Zamknij

Awaria głośnika w iPhonie

14:02, 07.01.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:02, 07.01.2020

Problem z mikrofonem i głośnikiem w iPhone'ach pojawia się w raz z upływem czasu. Jeżeli zauważysz, że podczas rozmowy źle słyszysz rozmówcę lub on nie jest w stanie zrozumieć, co do niego mówisz, to znaczy, ze nastąpiła awaria głośnika w iPhone. Jak się jej pozbyć?

Jakie są przyczyny awarii głośnika w iPhone?

Głośnik w jabłuszku nie jest odpowiedzialny tylko za rozmowę podczas połączenia telefonicznego, ale również za odtwarzanie multimediów czy tryb głośnomówiący. Za jego pomocą możemy m.in. nagrywać dźwięk podczas filmowania, nagrywania kamerą na jednym z portali internetowych. W związku z tym, jego awaria uniemożliwia korzystanie z wielu funkcji telefonu. Do najczęstszych przyczyn awarii głośnika zalicza się:

  • zamoczenie lub zalanie iPhone’a,
  • zasypanie głośnika piaskiem lub innymi drobnymi elementami,
  • zmiażdżenie elementów, które jest możliwe, gdy telefon wypadnie nawet z małej wysokości.,
  • uszkodzona membrana w sposób mechaniczny – w tej sytuacji multimedia działają prawidłowo, a nie słyszymy naszego rozmówcy

Co robić, gdy głośnik nie działa?

Awaria głośnika w iPhone następuje wtedy, gdy wystąpi jeden z objawów:

  • głośnik w iPhone działa gorzej niż w pierwszych miesiącach użytkowania telefonu,
  • głośnik wydaje tylko ciche dźwięki,
  • nie słyszysz rozmówcy lub on nie słyszy ciebie,
  • głośnik szumi,
  • głośnik przerywa
  • z głośnika nie leci muzyka

W zależności od objawów, możemy mieć do czynienia z następującymi problemami:

  • W sytuacji, gdy nie słyszymy rozmówcy, ale multimedia działają prawidłowo, problem leży w zabrudzonym kanale głośnika lub uszkodzona jest membrana w sposób mechaniczny. W najgorszym przypadku mamy brak komunikacji głośnika z płytą główną. Aby zlikwidować awarię, należy wymienić poszczególne elementy. Najczęściej wymienia się głośnik oraz taśmę flex.
  • W przypadku metalicznego dźwięku i trzeszczenia, mamy do czynienia z uszkodzoną membraną głośnika. Problem rozwiąże się poprzez wymianę głośnika na nowy.
  • Gdy w telefonie nie działa żaden głośnik ani mikrofon, przyczyną mogą być mikropęknięcia układu, połączeń i punktów lutowniczych na laminacie. W tej sytuacji należy skorzystać z pomocy profesjonalnych serwisów.

Awaria głośnika w iPhone – co robić, gdy nie słyszę rozmówcy?

Jeżeli nie słyszysz dobrze rozmówcy, możesz spróbować:

  • Sprawdź głośność - wciśnij klawisz Volume + z boku obudowy. W ten sposób upewnisz się, że masz ustawiony wysoki poziom głośności.
  • Sprawdź czy siatka głośnika nie jest zabrudzona - użyj do tego patyczka kosmetycznego, który zwilżysz za pomocą alkoholu. Pamiętaj, aby dobrze wycisnąć, by patyczek nie był mokry. Następnie przetrzyj powierzchnię głośnika.
  • Wyczyść słuchawkę - sprawdź czy słuchawka nie jest przypadkiem zasłonięta przez folie ochronną lub etui, a także czy otwór nie jest zabrudzony. Możesz go wyczyścić za pomocą małej szczoteczki.
  • Ponownie uruchom telefon i uaktualnij.

W sytuacji, gdy po wykonaniu powyższych czynności nic się nie zmienia, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy znajdą przyczynę problemu.

Więcej szczegółów dotyczących serwisu iPhone’a znajdziecie na: https://idream.pl/serwis/cennik/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%