Zamknij

Szef CM Kaszuby: Nie mamy pisemnych skarg na działalność przychodni

08:58, 27.06.2008 Aktualizacja: 09:20, 27.06.2008
Skomentuj

Długą listę uwag i pretensji przedstawili kartuscy radni Maciejowi Kloczkowskiemu, prezesowi zarządu Centrum Medycznego Kaszuby. Wskazywali przede wszystkim na złą organizację pracy przychodni i nieustającą falę skarg mieszkańców. - Gdybyśmy mieli jakiekolwiek sygnały na piśmie, moglibyśmy interweniować, ale do nas takie sygnały nie docierają - tłumaczył Kloczkowski.

Grubo ponad godzinę Maciej Kloczkowski, prezes kartuskiej przychodni odpowiadał na pytania radnych zebranych na ostatniej sesji Rady Miejskiej.

- Chciałabym się dowiedzieć, dlaczego za wydanie zwykłego zaświadczenia w przychodni zażądano ode mnie 50 złotych - zaczęła radna Alicja Jaworowska. - Ja rozumiem, gdyby takie zaświadczenie kosztowało 5, może 10 złotych, ale ta kwota jest poważnie przesadzona. Muszę powiedzieć też, że od dłuższego czasu są poważne problemy z dodzwonieniem się do przychodni. Bywa, że jest to zupełnie niemożliwe.

h3. Rejestratorki nie nadążają

Maciej Kloczkowski wyjaśniał, że nie wszystkie zaświadczenia lekarskie wydaje się nieodpłatnie, ale obiecał przyjrzeć się wysokości określonych należności.

- Z telefonami problem polega na tym, że są okresy, kiedy do przychodni zgłasza się wyjątkowo duża liczna osób i wówczas panie rejestratorki nie zawsze dają radę odbierać jeszcze połączenia telefoniczne, nie mniej jednak starają się w miarę sprawnie rejestrować przez telefon oraz na miejscu - tłumaczył Maciej Kloczkowski.

Radna Jolanta Marszałkowska poruszyła problem uzyskania od lekarza pierwszego kontaktu skierowania na badanie niezbędne przy wizycie u specjalisty. Lekarze tłumaczą to, jak powiedziała, brakiem środków. Prezes centrum medycznego zapewnił jednak, że lekarze mają wystarczającą ilość pieniędzy na wszelkiego rodzaju badania.

h3. Są pieniądze na badania

- Wskazywałem kolegom lekarzom wielokrotnie, że nie ma powodu, dla którego musieliby oszczędzać na wykonywaniu specjalistycznych badań, ale jeśli zdarzają się jeszcze sytuacje, że lekarz odmawia wydania skierowania na przykład na prześwietlenie, to należy nam to zgłosić - mówił Kloczkowski. - Nikt nie składa skarg, więc jakie mamy możliwości postępowania? Sygnały od państwa są bardzo cenne, ale abyśmy mogli reagować, musimy mieć podstawy w postaci pisemnych informacji o konkretnych przypadkach. Widzimy słabe strony, pracujemy nad nimi, ale jeśli dochodzi do nieprawidłowości, to należy je nam zgłaszać. Bo o wielu sprawach dowiadujemy się z mediów, a nie mamy informacji, które pozwalałby nam reagować.

h3. Ludzie się boją?

- Nie ma skarg, bo pacjenci się zwyczajnie boją - skwitował radny Mieczysław Gołuński. - Tych skarg jest znacznie więcej. Wystarczy przez chwilę posiedzieć na korytarzu przychodni. Ale ludzie nie będą pisać, bo boją się, że nie dostaną skierowania od lekarza.

Centrum Medyczne Kaszuby, jak wynika ze sprawozdania Macieja Kloczkowskiego, zatrudnia 126 osób i obejmuje opieką 30 tys. pacjentów. W 2007 roku w przychodni udzielono 93 tys. porad lekarskich. Szefostwo przychodni planuje w najbliższym czasie budowę windy (budynek przy ul. Dworcowej) oraz likwidację pieca węglowego.

(Wojciech Drewka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(33)

KARTUZYKARTUZY

0 0

Jeżeli nie macie pisemnych skarg to może weźcie pod wzgląd te skłdane ustnie.

09:25, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

0 0

Jeśli nie ma pisemnych, proszę bardzo...

Mama chciała uzyskać skierowanie na prześwietlenie jakiś czas temu i nie uzyskała, np. od Dr. Belczewskiego, osobiście też nie jestem zadowolony z obsługi przez Dr. B, żona również. Na szczęście nie musimy zbyt często korzystać z usług lekarza. To po pierwsze.

Poza tym, niech lekarze nie zapominają, że są dla nas, a nie my dla nich... jak się im coś nie podoba, proszę na odpoczynek -> urlop, lub poszukać innej pracy, a nie, że dochodzi do takiej sytuacji, że z łaską przyjmie, obsłuży i jeszcze nie da skierowania... Bo jak mi wiadomo, mama się pokłóciła z Dr. Belczewskim i doszło do krótkiej wymiany zdań nawet...

tak nie może być...

10:02, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

córkacórka

0 0

to prawda doktor Belczewski cierpi jak ma dać skierownie na badania czy np. do sanatorium. Chyba można to jakoś sprawdzić ile który lekarz daje skierowań nie trzeba czekać na skargi.

10:33, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BąbelBąbel

0 0

Cytat"- Z telefonami problem polega na tym, że są okresy, kiedy do przychodni zgłasza się wyjątkowo duża liczna osób i wówczas panie rejestratorki nie zawsze dają radę odbierać jeszcze połączenia telefoniczne, nie mniej jednak starają się w miarę sprawnie rejestrować przez telefon oraz na miejscu ? tłumaczył Maciej Kloczkowski." --- panie rejestratorki nigdy nie dają rady odbierać telefonów i niech kloczkowski nie mówi że są tylko takie okresy. To jest stały problem.

11:10, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pelagiapelagia

0 0

W przychoni na osiedlu Wybickiego p.Januszko też sprawia ciągle problemy dotyczące skierowań na badania

12:29, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlusFanPlusFan

0 0

Wina lezy po srodku, winny jest chory system wprowadzony przez kolejne ekipy rzadzace, winna jest narastajaca biurokracja, znieczulica lekarzy nastawionych na szybki i latwy zarobek, brak zainteresowania zdrowiem mieszkancow przez UG, i powiem wam cos jeszcze dluuuuugo nie bedzie lepiej :P a teraz was pociesze, nie jestesmy sami w innych miastach jest podobnie :P

12:56, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pacjentpacjent

0 0

Pewnie że nie dają skierowań, aby potem mogli wypłacić sobie nagrody z zysków.
A ja pytam skąd przychodnia może mieć zyski, skoro na wszystko brakuje pieniędzy.

14:47, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

0 0

PAN Kloczkowski zawsze zgrabnie się wytłumaczy, już tak ma.Mnie ciekawi jedno.Jakiś czas temu, do jednego z lekarzy juz o 9 tej nie rejestrowano, weszłam do gabinetu i co widzę, tylko kilka kart leżało na biurku lekarza, myślę sobie- limit czy lenistwo.?Jest jeszcze jedna sprawa która nie daje mi spokoju.Nie chcę urazić pana doktora Nowaczyka, bo jest super, wyjątkowy, tylko dlaczego zawsze się spóżnia , tak około półtora godziny zawsze.Kiedyś miał przyjmować od 9 tej , to był o 11 tej, potem napisali że od 11-tej, no to jest około 13 tejLudzie się potem kłócą, jest totalny bałagan. Czy nie można rejestrować na godziny, albo numerki dawać, albo nawet pielęgniarka mogłaby wołać.Chodzę tam dość często i jest to bardzo stresujące.

14:47, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mamamama

0 0

Pediatrzy przyjmują tylko po wcześniejszej rejestracji, tylko jak to zrobić skoro nikt nie odbiera telefonu. Kilka tygodni temu syn był chory, w nocy gorączkował i wymiotował, rano od 7.00 do 8.30 próbowałam się dodzwonić do przychodni, nikt nie odbierał telefonu. Zostawiłam 5 latka samego w domu i pojechałam zarejestrować go do pediatry, w poradni D było pusto panie piły kawę, na moje pytanie, dlaczego nikt nie odbiera telefonu,stwierdziły, że nic otym nie wiedzą. Jak chorzy ludzie i matki z małymi dziećmi mają chodzić po dwa razy do przychodni. Może trzeba zatrudnić kogoś tylko do rejestracji telefonicznej?

15:58, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec 3mieszkaniec 3

1 0

NA FORUM ANONIMOWO WSZYSCY JESTEŚCIE MOCNI.JAK HENIA ,MOCNI W PYSKU,I TYLKO W PYSKU.

16:25, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do trójkiDo trójki

0 0

A ty jesteś w dodatku głupi, zadrzyj z PANEM LEKARZEM to się przejedziesz... nogami do przodu.

17:00, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

Kolejny anonimowy odważny.

17:17, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszaniecmieszaniec

0 0

Mieszkaniec 3 - gadasz nie logicznie, jak może Henia być anonimowa, jeśli zawsze podpisuje sie swoim imieniem i nazwiskiem. A tak w ogóle, to ona też działa, i zanim zaczniesz ją krytykować, zadaj sobie pytanie, czy sięgasz jej nawet do pięt.

20:10, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do mieszkaniecdo mieszkaniec

0 0

a w czym ty jesteś mocny ,może w lizaniu d....y ,twoje zachowanie jest karygodne i chore .

21:18, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do pacjętdo pacjęt

0 0

Masz rację .Pan Kloczkowski troche zachowuje się tak jak dziecko ,które nic nie wie i niechce wiedziec,nie ma to jak samozadowolenie .Pan Belczewski najlepiej by nic nie robił -powinien poszukać pracy lżejszej od spania a nie kombinować jak koń pod górę.

21:26, 27.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadziejRadziej

0 0

Uważam, że z Panem Kloczkowskim powinien porozmawiać Julek Zielonka... ma odpowiednie argumenty na takich...

11:20, 28.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bywalec CM KaszubyBywalec CM Kaszuby

0 0

Marzy mi się aby pacjenci byli szczęśliwi a przychodnia miejscem do którego chce się wracać.

19:02, 28.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

Mieszkańcu!
Mieszkaniec 3 czy kolejny klon to pasożyt , który stworzył własny
tłum i pyskowaniem na portalu i fałszowaniem pokazuje moc swojej
niewyparzonej gęby!....pokazuje swoje muskuły, tak do sprawy
-podchodzą muły
muł mułem zostanie, ten ciemniak nie chce zauważyć że henia nie blefuje
i tylko fakty poparte argumentami na forum pisuje!...ten typ, aż warczy
widocznie wkalkulował się w niecną przemianę materii?...teraz cierpi...
Tylko typ którego sprawy bezpośrednio bądż pośrednio dotyczą może
się tak zachowywać , a już wogóle mnie zdenerwować!

Pozdrawiam prawdziwego Mieszkańca! ...dzięki!
odetnij się od klonizacji i pisz Mieszkaniec z dużej litery!

13:49, 29.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

do mieszkańca 3!
Co z ciebie za homosapiens, który pasożytuje na innych tematach aby
na mnie pluć?...ja w tym temacie nie zabierałam głosu.
Jeszcze na dodatek piszesz drukiem, jesteś portalowym tłukiem!
Jesteś bardzo wrażliwy typie zgryżliwy, nawet obrzydliwe podszywanie
się pod moje wpisy to nic innego jak styl dla twojego charakteru
właściwy!

15:22, 29.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pacjent Przychodnipacjent Przychodni

0 0

Wskazywałem kolegom lekarzom wielokrotnie, że nie ma powodu, dla którego musieliby oszczędzać na wykonywaniu specjalistycznych badań, ale jeśli zdarzają się jeszcze sytuacje, że lekarz odmawia wydania skierowania na przykład na prześwietlenie, to należy nam to zgłosić ? mówił Kloczkowski. ? Nikt nie składa skarg, więc jakie mamy możliwości postępowania?

Pamiętam jak Pan Kloczkowski podobną formułkę wygłosił po mojej skardze ustnej. A jak się już skargę złożyło na piśmie to zostało się szantażystą - tak wynikało z tłumaczeń lekarza. Lekarz pracuje dalej, Pan K zrobił wszystko co było w jego mocy/nie/mocy, a mi pozostał niesmak. Prawdą jest,że lekarz lekarza nie ugryzie. To takie towarzystwo wzajemnej adoracji. Za plecami szczują na kolegów, a w oczy nie. Prawdą jest także, że na naszej przychodni źle się dzieje. Nie tylko nie dają skierowań, ale też nawet człowieka nie zbadają. Psy wieszają na Szpitalu, ale tam chociaż zrobią Ci badania. A potem Pani doktor mówi że takich pacjentów to lubi /jak przychodzą z kompletem badań/

17:49, 29.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BurekBurek

0 0

Proponuję wizytę u lekarza zamienić na weterynarza.Pacjent przyjmowany jest z otwartymi ramionami,za 30 zł masz fachową pomoc,przegląd uszu,obcięte pazurki,miły uśmiech i co najważniejsze stawiają cię na nogi w błyskawicznym tempie a i zawsze cię przyjmą nawet w nocy.Plusem jest to że nie płacisz ubezpieczenia a standart o wielw lepszy!!Nie ma kolejek!!I nikt na ciebie nie burczy!!!

20:00, 29.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

Do Burka!
Wśród zwierząt nie ma kasy , obyczaje naturalne i zwyczaje ludzkie!
Dobry tekst!....
nawiązując do tematu powyższego , czy pacjent może być szantażystą???...na pewno nie!!!....ale co oskarżyciel chciał ukryć?
...mógł dla przykładu ratować własną d..... i metody świadczące
o oszczędnościach systemu!

20:53, 29.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Henryka AntczakHenryka Antczak

0 0

Walka o kasę??????....jeżeli tak to zwykła pospolita w obecnym systemie rzecz!
Dlaczego podczas operacji wojskowej w Iraku zbombardowano
jako punkt strategiczny Fabrykę Mleka dla Dzieci?
Szlachetne zdrowie????......i uderzenie w żywot człowieka poczciwego?
...a gdzie intencje i niezależność życia Jego?...tego niewinnego?
Jakie znaczenie dla systemu ma żywot człowieka poczciwego?
wg tych znamion nie ma żadnego!

21:21, 29.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JogaJoga

0 0

Z opieką zdrowotną w tym powiecie nic sie nie robi tylko sie ja bardziej rozpier.... w zwiazku z czym teraz nie ma się co żalić wypisujac jacy to ci lekarze sa zli i takie tam brednie, sytuacja sie jeszcze bardziej pogorszy jak szpital zostanie spolka prawa handlowego wtedy dopiero zobaczycie co oznacza opieka zdrowotna w systemie wolnorynkowym

07:14, 30.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec 2mieszkaniec 2

0 0

jeżeli takie sygnały nie docierają do P-a Prezesa Centrum Medycznego Kartuzy , Macieja Kloczkowskiego, a niema Pan obowiązku czytać, proponuję przyjść do pracy tuż przed godziną otwarcia Centrum lub w czasie otwarcia i wejść do swojego biura od strony " Deptaka " i spojżeć się w prawo i wysłuchać obużonych pacjętów, lub po chwili zejść ze
swojego biura na parter i nadal wysłuchać obużonych pacjentów, lub przeglądnąć obraz z kamer. I co Pan na To ?

10:20, 30.06.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ar---------ar---------

0 0

Uważam, że sytuacja naszej przechodni jest chora. Takimi placówkami nie powinni zarządzać lekarz, od tego są menadżerowie.
Uczą się zarządzać firmami. Zauważyłem, że tylko lekarz umie zarządzać przechodnią czy szpitalem -TEN CZŁOWIEK POWINEN UMIEĆ LECZYĆ!. W dobie naszej rzeczywistości jest inaczej.
lekarz jest menadzerem, nauczyciel jest burmistzem, lub starostą, piekarz sprzedaje kwiatki, kowla jest dziennikarzem i tak dalej................

06:22, 04.07.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ar-----ar-----

0 0

Przywatyzacja jest jedynym rozwiązaniem. Dopiero wtedy jak lekarz będzie czekał, aby pacjent wybrał go z grona innych lekarzy.
Wiem,że usłyszę a "biedni ludzie", Każdy z nasz płaci składkę ubezpieczeniową, z każdej wizyty lekarskiej otrzymam faktuę, którą będę mógł odpisać w zeznaniu rocznym w skarbówce. ZGINIE NAJWIĘKSZA SZARA STREFA i skorzysta na tym budżet państwa.

06:29, 04.07.2008
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PacjentkaPacjentka

0 0

ar---------
Ja się zgadzam w 100%! Lekarz leczy ludzi, a nie zajmuje się zarządzaniem... A co do tego wszystkiego, to u nas jeszcze dobrze to wszystko wyglada... Proponuje zajrzec do Trojmiasta... Czeka sie duzo dluzej... A Sluzba Zdrowia w naszym kraju jest, jaka jest i od tego trzeba zaczac. Na pewno nie jest to wina tych biednych pan rejestratorek, ktore musza wysluchiwac roznych pretensji... Ostatnio tam bylam i bardzo im wspolczuje... Tam ciagle stoi pelno ludzi i wszyscy maja do nich pretensje, a one nic za to nie moga. Ludzie! A co do Sluzby Zdrowia, to placimy najnizsza skladke w Europie! Moglibysmy placic troszke wiecej i byloby moze lepiej, a 50 zl rocznie na pewno by nas nie zbawilo... Jeszcze jedno mnie zastanawia... Ze w rejestracji dzieciecej nigdy nie ma kolejek... Dziwne co? Rozumiem, ze na starosc ludzie choruja, ale wg. mnie przesadzaja... Chodza codziennie do lekarzy, a my za to placimy... Bo emeryt nie mial co robic, to poszedl sobie porozmawiac... Czesto tak bywa, ale nie mowie, ze zawsze tak jest.

17:57, 21.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PacjentkaPacjentka

0 0

"w poradni D było pusto panie piły kawę, na moje pytanie, dlaczego nikt nie odbiera telefonu,stwierdziły, że nic otym nie wiedzą."
Moglo tak byc, ale godzina roznicy to duzo. Godzine wczesniej mogly te panie obslugiwac pacjentow, albo szczepic dzieci. A jest pani pewna, ze nie byly to lekarki? One tez obsluguja pacjentow, jak panie rejestratorki nie nadazaja...

18:02, 21.02.2010
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

opiekunkaopiekunka

0 0

Skanaliczne podejscie do pacjeta.lek Januszko- niedosyc ze przychodzi do pracy spozniony o godzine ,jest arogancki i bezczelny .Zapewne pomylil sie z powolaniem (uwazam ze praca komornika byla by odpowiednia dla tego typa) dziwne ze jest tolerowany w tej przychodni.

16:45, 07.04.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie zadowolony pacjenie zadowolony pacje

0 0

nie bede dyskutowac z lekarzami nie boje sie ich co znaczy ze nie dadza skierowania jak to jest ich obowiazek to musza. mi wystarczy jedno niezadowolenie i wezme do odpoiedzialonosci tych nie kompetencyjnych lekarzy. januszko to wogle katastrofa zapisuje co jest nie potrzebne na szkolenie czlowieku tylko ludzi usmierdzasz. Ostatniej wizyty tak nie zostawie.

12:05, 15.05.2011
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pacjentpacjent

0 0

ta przychodnia to kpina gdy maja pomoc to odwracaja sie plecami zwlaszcza dr szostak nie udzielil pomocy powiedzial co ja moge mam wytrzeszczyc oczy moze to nie lekarz to po co tam siedzi i bierze pieniadze za co uwazajcie na niego

20:35, 11.02.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LUCYNA BADZINSKALUCYNA BADZINSKA

0 0

PAN DOKTOR TYLKO PATRZY NA ZEGAREK I NASTEPNY PACJENT DLA KAZDEGO JEST TYLKO 15 MINUT JAK KTOS NIE ZDAZY O COS ZAPYTAC TO NASTEPNA WIZYTA NIEZLE

13:01, 02.11.2013
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%