Zamknij

Jak przygotować się do otworzenia własnej szkoły języka angielskiego?

09:08, 03.09.2022 mat.partnera Aktualizacja: 09:14, 03.09.2022

Własna szkoła języka angielskiego to marzenie niejednego lektora. Jeśli jesteś pasjonatem edukacji, masz niemałe doświadczenie w pracy dydaktycznej, a może i zarządzaniu jednostką edukacyjną, dlaczego nie spróbować? Model franczyzy wiele tutaj ułatwia…
 

O czym trzeba pomyśleć? 


Zanim zaczniesz starania o otwarcie własnej szkoły językowej, musisz przede wszystkim zdecydować się na model organizacyjny. Do wyboru masz dwa: albo samodzielnie budujesz wszystko od zera, albo decydujesz się na model współpracy w oparciu o franczyzę. To drugie rozwiązanie wybiera zdecydowanie więcej osób. Oczywiście w pierwszym przypadku wszystko zależy od Ciebie, ale… również ze wszystkimi problemami musisz mierzyć się samodzielnie.

W przypadku franczyzy z Early Stage marka oferuje swoim partnerom ogromne wsparcie organizacyjne, dydaktyczne, jak i promocyjne: https://universe.earlystage.pl/franczyza/franczyza-szkoly-jezykowej. Dzięki takiej pomocy i „prowadzeniu za rękę” przez gąszcz wymagań prawnych i administracyjnych, ale i doradzaniu w gromadzeniu zespołu czy pozyskiwaniu pierwszych klientów, unikasz wielu błędów i problemów, które potrafią spędzić sen z powiek początkującego.  


Praktyczne pytania, które warto sobie zadać


Kiedy już rozstrzygniesz, w jakim modelu biznesowym chcesz pracować, pora na zadanie sobie jeszcze kilku fundamentalnych pytań, które pozwolą Ci zacząć. 

Gdzie znajdzie się siedziba szkoły? Tutaj możliwości jest wiele, dużo zależy od tego, czy chcesz we własnym budynku otworzyć szkołę, czy wynajmować przestrzeń. Ważne jednak, aby wybrać miejsce blisko osiedli mieszkaniowych lub szkół. Pamiętaj, że dobra komunikacja między szkołą a zajęciami dodatkowymi jest dla wielu rodziców bardzo istotna. Franczyza szkoły językowej obejmuje doradztwo, ale ostateczna decyzja zawsze należy do Ciebie. 

Z kogo ma się składać zespół? Na początek nie warto budować ogromnej grupy lektorów, skoro nie wiesz jeszcze, z jakim odzewem spotka się Twoja oferta, natomiast warto zastanowić się już na etapie rekrutacji nad miksem doświadczenia i młodości. Taki zestaw lektorów pozwoli Ci stworzyć bardzo kompleksową ofertę, a jednocześnie wytworzyć atmosferę wzajemnego wsparcia. Łatwiej Ci będzie w takich warunkach wprowadzać innowacje, ale i troszczyć się o utrzymanie poziomu nauczania. Franczyza szkoły językowej zapewnia Ci wsparcie dydaktyczne, natomiast zespół musi być gotowy do rozwoju. Więcej o franczyzie z Early Stage przeczytasz tutaj: https://universe.earlystage.pl/franczyza/nasza-franczyza.

Jak będziesz się promować? To istotne szczególnie na początku, aby możliwie szybko pozyskać grupę pierwszych klientów, którzy jako zadowoleni z usług szkoły rodzice, marketingiem szeptanym zapewnią Ci przypływ kolejnych zainteresowanych. To najskuteczniejsza forma reklamy. Na początku jednak ulotki, plakaty, banery, odpowiednia ich dystrybucja – to wszystko ma ogromne znaczenie. Warto przemyśleć, gdzie i jak będziesz poszukiwać swoich pierwszych klientów. Social media to kolejne narzędzie, o którym warto pomyśleć.
 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%