Zamknij

Uwaga na fałszywe faktury za prąd. Oszuści wysyłają je m.in. do klientów Energi z Kaszub

20:59, 20.04.2016 Aktualizacja: 14:45, 07.11.2016
Skomentuj

Do Energi zgłosiło się kilkoro klientów z Trójmiasta i okolic, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd. Firma prosi klientów, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości sprawdzili podany numer konta i numer klienta.

- Dotarły do nas informacje od klientów z obszaru Trójmiasta o otrzymaniu podejrzanych faktur. Mamy również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było również pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu obsługi Energa itp., które jest fałszywe i również nie zostało wysłane przez naszą firmę - informuje w komunikacie prasowym rzecznik Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy ENERGA.

W razie jakichkolwiek wątpliwości powinno upewnić się czy korespondencja ? tradycyjna lub mailowa - rzeczywiście pochodzi od firmy Energa. Jeśli mamy wątpliwości co do autentyczności faktury, warto sprawdzić:

* czy podany jest prawidłowo numer klienta
* czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry to numer klienta)
* jeżeli na fakturze jest rachunek *xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx* - to nie jest faktura od Energi ? firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015
* czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa (na fałszywej nie ma logo Energi)
* sprawdzić czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją : Nadano w UP Brodnica 1, dnia ???

W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania.

(info: mat. pras.)

(Magda Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(19)

W cywilizowanym krajW cywilizowanym kraj

18 0

właściciel tego fałszywego konta siedziałby już w pier*lu - ale u nas to biedny klient musi wszystko sam sprawdzać...

22:09, 20.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jgvybhhjgvybhh

4 0

No co za kur.wy!!!

04:47, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wiecie coWiecie co

7 0

Wiecie co ,

mnie najbardziej rozbawiło ostatnie zdanie
W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania.

Skoro ORGANY wiedzą ,że taki precedens jest , to cwaniaczków powinni dawno ścigać .
Zaufanie do ORGANÓW mamy , jakie mamy .
Szkoda czasu .

06:13, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REJREJ

8 0

Całkiem niedawno ENERGA bardzo nieprofesjonalnie wprowadzała zmiany. Oszust się spóźnił i nie dopracował szczegółów. Sam nie wiedziałem, czy list z informacją o zmianie konta pochodzi rzeczywiście od ENERGI.

Wielki wstyd dla tej firmy, bo sami są winni tego, co się stało... A oszust to "cienki Bolek", jeśli nie udało mu się oszukać wielu tysięcy ludzi - w końcu ENERGA sama sprowokowała taką sytuację.

06:39, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alfaalfa

5 0

a nr klienta nie ma nic wspólnego z nr konta, więc proszę nie wprowadzać ludzi w błąd

08:39, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FhuiyfddghjFhuiyfddghj

0 0

Zawsze można poprosić o faktury na maila lub na ebok. I sprawa załatwiona.

08:49, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@W cywilizowanym kra@W cywilizowanym kra

0 1

Przestępczość finansowa ogarnęła cały świat. Niepohamowany liberalizmu i wycofanie się Państwa z obowiązków wobec społeczeństwa obywatelskiego są główne przyczyny tego rosnącego niebezpieczeństwa.
Skoro ludzie nadal myślą w kategoriach "kto nie kombinuje ten nie żyje", może być tylko gorzej.
Potrzeba zmiany mentalności..już!

09:25, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@alfa@alfa

0 2

Nie wiem jak sytuacja faktycznie wygląda w przypadku energi, ale wiele firm stosuję indywidualne konta rozliczeniowe. Np w Play ostatnie osiem cyfr nr konta do wpłaty są zgodne z nr klienta. Więc proszę się pohamować z takimi tezami.

09:33, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz Dorniak MASSUTomasz Dorniak MASSU

0 0

Dostałem fałszywą fakturę. Dziwne kolory logo i oczwiście dane. Oszust musi pracować w firmie, skoro ma dostęp do danych.

10:10, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REJ do Tomasz DorniaREJ do Tomasz Dornia

0 0

Sugeruję, aby się z tym zgłosić na policję. Zgodność lub niezgodność pewnych danych może świadczyć o tym, z jakiej bazy danych oszust korzysta... I policja powinna prześledzić działania na podanym koncie oraz je zablokować, a następnie posadzić właściciela.

10:54, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alfaalfa

1 0

jeżeli nie wiesz jaka jest sytuacja w energii, to po co zabierasz głos, ja mówię o tej konkretnej sprawie i to jest błędna informacja, bo tu akurat nr konta nie ma nic wspólnego z nr klienta

13:01, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

durniak :)durniak :)

0 0

a DURNIAK 5groszy musi wcisnąć:P zawsze wszystko Ciebie spotkało :) jaki ty biedny jestes:p kubisz być w centrum zainteresowania :P

20:47, 21.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RUMGDARUMGDA

0 0

A JA MAM NA 2 LICZNIKI JAKBY PRAWDZIWE ORGINAŁY Z LOGO, NADAWCĄ UP BRODNICA Z KOPERTA NIE PAMIĘTAM JUZ , ALE COŚ JEST NIE TAK BO. FAKTURY SĄ NA 2 LICZNIKI W OSOBNYCH MIASTACH GDAŃSK I RUMIA A OSTATNIO ZMIENIONY NR KLIENTA NA JEDEN TAKI SAM NA OBU FAKTURACH , KTÓRY JEST ZUPEŁNIE INNY OD NR KONTA I NR FAKTURY. PONADTO JAK POPRZEDNIO NA FAKURACH BYŁ ADRES NABYWCY DLA JEDNEJ W GDAŃSKU A DLA DRUGIEJ W RUMI TAK TERAZ MAM NA OBU RUMIA.

00:59, 22.04.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SabinaSabina

0 0

takie duże firmy jako że są znane i oszuści na tym żerują. Teraz też coś takiego z PGE bylo. Wydaje mi się ze jak mam novum, mniejsza firme, to na razie mi to nie grozi.

06:49, 05.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolekbolek

0 0

dlatego nie ma co rzucać sie na monopol, tylko lepiej wybrać mniej podrabianego mniejszego sprzedawcę

08:05, 08.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ona takaona taka

0 0

małe ma swój urok:)

20:47, 11.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krystiankrystian

0 0

Dlatego nie ma co patrzeć na reklamy lepiej poczytać w necie i się dobrze zastanowić

12:29, 15.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ollaolla

0 0

mam novum, czyli małego sprzedawcę, wiec chyba na razie powyższe mi nie grozi :)

16:01, 18.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

erykeryk

0 0

chętnie bym przejrzał ofertę z novum

03:07, 22.07.2016
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%