Zamknij

Oprócz rodziny pięć dodatkowych osób na Święta. Co sądzą o tym mieszkańcy?

11:20, 26.11.2020 Aktualizacja: 13:12, 26.11.2020
Skomentuj Zdj. ilustracyjne. fot. archiwum/W.Drewka Zdj. ilustracyjne. fot. archiwum/W.Drewka

Oprócz rodziny na świętach Bożego Narodzenia może pojawić się dodatkowe 5 osób, ale namawiamy do spędzania okresu świątecznego w kameralnym gronie najbliższej rodziny - powiedział w środę minister zdrowia Adam Niedzielski. Co sądzą o tym mieszkańcy powiatu kartuskiego? 

Podczas środowej konferencji prasowej minister zdrowia został poproszony o doprecyzowanie informacji nt. ograniczeń podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia.

Oprócz domowników - dodatkowe 5 osób

- Jeżeli chodzi o święta, to przyjęliśmy takie rozwiązanie, że oprócz rodziny może pojawić się dodatkowe 5 osób, ale namawiamy do kameralnego, w gronie najbliższej rodziny spędzonego okresu świątecznego tak, żeby to były naprawdę już ostatnie święta, które musimy spędzać w ten sposób - mówił Adam Niedzielski. 

W projekcie rozporządzenia napisano, że do 27 grudnia możliwa będzie organizacja imprez i spotkań "do pięciu osób, które odbywają się w lokalu lub budynku wskazanym jako adres miejsca zamieszkania lub pobytu osoby, która organizuje imprezę lub spotkanie. Limit ten nie dotyczy osób wspólnie zamieszkujących lub gospodarujących". Rząd wciąż konsultuje te zapisy z ekspertami.

W rozmowie z portalem onet.pl rzecznik rządu Piotr Müller wyjaśnił, że "w sensie formalnym" nie jest ważna liczba osób zamieszkujących jedno gospodarstwo domowe, a liczba zaproszonych gości. 

- Projekt rozporządzenia, który jest aktualnie w konsultacjach, mówi wyraźnie, że oprócz domowników, którzy na co dzień ze sobą mieszkają, w gospodarstwie domowym podczas spotkania może przebywać dodatkowych pięć osób spoza gospodarstwa domowego - powiedział Piotr Müller. - Ograniczenie kontaktów i mobilności społecznej jest najlepszym sposobem na przerwanie transmisji wirusa w społeczeństwie.

Co na to mieszkańcy powiatu kartuskiego?

Spytaliśmy mieszkańców powiatu kartuskiego, co sądzą o tych ograniczeniach oraz czy będą przestrzegać zaleconych przez rząd zasad. 

Nawet nie wiem, czy to w ogóle można traktować poważnie. Przecież na Kaszubach rodziny często mieszkają razem w wielopokoleniowych domach albo bardzo blisko siebie. Nie jestem więc sobie w stanie wyobrazić, że starsi rodzice mieliby pozostać sami w Boże Narodzenie, bo jest ustalony jakiś limit. Zresztą, kto miałby sprawdzać ile osób bierze udział w spotkaniu rodzinnym? To jakiś kompletny absurd - mówi pani Małgorzata z Sierakowic.

- Rozumiem te ograniczenia i wyjątkowo zgadzam się z rządem. Wierzę, że dla wielu osób będą to trudne decyzje, a stanowisko rządu jest niepopularne. Zgadzam się z tym, że im mniej osób przy stole wigilijnym, tym większe bezpieczeństwo. Krytykowane są też decyzje dotyczące ferii i wyjazdów zimą. Tutaj również je popieram. Jeśli od tego, czy zostaniemy w domu, ma zależeć nasze zdrowie i życie, warto raz sobie odpuścić. Miałem w rodzinie przypadki koronawirusa, które były bardzo ciężkie. Sam również przeszedłem tę chorobę. Nikomu tego nie życzę - powiedział nam pan Zygmunt z gm. Sierakowice. 

- Uważam, że ograniczanie liczby osób do 5 jest nie dość, że absurdalne, to jeszcze łamie naszą wolność. "My home is my castle" jak mawiają Anglicy. Nikt nie ma prawa narzucać nam tego z kim i w jakiej liczebności dusz i co będę robić we własnym domu. Czy rząd ma zamiar dzielić rodziny? A co z rodzinami wielodzietnymi? Absurdalne, nieprzemyślane, denerwujące normalnych ludzi zarządzenia - mówi pani Paulina z gm. Przodkowo. 

- Jaki ma to sens? Żaden. Zakładamy spotkanie w gronie 13 osób z najbliższej rodziny. I nie mamy zamiaru w związku z obostrzeniami tego zmieniać. Dlaczego? Jeśli nie spotkamy się w Wigilię, to przecież możemy spotkać się dzień wcześniej na wspólnym rodzinnym obiedzie, albo wieczorem na Pasterce lub 2 dni po świętach, gdzie te obostrzenia nie będą miały znaczenia. Zachowajmy rozum i dystans od wszystkiego, nawet decyzji rządu. Jedyne, co będzie mieć wpływ na zmianę decyzji to stan naszego zdrowia - podkreśla pani Karolina z gm. Kartuzy.

A co Wy sądzicie na ten temat? Będziecie przestrzegać tych zaleceń?

(Magda Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(24)

mieszkankawwmieszkankaww

23 12

To stanowczo wystarczy rodzina cała + rodzice a kogo by domownicy chcieli by jeszcze zapraszać.

12:01, 26.11.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do mieszkankaww:do mieszkankaww:

26 6

Jo cały rok to nie jedzie a w ten dzień się pcha a po co po prezenty ...... tak to ma rodnię w czterech literach

13:27, 26.11.2020

SzaraSzara

11 20

U mnie w rodzinie moje córki i siostry mają partnerów. Gdybym chciała zaprosić tylko pięć dodatkowych osób, to bez ich chłopaków i partnerów, z którymi żyją i mieszkają. Przecież do absurd. A co z rodzicami, którzy mieszkają niedaleko? Mamy podzielić się na dwie wigilie? Zupełnie tego nie widzę.

12:07, 26.11.2020
Odpowiedzi:8
Odpowiedz

super pomysłsuper pomysł

1 7

z tymi dwiema(trzema?) Wigiliami. Można też zdalnie, a na odwiedzanie będą święta...

13:01, 26.11.2020

Do SzaraDo Szara

3 6

Ja mam podobnie. Tylko, że bracia chcą przyjść z partnerami, a córka z dzieckiem i dwoma mężami, bo z pierwszym ma dziecko i są przyjaciółmi, a z drugim ma ślub i jest w ciąży.

13:58, 26.11.2020

?że co??że co?

8 3

co to są ci tzw partnerzy??? to są takie *%#)!& na telefon??? można ich wynająć jak do tańca??? i te twoje córki z takich usług korzystają?? u mnie to córka ma chłopaka, ewentualnie męża po ślubie, ale partnera???? i

15:04, 26.11.2020

Odpowiadam:Odpowiadam:

0 3

Partnerzy, to są faceci, którzy kochają twoją żonę o wiele bardziej ( i dokładniej ) niż ty.
TY też możesz być partnerem, jeśl cudzą żonę będziesz kochał mocniej, niż jej mąż !!
Wiele par mówi przecież, że żyją w związkach partnerskich, jo ??

00:35, 27.11.2020

rere

0 0

etymologia słowa partner:
np uczestnik gry (sport, taniec), wspólnik spółki partnerskiej, kontrahent, inne określenie sponsora.
To jest właściwe zakorzenione znaczenie tego słowa: później słowo użyto w celach ideologicznych, mające na celu wyrugowanie kulturowe właściwego porządku i ładu znaczeniowego danego słowa, a więc użyto go jako związku partnerskiego i określano współmałżonka, co jest sformułowaniem niewłaściwym, to tak samo jakby słowo miłość zastąpić innym słowem np relacja i mówić na miłość relacja. Taka zmiana pojęciowa może być używana w chorych głowach. Znaczenie słowa partner nie ma nic wspólnego z miłością. To że ty sobie tak tego słowa używasz to masz do tego prawo, tak samo jak każdy może mówić na krzesło koń, co nie zmienia faktu, że koń to nie krzesło, żyj dalej w tym zakłamaniu i bajeczkach, czyli instrumentalizacji osoby, możesz też mówić na nich reproduktor, albo byk, ale nie ma to nic wspólnego z miłością, ale tak samo jak partner jest to relacja, nie miłość, a już dodawaniu temu słowa znaczenie miłości czy kochania o wiele bardziej, jest tylko wykreowaniem na potrzeby twojego poronionego umysłu zwrotem, ale pomarzyć i bujać w obłokach zawsze można

18:38, 27.11.2020

@ re@ re

0 0

Przytocz jeszcze etymologię słowa " sparring - partner " i powiedz, czy można być sparring-partnerem nie tylko w sporcie ! ( albo sparring - partnerką ).

20:44, 28.11.2020

rere

0 0

jest takie stare przysłowie u rolników, jeśli uprawiasz (sport, pole) to zawsze coś urośnie, czy urodzi się, ale jeśli nic z tego się nie urodzi, czy nie urośnie tzn tyle że jesteś kozo - *%#)!&

22:51, 29.11.2020

czyli powiadasz, żeczyli powiadasz, że

0 1

każdy rolnik postępowy SAM zapładnia swoje krowy ??

11:53, 30.11.2020

MozgMozg

15 11

Po prostu boją się że rodziny będą wymieniać poglądy......często przeciw PIS.

12:28, 26.11.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

poglądypoglądy

11 4

mogą wymieniać nawet na tym portalu. Wszyscy mają komórki i inne komunikatory. Zresztą, kto przy świętach rozmawia o brudnej polityce?

12:53, 26.11.2020

JaJa

18 13

Ja syna z rodziną zaprosić do domu nie mogę, bo jest ich sześcioro. Ale sama do nich pojechać mogę. I do tego jeszcze 4 inne osoby. Taki to bezsens tego zalecenia.

12:32, 26.11.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

no to no to

8 4

jechać, zabrać ze sobą wałówę...

12:49, 26.11.2020

Nie jechaćNie jechać

11 3

Synowa będzie raz szczęśliwa.

13:45, 26.11.2020

pytaniepytanie

14 18

A od kiedy lewactwo obchodzi święta? Pan Redachtur zwany cenzorem np obchodzi bo jakoś wątpię.Lubi atakować kosciół to raczej nie obchodzi prawda?

12:37, 26.11.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KliKli

15 5

Warunkiem miłości Boga jest miłość bliźniego. Jeżeli uważasz się za katolika dlaczego o innych mówisz pogardliwie. Słowo lewactwo brzmi tak pogardliwie A u Boga wszyscy są równi. Ten co pogardza innymi zasmuca Boga.


13:33, 26.11.2020

OdpowiedźOdpowiedź

6 7

Dla ciemnoty, kto nie jest za PiSem, to od razu jest lewakiem.

13:50, 26.11.2020

Najbardziej paskudząNajbardziej paskudzą

3 0

własne gniazdo czyli kościól sami PiSkupi (przebrani za biskupów). Zgnilizna !!

00:07, 27.11.2020

24682468

20 4

Bez sensu wywołany temat. Tylko po to byśmy się dalej wykłócali. Po co?

12:47, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cwanygapacwanygapa

11 8

A ja uważam, że wszystkie nawoływania o niegromadzenie się mają sens. Nie dlatego, że tak mówi rząd, ale dlatego, że mówią też tak lekarze. Chociaż oczywiście sytuacje są różne - można na przykład rodzinnie postanowić o samoizolacji przed świętami przez tydzień, aby móc święta spędzić razem.

12:47, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

8 17

Pan lewicowy Redaktor bardzo kocha czarny strajk feministek z czerwonymi piorunami, dlatego miał taki plan, że na jego szkolenie z historii narodzin marksizmu przewidziane specjalnie na Wieczór Wigilijny przyjdzie do redakcji wiele feministek, a tu nagle... klapa... :-)

13:09, 26.11.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

########

4 4

Idź do psychiatry.

13:47, 26.11.2020

Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

2 3

@####,
Nie denerwuj się, może jednak pójdziesz na to wymarzone szkolenie...

13:51, 26.11.2020

SuperoSupero

14 8

Nareszcie święta bez teściowej.

13:12, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrAPiotrA

13 8

To są zalecenia, nikt nikogo nie zmusza. Można nawet i 20 osób zaprosić, ale potem się nie dziwcie jak 20 osób skończy z koronawirusem.

13:41, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

skalpelskalpel

11 6

Jeżeli zrezygnujesz z wolności dla bezpieczeństwa, to nie będziesz mieć ani jednego ani drugiego.

13:48, 26.11.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

no właśnie ....no właśnie ....

0 0

pislamiści odebrali już nam wolność, a teraz rozwalają nasze dotychczasowe bezpieczeństwo !!
Najpierw "wygraliśmy" 27:1 a teraz 25:2.
Gdy nędza nas przyciśnie to zwrócimy się o ratunek do tow. Putina, a on przecież nie odmówi pomocy tow. Kłamczyńskiemu ..... no i budiet charaszoooooooo !!!

00:26, 27.11.2020

AktorAktor

8 11

Całe te święta, to teatr. Jest scenografia, scenariusz i aktorzy. I przedstawienie czas zacząć po pierwszej gwiazdce. Mi się nie chce. W święta nie pracuję.

13:54, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ach ten DrewkaAch ten Drewka

7 8

Jak drewko zrobi sondę, to wszyscy mówią jednym głosem

15:11, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ach....@ach....

8 2

Widać, że nie czytałeś artykułu, bo zarówno wypowiedzi są różne, jak i autorem tekstu jest ktoś inny

15:16, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adaada Adaada

13 7

Ja jestem za obostrzeniami. Trzeba coś robić, aby to gówno nas opuściło. Z feriami też dobry pomysł. Raz można odpuścić sobie ferie, zresztą wszyscy narzekają na decyzję rządu jakby wszyscy wyjeżdżali nagle na ferie. A to nieliczna przecież grupa.

15:23, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JajaJaja

5 4

Od kiedy oprócz rodzin ktokolwiek jest zapraszany? To rzadko bywa więc gratuluję tylko podsuneliscie pomysł że może być jeszcze więcej ludzi Zakazcie się wszyscy jak chcecie , przynajmniej wirusa już nie będzie jak będzie odporność stadna

16:03, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolicjaPolicja

4 3

Ciekawe czy szanowne władze będą przymykać oko na znajomych czy ktoś to sprawdzi

16:05, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

&#&#*#&#&#*#

6 2

A czemu ex nie napisał o śmierci maradony

16:55, 26.11.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Olek 211Olek 211

2 1

Bo to nie ksiądz

17:23, 26.11.2020

jojo

0 2

miał podobno zastąpić Suskiego, bo też rozwalał po kilkadziesiąt milionów na idiotyzmy !!

00:18, 27.11.2020

@ jo@ jo

1 1

rozwalał *%#)!& miliony, ale SWOJE, a nie publiczne (tak jak Suski).

08:38, 27.11.2020

,,,..,,,..

1 3

Szkoda że w szkole na wzgórzu zastępca dyrektora lekcje prowadzi
Pani Tereso R. to nie jest prywatny folwark

18:42, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MopsekMopsek

2 7

Pani Malgorzata z Sierakowic
Starsi rodzice w swieta sami? pani chyba czycha.. na spadek, co jezeli po swietach rodzice zachoruja i umrza, pani jest egoistka. Przez was zaraza sie dobrze ma.Zadnego zdrowego rozsadku u was sie nie znajdzie.Przeciez pogrzeby sa lepsze fety.

19:16, 26.11.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

#Mopsek#Mopsek

3 2

To powinna być decyzja tych starszych rodziców, czy chcą być z rodziną w święta, a nie jakiś polityków.

19:53, 26.11.2020

MopsekMopsek

2 5

Niech mi ktos pokaze starszych ludzi, ktorzy trzezwo powiedza, zostancie w domu, niech nikt sie nie naraza, przyjda nastepne swieta, zdrowie jest najwszniejsze.Oni wypija wode swiecona i wszystko bedzie o.k.

22:56, 26.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czy zastawa dlaCzy zastawa dla

1 1

niespodziewanego gościa we Wigilię ma też zostać usunięta ze stołu ???
No a gdyby taki się zjawił to należy poszczuć go psami ??? ( tak po chrześcijańsku ??).

00:12, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stop pis!stop pis!

7 2

I kto to będzie sprawdzał? Działaczy pisowskich wyznaczą do kontroli czy jak? Co za bzdura!

08:51, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mam to gdzieśmam to gdzieś

2 1

5 , + moja rodzina , ile ? to mam gdzieś .

09:11, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%