzieci i inni zboczenia

20:12, 17.08.2023

historianhistorian

18 9

Nie wierze Expresowi i temu Drewce, oj nie wierzę. Dla mnie to nie dziennikarstwo to wyraźnie ukierunkowany przekaz kształtowany swiatopogladem niby dziennikarza....dziennikarz nie narzuca światopoglądu tylko informuje.. w expresie rząd wszystko robi źle ale Tusk i Po no...i senator z niespłaconymi długami no..to sa wspaniali ludzie. Pełna antypolskość , bo uderzenie w racje stanu Rzeczpospolitej Polskiej

10:51, 17.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

No takNo tak

2 1

Chłopie skąd żeś ty się *%#)!& ,mówi sie historyk ,skąd ty wziąłęś to słowo "historian"

10:58, 17.08.2023

odpodp

7 0

Ale w co tu wierzyć, albo nie wierzyć? Jest sprawa na policji i tyle. Prosta informacja właśnie

11:17, 17.08.2023

Kuria nie odpowie,Kuria nie odpowie,

4 6

bo to nie do niej pytanie - lecz do SEKTY PiS-Kler, która zdominowała dawny kościół katolicki w naszych parafiach.
Ludzie to widzą, więc już połowa parafian przestała uczestniczyć w mszach zakłamanej SEKTY pislamskiej.

11:09, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PusiaPusia

18 18

Ale co zrobił i komu pytam? Jak tam można człowieka błotem obrzucać, a do tego księdza, osobę z powołaniem i oddaniem Panu Bogu! Gdzie dowody? Gdzie wyrok sądu? To jest wstyd i hańba, lewacka nagonka na polski kościół trwa, końca nie widać. Oby tylko wybory wygrał Pan Prezes Kaczyński to może to wszystko się uspokoi...

11:23, 17.08.2023
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Pani jest nie normalPani jest nie normal

6 4

Niech sobie pani może okularki kupi lepiej będzie widzieć. Jak widzę pani taka wierząca w człowieka mam nadzieję że dostrzeże pani kiedy wyrok będzie. Bo nie jest pani dzieckiem z bierzmowania i nie wie oco chodzi.

11:26, 17.08.2023

Ta pusiowataTa pusiowata

6 4

kretynka NIGDY jeszcze nie słyszała o dobrze opisanych w Biblii wilkach przebranych w owcze skóry.
Widocznie nie czyta Pisma Świętego, ale za to popiera bezmyślnie przebierańców !

11:35, 17.08.2023

Ateista Ateista

0 3

Do barana wyżej - ty ośle znasz biblię a walisz pokłony trojglowemu bałwanowi ? Musisz być nieźle upośledzony.

14:05, 17.08.2023

d/wd/w

1 0

Ja nie jestem ateistą, ale znam dekalog ateistyczny - a ty jesteś ateistą, ale nawet nie znasz własnego dekalogu - no to KTO jest upośledzony, jełopie udający ateistę ??
Pytałem cię kiedyś o podanie zasad wyznawców ateizmu, ale ty nie masz o tym zielonego pojęcia - ciemny matołku !

10:21, 18.08.2023

OlgaaaOlgaaa

27 10

Jeszcze więcej internetu dajcie dzieciom drodzy rodzice. Za chwilę was oskarża o dotykanie bo czegos im zabronicie....wasze córki chodzą ubrane i wymalowane jak pod lampę, wstawiają na insta foty z dekoltem na wierzchu a Wam to nie przeszkadza??sama jestem matką ale kontroluje co moje dziecko wstawia ...jak patrzę co przodkowskie dziewczynki wstawiają to dziwi mnie fakt że wam rodzicom to nie przeszkadza

12:12, 17.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

-.--.-

3 4

To co dziewczynki wstawiają to ich sprawa. Nawet gdyby nago chodziły nie miał prawa ich dotknąć. Piszesz że jesteś matką, więc nie wiesz co dzieje się na spotkaniach do bierzmowania. Ksiądz nie zachowuje się dobrze nawet do bardzo skromnie ubranych dziewczyn, zwykłe długie spodnie i bluza.

16:58, 17.08.2023

maciejkamaciejka

11 16

Wiadomo że jak udowodnią mu molestowanie to kuria przeniesie go na Podlasie i tak zamiotą pod dywan całą afere!!!!

12:21, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Olgaaa@Olgaaa

7 16

Ale co cię to obchodzi co one wstawiają i jak się kto ubiera? Co to ma za znaczenie? Nie żyjemy w średniowieczu. Każdy ma prawo się ubrać tak jak uważa za stosowne i nikomu nic do tego.

12:24, 17.08.2023
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Ojciec_RodzinyOjciec_Rodziny

18 2

Widzisz, niby nie szata zdobi człowieka, ale szata wiele o człowieku mówi...wbrew pozorom umiejętność ubierania to duża sztuka, ale o tym szanowna młodzież nie dowie z patostreamów na różnych kanałach w necie, nie dowie się mając za idoli tzw. celebrytów czyli w jakimś sensie patusów...a rodzice? Żeby wszyscy byli jak Pani Olgaaa to pewne zjawiska zostałaby ograniczone do minimum...ale czy Ty jesteś to w stanie zrozumieć?

12:39, 17.08.2023

@Ojciec_Rodziny@Ojciec_Rodziny

6 4

Co to znaczy pewne zjawiska? Czy jako ojciec rodziny chcesz powiedzieć wszystkim, że jak widzisz dziewczynę w krótkiej spódniczce to możesz sobie pozwolić wobec niej na więcej niż wobec dziewczyny w dłuższej spódniczce?
Twoja wypowiedź świadczy o tym, że to ty czegoś nie rozumiesz. Nie masz prawa tknąć innej osoby bez jej przyzwolenia i zgody niezależnie od tego w co jest ubrana. Jeśli nie rozumiesz tak prostych rzeczy, to znaczy, że masz naprawdę spory problem.

12:55, 17.08.2023

TamtejTamtej

7 1

Na Kos,też nie miał prawa nikt tknąć nie ważne czy byla w mini czy pijana czy naćpana, a jednak co się stało pamietamy wszyscy,przede wszytkim trzeba mieć wyobraźnie daleko idącą bo patologii w Polsce coraz wiecej zauważamy to chyba wszyscy.

13:27, 17.08.2023

do @Ojciec_Rodzinydo @Ojciec_Rodziny

3 0

No właśnie, tego się obawiałem, nie zrozumiałeś tego co zostało napisane. Spłyciłeś wszystko do tego, że jak małolata w niemal w negliżu paraduje po ulicy czy idzie w takim ubraniu do szkoły czy kościoła to jest ok. i nikt nie ma prawa do niej się dotknąć, i ok. to się zgadza. Z drugiej strony dobór ubrania zależy od sytuacji, ja nie wyznaję zasady "róbta co chceta". Po to są normy społeczne i ustalone zachowania, żeby czyjaś tzw. wolność, nie naruszała wolności innych. Rozumiesz to?

13:51, 17.08.2023

A ktoA kto

18 1

Normalny chodzi do koscioła dla księdza? Ja chodzę i bedą chodzić jak mi długo Pan Bóg pozwoli dla Niego.i niech nam się nikomu nie wydaję ze Bóg nas potrzebuje do czegos,jest zupełnie odwrotnie,Jego wiekie Milosierdzie niech nas ma w opiece.I radzę nie wydawać pochopnych wniosków żebyscie nie mieli nikogo na sumieniu,kiedyś przyjdzie nam wszystkim się tłumaczyć naszych błędów.

12:42, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@A kto@A kto

1 5

To co będzie kiedyś to będzie. Ważne też co jest dzisiaj.

12:56, 17.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DlaDla

4 1

Mnie ważne co bedzie potem,na tym opiera się nasza/moja wiara.

13:23, 17.08.2023

odp Dlaodp Dla

2 3

Twoja wiara to jest twoja sprawa. Możesz sobie wierzyć w co chcesz i myśleć o tym co będzie kiedyś. Ale żyjesz tu i teraz niezależnie od tego w co wierzysz.

13:49, 17.08.2023

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


doh jodoh jo

12 6

@@doh jo niszczenie kosciola to jego opilowanie katolikow -Nitras dzender,LGBT, zaklocenia mszy sw ,niszczenie Krzyzy przydroznych Malowanie diabelskich symboli na scianach Kosciolow ,dewastacja nagrobkow na cmentarzach ,przyklejanie kolorowych tecz na symbolach religijnych ,fizyczne ataki na Ksiezy , Najwiekszym atakiem byl zamach na Sw Jana Pawla II

14:32, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@doh jo@doh jo

2 4

Gdzie są kościoły z wymalowanymi diabelskimi symbolami? Gdzie dochodzi do fizycznych ataków na księży? Podaj proszę konkrety. Zamach na JP II był w 1981 roku. Co to ma wspólnego z obecnymi czasami?

15:12, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A w Przyjaźni A w Przyjaźni

6 5

W Przyjaźni też ksiądz dzieci zrobił i co? I nic mu nie zrobili. Ile takich przypadków jest? Tysiące....

15:24, 17.08.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

W końcuW końcu

1 2

mu przebacz i ciesz się że żyjesz na tym świecie.

23:07, 17.08.2023

ŚwiętyŚwięty

1 0

Materac się odezwał/a i bądz szczęsliwy/a że ciebie nie skasowali.

23:42, 22.08.2023

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Zuza..Zuza..

1 1

...

18:13, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZuzaZuza

23 1

Nie oczerniacie księdza, jeśli nie udowodniono mu winy!!!! Jeśli okaże się , że jest niewinny to proszę o udostępnienie imion i nazwisk dziewczyn jak ich rodziców!!!! Nie robi się z kogoś ofiary a samemu jest się bezkarnym....

18:23, 17.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

odpodp

3 9

Ale na jakiej podstawie? Nazwiska księdza nikt nie podaje chociaż jest on osobą publiczną

21:17, 17.08.2023

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Dobra dobraDobra dobra

1 6

Prawda jest taka że w tej zacofanej instytucji Celina powinien zostać już dawno zniesiony pozakładali by swoje rodziny to by się k**wa problemy z pedofilą skończyły ale większość ludzi to jeszcze srogo zacofana i nawet związki księży by im przeszkadzały

19:06, 17.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A coA co

3 1

Ma celibat wspólnego z pefofilią czlowieku?to są dwa rozne pojęcia. Pedofilia to jest odchył w konkretną stronę.

20:02, 17.08.2023

??

3 9

70% księży w Polsce ma stosunki z kobietami i mężczyznami i myślicie jak by istniał bug to by na to pozwolił ?

20:26, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zuza Zuza

9 1

BÓG pisze się ó zamknięte!!!!

20:52, 17.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WRWR

3 1

To celowe. Wiadomo, kto to pisze -tylko jeden osobnik. Czyż nie????????

21:46, 17.08.2023

Zosia Zosia

9 3

Jak plotka szybko się wchłania, te negatywne komentarze uważam, że napisały osoby nie wierzące. Uważam że, należy poczekać aż rozstrzygnie się sytuacja, niżeli biczować bez wiedzy. Oczerniać można szybko, ale potem słowo przepraszam????. Zastanówcie się ludzie! Dziś dzieci mają większe prawa niż dorośli, ale to tylko szkodzi. Powiedzieć można dużo, ale jak człowiek nie zna faktów to nie powinien się wypowiadać.

23:28, 17.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Murem za kościołem Murem za kościołem

11 3

Ludzie opamiętajcie się i miłujcie nawzajem. Po co te słowa nienawiści a od księdza się odczepcie bo to tylko pomówienia są. Każdy oczerniający będzie żałował swoich słów wypowiedzianych. Módlmy się za księży bo mają bardzo ciężko z taką populacja. Co się z Wami dzieje jeden drugiemu nóż w plecy wbija dlaczego.? Za co? I co Wam to daje ? Ulży wam jak kogoś upokarzacie? ?
Boże przebacz im bo nie wiedzą co czynią.

01:13, 18.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JackJack

9 3

Oj. Ludzka natura. Póki co nie ma wyroku. To tylko pomówienia. Jak Go oskarżą to wiadomo. A jak nie to małymi literkami gdzieś napiszą ze nie. A ile zła w sercach ludzkich zasiali? Złych myśli?Oskarżeń? Z drugiej strony dlaczego grzech molestowania w kapłaństwie jest bardziej komentowany niż w małżeństwie? Tam wszystko wolno. To takie same sakramenty. Ale co ? Że powinien dawać przykład? Owszem. Ale my w małżeństwie nie powinniśmy? Kto pierwszy bez winy niech rzuci kamień...

05:41, 18.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DlugiDlugi

17 2

Komentujecie księdza,a wy rodzice spójrzcie w swoje gniazdo ,wasze dzieci się rozwodzą , oczerniają drugą połowę .Plotkujecie ,krytykujecie , obgadujecie bliźnich,a z różańcem w ręku chodzicie i to jest wasze zachowanie.Macie tyle nienawiści i potem jeździcie do Medagore się modlić chyba o swój rozum

06:52, 18.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do dlugiDo dlugi

0 2

Natalia przestań pisać farmazony to ze ty świętą udajesz to nie pisz bzdur

09:56, 18.08.2023

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@Dlugi@Dlugi

3 3

Skoro tak jest jak piszesz to krytykowanie księży i kościoła jest słuszne, bo to znaczy że się nie sprawdzili i że nie mieli ludziom nic do zaoferowania. Zresztą żeby kogoś nauczać, to trzeba samemu dawać przykład swoim życiem i zachowaniem. A jak to wygląda w praktyce to już wiemy....

08:17, 18.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomdonowiczKomdonowicz

1 0

Un jest niewinny w jakiś sposób...

10:15, 18.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


GoścGośc

5 2

w tym kraju już nie moga zabijać jak w Jedwabnem więc pozostaje jad i nienawiść.

16:28, 18.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ale dziwoAle dziwo

3 6

Nic złego zdrowy młody chlop z jajami to i mu w głowie szumi za babami jakby był kastrowane to by nie miał pociągu do innych by siedział w kościele a tak to mu się ciasno robi w gaciach pozdrawiam ksiezy

17:05, 18.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Macie używanieMacie używanie

6 1

W "artykule" nie ma nic o pedofilii, ale już teza dorobiona i oskarżenie jest. Stawiam dolary przeciw orzechom, że dzieciarnia źle się zachowywała na religii i pleban ich wytargał za uszy. A ci, zamiast się wypisać na legalu z religii, poszli na policję.

22:21, 18.08.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

odpodp

0 7

Czyli zrobili to co należało

05:28, 19.08.2023

WeraWera

10 2

Oskarżacie bez podstawy, rodzice przyjrzyjcie się swoim córką co robią!!!! Nie gaście pożaru BENZYNĄ....

06:42, 19.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec Mieszkaniec

8 0

Najwięcej mają ci do powiedzenia co mają za uszami i za młodu i w chwili obecnej.Widzisz u innych zło ,a u siebie nie widzisz nic.Tak łatwo kogoś obrazić i krytykować,a najwięksi grzesznicy chodzą co tydzień do komuni i do Medagore

08:25, 19.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Parafianka MParafianka M

1 1

Masz człowieku nasrane w głowie , wiesz , że jest coś takiego jak rodo? Za Ciębie policja powinna też się wziąć.

14:07, 19.08.2023

Parafianka MParafianka M

9 1

Bardzo szybko kogoś obrzucać błotem, ale później ciężko to odkręcić... Zastanówcie co wy wszyscy piszecie? A co jeśli to się okaże nie prawdą? Jak później taka osoba ma się czuć? Co jeśli przez to odbierze sobie życie? .. niech każdy zacznie od siebie , bo to co piszeciecie tylko reprezentuje was, dopóki sprawa jest w toku to nie można nikogo obwiniać.. bo może okazać się, że to widzimisię tych dziewczyn, bo młodzież jest teraz inna ..

14:13, 19.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


CyprianCyprian

5 1

Mam nadzieję, że będzie to nieprawda,a jeśli tak to osoby oczerniające poniosą konsekwencje. Osoby, tak zwane wiejskie plotkary czerpią radość gdy kogoś oczernią lub zrobią mu krzywdę. Potem jak gdyby nigdy nic chodzą do kościoła, pielgrzymki...czysta obłuda

19:51, 23.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyszloWyszlo

2 0

Jak to bylo.teraz moze by tak ksiedza publicznie przeprosić? Hołota.

20:22, 09.09.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bluemanblueman

0 0

A da radę po polsku?

18:50, 16.09.2023

ParafianinParafianin

0 0

Czy wiadomo coś w sprawie? Wyjaśniło się, czy dalej śledztwo? Wikary wydaje się bardzo przyjaznym człowiekiem.

17:23, 21.10.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%