Zamknij

Kartuzy. Sprzedaż budynku, czy podwyżka czynszu dla NZOZ Kaszuby?

11:43, 04.02.2016 Aktualizacja: 12:13, 04.02.2016
Skomentuj

Kartuscy radni zastanawiają się nad sprzedażą lub zmianą warunków dzierżawy budynku przy ul. Dworcowej w Kartuzach, w którym od lat mieści się NZOZ Centrum Medyczne "Kaszuby". Sprawa jest niezwykle skomplikowana, ale decyzje są konieczne, bo przychodnia płaci w tej chwili symboliczną kwotę za dzierżawę tak dużego obiektu.

Kartuscy radni spotkali się wczoraj nieformalnie, by przeanalizować sprawę dalszej dzierżawy lub sprzedaży budynku przy ul. Dworcowej, w którym mieści się NZOZ Centrum Medyczne "Kaszuby". Żadne decyzje póki co nie zapadły.

- Zależało nam na tym, by zastanowić się, w którą stronę zamierzamy pójść i jak chcemy rozwiązać ten problem - mówi Andrzej Pryczkowski, przewodniczący Rady Miejskiej w Kartuzach. - Chcemy wypracować jakieś spójne stanowisko zanim przedstawimy je opinii publicznej.

Kontrowersje budzi fakt, że przychodnia płaci czynsz w wysokości 1,15 zł za metr kwadratowy, co przy obiekcie o powierzchni około 1100 metrów kwadratowych daje miesięcznie kwotę nieco ponad 1200 zł. Prawdopodobnie nie ma gminie Kartuzy podmiotu, który miałby tak preferencyjne warunki. Radni zastanawiają się, czy dobrym rozwiązaniem byłoby urealnienie stawek za czynsz, czy też sprzedaż budynku.

- Sprawa jest bardzo skomplikowana i musimy naprawdę bardzo spokojnie ją rozważyć - mówi Mieczysław Gołuński, burmistrz Kartuz. - Nie możemy zapominać, że Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Kaszuby" powstał jako spółka pracownicza, a dodatkowo realizuje zadania gminy z zakresu opieki zdrowotnej, stąd tak preferencyjne warunki. W tej chwili staramy się wypracować jakieś rozwiązanie. Dajemy sobie czas na spokojne rozmowy i analizy sytuacji.

Maciej Kloczkowski, kierownik NZOZ "Kaszuby" podkreśla, że chociaż umowa użyczenia obiektu przy ul. Dworcowej obowiązuje do 2022 roku, jest gotowy do rozmów na temat tego budynku.

- Przekazaliśmy już władzom gminy Kartuzy na piśmie intencję wykupu nieruchomości i czekamy na rozmowy w tej sprawie - mówi Maciej Kloczkowski. - Jesteśmy użytkownikiem obiektu od ponad 10 lat, więc możemy skorzystać z prawa wykupu w trybie bezprzetargowym. Poczyniliśmy też spore nakłady remontując i modernizując ten obiekt. To także miało znaczenie przy ustalaniu wysokości czynszu. Tym bardziej, że jesteśmy spółką pracowniczą i nie mamy takich możliwości jak przychodnie działające na zasadach komercyjnych. Zależy nam na stabilnej sytuacji, dlatego liczę, że dojdzie do konstruktywnych rozmów i porozumienia w sprawie naszej obecnej siedziby.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(63)

xxxxxx

4 6

placówki zdrowia nie powinny nic płacić !!!!!!!!!!!!!!!!! co to ma być ? znowu walka o zysk a nie o pacjenta i jego zdrowie ?

12:35, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do xxxdo xxx

2 5

Masz rację.!

12:38, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomanRoman

7 0

A dlaczego spotkanie nieformalne?Czyżby ktoś miał już jakieś plany odnośnie placówki?

12:38, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

2 3

W ościennych gminach ZOZ-y są gminne i Gminy dopłacają do ich działalności tylko nie w Kartuzach. U nas do usług medycznych nikt nie dopłaca i przywalić jeszcze wysokim czynszem. We wszystkich gminach naszego powiatu tylko w Kartuzach płaci się czynsz, pozostali nie płacąc nic i są zwolnieni z opłaty za wodę, kanalizację i inne. A w Kartuzach ,dobić póki jeszcze żyje.

13:05, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REJREJ

5 2

W końcu! Ktoś na tym zarabia, a Gmina daje się okradać! Nikt nie pracuje za darmo. Sądzę, że sporo przedsiębiorców z tej branży chciałoby użytkować taki duży budynek w centrum miasta niemal za darmo... Za wydzierżawienie dwóch kawalerek na obrzeżu miasta płaci się więcej!

Brawa dla Pana Pryczkowskiego i Pana Gołuńskiego za to, że chcą zakończyć tą patologiczną sytuację.

13:07, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

2 3

Nareszcie Panie Burmistrzu! Gazeta Kartuska się przyczyniła do zrobienia wreszcie porządku!

13:30, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KajoKajo

4 2

Brawo burmistrz sprzedać jak najlepiej a za kasę zrobić coś pożytecznego w Kartuzach (tylko nie fontannę :-) ) ps. popieram również wycinkę drzew w parku obok UG

13:30, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeonLeon

6 0

Niech płacą czynszu rynkowy.
W ulach płacą prawie 100 złotych za metr kwadratowy.
Tam żaden lekarz za darmo nie pracuje.
Po co dostają pieniądze z Narodowego Funduszu Zdrowia.
Najlepiej zorganizować przetarg dużo ośrodków zgłosi się

13:31, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GAzetaGAzeta

5 0

Gazeta Kartuska = Gazeta Wrońska

13:43, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

4 2

Pieniądze rozkradzione i teraz trzeba sprzedać przychodnię bo niem an premie dla urzędników.

14:12, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaniePytanie

6 1

Czy to prawda że urzędasy dostały premię po 20-50 tyś zł? Cały powiat o tym huczy?

14:16, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

misiomisio

5 1

To ja proponuję p. Staroście sprzedać szpital. Jak wszystko to wszystko. Sprywatyzować i rozpieprzyć.

14:26, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#pytanie#pytanie

5 0

pewnie dostali skoro huczy ;)

14:27, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

0 0

od miasta czy gminy tylko w trybie przetargowym

14:56, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KzikKzik

4 1

Też słyszałem że przyznali sobie takie 13 że głowa mała

15:10, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StefanStefan

3 1

Wszystko jasne były premie po kilkanaście tysięcy a teraz trzeba sprzedać przychodnię bo kasa się musi zgadzać.

15:12, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

3 0

Za rok szpital tylko co dalej będą sprzedawać?

15:12, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolakPolak

4 0

Puki tego towarzystwa wzajemnej adoracji w przyznawaniu sobie premii (gmina, starostwo) nie wyprowadzą w kajdankach to oni sprzedadzą wszystko co tylko mogą byle koryto było pełne.

15:19, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrzędnikUrzędnik

2 2

Nic wam do naszych premii robole. Poczekajcie jak przyjdziecie do nas po 500 zł na dziecko, jak będziemy chcieli to z tych pieniędzy też zrobimy sobie premie hahahaah.

15:20, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaniePytanie

4 1

Czy pewna stara babcia nie powinna być już na emeryturze?

15:24, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Pytaniedo Pytanie

3 0

Może i powinna być na emeryturze ale tu jeszcze tyle można sprzedać no i jeszcze wnukom trzeba zapewnić godziwą przyszłość np. zbudować dom.

15:26, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

4 1

No coz poprzednio MGG chcial sprzedac budynek sadowi aby im sie przypodobac przy przekretach w sprawie budowy gimnazjum. A przychodnie chcial zlikwidowac. No coz prywata najwazniejsza.

15:53, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do przeciwników prywdo przeciwników pryw

1 1

?W każdej wielkiej monarchii w Europie sprzedaż gruntów królewskich przyniosłaby skarbowi dużo większy dochód od tego, co dotychczas dała w sumie ich eksploatacja...
Gdyby ziemie królewskie stały się własnością prywatną, to zostałaby w ciągu paru lat znacznie użyźnione i dobrze zagospodarowane.?
?Adam Smith (1776)

15:54, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????????????

3 1

Ja pierniczę! Jak z tymi premiami to prawda to zwykły skandal. To nie dziwię się, że wszyscy garną się do "koryta" skoro za nic nie robienie i wzajemne adorowanie się, jeszcze takie duże pieniądze sobie przyznają. I nie wiadomo co jeszcze! Szlak człowieka trafia, że jest tylko głupim wyborcą.

16:47, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarolKarol

3 1

Też słyszałem o tych premiach, urzędnikom wydaje się że budżet jest do podziału a jak zabraknie pieniędzy to najwyżej się coś sprzeda. SKANDAL!

17:16, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrzędnikUrzędnik

0 4

Do łopaty obywatele! Za te komentarze się zemścimy praktycznie nikt nie dostanie 500 zł na dziecko już my o to zadbamy! Tak mamy premie i będziemy mieli jeszcze większe z waszych pieniędzy i nic nie zrobicie!!!!

17:18, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wyborcydo wyborcy

1 0

piszesz ze gminy doplacaja do służby zdrowia nie wiem jak w gminach ale pewne ze ZOZ w Zukowie utrzymuje się z pieniędzy kontraktowych z NFZ i jeszcze się rozwija kupuje sprzet a burmistrz zukowa chce go zlikwidować inajlepiej za symboliczna zlotowke sprzedać komercyjnej spolce Nadmorskie Centrum Medyczne w Gdansku to jest skandal i w tym mieszają wpływowi politycy gminy i powiatu mieszkancy sa zbulwersowani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17:44, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZukowoZukowo

1 0

wara od ZOZ Zukowa bo zrobimy wam karuzele |we wtorek| pozdrawiamy mieszkancy Zukowa

17:49, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MałyMały

1 1

W Kartuzach przydałoby się żeby część urzędników wyprowadzono w kajdankach bo jest za co.

17:51, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrzednikUrzednik

1 3

Ja tam dostałem 15 000 zł premii, chyba trochę mało co nie?

18:00, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do UrzędnikDo Urzędnik

3 0

No tak w sejmie i spółkach skarbu państwa mogą przydzielać sobie odprawy powyżej 1 mln złotych to czemu lokalny urzędnik ma sobie żałować przecież to grosze.

18:05, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolakPolak

4 0

Arogancja i chamstwo urzędników nie zna granic. Za UG w Kartuzach same limuzyny. Ska te pieniądze?

18:06, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

0 1

Sprzedac jak najszybciej tylko w takim trybie by wszyscy obywatele tej gminy mieli w to wgląd. I żadnego użytkowania wieczystego bo to przekręt. Przez tyle lat Gmina miała bardzo małe dochody z tego tytułu ,zawsze jakiś udziałowiec "tej spółki pracowniczej" "nadzorował" jej interesy w Radzie Gminy

18:35, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawdaprawda

4 0

Jak mawia Elżbieta Bieńkowska za 6 tyś. to tylko idiota pracuje i Kartuscy urzędnicy o tym wiedzą dla tego w budżecie kasy brak ale co tam zawsze można coś sprzedać albo wziąć kredyt.

19:14, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zasłyszane na mieściZasłyszane na mieści

3 0

Zbierają ponoć na nową piszczałkę wygrywającą hejnał jak w Krakowie.

19:30, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Urzędnikdo Urzędnik

3 0

Urzędnik pokazuje swoje oblicze. Nie ironizuj! i nie strasz. Już zemściliście się na społeczeństwie biorąc taką kasę! " Urzędnik" nie masz wrażenia, że obrażasz wyborców i społeczeństwo? Nie bądż taki "do przodu", Wzieliście kasę to bądż przynajmniej cicho. I zastanów się co wypisujesz, żebyś ty za trzy lata nie musiał przyzwyczaić się do łopaty. Życie płata różne figle! Także trochę POKORY! Urzędnik! Z resztą rób co chcesz, ale z wyborcami nie zadzieraj jak ci dobrze. Bo my was też możemy postraszyć.

20:13, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrzędnikUrzędnik

1 1

Do Pana wyżej.Mi piszczałka wygrywa 4 czwartą przerwę na kawę i fajkę a tobie robolu jeden nic do tego i do łopaty.

20:29, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TradycjaTradycja

2 0

Naród Polski ma tradycję wieszać zdrajców na latarniach, tylko czy wystarczy latarń?

20:55, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do tradycjado tradycja

3 0

Oni wieszają na latarniach swoje plakaty.

20:56, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Urzędnikdo Urzędnik

2 0

Jesteś zaje...ty! Masz charakter!:) dowal motłochowi jeszcze! robole do łopaty a nie mądrować się tutaj! jesteś super Urzędnik. tak trzymać! Tak dalej!:):) Kto tam za trzy lata będzie pamiętał gdzie masz poważanie dla wyborców :):)

21:19, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrzędnikUrzędnik

0 2

Co za trzy lata? Odpowiem Ci wyborco "Nowoczesna" na PiSorów nikt drugi raz nie zagłosuje i co nam zrobicie? Ziobro przyjdzie? Nie zdąży Unia i Wschód nam pomogą ich obalić i sajo nara *******.

21:28, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ONRONR

2 0

Boże daj nam siłę abyśmy nie znali litości dla zdrajców.

21:39, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZakonnikZakonnik

4 0

W najbliższym czasie czeka nas zmiana funkcjonowania służby zdrowia.

Byłoby nierozsądne sprzedawanie budynku. Być może prowadzenie ZOZ przypadnie np. Gminie. Więc po co pozbawiać się majątku na którym będzie trzeba taki ZOZ prowadzić.

NIEPUBLICZNY ( Prywatny ) Zakład Opieki Zdrowotnej NZOZ Kaszuby jest firmą prywatną. Z założenia nastawioną na zysk. I nic w tym dziwnego.

Ale czy takiej opieki chcemy?

A może jednak takiej w której Pacjent jest w centrum uwagi, a nie zysk.

Nie mam nic do funkcjonowania NZOZ Kaszuby. Dostrzegam wiele pozytywnych zmian w jej funkcjonowaniu. Być może jest to wynik rosnącej konkurencji... tego nie wiem.
NZOZ Kaszuby kupiły budynek przy ul. Mściwoja II. Więc mają gdzie działać, gdyby obecny budynek przy ul. Dworcowej trzeba byłoby opuścić.

Z punktu widzenia dobra wspólnego mieszkańców Gminy, uważam, że budynek powinien pozostać naszą własnością. Należałoby zastanowić się raczej nad realnym czynszem.

NZOZ Kaszuby raczej nie wiąże "końca z końcem". Jako spółka muszą składać swoje sprawozdania finansowe do sądu. Wystarczy je przejrzeć i będzie wiadomo co dalej robić i o ile zwiększyć czynsz dzierżawny.

Przy głosowaniu nad tymi zmianami powinni wyłączyć się Radni związani z NZOZ Kaszuby.

21:42, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anyt PiSAnyt PiS

0 4

Hej myślicie że wasz prezes będzie wieczny? Wypadki się zdarzają jak nie na wschodzie to na zachodzie. Chcecie nas osądzić? haha nie starczy wam czasu! Obalimy wasz kaczywstowski rząd a wtedy dokręcimy wam tak śrubę że nie napiszecie już nigdy komentarza.

21:47, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Urzędnikdo Urzędnik

1 0

No naprawdę odkryłeś Amerykę z tym Pisiorem. No chyba, że nie przejdą! Tylko,że tu chodzi konkretnie o twoje pyskowanie i arogancję wobec społeczeństwa i o nasz magistrat a nie o kogo innego. Ogólnie wszystko masz sobie dobrze poukładane.

22:00, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Zakonnikdo Zakonnik

1 0

Zakonniku a nie uważasz, że sprzedaż budynku odbije się pozytywnie na pacjentach ośrodku. Może i racja chodzi o zyski ale żeby coś przynosiło zyski należy w to inwestować, bez inwestycji nie zwiększysz ani wartości ani zysków. A trzeba liczyć się z tym, że prywatne przedsiębiorstwo bardziej będzie skłonne do generowania zysku (uogólniając przedsiębiorstwa). Przecież sprzedaż tego budynku nie oznacza utworzenia nowej prywatnej kliniki. Spójrz na zachodnią stronę świata, czy myślisz że tam szpitale czy ośrodki należą do gmin, nie. To dla odmiany spójrz na wschód gdzie wszystko jest państwowe, czy może widzisz różnice? Może gmina powinna pomyśleć o wsparciu ośrodków zdrowia, nie dotyczy to tylko gminy kartuzy ale całej Polski. Szkoda, że w naszym Państwie nie chodzi o to żeby coś zmienić tylko, żeby zrobić na złość przeciwnikowi politycznemu czy innemu

22:02, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BolekBolek

2 0

Tu nie chodzi o dobro pacjenta tylko o to że urzędasy podzieliły się kasą i teraz im brakuje dla tego trzeba coś sprzedać. W całej Polsce opieka zdrowotna to dno, ludzie umierają bo nie doczekali się operacji! I co że niby sprzedaż przychodni coś pomoże. Najwyżej napcha kieszenie co poniektórym!

22:23, 04.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do zakonnikado zakonnika

2 0

PIS powolutku wycofuje się z tego pomysłu. Gminna służba zdrowia jest zbyt droga a kasy nie ma. Jeżeli radni nie sprzedadzą tego budynku to ile on będzie wart za 15 - 20 lat ? po tym jak gmina będzie nim zarządzać? Pamiętamy jak ten budynek wyglądał jak zarządzała nim gmina. Jeżeli coś jest gminnego to, to oznacza niczyje i nikt o swoją własność nie zadba tak jak prywatny właściciel o tym przekonywać nikogo chyba nie trzeba a, że NZOZ Kaszuby potrafią zadbać o powierzony majątek to każdy widzi, chyba że mocno nie chce tego widzieć. W Sierakowicach wybudowano przychodnie za 15 mln z pieniędzy podatnika. Gmina utrzymuje ten budynek i całą gminną służbę zdrowia. Ponosi z tego tytułu olbrzymie koszty co miesiąc tak samo jest w Żukowie, Somoninie i innych gminach gdzie remonty przychodni są opłacane przez gminy.. W Kartuzach do przychodni gmina , przez 15 lat nie dopłaciła ani jednej złotówki.

07:10, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ do zakonnika@ do zakonnika

2 1

Co prawda to prawda, budynek Przychodni w Kartuzach jest teraz piękny a ja pamiętam jak wyglądał jeszcze parę lat temu. T o był wstyd naszego miasta. Z pewnością redakcja ma stare zdjęcia Przychodni i można by porównać wygląd. Burmistrz i radni dobrze myślą bo słuszne jest pytanie które zadajesz , ile tan budynek będzie wart za 15lat i czy ktoś wtedy zechce go kupić? Zupełnie inną sprawą jest, na co gmina przeznaczy pieniądze ze sprzedaży? Uważam ,że gmina postępuje bardzo mądrze sprzedając teraz ten budynek bo Kaszuby pokazały że są dobrym gospodarzem a jedno jest pewne, za parę lat ten budynek jak i wszystkie inne w Kartuzach mocno stracą na wartości, bo Kartuzy niestety ale się zwijają. W ostatnich latach wartości budynków w Kartuzach spadły o ok 30% i to nie jest koniec. Nowo wybudowane mieszkania stoją puste od kilku lat. Jeżeli burmistrz i radni wzięli to pod wzgląd to mają rację ,że chcą sprzedać ten budynek.

07:28, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Zenkado Zenka

2 0

Jeżeli był jakiś udziałowiec to bardzo dobrze bo przez 15 lat gmina Kartuzy nie dopłaciła do ZOZ-u żadnych pieniędzy a budynek ładny jak ta lala! W innych gminach dopłacają grube pieniądze i to regularnie co miesiąc a w Kartuzach nic i jeszcze mają pięknie wyremontowany budynek, który z czasem będzie tracił na wartości, jak my wszyscy.

07:39, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

2 0

A ja jeszcze bym sprzedał ZOZ-wi budynek Urzędu gminy co odciążyłoby nas podatników od olbrzymich kosztów utrzymania naszej elity. Dobremu gospodarzowi można powierzyć wszystko, z wyjątkiem własnej żony oczywiście.

07:43, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

udziałowiecudziałowiec

2 0

do ZENKA
"zawsze jakiś udziałowiec pilnował interesów Spółki" Jesteś w wielkim błędzie, to my udziałowcy sami pilnujemy swoich interesów, a jak to chyba widać chociażby po stanie budynków które użytkujemy, to między innymi efekt naszej wspólnej ciężkiej pracy. Na pewno nie tak samo jak obecnie pilnowanie interesów pana Wrońskiego przez niektórych radnych - Ryśka, Jerzego czy Andrzeja

07:47, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jeszcze jaJeszcze ja

0 0

Myślę, że mało jest ludzi, którzy nigdy nie korzystali z usług tej przychodni. Czy zauważyliście jak się rozwinęła? Jak teraz wygląda budynek? Przecież CENA MIESIĘCZNEGO CZYNSZU NIE JEST CAŁKOWITYM KOSZTEM WYNAJMU TEGO BUDYNKU! Do tej kwoty trzeba dodać również koszty poniesione na naprawy i ulepszenia, (np. wybudowanie windy, co znacznie polepszyło pacjentom korzystanie z usług - szczególnie niepełnosprawnym i starszym ludziom) bo to przecież nie jest własność przychodni. Pokażcie mi przedsiębiorcę, który ponosi tak wysokie nakłady w obcy budynek.
Uważam, że najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest sprzedaż. Jeżeli NZOZ stać na wykup, to problem zostaje rozwiązany.

08:01, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tytrytytry

0 0

To nie CHECZ pilnowała interesów prywatnych w samorządach, m.in. to nie oni są powiązani z przychodnią? Wrońskim się nie zasłaniajcie.

08:14, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

2 0

A ja myślę,że św Łukasz , Kaszuby chce wykolegować i pozbyć się konkurencji. No to najlepiej wywalić z budynku i wysłużyć się niektórymi radnymi co to murarzowi wejdą właśnie tam /w d...../. Coś śmierdzi w tej całej sprawie.

10:42, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ jeszcze ja@ jeszcze ja

2 0

Przy rynkowych stawkach NZOZ by w ciągu roku zapłacił Gminie tyle za dzierżawę, ile włożyli w budynek. Grosze płacą. Kupę lat siedzieli tam za darmo, bo przy tych opłatach równie dobrze mogliby siedzieć tam za darmo.

Ktoś trzepie grubą kasę na gminnym budynku!

12:47, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do @ jeszcze jado @ jeszcze ja

0 1

ZOZ wytrzepał już na rzecz gminy grubą, bardzo grubą kasę na remonty w budynku który jest własnością gminy. I nikt im tego nie zwróci. We wszystkich gminach żaden, ale to żaden ZOZ nie płaci czynszu i nie remontuje. Gmina Kartuzy nie dopłaciła nawet do windy.

13:00, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

2 0

A może tak wszystkim gminne nieruchomości dać za grosze. Dlaczego jedni muszą płacić słono, a inni nie. Wszyscy, nawet ZOZ powinien płacić podatki.

15:37, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ AAA@ AAA

2 0

A ja myślę, że Ty dobrze kombinujesz! Ewidentnie coś śmierdzi. Wygląda na to że św Łukasz "GÓRĄ" No cóż dopóki można trzeba wykorzystywać sytuację.

19:20, 05.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

2 0

O stan budynku to nie Kloczkowski dba tylko My wszyscy. To za nasze pieniądze (różnica w czynszu) są robione remonty. Sprzedac jak najszybciej tylko jak pisałem wcześniej nie jako wieczyste

15:03, 06.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UdziałowiecUdziałowiec

0 1

Do zenek
A kto ty jesteś my wszyscy -to my udziałowcy o to dbamy !!!!!! Ani gmina a na pewno nie tyyyyyy

19:18, 06.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator ??????? PObserwator ??????? P

2 0

NAJPIERW proponuję podsumować wszystkie koszty remontów i modernizacji na przestrzeni lat i przeliczyć je na opłaty czynszowe w tychże latach (w stosunku do innych RYNKOWYCH czynszów płaconych za podobne budynki). To będzie punkt wyjścia do dalszych rozważań.

08:10, 07.02.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bezrobotnybezrobotny

0 0

Czy wiecie że w Przychodni w kartuzach, os. Wybickiego należąca do NZOZ Kaszuby trzeba zapłacić opłatę 1zl. za korzystanie z toalety i to bez paragonu?. To skandal, to pogwałcenie wszelkich norm społecznych i etycznych.

14:02, 27.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%