Zamknij

Czytelniczka: Czy strażacy muszą używać syren nocą?

13:51, 20.08.2014 Aktualizacja: 13:54, 20.08.2014
Skomentuj

- Cisza, środek nocy, a tu nagle syreny strażackie. Czy rzeczywiście strażacy muszą używać tak głośnych sygnałów w nocy? Przecież na drodze nie ma prawie żadnego ruchu - pyta nasza Czytelniczka. O wyjaśnienie poprosiliśmy szefa kartuskiej straży pożarnej.

- Wiem, że strażacy jadąc do jakiegoś zdarzenia włączają sygnały świetlne i dźwiękowe, ale chciałabym się dowiedzieć, czy to jest konieczne w nocy - pyta Czytelniczka, która zadzwoniła do naszej redakcji. - Ostatnio była taka sytuacja, że strażacy jechali do jakiegoś zdarzenia nad ranem. Dźwięki syren były tak głośne, że wszyscy w domu zerwaliśmy się na równe nogi. Przecież o trzeciej, czy czwartej nad ranem na drogach nie ma praktycznie żadnego ruchu, więc po co te sygnały? Czy nie wystarczą migające światła?

O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy Edmunda Kwidzińskiego, komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach.

- Musimy pamiętać, że zgodnie z przepisami wóz strażacki jest pojazdem uprzywilejowanym wtedy, gdy wysyła jednocześnie sygnały świetlne i dźwiękowe - mówi Edmund Kwidziński. - Nie ma tutaj rozróżnienia na porę dnia, dlatego również w nocy jadąc do zdarzenia musimy używać zarówno sygnałów dźwiękowych, jak i świetlnych. Zdarza się, że niektóre służby w nocy rezygnują z włączania sygnałów dźwiękowych, ale to duże ryzyko zarówno dla innych użytkowników drogi, jak i tych, którzy interweniują. W razie kolizji z innym pojazdem jego kierowca zawsze może powiedzieć, że nie widział lub nie słyszał sygnałów. Mamy też co jakiś czas zapytania o syreny alarmowe włączane w nocy. Ludzie mówią, że przecież strażacy dostają informację na komórki, więc syreny są zbędne. Ale co w sytuacji, gdy łączność za pomocą telefonii komórkowej zawiedzie, czy to z powodu awarii, czy działania jakiegoś żywiołu. Właśnie z tego powodu alarmowanie odbywa się także za pomocą syren.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(63)

kokokoeurospokokokokoeurospoko

4 9

Ludzie to już nie mają już chyba do czego się czepiać ? :) <3 Love kisski

13:59, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie wytrzymamNie wytrzymam

4 14

Znowu jakieś babie się coś nie podoba. jakby te syreny jeździły non stop przez całą noc !!!
na konkurencyjnym portalu starszym nie podoba sie halas na placu zabaw, jednym sie nie podoba hałas samolotowy. KURDE-LUDZIE CZY WY NIE MACIE INNYCH PROBLEMÓW !!!

13:59, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

34 5

gdybyś mieszkał w sąsiedztwie remizy to byś inaczej śpiewał

14:08, 20.08.2014
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

0 0

W Całej rozciągłości popieram

21:41, 26.09.2024

xcvxcv

12 13

ja mieszkam praktycznie przy samej syrenie, wyje czesto, ale jakos mi to nie przeszkadza, w nocy rowniez, nawet jak okno otwarte.

ludzie wezcie pomyslcie dwa razy zanim zaczniecie sie czegos takiego czepiac,

jak u was bedzie pozar, albo inne nieszczescie to bedziecie sie modlic, zeby tylko syrana sie wlasnie wtedy nie zepsula i strazaki na czas dojechali.

wycie syreny strazackiej oznacza niestety, ze komus sie cos zlego dzieje. dla widzimisie nikt syreny nie wlacza !!!!!!!!!!!!

14:15, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xcvxcv

4 7

sierakowice, wlasnie wyje syrena !!!!

14:18, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nononononono

4 5

Ale mądra sprawa , przecież syreny są po to od x lat i to nikomu nie może przeszkadzać

14:33, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaveriqMaveriq

3 10

"Ostatnio była taka sytuacja, że strażacy jechali do jakiegoś zdarzenia nad ranem. Dźwięki syren były tak głośne, że wszyscy w domu zerwaliśmy się na równe nogi."

To było ruszyć tyłek i pomóc, a nie z powrotem do wyra i rano mieć pretensje.

14:35, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ostatnio wszystkim hOstatnio wszystkim h

1 5

Co drugi dzień temat o hałasowaniu i zazwyczaj żalą się jakieś kobiety (przypuszczam starsze kobiety) Proponuję wyprowadzić się w szczere pole tak żeby w promieniu 10 km nie było śladu życia

14:48, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaaaa

2 7

no właśnie prawie żadnego ruchu a prawie robi wielka różnicę proszę szanownej pani...mi syreny ani sygnały dzwiękowe nie przeszkadzaja choć jadą zawsze pod moim domem a jeśli szanowna Pani ma z tym problem to zawsze można przenieść się gdziesz na "pustki".Jeszcze jedno mnie interesuje ,czy Pani dzwoniąca z tak głupimi pytaniami pomyslała o tym jak sama w potrzebie będzie to czy wtedy moga właczyć sygnały czy maja grzecznie przepisowo z uwzględnieniem ograniczenia predkości spokojnie przyjechać nie budzać sąsiadów...Jezu ale mamy naprawdę dziwne społeczeństwo

14:53, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kukurykukukuryku

2 8

od tej wolności to się ludziom naprawdę w głowach miesza... KOMUNO WRÓĆ!

14:56, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vvvvvv

0 2

wiecie może co się stało? bo co chwile jedzie gdzies karetka i straze?

15:09, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do tej wraZliwejdo tej wraZliwej

4 5

Walnij się babo w łeb gdyby to było u ciebie to mogłoby wyć 10 syren prawda? ty jesteś jakaś chora..

15:09, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszubKaszub

2 3

Ja już nie kumam tych ludzi....z Kartuz !!!!! W czasie sezonu letniego /urlopowego/ na rynku ma być spokój...na boisku na Derdowskiego też dzieci niech nie grają...a teraz jeszcze straż im przeszkadza.... LUDZIE WYLUZUJCIE !!! Weźcie sobie meliskę i stopery !!!! ....może wtedy dacie spokój sobie z pierdołami...jeszcze trochę a piardniesz- a będzie za głośno!!!!!!!!

15:16, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO tej baby której pDO tej baby której p

2 5

Nikomu, źle nie życzę, ale gdyby u tej kobiety coś się działo do niej też jechała by straż używając syreny. Poza tym strażacy zwłaszcza OSP pracują za darmo i powinniśmy się cieszyć, że zawsze można na nich liczyć. A czytelniczce, której przeszkadza syrena niech zamieszka na bezludnej wyspie.

15:30, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K-zyK-zy

6 4

A bijące w nocy dzwony w kościele wam nie przeszkadzają

15:41, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niezależna.niezależna.

2 4

Widać że nie spotkało tej kobiety żadne nieszczęście... (Dzięki Bogu) Bo wtedy by zobaczyła że każda sekunda jest cenna i zatrzymywanie się straży na każdym skrzyżowaniu spowodowałoby opóźnienie udzielenia jej pomocy.

15:50, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zosia samosiazosia samosia

2 5

Ja mieszkam rzut beretem od straży i jakoś z łóżka nie spadam nawet jak wyją w nocy, strażacy pędzą na akcję i hamują z piskiem opon, a potem jedzie kilka wozów na sygnale pod oknem. A Czytelniczka niech sobie zatyczki włoży w uszy jak jej to tak przeszkadza, albo niech się wyprowadzi do głębokiego lasu - tam może syren nie słychać.

15:50, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec.Mieszkaniec.

2 8

A może tej Pani chłopa trzeba?;D

a zerwała się na równe nogi pewnie dlatego bo ciekawa była co i jak;D

A mi przeszkadza to, że dziś nie padało. a chciałbym żeby padało, bo wczoraj padało. napisze ktoś o tym artykuł?

15:58, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

masakramasakra

1 4

żal, wieki żal.

16:17, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaxjax

1 2

Tak jak kolega napisał,a bicie dzwona w nocy nie przeszkadza?a karetka jak jedzie z poszkodowanym albo policja goni przestępców to też pewnie przeszkadza. Massakra

16:26, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

duduśduduś

1 3

co za durnowate pytanie,,, pewnie że jo mają wyć ile wlezie,, a jak tobie się babo zapali chałupa to mają wyć czy nie????? albo poczekają do rana i w tedy będą mogli włączyć syrenę strażacką i ugasić tobie pożar...............

16:40, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dfssdfdfssdf

0 3

kobieta już chyba nie ma powodów do zmartwień...

16:53, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klopsikklopsik

2 1

Ludzie się jacyś dziwni robią. Jednym przeszkadza plac zabaw dla dzieci pod blokiem, innemu lotnisko- bo postawił sobie dom obok niego, innym sygnał straży pożarnej, a ja poproszę o gaszenie latarni ulicznych i neonów, bo kto w nocy chodzi po mieście? przecież ruch żaden.

17:27, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TaxiTaxi

1 2

"wóz strażacki jest pojazdem uprzywilejowanym wtedy, gdy wysyła jednocześnie sygnały świetlne i dźwiękowe"

To chyba jedynie w Kartuzach. Pracując w nocy w Trójmieście wielokrotnie widziałem wozy straży pożarnej, pogotowia ratunkowego i najczęściej policji pędzące na samych błyskach. Nie ma większej potrzeby używać syreny w nocy, gdyż światła niebieskie/czerwone niosą się po całej ulicy i są widoczne z bardzo daleka. Ponadto co zauważyłem ostatnio, nowsze wozy mają takie mocne "bzyczki", znacznie głośniejsze od klaksonu z których kierujący chętnie korzystają. Zawsze przecież można jakiegoś marudera przegonić takim krótkim sygnałem. On naprawdę jest mocny! Uważam, że nadużywanie sygnałów dzwiękowych w środku nocy przy pustych ulicach wynika jedynie z czystej frajdy i efekciarstwa.

18:34, 20.08.2014
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Maciek GdańskMaciek Gdańsk

0 1

Mieszkam od urodzenia w Gdańsku i jeszcze nie widziałem ani razu by Państwa Straż Pożarna wyjeżdżała po cichu. Ale nie o to chodzi. Najgorsze są te sygnały o wysokim tonie, które są umieszczone na budynku. Nie da się spokojnie przespać w nocy zawsze nas budzą . Nie wiem po co to na zewnątrz o tej porze wyje jak wszyscy w środku siedzą i śpią, więc po co okolicznych mieszkańców budzić ?! To że auto jedzie na sygnale to jeszcze się da przyzwyczaić ale te wysokie tony to jakaś psychiczne dręczenie mieszkańców! Trochę zdrowego rozsądku. Sygnalizatory dźwiękowe na przejściach dla pieszych są wyłączane o 20. To po jakie G. wyję ich dźwięk na zewnątrz?

23:06, 09.05.2021

@K-zy@K-zy

1 0

Z dzwonami sprawa jest przegrana. W Polsce było to już przerabiane. Tradycja, prawo zwyczajowe i koniec kropka.

18:39, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Taxi@Taxi

3 0

jeśli tak jest jak mówisz, to ... wszystko jest do czasu, pojazd uprzywilejowany to taki, który daje sygnały dźwiękowe i świetlne, tak stanowią przepisy- o czym zresztą wspomina wieczny komendant, brak jednego lub drugiego oznacza iż taki pojazd nie jest uprzywilejowany, i w przypadku jakiegoś zdarzenia z udziałem takiego pojazdu inny poszkodowany ma prawo oczekiwać odszkodowania jeśli kolizja nastąpi na skrzyżowaniu gdzie on miał pierwszeństwo przejazdu, co niestety słusznie mu się należy. No i tych wyjazdów w nocy przecież nie ma co 30 minut. Gdy jest burza, to co ów czytelniczka robi? Niech zapyta się Pana Boga czemu robi to w nocy a nie mógłby tylko w dzień?

18:51, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

drogowiecdrogowiec

3 0

pojazd uprzywilejowany MUSI wysyłać sygnały błyskowe i dźwiękowe, więc oczywistym jest fakt, że bez względu na porę dnia i nocy wymogi te muszą być spełnione, tak więc sory, ale, jak dojdzie do kolizji - wtedy szuka się winnych! Dlatego niezbędne jest spełnienie obu tych warunków...

19:08, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszubakaszuba

2 0

Syrena powinna wyć w nocy jako zegar na pełne godziny bo ciemno.

19:12, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

to jest już koniecto jest już koniec

1 0

Donald proszę zlekwidować samoloty bo są głośne straże żeby jeździły tylko w dzień czy jeszcze komuś coś przeszkadza pisać ja bym chciał uciszyć żonę jak to zrobić w miarę humanitarnie

19:12, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Taxido Taxi

0 0

Typowy złotówa!

19:13, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSPOSP

1 1

mieszkam bardzo blisko remizy i mi ryk syreny za nic nie przeszkadza . teraz ostatnio ludziom zaczyna wszystko przeszkadzać nawet jak sąsiad na swojej posesji głośno PUŚCI BĄCZKA . LUDZIE ROBIĄ OSTATNIO BARDZO DZIWNI I WREDNI JEDEN DLA DRUGIEGO........

19:50, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie wierzęnie wierzę

2 1

Czytam i własnym oczom nie wierzę! Czy co niektórym ludziom rozum odebrało. Zaczyna przeszkadzać wszystko! Ilekroć słyszę w nocy alarm jakichkolwiek syren, zastanawiam się kogo spotkało nieszczęście i ile ludzi w danej chwili cierpi. Podziwiać ludzi którzy spiesza udzielić pomocy. Mnie kiedyś tez spotkalo nieszczęście i właśnie pojazdy na sygnalach przyjechały ratować i udzielać pomocy. Ludzie zanim chwycicie za telefon żeby zgłaszać wyimaginowanego problemy, zastanowcie się. Droga redakcji ignorujcie takie zgłoszenia

20:18, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JustynaJustyna

3 0

A moze tak dla odmiany ktos pochwali i doceni tych chlopakow z OSP ktorzy zrywaja sie noca na alarm i pedza zeby bezinteresownie niesc pomoc innym a po zakonczonej kilkugodzinnej akcji ida do pracy i jakos nie narzekaja ze im ciezko. Oni sie ciesza ze pomagaja innym ale jak sie widzi ze niesienie pomocy obcym ludziom komus przeszkadza to rece i nogi opadaja.

20:33, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do tej kobiety co zado tej kobiety co za

1 1

czytając wszystkie komentarze to tez stane po stronie komentujących, ponieważ jak któreś kolwiek służby, ktore jada ratować ludzkie zycie lub mienie to włączają dzwieki nawet i z tego powodu aby usłyszały ja osoby na drogach, w glosnych samochodach , dodatkowo na skrzyżowaniach jak i tez byc moze zwierzyna lesna, powiem Ci kobieto, ze masz naprawdę wielki problem!!!! współczuje Twoim sąsiadom bo pewnie jak wracają w nocy do domu to dzwonisz na policje, ze zakłócają Ci cisze nocna:)

20:57, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzejezdnyPrzejezdny

2 1

Jestem za używaniem dźwięków i błysków jednocześnie w dzień jak i w nocy

21:07, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

q.q.q.q.q.q.

2 1

jak nie psuje komuś to zatyczki na noc trzeba sobie włożyć aby nie było słychać dźwięków

21:09, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkuukkuu

1 1

zgadza sie, aby tylko jej nie przydarzylo sie nic zlego bo wtedy zobaczy jak to wszystko ma znaczenie w niesieniu pomocy.

21:13, 20.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Syreny strażackie z Syreny strażackie z

1 1

Syrenę na max wytłumia w 90%

Dyskoteki w remizach także wytłumiam b. skutecznie.

01:21, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Starszy sikawkowyStarszy sikawkowy

0 2

Całe miasto śpi o 3-ciej w nocy ???
Jak ja przejeżdżam, to nawet zmarli na cmentarzach się budzą !!

01:26, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sddsssddss

0 1

w nocy nie ma żadnego ruchu chyba nigdy pewnie jeszcze nie jechała w w nocy niech pojezdzi sobie w nocy a jak przeskadzaja syreny ciekawe co robi jak ona jest na jakiejs imprezie i tam ktos mieszka w pobliżu to pewnie wtedy jej jakoś nie przeskadza że głośno jest

02:20, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

werwer

0 1

ALE PROBLEM!!!!

06:08, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaveriqMaveriq

0 0

Ja nad ranem żadnych syren nie słyszę (mieszkając przy szosie), bo śpię :P

12:03, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patrykpatryk

0 0

ludzie narzekają na sygnał, który ma ostrzegać innych przed niebezpieczeństwem i strażą jadącą by nieść pomóc, ale niektórzy tego nie rozumią. Śmieszy mnie, to bo mieszkam praktycznie na przeciwko straży i jakoś się przyzwyczaiłem do częstego wyjeżdżania straży, natomiast niektórzy narzekają na sporadyczne sygnały.

15:43, 21.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ratunku!!!!Ratunku!!!!

0 0

Jakaś akcja jest w Kartuzach , wybuchł magazyn sztucznych ogni czy co?Czy w ogóle w mieście można przechowywać takie materiały ? co to u licha jest ? godzina 21.11 a tu walą jak na wojnie. Sygnał straży to mały pikuś w porównaniu z tymi akcjami za jeziorem. Czy ktoś w końcu zrobi z tym porządek?

19:12, 23.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ratunku!!!!@Ratunku!!!!

1 0

Nie narzekaj tyle, gdyby nie ta restaracja, to by się w tych Kartuzach nic chucznego nie działo, a tak to chociaz namiastka sylwestra w sobotę, a wczoraj wyglądało to pieknie na tle tego gładkiego jeziora. No i co Cie tak irytuje 21:11? Pewnie należysz do tych z derdowskiego co to im dzieci na placu zabaw w ciągu dnia przeszkadzają. Juz mnie nie dziwi fakt, czemu nie organizuje sie żadnych imprez w Kartuzach, po pierwsze nikt nie przyjdzie, a po drugie wszyscy będą narzekać, że się ni epodoba, więc wolą nie robic nic skoro tylu malkontentów, bo narzekania i tak będą, że albo nieodpowiednia pora, albo za głosno, albo nie w tym miejscu, albo że denny program.

11:17, 24.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ratunku!!!Ratunku!!!

0 0

A to z restauracji te wybuchy były? Ooo, to dobrze wiedzieć. A irytuje mnie to, że o 20.30 udaje się na zasłużony odpoczynek... i mam do tego święte prawo. Na sygnały straży, a nawet wrzaski nie reaguję bo mam okna supermegawypasione. Ale takiego "nalotu" to one nie wytrzymują (zresztą nawet bunkier by tego chyba nie wytrzymał). i jak człowieka to to ze snu zerwie to zawału można dostać .... ,z tego co wiem to nie wolno używać pirotechniki w miastach (poza okresem noworocznym)??Więc o co chodzi? Wszyscy się trzymajmy pewnych zasad, jak na cywilizowanych ludzi przystało i nikt wtedy do nikogo pretensji mieć nie będzie.

14:14, 24.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PPPPPP

1 0

CZY WY LUDZISKA NIE ROZUMIECIE ,niechże sygnały włączą przy domu towarowym ,czy z innej strony na wiadukcie,lub na gdańskiej przy WPN-ach.Po co to potrzebne w garażu?

17:47, 24.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@PPP@PPP

0 0

Ja to cię nawet rozumiem , też hałasu nie lubię. Noo, ale tu pewnie jakieś przepisy to regulują i jadą jednak ludziom życie ratować, więc jakaś zasadność tego jednak jest. Ale te fajerwerki to jest gruba przesada. Czy połowa (a może i całe) miasto musi wiedzieć i zrywać się na równe nogi bo impreza jest za jeziorem , prywatna zresztą więc po co to w taki NACHALNY sposób wszystkim oznajmiać???? Jak ktoś lubi hucznie to niech sobie wynajmie salę na jakimś dalekim "wygwizdowie" . Nauczmy się tak żyć, żeby sobie wzajemnie nie przeszkadzać. Kiedyś na tym jeziorze były łabędzie i kaczki, czy jeszcze są? czy już się wyprowadziły?

18:56, 24.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZarazZaraz

1 0

...będzie "skarga" czy muszą w nocy jeździć na niebieskich sygnałach świetlnych, bo komuś miga w oknie jak taka straż przejeżdża :)

07:27, 25.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nocny MarekNocny Marek

0 2

Mieszkańcom Kartuz trzeba zafundować zimny prysznic.....jeszcze trochę i trzeba będzie wodę wypompować z jeziora bo im przeszkadza ...hihi.... trzeba im włączać co godz...wtedy się przyzwyczają..

20:19, 25.08.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

3 1

Witam jestem strażakiem i czytając ten artykuł jestem zawiedziony reakcją ludzi którym przeszkadza sygnał dźwiękowy wiem że on jest głosny i nie przyjemny w nocy ale ci co nie mogą tego znieść muszą zrozumieć że jeżeli jedziemy tylko na sygnałach świetlnych nie jesteśmy już pojazdem uprzywilejowany i w tym momencie jesteśmy zdani na umiejętności kierowcy który może podjąć ryzyko wpaść na skrzyżowanie bez zwalniania i może się udać a może być to przyczyną iż kilku tonowy kolos może staranować jakąś osobówkę więc my nie jeździmy na sygnałach po mieście po to aby was budzić tylko dla naszego bezpieczeństwa jak i innych użytkowników dróg.

21:31, 01.01.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prezes ospprezes osp

1 3

Powiem tak o 3 w nocy pali ci sie dom mieszkasz na przeciwko strazy.kazda remiza posiada na zewnatrz przycisk do uruchomienia syreny .i pomysl co bedzie szybciej dzwonic do psp i bawic sie w formalnosci telefoniczne czy podejsc 10 krokow do remizy i samemu powiadomic o pozaze naciskajac ten przycisk ? A ha zapomnialem nie przycisniesz bo obudzi to dziecko np ktore jest w tym dymie

13:06, 03.01.2015
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gggghjkjjgggghjkjj

0 0

Jebac straż pożarna

23:38, 23.01.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie syrenomnie syrenom

2 2

nie czepiają się tylko stare baby niestety ale też młode matki które wraz z małymi dziećmi zrywają się na równe nogi gdy o 2 w nocy wyje syrena, a potem zaczyna się uspokajanie i usypianie dzieci do rana. gdy jest noc, teren zabudowany i zero ruchu na drodze która nie jest krajowa powinni włączać tylko świetlne bo to naprawde utrudnia życie w rejonach w których ciągle się coś dzieje. jednak są po to zasady żeby ich przestrzegać a niektórzy nie wiedzą że cisza nocna zaczyna się o 22. to przykre że komuś dzieje się krzywda ale to nie znaczy by inni mieli przez to destabilizacje życia. dziękuję

12:24, 27.01.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ARNIARNI

3 0

Sam jestem w straży a kiedy jeszcze nie należałem do OSP nigdy nie przeszkadzały mi dźwięki syren w nocy czy w dzień, bo wiedziałem że ktoś może właśnie potrzebować szybko pomocy a od szybkiego dotarcia na miejsce zależy często życie ludzkie. Wiedz zanim zacznie kto kolwiek narzekać niech pomyśli że komuś dzieje się tragedia i nie ma czasu na ciche przejazdy bo ktoś się obudzi.

02:24, 31.05.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GórnikGórnik

0 2

Panowie, tu tylko wystarczy nasza solidarnść! Wyjemy i jedziemy na światełkach w nocy. Za parę tygodni będą mówić że wszędzie tak jeżdżą bo ich tak reagulują przepisy. Mocherowcą zostało se tylko pogadać.

23:35, 20.10.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafałRafał

1 0

90 procent tu komentujących albo jest z osp albo ma tam kogoś z rodziny, mi osobiście syrena nie przeszkadza ale potrafie uszanować, że komuś innemu przeszkadzać może i tyle.
A co do komentarza o darmowych bohaterach osp to bez przesady oni mają za to płacone i bardzo często specjalnie przeciągają akcje by łapać godziny,

13:25, 27.01.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stabisław k.stabisław k.

2 1

może trzeba by zacząc od kultury kierowców, np. w Hamburgu słuzby specjalne używają sygnałów dzwiekowych przy dojeździe do skrzyżowan, anormalnie uzywają tylko sygnałów świetlnych , tylko tam zwykły kierowca gdy słyszy syrenę robi niejsce dla pojazdu uprzywilejowanego , u nas? nawet syreby nie pomagają bo jadą bossy którzy mają gdzies ludzi spieszących z pomocą

09:23, 29.04.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robert DykowskiRobert Dykowski

2 0

zadranicą jest ta ze ja jest korek to wtedy właczaja sygnały ----i tak było kiedys w Polsce u mnie w Rogowie tylko jak odpalą samochód to odrazu w garazu właczaja sygnały w nocy gdzie nie ma ruchu to debilizm i uwarzam ze napewno nie zgodne z prawem --do są psychopaci co sie podniecaja jazdą samochodzem strazackim--------

17:51, 26.10.2017
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TadeuszTadeusz

2 0

Tylko inteligentne służby potrafią ratować życie i mienie ograniczając do minimum zakłócanie odpoczynku innych. To już trochę wyższy poziom. Nie wiem jak włączenie syreny na remizie mogłoby się przyczynić do r akcji ratowniczej ,kiedy wszyscy kontaktują się za pomocą elektronicznych urządzeń. Zdecydowanie popieram likwidację syren stacjonarnych,lub ich wygaszanie na czas ciszy nocnej. Co do pojazdów to już inna sprawa, ale jadąc przez wioskę w środku nocy ci dzielni strażacy ostrzegają wyłącznie komary.

10:05, 08.02.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MatekMatek

0 0

Należy pamiętać że syrena, to nie tylko wiadomość dla strażaków, ale też ostrzeżenie dla mieszkańców, że coś niedobrego dzieje się w okolicy i powinno się rozejrzeć, np w przypadku zagrożenia powodziowego, wichur lub pożaru okolicznych budynków

16:22, 27.12.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

smartfonsmartfon

1 0

Brak słów na komentowanie tego wycia syren, w dobie 5G.

22:35, 20.06.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nnnn

2 0

Regulamin wzorcowy OSP wprowadza system alarmowania strażaków natomiast nie precyzuje formy. Zatwierdzone wytyczne przez Gen. Pawlaka stwierdzają że najczęstszą ale nie jedyną formą alarmowania są syreny alarmowe. Mam tu na myśli stacjonarne syreny na remizach które mają siłę 150 dec i słyszalne w odległości 1.5 do 2km. Ale dla pobliskich mieszkańców są koszmarem. Poza tym są miejscowości tak rozległe, że syreny te nie są słyszalne na całym ich terenie ani na terenie operacyjnym danej OSP. Co oznacza, że nie spełniają swej roli ostrzegawczej dla wszystkich mieszkańców. Mamy 21 wiek i nawet polskie systemy alarmowe dla straży pożarnej w tym OSP wyposażone w stacje przekaźnikowe pagerów, z zasięgiem od kilku do kilkunastu kilometrów. Twierdzę że są skutecznym środkiem zwoływania strażaków OSP. Żądajmy by remizy były wyposażane w taki sprzęt. By przestały zatruwać życie okolicznym mieszkańcom. A hejterom tego postu życzę sąsiedztwo remizy. Nic tak nie zmienia optyki jak odebranie na własnej skórze uciążliwości. Ząbki powiat Wołomiński

04:15, 21.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%