Zamknij

Pokazał ceny produktów sprzed rządów PiS i obecne. To wystarczyło

11:38, 20.03.2023 Aktualizacja: 11:50, 20.03.2023
Skomentuj fot.kolaż.oprac.W.D./screen:FB fot.kolaż.oprac.W.D./screen:FB

Filmik, na którym Donald Tusk porównuje ceny podstawowych produktów z końca rządów PO z obecnymi wywołał lawinę komentarzy w sieci. Okazało się jednak, że lider PO nie doszacował cen, bo te w niektórych sklepach są jeszcze wyższe.

Pomidory po 3,99 zł - tyle trzeba było zapłacić w 2015 roku. Dziś kilogram pomidorów kosztuje 13 zł, a bywa że więcej. Takie proste porównanie cen zamieścił w sieci Donald Tusk, lider PO. Filmik błyskawicznie rozchodzi się w sieci, bo w najprostszy możliwy sposób pokazuje skutki inflacji i szeroko pojętej drożyzny. 

Portal Wirtualna Polska pisze, że Donald Tusk rozwścieczył polityków PiS swoim nagraniem. Dziennikarze postanowili zweryfikować ceny z nagrania i okazało się, że za wymienione produkty trzeba zapłacić nawet więcej niż wskazał lider PO. 

Przykładem jest chociażby olej rzepakowy, który - jak podkreślili dziennikarze - kosztuje nie 22, a już prawie 26 zł. A za kilogram cebuli, który w 2015 roku kosztował 1 zł dziś trzeba zapłacić nie 6, a prawie 8 zł. 

 

 

(oprac.W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

KMM KMM

11 17

A gdzie Tusek przedstawi filmik z zarobkami za jego nierządów?

12:05, 20.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Przy tamtych płacachPrzy tamtych płacach

9 2

mogłem każdego miesiąca coś odłożyć po koniecznych wydatkach, a teraz przy tych wyższych nie mam na to żadnej szansy .... jeszcze wyciągam z dawnych oszczędności, aby jakoś związać koniec z końcem !!!

15:03, 20.03.2023

@KMM @KMM

15 4

No to pogadajmy o liczbach chcesz? Ile za wypłatę z 2015 roku można było zrobić zakupów, a ile za wyższą wypłatę dzisiaj. Sprawdźmy - dawaj!

12:06, 20.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do KMMdo KMM

7 13

Nie wiem czy wiesz, ale za komuny ludzie liczyli swoje pensje nawet w milionach. I co z tego skoro nic nie mogli za to kupić? Chcesz chodzić po bułki i masło z siatką pieniędzy, bo do tego w tej chwili zmierzamy.

12:08, 20.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenZen

5 2

Za komuny nic nie było a teraz masz wszystko,nie chodziło się z milonami bo normalny pracownik zarabiał 1 bańkie w miesiącu,musiało więc starczyć na wszystko. Gdzieś coś słyszałeś od dziadka ale nie zrozumiałeś

15:35, 20.03.2023

AjaxAjax

11 5

Trzymają nas za mordę , zobaczcie jakie ceny paliw na rynkach są a u nas na stacjach. Paliwo powinno max 5zł kosztować a nie 7. A za chwilę wyjdzie obajtek i powie spuszczam łaskawie 30groszy dla was. Miało być duży zakład żeby było taniej a jest dwa razy drożej bo nie ma konkurencji

12:33, 20.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POPO

11 7

Donek, powiedz gdzie są moje pieniądze z OFE!!!
Złodzieje mi je ukradli i do dziś nie wiem czy im łapy odj..ało

14:56, 20.03.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@PO@PO

3 0

No jak to gdzie? Będą w tym samym miejscu co obecnie zbierane KPP .
Wg mnie założenie sprawy w sądzie, trafiasz aż do sądu najwyższego, wszędzie przegrywasz, a potem dajesz to do sądu w Strasburgu, a tam masz cień szansy, że Państwo Polskie przegra i będzie musiało zwrócić Ci pieniądze. W USA, już dawno byłoby to w sądzie i już dawno te pieniadze wraz z odsetkami wróciły by na Twoje konto.

15:12, 20.03.2023

Pieniądze z OFEPieniądze z OFE

2 2

są co do grosza przeniesione do ZUS- chyba, że ktoś wolał je zostawić bez przenoszenia.
Nikt niczego nie stracił zakłamany głąbie -sprawdź sobie w ZUS-ie.

22:45, 20.03.2023

@Pieniądze z OFE@Pieniądze z OFE

1 0

OFE miało być dziedziczne a ZUS nie.
Czyli okradli mnie.

06:07, 21.03.2023

O poziomie życiaO poziomie życia

5 0

nie świadczy ILE zarabiasz, ale ILE oszczędzasz - po opłaceniu wszystkiego !

15:06, 20.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@KMM@KMM

11 6

Wiesz, ja już wolę tę wypłatę za Tuska, niż obecną za PiS. Co z tego, że zarabiam więcej, skoro wartość tego pieniądza jest mniejsza niż przed 2015r.
Co z tego, że ceny energii zamrożone, są dopłaty do węgla i inne takie. Czuję się jak za PRLu gdzie przydział na węgiel reglamentowany, a to jak wiadomo jest dla gospodarki rynkowej zabójcze.
Przez rządy PiS stałe się nieudolnym człowiekiem, który musi iść po zasiłek do urzędnika, żeby przeżyć, dla mnie jako samodzielnego człowieka (przynajnniej tak do tej pory uważałem) to jest uwłaczające mojej godności, bo staje w równym szeregu z tymi, którym nie za bardzo chce się pracować, oraz tymi, którzy są nieporadni życiowo i potrzebują wsparcia. Tak nawet za rządów Jaruzelskiego i Gierka nie miałem.
Powiesz to wina wojny, w dup ... . ie prawda, to nieudolność rządu, sprawia że mamy w naszej ponoć silnej gospodarce ponad 18% inflację, a ta słaba niemiecka ma o połowę niższą.
Te wszystkie zapomogi i dodatki od państwa są finansowane z inflacji, każdy procent takiej inflacji to jest dodatkowy wpływ 5 miliardów złotych do budżetu.
A i inflacja jest na poziomie 18% - po podliczeniu wszystkiego, ale dla mnie ta inflacja jest na poziomie ponad 40%. Bo ja nie kupuje mieszkań, gwoździ, i wszystkich innych składników które produkują lub sprowadzają nasze firmy, ja kupuje to co jest mi potrzebne do przeżycia, chleb, mleko, ser, jakieś mięso, olej, jajka - na to idzie lwia część mojego budżetu, i gdyby porównać ile płaciłem za te produkty za czasów Tuska, a ile płacę za czasów PiS, okaże się, że te codzienny towary wzrosły o ponad 100%.
Oczywiście, że nie wiemy jak by było teraz gdyby rządził Tusk, ale wiemy jak jest, gdy rządzi PiS.

15:07, 20.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenZen

1 3

Trole z PO w akcji.

17:54, 20.03.2023

Ekipa TuskaEkipa Tuska

5 5

Skoro za rządów Tuska panowała gadka że "pieniędzy nie ma i nie będzie" to już sobie wyobrażam jaka byłaby bieda dzisiaj, po lockdownie i wojnie na Ukrainie. Bezrobocie pewnie ze 20 procent, płaca 5zł/h na śmieciówkach, wiek emerytalny 67+. Te niedojdy nie potrafiły rozruszać nawet prostych programów społecznych a czasy przecież były nie najgorsze. Oczywiście nie mówię że PIS jest *%#)!& bo co się dzieje to każdy widzi ale PełO to ostatnia partia która zrobiłaby coś dobrego dla ludzi.

17:47, 20.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ekipa Tuska@Ekipa Tuska

2 3

A Ty jesteś jakaś wróżka? PiS rządzi od ośmiu lat, w tym czasie, moje zarobki wzrosły, super, brawo, tylko dlaczego ja mam coraz mniej oszczędności?
Zadaj sobie pytanie dlaczego inflacja w naszym kraju jest na poziomie 18%, a u Niemca ledwie 9%, a przecież Morawiecki piał z zachwytu, że Niemcy zazdroszczą nam wzrostu gospodarczego, takiej silnej gospodarki, gdzie się podziała ta silna gospodarka, że teraz mamy 18% a Niemcy ze swoją słabą gospodarką, mają o połowę niższą inflację. No tak, covid, wojna w Ukrainie, pielgrzymki, cud na stacjach paliw- podatek wzrósł z 11% na 23% a cena paliwa została taka sama.
Zadaj sobie też pytanie, ile pieniędzy zostało dodrukowane w ostatnim czasie, chyba nie powiesz mi, że dodruk pieniędzy jest bez znaczenia dla gospodarki, zwłaszcza jeśli NBP dodrukował w ostatnich trzech latach po blisko STO MILIARDÓW ROCZNIE, ooooo tak, to na pewno nie ma wpływu na inflację. Kasy brakuje to rząd każe drukować. Teraz poszukaj ile dodrukowywano rocznie pieniędzy za rządów PO.

20:21, 20.03.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Więc skoroWięc skoro

3 3

PIS jest taki zły co zresztą podsumowałeś
to teraz wyobraź sobie co by było gdyby dzisiaj rządziły cymbały z PO. Nie potrafili nawet rozruszać prostego programu typu 500+ a kiedy okazał się sukcesem to PO jeszcze podbijało stawkę. Czyżby chcięli socjalem wygrać z PISem wybory? Ciekawe tylko skąd chcieli wziąć na to kasę? Może też dodrukować?

00:19, 21.03.2023

ewaldewald

0 1

Ty naprawdę jesteś taki ograniczony, czy jaja sobie robisz?

11:14, 21.03.2023

Ekonomista Ekonomista

4 0

Jednego nie rozumiem - jak to jest że mamy podobno dużą inflację a ceny walut stoją w miejscu ? Zawsze uczyli że jeśli jest inflacja to i złotówka powinna mocno słabnąć wobec dolara czy euro.

07:04, 21.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pisiorek Pisiorek

5 1

Dlaczego Tyfusek nie powie ile litrów benzyny można było kupić za średnią pensję za jego czasów a ile za czasów błogosławionego Jarosława, Ukochanego Prezesa ?

07:51, 21.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Pisiorek@Pisiorek

1 4

A co, masz kłopoty z prostymi obliczenami?

08:29, 21.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pisiorek Pisiorek

6 2

No mam, policz za mnie ile litrów można było kupić za średnią pensję w 2014 roku a ile obecnie. Z tego co pamiętam to za waszego ryżego hooya litr kosztował prawie 6 zł. Policz policz, tęczowy.

08:44, 21.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

doh jodoh jo

6 1

Rzeczywistosci nie da sie oklamac Za tuska za godz pracy 1 litr ben teraz 3 l Zniknely zeszyty na zakupach w sklepach rewaloryzacja 3 zl teraz 250zl To teraz Polacy nie jezdza na zakupy do Niemcow to szwaby przyjezdzaja do nas na zakupy zreszta inne sasiednie Panstwa tez Nie wsPomne o 500+ czy 13,14 eneryturach Lewactwo tylko mowilo ze pinedzy nie ma i nie bedzie a luka Vat 150 miliardow!!!!

09:05, 21.03.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EwaldEwald

1 0

Masz rację, ale idiotom tego nie przetłumaczysz.

11:13, 21.03.2023

@doh jo@doh jo

0 1

Jaka luka człowieku? Gdzieś ty się tego nasłuchał - na wiecach partyjnych?

13:00, 21.03.2023

# doh jo # doh jo

2 0

Słusznie prawisz. Może jeszcze wyjaśnisz mi dlaczego pomimo tak dużej inflacji ceny walut stoją w miejscu ? To mnie interesuje.

09:29, 21.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan TrepczykJan Trepczyk

4 2

Trzeba być skończonym ignorantem, żeby tę manipulację odczytywać na korzyść ryżego. Społeczeństwo jest niedouczone, niedokształcone i na tym bazuje ryży i jego sotnie, robiąc ludziom wodę z mózgu.

11:11, 21.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pisiorek Pisiorek

1 3

Im bardziej tęczowe liberały i komuchy krzyczą na PiS tym bardziej będę na nich głosował, AVE JAROSŁAW !

11:34, 21.03.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

panjawelpanjawel

1 0

Ostatnie osobniki pisowskie bliskie do wymarcie

16:05, 21.03.2023

Do Pisiorek, doh jo Do Pisiorek, doh jo

1 1

Panowie wasza wiedza jest taka, że strach byłoby was wysłać do sklepiku szkolnego po zakupy.

W roku 2015 litr benzyny kosztował średnio 4,63 zł, oleju napędowego 4,49 zł i autogazu 1,97 zł. To oficjalne dane dostępne w internecie jakbyście nie wiedzieli. Wtedy, za Tuska mówiło się o magicznej granicy 5 zł za paliwo, że ludzie wyjdą na ulice itd.
Za pisu zaczęliśmy za paliwo płacić nawet ponad 8 zł. Najtańszy rodzaj paliwa czyli autogaz dziś kosztuje ponad 3 zł. Oficjalnie mówi się już o tym, że Orlen zawyżał ceny paliwa. Więc to mówi wszystko o tym jak nas traktuje obecna władza.
Jeszcze jedno porównanie. Tuska minimalna pensja wystarczała na 1100 bochenków chleba po 1,59. W zeszłym roku czyli za pisu najniższa pensja starczyła na kupienie 670 bochenków. Krótko i na temat.
To są oczywiście ogólne dane, ale do tego należy doliczyć wzrost rat kredytów, cen prądu, ogrzewania czyli słowem wszystkiego. I to nie jest spowodowane wojną czy pandemią. Wojna to tylko jeden z czynników. Ale rozdawnictwo, drukowanie pieniędzy i miłość do pisu kosztuje. I wy za nią też płacicie.

12:58, 21.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ekonomista@Ekonomista

2 0

Pewnie masz rację, ale obecnie kurs dolara do złotego jest już tylko o około 1 zł wyższy niż przed tymi zawirowaniami, robiłem dwa lata temu zakupy w Chinach i dolar kosztował niecałe 3,40, potem podskoczył na 3,60 i wydawało mi się to dużo, więc czekałem i się doczekałem, że teraz kurs jest w granicach 4,40 - co nie jest jego najwyższą wartością.
Tak więc Twoja wypowiedź jest jak najbardziej słuszna, bo wzrost jest w zaokrągleniu w górę 30%, a to jest sporo, bo spadek wartości złotówki o 30% to jest gigantyczny spadek wartości.

14:38, 21.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do: EkonomistaDo: Ekonomista

0 0

A jaki ty chcesz spadek wartości złotego do dolara? 100% 200% 300%?
Inflacja ponoć jest na poziomie 18%, to o ile miał zdrożeć dolar? o 200%?
Porównaj sobie kurs dolara w 2018, 2019, 2020, a potem w 2022 i 2023r. Jeśli dla ciebie cena z 2018 i 2023 jest taka sama, to nie wiem czego oni Was tam na tej ekonomi uczą jaka musi być zwyżka walut, aby stwierdzić że jest wyższa a nie stoi w miejscu.
A może Ty tą samą szkołę kończyłeś co ten jastrząb z NBP?

14:09, 22.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%