Obecnie, aby wybić się ze swoimi usługami oraz produktami na tle konkurencji, nie wystarczy zadbać jedynie o jakość. Bardzo ważne są ciągłe działania, które będą przykuwały uwagę klientów oraz ich aktywizowały i zachęcały do interakcji z marką. Takie działania prowadzą do budowania relacji oraz lojalności klientów, partnerów i kontrahentów. Wiadomo bowiem, że bardziej opłaca się utrzymać klienta, niż pozyskiwać zupełnie nowego. Oto 5 skutecznych sposobów, które warto przetestować w swojej firmie!
Czasem chwilowy sukces potrafi uśpić czujność w niejednej firmie. To, że dany produkt dobrze się sprzedaje, nie oznacza, że będzie tak zawsze. Rynek usług i produktów zmienia się bardzo dynamicznie. Za zmiany odpowiedzialne są przede wszystkim trendy i chwilowa moda. Ponadto klientami często stają się coraz młodsze osoby, dysponujące własnymi środkami. Dotarcie do tej grupy odbiorców to nie lada wyzwanie. Właśnie dlatego warto cały czas być zaciekawionym swoimi klientami i badać ich poprzez dostępne narzędzia. Może to być analiza online, badanie wyników sprzedaży lub ankiety.
Kiedy już poznamy sylwetki naszych klientów, warto dobrać do nich komunikację na odpowiednim poziomie. Należy wziąć pod uwagę takie elementy jak: wiek, płeć, najchętniej kupowane produkty, sposób robienia zakupów. Zebrane dane przydadzą nam się również do personalizacji usług oraz produktów. Pamiętajmy, że rzeczywistość wokół nas zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego warto iść z duchem czasu oraz gustem klientów. Personalizacja zarówno w komunikacji, jak i ofercie to ważny element wizerunku marki.
Konkursy z nagrodami to sprawdzone i skuteczne działania krótkoterminowe, dzięki którym możemy w skuteczny sposób:
Przy planowaniu nagród warto iść z duchem czasu. Powinny być one nowoczesne, funkcjonalne oraz praktyczne dla niemal każdego uczestnika. Ponieważ jest to trudne, warto wybrać Wirtualną Kartę Premiową. To nie tylko wygodne, ale przede wszystkim łatwe w wykorzystaniu narzędzie. Zapewnia swobodę korzystania niemal w każdym miejscu i o każdej porze. Zwycięzca po prostu otrzymuje kod karty na adres e-mail, rejestruje ją, po czym za pomocą wygodnej aplikacji w telefonie płaci nią stacjonarnie oraz online.
Programy lojalnościowe i motywacyjne od lat są skutecznym sposobem na aktywizację klientów oraz budowanie lojalności. Jak to działa w praktyce? Wiele firm proponuje karty, które upoważniają do zniżek, specjalnych promocji lub pozwalają zbierać punkty za wydane złotówki. Jak podają Wirtualne Media, aż 81% badanych deklaruje, że przystąpiło przynajmniej do 1 programu lojalnościowego. Potencjał takich działań jest zatem duży. Dzięki rozwiązaniom proponowanym przez Sodexo z łatwością wdrożymy nowoczesny program dla klientów, partnerów i kontrahentów indywidualnie dopasowany do profilu naszego biznesu.
Jednak nawet mając Program Lojalnościowy, prowadząc konkursy oraz regularnie badając rynek, warto przypominać o sobie klientom obecnym oraz tym przyszłym! Powiedzenie “reklama dźwignią handlu” nie wzięło się znikąd. Skuteczna i dobrze zaplanowana reklama jest niezwykle istotna w budowaniu zarówno wizerunku marki, jak i lojalności. Warto jednak pamiętać, aby forma reklamy była dopasowana do klienta. To klucz do promocyjnego sukcesu!