Zamknij

Nowe zasady wobec kierowców parkingów dzięki współpracy WEIP i UOKiK

12:23, 10.04.2024 materiały promocyjne Aktualizacja: 13:01, 12.04.2024

W odpowiedzi na ustalenia z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, firma WEIP, jeden z największych zarządców parkingów komercyjnych w Polsce, wprowadza szereg korzystnych zmian dla kierowców.

Nowe zasady zaproponowane przez WEIP to pozytywny krok w stronę większego komfortu i bezpieczeństwa dla użytkowników parkingów.

WEIP w porozumieniu z UOKiK wyznacza nowe standardy

Innowacyjność, odwaga w wyznaczaniu nowych standardów i silna pozycja na rynku – to cechy, które definiują spółkę WEIP. Firma od lat zarządza parkingami przy szpitalach, centrach handlowych, urzędach, hotelach, obiektach użyteczności publicznej i miejscach turystycznych w całym kraju.

W ostatnim czasie spółka ta, podobnie jak inne duże przedsiębiorstwa parkingowe została poddana kontroli UOKiK. Urząd docenił jednak proaktywne podejście firmy do kwestii spornych zapisów w regulaminach parkingów oraz chęć do dialogu i współpracy. W rezultacie WEIP, w przeciwieństwie do innych firm w branży, uniknął sankcji finansowych i tym samym przyczynił się do wprowadzenia wielu zmian na korzyść użytkowników parkingów.

Jakie zmiany czekają kierowców?

Branża parkingowa od dawna boryka się z problemami, takimi jak niejasne regulaminy, skomplikowane procedury reklamacyjne i brak zaufania ze strony kierowców. WEIP postanowił zerwać z tymi negatywnymi trendami i w porozumieniu z UOKiK wprowadzić szereg istotnych zmian, takich jak:

  • uwzględnianie reklamacji, do których został załączony ważny bilet parkingowy, nawet jeśli nie zawierał on numeru rejestracyjnego;
  • zwrot opłat osobom, które składając reklamację załączyły do niej ważny bilet parkingowy, nawet jeśli nie zawierał on numeru rejestracyjnego;
  • zwrot opłat osobom, które nie złożyły reklamacji, ale pobrały bilet z numerem rejestracyjnym i nie pozostawiły go na podszybiu;
  • uszczegółowienie procedury reklamacji oraz możliwych konsekwencji w przypadku braku opłacenia parkingu.

Automatyczne zwroty i usprawniona reklamacja

To nie koniec zmian - operator parkingów WEIP poszedł jeszcze o krok dalej, zapewniając dodatkowe udogodnienia dla użytkowników swoich parkingów.

Zdarza się, że pomimo pobrania biletu z numerem rejestracyjnym, kierowcy zapominają umieścić go w widocznym miejscu. Dotychczas wiązało się to z ryzykiem otrzymania wezwania do zapłaty i koniecznością składania reklamacji. WEIP postanowił jednak wyeliminować ten problem, wprowadzając system automatycznych zwrotów - nawet bez składania reklamacji. Ponadto spółka szczegółowo określiła procedury składania reklamacji oraz potencjalne konsekwencje związane z nieopłaceniem parkingu.

- Spółka WEIP dotychczas uznawała reklamacje wszystkim kierowcom, którzy w pełni udokumentowali, że w trakcie otrzymywania wezwania posiadali ważny bilet parkingowy. Natomiast reklamacje, do których kierowca załączył bilet bez numeru rejestracyjnego, były różnie rozpatrywane ze względu na to, że nie było pewności, kto pierwotnie bilet pobrał. Firma mając na względzie dobre obyczaje w konsultacji z UOKiK zaproponowała, iż będzie wszystkie takie reklamacje uwzględniać i jednocześnie zadeklarowała, że zwróci opłaty osobom, które składając reklamacje dołączyły taki bilet nawet bez numeru rejestracyjnego  - informuje Kierownik Biura Obsługi Klienta ze spółki WEIP.

Współpraca WEIP z UOKiK to świetny przykład na to, że dialog i wzajemne zrozumienie mogą prowadzić do konstruktywnych rozwiązań korzystnych dla wszystkich stron.

 

Więcej informacji:

Strona WEIP: kliknij i sprawdź

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%