Zamknij

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym?

art.sponsorowany + 09:50, 01.03.2022 Aktualizacja: 09:51, 01.03.2022

E-commmerce jest obecnie najszybciej i najprężniej rozwijającą się gałęzią gospodarki. Ludzie coraz chętniej szukają towarów w Internecie. I nie ma w tym nic dziwnego, bo nie wychodząc z domu mogą kupić niemal wszystkie potrzebne im rzeczy. Oszczędzają nie tylko swój czas, ale też i pieniądze, wybierając najkorzystniejsze dla siebie oferty spośród wielu dostępnych. Z tego też powodu powstaje coraz więcej sklepów internetowych z różnego typu asortymentem, skrojonym na miarę potrzeb współczesnego konsumenta. Pomysł świetny, tylko w jaki sposób pokonać wciąż rosnącą konkurencję na rynku, zyskać renomę i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki? Co zrobić, by zwiększyć wartościowy ruch w sklepie internetowym, by generował coraz większą sprzedaż, co będzie sprzyjało jego rozwojowi? Informacje o tym znajdziesz w dalszej części artykułu.

Wysoka jakość i profesjonalizm - potrzebna, by budować prestiż marki

Nie ulega wątpliwości, że jeśli chce się budować prestiż marki, trzeba wyróżniać się profesjonalizmem w każdym aspekcie swojej działalności. Kiedy konsumenci będą postrzegać Twoją markę jako sprawdzoną i godną zaufania, to będą wracali i polecali ją innym, co oczywiście będzie wpływało na wzrost ruchu na stronie sklepu. Szeroko pojęty profesjonalizm będzie więc kluczowy w budowaniu renomy marki, stanowiąc doskonałą zachętę do skorzystania z jej produktów. Będąc właścicielem sklepu internetowego, należy:

- zadbać o wysokiej jakości towar, z którego klienci będą zadowoleni i chętnie polecą markę znajomym;- zatroszczyć się o odpowiednie przedstawienie oferowanego przez siebie towaru, mając na uwadze preferencje zakupowe i oczekiwania współczesnych konsumentów;- traktować priorytetowo kompleksową i szybką obsługę swoich klientów, dbając o wysokie standardy realizacji zamówień (dobry kontakt z klientem, szybką wysyłkę, różne opcje płatności, itp.);- zadbać o kompleksowy marketing sklepu internetowego, obejmujący szereg działań zapewniających mu efektywną reklamę.

Odpowiednio zaplanowana i realizowania kampania promująca daną markę może zdziałać cuda. Jakość produktu obroni się sama, ale żeby trafiał on do coraz większej liczby konsumentów, trzeba zadbać samemu - poprzez odpowiednią jego promocję, zaczynając najpierw od skutecznego pozycjonowania. Jest to jedna z najważniejszych, ale też najbardziej pracochłonnych metod, mających na celu zwiększenie wartościowego ruchu w e-sklepie. Co więcej na efekty pozycjonowania trzeba cierpliwie poczekać - czasem nawet klika lub kilkanaście miesięcy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych a wzrost ruchu na stronie sklepu

Wzrost konwersji, a więc wartościowego ruchu na stronie sklepu można osiągnąć poprzez właściwe jej pozycjonowanie pod kątem SEO. Optymalizacja strony sklepu pod kątem SEO daje szereg korzyści i bez niej ciężko będzie mówić o spektakularnym sukcesie w branży. Szeroko pojęte działania SEO mają na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji sklepu w wynikach wyszukiwarki internetowej - przede wszystkim Google, która jest największą i najbardziej popularną wyszukiwarką nie tylko w Polsce. Owa optymalizacja strony sklepu internetowego obejmuje dwa aspekty:

- formalny - dotyczący samej struktury sklepu, między innymi rozmieszczenia poszczególnych jego elementów na stronie (by nawigacja po nim nie sprawiała żadnego problemu i była czytelna oraz intuicyjna), poprawności kodu, szybkości ładowania na różnych urządzeniach stacjonarnych i mobilnych, zabezpieczeń certyfikatem SSL, link buildingu;- merytoryczna - wartościowy content, a więc treści zamieszczone na stronach sklepu (np. opisy towarów, wpisy na blogu sklepowym) powinny być atrakcyjne nie tylko wizualnie, ale także merytorycznie i zawierać najważniejsze dla konsumenta informacje, budzić ciekawość i cechować się użytecznością oraz być tworzone w oparciu o odpowiednio dobrane słowa kluczowe i napisane w sposób przystępny, zrozumiały i bez błędów.

Pozycjonowanie sklepów internetowych pod kątem SEO, aby było skuteczne, powinno być kompleksowe i poprzedzone analizą treści i działań konkurencji, weryfikacją samej strony sklepu oraz stworzeniem odpowiedniej strategii marketingowej, dostosowanej do specyfiki branży sklepu oraz celów, jakie chce się osiągnąć. Profesjonalna Agencja SEO - znana i polecana, będzie gwarantować skuteczność swoich działań i dlatego lepiej jej powierzyć kwestie pozycjonowania strony sklepu internetowego, by w sposób efektywny pozyskać wartościowy ruch na stronie zwiększający sprzedaż.

Kampanie Google Ads i w mediach społecznościowych - szereg możliwości na pozyskiwanie klientów

Doskonałą metodą zwiększającą ruch na stronie sklepu internetowego jest prowadzenie płatnych kampanii reklamowych w różnej formie: tekstowej, graficznej i wideo. Niewątpliwą zaletą tej metody jest to, że na jej efekty nie trzeba długo czekać.

Google Ads to rodzaj reklamy PPC (z ang. Pay Per Click – płać za kliknięcie), którą można konfigurować w zależności od aktualnych potrzeb, stosując zarówno zwykłe, jak i rozbudowane frazy kluczowe. Dzięki temu można dopasować reklamę do preferencji klienta i w sposób efektywny zwiększyć wartościowy ruch na stronie sklepu.

W celu zwiększenia konwersji warto też korzystać z kampanii reklamowych dostępnych w mediach społecznościowych (takich jak np. Facebook, Instagram, LinkedIn), dzięki którym w bardzo prosty sposób można zwiększyć rozpoznawalność marki, dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Porównywarki cen, influencer marketing, E-mail marketing - kolejne możliwości

Skutecznym sposobem na wzrost ruchu na stronie jest zintegrowanie sklepu z popularnymi porównywarkami (np. Ceneo.pl, Domodi.p). Współpraca z influencerami, uznawanymi za ekspertów w określonych dziedzinach, również może wnieść dużo w rozwój Twojego sklepu internetowego. Podobnie jak e-mail marketing, będący szybką i skuteczną formą komunikacji z klientami, dający wiele cennych kontaktów oraz informacji o procesie zakupowym współczesnego konsumenta, co z kolei pozwala w sposób efektywny zwiększać sprzedaż.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%