Mimo wielu apeli kartuscy policjanci wciąż odnotowują przypadki oszustw internetowych i telefonicznych. Wczoraj policjanci odnotowali kolejne trzy przypadki oszustw, w których pokrzywdzeni stracili łącznie ponad 10 tys. zł.
Oszuści nie próżnują i wymyślają nowe sposoby, aby wyłudzić jak największą ilość pieniędzy. Za każdym razem policjanci apelują o rozwagę i ostrożność podczas zakupów internetowych czy nawet sprzedaży czegoś w sieci. Niestety zdarza się, że apele nie pomagają...
Wczoraj do 20-letniej mieszkanki powiatu kartuskiego odezwał się oszust, który był zainteresowany kupnem wystawionych na portalu społecznościowym części samochodowych. Kobieta pod pretekstem rzekomej akceptacji płatności wygenerowała kody BLIK i straciła łącznie 3800 zł.
Kolejna osoba zgłosiła przypadek wyłudzenia pieniędzy, który polegał na wysłaniu kodu BLIK rzekomemu członkowi rodziny. Przestępca po włamaniu się na konto portalu społecznościowego siostry, wysyłał za pomocą komunikatora informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą. Niczego nieświadoma ofiara przekonana, że pożycza pieniądze siostrze straciła prawie 500 złotych.
Inny oszust wykorzystał wizerunek konsultanta banku i zadzwonił do 30-letniego mieszkańca powiatu kartuskiego. Fałszywy konsultant wprowadził w błąd co do realnego włamania na konto mężczyzny, który przestraszył się i poinstruowany zainstalował fałszywą aplikację, wpisał swoje dane, przez co oszust uzyskał dostęp do konta.
Mężczyzna w ten sposób stracił prawie 7000 złotych.
- Apelujemy, aby podczas transakcji pieniężnych lub kontaktów telefonicznych dotyczących wpłat, zachować szczególną ostrożność. Przestępcy tworzą strony internetowe do złudzenia podobne do dobrze nam znanych witryn banków, firm kurierskich lub sklepów. Korzystając z płatności internetowych, należy zwracać uwagę na każdy najdrobniejszy szczegół. Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Podobnie, jeśli nieznajoma osoba podsyła nam link, który przekierowuje nas na stronę gdzie mamy podać swoje dane, nie róbmy tego! Zachowujmy rozsądek i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa - apelują policjanci.
20 2
Za głupotę się placi
6 6
winne tu tez sa Banki ze tak pochopnie wyplacaja kase oszustom
8 0
Ale jak winne banki? Ty zlecasz przelew, one wykonują Twoje polecenie.
Tutaj żadne zabezpieczenie nie będzie skuteczne, jeśli właściciel konta ma problemy intelektualne.
Lub wprowadzić system, który będzie paraliżował cały system, Ty zlecasz przelanie pieniędzy, ale musisz udowodnić, że wiesz komu przelewasz, do tego czas realizacji tydzień.
Gość z ostatniego przypadku, rozwalił system, powinien się cieszyć, że nie wzięto jeszcze na niego kredytu. Konto bankowe jest moje i tylko ja nim rozporządzam, jeśli ktoś mi się włamuje na konto, czyli musiałem komuś podać dane konta, oraz narzędzia autoryzacyjne pozwalające na zalogowanie się.
W 99% problemem są właściciele kont a nie bank.
5 0
No sierżanty, łapać tych oszustów a nie wysyłać batalionu milicji do 66 letniej kobieciny która słusznie życzy tfuskowi aby już zdechł.
1 0
Do mnie raz zadzwonili,trochę im pocisnąłem. Od tamtego czasu mam spokój. Jak ludzie mogą być tak naiwni.
1 1
Dobrze, że są tacy jak Ty, od razu widać jakie mamy chore społeczeństwo, które dorwało się do władzy.