Do Energi zgłosiło się kilkoro klientów z Trójmiasta i okolic, którzy otrzymali fałszywą fakturę za prąd. Firma prosi klientów, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości sprawdzili podany numer konta i numer klienta.
- Dotarły do nas informacje od klientów z obszaru Trójmiasta o otrzymaniu podejrzanych faktur. Mamy również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było również pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu obsługi Energa itp., które jest fałszywe i również nie zostało wysłane przez naszą firmę - informuje w komunikacie prasowym rzecznik Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy ENERGA.
W razie jakichkolwiek wątpliwości powinno upewnić się czy korespondencja ? tradycyjna lub mailowa - rzeczywiście pochodzi od firmy Energa. Jeśli mamy wątpliwości co do autentyczności faktury, warto sprawdzić:
* czy podany jest prawidłowo numer klienta
* czy numer konta do wpłaty jest właściwy (ostatnie cyfry to numer klienta)
* jeżeli na fakturze jest rachunek *xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx* - to nie jest faktura od Energi ? firma nie ma z tym bankiem umowy od 31.08.2015
* czy faktura przyszła w kopercie firmowej Energa (na fałszywej nie ma logo Energi)
* sprawdzić czy faktura została wysłana z Brodnicy z informacją : Nadano w UP Brodnica 1, dnia ???
W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania.
(info: mat. pras.)
18 0
właściciel tego fałszywego konta siedziałby już w pier*lu - ale u nas to biedny klient musi wszystko sam sprawdzać...
4 0
No co za kur.wy!!!
7 0
Wiecie co ,
mnie najbardziej rozbawiło ostatnie zdanie
W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł prawdopodobnie ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania.
Skoro ORGANY wiedzą ,że taki precedens jest , to cwaniaczków powinni dawno ścigać .
Zaufanie do ORGANÓW mamy , jakie mamy .
Szkoda czasu .
8 0
Całkiem niedawno ENERGA bardzo nieprofesjonalnie wprowadzała zmiany. Oszust się spóźnił i nie dopracował szczegółów. Sam nie wiedziałem, czy list z informacją o zmianie konta pochodzi rzeczywiście od ENERGI.
Wielki wstyd dla tej firmy, bo sami są winni tego, co się stało... A oszust to "cienki Bolek", jeśli nie udało mu się oszukać wielu tysięcy ludzi - w końcu ENERGA sama sprowokowała taką sytuację.
5 0
a nr klienta nie ma nic wspólnego z nr konta, więc proszę nie wprowadzać ludzi w błąd
0 0
Zawsze można poprosić o faktury na maila lub na ebok. I sprawa załatwiona.
0 1
Przestępczość finansowa ogarnęła cały świat. Niepohamowany liberalizmu i wycofanie się Państwa z obowiązków wobec społeczeństwa obywatelskiego są główne przyczyny tego rosnącego niebezpieczeństwa.
Skoro ludzie nadal myślą w kategoriach "kto nie kombinuje ten nie żyje", może być tylko gorzej.
Potrzeba zmiany mentalności..już!
0 2
Nie wiem jak sytuacja faktycznie wygląda w przypadku energi, ale wiele firm stosuję indywidualne konta rozliczeniowe. Np w Play ostatnie osiem cyfr nr konta do wpłaty są zgodne z nr klienta. Więc proszę się pohamować z takimi tezami.
0 0
Dostałem fałszywą fakturę. Dziwne kolory logo i oczwiście dane. Oszust musi pracować w firmie, skoro ma dostęp do danych.
0 0
Sugeruję, aby się z tym zgłosić na policję. Zgodność lub niezgodność pewnych danych może świadczyć o tym, z jakiej bazy danych oszust korzysta... I policja powinna prześledzić działania na podanym koncie oraz je zablokować, a następnie posadzić właściciela.
1 0
jeżeli nie wiesz jaka jest sytuacja w energii, to po co zabierasz głos, ja mówię o tej konkretnej sprawie i to jest błędna informacja, bo tu akurat nr konta nie ma nic wspólnego z nr klienta
0 0
a DURNIAK 5groszy musi wcisnąć:P zawsze wszystko Ciebie spotkało :) jaki ty biedny jestes:p kubisz być w centrum zainteresowania :P
0 0
A JA MAM NA 2 LICZNIKI JAKBY PRAWDZIWE ORGINAŁY Z LOGO, NADAWCĄ UP BRODNICA Z KOPERTA NIE PAMIĘTAM JUZ , ALE COŚ JEST NIE TAK BO. FAKTURY SĄ NA 2 LICZNIKI W OSOBNYCH MIASTACH GDAŃSK I RUMIA A OSTATNIO ZMIENIONY NR KLIENTA NA JEDEN TAKI SAM NA OBU FAKTURACH , KTÓRY JEST ZUPEŁNIE INNY OD NR KONTA I NR FAKTURY. PONADTO JAK POPRZEDNIO NA FAKURACH BYŁ ADRES NABYWCY DLA JEDNEJ W GDAŃSKU A DLA DRUGIEJ W RUMI TAK TERAZ MAM NA OBU RUMIA.
0 0
takie duże firmy jako że są znane i oszuści na tym żerują. Teraz też coś takiego z PGE bylo. Wydaje mi się ze jak mam novum, mniejsza firme, to na razie mi to nie grozi.
0 0
dlatego nie ma co rzucać sie na monopol, tylko lepiej wybrać mniej podrabianego mniejszego sprzedawcę
0 0
małe ma swój urok:)
0 0
Dlatego nie ma co patrzeć na reklamy lepiej poczytać w necie i się dobrze zastanowić
0 0
mam novum, czyli małego sprzedawcę, wiec chyba na razie powyższe mi nie grozi :)
0 0
chętnie bym przejrzał ofertę z novum
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu expresskaszubski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz