Zamknij

Straż Miejska: 60 proc. domostw wylewa ścieki do rowów i na pola

15:31, 21.12.2011 Aktualizacja: 15:44, 21.12.2011
Skomentuj

Bardzo źle wypadają wyniki kontroli porządkowych prowadzonych przez kartuską Straż Miejską w kilku sołectwach gminy Kartuzy. Okazuje się, że ścieki z prawie 60 proc. skontrolowanych domostw trafiają do przydrożnych rowów lub na pola i łąki. Ujawnienie takiego procederu kończy się mandatem w wysokości od 50 do 200 zł.

Czysta i nieskażona przyroda Kaszub to mit, jeżeli wziąć pod uwagę wyniki kontroli kartuskiej Straży Miejskiej przedstawione dziś radnym Rady Miejskiej. Strażnicy prowadzili kontrole związane z przestrzeganiem przepisów porządkowych m.in. na terenie sołectw Brodnica Górna i Sianowo. Wyniki są złe.

- Celem naszych kontroli nie było nakładanie jak największej ilości mandatów, ale przede wszystkim uświadomienie mieszkańcom, że istnieją przepisy porządkowe. Chodzi też o poprawę estetyki i ograniczenie zanieczyszczania otoczenia - mówił Wiesław Formela, komendant kartuskiej Straży Miejskiej. - Niestety pod tym względem na terenie naszej gminy nie jest dobrze. Wciąż nagminne jest niewywożenie odpadów stałych i wypuszczanie ścieków do rowów, czy na pola.

Jak powiedział szef kartuskiej Straży Miejskiej, wielu właścicieli posesji nawet nie chowało pomp do wyciągania szamba ze zbiorników, co zresztą widoczne było na zdjęciach. Ujawniono przypadki wyprowadzania rur odpływowych bezpośrednio do rowów, czy umieszczania odpływu ścieków tuż za granicą posesji.

- Wiele osób przedstawiało strażnikom dokumenty o wywozie ścieków, ale porównanie wywiezionej ilości nieczystości z ilością zużywanej przez domowników wody wskazywało, że część nieczystości po prostu gdzieś ucieka - powiedział Wiesław Formela. - Były też osoby, które przekonywały nas, że sześcioosobowa rodzina może wywozić raz na kwartał 120 litrowy pojemnik ze śmieciami i to w zupełności wystarcza. My dysponujemy natomiast wyliczeniami, które jasno wskazują ile każdy z nas miesięcznie produkuje śmieci.

Jak wynika z danych Straży Miejskiej, prawie 60 proc. skontrolowanych domostw prowadzi złą gospodarkę ściekami. Na 737 skontrolowanych posesji w 441 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości. Straż Miejska wystawiła 297 mandatów i 144 pouczenia. Kwoty mandatów wahają się od 50 do 200 zł. Jak podkreślił Wiesław Formela, za jeden mandat właściciel posesji mógłby spokojnie wywieźć ścieki.

Zdaniem burmistrz Kartuz Mirosławy Lehman, problem z nielegalnym odprowadzaniem ścieków będzie istniał, dopóki będzie na to społeczne przyzwolenie.

- Wbrew temu co mówią niektórzy, ten problem nie zaistniał teraz, ale funkcjonuje od wielu lat i wciąż czeka na uporządkowanie - powiedziała szefowa kartuskiego magistratu. - Ale wiele zależy od nas, bo nasze milczenie oznacza zgodę na to, że ścieki sąsiada spływają na łąkę, czy do rowu, oznacza, że nam to pasuje. Zgadzając się na to, zgadzamy się na zanieczyszczanie środowiska i naszej okolicy.

Kartuska Straż Miejska zapowiada sukcesywne kontrole także w innych sołectwach gminy Kartuzy.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(73)

Tomasz Dorniak MASSUTomasz Dorniak MASSU

2 0

Mandat w wysokości 200 zł jest śmiesznie niski,kary powinny zaczynać się od 2000 zł.Wylewanie ścieków czy spalanie toksycznych śmieci to przyczyna wysokiej zachorowalności na raka i inne choroby w powiecie kartuskim, mieszkańcy płacą miliony za leczenie.W gminie Żukowo nie ma jeszcze straży ,podejrzewam,że sytuacja jest jeszcze gorsza niz w Kartuzach.

15:55, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anty-Tomasz Dorniak Anty-Tomasz Dorniak

1 1

"Ty głupio mądry dziadzie" pomyślałeś kiedyś o tym jak to na przykład ma rolnik- rocznie kilkadziesiąt tyś. litrów ścieków. I co ma to oddać do oczyszczalni? I płaci kilka tyś złotych na głupie "Gówno" przecież to nawet lepiej wylać ścieki na pastwisko, łąkę czy też pole. Osobiście wolał bym jeść ziemniaki, marchewkę, ogóreczki czy też chociażby chleb z pola z ekologicznych upraw a nie jak co nie którzy wolą zjadać warzywa w których jest 90% chemii. Pozdrawiam.

16:08, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bbbbbbbb

0 2

dorniak zdurniał

16:14, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bbbbbbbb

1 0

a dlaczego emeryt policyjny jest na ciepłym stołeczku straży gminnej ? nie ma bezrobocia w kraju ?

16:31, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do antydo anty

1 0

gdybyś troszkę się orientował to wiedział byś że gnojowice i ścieki z chlewa można wywoźić na pole a ścieki z domu wywoźimy do oczyszczalni ponieważ mamy tam chemie z pralek i zmywania naczyń. więc życzę ci smacznego.

16:32, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do dorniakado dorniaka

0 1

popieram

16:33, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bbbbbbbb

0 1

najlepsze jest to, że "oni" dysponują wyliczeniami a ty masz płacić bo "oni dysponują wyliczeniami" - myśłenie rodem z poprzedniej epoki w stylu "dajcie nam człowieka a paragraf się znajdzie"

16:33, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@bbbb@bbbb

0 0

przynajmiej ten emeryt coś robi w przeciwienstwie do tej pani która jest na stanowisku tego gościa

16:38, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@bbbb@bbbb

0 1

jakimi wyliczeniami oni dysponują

16:40, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Tomasz Dorniak MASS@Tomasz Dorniak MASS

0 0

Popieram, choć dla niektórych "oszukujących" te kilka tysięcy to za mało. W Łapalicach na Zamkowej 22 gościu raczej często spuszcza szambo, bo rów porośnięty roślinnością obok jego studzienki wygląda zawsze jakby słoneczko za mocno paliło i tylko w tym rowie wszystko jest uschnięte, a dookoła ładna zielona roślinność. Tym rowem ściek ten trafia w końcu do jeziora.

16:53, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

darexdarex

0 0

Dam przykład z Egiertowa gdzie moje dzieci chodzą do szkoły i też często robię zakupy . 1 września poszedłem do szkoły z dziećmi a z komina ze szkoły dym czarny taki jak by opony palili a smród jakby skórę palili aż w gardle gryzło. A jak jeźdzę rano do pracy i stoję przy cpn-ie to znów od restauracji to samo dym albo czarny a czasami taki pomarańczowy myślę ,że właściciel pali po weselach butelki plastikowe,kartoniki i śmieci możliwe że śmieci też przywozi z kotwicy(dyskoteki).

16:56, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EKOKASZUBY...heheEKOKASZUBY...hehe

0 0

Bardzo dobrze, że takie kontrole mają miejsce.
Te wszystko pseudo ekooczyszczalnie przydomowe dawno bym skontrolował.
Lepiej srać i doić pod siebie i niech to wszystko trafia do wód gruntowych... Tak rzeczywiście jest zdrowiej...( dotyczy wpisu nr 2, Anty Dorniak ) Mam nadzieję , że ironia została zrozumiana.

Człowieku odchody od krów, naturalny nawóz owszem jest stosowany i nadal na szczęście będzie. Tutaj chodzi o ścieki z domów, połączone z proszkami do prania, płynami i tłuszczami wszelkimi...tego ekologią i nawozem nazwać nie można...
Najbardziej zadziwia mnie uczciwość ludzi, którzy w swoich sambach nie posiadają dna, tudzież na dnie szamba porobione są dziury, aby pozbyć się nieczystości...KASZUB EKOLOG jednym słowem. Do tego dochodzi pozbywanie się śmieci po lasach i rowach, palenie plastików w piecach..nic tylko pogratulować uczciwości i wrodzonej mądrości.

17:03, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do poprzednikówdo poprzedników

0 0

Takimi wyliczeniami że brudasy którzy leja szambo po rowach powinni się bać. Wszak 40% jest ok, a prawda jest taka ze przez kilka z kontrolowanych miejscowości wieczorem nie dało się przejechać z otwartym oknem.. I takie ot to wyliczenia. W Brodnicy to nawet policja chodziła..

17:05, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EKOKASZUBY...heheEKOKASZUBY...hehe

0 0

Na marginiesie ( bo sama idea akcji jest słuszna ) to Pan Formela powienien swoje wyliczenia przedstawić, uzasadnić, bo pewnie wiele istotnych rzeczy w nich zostało pominiętych...

Odnośnie śmieci to należy kontrolować umowy z przedsiebiorstwami, które zajmują się wywożeniem śmieci. Taka podpowiedz.
No i przedstawienia paragonu, rachunku za wywóz szamba można chcieć, poprosić o niego.

17:09, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

0 0

między kartuzami a dzierżąrznem.. po prawej od strony kartuz jest rów.. nierzadko "pełny" na wysokości co niektórych domostw

17:43, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

turystaturysta

0 0

Przyjeżdżam co roku na Kaszuby i problem ten znany mi jest od wielu lat. Dziwi mnie ,że co róż to ukazuje się nowy artykuł, że dzieje się źle po czym znów piękna wzmianka o działaniach jakby nie było WSPANIAŁEJ STRAŻY MIEJSKIEJ.
Mam pytanie ilu strażników miejskich jest w Kartuzach i jak długo ta Straż funkcjonuje? Bo w roku mamy 365 dni tj około 55 tygodni. Gdyby każdy ze strażników poświęcił by jeden miesiąc na kontrolę domostw pod kątem art. 10 ust 2a.u.u.c.p.g to przez te wszystkie lata nie było by takiego problemu. Tylko trzeba chcieć a nie mieć wizje. Dla przypomnienia czy skontrolowano już miejscowości pod kątem spalania (odpadów) bo przecież miały być efekty!!!! Panie komendancie Formela może Pan pokaże jak zdecydowane będą działania pana podwładnych i na sesji d/s bezpieczeństwa zda Pan relacje Szanownej Radzie i mieszkańcom jakie osiągnięcia przyniosła kontrola. Życzę powodzenia a w razie problemów proszę zwrócić się o dodatkowe etaty do Pani Lehman.

19:15, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CHEMIACHEMIA

0 0

Czy krowy jedzą zdrową żywność? Myślicie, że pasza itp. przekąski są ekologiczne? Nie ma w nich żadnej chemii? Potem my wcinamy tę pseudo ekologię.
Wszystko co jemy jest naszpikowane chemią i nie ma co tu oszukiwać.

19:17, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CwaniakCwaniak

0 0

No i w końcu doceniono naszych strażników miejskich . Wysłano do pracy tam gdzie ich miejsce, czyli do GÓWNA.HAHAHIHEHA

19:23, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

........

0 0

Przepisy porządkowe w gminie. Dobre sobie. Proponuję, aby szanowna władza i straż zaczęła od siebie. Przykład idzie z góry ....

20:01, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rolnikrolnik

0 0

Pragnę jednak przypomnieć, że zgodnie z zasadami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, UE, td., wylewanie ścieków jest surowo zabronione pod sankcją płacenia kary i niedostaniem żadnych dopłat z UE dla rolników. Oczywiście można wylewać gnojowicę z obór i chlewów to jest nawóz, lecz też w odpowiednim okresie (bodajże od kwietnia do końca października) ale nie jestem do końca pewien, tylko najważniejsze by ziemia nie była zmarznięta, bo wtedy to też poleci do jezior i tam nastąpi zakwitanie wód itp.

20:21, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marcosmarcos

0 0

No tak kary straży miejskiej to jedno a i kary ARiMR to drugie i o wiele bardziej srogie (bo tam idzie nawet w tys.). To mogloby trochę pomóc. Bo te ścieki z domów to jakaś paranoja!

20:23, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytanko?pytanko?

0 0

ciekawi mnie jedna rzecz może nie dotyczy straży miejskiej ale ARiMR .czy zgodne z prawem jej wyrzucanie obornika na pole?owy obornik leży na ziemi nie na żadnej płycie gnojowej czy jak to się fachowo nazywa.czy jest jakiś czas przez który może leżeć nie rozwieziony po polu w celu nawożenia?u mnie jest taka sytuacja i owy g... leży na wprost okna do salonu już 3 miesiące!podczas opadów deszczu to nasiąka i spływa z tego hmm szambo?wprost na drogę a z drogi do mojego ogródka!są na to jakieś paragrafy,żeby zmusić właściciela do uprzątnięcia tego?proszę o odp--tylko poważnie--bez ironii!

20:36, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vvvvvvvv

0 0

to jak pan Formela Był tak blisko Mirachowa to mógł sie pofatygować i skontrolować śmierdziele naszego radnego i sołtysa KOTŁOWSKIEGO które spływaja do studzienki deszczowej że aż obok niej czasami przejść sie nie da(prawie jak jego perfumy-fuuuj) bo od kogo nie zacząć kontroli jak nie od władzy no chyba że ON jest nietykalny@!!!!!!!!!!!!!!!

20:38, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Małgorzata A Winter-Małgorzata A Winter-

0 0

Skoro jest jak jest to dlaczego nie gmina nie zajmie się zakładaniem kanalizacji po wsiach?

20:51, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do powyższegodo powyższego

0 0

przecież Urząd Gminy KARTUZY nie będzie tracił pieniędzy na kanalizację wsi.przecież sa inne pilniejsze inwestycje Błotna Góra,Targ zwierzęcy.Gmina woli wydawac pieniądze na nie potrzebne nikomu inwestycje!po co kanalizowac wioski skoro straż miejska-też muszą mieć co robić-jak wpada w kontrole zarobi z mandatów tyle pieniędzy ,że nie opłaca si ekanalizować bo wspieramy w ten sposób Gminę.a wydatków dużo przecież do opłacenia.za chwilę Święta trzeba tym najważniejszym nagrody przyznać.na Sylwestra też trzeba pójść--TO GDZIE TAM BĘDĄ MYŚLEĆ O KANALIZACJI!

21:10, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@vvvvv@vvvvv

0 0

widzisz,masz prosty przykład z innej wioski,a była straż miejska u byłego sołtysa, a obecnego przewodniczącego gminy?!wątpię.władza jest nietykalna,nas trzeba tępić! NIC NA WŁADZĘ NIE PORADZĘ== święte słowa!

21:14, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pppppppp

0 0

W Prokowie jest kanaliza na szczęście i nie mamy z tym problemu!
z paleniem śmieci to już gorzej ale nie jest też najgorzej!
są kontenery gdzie można wyrzucać plastyki i szkło ale niektórzy tego nie wiedzą! tylko mało jeden kontener do plastiku i jeden do szkła na całą wieś

21:32, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hornethornet

0 1

nie rozumiem wielkiego zdziwienia że sześcioosobowa rodzina wywozi 120 litrów śmieci na kwartał. Osobiście prowadzę w domu segregację odpadków (puszki na złom , organiczne odpady na kompost , papier na makulaturę , szkło i plastik do gminnych pojemników na te rzeczy) i daję słowo że przy 4 osobach ledwo zapełniam 2 pojemniki na rok. Co do wody , czy przyszło komuś do głowy że woda stosowana do podlewania ogrodu nie jest odprowadzana do szamba. Tak samo jak woda którą napełniane są modne ostatnio baseny dla dzieci , a te mają pojemność 3-5 m3

22:41, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A ŚMIECI W LESIEA ŚMIECI W LESIE

0 0

KONTROLA RACHUNKÓW I UMÓW NA WYWÓZ

22:59, 21.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RiddleMollie34RiddleMollie34

0 0

Do not cash to buy a house? You should not worry, because it is possible to get the loan to solve all the problems. So take a small business loan to buy everything you need.

01:56, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TITOTITO

0 0

Hornet ma rację. Odpadki można segregować,puszki,butelki plastykowe,makulaturę to można wszystko oddać do skupu.

03:47, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

................

0 0

Ależ odkrycie.... W każdej gminie tak prawie jest! W dobie kryzysu ludzie będą zdolni nawet do oszczędności na śmieciach i ściekach wywożąc (spalaniu w piecach itd.) do lasu bądź wylewając je na okoliczne pola lub do rowów. I to będzie masowe zjawisko jeśli podatki pójdą w górę....

05:07, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PAPAPAPA

0 0

W dobie kryzysu? bzdura, ludzie wywozili i nadal będą wywozić do lasu czy wylewając do rowu ponieważ zamawiając beczkę to za drogi koszt!!! Nie wiem dlaczego? i kto ustala tak wysokie stawki?

05:56, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szkolna w grzybnieszkolna w grzybnie

0 0

W Grzybnie hodowca koni wylewa cały strumień gnojowicy wprost na ulicę Szkolna i nie pomagają tu zgłoszenia do Straży Miejskiej

06:25, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MandatMandat

0 0

Mandat powinien być od 50000 zł. do 200000 zł. Wioskowym cwaniaczkom mówimy nie.

07:02, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vvvvvv

0 0

Powinni dawno się zabrać za tych cwaniaczków co to chcą zaoszczędzić...
Ja wywoziłem ścieki dopóki nie podłączyli mnie do kanalizy i nie trułem środowiska...

07:26, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EkolożkaEkolożka

0 0

Co za śmieszne mandaty!
Ale prawdą jest,że opłaty za ścieki są za wysokie.

08:02, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwator....obserwator....

0 0

no ciekawe skąd w Brodnicy na krzyżówce przy cmentarzu obok takiego domu z ogrodem na dachu stoi male jeziorko?? Nieważne czy susza czy nie, tam zawsze jest wieeelka kałuża.

08:15, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BonoBono

0 0

Rozwiązanie jest banalnie proste . Wystarczy wybudować kanalizację. W kilku miejscach to się sprawdziło.

08:23, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kajajajajkajajajaj

0 0

Wywozka szamba jest bardzo droga w stosunku do kanalizacji 10 kubikow kosztuje okolo130zl wiec 13zl za kubik to sporo,niektorych ludzi poprostu nato niestac,gdyby byla kanalizacja w tych miejscowosciach to problem zostalby rozwiazany a tak oplaca sie dostac mandat 50zl bo rocznie na wywuzkie nieczystosci przy rodzinie 4-5 osob trzeba przeznaczyc dobre 1000zl przy naprawde oszczednym uzywaniu wody.Zgadzam sie rownoez z tym zenalezaloby sie zabrac za trucicieli ktorzy w piecach weglowych pala czy popadnie od plastykow poczawszy a na lakierach i gumach konczac.Jedyna alternatywa jest lojic finansowo takich delikwentow coto sasiadom tak zycie umilaja ze niemozna nadwor zima wyjsc.

09:00, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProponujęProponuję

0 0

Proponuję zlikwidować straż miejską, która wbrew nazwie swojej instytucji chodzi po wsi i wlepia mandaty. Za zaoszczędzone pieniądze wybudować kanalizację. Zgadzam się z komentarzami, wywóz szamba jest drogi a szybko go przybywa

09:37, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Małgorzata A Winter-Małgorzata A Winter-

0 0

Podobno żadnego kryzysu w Polsce do niedawna nie było, ateraz się nagle znalazł?

Kanalizacji w Brodnicy (G. albo i nie) nie będzie i już. Władza zadecydowała. Wiem to z osobistych ust Władzy!

Jest za to Błotna Góra i chodniczek do krzyża. Jak na XXI wiek to trzeba przyznać, że osiągnięcie niemałe.

Niech żyją szambonurki i nasze Władze!

10:09, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bbbbbbbb

0 0

kiedyś nie było w ogóle kanalizacji i jakoś nikt nie umarł z tego powodu...większym problemem jest moim zdaniem wydawanie pieniędzy na bezsensowną straż "miejską" niż na szambiarzy. do tego jeszcze emeryt policyjny na jej czele w dobie tak dużego bezrobocia

10:16, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ hornet@ hornet

0 0

2 pojemniki na rok ? - chyba że zajadasz trawę a kupę zostawiasz na łące - perpetum ekobile

11:34, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@hornet@@hornet

0 0

w korei jedzą to i w polsce też jedzą

12:31, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @ hornetdo @ hornet

0 0

Hornet pisał o śmieciach, a nie o szambie :)

14:55, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rolnik na pytanie o rolnik na pytanie o

0 0

Otóz odpowiadając na zadane wyżej pytanie, odpowiadam, że każdy rolnik kazdy rolnik posiadajacy zwierzeta powinien posiadać płytę obornikową na obornik. Jednak kiedyś nakazano też by była także płyta obornikowa pod obornik pod taki nawieziony. No ale nie wiem czy to jest przymusowe bo w Poslce mocno się rolnicy buntowali. Zgodna z planami ARiMR płyta powinna posiadać betonowe dno z kilkoma warstwami folii oraz zbiornik na gnojówkę płynną. Radziłbym zadzwonić i zapytać się powiatowego ARiMR lub wydziału ochrony środowiska, tam wiedzą wszystko z prawnej tego strony. (Osobiście uważam, że powinna być ta płyta).

15:17, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tatootatoo

0 0

Niech także wezmą sie za tych co mają np. 4-5-osob. rodzine i płacą za wodę i ścieki po 2, 3 m3 na kwartał. Przecież to nie jest nawet prawdopodobne, jak nawet nie mają swojej wody.

15:20, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MASSOWANAMASSOWANA

0 0

Panie Dorniak przed wyborami częściej się pan udzielał na lamach EK. Co się teraz stało??

15:38, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DarekDarek

0 0

a co z szambami nielegalnymi na działkach? tego przecież nikt nie kontroluje

17:11, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abra kadabraabra kadabra

0 0

Wiele domow zostalo zbodowanych na pale za komuny ,jak przychodzi zima to nikt tam niejest wstanie dojechac albo miedzy sasiasami jest polmetra wiec zaden Plichta nawet najcienszy sie niewcisnie ,tak sie bez glowy budowalo za komuny,teraz przepisy latwo zmienic tylko dostep do szamb niejest z gumy.Ostatnio jak mie odwiedzili znajomi z Skandynawi to byli zalamani ,syf siekera mozna w powietrzu ciac.

18:00, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ tatoo@ tatoo

0 0

Przecież to niemożliwe. oni, czyli Straz Miejska jest zajęta czym innym. Parkingami teraz zwalczaniem palenia papierosów na ulicach, naganianiem do handlu na nowym targu ? na końcu miasta. A tam - mandaty za " złe " parkowanie pojazdów

21:12, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pale na chodnikupale na chodniku

0 0

Straż miejska jest zajęta myciem auta pani burmistrz.Kilka razy widziałem na własne oczy.W dwóch rożnych miejscach ale ten sam strażnik.

22:18, 22.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chokus pokus do abrachokus pokus do abra

0 0

Mają dostatecznie długie węże...bystrzaku

07:40, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jaka władza taki syfJaka władza taki syf

0 0

na ulicach wiosek :-) Taką sobie władzę wybraliście i tak macie. Kanalizacja jest PRIORYTETEM dla ludzi, którzy mają mózgi (chyba w magistracie takich nie ma?) czemu? Jak jeziora kaszubskie mają przyciągać turystów, którzy przecież przejdą się po okolicy i np. w drodze do sklepu wdepną w strumyk szamba płynący wzdłuż drogi z pobliskiego gospodarstwa? Jakim cudem nasza "władza" sądzi, że tacy turyści tu wrócą i polecą to miejsce innym? To trzeci świat te Kaszuby (nie całe na szczęście). Brak kanalizacji, brak chodników na wioskach (a pani burmistrz wymienia stare chodniki w Kartuzach na nowe, żeby ładniejsze były...) no porażka po prostu....

Jest też druga strona medalu - ceny za wywóz nieczystości są ZABÓJCZO wysokie. Wywóz śmieci i szamba - rzetelnie to rozliczając - to spory wydatek w rocznym budżecie domu więc nie dziwne, że ludzie to omijają. Znam przypadki, gdzie jak wchodziła gmina z kanalizacją i ludzie mieli wybór czy się przyłączyć czy mieć szambo dalej to firmy wywożące szamba obniżyły opłaty do 50zł za beczkę i jeszcze im się opłacało a u nas? Nie ma żadnej konkurencji, a mercedesa trzeba za coś kupić, więc rżnąć społeczeństwo.... - to też polityka gminy, mimo, że te firmy do nich nie należą.

Reasumując: Władza w naszym magistracie ma w d***e ochronę środowiska i czystość na naszych ziemiach. Interesuje ją wyłącznie: rynek, parkomaty, asfalt pod domem wielmożnej i nic więcej.

08:36, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubkaszub

0 0

Leją gówno do jeziora a potem się wydzierają że łupkowy gaz jest mało ekologiczny

09:22, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KominyKominy

0 0

Aż się prosi aby też kontrolowano co się pali w piecach i mandaty podnieść razy 5 co przy wnikliwej kontroli przyniesie pożądany skutek.
Swoją drogą Straż Miejska mogłaby otworzyć stronę internetową gdzie można by było zgłaszać podejrzenia o nielegalnym spuszczaniu szamba czy dziwnym dymie z komina.

12:25, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do  powyżejdo powyżej

0 0

Zgadzam sie w całość. Jestem za tym,aby karac tych,którzy palą w piecach śmieci lub plastik.Od jesieni w polskich wsiach i miasteczkach unosi się smród palonego plastiku.I co?

15:04, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MASSOWANAMASSOWANA

0 0

Panie Dorniak czemu mi pan nie odpisze?

17:07, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

0 0

ja od 7 lat staram się o skanalizowanie i co i nic , ale ja i moi sąsiedzi mamy szczelne szamba

18:48, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ONRONR

0 0

praca dla bezrobotnych a nie dla emerytów i to policyjnych z wysokimi emeryturami !!!!!!

19:09, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Łapalice GórneŁapalice Górne

0 0

co wylewają w nocy z zielonego kontynera smierdzi to dwa dni.

21:10, 23.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@łapalice@łapalice

0 0

temu ludzie tam tak walą sheetem

11:47, 24.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miramira

0 0

Zgłosiliśmy problem braku wywozu szamba i śmieci u sąsiada (notabene również pali śmieci) do ochrony środowiska w Żukowie i co? Dostaliśmy odpowiedź że byli, pouczyli itd. a on nadal robi swoje tj. śmieciarka nie zajeżdża, szambo nie wywożone, z komina... ech szkoda słów..
tak samo jest u znajomych w Glinczu...

16:39, 25.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@mira@mira

0 0

a co na to eks-policjant komendant straży miejskiej w Kartuzach ? nie da rady ci pomóc ? hahaha

18:06, 25.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do@mirado@mira

0 0

b..... żukowo to inna gmina no i może to skontrolowac policja

19:19, 25.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do tego wyżejdo tego wyżej

0 0

w zukowie to niech lepiej policja skontroluje najpierw sama siebie

08:59, 26.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POLICZMYPOLICZMY

0 0

300 mandatów po 50zł =15.000zł x 55 tygodni w roku = 825.000zł. I zaczną co niektórzy myśleć o ekologii. Wystarczy tylko trafiać do tych samych i karać, karać, po 50 ale konsekwentnie

02:12, 31.12.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@policzmy@policzmy

0 0

a ty co ? od POpapranych przyszedłeś ?

18:26, 01.01.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

świadomy obywatelświadomy obywatel

0 0

Panowie i panie wasze wszystkie kupy są oddawane do oczyszczalni a ten wytwór potem trafią na pola .Zakłady dopłacają by ten syf zabierali rolnicy na swoje pola Syf taki ,że tego to dopiero nie da się znieść .SZAMBO I GNOIOWICA PRZY TYM TO MAŁY PIKUS .U nas była taka afera jakiej nigdy nie było przy szambie czy naturalnych nawozach rolniczych.ALE SZANOWNE PAŃSTWO TO JEST TYLKO ZAINTERESOWANE BY ZAPŁACIĆ I POZBYĆ SIE PROBLEMU .Niestety w przyrodzie nic nie ginie .To co wy nasmrodzicie w miastach wszystko trafi na pola i to na wieś .Sami nie wiecie co spożywacie i tylko na tych biednych rolników narzekacie .

07:07, 23.08.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dobre sobiedobre sobie

0 0

A Chiny i USA kiedy podasz do sądu ,tam nie ma żadnych ograniczeń spalin .Zanim zaczniecie narzekać to może trzeba by myśleć ,bo podobno na śmieciach można zarobić tylko nie u nas .U NAS TRZEBA PŁACIĆ ,GMINA NIE MA ,ALE MY MUSIMY MIEĆ .Nikt o zdrowych zmysłach by nie palił w piecu butelkami gdyby je można było za darmo oddać ,albo za sam koszt wywozu. Dno .

07:20, 23.08.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DarekDarek

0 0

W tym roku znowu były kontrole w Sianowie, tylko dziwi mnie że nie skontrolowano nielegalnych działek,z których nikt nie wywozi nieczystości.

18:15, 27.08.2012
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HanhaHanha

0 0

Za malo Kary, dzieci biegaja, Truja

13:13, 04.04.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%