Zamknij

Banino. Mieszkańcy domagają się ograniczenia hałasu z lotniska

09:56, 20.08.2014 Aktualizacja: 10:43, 20.08.2014
Skomentuj

Mieszkańcy Banina, Rębiechowa, Pępowa, Miszewa i Tuchomia domagają się od zarządu Portu Lotniczego w Rębiechowie podjęcia działań mających na celu ograniczenie hałasu przez lądujące i startujące samoloty. Ich skarga została już przekazana do prezydenta Gdańska.

Mieszkańcy miejscowości znajdujących się w pobliżu portu lotniczego w Rębiechowie zawiązali "Społeczny Komitet na rzecz ograniczenia hałasu w Baninie, Rębiechowie, Pępowie, Miszewie i Tuchomiu". Komitet wystosował "do zarządu portu lotniczego żądanie":http://radabanino.pl/informacje/216-czy-lotnisko-wprowadzi-nowe-procedury-halas-ladujacych-samolotow#comments "natychmiastowego podjęcia bezpośrednich działań skutkujących ograniczeniem hałasu emitowanego przez samoloty lądujące i startujące od strony Banina".

(...) Port Lotniczy w Gdańsku posiada nowoczesny system do ciągłego monitoringu hałasu. Sam w sobie taki system nie wpływa jednak bezpośrednio na ograniczenie hałasu lotniczego. Zwłaszcza, jeśli nie jest powiązany z realnymi, mierzalnymi i bezpośrednimi działaniami zarządcy lotniska w tym zakresie. System ten naszym zdaniem nie jest również w pełni i we właściwy sposób wykorzystywany przez Zarząd Portu Lotniczego. Celem istnienia takiego systemu monitoringu, oprócz prowadzenia ciągłych obserwacji i ich zapisu, powinno być wywołanie natychmiastowej reakcji ze strony zarządcy Portu na sytuacje, gdy poziom hałasu staje się dokuczliwy dla mieszkańców Banina (...). - pisze komitet w swoim wystąpieniu.

Mieszkańcy domagają się m.in. natychmiastowego opracowania i wdrożenia nowych, antyhałasowych procedur oraz profili startów i lądowań z wykorzystaniem, większych niż obecnie pułapów lotu nad zabudową mieszkaniową Banina, zarówno w dzień, jak i w godzinach nocnych, wyeliminowania podejść samolotów do lądowania od strony Banina z tzw. widocznością, w trakcie których przelot odbywa się na nieakceptowalnie niskiej wysokości nad budynkami mieszkalnymi, redukcji ilości obecnie wykonywanych lotów nocnych.

Przedstawiciele komitetu skierowali swoją skargę także do Urzędu Gminy Żukowo, który jednak uznał, że ze względu na kwestie związane z ochroną środowiska organem właściwym do zajęcia stanowiska w tej sprawie będzie starosta. Starostwo Powiatowe odpisało jednak, że skoro port lotniczy zlokalizowany jest na terenie Gdańska, to prezydent miasta będzie właściwym organem do rozpatrzenia skargi i to jemu ją przekazano.

Nie udało nam się skontaktować z rzecznikiem prasowym portu lotniczego, ale jak mówi Paweł Koreń z rady sołeckiej Banina przyszła odpowiedź od prezesa zarządu lotniska, który pisze m.in., że zasadniczym instrumentem przyjętym dla Portu Lotniczego w Gdańsku jest procedura płynnego podejścia do lądowania, która ma za zadanie zredukowanie zużycia paliwa, emisji spalin i wpływu hałasu na otoczenie.

Zdaniem Pawła Korenia pismo prezesa Portu Lotniczego w Gdańsku nie daje odpowiedzi na wszystkie kwestie poruszone przez mieszkańców, dlatego nie zamierzają oni złożyć "broni" i chcą kontynuować temat.

(aktual.godz.12.42)

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

......

3 1

Banino to prawie wszystko są nowe zabudowania... wiec ludzie jak budowali lub kupowali to wiedzieli że lotnisko sie rozbudowuje i że hałas będzie coraz większy... no to do kogo teraz z pretensjami??

10:16, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

1 1

a kto wam tam kazał się budować. wynocha do trójmiasta barany miastowi

10:23, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzepraszamPrzepraszam

1 0

Od kiedy jest lotnisko w Rębiechowie? Jest 2 maja 1974 roku. Każdy kto od tego czasu kupił w okolicy działkę lub wybudował dom świadom był tego, ze ona tam istnieje i sukcesywnie ruch się na nim zwiększa. Taki urok mieszkania w metropolii. Bo nic to nie zmienia, że to wioska Banino czy dzielnica Morena. Mieszkam blisko jednej z miejscowości, gdzie ludzi e skarżą się na hałas. 300 m dalej słyszę go tak samo. Bardziej hałasują mi samochody, skutery czy quady. Mam dwie opcje: żyć z tym, wyprowadzić się tam, gdzie mam do miasta, lotniska i pracy 100 km. Osobiście uważam za duży atut obecność lotniska w pobliżu mimo, że z niego nie korzystam. Założę się, że najwięcej burzą się teraz przybyli na "wieś" mieszkańcy trójmiasta, którzy romantycznie widzieli mieszkanie na wiosce na ich zasadach. Nie hałasować, nie kurzyć, nie rozwozić obornika, nic nie robić. Co za gamonie...

10:24, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ludziom odwaliło!!!Ludziom odwaliło!!!

0 1

Zgadzam sie z "przepraszam". Pan , pani nie powinna przepraszać , za co. Te buraki miastowe są nienormalne. Przyjedzie to takie na wieś i myśli , ze ma władzę. i tak nie ograniczą hałasu no bo jak? Nie zlikwiduja lotniska ? rzeczywiście bardziej hałasują samochody...
Ludzie zajmijcie sieczymś innym a nie hałasem lotniskowym .
Do tych z miasta...Jest taki kontynent jak Afryka i tam jest pustynia Sahara - miejsca w diabły. tam sie przeprowdzcie, ani samolotów, ani samochodów ani sąsiadów, ani obornika itd....

10:38, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czytelniczkaczytelniczka

0 1

Mają rację ci,którzy twierdzą,że budując się w okolicy lotniska,trzeba było przewidzieć jego rozbudowę.Wielu kupiło okazyjnie tanie działki,a teraz ma pretensje o hałas.Trudno-coś za coś.Ja kupiłam dom 50 km od miasta i na co dzień mam daleko,ale za to samoloty widzę już wysoko nad sobą ,prawie niesłyszalne.

10:41, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do mieszkańców Banindo mieszkańców Banin

0 0

Jak można zlikwidować hałas z lotniska,Waszym zdaniem?Przecież nie można przerobić tych samolotów na szybowce! Ludzie! Do kogo Wy macie pretensje?

10:44, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

0 0

a kto wam kazał tam się budować , do trójmiasta nazad miastowi

10:48, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StefanStefan

0 0

Koreń chyba już zaczął kampanię wyborczą. Co komu przeszkadza lotnisko? Przecież ludzie mają dzięki niemu pracę. Jak wam przeszkadza hałas to z powrotem kupcie wasze "M" na 8 p bloku na Morenie lub Przymorzu, a nie sprowadzajcie się do Banina.

10:50, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolekkarolek

0 0

Trzeba koniecznie zburzyć lotnisko ! ;) HAha, ludziom w głowach się poprzewracało.

10:52, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..........

0 0

lotnisko istnieje od dawna a Banino się rozbudowuje....

11:13, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mgmmgm

0 0

Tak samo jakbym kupil dom w szadulkach i był zdziwiony ze smierdzi ha ha ha

11:41, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

0 0

Moim zdaniem większym problemem są "drogi" podejścia do lądowania samolotów. Ja mieszkam ok 20 km od lotniska i samoloty często na niewielkim pułapie ok 200-300 metrów manewrują lecąc w stronę lotniska , hałasując i zatruwając powietrze. Ścieżki podejścia mogą być z wyższego pułapu takie rozwiązanie jest na większości lotnisk w aglomeracjach miejskich i to powinno być rozważone przez decydentów a nie wchodzić w tyłek liniom lotniczym.

11:48, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żaden znawcaŻaden znawca

0 0

Powstaje jedno pytanie. Właściwie co ma lotnisko do hałasujących samolotów? Żaden z tych samolotów nie jest własnością lotniska, a pas startowy nie hałasuje. Jeżeli któryś z samolotów hałasuje bardziej niż inne to chyba do jego właściciela należy interweniować.

P.s Sytuacja przypomina tą z okolic Szadułek. Kupiłem mieszkanie przy ogromnym wysypisku śmieci i nażekam, że śmierdzi. Bez komentarza...

11:55, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żaden znawcaŻaden znawca

0 0

"narzekam" oczywiście

11:56, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

putinputin

0 0

Putin jak by coś pierwszą bombę na banimo. Ludzie wy jesteście chorzy co wy chcecie czy wy się zastanawiali nad zadaniami

11:58, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SerpicoSerpico

0 0

Fakt faktem samoloty dość nisko operują. Nawet w Kartuzach bardzo nisko latają jak rozumiem w czasie podejścia. Ruch się wyraźnie zwiększył. Ci którzy kupili nieruchomości w promieniu kilku kilometrów od lotniska mogą mieć chyba pretensje tylko do siebie... Oczywiste było że lotnisko się rozbuduje a co za tym idzie samolotów będzie coraz więcej. Jeśli piszący skargę żądają zaprzestania nocnych lotów to ja w takim razie żądam ograniczenia ruchu nocnego samochodów na drodze przy moim domu....

12:01, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do w/wdo w/w

0 0

Zarówno ja to wiem, wy to wiecie i ci co protestują wiedzą, że my wiemy - chodzi tylko i wyłącznie o kasę którą, jak się uda, to się wyciągnie od lotniska.

12:01, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PILOTPILOT

0 0

ja też nie lubię tego hałasu, który dokucza mi jeszcze bardziej
niż skarżącym się mieszkańcom.
Jedyna nadzieja w samolotach elektrycznych (na baterie).
Elektryczne samochody już są - więc jeszce trochę cierpliwości.

12:12, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktosktos

0 0

Wiadomo nie od dziś że lotnisko będzie się rozwijac a nie 4 samoloty na dzień.. a tak mówią że lotnisko w Gdyni to klapa- a tam samoloty mogłyby lądowac od morza...

12:20, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Popieram protestPopieram protest

0 0

Ja mam podobną sytuację: mieszkam między lasem a jeziorem,
więc bez przerwy słyszę szum wody z jednej strony a szum liści
z drugiej (nie wspominając już o ptasich wrzaskach). To jest nie
do zniesienia. Żądam wycięcia lasu oraz zasypania jeziora.
Złożyłem pismo u wojewody i czekam na szybkie rozpoczęcie
prac wyciszających.

12:23, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

blokery do uszu (z gblokery do uszu (z g

0 0

Lotnisko powinno je dostarczać wszystkim okolicznym wrażliwcom, oraz w drodze rekompensaty 50% zniżkę raz w roku
na dowolny przelot dla całej rodziny.

12:31, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gdfgfdgdfgfd

1 0

Nawet w Kartuzach czasem samoloty robią taki huk, że wypatruję, czy przypadkiem któryś nie spada właśnie...

13:37, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ab55ab55

0 0

proszę zobaczyć co się stało na gruntach przy lotnisku Gdynia-Kosakowo (dziś jeszcze nie wybudowano a już splajtowało) gdy zapadła decyzja o budowie lotniska na grunty obok rzucili się deweloperzy , nawet stary nieczynny cmentarz parafialny oczyszczono grunt sprzedany i zaprojektowane zespól budynków 6-ciu budynków osiedle ogrodzone na wjeździe portiernia (aktualnie jest pozwolenie ale nie realizowane) w trakcie wykonywania projektu inwestorzy twierdzili że bliskość lotniska to atut osiedla , przejechałem się tam ostatnio i mnie zaszokowało gdy byłem tam w 2011 puste pola dziś teren zabudowany w 40% .

13:53, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatarctwoPatarctwo

0 0

To sie przeprowadz do doliny Jadwigi tam zycia nie ma bedziecie mieli spokoj kazdy glupi wie ze czy blizej trojmiasta tym glosniej i tyle.

13:55, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a jednaka jednak

0 0

są lotniska w Europie, które ze względu na protesty mieszkańców, zabroniły startów i lądowań w godz. 23.00-5.00. Nic dodać, nic ująć. Kwestia podejścia do człowieka.

14:38, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BaninoBanino

0 0

ludzie, czy wy oszaleliście?
Lotnisko było, jest i będzie.
Hałas też. Trzeba było budować w innym miejscu, no ale że działka miała atrakcyjną cenę...

14:54, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HałasHałas

0 0

albo huk, to duża różnica. Ci, co mieszkają tak blisko lotniska, dopłacają do swoich działek każdego dnia i nocy. Zdrowiem. Problem na pewno jest do rozwiązania, przy dobrych chęciach. Hałasu nikt nie jest w stanie wyeliminować, ale huk powinno się dać ograniczyć. Nie zazdrośćmy tym ludziom ich "tanich działek"...Niech się bronią przed hukiem tak jak mogą.

15:10, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Serpicodo Serpico

0 0

tak, byłby już czas, aby respektowano nasze ludzkie prawo do ciszy nocnej. W niektórych europejskich krajach są specjalne służby (coś tak jak nasza "miejska"), które pilnują porządku i tego, żeby nie zakłócano ciszy nocnej. Ale tam ludzie istotnie pracują od rana i muszą dbać o to, żeby do pracy iść wypoczętym. Nawet dzwony kościelne mogą dzwonić dopiero po 6.00, a w niedzielę aż po 9.00...Czyli może się doczekamy tego, że głośne pojazdy nie będą nam zakłócać snu? Bądź co bądź, jesteśmy w Europie...

15:22, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UlaUla

0 0

U nas 20 miastowych kupiło domki na osiedlu wybudowanym w szczerym polu, a teraz żądają od gminy drogi asfaltowej!

Pomijając już że oni nigdy nie powinni dostać pozwolenia na budowę w bagnie to czysta bezczelność

15:34, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mgr Leon Stańczykmgr Leon Stańczyk

0 0

A mój jeden znajomy, to się do Grzybna przeprowadził i ma cisze i.spokój, nik nie hałasuje....do czasu.

15:42, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do "popieram protestdo "popieram protest

0 0

idealne porownanie...:) ludziom z banina poprostu w glowach sie poprzewracalo

16:30, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marudamaruda

0 0

najlepszym rozwiązaniem będą statki powietrzne pionowegostartu i lądowania, bo ja też juz mam dość tego ciąglego hałasu samolotów podchodzących do lądowania, ścieżka lądujących samolotów przechodzi idealnie nad moim blokiem na Morenie, ten ciagły hałas samolotów jest nie do wytrzymania, no i te dzieci na placu zabaw, no masakra jakaś, nie mogły by się ciszej bawić, albo iśc do lasu się wyszaleć. A teraz jak zakończą budowę PKM, to nie wiem co zrobię, linia przebiega niedaleko a pociągi mają kursować co 40 minut. Nic tylko się zastrzelić. Ale jest jeden pozytyw, przynajmniej nie mieszkam obok stadionu czy też toru żużlowego, tam to dopiero hałasy. Współczuje też wszystkim mieszkającym obok przejazdów kolejowych niestrzeżonych, przecież ten sygnał z pociągu, to z krzesła mozna spaść. A wogole to powinni zamknąć ulicę obok, której mieszkam, ten ciągły ruch samochodów, na okrągło czy to dzień czy noc...

16:41, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ccacca

0 0

Ja też protestuję, bo tak lubię!!!!!!!!!!!!Polska Partia Protestująca.

17:02, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BonnieBonnie

0 0

Jednym slowem zamknac lotnisko.Obudzili sie jeden z drugim ze tam lotnisko , samoloty robia halas a co mialy spiewac kolysanki na noc.Teraz chyba moda na protesty !!!

17:18, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pomysłowy DobromirPomysłowy Dobromir

0 0

A gdyby tak lotnisko przemianować na BALONOWISKO -fruwać tylko balonami- po pierwsze cisza, po drugie kolorowo, po trzecie romantycznie. Ale znając życie znowu się jakis komitet protestujący znajdzie i zaprotestuje , ha, ha

17:49, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

agataagata

0 0

to po co się pobudowali niech się wyprowadza!!!!!!!!!

18:55, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tematy zastępczetematy zastępcze

0 0

Idą wybory.
Internować komuchów.
Postliberalny ekolog

19:37, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do tych nowo bogackido tych nowo bogacki

0 0

Pretęsje do " dewelopera ".
Wiedziały gały co kupowały.
Lotnisko jest od dawna i będzie nadal.
Nawet za połowę ceny nie odkupił bym te wasze klitki w szeregowcach.
Szybko spijcie, bo jutro korki i samoloty.

19:42, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pazernym mówimy niepazernym mówimy nie

0 0

Prawda jest taka, że mieszkańcy Banina wywęszyli, że można dostać odszkodowanie za hałas.
A sio z paskudami, nikt nikogo nie zmuszał do kupowania działek i budowy domów w Baninie - wystarczy tylko się przejechać przez Banino - prawie same nowe domy, które wyrosły jak grzyby po deszczu - teraz siedzieć cicho i słuchać, czy silniki dobrze pracują.
Teraz państwo, czyli z pieniędzy należnych społeczeństwu ma płacić za Waszą pazerność. Sio!!!

19:51, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z Miszewkaz Miszewka

0 0

Autorzy listu skarżącego się na działalność lotniska nawet nie zapoznali się z mapą korytarzy startów i lądowań samolotów. W korytarzu lądowań znajduje się Miszewko, a nie Tuchom i Miszewo. Poza tym nie zapoznali się z procedurami tego lotniska i z przepisami. Po wprowadzeniu nowych procedur przy lądowaniu, mieszkańcy Miszewka odczuli wyraźną ulgę. Hałas jest nieporównywalnie mniejszy. Znów coś chcieli zrobić, ale znów się wystawili na śmieszność, krytykę i zlekceważenie przez adresata. Pan Miąskowski i zapewne pan Koryń chcą startować w wyborach, jak sie domyślam?

19:58, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Precz od mieszkancówPrecz od mieszkanców

0 0

Mieszkańcy nie mieli pojęcia o tym piśmie! Tylko garstka ludzi śmie wysyłać pisma w imieniu wszystkich! Co za tupet! Potem my, którym lotnisko nie przeszkadza, jestesmy na forach obrażani... Przeprowadziłam sie z miasta i jestem zachwycona, że nad moim domem latają samoloty. Często wychodzimy z sąsiadami popatrzeć:)
Takie pismo powinno być przegłosowane na zebraniu wiejskim, ale wiejskim władcom juz sodowa pod berety uderza.

20:02, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkanka Miszewamieszkanka Miszewa

0 0

Tak jak Pani powyżej uważam, że wysyłanie takiego pisma NIBY w imieniu wszystkich mieszkańców powinno być najpierw z nami uzgodnione. Podpisy pod petycją powinny być zbierane przed wysłaniem pism do wszelakich instytucji a nie dopiero po! Czy ktoś tu próbuje nas uszczęśliwić na siłę?! Kto dał im prawo pisać w imieniu wszystkich?! Stanowczo się sprzeciwiam i nie zgadzam na takie działania. Ośmieszacie nie tylko siebie ale i wszystkich mieszkańców. Zdecydowanie nie przeszkadzają mi samoloty przelatujące nad moim domem i nie spotkałam do tej pory nikogo w moim otoczeniu, kto miałby z tym problem. Do autora artykułu i nie tylko: dobrze byłoby zaznaczyć, że jest to akcja małej garstki osób i prawie nikt z mieszkańców wspomnianych miejscowości nie miał o niej pojęcia. Pewnie zbliżające się wybory powodują, że niektórzy na siłę chcą się przypodobać ludziom? Szkoda tylko, że skutek będzie prawdopodobnie odwrotny...

20:33, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pretensje do producePretensje do produce

0 0

że tak głośno startują! Co tam lotnisko! Petycję pisać do Boeninga, Airbusa i samego Andrieja Tupolewa (który od 40 lat spoczywa w grobie)!

20:49, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkkkkk

0 0

KORENIOWI ODBIJA PALMA

05:12, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infoinfo

0 0

Większości ludzi którzy przeprowadzili się z 3city to nie przeszkadza, bardzo szybko można się do tego przyzwyczaić, mam tam rodzinę znam kilka osób i nikt nie narzeka na samoloty. Sam też się przyzwyczaiłem bardzo szybko.

Hałas jak wiemy szkodzi i to bardzo, ale i tak jest lepiej niż w centrum miasta. Nie rozumiem tylko jak można mieszkać pod rurą wydechową....

09:06, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realistarealista

0 0

Sorry, ale moim zdaniem autorzy tego protestu ośmieszyli siebie i mieszkańców tamtych okolic. Jak budowaliście domy to samoloty nie latały czy jak? Nie trzeba być super inteligentnym zeby wiedzieć, że lotnisko wytwarza hałas i że będzie go coraz więcej skoro lotnisko się rozrasta. Ludzie wybierają takie sąsiedztwo, a potem narzekają, że głośno?!! No litości!

14:56, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jotjot

0 0

Nie wiem czemu panuje takie przyzwolenie na chaos. Nikt nie mowi o zlikwidowaniu lotniska. Ale przypatrzcie sie samolotom, niektore startuja od razu pionowo, inne leca dlugo nisko, nad domami. To sie da ograniczyc, tylko trzeba chciec. Piloci po prostu oszczedzaja paliwo. Warto jest walczyc o poprawe a nie w milczeniu przytakiwac bylejakosci.

19:59, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

spowrotem do miastaspowrotem do miasta

0 0

nowobogaccy w d... wam sie popszefracało, myslicie ze kupiliscie dzialki metrow kilka i zaraz mozecie sie rzucac? to ze wywoze obornik tez wam przeszkadza :)

12:39, 22.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Idioci?Idioci?

0 0

Chyba debile budowali się w okolicy lotniska licząc na spokój. Tak jak poprzednicy pisali, lotnisko jest tam nie od wczoraj, a większość domków wybudowana została dużo później, więc w czym problem????
Co im jutro będzie przeszkadzało????

07:31, 25.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w końcu  protest hurw końcu protest hur

0 0

nie zwalajcie wszystkich do jednego worka. Myśmy z mężem zaczynali budowę 15 lat temu ,koledzy śmiali się z nas ,że na zadupie idziemy .Nam te zadupie pasowało ,a teraz codziennie rano ciśnienie mi skacze bo czy idę do pracy czy nie to i tak mam pobudkę. Pierwsza stanę po odszkodowanie i wyprowadzę się na dalsze e zadupie.
p.s do pana co mu szumiący las przeszkadza -chętnie się zamienię

11:48, 01.09.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do " w koncu protestdo " w koncu protest

0 0

15 lat temu to szybowce lataly???
Tania dzialka blisko miasta skusila. Teraz protesty w glowie

21:16, 12.09.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rozgoryczona - od nirozgoryczona - od ni

0 0

Witam o lotnisku wiedziałam zanim kupiłam nieruchomość i o hałas pretensji nie mam. Natomiast jestem rozgoryczona i rozżalona głupotą, niechlujstwem, zaniedbaniem i arogancją moich sąsiadów, którzy wyprowadzają psy na moją nie ogrodzoną działkę (to że coś jest nie ogrodzone nie znaczy że można tam wyprowadzać zwierzęta). Ponad to doskonale wiedzą iż działka jest moja bo odwiedzam nie ruchomość i o nią dbam co widać (posadzone krzaczki i kwiaty, skoszona trawa). Po wiatrach jak przyjadę to po moim terenie walają się sterty śmieci z poprzewracanych śmietników - na litość Boską drodzy sąsiedzi czy nie potraficie po sobie sprzątać? Prawdopodobnie jesteście burakami z miasta którzy kupili sobie mieszkanie w Baninie bo było tanio a nie dlatego że chcieliście mieć działkę o którą nie dbacie i zaśmiecać innych działki. Lepiej sprzedajcie te swoje mieszkanka z działeczkami i wracajcie na wielkie osiedla gdzie śmietnik jest wspólny nie trzeba będzie dbać o niego i nikogo nie zdziwi kupa psa na trawniku!!! ps ostatnio przyjechałam i na środku ścieżki prowadzącej do mieszkania była kupa psa! (nie raz zwracałam uwagę dziecku sąsiadów żeby swojego Yorczka prowadzało po swoim trawniku a nie moim - ale gadanie jak grochem o ścianę) w Polsce jak się nie ogrodzisz to nikt nie szanuje cudzej własności.-

14:01, 12.01.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%